"Снапчат" ще прави собствена платформа като конкурент на "Фейсбук" и "Гугъл"

"Снапчат" ще прави собствена платформа като конкурент на "Фейсбук" и "Гугъл"

© Reuters



Snap - компанията, която стои зад приложението "Снапчат" (Snapchat) - разкри плановете си за напълно развита дигитална платформа, която да бъде конкурент не само на "Фейсбук", но и на "Гугъл" и "Епъл".


Компанията стартира магазин за приложения, разширява платформата си за игри и предлага възможност на външни разработчици да участват със свои модели в изграждането на приложения за "обогатена реалност" (AR). Външни приложения ще могат за първи път да използват софтуера ѝ за камера, а приложението за карти вече ще прикачва и близки магазини и бизнеси, а не само приятелите на потребителите.


Съобщението, направено на виртуалната годишна среща на разработчиците, отразява нарастващата увереност на компанията, че "Снапчат" ще остане най-голямата социална мрежа след "Фейсбук" в западния свят. Въпреки спад в растежа през 2018 г. "Снапчат" нарасна до 229 милиона потребители на ден, изпреварвайки 166-те милиона на "Туитър", като все още изостава от "Инстаграм" и нейния собственик "Фейсбук".




Компанията се стреми да бъде различна от конкурентите си както по отношение на потребителите, така и на инвеститорите, като се съсредоточи върху комуникацията между близки приятели, а не широката аудитория. Това й позволи да избегне проблемите с дезинформацията и речта на омразата, които поразиха "Фейсбук" и "Туитър". Акциите на Snap са нараснали повече от 50% през последната година.


Бъдещето принадлежи на "обогатената реалност"


"От гледна точка на дългосрочното бъдеще ние много силно вярваме в идеята, че компютрите се наслагват на света, и разширената реалност (AR), и по-специално камерата, ще бъдат основата за следващата голяма промяна в технологиите", заяви Боби Мърфи, съосновател на компанията и главен технологичен директор, пред британския вестник "Гардиън".


"Можете да го забележите в много от нашите съобщения: AR и камерата всъщност проникват в много от другите неща, които правим. В ранните етапи сме да видим как AR и камерата като център на компютъра се обединяват."


Във визията на Snap за бъдещето платформата на камерата замества началния екран на смартфона или новинарския поток на "Фейксбук", откъдето започват всички други задачи.


Ако успее, планът може да доведе до това "Снапчат" да се приближи най-близо от западните компании до "суперприложение" като китайския WeChat, където едно приложение може да бъде платформата за цял набор от взаимодействия.


Целите на компанията не спират само до телефоните. "Определено се интересуваме от AR, който може да носите на себе си", каза Мърфи, "което ще изисква екран на лицето ви. Това е според нас най-добрият начин да си представим бъдещето на AR."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Фейсбук и Гугъл са два различни модела, общото е, че парите идват от реклама.
    Та с един ап стор малко трудно ще конкурират всички.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK