"Майкрософт" купува легендарното студио за игри Bethesda

"Майкрософт" купува легендарното студио за игри Bethesda

© Microsoft



Майкрософт" обяви, че купува компанията за игри Bethesda, която стои зад блокбъстъри като Doom, Fallout, Skyrim и Wolfenstein. Собственикът на Xbox ще плати 7.5 млрд. долара за ZeniMax Media, която притежава Bethesda.


От Xbox заявиха, че игрите на Bethesda ще бъдат добавени към абонаментния пакет Game Pass за конзоли и компютри.


Сделката може да направи предстоящата Xbox Series X по-привлекателна от PlayStation 5 на "Сони" за някои клиенти. И двете конзоли трябва да бъдат пуснати на пазара през ноември.




ZeniMax бе оценена през май 2016 г. на 2,5 млрд. долара и е събрала над 600 млн. долара от инвеститори, според данни на PitchBook.


"Майкрософт", която ще притежава 23 творчески студийни екипа след придобиването, заяви, че планира да включи бъдещите игри на Bethesda в своята месечна абонаментна услуга Xbox Game Pass, когато стартира на Xbox или PC. Услугата вече има над 15 милиона абонати в сравнение с 10-те милиона, за които бе съобщено от компанията през април.


Сделката се сключва повече от седмица след неуспешната оферта на "Майкрософт" за американските активи на "ТикТок".


Все още не е ясно как поглъщането ще повлияе върху плановете на Bethesda да създаде The Elder Scrolls 6, Starfield и други недовършени игри като кросплатформени заглавия. Структурата и ръководството на Bethesda ще останат на място, обявиха от "Майкрософт".


Основните франчайзи на Bethesda са едни от най-продаваните игри на световния пазар: заглавията Elder Scrolls са продали поне 60 милиона бройки, а серията Fallout има около 35 милиона продажби. Заглавията са публикувани на различни платформи, но "Майкрософт" не е обявила дали бъдещите заглавия ще бъдат ексклузивни за Xbox и PC.


"Майкрософт" купува легендарното студио за игри Bethesda

© Reuters


В изявление шефът на Xbox Фил Спенсър каза, че двете фирми "споделят подобни визии за възможностите на създателите и техните игри да достигнат до повече играчи по повече начини".


Пийт Хайнс, старши вицепрезидент в Bethesda Softworks, каза, че сделката предлага "достъп до ресурси, които ще ни направят по-добър издател и разработчик". "Все още работим по същите игри, създадени от същите студиа, с които сме работили от години, и тези игри ще бъдат публикувани от нас", написа той в блог.


"Майкрософт" вече ще притежава и технологията id Tech, разработена от id Software. Doom Eternal, която беше пусната тази година и получи похвали за качеството на своята графика, е създадена с помощта на най-новата версия на id Tech.


Пиърс Хардинг-Ролс, директор на научните изследвания от Ampere Analysis, определи сделката като "голям успех". "Майкрософт" често е критикувана заради липсата на сериозни франчайзи за игри в сравнение със "Сони" и "Нинтендо". Тази сделка катапултира портфолиото от игри в много по-силна позиция", каза той пред Би Би Си.


Легендарният разработчик на игри Джон Кармак - който е пионер на някои от технологиите, стоящи зад оригиналните игри Doom, Wolfenstein и Quake - заяви в "Туитър", че придобиването може да го върне към някои от тези франчайзи. Доскоро той беше главен технологичен директор на подразделението за виртуална реалност Oculus на "Фейсбук".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK