"Фейсбук" готви голяма промяна с по-малко съдържание от приятели

"Фейсбук" готви голяма промяна с по-малко съдържание от приятели

© Souvik Banerjee, Unsplash



Вътрешна бележка от ръководителя на "Мета" Том Алисън, който отговаря за "Фейсбук", разкри, че социалната мрежа готви сериозна трансформация в начина си на функциониране, която ще ограничи съдържанието от приятели на потребителите за сметка на препоръчани публикации, независимо откъде идват те.


Целта е "Фейсбук" да заработи като "двигател за откриване" (discovery engine), по подобие на потока на конкурентното приложение "Тик Ток", където преобладава съдържание с насока "За теб" (For You). Този начин на работа на китайската платформа промени цялостното значение на фийда (информационния поток - бел. ред.) в социалните медии. А "Фейсбук" явно прави опит да се пребори с все по-нарастващата мощ на приложението за видеосподеляне.

Проблемът е, че последната толкова сериозна промяна на "Фейсбук" отпреди няколко години целеше тъкмо обратното - хората да виждат повече постове от приятелите си. Сега компанията "Мета" очевидно търси как да монетизира по-ефективно трафика си, след като натискът от регулаторите през последните години ограничи сериозно типа и количеството данни на потребители, които може да продава.


През септември 2021 г. "Фейсбук" направи опит да се справи с бързо развиващата се сила на китайската социална медия, като въведе така наречените "ленти" (reels), които дотогава бяха познати само на потребителите, използващи дъщерното приложение "Инстаграм".




"Фейсбук" готви голяма промяна с по-малко съдържание от приятели

© Dima Solomin, Unsplash


Всъщност "лентите" бяха създадени още през 2020 г. в директен отговор на социалната медия срещу надмощието на "Тик Ток". Подобно на видеата в него, лентите в "Инстаграм" и "Фейсбук" са кратки видеа с цел забавление. Като от този април те вече могат да бъдат дълги до 90 секунди, а преди това ограничението във времето им беше до минута.


Въвеждането на тези кратки видеа обаче се оказа недостатъчно срещу огромния потребителски интерес към китайската платформа, особено от страна на по-младите потребители. Затова и ръководството на "Фейсбук" предвижда цялостно преосмисляне на дизайна на фийда си. Съдейки по бележката на Том Алисън, това се планира да се случи чрез показване на повече препоръчано съдържание от страници, създатели и хора, които потребителят не следва.


Планът включва също и връщане на входящата кутия на "Месинджър" в приложението на "Фейсбук", като идеята е да стимулира споделянето на съдържание от информационния поток.


Препоръчаното съдържание, което ще залива фийда на потребителите обаче, може да се окаже доста проблематично за приложението, тъй като вече съществуващите алгоритми в последните години са сериозно обвинявани за насърчаване на дезинформация. При получаване на съдържание от повече външни източници този проблем най-вероятно ще се задълбочи. Макар Алисън да твърди пред технологичното издание The Verge, че този път компанията ще наложи по-строги правила и ще промени начина, по който възприема задълженията си относно негативните преживявания в социалната мрежа.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK