© NASA

Може да не са изключително зелени и да нямат огромни космически кораби, но според нови изчисления в нашата галактика днес може да има повече от 30 интелигентни цивилизации, способни да общуват помежду си.

Изследването на британски учени, публикувано в Astrophysical Journal, не само показва какви са шансовете за живот извън Земята, но би могло да хвърли светлина и върху нашето собствено бъдеще и място в Космоса.

"Мисля, че е изключително важно и вълнуващо, защото за първи път наистина имаме оценка за този брой активни интелигентни, общуващи цивилизации, с които потенциално бихме могли да се свържем и да разберем, че има друг живот във Вселената - въпрос от хиляди години, на които все още няма отговор", казва Кристофър Конселис, професор по астрофизика в Университета в Нотингам и съавтор на изследването, в официално съобщение.

През 1961 г. астрономът Франк Дрейк предложи станалото известно като уравнение на Дрейк, като посочи седем фактора, които трябва да бъдат известни, за да се направи оценка за броя на интелигентните цивилизации. Тези фактори варират от средния брой звезди, които се образуват всяка година в галактиката, до времевия период, през който една цивилизация би трябвало да изпраща сигнали в Космоса.

Малко от тези фактори са измерими. "Резултатите на уравнението на Дрейк варираха от нула до няколко милиарда (цивилизации) - по-скоро е инструмент за мислене по въпроса, а не нещо, което ще даде прецизен отговор", казва Конселис.

Учените са прецизирали уравнението с нови данни и предположения. "Направихме предположението, че интелигентният живот ще се формира на други, подобни на Земята, планети, така че след няколко милиарда години животът автоматично ще се формира като естествена част от еволюцията", казва Конселис.

© NASA

Предположението, известно като "Астробиологичен принцип на Коперник", е приемливо като се приеме, че всичко - от химичните реакции до образуването на звезди - се случва, ако условията са правилни. "Ако интелигентният живот се формира по научен начин, а не само по случаен начин или по много уникален начин, тогава бихте очаквали известен брой цивилизации в нашата галактика", казва той.

Той добави, че макар да изследването да е спекулативно, извънземният живот би имал сходства във външния вид с живота на Земята. "Не бихме били много шокирани, когато ги видим", казва той.

Ограничаващи фактори

За едно от ограничаващите предположения в изследването си изследователите използват Земята, където животът започва преди приблизително 4.54 милиарда години. Те приемат, че интелигентният живот най-вероятно се формира за по-малко от 5 милиарда години (въз основа на случилото се на Земята).

Вторият ограничаващ критерий се фокусира върху звездите. Учените изчисляват, че планета с интелигентен живот би обикаляла около звезда като нашето Слънце (защото животът се е образувал тук, на Земята, която обикаля около Слънцето). Такава звезда би имала "съдържание на метали, равно на това на Слънцето ... (Слънцето е сравнително доста богато на метал)", казва Том Уестби от екипа в Нотингам.

В допълнение към тези два астробиологични ограничаващи критерия учените вземат предвид технологичните възможности. Изследователите преценяват, че броят на "интелигентните" цивилизации зависи от технологичното развитие - по-точно от колко време изпращат някакъв сигнал в Космоса (всичко от радиовълни от сателити до телевизия).

Извънземните цивилизации в Млечния път са най-вероятно над 30, прецениха учени

При тези условия в Млечния път днес вероятно има между четири и 211 цивилизации, способни да общуват с другите, като 36 е най-вероятното число. Но Конселис отбелязва, че това число е консервативно, не на последно място защото се основава на това колко дълго нашата собствена цивилизация изпраща сигнали в Космоса - период от едва 100 години.

Екипът добавя, че човечеството би трябвало да оцелее поне още 6120 години за двупосочна комуникация. "Те ще бъдат доста далеч... 17 000 светлинни години е нашето изчисление за най-близката възможност", казва Конселис. "Ако намерим интелигентен живот по-близо... това би било добър показател, че животът на общуващите цивилизации е много по-дълъг от сто или няколкостотин години, че интелигентната цивилизация може да продължи хиляди или милиони години.

Колкото повече живот откриваме наблизо, толкова по-добре изглежда дългосрочното оцеляване на собствената ни цивилизация

Кристофър Конселис,

професор по астрофизика в Университета в Нотингам

Д-р Оливър Кътъл, експерт по екзопланети в Университета в Кеймбридж, който не е участвал в изследването, заяви пред британския в. "Гардиън", че за да бъдат направени подобни оценки, трябва да бъдат разкрити няколко все още слабо разбрани фактора, включително как е започнал животът на Земята и колко от подобните на Земята планети, считани за обитаеми, биха могли наистина да поддържат живот.

Проф. Андрю Коутс от лабораторията за космическа наука "Мълард" в University College London, каза, че предположенията, направени от Конселис и колегите му, са разумни, но стремежът да намерим живот в Космоса вероятно засега ще се осъществи по-близо до Земята.

"Това е невъзможно да се тества с помощта на съвременни техники", каза той. "Междувременно изследванията за това дали сме сами във Вселената ще включват посещение на вероятни обекти в нашата собствена Слънчева система, например с нашия роувър Rosalind Franklin до Марс през 2022 г. и бъдещи мисии до луните на Юпитер и Сатурн - Европа, Енцелад и Титан."

1. 1 Профил на yavooor
    yavooor

...че след няколко милиарда години животът автоматично ще се формира...

Друга работа нямам. Слагам маската и чакам да видя какво ще излезе.

2. 2 Профил на deaf
    deaf

Сериозно! "Изчислили" са,че съществуват извънземни цивилизации и са около тридесет бройки...

3. 3 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2004 Неутрално

Един вирус предаден от прилеп ни постави на колене. Колко от местното население на Централна Америка измря от болестите докарани от европейците? Не е ли разумно да се крием от други цивилизации вместо да ги търсим?

4. 4 Профил на balgariez
    balgariez

Да бехте показали (доказали съществуването на) барем една (ツ)

5. 5 Профил на Julian Mall
    Julian Mall

Не е ли по-лесно да се установи дали сме били посещавани от други цивилизации и тогава да се правят вякакви предположения защото всичко описано в статията изглежда много спекулативно?

По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  6. 6 Профил на venci4
    venci4

Най после чинията на Бузлуджа ще си намери приложение...

Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА

Има голяма вероятност когато дойдат ОТНОВО да обявят опитът за неуспешен и да го прекратят.

ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на еспресо
    еспресо

Хубаво е, че отново има лъч надежда за нас, след като вече не се надяваме ЕС и НАТО да ни оправят с магическа пръчка.

9. 9 Профил на ciaran
    ciaran

Току що научих от друга група учени че са потвърдили директната зависиомост на броя на новооткритите цивилизации в Млечния път с количеството уиски употрбено от екипа по време на изследването. Тази зависимост е линейна. В момента се изследва връзката с количествопо поета бира, като екипа се е концентрирал първоначално върху светлата бира. Тъмната ше изследват през зимата.

10. 10 Профил на Deaddark

"Галилео, Галилео,
    още ли да ти налея?
    Ти доказа - тя се врътка,
    с всяка твоя глътка"

11. 11 Профил на balgariez
    balgariez

До коментар [#9] от "ckn29372393":

Дано има и поне един афро в екипа, инак резултатите са расистки и не важат (ツ)

12. 12 Профил на jazzdevil
    jazzdevil

И всичките са с македонски произход!

Всичко е в областта на фантастиката.

14. 14 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков

Значи има все още някаква надежда за демократичното ни общество....

15. 15 Профил на deaf
    deaf

До коментар [#9] от "ckn29372393":

До коментар [#10] от "Deaddark":

Ха-ха-ха...

Като вица за чудовището Неси...

16. 16 Профил на magnas
    magnas
  17. 17 Профил на blondofil
    blondofil

До коментар [#3] от "Таралеж":

Ами ако са по-будали от нас?

18. 18 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1

""Той добави, че макар да изследването да е спекулативно ... ""

Трябва да има и забавно увеселителни статии по темата.

19. 19 Профил на tacheaux
    tacheaux

Значи има вероятност космическата песен на Стефка Съботинова "Притури се планината", която пътува нейде из далечния космос с американския кораб "Вояджър" да стане шлагер на някоя срещната цивилизация.

20. 20 Профил на gogo63
    gogo63

До коментар [#9] от "ckn29372393":Дано има и поне един афро в екипа, инак резултатите са расистки и не важат (ツ)
    —цитат от коментар 11 на balgariez

Афрото не стига... Трябва да има и поне една жена. В идеалния случай ще е дебела афро лесбийка и ще изповядва исляма...

21. 21 Профил на b_52_strato
    b_52_strato

Пък някои хорица упорито вярват, че са просто подобрена маймунска версия.

И всичко различно от версията им обявяват за противоестествено.

Та така ...

Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  22. 22 Профил на tacheaux
    tacheaux

Скоро в Интернет прочетох следия виц.
    Срещнали се две планети. Едната се оплакала на другата , че е заразена от човечество. Другата я оспокоила , като казала , че и тя е била заразена от човечество , но този бацил на зараза се самоунищожавал. Така , че да е спокойна.

23. 23 Профил на tacheaux
    tacheaux

До коментар [#22] от "tacheaux":

не оспокоявам , а Успокоявам

24. 24 Профил на Иво
    Иво

Това е така, за съжаление човечеството още е твърде слабо развито технологически за да стигнем до повърхността на други планети и луни извън нашата Слънчева система. Така, че трябва да се фокусирам първо в нейното изследване и след няколко стотици години се надявам да почнем да изследваме и останали системи в нашата Галактика Млечен път.

"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на Иво

фокусираме *

26. 26 Профил на Deaddark
    Deaddark

До коментар [#22] от "tacheaux":

Единствения авторски виц, дето да ми публикували (то и друг не съм пращал), бе:
    - Защо няма други разумни планети близо до Земята?
    - Защото Земята е болна от Човек и е под карантина.

27. 27 Профил на Сд
    Сд

Баба Ванга защо нищо не е казала за коронавируса.

28. 28 Профил на Deaddark
    Deaddark

До коментар [#27] от "Сд":

Баба Кукуруз повече познава.

29. 29 Профил на ART
    ART

Това разбира се са фантазии. Нямат никаква идея има ли, няма ли извънземен живот. Още по-малко на колко планети. Наукообразно твърдение - особено защото започва с "Учените". Нищо не знаят, както никой не знае има ли живот след смъртта и има ли бог.

30. 30 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът

"Извънземните цивилизации в Млечния път са най-вероятно над 30, прецениха учени"

42 са.

31. 31 Профил на lino_santino
    lino_santino

При 10 трилиарда (10 000 000 000 000 000 000) планети само във Млечния път и още най-малко 200 милиарда галактики, също с трилиарди планети, е малко арогантно да си мислим , че сме сами.

32. 32 Профил на faraon
    faraon

На практика сме сами.

33. 33 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът

Даже някъде в Млечния път да съществува друга цивилизация разстоянията са такива, че непосредствен контакт с нея не може да бъде осъществен. На практика сме сами.
    —цитат от коментар 32 на faraon

И да не сме сами е по-добре да си мислим, че сме. Ако наистина не сме сами и една друга по-развита цивилизация ни "окрие" ще бъдем като индианците в Америка. В най-добрия случай ще сложат част от нас в техните зоопаркове преди да занулят Земята и я пригодят за живот за себе си.

34. 34 Профил на Ехото на Гласът

—цитат от коментар 32 на faraon

35. 35 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2066 Неутрално

Аз пък изчислих , че у вирго суперклъстера сме поне 500 цивилизации, ще ме обори ли някой ?! :)

"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  36. 36 Профил на eti mehter
    eti mehter

До коментар [#24] от "Иво":

=========
    А може би човечеството не върви по най правилния път към овладяването на космоса.....
    Може би организма ни не позволява да напуснем Земята....
    Най малкото......чрез земните закони, поне за сега напредъка ни към космическите пространства е почти нулев.....
    На практика не сме стъпали и на Марс....

37. 37 Профил на Един препатил
    Един препатил

"....интелигентната цивилизация може да продължи хиляди или милиони години...."

Да, но това е без отчитане на един наблюдаващ се напоследък процес - намаляваща интелигентност на самата цивилизация.

38. 38 Профил на Lou
    Lou

Когато чуя за извънземни цивилизации, започвам да се смея. А когато се сетя, че 99 % от вярващите в тези митични извънземни си представят двукраки примати като нас, летящи в овални чинии, вече рева от смях.

Вселената е необятна и не е невъзможно някъде там да има подобни живи твари. Но шансът нашата малка незначителна и невзрачна планета, обикаляща около малка звезда, да бъде намерена някога от извънземни от планета на 2000 светлинни години, е равен на нула. Ние не познаваме дори нашата галактика, не знаем какви планети има в центъра й, в периферията й, а какво да говорим за съседката Андромеда или още по-далечни?

Тогава стигаме до втория въпрос - колко е развита тази цивилизация в своята еволюция? Дали тези извънземни не са просто едноклетъчни чехълчета или амеби? Дали на Венера има такива? И ако трябва да се пошегувам - какви извънземни видя на Луната последният летял дотам американец и какво му казаха те, че вече 40 години никой е стъпва там? :)

СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!

Няма спор! Отдавна всред нас!

Но трийсе не е ли множко?’

40. 40 Профил на Tурхан Ахмедов
    Tурхан Ахмедов

До коментар [#31] от "lino_santino":++++++

41. 41 Профил на Tурхан Ахмедов
    Tурхан Ахмедов

Ако в тия невъобразими мащаби на галактиката има живот само на Земята, това си е чиста загуба на пространство.

42. 42 Профил на goofy
    goofy

До коментар [#34] от "Ехото на Гласът":

Да, ще сме новите черни и ще ревем хюман лайвс матер.

Иначе въпросът за други цивилизации е може би напълно основателно отвъд човешката компетентност. Не можем да разрешим проблемите в собствената си кочина и да се разберем помежду си, а сме тръгнали да тъсим други цивилизации. Ако са по-напред от нас: това е ЗЛЕ, ще опъваме каиша по един или друг начин. Ако са по-назад от нас: пак е ЗЛЕ, ще ги заробим и третираме като животни. Много слабо вероятно е интелектите да са на едно ниво и единият вид да не пожелае да доминира над другия.

Действително един Бог знае и по-добре така.

Много повече са, ако имаме късмет може да уловим някое радиоилъчване по
    програмата СЕТИ !!!

44. 44 Профил на greeneyes

—цитат от коментар 5 на Julian Mall

Резултатите са наистина супер спекулативни. Не е възможно да се правят такива изследвания на базата на предположения. Преди две години пак се появи подобно "изследване" което пък се базираше само на броя на звездите в галактиката и предполагаемия брой на планетите. Изводът беше, че нямало начин при наличието на милиарди планети в Млечния път да няма поне стотина цивилизации. Ама ние сме имали живот тук вече от 4.5 милиарда години. Е и? От едноклетъчния живот до многоклетъчния минават 3.5 милиарда години. Каква е гаранцията, че една планета ще има почти идеални условия за развитие на живот почти 5 милиарда години? Никаква. Земята е имала изключителен късмет и невероятно щастливо стечение на обстоятелства, които са й осигурили относително стабилно развитие 4.5 милиарда години. Първо сблъсъка с по-малка от нея планета под определен ъгъл, от който сблъсък се формира Луната. Ако сблъсъкът е бил съвсем малко по-директен, от Земята щяха да се получат само безброй отломки-астероиди и дотук. Второ Луната - или по-точно големият размер на Луната и разстоянието й от Земята. Дори една от тази константи да беше мааалко по-различна и живот на Земята нямаше да има. Трето Юпитер. Това е една огромна прахосмукачка, която буквално поема всякакви астероиди и прочее небесни тела, които иначе щяха да блъскат по земната поврхност всеки месец. Четвърто магнитното поле. Без него, нямаше да има живот и стабилно въртене на Земята, да не говорим че слънчевата радиация щеше да направи от Земята още един Марс. Има още десетки фактори и обстоятелства, които ако не бяха се появили, щяхме да видим дори и едноклетъчен живот през крив макарон. А какво да кажем за няколкото случая, когато животът на Земята направо е бил анихилиран - между 70 и 90 процента от различните прояви и видове на живот загиват. Само по невероятно стечение на обстоятелствата се формира и земната атмосфера, наситена с кислород.
    Въобще, много вероятно е, някъде тук там из галатиката и вселената като цяло да мъждука живот. Да се твърди и то като брой, че има други цивилизации си е направо грандиозна спекулация. Единственото, което може да се твърди със стопроцентова сигурност е, че в нашата галактика има една цивилизация - нашата.

45. 45 Профил на lino_santino

[quote#44:"GreenEyes"][/quote]

"Каква е гаранцията, че една планета ще има почти идеални условия за развитие на живот почти 5 милиарда години?"

Ами във вселната има повече планети отколкото зрънца пясък на земята.

—цитат от коментар 7 на КМЕТ В СЯНКА

Ами надали са смятали, че човечеството ще роди такива изроди като комунистите и либерастите! Ще трябва основен ремонт на цивилизацията!

47. 47 Профил на greeneyes
    greeneyes

Ами във вселната има повече планети отколкото зрънца пясък на земята.При това положение идеални условия ще има не на една или две, а на милиони планети.Друг е въпроса, че най-вероятно е да не чуеме нищо от тях, а пък много по-малко вероятно е да ги видиме на живо - просто разстоянията са много големи, а и ние не можем да видиме или чуеме всичко.
    —цитат от коментар 45 на lino_santino

Пак ще повторя, необходими са не само почти идеални условия за живот, но и изключително дълъг период на стабилност. За Земята този период на стабилност е трябвало да продължи 3.5 млрд години за развитието на живота от едноклетъчна към многоклетъчна форма. Това е невероятен лукс на спокойствие. Някои ще кажат добре де, ама все пак след 3.5 млрд години животут се развил в следваща фаза. Има милиарди планети само в нашата галактика, как така ние ще сме единствените и уникално късметлийски същества?
    Ще дам един много прост пример. Малко символичен и доста жесток, но е лесно разбираем. Затварят 1 милиард души в клетки и им казват, че имат 3 дни (в космически мащаби това го превръщаме в 3 милиарда години) да открият кода за отваряне на клетките си иначе загиват. Никой не знае, че има други заключени, тоест презумпцията е, че всеки си мисли, че е само той заключен. От всички един милиард души един успява да налучка кода и да излезе от, клетката, тоест да оживее. Попитали го - затруднил ли се е много за намирането на кода. Отговорът му е - не въобще без никакви трудности намерих кода. Проблемът е, че той не знае че 999,999,999 души не са намерили кода и са загинали.
    Или накратко, това, че ние сме оцелели някакси 4.5 милиарда години не означава абсолютно нищо освен едно. Ние сме цивилизацията, която е жива и единствена на този етап от човешкото познание. А вероятността животът да се е провалил в останалата част на галактиката, съдейки по аргументите, които изложих досега, е огромна.

Пазете се от доносника vesolr

До коментар [#45] от "lino_santino":

Колегата е много прав че на нашата планета има невероятно много идеални условия за които дори не си даваме сметка.

49. 49 Профил на lino_santino
    lino_santino

До коментар [#47] от "GreenEyes":

Идеалните условия не ги знаеме. Това което знаеме и което е станало тук съвсем не значи, че са идеалните условия. Същото може да се случи някъде другаде за 1 или 2 млрд.
    Това обаче не е от толкова голямо значение. Времето което трябва да мине за да се появи разумен живот някъде , било то - 1,2,5,или 9 млрд години. бледнее пред цифрата на планетите за които това някъде се отнася..
    Струва ми се, че не разбираш за какви цифри става въпрос когато говориме за планети във вселената. Ако помислиш малко ще схванеш, че вероятността ние да сме единствените клони към нула.
    Колкото до примера за 1 млрд души - ами вдигни го тоя милиард на пета степен и да видиме тогава колко милиона хора ще отключат клетките.

50. 50 Профил на eti mehter
    eti mehter

До коментар [#44] от "GreenEyes":

========
    През целия прочит на коментарамти.....се стараех да ти емпатирам.
    С последните думи обаче съм длъжен да се откажа........
    Те са повече плод на егоцентричност.....отколкото на рационално мислене.
    А в науката това е невалидно.
    Дори предположението да е научно и техническо обосновано.....то си остава предположение.....
    Има и още няколко неща които искам да споделя.

1....ние можем и да сме цивилизация, но все още нямаме точна формулировка и конкретен отговор на природния феномен ....
    Не знаем дали той е някакъв цикъл....или е вид 'кръговрат' ....
    Не знаем как той започва.....и как завършва.
    Или иначе казано....за нас точка А е раждането, а точка Б е смъртта.....и практически не сме свидетели на нито един от двата процеса.
    Накратко....докато не се разяснят тия и други подобни въпроси за и около нашата форма на живот.....е не целесъобразно да търсим други подобни....!

2.....благодарение на двата си компонента....ум и разум...ние постоянно мислим.
    И докато разума ни е плод на жизнения ни опит, обучение и придобити знания, то фактора ум не принадлежи на нас....!
    Той не е компонент от нашето тяло. Тоест ние можем да умуваме без да се влияем от фактора разум. Всички психолози, психиатри, биохимици, и т.н....са единодушни, че това което се намира в черепната ни кутия е 'лаборатория' която обаче не е автономна сама на себе си. Тоест разума е в нас, но за ума все още такива данни не са открити.
    А относно темата.....фактора разум....при нас хората е абсолютно земна платформа. С космоса тя се разминава.....

3.....старанието на човека да открие космическата материя която го заобикаля....е огромно, но в колко правилна посока е то.....не се знае....
    Самото твърдение на учените, че над 90% от Космоса е анти материя....налага все по сериозно въпроса....какво всъщност търсим.....и колко е правилна началната ни точка на търсене.....
    Не малко учени допускат теорията, че космическото пространство не е "само това което получаваме посредством телескопите и усещаме чрез петте си сетива......

Ако тия три главни тенденции за пълни с въпросителни.....гаранциите за търсене на живот в космоса.....са нищожно малки.

51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter

До коментар [#50] от "eti mehter":

природния феномен ....
    =======
    природния феномен живот

52. 52 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis

Пък някои хорица упорито вярват, че са просто подобрена маймунска версия.И всичко различно от версията им обявяват за противоестествено.Та така ...
    —цитат от коментар 21 на b_52_strato

Не знам къде си учил биология, но си искай парите обратно!

53. 53 Профил на Иво
    Иво

До коментар [#31] от "lino_santino":

Абсолютно! +++

54. 54 Профил на ART
    ART

Ако приемем, че вселената е безкрайна. А това очевидно е така. И със сигурност е налична поне една разумна цивилизация - нашата. Това означава, че в безкрая разумните цивилизации са безкрайно много. Тук въообще не можем да говорим с количествени измерения. Безкраят не може да се измери. В безкрая всичко е възможно. Всяка най луда фантазия, която ви хрумне - съществува безкрай много пъти. В безкрая ние съществуваме безкрайно много пъти, в безкрайно много вариации. Понятието безкрай овеществява такива идеи като бог, живот след смъртта и всичко друго което може да хрумне и на най болния мозък.

55. 55 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis

До коментар [#54] от "ART":

Според мен "безкрайност" е твърде "голямо" понятие за човешкото съзнание. За мен това значи, че съществуват паралелни реалности също.

В НГ имаше едно предаване (беше с участието на Хокинг също), че вероятно няма да открием никога извънземен живот. Тъй като шансът е 1 към 1 милиард. Твърде много са променливите, за да се случва често - температура, магнитно поле, подходяща атмосфера, да не е топка газ, вода (вероятно и др за които не се сещам сега).

Както динозаврите са били временни, така и хората сме, вероятно следващите видове след нас, може и да са по-добре развити и да решат много проблеми, които ние не можем.

56. 56 Профил на hhh5964o615

Най-вероятно са нула.

57. 57 Профил на hhh5964o615
    Рейтинг: Неутрално

Учените дори не знаят как се заражда животът, нито при какви условия, но тръгнали да изчисляват брой разумни цивилизации. Шансът първо да възникне, след това да може да се размножава, фабрично да подлежи на еволюция, след това да еволюира в "разумен" вид, на който му пука за нещо различно от това да си набави храна - кръгла нула. Животът и хората са чисто и просто Божа работа, целенасочена разработка, нема как да стане на случаен принцип.

58. 58 Профил на hhh5964o615
    Рейтинг: Неутрално

Ако беше толкова просто, на Земята щеше да възникне поне още един жив организъм, способен да се размножава. Но всички познати на науката водят началото си от един. После, от милионите видове за милиарди години можеше поне още един да еволюира до разумна форма, какво им пречи да го направят? Човекът е плод на извънредно редка мутация.

59. 59 Профил на hhh5964o615
    Рейтинг: Неутрално

Ако приемем, че вселената е безкрайна. А това очевидно е така.
    —цитат от коментар 54 на ART

Как може Вселена на 13 млрд. години да е безкрайна? Мислете малко.

60. 60 Профил на rincewind
    rincewind

—цитат от коментар 54 на ART

Мне:) Чети Дъглас Адамс:)
    Вселена - безкрайна
    Живот - не съществува - има някви цивилизации, но всяко число разделено на безкрайност е всъщност 0
    Секс - макар да се практикува усилено - не съществува (виж горното)

:)

61. 61 Профил на Judjuk
    Judjuk
  62. 62 Профил на ART
    ART

До коментар [#59] Как може Вселена на 13 млрд. години да е безкрайна? Мислете малко.

Че кой ви каза че вселената е една? И е на 13 милиарда години? Учените? Те знаят точно толкова малко, колкото и вие. Тук ключът е в понятието безкрайност. В безкрайноста висичко е възможно. Включително безкрайно много вселени като нашата. Безкрайно много планети, като нашата. На, които живеят безкрайно много глупаци, които си мислят, че мислят.

63. 63 Профил на greeneyes
    greeneyes

До коментар [#49] от "lino_santino":

Това, че вероятно има милиарди планети още нищо не означава. Мисля че ти го обясних в предишните си коментари. Фактът, че засега има само една известна цивилизация в галактиката ни означава само едно - докато не се докаже съществуването на други цивилизации, броят на цивилизациите е ЕДИН.

64. 64 Профил на lino_santino
    lino_santino

[quote#63:"GreenEyes"]До коментар [#49] от "lino_santino":

"Това, че вероятно има милиарди планети още нищо не означава. "

Не са милиарди, а милиарди по милиарди по милиарди по милиарди по милиарди по милиарди.
    И това означава, че вероятността да има и други цивилизации е много голяма, а да няма е много малка.

" Фактът, че засега има само една известна цивилизация в галактиката ни "
    Има една за която знаеме. И не е факт, щото не знаеме много за галактиката ни.
    Ще е факт когато познаваме всички планети в галактиката и знаеме, че на всяка от тях няма живот.

"докато не се докаже съществуването на други цивилизации, броят на цивилизациите е ЕДИН."

Това, че нещо не е доказано, не го прави неверно, но щом това ти помага да спиш по-спокойно, лошо няма.

65. 65 Профил на lino_santino
    lino_santino

До коментар [#63] от "GreenEyes":

Земята кога почва да се върти около слънцето?
    Когато ние хората го доказахме или преди това?

66. 66 Профил на greeneyes
    greeneyes

До коментар [#65] от "lino_santino":

Ти си много весел човек.

67. 68 Профил на vwn3764864o
    vwn3764864o

До коментар [#62] от "ART":

За Големия взрив чувал ли си, форумен Айнщайне? Има си начини да се изчисли възрастта на Вселената. А дори да има и други Вселени те ще са в различни измерения, т.е. напълно недостъпни за да разберем за съществуването им.

68. 69 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy

До коментар [#31] от "lino_santino":

Няма такива число трилиард

69. 70 Профил на lino_santino
    lino_santino

Много е големо, нема как да има такова число.

Латинското число показва броя на „лионите“ (000) преди хилядите.

Окончанието -(и)лиард се дава на числата 106n+3, където n е латинско число

наименование латински български стойност лиарди 000 000 хиляди 106n+3 резултат
    милиард ми един 1 000 000 000 106*1+3 109 билион
    билиард би два 2 000 000 000 000 000 106*2+3 1015 квадрилион
    трилиард три три 3 000 000 000 000 000 000 000 106*3+3 1021 секстилион

Латинското число показва броя на „лиардите“ (000 000) преди хилядите.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Имена_на_числата #Употреба_на_късата_и_дългата_скала_по_света

70. 71 Профил на grigoo
    grigoo

До коментар [#32] от "faraon":

Само преди по-малко от 80 години не сме можели да летим в космоса. Още сме прекалено неразвити, но това не означава, че няма цивилизация милиони години по-напреднала от нашата, за която изминаването на тия разстояния са като да отидеш до магазинчето на ъгъла.