"Еърбъс" показа три идеи за самолети, задвижвани с водород

"Еърбъс" показа три идеи за самолети, задвижвани с водород

© Airbus



Аерокосмическият гигант "Еърбъс" разкри плановете си за първите си самолети с нулеви емисии. Според компанията при сегашното темпо на напредване на технологиите за пътнически самолети, работещи с водород, те може да бъдат въведени в експлоатация в следващите 15 години - до 2035 г.


В официално изявление изпълнителният директор на "Еърбъс" Гийом Фори коментира, че трите концептуални проекта ZEROe бележат "исторически момент" за търговския авиационен сектор и че имат "потенциала да намалят значително климатичното въздействие на авиацията".





Анализаторите обаче посочват, че не за пръв път водородът се рекламира като спасител на съвременните въздушни пътувания. Историята на горивото в авиацията датира от дните на дирижабли в началото на ХХ век, но катастрофата на "Хинденбург" през 1937 г. довежда тази ера до нейния край.


От 2000 до 2002 г. "Еърбъс" участва във финансирания от ЕС проект Cryoplane, който изследва осъществимостта на самолет с течно водородно гориво, но идеята бе изоставена.


Новият реактивен дизайн ще може да превозва до 200 пътници на повече от 3700 км, докато витловата концепция ще има 50% по-малък капацитет и обхват.


"Еърбъс" показа три идеи за самолети, задвижвани с водород

© Airbus


"Еърбъс" показа три идеи за самолети, задвижвани с водород

© Airbus


Трети самолет със "смесено крило" наподобява проект, за който компанията съобщи през февруари тази година.


"Еърбъс" показа три идеи за самолети, задвижвани с водород

© Airbus


И трите самолета ще бъдат задвижвани от двигатели, модифицирани за изгаряне на течен водород и чрез водородни горивни клетки за създаване на електрическа енергия.


"За да постигне целта си за 2035 г., "Еърбъс" ще трябва да направи избора си коя технология ще използва до 2025 г.", заяви пред "Ройтерс" главният технологичен директор на компанията Грация Витадини. Запознати с индустрията коментират, че подобна основна промяна в метода на задвижване не може да се случи преди 2040 г.


Предизвикателствата включват намиране на начини за безопасно съхранение на летливия течен водород по време на полет при много ниски температури. "Еърбъс" отхвърля опасенията, че водородът ще бъде опасен, и призова за огромни инвестиции в нова енергийна инфраструктура.


От компанията обаче признават, че за да сработи идеята, летищата ще трябва да инвестират големи суми пари в инфраструктура за зареждане с гориво.


"Преходът към водород като основен източник на енергия за тези концептуални самолети, ще изисква решителни действия от цялата авиационна екосистема", каза Фори.


"Еърбъс" показа три идеи за самолети, задвижвани с водород

© Airbus


Новите дизайни са плод на съвместен изследователски проект, който "Еърбъс" стартира с "Изиджет" миналата година за разработване на хибридни и електрически самолети.


Докато водородът се обсъжда в авиоиндустрията от 70-те години на миналия век, той остава твърде скъп за широко използване. Привържениците казват, че инвестициите в инфраструктура и нарастващото търсене ще намалят разходите.


Повечето водород, използван днес, се извлича от природен газ, което създава въглеродни емисии. "Еърбъс" заяви, че водородът, използван за авиацията, ще бъде произведен от възобновяема енергия и извлечен от вода чрез електролиза. Това е процес без въглерод, ако се захранва от възобновяема енергия, но в момента е по-скъп.


"Еърбъс" показа три идеи за самолети, задвижвани с водород

© Airbus


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 415 Любопитно

    То хубаво, на Водород; нулев СО2 отпечатък за самолета, но какъв е СО2 отпечатъка на производството на Водорода?

  2. 2 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Водородът се съхранява при 700 атмосфери и при тия вибрации, въздушни ями, нещатни кацания е много опасно за пътниците. Нека пробват за начало в транспортната авиация.

  3. 3 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 415 Любопитно

    "Повечето водород, използван днес, се извлича от природен газ, което създава въглеродни емисии. "Еърбъс" заяви, че водородът, използван за авиацията, ще бъде произведен от възобновяема енергия и извлечен от вода чрез електролиза. Това е процес без въглерод, ако се захранва от възобновяема енергия, но в момента е по-скъп."

    А CO2-footprint-а при производството на съоръжениято за производството на "зелената" енергия???

  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    На времето, в тогавашното ВМЕИ имаше една катедра ДВГ.
    Чувал съм, че в нея нееднократно са ходили разни....(да ги наречем) ентусиасти, които предлагали двигател задвижвам от водород, който пък щял да бъде добиван от разлагане на водата.
    По онова време се считаше, че водната молекула е толкова стабилна, че енергията вложена за разлагането и е доста по-голяма от тази, която би била добита при изгарянето на водорода.
    Затова и тези...."ентусиасти" били посрещани с много ехидност и дори подигравка.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  5. 5 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3559 Неутрално

    някой беше смятал, че ако всички самолети на летището във франкфурт, например станат водородни, излизаше че ще трябват 2-3 марици, които да произвеждат тока за всичкия този водород

  6. 6 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пламен Данаилов":

    Май по-удачно е да направят самолета на етанол!
    Растенията за производството на етанола усвояват отделения от самолетите СО2!

  7. 7 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 392 Неутрално

    То хубаво, на Водород; нулев СО2 отпечатък за самолета, но какъв е СО2 отпечатъка на производството на Водорода?
    —цитат от коментар 1 на Tzar Vova Josei-ki


    +++
    Абсолютно същата история като с балона, наречен електроавтомобил.

  8. 8 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Супер "идеи", особено ако искаш да получиш огромни безвъзвратни субсидии от Швабария, ЕСССР, итн.

    Winora forever
  9. 9 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Май седлото почва да струва повече от коня. Или както казваше Остап Бендр (Златният телец) - Идей наши, деньги ваши!

  10. 10 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 879 Любопитно

    Колко хора съм питал и никой не може да ми отговори смислено: щом като водородът се произвежда от метан, то кое налага самолетът (автомобилът) да е на водород, а не на метан?

  11. 11 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1376 Неутрално




    "Повечето водород, използван днес, се извлича от природен газ, което създава въглеродни емисии. "Еърбъс" заяви, че водородът, използван за авиацията, ще бъде произведен от възобновяема енергия и извлечен от вода чрез електролиза. Това е процес без въглерод, ако се захранва от възобновяема енергия, но в момента е по-скъп."А CO2-footprint-а при производството на съоръжениято за производството на "зелената" енергия???
    —цитат от коментар 3 на Tzar Vova Josei-ki


    Например перките, монтирани по крайбрежието на Франция, произвеждат ток колкото няколко атомни централи. Нидерландия пък от миналата година кара електрическите си влакове САМО на перков ток.
    Перковият ток е идеален за производството на водород чрез електролиза!
    Ден и нощ вятър има, по-слаб, по-силен, на места постоянен - водород от вода - най-чистото гориво!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  12. 12 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#1] от "Tzar Vova Josei-ki":
    Стига задава трудни въпроси. Това е рекламния отдел на Боинг, казали са им да повдигнат малко имиджа на компанията и сега пишат глупости в пресата. Самолети на водород. 🤣🤣🤣. Това като колите на Буш дето бяха на водород. Ще вземат някоя държавна субсидия и ще потулят проекта.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  13. 13 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3559 Неутрално

    Колко хора съм питал и никой не може да ми отговори смислено: щом като водородът се произвежда от метан, то кое налага самолетът (автомобилът) да е на водород, а не на метан?
    —цитат от коментар 10 на john_3volta


    изглежда при конверсията се генерира по-малко co2, отколкото при директното изгаряне на метана.

  14. 14 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#10] от "john_3volta":

    Питай Мъск, който ще прави ракетите си на метан, а не с водород като Вернер фон Браун.

  15. 15 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#13] от "karatista":

    Прочети за Водородни инсталации в рафинериите. Процеса и уравнението са същите. Рафинериите използват водород от много години и водородните им инсталации са едни от най големите източници на СО2.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  16. 16 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#12] от "turmion_katlot":

    За Еърбъс става въпрос в статията

  17. 17 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3559 Неутрално

    До коментар [#13] от "karatista":Прочети за Водородни инсталации в рафинериите. Процеса и уравнението са същите. Рафинериите използват водород от много години и водородните им инсталации са едни от най големите източници на СО2.
    —цитат от коментар 15 на turmion_katlot


    възможно е и да са ме литнали. то в момента има всякакви лобисти и в двете посоки и не е много лесно човек да се ориентира. а и в тази област нямам черен колан :)

  18. 18 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    А CO2-footprint-а при производството на съоръжениято за производството на "зелената" енергия???
    —цитат от коментар 3 на Tzar Vova Josei-ki


    някой беше смятал, че ако всички самолети на летището във франкфурт, например станат водородни, излизаше че ще трябват 2-3 марици, които да произвеждат тока за всичкия този водород
    —цитат от коментар 5 на karatista


    Пропускате факта, че електричеството за производство на водород (от електролиза на вода) може да се произвежда от АЕЦ примерно.

    Също водород може да се генерира и като се използва огромната неравномерност на електрическо потребление (излишната енергия през нощта която трудно се съхранява)!

    Също енергията от възобновяемите източници, вятър и слънце, които също създават неравномерност и излишъци, на някои места цената на слънчевата енергия пада почти до нула.

  19. 19 Профил на три
    три
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "Няма как земята да е кръгла! Еретиците на кладата!"
    Познато ли ви е? И все пак тя се върти....

  20. 20 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#6] от "Tzar Vova Josei-ki":

    Етанолът е икономически изгоден само като отпадък при някои производства. Ако го произвеждаш с цел гориво е скъп и ангажира много земеделска земя. Дори в автомобилите не го внедриха, а само го добавят към бензина.

  21. 21 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    До коментар [#11] от "Торбеш":

    Влезте на сайта на Системния енергиен оператор ESO.BG и вижте какво генерират нашите "перки" особено след спиране на един блок на АЕЦ.

  22. 22 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3559 Неутрално

    До коментар [#18] от "everlast666":

    така е, но за аец май още не са решили да го до броят в зелената сделка или не. за ветровете също, но все още не е съвсем ясно дали и колко е изгодно като математика.

  23. 23 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Рекламни трикове. Аз лично не бих се качил на такъв самолет!

  24. 24 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Прекрасна новина!
    Приветствам!
    Шейховете да го ду...!!!

  25. 25 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    До коментар [#19] от "Запорожец":

    "Няма как земята да е кръгла! Еретиците на кладата!"Познато ли ви е? И все пак тя се върти....
    —цитат от коментар 19 на Запорожец


    Сигурни ли сте? Знаете го защото така са ви казали. ;-) хахах ;-) Те ни бяха казали и че комунизЪма е раят на Земята. :-D

  26. 26 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1580 Весело

    Аз имам цял ТИР, натоварен с 32 тона идеи. Ама все идеи си остават и не се пласират като краен продукт. Понеже съм по-скромен от Еърбъс, не ги набутвам да се търкалят по новините.

    мурзилка
  27. 27 Профил на lividum
    lividum
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#10] от "john_3volta":

    При производство на водород от метан можеш да уловиш СО2 още при производството и да го инжектираш под земята. Ако изгориш метана в двигателите на самолета СО2 си излита в атмосферата.

  28. 28 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1580 Весело

    До коментар [#5] от "karatista":

    Мариците, в горното, или в долното течение ги е смятал чиляка?

    мурзилка
  29. 29 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 391 Весело

    До коментар [#2] от "Пламен Данаилов":
    "Нека пробват за начало в транспортната авиация."

    И за предпочитане - в руската, ако обичате. Нали така?

  30. 30 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 564 Гневно

    Глупости! Вместо да мислят как да направят пътуването по евтино и по бързо, те се чудят как да го оскъпят и да го забавят...

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  31. 31 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#10] от "john_3volta":При производство на водород от метан можеш да уловиш СО2 още при производството и да го инжектираш под земята. Ако изгориш метана в двигателите на самолета СО2 си излита в атмосферата.
    —цитат от коментар 27 на lividum


    Сигурно е така, само дето процесът се оскъпявя: 1) заради допълнителната конверсия "метан-водород" и 2) заради улавянето на СО2 и ижектирането в земята. Това какво става със земята, когато й инжектираш водород, никой не казва. Аз лично не бих се навил да ме инжектират така :-)

  32. 32 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 147 Неутрално

    До коментар [#30] от "Henry":

    Защо им е да го правят по евтино и по бързо?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  33. 33 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 147 Неутрално

    До коментар [#27] от "lividum":

    Може би е добре да прочетеш за CO2 sequestration. Въпросния СО2 в много случаи се връща обратно в атмосферата въпреки че е по тежък от въздуха. Някои от тия проекти се оказват както обикновенно само пране на пари и 80% от инжектирания СО2 свършва обратно :),

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  34. 34 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#20] от "Пламен Данаилов":

    Върджин Галактик на Брансън направи експериментални полети с етанол преди години.

  35. 35 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 543 Весело

    До коментар [#10] от "john_3volta":

    Грета тумберг го налага

    гошо
  36. 36 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    някой беше смятал, че ако всички самолети на летището във франкфурт, например станат водородни, излизаше че ще трябват 2-3 марици, които да произвеждат тока за всичкия този водород
    —цитат от коментар 5 на karatista


    И какъв ти е проблема, ако вместо да пристигат танкери с по 100 000 тона нефт на пристанище Бургас, се произвежда водород чрез разлагане на 100 000 тона вода, изпомпвана от Дунав при Силистра? При "изгарянето" на водорода се получава... вода.
    А за производството на ток, то и сега се произвежда точно толкова ток, колкото е необходим, и веднага се консумира. Енергия около нас - бол. Трябва да се роди новият Никола Тесла и революцията на енергодобива и енерготрансформацията ще се случи.

  37. 37 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Водородът се съхранява при 700 атмосфери и при тия вибрации, въздушни ями, нещатни кацания е много опасно за пътниците. Нека пробват за начало в транспортната авиация.
    —цитат от коментар 2 на Пламен Данаилов


    Ще бъдем свидетели на новия Хинденбург :-)

    Марс е изконна Американска територия!
  38. 38 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3559 Неутрално

    До коментар [#36] от "vankata1":

    проблем ли виде?

    аз също мисля че трябва да се ходи към водороди, просто ми е любопитно как.. ей така като хоби

  39. 39 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1297 Любопитно

    Продължаваме да се занимаваме със следствията вместо с проблемите - 80% от Европа е лесно проходима и скоростни влакове успешно биха заменили доста полети....ама не започват да инвестират...Франция е единствената засега.

  40. 40 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#11] от "Торбеш":

    Хем водород, хем кислород.

  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    До коментар [#18] от "everlast666":

    Можело така, можело онака, ама можело и някак си по-друг начин...! На теория и приказки много неща могат да се случат. В реалния бизнес и практиката трябват точно разчети, стойности, цени, количества и така нататък. В авиацията и превозът на пътници трудно ще се допуснат условности и неща, които зависят от случайността. Я си представи, че си с купен билет и трябва да пътуваш на определена дата и в последния момент ти отменят полета, защото точно последната вечер нямало излишъци на ток и съответно няма произведен евтин водород? Какво ще правиш? Ще платиш по-скъп билет или няма да пътуваш? Въобще, ентусиазмът много заслепява и кара много неща да изглеждат розови, но действителността е доста по-различна, както и сроковете в които може да се случи или да не се случи някое научно откритие или въвеждане на нова технология.

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#5] от "karatista":

    Ми зависи как го правиш
    Ако имаш АЕЦ - тя няма проблем през нощта да прави водород, когато е нико потреблението и после да го продаваш
    Ми Газпром изучавала въпроса
    По Ямал Европа през Полша вогат да транспортират до 20% водород
    през Северен поток 1 до 30%

  43. 43 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 755 Неутрално

    И какъв ти е проблема, ако вместо да пристигат танкери с по 100 000 тона нефт на пристанище Бургас, се произвежда водород чрез разлагане на 100 000 тона вода, изпомпвана от Дунав при Силистра? При "изгарянето" на водорода се получава... вода.
    А за производството на ток, то и сега се произвежда точно толкова ток, колкото е необходим, и веднага се консумира. Енергия около нас - бол. Трябва да се роди новият Никола Тесла и революцията на енергодобива и енерготрансформацията ще се случи.
    [quote#36:"vankata1"][/quote]
    Ще има ли толкова вода? Не допускате ли, че преди Силистра също биха разлагали вода за да получат водород. А и встрани от Силистра и Дунав.
    Произвежда се повече електроенергия, отколкото е необходима. Не е възможно да се произвежда "точно толкова ток, колкото е необходим".

  44. 44 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#1] от "Tzar Vova Josei-ki":

    "То хубаво, на Водород; нулев СО2 отпечатък за самолета, но какъв е СО2 отпечатъка на производството на Водорода?"

    Не си прочел явно последният пасаж от статията:

    Повечето водород, използван днес, се извлича от природен газ, което създава въглеродни емисии. "Еърбъс" заяви, че водородът, използван за авиацията, ще бъде произведен от възобновяема енергия и извлечен от вода чрез електролиза. Това е процес без въглерод, ако се захранва от възобновяема енергия...

  45. 45 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    "водородът, използван за авиацията, ще бъде произведен от възобновяема енергия и извлечен от вода чрез електролиза. Това е процес без въглерод, ако се захранва от възобновяема енергия, но в момента е по-скъп"

    Не може да е много скъп, защото слънчевите панели произвеждат електроенергия неравномерно и ако тя се съхранява в часовете на излишък, дори ще балансира системата.

    подпис
  46. 46 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#43] от "zhivko6461":

    Далеч не толкова просто
    мен в Учибище са ми го показвали, водород и кислород се свързват при 550С със взрив
    това става и при всеки човек в митохондриите без взрив нарича се окислително фосфорилиране но дали технологиите са стигнали природнине механизми, ще видим

  47. 47 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#10] от "john_3volta":

    защото не разбираш има син и зелен водород (в зависивост как е получен)
    в статията става дума за зелен

  48. 48 Профил на pmp41600418
    pmp41600418
    Рейтинг: 77 Неутрално

    До коментар [#5] от "karatista":

    В Америка преди 4 години изчислиха, че ако спрат да рафинират суров петрол в гориво (бензин или дизел), спестеното електричество от процеса ще е достатъчно да захрани целия автопарк в САЩ, ако беше електрически с технологиите към онзи момент (които само се усъвършенстват).

  49. 49 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#12] от "turmion_katlot":За Еърбъс става въпрос в статията
    —цитат от коментар 16 на herbaltea


    Каква е разликата все държавни компании.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Например перките, монтирани по крайбрежието на Франция, произвеждат ток колкото няколко атомни централи. Нидерландия пък от миналата година кара електрическите си влакове САМО на перков ток.
    Перковият ток е идеален за производството на водород чрез електролиза!
    Ден и нощ вятър има, по-слаб, по-силен, на места постоянен - водород от вода - най-чистото гориво!
    —цитат от коментар 11 на Торбеш

    На Земята има места, с постоянни, достатъчно силни за използване ветрове ..
    Източното атлантическо крайбрежие е едно от тях ..

    Още от 17 век в Нидерландия, започва масовото строителство на мелници , задвижвани от вятър - даже това става символ на страната ..

    Иначе във Франция ЦЯЛАТА ВЕИ ЕНЕРГИЯ, ЗА 2019 Е 23% , НАЙ МНОГО ОТ ВЕЦ .. 11%
    ЕТО И ИЗТОЧНИК :

    https://renewablesnow.com/news/renewables-share-in-power-consumption-hits-23-in-france-in-2019-686911/
    Хубаво е всяка държава да си ползва енергийните ресурси, дадени и от Природата .. водни, геотермални, вятър ..

    П.П
    А как така водородът стана безумно чист, ко прайм с азотните окиси????

    Или да не ни пука , ако са от дизели - се борим с тях и подскачаче , ако е от изгаряне на водород - да не ти пука??

    Ето за азотните окиси и разни други недостатъци:

    Disadvantages include:
    the higher flame speed increases the flame temperature locally, which can generate high levels of NOx;
    the wide flammability limits require consideration in the safety assessments;

  51. 51 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 296 Неутрално

    "водородът, използван за авиацията, ще бъде произведен от възобновяема енергия и извлечен от вода чрез електролиза. Това е процес без въглерод, ако се захранва от възобновяема енергия, но в момента е по-скъп"Не може да е много скъп, защото слънчевите панели произвеждат електроенергия неравномерно и ако тя се съхранява в часовете на излишък, дори ще балансира системата.
    —цитат от коментар 45 на Иван K


    Ми ей му я цената на дребно в бензиностанциите, барабар с правителствените субсидии :

    https://www.clever-tanken.de/spritpreise/wasserstoff-preise

    https://h2.live/

    За Берлин е 9.50 евро ..

    https://www.clever-tanken.de/tankstelle_liste?lat=52.5170365&lon=13.3888599&ort=10117+Berlin&spritsorte=246&r=5

  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Колко хора съм питал и никой не може да ми отговори смислено: щом като водородът се произвежда от метан, то кое налага самолетът (автомобилът) да е на водород, а не на метан?
    —цитат от коментар 10 на john_3volta


    Зелената сделка!
    А най-много ВЕИ енергия идва от изгаряне на биомаса и РДФ ..

  53. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 296 Неутрално

    изглежда при конверсията се генерира по-малко co2, отколкото при директното изгаряне на метана.
    —цитат от коментар 13 на karatista


    Изгаря се в пъти повече ..

  54. 54 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Прекрасна новина!
    Приветствам!
    Шейховете да го ду...!!!
    —цитат от коментар 24 на selqnin


    Ти яко се кефеше и когато циментовите заводи се емнаха да горят стари гуми ..

    https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/

    Добра новина за българската природа!
    Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin



  55. 55 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 296 Неутрално

    "Няма как земята да е кръгла! Еретиците на кладата!"Познато ли ви е? И все пак тя се върти....
    —цитат от коментар 19 на Запорожец


    Абсолютно!

    Благодаря, че ме подкрепяш по темата за азотните окиси ..
    Значи - ако е от дизел - и е проблем и зеленистите се блещят и скачат ..

    Ако е от изгаряне на водород - си е ОК?

    Ми що????

  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 296 Неутрално

    При "изгарянето" на водорода се получава... вода.
    А за производството на ток, то и сега се произвежда точно толкова ток, колкото е необходим, и веднага се консумира
    —цитат от коментар 36 на vankata1


    При изгарянето се получава вода и азотни окиси..
    Демек от аспуха излиза азотна киселина ..

    А ако ще произвеждаме повече енергия, та да я ползваме за горива и транспорт, как тогава опазваме околната среда?
    Че то, на Човечеството тогава ще му трябват само за пренасяне на енергията милиони тонове кабели ..
    Кой ще ги произведе, къде, като се добива метала и има емисии серен диоксид (това го знаеш, нали ?) кой ще даде парите за прокарването на електропроводите, как ще се направи?

  57. 57 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Помислих, че са показали нещо реално, то пак 3Д рисунки.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  58. 58 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Единственото енергийно изобретение на здравомислещия българин е чушкопека - най енергонеефиктивния начин да се изпече ЕДНА чушка.

    Но пък българинът се смята за специалист по енергетика, въпреки че няма ЕДИН български университет в Топ 100 на света....

  59. 59 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 399 Неутрално

    То хубаво, на Водород; нулев СО2 отпечатък за самолета, но какъв е СО2 отпечатъка на производството на Водорода?
    —цитат от коментар 1 на Tzar Vova Josei-ki


    Интересен въпрос. Дано да са помислили и за това, преди да са повдигнали тази тема.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK