
© Reuters
Свалянето на логото на "Туитър", вече носеща името Х, от централата в Сан Франциско
Известната доскоро като "Туитър" платформа Х ("Екс") ще промени начина, по който се появяват хипевръзките към новинарско съдържание в публикациите.
Това потвърди самият собственик Илон Мъск, като заяви в профила си в Х, че идеята, първо разказана от сп. "Форчън", идва "директно" от него, както твърди и списанието. "Силно ще подобри естетиката", продължава Мъск.
Решението е поредната промяна в една от водещите социални мрежи, откакто Мъск я купи миналата година. Очаква се тя да засегне медийните издатели.
"Гардиън" допуска, че целта на Мъск може да е и да стимулира потребителите да преминат към абонаментната услуга на Х, в която могат да публикуват до 25 хил. знака в "пост" (както вече се наричат публикациите вместо "туитове"), а и съдържанието им да е видимо по-високо във фийда.
Рекламодателите не харесват това
Съгласно предвидените промени, появяващите се като картички - с изображение, заглавие и адреса на сайта - линкове към медийни материали вече ще показват само изображението.
Смята се, че този формат позволяваше на медиите да привличат кликове, но предстои да се види как точно ще повлияе новият изглед.
С промяната потребителите ще трябва да добавят ръчно текст към постове, които споделят, за да не представляват те само картинка и вградена в нея хипервръзка, но това ограничава броя символи, които им остават, ако не ползват платената версия (общо 280). Според "Форчън" рекламодателите "не харесват това", но то ще стане независимо от преценката им.
Тази седмица Мъск призова всеки журналист, който иска повече свобода да пише и да получи по-високи приходи, да използва директно Х.