Съд постанови "Eпъл" да либерализира правилата в магазина си за приложения

Съд постанови "Eпъл" да либерализира правилата в магазина си за приложения

© Reuters



"Eпъл" (Apple) претърпя поражение в спор с голям разработчик на игри за бизнес правилата на магазина за приложения Ап стор (App Store), предаде ДПА. Според решение на федерален съд в Оукланд, Калифорния, американският производител на айФон (iPhone) трябва да се съобрази с разработчиците, когато става въпрос за плащания за приложения и услуги.


По делото, изправило Епъл срещу компанията за видео игри "Епик геймс" (Epic Games), съдията постанови, че американският технологичен гигант не може да забрани на разработчиците да включват в своите приложения бутони или връзки, които насочват клиентите към други опции за плащане извън собствената система на "Епъл" в приложението.
В решението се посочва още, че "Епъл" не може да забрани на разработчиците да общуват с клиентите, използвайки информация за контакт, получена при регистрацията им в приложението.
Съдията излезе с предварително решение по искане на "Епик", но нареди на производителя на игри да плати на "Епъл" 4 милиона долара обезщетение.
Съдът не се съгласи с мнението на "Епик", че "Епъл" е монополист на подпазара на трансакции за мобилни игри, но констатира, че поведението на Епъл при прилагането на определени ограничения е антиконкурентно.
В основата на спора са комисионите, които "Епъл" начислява в "Ап стор" - 15 процента от продажбите за по-малките разработчици и 30 процента за по-големите.
Авторът на играта "Фортнайт" (Fortnite), както и други малки и големи разработчици, обвиняват "Епъл" в злоупотреба с господстващо положение, тъй като според тях взима прекалено високи комисиони от плащанията на потребителите, като им налага Ап стор.
"Епик" искаше освен това да разбие монопола върху инсталирането на приложения, защото компанията позволява на айФон и айПад да се инсталират приложения само през Ап стор. Тук съдията не разпореди промени.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2054 Весело

    Това изписване айФон и айПад е забавно. Иначе един квазимонополист съди друг квазимонополист кой да печели повече от ограбването на децата, защото тези мобилни игри правят точно това - с механизми, подобни на залаганията, таргетират деца, които още не разбират стойността на парите и им “продават” несъществуващи виртуални вещи, които нямат никаква стойност или смисъл.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  2. 2 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 510 Неутрално

    И биткойна е виртуална измишльотина, но виждаме какво става.

    Стойността е в главите на хората. Като има търсене ще има и стойност.

    Аз лично не мога да си отговоря на въпроса какви точно потребности задоволява това търсене виртуални стоки. Основен трик в маркетинга е да се създаде потребност.

  3. 3 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1345 Разстроено

    До коментар [#1] от "fpyyh":

    Клетите деца наистина не бива да бъдат подвеждани да харчат изкараните от тях с пот на челото пари!

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  4. 4 Профил на Момчил89
    Момчил89
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#1] от "fpyyh":Клетите деца наистина не бива да бъдат подвеждани да харчат изкараните от тях с пот на челото пари!
    —цитат от коментар 3 на Darulio


    Тези пари ги изкарват родителите им!!!

    Драконови закони ще оправят държавата!
  5. 5 Профил на Момчил89
    Момчил89
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#2] от "negodnik":

    Потребността е да уголемят електронния си п*нис! Биткойна също е хазарт. Виждаме как падна с 50% за нула време. Този спад е резултат от продажби на загуба...

    Драконови закони ще оправят държавата!
  6. 6 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Всеки монополист злоупотребява с властта си. В днешната информационна ера това заплашва да унищожи не само демокрацията, но и индивида. Въпреки, че технократите се мислят за месии, в тях говори постъпките им са диктувани от дивашкия нагон за власт и собствената им ограниченост. Рано или късно този тренд ще се счупи. По темата на статията мисля, че този пример с Епъл дори не е върхът на айсберга, на фона на подмолните внушения, манипулации и програмиране на съзнанието, извършвани от вероятно всички IT корпорации.

    "Събирането на потребителска информация се извършва по много начини, посредством услугите, които Гугъл предоставя и повечето от които са безплатни. Това включва браузърът Chrome, търсачката на Гугъл, Gmail, Google Disk, Гугъл снимки, Преводач, Календар, операционната система Android, Google Maps, Google Assistant, YouTube и оше много други приложения, онлайн услуги и хардуер. Около 150 продукта, може би и повече. Освен това Гугъл има много услуги, ориентирани към други софтуерни разработчици, достъпни чрез т.нар. API(Application Programming Interface), представляващ система от функции, чрез които може да се ползва функционалността на даден софтуер контролиран от Гугъл. Google Maps например може да се ползва от всички разработчици на софтуер, които биха искали да вградят тази функционалност в своите приложения. Ползването на подобни услуги от други приложения обаче прави въпросните приложения зависими от услугите на Гугъл. Така дори чрез „независим“ софтуер Гугъл отново може да получава информация за потребителите, както и да диктува условията си на разработчиците на софтуер. Понастоящем тази „паяжина“ от услуги на Гугъл оплита в себе си толкова много приложения и услуги, които са навлезнали толкова дълбоко в софтуерната индустрия и живота на хората, че откъсването от нея от страна на разработчици и потребители може да бъде много трудно или дори невъзможно."

    ...

    "Ако някой разполага с подробния ви психологически профил, разкриващ личността ви в най подборните, дори интимни детайли, той със сигурност би могъл да я използва по много начини. И тук не става въпрос само за вашата съпруг/а, шефът ви, партньорите ви, родителите, децата, приятелите, обществото(всички от които също биха могли да станат „случайни“ реципиенти на определена информация за вас), а за могъщи корпорации, със свои планове за обществото и света.
    Днес това е факт.
    Всеки профил попада в редица категории, които са обект на определени политики и въздействия както в дигиталния, така и в реалния живот. И едва ли става въпрос само за предизборни и рекламни кампании.
    Фазите в дигиталната манипулация са три:
    1. Събиране на информация(от поведението както в интернет, така и в реалния живот)
    2. Профилиране(анализ на тази информация, създаване на психологически профили)
    3. Микротаргетиране и манипулация(презентиране на въздействаща персонализирана информация, на базата на психологическия профил)"

    https://unbrain.eu/?bg

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  7. 7 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#2] от "negodnik":

    много глупав коментар

  8. 8 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#5] от "Момчил89":

    още по-глупав коментар





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK