С амбициозна сделка на "Майкрософт" игрите ще навлязат скоростно в метавселената

С амбициозна сделка на "Майкрософт" игрите ще навлязат скоростно в метавселената

© Reuters



Майкрософт" се позиционира като един от пионерите на метавселената дори преди сделката за 75 млрд. долара за купуване на гиганта за онлайн игри "Активижън Близард". В дните, след като Марк Зукърбърг ребрандира "Фейсбук" миналия октомври като "Мета" с дългия си промоционален филм за потенциала на виртуалните светове, "Майкрософт" обяви, че потребителите на приложението за онлайн срещи Teams ще могат да се превърнат в аватари. Това е първа стъпка към приучаване на потребителите към виртуално взаимодействие.


Ако това беше надграждащ ход, сделката с "Активижън" е нещо много различно. Ако се приеме, че е разрешено от органите за конкуренция, това ще означава, че гигантът Xbox контролира много от най-известните виртуални светове, които вече съществуват онлайн, включително Call of Duty, World of Warcraft и Starcraft. Това се добавя към двете, които вече има, Minecraft и Altspace VR.


Това е последният пример за заграбване на пространство от някои от най-големите компании в света в задаващата се 3D версия на интернет. И така, как ще изглежда този процес и как ще му се отрази тази сделка?




Живеем във време, в което скоростта, мащабът и обхватът на технологиите, които идват, са безпрецедентни. Понякога наричана ерата на ускорението, в нея скоро ще имаме зрели версии на виртуална реалност, блокчейн онлайн регистри, нанотехнологии, изкуствен интелект и хаптика (взаимодейства с компютри чрез сензори за докосване) - да не говорим за квантовите изчисления и интерфейси от мозък към компютър.


Подобно на техно цунами, когато се интегрират, те ще оспорят и променят не само начина, по който работим, учим и живеем, но и разбирането ни за реалността и какво е да си човек. Метавселената вероятно ще бъде в основата на тази промяна.


И все пак, въпреки че Зукърбърг говори за това как ще можем да използваме слушалки за виртуална реалност (VR) и очила с разширена реалност (AR), за да работим, забавляваме и обучаваме в това ново потапящо онлайн пространство, дефинирането на метавселената е трудно. Трудно е да се дефинира нещо, което нито е пълно, нито някога ще бъде завършено.


Най-добрият начин да видим тази предстояща среда е като най-дълбоката форма на разширена реалност, където физическите ни тела са дигитално клонирани, сетивата ни са наситени и нашата концепция за "истинското" е замъглена. След като казаха това, Зукърбърг и други


дадоха да се разбере, че ще включва и използване на добавена реалност


и дори смартфони за подобряване на реалността ни с онлайн добавки в стил Pokemon Go - например компютърен екран и клавиатура, които виждаме само през очила за добавена реалност.


Разбира се, все още сме далеч от възпроизвеждането на крайъгълни камъни в културата Free Guy, Ready Player One или The Matrix. По време на пандемията се присъединих към хоствана виртуална версия на "Майкрософт" на на музикалния фестивал Burning Man в условията на виртуална реалност. Това ми показа, че количеството хора, които са заедно наведнъж, все още достига лимит, преди хората да бъдат отклонени към други паралелни среди.


Най-добрите намеци, които вече имаме за по-пълно поглъщаща метавселена, са виртуални светове като Roblox, Sandbox, Animal Crossing и Fortnite, където певицата Ариана Гранде е на турне, а рапърът Травис Скот проведе концерт, който привлече над 12 млн. посетители.


Публиката вече е подготвена чрез изпълнения като тези, за да премине удобно и да въплъти по-дълбока метавселена. Несъмнено това прави метавселената противоречива. Там, където някои виждат взаимосвързани светове на безкраен опит и свобода, други се страхуват от дигитална дистопия, в която сме съблазнени, зашеметени и водени като марионетки в стъклените клетки на нова, фина и съблазнителна форма на капитализъм. Независимо от това, точно както метавселената рестартира нашата концепция за "реалност", тя отваря нови пътища за монетизиране и преосмисляне на консуматорството. Компании като "Майкрософт" виждат мащаба на прехода и признават потенциалната му стратегическа стойност.


Други подобни включват Epic Games, която притежава Fortnite, чийто Unreal Engine е платформа, позволяваща други да изграждат безплатно виртуални светове. Главният изпълнителен директор Тим Суини наскоро говори за работа с производители на автомобили, за да даде възможност на потенциалните клиенти да тестват превозни средства и да накара филмовите компании да заснемат съдържание там.


Междувременно Nike е една от многото компании за облекло, които са заложили права на метавселената, след като са закупили виртуален производител на обувки RTKFT. А Дисни говори за "разказване на истории без граници в нашата собствена метавселена на Дисни".


Що се отнася до поглъщането на "Активижън", повечето от най-големите му заглавия са мултиплеър и вече са фокусирани върху електронните спортове (състезаващи се онлайн). Call of Duty, World of Warcraft, Hearthstone, Starcraft и Overwatch са свързани конкурентни платформи. Но те


все още се възпроизвеждат широко чрез двуизмерни екрани, а не добавена реалност;


наградата ще бъде потребителите да преминават безпроблемно между версиите в добавена реалност на тези игри в рамките на метавселена на "Майкрософт".


За да разберем финансовите възможности, от World of Warcraft дойде ранен пример. Това е игра, в която имате аватар, ежедневен списък със задачи и можете да копаете ресурси за производство на артикули в играта, които да продавате за злато. Много преди биткойн, производителите измислиха начин да установят обменен курс към реални пари и геймърите успяха да продават артикули и злато онлайн за пари в брой чрез покупки на PayPal.


Тези трансакции все още включват елемент на доверие, но технологии като криптовалути и NFT (незаменими токени) преодоляват този проблем. Игри като Axie Infinity (която не е собственост на "Активижън") вече показаха потенциал за закупуване и продажба на много артикули в играта като NFT, а други големи компании за игри като Square Enix и Sega се движат в същата посока.


Представете си всеки предмет за прищявка в Call of Duty или World of Warcraft, преобразуван в NFT, може би с "Майкрософт", който взема част от трансакциите - това е огромна възможност, а рекламата в играта в потапящи светове е друга. С такъв огромен потенциал за монетизация в игрите поглъщането от "Майкрософт" на "Активижън", изглежда, ще постави компанията в сърцето на това.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK