Hyperloop е още по-близо: Virgin намери партньор за производството

Hyperloop е още по-близо: Virgin намери партньор за производството

© Hyperloop One



Virgin Hyperloop подписа партньорство с ключовия производител на аерокосмически системи Spirit AeroSystems Holdings Inc. Договорът е ключова стъпка в превръщането на футуристичната визия на милиардера Ричард Брансън за супер бързи пътувания в реалност, пише "Ройтерс".


Базираната в Лос Анджелис Hyperloop има за цел да транспортира хора и товари през вакуумни тръби със скорост до 966 км/ч или по-бързо.


Заради липсата на въздушно съпротивление в тръбите, пътуването между Ню Йорк и Вашингтон би отнемало само 30 минути - два пъти по-бързо от полет със самолет и четири пъти по-бързо от високоскоростен влак.




Сделката е била подписана в началото на месеца, но официалното съобщение бе направено едва тази седмица.


Hyperloop е още по-близо: Virgin намери партньор за производството

© Hyperloop One


Дизайнерското партньорство е емблематично за стремежа на Spirit да диферсифицира продукцията си и да не е толкова зависима от "Боинг", чиито поръчки за фюзелажи на 737 MAX и други части съставят над 50% от годишните приходи на компанията. Това става още по-наложително през последните месеци, тъй като "Боинг" намали поръчките заради проблемите с 737 MAX и короновируса.


Virgin Hyperloop, която е събрала повече от 400 млн. долара капитал - повечето лично финансиране от Брансън и от корабната компания DP World от Обединените арабски емирства - е сред редицата фирми, които се състезават за пускане на нови високоскоростни системи за пътуване.


Hyperloop е още по-близо: Virgin намери партньор за производството

© Hyperloop One


Канадската Transpod и испанската Zeleros също имат за цел да променят традиционните пътнически и товарни мрежи с подобна технология, която трябва да намали времето за пътуване, да премахне задръстванията и вредите за околната среда.


The Boring Company на Илон Мъск има друг подход - пътниците да пътуват с електрически автомобили в подземни тунели.


Това ще ни позволи да променим идеята за градските райони и свързаността помежду им. Ще може да транспортираме до 50 000 души на час, в едната посока. Без никакви вредни емисии.


Джей Уолдър,

главен изпълнителен директор на Hyperloop


Чрез партньорството Hyperloop ще получи и достъп до инженерните ресурси на компания, която от години е в аерокосмическата индустрия. Това ще е особено полезно в усъвършенстването на маглев системата (съкратено от магнитна левитация) за кабинките.


За Spirit това е възможност да използва експертизата си за производство на фюзелажи.


"Ако поръчките на Hyperloop достигнат обемите на "Боинг", ние сме способни и готови да ги подкрепим", казва Кийт Хамилтън, изпълнителен директор на Spirit за развитие на бизнеса.


Hyperloop е още по-близо: Virgin намери партньор за производството

© Hyperloop One


Целта на Virgin Hyperloop е да стартира търговски маршрути до 2029 г., каза Уолдър. Първоначално бе планирано още тази година да започне строителството на първия в света Hyperloop в Индия, свързващ Мумбай с Пуна, но пандемията забави проекта. Има построен тестов тунел в близост до Лас Вегас, Невада. По-късно през годината компанията ще избере и къде в САЩ да построи своя сертификационен и тестов център, който трябва да започне да действа до 2025 г.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    Страшно интересен проект , целия ЕС ти е на 3 часа радиус от българия с това превозно средство .

  2. 2 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 700 Весело

    Има пара за трошене човека и ги троши, нищо де аз пък си купих Боинг през април на 113 доларес акцията, сега е 160, след 2 години ще е над 300.

  3. 3 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2052 Весело

    "футуристичната визия на милиардера Ричард Брансън"

    Това нали беше идея на Мъск? Кога стана визия на Брансън? :)
    https://www.dnevnik.bg/tehnologii/2019/07/23/3942086_studenti_ot_mjunhen_otnovo_specheliha_konkursa_na_musk/

    А пък Virgin Hyperloop едно време се казваше Hyperloop One. И вие пак я свързвахте с Мъск.
    https://www.dnevnik.bg/tehnologii/2016/05/12/2758336_transportnata_sistema_hyperloop_one_dostigna_644_kmch/

    Просто преди няколко години Брансън вложи пари в нея, така че каква визия?
    Що не четете собствения си вестник, ами преписвате?

  4. 4 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#2] от "Шоршо":

    "Има пара за трошене човека и ги троши ....""

    Ако нямаше такива като него, Боинг щеше да го има на кукуво лято; и не само Боинг.

  5. 5 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#3] от "tamada":

    Има голяма вероятност да се окаже руска идея :) И пак да обвинят Мъск в кражба.

  6. 6 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    Бързооооо! Щото колкото по-бързо пътуваш толкова повече време ще има да работиш. Или да се шляеш? Дано проектите се провалят. Ако ли не , колко ли грозно ще изглежда земята след години опасана от тръби и човечета в тях.

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    Винаги е добре когато се развива транспорт на товари и хора, дори да изглежда още далечно бъдеще

  8. 8 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 500 Неутрално

    "футуристичната визия на милиардера Ричард Брансън"Това нали беше идея на Мъск? Кога стана визия на Брансън? :)https://www.dnevnik.bg/tehnologii/2019/07/23/3942086_studenti_ot_mjunhen_otnovo_specheliha_konkursa_na_musk/ А пък Virgin Hyperloop едно време се казваше Hyperloop One. И вие пак я свързвахте с Мъск.https://www.dnevnik.bg/tehnologii/2016/05/12/2758336_transportnata_sistema_hyperloop_one_dostigna_644_kmch/ Просто преди няколко години Брансън вложи пари в нея, така че каква визия?Що не четете собствения си вестник, ами преписвате?
    —цитат от коментар 3 на tamada

    Абсолютно вярно, това си е изцяло идея на Мъск и негова реализация ..

  9. 9 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2172 Весело

    Страшно интересен проект , целия ЕС ти е на 3 часа радиус от българия с това превозно средство .
    —цитат от коментар 1 на edin drugii


    Можеш да живееш в най-добрата столица за живеене - Виена, и да работиш в София и да комютваш всеки ден! Около час, колкото е от Дружба или Овча купел до Центъра:)

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    "....Можеш да живееш в най-добрата столица за живеене - Виена, и да работиш в София и да комютваш всеки ден! Около час, колкото е от Дружба или Овча купел до Центъра..."

    Ако не попаднеш на поредния ремонт на ремонтите на администрацията на ПП "Разбойници-ГЕРБ".
    Напоследък не се ли увеличиха ремонтите по АМ "Тракия"?

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    Статията е интересна, но не става дума за прогнозни цени за пътуване?

  12. 12 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1848 Весело

    Поредните глупости... какво стана със свръхзвуковите самолети?

  13. 13 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2052 Весело

    До коментар [#5] от "dgerald":

    До коментар [#3] от "tamada": Има голяма вероятност да се окаже руска идея :) И пак да обвинят Мъск в кражба.
    —цитат от коментар 5 на dgerald


    Няма никаква вероятност, защото идеите не се патентоват и не можеш да обвиниш никого в кражба. Отделно, че първата описана идея е от 18 и не е руска.

    Само че тук говорим за сегашната концепция на Мъск, т.е. маглев в почти вакуумен тунел по който работи и Hyperloop One, а не за идеята "какъв да е влак в тунел", каквито е имало много за последните 200 години.

  14. 14 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Страшно интересен проект , целия ЕС ти е на 3 часа радиус от българия с това превозно средство .
    —цитат от коментар 1 на edin drugii


    Ама наистина интересно: в понеделник сутрин пътуваш за Германия за да разфасоваш месце през седмицата, а в петър вечер се връщаш. Само дето като тръгнеш да заминаваш и видиш цената на билетчето се сещаш че цяла седмица труд не ти стига само за отиването.

    Ако пък ти е по-дълга паметта, то се сещаш че през 50-те руснаците (Ефремов) планираха да пътува до мъглявината Андромеда, а през 60-те американците (ФКДик) смятаха да пращат андроиди и хора във Външните колонии. А преди 45 века Хеопс планираше да пътува във вечността с помощта на пирамидата си.

  15. 15 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2052 Весело

    До коментар [#12] от "jord bond":

    Поредните глупости... какво стана със свръхзвуковите самолети?
    —цитат от коментар 12 на jord bond


    Свръхзвуковите самолети бяха силно засегнати от ограниченията за шума над населени места. Те и като правило са нишов, а не масов транспорт. Затова спадът след катастрофата на Конкорд през 2000 год, съвпадна по време със силния спад в летенето след 11 септември и на самолета му беше трудно да се възстанови.

    А Ту-144 не успя по други, чисто съветски причини.

  16. 16 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1848 Весело

    До коментар [#15] от "tamada":

    Викаш, Хайпърлуупът не е нишов? Май накрая само хайпът ще остане...

    Инак, тоа "сър" Брансън наскоро пак плямпаше, за свръхзвуковия транспорт, ама ся май Ковида ще свали сички подобни мечтатели на Земята.

    П.П. Гледа ли филма "Планетата на човеците", представен от Майкъл Мур?

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    Аз лично продължавам да се чудя, как ще поддържат някаква херметичност в тия тунели. Все пак ще са с дължини от стотици и хиляди километри. Освен това, ако има хора във влаковете, тия хора трябва да дишат... Доста сложна и трудна за реализация техническа задача е това.

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    През 1986г. открих бързите влакове във Франция, бях възхитен, и от цените им, подобни на другите влакове. И сега ги ползвам, но цените им вече съвсем не са "демократични", ако не успееш д си купиш билета по-рано.
    В стремежа да се конструират супер бързи влакове (със скорост почти 600 км/ч са се повишили и цените на отделни елементи - двигатели, контактори, окачване. А реално те се движат между 120 км/ч, и максимум до 300-320км/ч, т.е. ненужно са оскъпени. Т.е. те могат да бъдат и по-евтини, а дали 500 км ще ги изминеш за 2ч, или 2ч15 - разликата е минимална.

  19. 19 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#12] от "jord bond":
    —цитат от коментар 15 на tamada


    Бяха крайно нерантабилни за авиокомпаниите.
    Поддържаха ги само за престиж и имидж.

  20. 20 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 938 Любопитно

    За приблизителна цена на проекта - знам, че на Мъск са му трябвали 10 милиона долара за две мили (около 3200 м). В момента в България за изграждането на километър магистрала мисля, че отиват около 15 млн. лева.

    Следователно на Мъск са му трябвали около 2,5 пъти по-малко пари от построяването на съответната дължина българска магистрала.

    Цената на "вагоните" не знам каква би била, но необходимата енергия ("гориво") ще е в много пъти по-малко от това да се возиш с автомобил, независимо дали е дизелов, бензинов, метанов или дори електрически...

    Ето няколко изчисления за Острова:

    https://www.standard.co.uk/news/uk/futuristic-hyperloop-system-could-cut-edinburgh-to-london-journey-time-to-half-an-hour-a4030381.html

  21. 21 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#12] от "jord bond":


    До коментар [#15] от "tamada":Викаш, Хайпърлуупът не е нишов? Май накрая само хайпът ще остане...Инак, тоа "сър" Брансън наскоро пак плямпаше, за свръхзвуковия транспорт, ама ся май Ковида ще свали сички подобни мечтатели на Земята.П.П. Гледа ли филма "Планетата на човеците", представен от Майкъл Мур?
    —цитат от коментар 16 на jord bond


    Не знам .....разкажи ни за Ту 144............

  22. 22 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3890 Любопитно

    Интерсно, какви са предимствата на този проект, в сравнение с МагЛев, който вече е работещ вариант и в Китай. Вакуум в тръби, като инфраструктура дали би било по-евтино и безопасно от трасето на МагЛев ?

    I Want To Believe
  23. 23 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4415 Любопитно

    Светът върви напред другари!!!Ту-144 е тотално фиаско за разлика от "братчето "Конкорд превозило 12 пъти повече пасажери и оставило следа.....Маглев и Супер Лууп са идеи реализиращи се в нормалният ,свободен от "паради,обнулявания и диващини" паралелен свят!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  24. 24 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Статията е интересна, но не става дума за прогнозни цени за пътуване?
    —цитат от коментар 11 на historama


    Нещо като АЕЦ Белене. Много евтин ток, ама никой не знае колко

  25. 25 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1051 Весело

    Бързооооо! Щото колкото по-бързо пътуваш толкова повече време ще има да работиш. Или да се шляеш? Дано проектите се провалят. Ако ли не , колко ли грозно ще изглежда земята след години опасана от тръби и човечета в тях.
    —цитат от коментар 6 на Таралеж


    Изтърва козите а?Сега да не изглежда много хубаво с градове на всяка крачка пълни с грозни бетонни правоъгълно сгради пълни с човечета в тях?

  26. 26 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#22] от "2.5":

    Интерсно, какви са предимствата на този проект, в сравнение с МагЛев, който вече е работещ вариант и в Китай. Вакуум в тръби, като инфраструктура дали би било по-евтино и безопасно от трасето на МагЛев ?
    —цитат от коментар 22 на 2.5


    Този проект също е маглев. Конкурентните - и те. Някои са с пасивен, други с активен, но всички.

  27. 27 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Hyperloop беше визия на Мъск. Не съм следил ситуацията, как се е трансформирала във визия на Брансън.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK