"Гугъл" вече няма да пази данните за всяко търсене

"Гугъл" вече няма да пази данните за всяко търсене

© Reuters



Гугъл" променя настройките си по подразбиране, за да изтрива автоматично част от данните, които събира за потребителите. Активността в мрежата и приложенията, включително търсенията в уебсайтове и посетените страници, както и данните за местоположението, вече ще бъдат изтривани след 18 месеца, съобщи "Ройтерс".


Данните в "Ютюб" - включително кои клипове са гледани и за колко време - ще бъдат изтривани след 36 месеца.


Промените се отнасят само за нови акаунти, но скоро и съществуващите потребители ще могат да коригират настройките си.




Съобщението в сряда идва на фона на засилените критики към "Гугъл" и други големи технологични компании за събирането на данни. The Wall Street Journal съобщи, че Министерството на правосъдието на САЩ ще обсъжда тази седмица плановете си за наказание на компанията за монополни действия, включително твърдения, че е злоупотребила с доминиращата си позиция при онлайн търсенето. Във вторник германски съд наложи ограничаване на данните, които "Фейсбук" събира за местните потребители, поради опасенията, че злоупотребява с водещото си място на пазара сред социалните мрежи.


"Гугъл" все още може да има достъп и да съхранява подробности за местоположението на потребителите по други начини.


Потребителите ще могат по-лесно да ползват "инкогнито режим", като просто задържат снимката на потребителския си профил в горната част на приложенията за търсене, "Гугъл мапс" или "Ютюб". От компанията твърдят, че не поддържат регистър на активността на потребителите, когато те са в режим "инкогнито".


Компанията извлича по-голямата част от приходите си от реклами, които обикновено се основават на данни за това какво потребителите гледат и четат и къде се намират. Изпълнителният директор на компанията майка Alphabet Сундар Пичай миналата година призна, че компанията събира повече данни, отколкото е необходимо, за реклами, и се ангажира да намали събирането.


"Гугъл" заяви, че иска да държи данните от "Ютюб" по-дълго от други интернет дейности, тъй като това ще помогне да прави музикални препоръки, за които по-дългата история на търсенето е от полза.


От компанията добавят, че политиката за автоматично изтриване няма да се прилага за регистрационни файлове, свързани със Photos, Gmail и облачната услуга Drive, за които се твърди, че не се използват за рекламни цели.


Компанията е оправдала решението си да не прилага промяната към съществуващите акаунти, тъй като не иска да изтрива данни без изричното разрешение на потребителите.


Всички потребители ще могат да изберат да зададат периода на автоматично изтриване на данните да е само три месеца.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tkirov
    tkirov
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Съхранението точна това огромно количество безполезна информация не е безплатно. ... Ако и Гугъл минава в костсейвинг режим, нещо не е наред със света

  2. 2 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 563 Неутрално

    За Бога, хора: не ползвайте интернет!!! Там непрекъснато ви следят, записват и чрез него контролират мислите и съзнанието ви!

  3. 3 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Че като се притесняват за следенето, има други търсачки, които не го правят, какъв е проблема?

  4. 4 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 760 Неутрално

    тоест, ше ги пази на две отделни места - за по-сигурно!

  5. 5 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Когато излезе търсачката на Гугъл, животът се промени за една нощ. Предходните търсачки на дир.бг, хит.бг, яху търсеха съвпадения само в описанието на страниците и не индексираха съдържанието на самите страници.
    Впоследствие (поне за мен) Гугъл пуснаха пощата с 100 МБ пространсто (или някакъв немислим за времето си капацитет). До тогава пощите вървяха с 10 МБ и непрекъснато човек трябваше да си трие имейлите за да получава нови.
    След това излезна Гугъл мапс и напълно забравихме за картите на хартия.

    В тези години репутацията на Гугъл беше на иноватор, чийто революционни продукти правят живот по-хубав. Последните години репутацията на Гугъл се върти изцяло около злоупотреба с лични данни, отклоняване на данъци и таргетирана реклама. Тъжно.

  6. 6 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    Че като се притесняват за следенето, има други търсачки, които не го правят, какъв е проблема?
    —цитат от коментар 3 на chepokalipsis


    Проблема е в ниското качество на останалите търсачки.

  7. 7 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Данните се пазят, независимо какво се прокламира.
    БИГ ДАТА + Алгоритми = Социален инженеринг и масово програмиране и зомбиране.

    Но всяко дейстиве има противодействие.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  8. 8 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#5] от "Густав":

    Безплатен обяд няма ;) Ти какво даваш на света и хората безплатно?

  9. 9 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#5] от "Густав":Безплатен обяд няма ;) Ти какво даваш на света и хората безплатно?
    —цитат от коментар 8 на Митко Палаузофф


    Аз не очаквам да получавам тези услуги безплатно. Очаквам те като мен да си плащат данъците в държавата, в която си генерират приходите, да спазват местното законодателство и да обясняват какво правят с личните данни.

    Съвсем наскоро открих, че в Гугъл таймлайн мога да проверя къде съм бил от 2013 година насам във всяка една минута, когато съм имал интернет и ГПС сигнал. Ако само аз мога да ползвам тази информация - добре, но мога ли да разчитам, че тази информация ще се използва само от мен. Кой ми гарантира, че утре няма да ме карантинират, защото онзи ден съм минал отнякъде, където също е бил някой инфицииран.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK