"Тесла" ще има напълно автономни коли до края на годината, обяви Мъск

"Тесла" ще има напълно автономни коли до края на годината, обяви Мъск

© Reuters



Автомобилният производител "Тесла" ще може да направи колите си напълно автономни до края на тази година, заяви основателят на компанията Илон Мъск.


Много близо сме до постигането на основните критерии на автономност (ниво 5), която не изисква никакво участие на водача, каза той.


Сегашният автопилот на "Тесла", ниво 2, изисква водачът да бъде нащрек и готов да действа, с ръце на волана. Но бъдеща актуализация на софтуера може да активира автономия на пето ниво в автомобилите - без да има нужда от нов хардуер, каза Мъск.




"Изключително съм уверен, че ниво 5 или по същество "пълна автономия" ще се случи и мисля, че ще се случи много бързо", каза Мъск по време на видеосъобщение при откриването на годишната Световна конференция за изкуствен интелект (WAIC) в Шанхай, предаде "Ройтерс".


"Оставам уверен, че тази година ще имаме основната функционалност за автономия на ниво 5."


Автопроизводителите и технологичните компании, включително "Алфабет" и "Юбър", инвестират милиарди в индустрията за автономно шофиране. Запознати с индустрията обаче заявиха, че ще отнеме време технологията да бъде подготвена и обществеността да се довери напълно на автономните превозни средства.


"Тесла" също разработва нови системи за охлаждане, за да даде възможност за използването на по-модерни компютри в автомобилите, каза Мъск.


"Тесла" ще има напълно автономни коли до края на годината, обяви Мъск

© Reuters


"Тесла" стана най-скъпият автомобилен производител, след като акциите й скочиха до рекордни високи стойности, а пазарната капитализация изпревари тази на бившия номер едно "Тойота".


Много малки проблеми?


Компанията няма "фундаментални" проблеми с автономията от пето ниво, а много малки проблеми, заяви Мъск. "Предизвикателството е да разрешим всички онези малки проблеми и да обединим цялата система."


Според анализатора на IHS Markit Тим Уркхарт автономното шофиране на ниво 5 е "свещеният граал" на индустрията.


"Това е обикновеното смело изказване от страна на Мъск", каза той пред Би Би Си. "Дори и "Тесла" да може надеждно да внедри технологията в производството, регулаторната среда на всички основни пазари изостава, така че просто не е позволено да използвате напълно автономни превозни средства на пътя."


Някои потребители на "Тесла" вече злоупотребяват с настоящата технология, смята Уркхарт. "Винаги съм леко поставял под съмнение името на системата. Фактът, че се нарича "Автопилот", когато е само система от второ ниво, е проблематичен."


"Няма основни изисквания за автономия на ниво 5 - това трябва да бъде абсолютно непробиваема, глупако-устойчива система, която трябва да се тества в реална среда до безкрай", каза той.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (224)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    В расия ще обявят автономен АЗЛК Масквич още другия месец.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ще отнеме време докато се оправи законодателството, но да се надяваме, че до края на десетилетието ще са стандарт. Добра автономна технология би спасила стотици хиляди животи в цял свят!

  3. 3 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1211 Весело

    Ахаа, и батерийката все така няма да може те откара на разстояние, колкото ще изминеш с пълен резервоар.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  4. 4 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#2] от "L Glassman":

    Да речем, че правителството ти дава право да избираш бензинова кола и електрическа (еднакви на външен вид), масата колхозници в България ще изберат бензиновата, никой няма да те забележи, ако колата не вдига шум. Не знам дали осъзнаваш, колко младежи губят девствеността си, само защото имат кола.

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5278 Неутрално

    Хубаво напредъкът е страхотен, но шофьора и пътниците стават "чували с картофи"

  6. 6 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Супер ще мога "да карам" без шофьорска книжка. Законно?

    мурзилка
  7. 7 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    А дупките по нашенските шосета, как ли ще им се отразят на автономните превозни средства?

    мурзилка
  8. 8 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    Съжалявам,че малко ще ви вгорча оптимизмът,но тези неща трябва да се казват. Заглавие от Ауто Билд:

    "Тесла" модел се запали,заключи шофьора и го изпепели."

  9. 9 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#4] от "chepokalipsis":

    Пазари като България не са цел на автомобилните производители, таке че не се изучава поведението на българите при взимане на решения. :) Ше дойде момент, в който ако искаш сам да управляваш автомобил - застраховката е десеторна. Ганчо няма да има избор тогава, ако иска да ходи с кола в Европа!

  10. 10 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    А дупките по нашенските шосета, как ли ще им се отразят на автономните превозни средства?
    —цитат от коментар 7 на Маршалов


    Питай Путин, кога ще ви ги оправи!
    https://clubz.bg/74571-zashto_ima_dupki_po_pytishtata_na_rusiq

  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    Пореден балон в много им поскъпнали акциите, айде пак сиромасите изгорЕха.

  12. 12 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Всички мизерстват, в Тесла охолстват :)

  13. 13 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1438 Весело

    До коментар [#8] от "deaf":

    Тия неща ще се казват от Аутобилд още десетилетие-две, докато швабите изкарат конкурентни на Тесла модели, после ще се свърши с тях.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  14. 14 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    А нещо за автономен автомобил с функция автономно УБО предвижда ли се? Да точно за барба ганьос питам?

  15. 15 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3898 Весело

    Чакам да се изкажат "шортърите" колко зле е Тесла, как извършва счетоводни измами и пр.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  16. 16 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#9] от "L Glassman":

    Хм-м-м-м...! Ще дойде момент...? Какъв момент? Какво ще дойде? Бъдещето? Сигурно е така. Обаче кога ще е? Никой не казва... Някой ден, когато Слънцето ще свети по-силно, небето ще е по-синьо, птичките ще пеят по-добре. Всички ще са ай-ти специалисти, психолози, дизайнери, антрополози и политолози.

    Бивш tww09306483.
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Весело

    "...това трябва да бъде абсолютно непробиваема, глупако-устойчива система, която трябва да се тества в реална среда до безкрай", каза той."



    Докарайте ги в България и направете тук финалните тестове, издържи ли, значи наистина е глупако-устойчива (лафът на годината:))

    Скоростен индекс "Y"
  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#8] от "deaf":Тия неща ще се казват от Аутобилд още десетилетие-две, докато швабите изкарат конкурентни на Тесла модели, после ще се свърши с тях.
    —цитат от коментар 13 на Darulio



    До коментар [#13] от "Darulio":

    Това е факт,че една "Тесла" е изгоряла и шофьорът е загинал от огъня.


    До коментар [#16] от "Petleshev":


    До коментар [#15] от "vesolr":

    Електромобил се зарежда най-кратко за един час,но интервалите между две зареждания са по-кратки,което обезсмисля "краткото" зареждане. Сега да си представим 10 000 електромобила,които тръгват от точка "А" към точка "Б". Колко зарядни станции трябва да има за да се заредят всички? Отговор - ХИЛЯДИ!!! Невъзможно е! Тези които натискат за отказ от автомобили с ДВГ и преминаване към електромобили са ЗНАЕЛИ,че е невъзможно те да станат масови.

  19. 19 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Мечтата на пияницата !!!

  20. 20 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    Тази година си купих нов форксваген с всички екстри за подпомагане на водача. Работят по-добре от моите очаквания. Екстрите за следване на лентата на движение, за скорост с дистанция, за спиране при пешеходец на платното и за сляпото петно наистина вършат работа. Не е ефективно на завой, защото губи предния автомобил. Когато предният автомобил намалява изавива в пресечка системата се колебае преди да реши да продължи.
    Но една неочаквана полза. Разходът на горива спада с 10-15%

    подпис
  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":

    Преминаването към електрически коли ще е бавно и скъпо. Това е повече от ясно. Напълно нормално е да има заслепени хора, които бъркат желанията с възможностите. Просто към момента електрическите коли имат една основна слабост. Батерията. Тежка, скъпа, и се зарежда бавно. Освен това не се знае, как ще се зареждат голям брой електрически коли едновременно? Кой ще произвежда тази електроенергия в пикови моменти? Как ще се изгражда инфраструктура, кой ще я плаща и кога? Нали всичко после трябва да мине през джоба на потребителите, умножено по две или по три?
    Лично аз се чудя, защо колите стават все по-големи и все по-тежки, докато в същото време всички са все по-загрижени на тема екология? Колите вместо да стават по-леки, по-икономични и да имат ограничения в скоростта и дълъг експлоатационен ресурс, наблюдаваме че се случва точно обратното - колите стават еднодневки. И си мисля, че електрическите коли ще са още по-голяма ширпотреба. Дано да се лъжа, ама надали...!

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Все ми е едно, не мога да си ги позволя.

  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#20] от "Иван K":

    Разходът на гориво зависи най-вече от този, който кара. В наши условия, качеството на горивото също е от голямо значение. Ако ми се падне да налея лош бензин разходът ми отива с над литър на сто, нагоре. При нормално каране, тоест с 90-100 километра в час повечето коли са много икономични. Даже и аз се чудя на моята, как дава разход под 6 на сто при спокойно каране, а си е големичка и тежка кола. Нищо общо за сравнение с Лада-та на тате от социализма...

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Не съществуват ли нива 3 и 4, та от ниво 2 се отива на директно на ниво 5?

  25. 26 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Фен съм на Мъск, особено по отношение това, които правят в SpaceX, но аз обичам да шофирам, а не да се возя. Не бих си купил кола, която изцяло да ме замени зад волана

  26. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    До коментар [#24] от "Panda":

    Даже ще има нива 6, 7, 8, 9 и така нататък...! При тези нива, автомобилите ще се разхождат сами и напълно автономно, без хора в тях. Даже и ще се възпроизвеждат самостоятелно и ще имат отделна еволюция. ;)

    Бивш tww09306483.
  27. 28 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":

    Звучиш като файтонджиите присмиващи се на автомобилите преди 100на години.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  28. 29 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Чудесно новина. Самостоятелното шофирана трябва лека полека да се изталска. Хората не са оптимални шофьори. Карат с голям разход на гориво, не оптимизират шофирането си според обстановката и трафика, водят се от лични емоции и чувства докато шофират.

    Машинните алгоритми ще спестят гориво и значително ще намалят катастрофите. Може и да не стане до края на тази години, но натам отива и това е хубаво.

  29. 30 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Ще отнеме време докато се оправи законодателството, но да се надяваме, че до края на десетилетието ще са стандарт. Добра автономна технология би спасила стотици хиляди животи в цял свят!
    —цитат от коментар 2 на L Glassman


    За да се направят регулации за автономните автомобили първо трябва да се покаже, че са по-добри от човека и ако се съди по темповете на развитие, това няма да е в много далечно бъдеще.
    Както днес е нормално калкулатора на телефона да смята по-бързо от нас, утре автономния пилот ще е по-добър от човека.
    Да не говорим и че компютрите нямат емоции, не се напиват и не показват средни пръсти.

  30. 31 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1948 Весело

    До коментар [#29] от "katerina_slavova":

    E нали това дето казвате се отнася и за всяка друга човешка дейност. Не само за шофирането.
    Mи добре, да свиваме байраци и да отстъпваме.

  31. 32 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    Ще, ще....
    Мъск когато става дума за астомобилният му бизнес винаги е много добър в обещанията...
    Лошо няма като има достатъчно хора да му вярват...

    Модератора е неадекватен!
  32. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#9] от "L Glassman":

    Тук подсказваш основният проблем пред авто омните автомобили.
    Отговорността!
    Към настоящият момент собственикът/водачът на автомобила носят пълната отговорност за случващото се с този автомобил. При пълна автономност кой ще носи отговорността и какво ще спаси един проозводител на автомобили от фалит поради плащане на щети...

    Нека не забравяме, че говорим за много масов и едновременно с това високорисков продукт.

    Модератора е неадекватен!
  33. 34 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3226 Неутрално

    Ще отнеме време докато се оправи законодателството, но да се надяваме, че до края на десетилетието ще са стандарт. Добра автономна технология би спасила стотици хиляди животи в цял свят!
    —цитат от коментар 2 на L Glassman


    Не само законодателство е нужно, но и правилна инфраструктура, а това ще отнеме време , за да станат масово явление такива автомобили.

    Brevity is the soul of wit
  34. 35 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 779 Любопитно

    До коментар [#20] от "Иван K":

    Е па старото ми волво от 2008 ги има тея екстри. Ти сега ли откри поплата вода?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  35. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darulio":

    Е, в света на интернет примери колкото искаш, отваряш тубата пишеш катастрофи/инциденти с тесла и не е като да няма... Пък ако това те топли обвинявай някой друг...

    Модератора е неадекватен!
  36. 37 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    "свещеният граал"
    ———————————
    Това ли e правилнaта българска дума за holy grail? Интересно, че и Google така я научил...
    Ако кажа Свещената урна или чаша или купа не звучи достатъчно свещенo ли 😏

  37. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#15] от "vesolr":

    Тесла не е цъфнала и вързала, независимо от пазарната и капитализация. Да ако я смятаме за спекулативна акция направо прекрасно се представя, ако я гледаме като реален бизнес особенно автомобилен производител изглежда супер надценена.
    Лошо няма щатите дадоха на света Форд, масов и посредствен автомобил, ще дадат и Тесла масов и посредствен е автомобил...
    Мъск мо е само да си мечтае да се превърне в автомобилната ябълка, не мисля, че ще успее...

    Модератора е неадекватен!
  38. 39 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":

    Колега , масовият автомобил се използва на кратки разстояния. Цялата ти идея видимо от коментарът ти е през призмата на българската реалност. В другите държави е различно. Има в семейството автомобил, той се използва ежедневно изминавайки педесетина километра, това е масовият случай на употреба. Не случайно основната група застраховки е за годишен пробег ДО 20 000 км...

    В грешка си, е автомобилите ще станат масови и ще изместят тези с ДВГ.

    Модератора е неадекватен!
  39. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#21] от "Petleshev":

    Не се лъжеш, тесла е прекрасен пример, самият автомобил, като изделие си е точно ширпотреба, но пък виж как се продава като топъл хляб...

    Модератора е неадекватен!
  40. 41 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#30] от "lino_santino":

    И преди сме говорили на тази тема. Автономни автомобили няма да може да бъдат създадени никога! Защото в компютърът не може да бъдат инсталирани човешките сетива. Без човешки сетива компютърът не може да различи кола боядисана в тревисто зелено от самата трева,например. И т.н.

  41. 42 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Това ще е свещения Граал за алкохолиците! Чакам с нетърпение :)

  42. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#29] от "katerina_slavova":

    Има един неразрешим проблем това е сигурността. Система управлявана изцяло от софтуер подлежи на хакване. Няма сигурност в подобна отворена система. Това е причината подобни системи които искат сигурност да са затворени и без достъп, при астомобилите това май никой няма да го направи....

    Модератора е неадекватен!
  43. 44 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ivan_":

    Тц,не става. Проблемът със зарядните станции си остава неразрешим. Ако в София дори само един милион,тоест 50% от автомобилите са електрически,ще са нужни стотици хиляди (!) зарядни станции! Къде ще ги разположиш?! Трябва Софийското поле да го асфалтираш и превърнеш в нещо като паркинг осеян със стотици хиляди зарядни станции...

  44. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#41] от "deaf":

    Напълно автономни превозни средства съществуват и се използват вече масово, включително и автомобили. Автомобилите обаче са в контролирани средиз вътрешнозаводскинтранспорт, промишлени обекти и т.н.

    Проблемът който подсказваш е решим регулаторно, слагаш във всеки автомобил нещо което го дефинира и никога повече автопилот няма да го обърка с каквото и да е друго. Не са технически проблемите пред автономните автомобили, регулаторни са проблемиге.

    Модератора е неадекватен!
  45. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#44] от "deaf":

    Казвам ти, че си в грешка. Хайде да разгледаме примерът ти. Тези нашични в момента автомобили в София в полето ли са или използват инффаструктура за всичко. Ако изпозлват онфраструктура за всичко, какъв е проблемът да я използват и за зареждането им.
    Няма проблем със зареждането във град, проблем донякъде пред инфраструктурата е извън населените места.
    И пак ти подсказвам , София или България не са никакъв фактор тук, стига си разглеждал ситуацията през призмата на България...

    Модератора е неадекватен!
  46. 47 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1438 Весело

    До коментар [#36] от "Ivan_":

    Какво да ме топли, приятелю? Тесла са по-сигурни автомобили от повечето еквивалентни модели на "конкуренцията" (кавичките са задължителни, защото на всички е ясно, че реално нито едно МПС с ДВГ не може да се конкурира с Тесла) и това е факт.
    Разбира се, че има инциденти - никой не твърди, че няма инциденти с Тесла и че това е съвършеното превозно средство. Но сравнено с "конкуренцията" адски много се доближава.

    До коментар [#31] от "half truth":

    Ако едва сега си се сетил, че машините настъпват и ти остава много време до пенсия, имам лоша новина за теб.

    До коментар [#33] от "Ivan_":

    Ще се застрахова, естествено. А застрахователите ще изискват новопроизведените автомобили да отговарят на определни изисквания, да са внедрени определени изисквания, интегрирани определени процедури на тестване и т.н., преди да бъдат застраховани. А след това ще изискват автомобилите да минава ГТП при сертифицирани за работа с автономни автомобили сервизи, за да получат гражданска отговорност. Мислех, че е очевидно.

    До коментар [#34] от "padrino":

    Автопилотът на Тесла не разчита на "правилна инфраструктура", а на камери, които "виждат" повече от очите на обикновения шофьор. Комбинирай го с време на реакция,. което далеч надвишава възможното за човек и ти става ясно защо Мъск говори за пълна автономност още тази година.

    До коментар [#41] от "deaf":

    Боже мили, човече, ти живееш в средата на седемдесетте години.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  47. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#37] от "half truth":

    След Индиана Джоунс се нарича граал. Точка 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 49 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Да направят нещо като "Формула-1" за автономни системи, за да им гледаме състезанията(сеира) без да има човешки жертви и тогава ще се разбере кой софтуер и хардуер е най-добър. На следващия ден да има обичайната "Формула-1" и да се сравнят времето на шампиона, времената на обиколките и др. Това ще е обективно сравняване на възможностите на човека и машината.

  49. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darulio":

    Странно, смятах че за това колко е сигурен един автомобил няма значение какъв е двигателят му. Е сега щом ти си по навътре в нещата вече съм наясно, тесла е най сигурният автомобил защото е Е автомобил...
    Жив и здрав бъди, и продължавай да пишеш необходимо и някой да весели аудиторията.
    Сега за гвоя информация има един свързан законово с автомобилите бизнес, застрахователен се нарича. НавЯкъде по света за да те допуснат с автомобил до пътната мрежа искат да имаш застраховка. Порази горното застрахователните компании подържат база данни със всички произшествия и събития с автомобили, тази базза данни се използва от тях за да знаят колко е сигурен РЕАЛНО , а не на тестове всеки автомобил. За тях това е важно понеже те са тези които плащаат реално застрахователните премии . Та ако си прав колега и тесла е най сигурният автомобил то застраховката му ще е с най ниска или поне с по ниска застрахователна премия.
    Хайде провери да видиш така ли е, и след това помисли ако случайно не е гака каква ли е причината.

    Относно мисленето ти, че е очевидно че ще се застрахова, камво да ти кажа, ясна е работата, мислиш че е очевидно, добре че има различни от теб хора които мислят за да го решат...

    Модератора е неадекватен!
  50. 51 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    Компютър никога не може да замени напълно човешкият мозък.На пътя възникват хиляди ситуации,които само човек може да осмисли как да реагира.Примерно движа се по улица,в която в еднята лента има паркирани автомобили.Навлязъл съм вече на 20-30м навътре и карам в другата лента.В този момент навлиза в улицата и друг автомобил, който се движи в свободната лента и той е с предимство. Ама аз няма как да те върна 30 метра назад. Ако не направим и двамата някакви маневри,няма как да се разминем.Как ще се разминат два автономни автомобила в тази ситуация?

  51. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#49] от "Пламен Данаилов":

    Няма да е обективно защото във формулата средата е контролирана. В ежедневното шофиране не е.

    Модератора е неадекватен!
  52. 53 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#51] от "Мусаши":

    А пияните и заблеяните "шофьори" дали са по-сигурни от системата? Ти даваш някакъв частен пример, но в повечето случаи ПТПтата са заради някой неадекватник, който със сигурност няма как да е по-добър от автономна система в бъдещето.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  53. 54 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#44] от "deaf":

    Абсолютно грешна калкулация. Ти като заредиш 1 път и имаш пробег 600-700 км, може да караш така ден, два, седмица и т.н. - според навиците ти на шофиране. Къде е казано, че във всеки един момент на денонощието всички коли зареждат и е нужна гигантска инфраструктура каквато ти предвиждаш, но ще се ползва с 5% натоварване средно?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  54. 55 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 542 Весело

    Тоя международен шмекер винаги е успявал да се пъхне под прожекторите.

  55. 56 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 918 Весело

    До коментар [#18] от "deaf":

    "....Електромобил се зарежда най-кратко за един час,но интервалите между две зареждания са по-кратки,което обезсмисля "краткото" зареждане. Сега да си представим 10 000 електромобила,които тръгват от точка "А" към точка "Б". Колко зарядни станции трябва да има за да се заредят всички?. "

    Аз си представям съвсем друго нещо - как ке събуждам, пия едно кафе и отивам в гаража, където колата ми е заредена догоре за 500 километра пробег срещу 20тина лева нощна тарифа.

  56. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darulio":

    Тук не обърнах внимание на коментарът ти към Падрино.
    Мъск говори за пълна автономност към края на годината по съвършенно различна от посочената от теб причина. Говори така поради финансова необходимост. Мъск продава автопилота на Тесла като отделен продукт. Всеки клиент плаща за този автопилот. Не само че плаща, но и цената се уселичава с времето. Преди си го купил за х долара след една година го купуваш с 1000 долара по скъпо. Единствената официално обявена причина да поскъпва е добавянето на допълнителна функционалност, като крайната цел е пълна автономност. Е сега вярно е че тесла продава основно на фенове които не си дават много зор да обмислят нещата те вярват пл скоро но дори и сред подобни клоенти има една голяма група която си казва "За какво плащам повече за този автопилот като той няма допълнителна функционалност калто ми го рекламират?"...
    Е, време е Мъск да обещае пак че ще има пълна функционалност, все пак пари трябва да събира човека, до края на годината ще е продал оче няколко десетки хиляди автопилота на по висока цена защото хората пчакват светлото бъдеще разбираш ли, сега че е невъзможно чисто регулаторно да имат подобен шродукт кой ти мисли той Мъск нали обеща....

    Отделно цената на акциите трябва да се помпи...

    ПП Понеже те виждам, че се имаш за много разбиращ и следящ темата, известно ли ти е кой американски масов производител на автомобили имаше доскоро доказано по добра ситема за автономно шофиране от Тесла? Поне преди последният ъпгрейд на Тесла, сега тепърва се тестват отново?
    Я да видим знаеш ли подобни неща или го караш на вярванията, че от Тесла по добро няма...

    Модератора е неадекватен!
  57. 58 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ivan_":Тц,не става. Проблемът със зарядните станции си остава неразрешим. Ако в София дори само един милион,тоест 50% от автомобилите са електрически,ще са нужни стотици хиляди (!) зарядни станции! Къде ще ги разположиш?! Трябва Софийското поле да го асфалтираш и превърнеш в нещо като паркинг осеян със стотици хиляди зарядни станции...
    —цитат от коментар 44 на deaf


    Ами зареждаш в къщи. Може да не можеш да имаш бензиностанция у дома, но ел. зарядна станция не е проблем. Това е и основния начин за зареждане на ЕА. Супречарджърите на Тесла и др. бързи зарядни станции в градски условия, са за да се прибереш у вас, където да се вкл. към мрежата. По магистралите е малко по-различно, но там за 30 мин. зареждаш за около 450 км. Германците приеха закон, който задължава всички бензиностанции на имат бързозарядни станции, независимо къде се намират.

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  58. 59 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#54] от "vesolr":

    Даваме думата на първоизточника Илон Мъск:

    "Все още има преход към устойчива енергия,но ще отнеме много време. Може би към двадесет (20) години."

    Демек,самият Мъск казва,че електрическите автомобили трябва поне 20 години да се усъвършенстват,докато настигнат колите с ДВГ.

  59. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#59] от "deaf":

    Ти май не чравиш разлика между устойчива енергия и пребод към нея...

    Модератора е неадекватен!
  60. 61 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#59] от "deaf":

    Това е твоя свободна интерпретация на думите на Мъск, дай оригинала в пълния му вид и контекст и да видим за какво точно става дума.
    Каруците също дълго време са съществували паралелно с автомобила, но не значи, че са продължавали да бъдат по-добри от него.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  61. 62 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#58] от "Indiana Jones":


    До коментар [#56] от "Kosta Delev":

    Сметката пак не излиза. Неизбежно ще има десетки хиляди електромобили в София,които ще изпаднат в нужда да бъдат заредени през деня. На мен ми се е случвало да обикалям с колата един час и половина в София докато си намеря място за паркиране.

    Има още един неразрешен проблем. ЗИМАТА! Едно заглавие от сайта Аутомедия,което казва всичко:

    "Студът едва настъпи,а "Тесла" вече заспа зимен сън"

    Някой си Фреди от САЩ не можел дори да отвори порта за зареждане на своята "Тесла". И прозорците и...вратите не можел да отвори! Въпреки че температурата била само седем градуса под нулата. А в самата "Тесла" само минус един градус.

  62. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#62] от "deaf":

    Колега, колкото и ьа спориш фактите те оборват. До преди малко повече от стотина години не е имало и инфраструктура за горива и зареждането им. Сега можеш да се добереш с яхта до остров насред нищото и да заредиш с гориво.
    Няма техническа невъзможност за зареждане на е автомобилите в град. До града имаш преносна мрежа, вутре във градовете също. Най лошият сценарий финансово е да трябва да ивеличиш капацитета на градската мрежа. Навсякъде където имаш паркирани автомобили в момента мобеш да паркираш и зареждаш е автомобили.
    И за трети път ти пиша, стига си си мислил, че София или България са света. Във всеки голям град в Европа има синя зона и на всяка улица от тази синя зона има устройство за таксуване , на всеки паркинг има устройства за пропускане, света не е София, не си мисли, че като в София няма тротоари по улиците и на другите места е същото...

    Модератора е неадекватен!
  63. 64 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3898 Весело

    До коментар [#57] от "Ivan_":


    Акциите летят. Помним преди около година каква дива радост настана тук когато след слабо тримесечие акциите бяха паднали на около 180. Тогава реалист съветваше разни форумци да “добавят” на цени около 200, а Сион злобно го подиграваше. Тия дни акциите са около 1400, дали им е смешно на шортърите?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  64. 65 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#29] от "katerina_slavova":Има един неразрешим проблем това е сигурността. Система управлявана изцяло от софтуер подлежи на хакване. Няма сигурност в подобна отворена система. Това е причината подобни системи които искат сигурност да са затворени и без достъп, при астомобилите това май никой няма да го направи....
    —цитат от коментар 43 на Ivan_


    Съвременният нов, не-Тесла автомобил също може да бъде хакнат.

    Ако си купиш чисто нова кола, ще се изненадаш колко компютъризирано е всичко. Да не говорим, че на практика всички нови автомобили имат вградена СИМ карта. Системите са толкова сложни, че се налага обновяване на софтуера, и тук говорим за коли, които не се управляват сами. Сложността е огормна, темата за сигурността е актулана, но отдавна сме минали прага на компютъризацията и централизацията. ь

  65. 66 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Тоя международен шмекер винаги е успявал да се пъхне под прожекторите.
    —цитат от коментар 55 на georgi_ww



    Мдам, като изтрелва ракети в космоса например. Или?

  66. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#64] от "vesolr":

    Всеки да се занима а с това от което разбира. Аз не се занимавам с рисковомфинамсиране нито имвестирам в акции. Намирам себе си за достатъчно грамотен за да зная, че не ми е силата в инвдстирането в акции. Виж относно това което става с Гесла за мен не е нормашно. Типичен пример е и тази статия. Не виждам кал е законно СЕО то на подпбна публична компания да бъде оставян да прави подобни изявления. Наистина не го разбирам...
    Това за мен следва да се разгледа от регулаторите и да се вземат някакви мерки не може всеки да си прави каквото си иска и както си иска без последствия. Факта че не е първи случай в че му се разминава за мен подсказва, че явно това е търсен ефект и на политическо ниво. Не виждам каква е разликата ако СЕО то на на една фармацефтична компания излезе и каже "До края на годината ще имале ваксина срещу Ковид, нямаме принципни проблеми само много технически неща които трябва да отстраним..." Какво ли ще се случи с акциите на въпросната комания и това следва ли да се случва...

    Модератора е неадекватен!
  67. 68 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#65] от "katerina_slavova":

    Няма към момента автономни автомобили по пътищата. Колкото и да са със системи управлявани от софтуер, човек е този който контролира превозното средство. Примерът ви е изцяло извън контекста на обсъждането. Обсъждаме напълно автономен автомобил конто няма да се контролира от човек, а изцяло от софтуер. Проблемът със сигурността му е основен и към момента неразрешим. Иначе за ваша информация още от преди 20 години високите класове автомобили са изцяло с компютри. Просто не го знаят масово хората защото тези системи тогава, отнемаха контрол частично от водача само в аварийни ситуации със автомобила...

    Модератора е неадекватен!
  68. 69 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    Тамън ШИ направят кола без шофьор, и няма да има кого да вози?

  69. 70 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Лъжльото Мъск пак се опитва да привлече инвеститори. Без единна система, датчици на пътя, общи протоколи за комуникация и изкуствен интелект, няма как да стане номера. Всъщност има доста смъртни случаи от автономната кола на Мъск. На края на годината, ще се окаже, че нивото на автономност не е баш 5 ами около 4.9, така ще си остане и в бъдещите 5 години.
    Хайли лайкли, каквото направите, ползвайте го със здраве…
    Много е важно да направи договор при продажбата за обезщетенията, да не дава повече от 10 000$ на катастрофа за да не фалира.

  70. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    Ще отнеме около година (две) според мен. До края на 2021-ва-2022-ра. Невада, Аризона и Флорида вече имат законодателство заавтономното шофиране. В Невада, до Гига 1 на Тесла е централата на Уеймо, автономногто поделение на Гугъл, в Аризона им е тестовата флотилия.

    Ако Тесла направи автономни таксита, цената на акцията и ще се удесетори!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  71. 72 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3898 Любопитно

    До коментар [#67] от "Ivan_":

    Ами ако е казал нещо нередно, Комисията да се сезира и да се заеме с него...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  72. 73 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    Ами ако е казал нещо нередно, Комисията да се сезира и да се заеме с него...
    —цитат от коментар 72 на vesolr


    Мани, комисията глоби Мъск и Тесла по $10 милиона за туита. Мъск си плати глобата, и тъй като не можеше да плати и глобата на Тесла, закупи акции за същата сума. Сега тези акции струват $100 милиона. Мъск е 5 пъти на печалба от тази глоба.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 74 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#71] от "Realist":

    Тя цената на акциите и може и сто пъти да нарасне, като не се определя от реален механизъм а от вярата във бъдещето...

    Преди време под статии за ябълки и Джобс пак едни такива суперлативи се пкшеха, колко са уникални, невероятно иноватив как избиха конкуренцията и останаха само те...

    Сега за тях поспряхте, реалността си каза думата , сега за Мъск и Тесла са суперлативите, е да сме живи и здрави и да видим след 5/6 години кой къде е...

    Модератора е неадекватен!
  74. 75 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#72] от "vesolr":

    Вярваш ли го...
    За същата комисия която имаше представители постоянни в офиса на ЛБродърс ли говорим и които стоейки там постоянно за да наблюдават отвътре компанията не са видели измамно използване на счетоводни операции ли(?
    Или за същата комисия която проверявайки Мадоф от такова задълбочено проверяване не е ппгледнала сметката му и да види че всъщност не участва в пазарът на акции а е гигантска понци схема и това след като многократно е била сигнализирана от различни лица че е точно това , понци схема...

    Ти наистина ли вярваш, че тези неща се случват ей така случайно, за друг СЕО и друга компания след подобни изказвания в момент в който ще излизат и се подават отчети (виж моя дата е) направо ще го разсипят, странно за Тесла и Мъск няма проблем... Аз ти дадох конкрет н пример с удобен момент за вяксина срещу Мовид, защо така никой не тръби , че до еди си кога ще я има... Дали защото е незаконно?

    Модератора е неадекватен!
  75. 76 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#73] от "Realist":

    Колега, ти ли беше този съфорумец, кокто вчера с големи букви писа под една друга статия как във САЩ законите важели за всеки, ти беше под стагияата за Тръмп.
    Викаш Мъск нарушава закона, наказват го и той след това пак го нарушава...

    Е, явно това е правилното, явно така е по американски, че иначе ще излезе, че нещо не си обиктивена си фен, който не се влияе от принципи а от вяра в гурото...

    Модератора е неадекватен!
  76. 77 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#74] от "Ivan_":

    Ами, точно, селски, правилен пример с изключително грешни изводи,

    Епъл 2007-ма нямаше никакъв процент от пазара за смартфони. А самите смартфони бяха едва 4% от целият пазар. Нокия, Моторола и RIM владееха пазара.За 5 години обаче, нещата се обърнаха, Епъл стана най- големият играч в смартфоните, а от останалите не остана и прашинка.

    Впъл, селски, в момента е компания с капитализация от $1,66 трилиона, Нокия, Моторола и RIM не съществуват.

    Ability to change is superpower!

    Мъ ти си замръзнал някъде в седемдесетте.

    Нищо де, както си настъпал мотиката с Епъл, така ще я настъпиш и с Тесла. Дано дървената ти глава е поне твърда!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  77. 78 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#76] от "Ivan_":

    "Викаш Мъск нарушава закона, наказват го и той след това пак го нарушава..."

    Нищо не е нарушил Мъск за да бъде наказан, селски, ти живееш в някаква друга паралелна вселена!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    Между другото, Тесла вероятно съвсем скоро ще влезе в S&P 500. И ще бъде номер 20 по пазарна капитализация в техният лист. 1% от този индекс ще бъдат акции Тесла. Отделно, разни допълнителни масивни и тежки индекси като S&P 400, S&P 100 и т.н ще трябва също да закупят. В момента тесла има около $20 милиарда в шорт интерест. Шортърите загубиха $18 милиарда само за миналите 2 месеца. И както никой не продава .....

    Ако Тесла влезе в S&P 500 вероятно ще сме свидетели на шорт скуиза на столетието!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 80 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2909 Весело

    За песимистите относно ел. коли, бих дал един безплатен съвет. Щом не вярвате на Тесла, инвестирайте в новата вълна компании, които планират масово производство. хем ще станете богати, хем ще подпомогнете конкуренцията на омразната ви Тесла. Веднага ви давам безплатна информация за няколко от тези компании. 1) Nikola Motors (NASDAQ:NKLA), 2)Nio (NYSE:NIO), 3), Rivian ( не е още публично търгувана компания, но има вероятност да стане такава), 4) Bollinger, 5) Tortoise Acquisition Corp. (NYSE: SHLL), 6) Spartan Energy Acquisition Corp.(SPAQ:NYSE).

    На комплексирания болшевик vesolr с безразличие
  80. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    До коментар [#80] от "GreenEyes":

    Ривиан днес събра $2,.5 милиарда от часни инвеститори.

    И да те допълня, Лусид Моторс, компанията в която саудитският фонд преди 2 години изля $2 милиарда в момента изгражда системата си от сървис цемтрове подобна на тази на Тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 82 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    Големите конкуренти в автономното шофиране са 3- Тесла, Гугъл (Уеймо) и GM (Круз).

    Тесла е светлинни години пред конкуремцията. Има флотилия от 1 милион автомобила, комуникиращи помежду си и обучаващи тази огромна невронна мрежа.

    И е като Епъл, в този бранш, произвежда си сама не само софтуера, но и хардуера. Има собсвен разработен специализиран чип за обработка на видеоизображения, който е около 1000 пъти по- бърз от неспециализираните стандартни чипове на NVIDIA, които ползва конкуренцията.

    Ако някой направи автономни таксита в следващите няколко години, това с изключително огромна вероятност ще е Тесла!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 83 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ivan_":

    "При пълна автономност кой ще носи отговорността и какво ще спаси един проозводител на автомобили от фалит поради плащане на щети..."

    Това което спасява всеки шофьор сега: Застраховката гражданска отговорност! И да, автомобилните компании ще са отговорни за безопасността на пътниците.

  83. 84 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#41] от "deaf":

    Абе ти на всяко решение намираш проблем.
    Компютъра вече е по добър от човека - ако ти не виждаш в мъгла или няколко коли пред теб, той го вижда. Операциите които извършва в секунда не са достижими за човек. Останалото е въпрос на обучение, разпознаване, демек да знае кое какво е, тежко ли е , движи ли се , представлява ли опастност. Ако не си му казал кое е трева и кое кола, няма как да ги различи.

  84. 85 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#80] от "GreenEyes":

    Мъск в интервю казва,че само две автомобилни компании не са фалирали - неговата Тесла и Форд. Така че препоръчвам Форд...

  85. 86 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":

    "Сега да си представим 10 000 електромобила,които тръгват от точка "А" към точка "Б". Колко зарядни станции трябва да има за да се заредят всички?"

    А сега да си представим, че 10 000 бензинови коли тръгват от точка А до точка Б....

  86. 87 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#84] от "lino_santino":

    Уфф,и преди го казах,но никой не ме чува от учените. На компютърът не може да му се "каже" кое е е трева,защото не може да му се инсталират човешки сетива,защото сетивата са усещания и ЧУВСТВА,които човек НЕ разбира. Как ще внедриш нещо в компютърът,което не разбираш?! Ето да речем,че на грамаден автобус за екскурзии е нарисуване отстрани слънце. Как компютърът ще разбере дали това е истинското слънце или нарисувано,като няма сетива? Той ще се чуди какво е ще стане мазало от Моцарт...

  87. 88 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darulio":

    Швабите продават в пъти повече електрички в Норвегия, отколкото Тесла.Защо е така, можеш да намериш по форумите на електро - шофьорите.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  88. 89 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3184 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":"Сега да си представим 10 000 електромобила,които тръгват от точка "А" към точка "Б". Колко зарядни станции трябва да има за да се заредят всички?"А сега да си представим, че 10 000 бензинови коли тръгват от точка А до точка Б....
    —цитат от коментар 86 на lino_santino



    До коментар [#86] от "lino_santino":

    Това всеки ден става. И не само 10 000,а милиони коли тръгват. За да заредиш на бензиностанция ти трябват две минути. На зарядна станция - минимум един час!!! Представи си какво ще стане,ако на бензиностанцията за зареждането на всяка кола е нужен един час!!!

  89. 90 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#77] от "Realist":

    Колега, не мооте твоите изводи са погрешни, Епъл не е губеща нито е фалирала, но е една от компаниите в сектора, нищо повече нито пък изключително. Същото предполагам ще се случи и с Тесла, ще бъде една от автомобилните компании ...
    Пък ти си обяснявай как ще променят бъдещето и колко са изключителни...

    ПП Мотики не настъпвам това великодушно го оставям на теб, аз нямам нужда някой друг да печели пари вместо мен, мога и сам , но не се тревожи, ти потърси там кой дръг може да му дадеш пари и да чакаш дс спечелиш. Успя ли да изхарчиш дивидента кокто си получил до момента от Тесла или ?

    Модератора е неадекватен!
  90. 91 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#78] от "Realist":

    Интересно щом нищо не е нарушил защо са го глобили? В САЩ така на общо основание ли се налагат глоби на СЕО и на компании?

    Модератора е неадекватен!
  91. 92 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#54] от "vesolr":Даваме думата на първоизточника Илон Мъск:"Все още има преход към устойчива енергия,но ще отнеме много време. Може би към двадесет (20) години."Демек,самият Мъск казва,че електрическите автомобили трябва поне 20 години да се усъвършенстват,докато настигнат колите с ДВГ.
    —цитат от коментар 59 на deaf


    Тълкуваш го едно към гьотере.
    Ако в момента в цял свят почнат да се продават само електрички, ще минат 20 години докато всички коли на земята са електрически. Чат ли си?

  92. 93 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#79] от "Realist":

    Пак ли ще влиза в този индекс?
    Това да не е някаква въртяща се врата, влиза, пак влиза и сега от ово най вероятно съвсем скоро ще влезе...
    Колко половин година ли мина откакто пак така се обясняваше тук как аха и ще влезе в индекса..

    Какво беше необходимо за да влезе, да направи печалба ли?
    Е, след толкова продажби да видим ще успее ли да излезе на печалба, че тепърва и предстоят на тесла сериозните разходи...

    Модератора е неадекватен!
  93. 94 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#80] от "GreenEyes":

    Има и още компании извън САЩ...

    Модератора е неадекватен!
  94. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#82] от "Realist":

    Светлинни години...
    Едни хора които се занимават с реално тестване на подобни системи взеха че установиха при тези тестове, че системата на Кадилак това което ти посочваш като Круиз е по добра от тази на тесла и това са само от предлаганите на американският пазар...

    Ни разбира се, че на тесла системата е най добра и на светлинни години вярваме ти...

    Модератора е неадекватен!
  95. 96 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#83] от "L Glassman":

    Трудно.
    Има доста проблемни места в подобна реализация.
    Като за начало сервизирането, няма как да се приеме автомобилните компаниинда го правят сами, просто не е реално.
    Второ освен че стават автономни другата паралелна тенденция е автомобилите да са свързани, тук се намесва и доставчика на тази свързаност той каква отговорност би носил.
    И на последно място, независимо как и какво си изградилз сервизирал и свързал имаш ежедневната проверка няма как да мине без нея, колкото и смарт да стане автомобила ако го инспектираш дистанционно трябва да приемем, че щв има прекалено много слйчаи на отказ от пътуване, което обезмисля изцяло идеята да използваш автомобил...
    Има и други по дребни вхпроси, но да се ограничим само в горните.

    ПП не си мисли че е лесно или пък евтино да застраховаш цялата излизаща продукция на автомобилна компания. Нали се сещаш че това са множество юрисдикции. Има прецеденти това са медицинските застраховки при пътуванез акомси запознат с тях ще ти е известно че за един и същ човек ц ната на застраховката става поне тройно по висока ако иска да включи и САЩ като покритие... Не е толкова просто колкото ни се иска да бъде...

    Модератора е неадекватен!
  96. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    До коментар [#95] от "Ivan_":

    Системата на Кадилак, селски е била по- добра за някои хорица преди 2 (ДВЕ) години. И тази система върви само на определени пътища и най- вече на магистрали.

    Системата на Тесла ти върви на градско и черни пътища. И ти разпознава светофари и всички знаци по пътя.

    Системата на Кадилак е много далече от Уеймо, а за Тесла въобще не можеш и да си представиш колко е далече.

    Нещо май ти карат новините с волски каруци там където живееш!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3230 Весело

    Пак ли ще влиза в този индекс? Това да не е някаква въртяща се врата, влиза, пак влиза и сега от ово най вероятно съвсем скоро ще влезе...Колко половин година ли мина откакто пак така се обясняваше тук как аха и ще влезе в индекса..Какво беше необходимо за да влезе, да направи печалба ли?Е, след толкова продажби да видим ще успее ли да излезе на печалба, че тепърва и предстоят на тесла сериозните разходи...
    —цитат от коментар 93 на Ivan_


    Щортни я бре, като нямало да влиза! Заложи всичките си спестявания, кат си токова убеден и звездите ти нашепват.

    Тесла най- вероятно ще влезе, защото е 4 (ЧЕТИРИ) тримесечия на печалба. Миналата година първото тримесечие я спря.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 99 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Весело

    До коментар [#87] от "deaf":

    Ох, чети човек, чети и мисли. При превозни средства като въздух и вода има специален трансмитер във всяко средство което подава служебно данни за средството. При самолетите има система за избягване на сблъсък ...
    Досещаш ли се, че подобно нещо може да се сложи и в автомобилите и за всвки компютър ще е ясно че отпред дори и нарочно да се пробваш да го маскираш има автомобил...
    Стига се пъна за не зная кой път ти пища няма технически пречки генерално...

    Модератора е неадекватен!
  99. 100 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#97] от "Realist":

    Всъщност след последният ъпгрейд на тесла се тества и е възможно тесла да са дръпнали , но това определвно не е светлинни години напред, даже ти си пишеш че е само преди две години са били всъщност по назад...

    Това другото за рязпознаването на светофарите и знаците нма даже да си правя труд да ги коментирам, действащо е в автомобилите от над 10 години...

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK