Бързооооо! Щото колкото по-бързо пътуваш толкова повече време ще има да работиш. Или да се шляеш? Дано проектите се провалят. Ако ли не , колко ли грозно ще изглежда земята след години опасана от тръби и човечета в тях.
Можеш да живееш в най-добрата столица за живеене - Виена, и да работиш в София и да комютваш всеки ден! Около час, колкото е от Дружба или Овча купел до Центъра:)
Спечелихме битка, но не и войната!
"....Можеш да живееш в най-добрата столица за живеене - Виена, и да работиш в София и да комютваш всеки ден! Около час, колкото е от Дружба или Овча купел до Центъра..."
Ако не попаднеш на поредния ремонт на ремонтите на администрацията на ПП "Разбойници-ГЕРБ". Напоследък не се ли увеличиха ремонтите по АМ "Тракия"?
Няма никаква вероятност, защото идеите не се патентоват и не можеш да обвиниш никого в кражба. Отделно, че първата описана идея е от 18 и не е руска.
Само че тук говорим за сегашната концепция на Мъск, т.е. маглев в почти вакуумен тунел по който работи и Hyperloop One, а не за идеята "какъв да е влак в тунел", каквито е имало много за последните 200 години.
Ама наистина интересно: в понеделник сутрин пътуваш за Германия за да разфасоваш месце през седмицата, а в петър вечер се връщаш. Само дето като тръгнеш да заминаваш и видиш цената на билетчето се сещаш че цяла седмица труд не ти стига само за отиването.
Ако пък ти е по-дълга паметта, то се сещаш че през 50-те руснаците (Ефремов) планираха да пътува до мъглявината Андромеда, а през 60-те американците (ФКДик) смятаха да пращат андроиди и хора във Външните колонии. А преди 45 века Хеопс планираше да пътува във вечността с помощта на пирамидата си.
Свръхзвуковите самолети бяха силно засегнати от ограниченията за шума над населени места. Те и като правило са нишов, а не масов транспорт. Затова спадът след катастрофата на Конкорд през 2000 год, съвпадна по време със силния спад в летенето след 11 септември и на самолета му беше трудно да се възстанови.
А Ту-144 не успя по други, чисто съветски причини.
Аз лично продължавам да се чудя, как ще поддържат някаква херметичност в тия тунели. Все пак ще са с дължини от стотици и хиляди километри. Освен това, ако има хора във влаковете, тия хора трябва да дишат... Доста сложна и трудна за реализация техническа задача е това.
През 1986г. открих бързите влакове във Франция, бях възхитен, и от цените им, подобни на другите влакове. И сега ги ползвам, но цените им вече съвсем не са "демократични", ако не успееш д си купиш билета по-рано. В стремежа да се конструират супер бързи влакове (със скорост почти 600 км/ч са се повишили и цените на отделни елементи - двигатели, контактори, окачване. А реално те се движат между 120 км/ч, и максимум до 300-320км/ч, т.е. ненужно са оскъпени. Т.е. те могат да бъдат и по-евтини, а дали 500 км ще ги изминеш за 2ч, или 2ч15 - разликата е минимална.
За приблизителна цена на проекта - знам, че на Мъск са му трябвали 10 милиона долара за две мили (около 3200 м). В момента в България за изграждането на километър магистрала мисля, че отиват около 15 млн. лева.
Следователно на Мъск са му трябвали около 2,5 пъти по-малко пари от построяването на съответната дължина българска магистрала.
Цената на "вагоните" не знам каква би била, но необходимата енергия ("гориво") ще е в много пъти по-малко от това да се возиш с автомобил, независимо дали е дизелов, бензинов, метанов или дори електрически...
До коментар [#15] от "tamada":Викаш, Хайпърлуупът не е нишов? Май накрая само хайпът ще остане...Инак, тоа "сър" Брансън наскоро пак плямпаше, за свръхзвуковия транспорт, ама ся май Ковида ще свали сички подобни мечтатели на Земята.П.П. Гледа ли филма "Планетата на човеците", представен от Майкъл Мур?
Интерсно, какви са предимствата на този проект, в сравнение с МагЛев, който вече е работещ вариант и в Китай. Вакуум в тръби, като инфраструктура дали би било по-евтино и безопасно от трасето на МагЛев ?
Светът върви напред другари!!!Ту-144 е тотално фиаско за разлика от "братчето "Конкорд превозило 12 пъти повече пасажери и оставило следа.....Маглев и Супер Лууп са идеи реализиращи се в нормалният ,свободен от "паради,обнулявания и диващини" паралелен свят!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Бързооооо! Щото колкото по-бързо пътуваш толкова повече време ще има да работиш. Или да се шляеш? Дано проектите се провалят. Ако ли не , колко ли грозно ще изглежда земята след години опасана от тръби и човечета в тях.
Интерсно, какви са предимствата на този проект, в сравнение с МагЛев, който вече е работещ вариант и в Китай. Вакуум в тръби, като инфраструктура дали би било по-евтино и безопасно от трасето на МагЛев ?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Nikoi
Рейтинг: 796 НеутралноСтрашно интересен проект , целия ЕС ти е на 3 часа радиус от българия с това превозно средство .
Шоршо
Рейтинг: 352 ВеселоИма пара за трошене човека и ги троши, нищо де аз пък си купих Боинг през април на 113 доларес акцията, сега е 160, след 2 години ще е над 300.
tamada
Рейтинг: 458 Весело"футуристичната визия на милиардера Ричард Брансън"
Това нали беше идея на Мъск? Кога стана визия на Брансън? :)
https://www.dnevnik.bg/tehnologii/2019/07/23/3942086_studenti_ot_mjunhen_otnovo_specheliha_konkursa_na_musk/
А пък Virgin Hyperloop едно време се казваше Hyperloop One. И вие пак я свързвахте с Мъск.
https://www.dnevnik.bg/tehnologii/2016/05/12/2758336_transportnata_sistema_hyperloop_one_dostigna_644_kmch/
Просто преди няколко години Брансън вложи пари в нея, така че каква визия?
Що не четете собствения си вестник, ами преписвате?
1gmbh1
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#2] от "Шоршо":
"Има пара за трошене човека и ги троши ....""
Ако нямаше такива като него, Боинг щеше да го има на кукуво лято; и не само Боинг.
dgerald
Рейтинг: 566 НеутралноДо коментар [#3] от "tamada":
Има голяма вероятност да се окаже руска идея :) И пак да обвинят Мъск в кражба.
Таралеж
Рейтинг: 2502 НеутралноБързооооо! Щото колкото по-бързо пътуваш толкова повече време ще има да работиш. Или да се шляеш? Дано проектите се провалят. Ако ли не , колко ли грозно ще изглежда земята след години опасана от тръби и човечета в тях.
pet fire
Рейтинг: 3589 НеутралноВинаги е добре когато се развива транспорт на товари и хора, дори да изглежда още далечно бъдеще
Net Surfer
Рейтинг: 239 НеутралноАбсолютно вярно, това си е изцяло идея на Мъск и негова реализация ..
dokoga...
Рейтинг: 289 ВеселоМожеш да живееш в най-добрата столица за живеене - Виена, и да работиш в София и да комютваш всеки ден! Около час, колкото е от Дружба или Овча купел до Центъра:) Спечелихме битка, но не и войната!
historama
Рейтинг: 684 Неутрално"....Можеш да живееш в най-добрата столица за живеене - Виена, и да работиш в София и да комютваш всеки ден! Около час, колкото е от Дружба или Овча купел до Центъра..."
Ако не попаднеш на поредния ремонт на ремонтите на администрацията на ПП "Разбойници-ГЕРБ".
Напоследък не се ли увеличиха ремонтите по АМ "Тракия"?
historama
Рейтинг: 684 НеутралноСтатията е интересна, но не става дума за прогнозни цени за пътуване?
Zelenskidelendaest
Рейтинг: 9 ВеселоПоредните глупости... какво стана със свръхзвуковите самолети?
Укронацизъм Zelenda Est!tamada
Рейтинг: 458 ВеселоДо коментар [#5] от "dgerald":
Няма никаква вероятност, защото идеите не се патентоват и не можеш да обвиниш никого в кражба. Отделно, че първата описана идея е от 18 и не е руска.
Само че тук говорим за сегашната концепция на Мъск, т.е. маглев в почти вакуумен тунел по който работи и Hyperloop One, а не за идеята "какъв да е влак в тунел", каквито е имало много за последните 200 години.
john trivolta
Рейтинг: 1069 НеутралноАма наистина интересно: в понеделник сутрин пътуваш за Германия за да разфасоваш месце през седмицата, а в петър вечер се връщаш. Само дето като тръгнеш да заминаваш и видиш цената на билетчето се сещаш че цяла седмица труд не ти стига само за отиването.
Ако пък ти е по-дълга паметта, то се сещаш че през 50-те руснаците (Ефремов) планираха да пътува до мъглявината Андромеда, а през 60-те американците (ФКДик) смятаха да пращат андроиди и хора във Външните колонии. А преди 45 века Хеопс планираше да пътува във вечността с помощта на пирамидата си.
tamada
Рейтинг: 458 ВеселоДо коментар [#12] от "jord bond":
Свръхзвуковите самолети бяха силно засегнати от ограниченията за шума над населени места. Те и като правило са нишов, а не масов транспорт. Затова спадът след катастрофата на Конкорд през 2000 год, съвпадна по време със силния спад в летенето след 11 септември и на самолета му беше трудно да се възстанови.
А Ту-144 не успя по други, чисто съветски причини.
Zelenskidelendaest
Рейтинг: 9 ВеселоДо коментар [#15] от "tamada":
Укронацизъм Zelenda Est!Викаш, Хайпърлуупът не е нишов? Май накрая само хайпът ще остане...
Инак, тоа "сър" Брансън наскоро пак плямпаше, за свръхзвуковия транспорт, ама ся май Ковида ще свали сички подобни мечтатели на Земята.
П.П. Гледа ли филма "Планетата на човеците", представен от Майкъл Мур?
Petleshev
Рейтинг: 2415 НеутралноАз лично продължавам да се чудя, как ще поддържат някаква херметичност в тия тунели. Все пак ще са с дължини от стотици и хиляди километри. Освен това, ако има хора във влаковете, тия хора трябва да дишат... Доста сложна и трудна за реализация техническа задача е това.
Бивш tww09306483.historama
Рейтинг: 684 НеутралноПрез 1986г. открих бързите влакове във Франция, бях възхитен, и от цените им, подобни на другите влакове. И сега ги ползвам, но цените им вече съвсем не са "демократични", ако не успееш д си купиш билета по-рано.
В стремежа да се конструират супер бързи влакове (със скорост почти 600 км/ч са се повишили и цените на отделни елементи - двигатели, контактори, окачване. А реално те се движат между 120 км/ч, и максимум до 300-320км/ч, т.е. ненужно са оскъпени. Т.е. те могат да бъдат и по-евтини, а дали 500 км ще ги изминеш за 2ч, или 2ч15 - разликата е минимална.
Локомотив
Рейтинг: 1092 НеутралноБяха крайно нерантабилни за авиокомпаниите.
Поддържаха ги само за престиж и имидж.
Kosta Delev
Рейтинг: 682 ЛюбопитноЗа приблизителна цена на проекта - знам, че на Мъск са му трябвали 10 милиона долара за две мили (около 3200 м). В момента в България за изграждането на километър магистрала мисля, че отиват около 15 млн. лева.
Следователно на Мъск са му трябвали около 2,5 пъти по-малко пари от построяването на съответната дължина българска магистрала.
Цената на "вагоните" не знам каква би била, но необходимата енергия ("гориво") ще е в много пъти по-малко от това да се возиш с автомобил, независимо дали е дизелов, бензинов, метанов или дори електрически...
Ето няколко изчисления за Острова:
https://www.standard.co.uk/news/uk/futuristic-hyperloop-system-could-cut-edinburgh-to-london-journey-time-to-half-an-hour-a4030381.html
KRAFTWERK
Рейтинг: 1451 НеутралноДо коментар [#12] от "jord bond":
Не знам .....разкажи ни за Ту 144............
2.5
Рейтинг: 1122 ЛюбопитноИнтерсно, какви са предимствата на този проект, в сравнение с МагЛев, който вече е работещ вариант и в Китай. Вакуум в тръби, като инфраструктура дали би било по-евтино и безопасно от трасето на МагЛев ?
I Want To BelieveWilly Messerschmitt
Рейтинг: 2522 ЛюбопитноСветът върви напред другари!!!Ту-144 е тотално фиаско за разлика от "братчето "Конкорд превозило 12 пъти повече пасажери и оставило следа.....Маглев и Супер Лууп са идеи реализиращи се в нормалният ,свободен от "паради,обнулявания и диващини" паралелен свят!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...shumkar
Рейтинг: 684 НеутралноНещо като АЕЦ Белене. Много евтин ток, ама никой не знае колко
Димитър Димитров
Рейтинг: 346 ВеселоИзтърва козите а?Сега да не изглежда много хубаво с градове на всяка крачка пълни с грозни бетонни правоъгълно сгради пълни с човечета в тях?
tamada
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#22] от "2.5":
Този проект също е маглев. Конкурентните - и те. Някои са с пасивен, други с активен, но всички.
Бо По
Рейтинг: 539 НеутралноHyperloop беше визия на Мъск. Не съм следил ситуацията, как се е трансформирала във визия на Брансън.