Създателят на МиГ-29 почина на 89 години

Създателят на МиГ-29 почина на 89 години

© vesti.ru



Вано (Иван) Микоян, един от инженерите, създавали бойни самолети МиГ за въоръжените сили на СССР и Русия, почина на 89 години в Москва, съобщиха от конструкторското бюро.


Микоян е известен най-вече като създател на МиГ-29 - влезлият на въоръжение през 80-те години съветски отговор на американските F-15 и F-16. Моделът се използва и до днес в руската армия и военновъздушните сили на няколко държави, включително България. За разработването му два пъти е удостояван с държавна премие на СССР.


Той е син на Анастас Микоян - член на политбюро на КПСС и първи вицепремиер на СССР. Вано цял живот работи в конструкторското бюро, основано през 1939г. от чичо му Артьом Микоян като "Микоян и Гуревич". Вано се издигна до главен инженер, и заместник на главния конструктор, а до края на живота си бе съветник на Руската самолетостроителна корпорация "МиГ".




По данни на компанията до днес са произведени над 1600 броя МиГ-29.


Последният път, когато този самолет попадна в новините, бе инцидент край бреговете на Сирия с авионосещия кораб "Адмирал Кузнецов". Един от самолетите падна в морето, пилотът катапултира и бе спасен, а по-късно руски медии съобщиха, че причината най-вероятно е, че МиГ-29 е останал без гориво, докато изчаква да разчистят пистата за кацане на борда.

Ключови думи към статията:

Коментари (132)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Вечна памет за един от най-великите конструктори в досегашната история

  2. 2 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Бог да го прости
    Но си отиде щастлив видя триумфа на труда си

    гошо
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Нищо.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    ми тъпо е да си кръщават самолетите на конструктура
    сега що правели СУ ами там има жив конструктор

  5. 5 Профил на Сталкер
    Сталкер
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#4] от "1001":

    Е, в случая с МиГ се получава хубав акроним, много подходящ за един свръхзвуков изтребител.

  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3080 Неутрално

    Последният път, когато този самолет попадна в новините, ..."
    бе вчера по повод обвиняем .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    твърде малко ми се струва бройката от само 1600 броя произведени ?

  9. 9 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#5:"Сталкер"]Е, в случая с МиГ се получава хубав акроним,[/quote]
    МиГ е съкращение на Микоян и Гуревич ('а познайте религията на родителите му). Имайки изнадподпредвид чий син е бил Микоян, познайте кой е вършил работата в констрикторското бюро, и без да е член на КПСС!

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  10. 10 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Това ли ти е истинското име?

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7498 Неутрално

    "Историята на МиГ-29, както тази на по-големия Су-27, започва през 1969 г., когато Съветският съюз научава за програмата 'FX' на САЩ, която довежда до създаването на изтребителя F-15."
    Абе, те да не са го откраднали. Защото на въоръжение се появява 10 години след F-15.

  12. 12 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5024 Неутрално

    [quote#11:"Роси"]Абе, те да не са го откраднали. Защото на въоръжение се появява 10 години след F-15[/quote]
    Естествено, че са го откраднали. Това при руснаците е традиция.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  13. 13 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5024 Неутрално

    [quote#1:"ПРОРОК ИЛИЯ"]Вечна памет за един от най-великите конструктори в досегашната история [/quote]
    Светла му памет! А и не е руснак.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  14. 14 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#7] от "bawarec":

    Всъщност, самолетоносач не е коректно наименование точно за "Кузнецов". Той се води авионосен крайцер. Според Конвенцията от Монтрьо, самолетоносачи не могат да влизат в Черно море... "Кузя" за това го водят друг клас руснаците, за да няма проблеми с договорите...

  15. 15 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#4] от "1001":

    Нещо май не си допрочел!
    Не на конструктора, а на конструкторското бюро "Микоян и Гуревич"!

  16. 16 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Лека му пръст !
    Голям !

    До коментар [#10] от "diegos":

    Има и прякори....злобарка,тъпата.......!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  17. 17 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Впечатляващо колко напреднал е бил СССР в технологиите. Такъв модерен самолет, а въведен още през 80-тте години.

    Още едно интересно по темата:

    Here’s why the MiG-29 could defeat the best western fighters in close air combat, despite its limitations
    https://theaviationist.com/2015/04/08/mig-29-in-close-air-combat/

  18. 18 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#15] от "ПАСТОРА":

    ми хубво тъпо е АН на Антонов, Ил на Илюшин, Як на Яковлев и като си замине конструктура погребваме марката

  19. 19 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    [quote#13:"Blood Red Skies"]Светла му памет! А и не е руснак.[/quote]
    Не руснак - арменска кръв, а другият пък съвсем не е руснак!

  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    [quote#11:"Роси"]"Историята на МиГ-29, както тази на по-големия Су-27, започва през 1969 г., когато Съветският съюз научава за програмата 'FX' на САЩ, която довежда до създаването на изтребителя F-15."[/quote]

    Какъв е източникът на тези небивалици?
    Тази информация няма нищо общо с истината.
    Миг29 и F15 нямат нищо общо като самолети.
    Освен това и според самите руснаци проектът Mиг29 не е успешен. Не е успешен до такава степен, че след този самолет конструкторското бюро няма спечелен проект!
    Който го интересуваима достатъно материали в нета.

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#19] от "Alexander97":

    ми че те в Русия и САЩ живеят по повече арменци отколкото в Армения, нормално

  22. 22 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1585 Любопитно

    Сега като почне едно помпане и дуене край няма.
    За самолет с нулеви победи в реален въсдушен бой с адекватен противник.
    И друг път съм го казвал всички хвалители на непобедимото и безаналогово оръжие.
    Да си направят една разходка до Военноисторическият музей има там едно Торнадо да видят как е направено и да се обърнат да видят как е сделан съвецкият таралясник.
    Само визуално за електроника и въоръжение няма да говоря.
    Пътьом да минат покрай другото капище СС 23 всяващо ужас в враговете ни ама да се сетят че ръкетите в Телиш са били 18 броя по 800 килограма тротил.
    Но понеже фатмак вяра няма като се приберът да си дръпнат филма "Властелина на океана" в който се разказва как се прави най модерният руски подводен ръкетоносец.
    Добре направен пропаганден филм ма като го гледа човек внимателно и се размисли.
    Вижда че лодката руска безаналогова обаче машините на който се прави западни до една мониторите на който се проектира Самсунг
    Па дано тогава си рече абе дали царят не е гол и всичко това да не е един голям балон?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  23. 23 Профил на enidet
    enidet
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#4] от "1001":
    За Боинг предполагам е умно. Той все пак е германец.
    А за "Кузнецов" самолетите са само някакъв не особено сполучлив камуфлаж ( според мен ). Той е въоръжен с разни работи дето да не дава господ да ги "виждаме".

  24. 24 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#23] от "enidet":
    ми не сассамо тез имат и Ла от Лавочкин и господ още знае какви имат и самолени кръстени на лагер в който били интернирани конструктори

  25. 25 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#20] от "2.5":

    Първоначално замисъла е бил ф 16 да е подържащ самолет на по - големия и скъп Ф 15.Доста по - късно соколът става многофункционалният изтребител , които е днес.Руснаците копират тактиката едно към едно/по съвет от инжинерите от Микоян/, затова предполагам авторът ги отъждествява /Ф 15 и Су 27/

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  26. 26 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#7] от "bawarec":
    Като сте некомпетентен, поне си мълчете
    Иначе ставате смешен...

  27. 27 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 743 Неутрално

    [quote#4:"1001"]сега що правели СУ ами там има жив конструктор [/quote]

    До коментар [#4] от "1001": Еваларка брато, гениална мисъл.
    Павел Сухой умира 1975г. Да им се чудиш на Боинг как още правят самолети след като Уилям Боинг умира през 1956г.

  28. 28 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#27] от "Гарван":

    а бе аз и феродо се чудя що правят феродо, просто руска традиция

  29. 29 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#27] от "Гарван":

    организацията им куца засега, или е култ към конструкора, но на практика такава е ситуацията. Су може да са я избегнали по случайност

  30. 30 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 682 Неутрално

    [quote#17:"12345"]Такъв модерен самолет, а въведен още през 80-тте години[/quote]

    Ту-95 и Б-52 са още по стари, от 50-те.
    .
    [quote#20:"2.5"]според самите руснаци проектът Mиг29 не е успешен[/quote]

    По едни или други причини Миг-29 е двудвигателен и оттам недостатъчно евтин.

    Eddie lives... somewhere in time!
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    [quote#25:"rwe33471675"]Руснаците копират тактиката едно към едно[/quote]

    Това което руснаците(конкретно в МИГ, сами си изплюват камъчето) не могат да уцелят е концепцията за самолета(с ъпгрейдите един изтребител трябва да е актуален към 40г.). Технологично в Русия са към 15г. назад от Щатите - самите не го крият. Останалите обаче са още по-назад...

    I Want To Believe
  33. 33 Профил на Neophyte Believer
    Neophyte Believer
    Рейтинг: 388 Любопитно

    До коментар [#32] от "2.5": "с ъпгрейдите един изтребител трябва да е актуален към 40г."

    Що, МиГ до колко ги докарва!?

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    [quote#30:"tigervi"]По едни или други причини Миг-29 е двудвигателен и оттам недостатъчно евтин.[/quote]

    Все пак не трябва да се гледа едностранчиво!
    Създаването на такава машина си е безспорен инженерно-технически успех за една нация. По силите на много малко страни е...

    I Want To Believe
  36. 36 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#33] от "pettkov":
    Ами, прочетете , де...
    Не се излагайте

  37. 37 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#33] от "pettkov":

    Можеш сам да си сметнеш?

    I Want To Believe
  38. 38 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1761 Любопитно

    До коментар [#7] от "bawarec":

    В случая не сте прав. Има разлика между авионесущий крайцер и авианосец. "Курящий Кузя" е авионосещ крайцер, защото няма катапулт.

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  39. 39 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3905 Любопитно

    Дааа МиГ-29 е ПОСЛЕДНИЯТ аналогов изтребител от тези години.F-16 който е "по-стар" с 10 години от Мигът e проектиран от машина с неутрална аеродинамика(новост през 70те).Първата руска машина от този тип е Су-27 приета на въоръжение чак през 1988г.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  40. 40 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#32] от "2.5"


    Ами миг 29 има доста добър дизаин и като аеродинамика е доста исчистен.Иначе за изоставането е така , куца им хардуеърът.Самите конструктури са признали , че ако тогава са разполагали с такива надеждни двигатели като Ф 100 са щели да направят самолета еднодвигателен без колебание.В авиониката са сигурно още по назад и от 15 г.
    За останалите не знам аз доста харесвам френския Рафал.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  41. 41 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#9] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Моше, стига еврейщини - ясно е, че евреите са умни, но ползват ума си само за лична материална изгода и вреда на неевреите (гоим - имат си специална дума, нали). Грозно е да се хвалиш какви хитреци сте и пре...вате цял свят! Отделен въпрос, че времето ви изтече - сорри!

  42. 42 Профил на Neophyte Believer
    Neophyte Believer
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#37] от "2.5": 39 години.

  43. 43 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1761 Любопитно

    Миг-29 е краден от Ф-14. Ето снимки:

    http://www.extremecentrepoint.com/archives/5660

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  44. 44 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#42] от "pettkov":

    Аз ги докарах до 33-34

    I Want To Believe
  45. 45 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    [quote#40:"rwe33471675"]За останалите не знам аз доста харесвам френския Рафал[/quote]

    И на мен много ми лови окото!
    Въпросът е след 10-15г. къде ще бъдат Китайците.
    Защото тези неща стават с мноого пари, а там имат мангизи...

    I Want To Believe
  46. 46 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 989 Любопитно

    [quote#23:"enidet"]А за "Кузнецов" самолетите са само някакъв не особено сполучлив камуфлаж ( според мен ). Той е въоръжен с разни работи дето да не дава господ да ги "виждаме". [/quote]

    Ти каза една жена пред блока...айде стига с фатмашките небивалици а?

  47. 47 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 989 Весело

    [quote#31:"pettkov"]Елементарно сравнение между F-15 и MiG-29 показва що за уникални тъпаци сте. [/quote]

    Показва я,само,че не са те тъпаците,ако се сещаш

  48. 48 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#43] от "mitko11":

    Има много обвинения и от двете страни , но в този случаи обвиняваха руснаците в копиране на ф 18 и ф 18.Не толкова заради целият външен дизаин ,а заради прилики при формите на наплавите.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  49. 49 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1761 Любопитно

    До коментар [#29] от "1001":

    Няма никаква случайност, а шуробаджанащина. За директор на ОАК/Обединена авиостроителна корпорация/ беше назначен Михаил Погосян, главен констуктор в Сухой. И останалите конструкторски бюра пиха по една студена вода. За сметка на фаворизирането на Сухой бяха спрени разработките и внедряването на новите самолети на МИГ - /Миг-35, МиГ 1.44../, на ЯКовлев/Як-141/, Туполев/ТУ-138, ТУ-148.../...
    Едва след уволнението на Погосян нещата започнаха да се нормализират...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  50. 50 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Неутрално

    ф 16 и ф 18 имах предвид :|

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  51. 51 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#43] от "mitko11":

    Като изглед горе- долу.Съществена разлика е изменяемата стреловидност на крилото на ф14.Това на пръв прочит.

  52. 52 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 682 Неутрално

    [quote#19:"Alexander97"]Не руснак - арменска кръв, а другият пък съвсем не е руснак![/quote]

    Русия винаги е била империя - националността е без значение. В този смисъл и Микоян и Гуревич са преди всичко съветски граждани.

    Eddie lives... somewhere in time!
  53. 53 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 743 Весело

    [quote#22:"dedoliben"]За самолет с нулеви победи в реален въсдушен бой с адекватен противник.
    И друг път съм го казвал всички хвалители на непобедимото и безаналогово оръжие.
    Да си направят една разходка до Военноисторическият музей има там едно Торнадо да видят как е направено и да се обърнат да видят как е сделан съвецкият таралясник. [/quote]

    До коментар [#22] от "dedoliben": Приемам, че написаното от теб е поради старческо оглупяване . Много кофти пример си дал с Торнадото. По време на Пустинна Буря на 19-ти Януари иракският пилот на МиГ-29 Джамийл Сайхуд сваля британски Панавиа Торнадо с ракета въздух-въздух Р-60МК, за което британското правителство признава чак през 2003 година. МиГ-29 в ръцете на опитен пилот е изкл. опасно оръжие. Не случайно пилоти от почти всички западни ВВС и най-вече американските идват на съвместни учения с МиГ-29 ( вкл. и израелските).

  54. 54 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 424 Неутрално



    МиГ = Микоян и Гуревич

    Арменец и евреин са "съветския и руския технологичен гений".

    Децата им вече работят в САЩ.

  55. 55 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1761 Весело

    До коментар [#52] от "tigervi":

    Да смятаме тогава и литовци, естонци, латвийци също за съветски граждани?
    СССР се разпадна с президентски указ през 1991 г. .....
    Това беше.....
    Сегашната Руска Федерация колкото и да си мечтае, не може да си надскочи сянката...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  56. 56 Профил на Neophyte Believer
    Neophyte Believer
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#43] от "mitko11": Аеродинамиката не позволява кой знае какви волности в дизайна на самолетите, поне докато на въоражение не влезе това...

    http://i.stack.imgur.com/y5IfM.jpg

    Много ясно, че ще си приличат, това са оптимални аеродинамични форми.

  57. 57 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#9] от "Мойше! Толкоз!!!":
    Издъни се, приятел
    Гуревич най-вече се е занимавал с въздушната обтекаемост/аеродинамиката/, дизайна. Нещо като опаковката, макар и грубо и неточно казано.
    Бил е твърде садистично копеле, деспотичен и крайно неприятен като личност.
    Отделно в мигове на пиянска откровеност/ пиел е много, дори и по руските стандарти/ е споделял, че ако подчинените ми не са се страхували толкова от него, досега/ към 38-39 година/ да е бил изпратен в ГУЛАГ за вредителство и плагиатство.
    Шансът му идва с ОКО-то на Поликарпов, когато е търсен безпартиен за да "обере плувката" при провал на проекта.
    Не се дръж като расист, смешно става

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  58. 58 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    [quote#20:"2.5"]след този самолет конструкторското бюро няма спечелен проект[/quote]

    Конкретизирай какъв проект нямат спечелен? Имат спечелени проекти за индийските ВВС за палубни изтребители например. Неудачата не е на самолета, а на конструкторско бюро "МиГ", който очевидно не следва примера на създателите и не е избрал правилните хора за ръководители. Очевидно арменската жилка е гаранция за успех ако вземем предвид успехите на "ОКБ Сухой", начело на който е арменеца от Нагорни Карабах Михаил Погосян
    По-сериозно, Миг-29 не е неуспешен самолет. Напротив това май им е последния успешен проект като се има предвид съдбата на МиГ-23 и МиГ-27, все не случващия се МиГ-35. МиГ-29 замря в своето развитие и еквивалентите му го изпревариха. Опитите за модернизации също сякаш не успяват да догонят нивото. Но според мен проблема е в потенциала не на самолета на "ОКБ МиГ". Но причините са много, не на последно място и политиката на самата РФ да развива определен тип самолети вместо други.

  59. 59 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#7:"bawarec"]На български се казва самолетоносач. [/quote]
    Не е много точно, тъй като "Кузнецов" сам по себе и е добре въоръжен и с право е класифициран като крайцер.

  60. 60 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 682 Неутрално

    [quote#55:"mitko11"]Да смятаме тогава и литовци, естонци, латвийци също за съветски граждани?[/quote]

    Доскоро бяха, както и арменци, грузинци и др., а не малко сега са руски граждани, както и немалко етнически руснаци са граждани на други държави. Какво те смущава това?

    Eddie lives... somewhere in time!
  61. 61 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Любопитно

    [quote#19:"Alexander97"]Не руснак - арменска кръв, а другият пък съвсем не е руснак! [/quote]
    Има ли значение?

  62. 62 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#58] от "Paolo Di Canio": Проектите особенно за оръжията навсякъде по света се печелят от тези които са най-близко до властимащите. Самолетите МиГ по време и след ВСВ са били фаворитизирани поради близките отношения на Микоян със Сталин. Сухой са правели по-добри самолети. От 20-30 години това е обърнато на 180 градуса. МиГ-29 не получава правителствена подкрепа за развитие, въпеки мн. добрата платформа.

  63. 63 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    [quote#40:"rwe33471675"]аз доста харесвам френския Рафал[/quote]

    Индийските ВВС също очевидно, Миг-35 беше изместен от Рафал в една надпревара завършила сравнително скоро.

    До коментар [#47] от "Димитър Димитров":
    Колегите се опитват просто да обърнат внимание, че можеш да сравняваш Су-27 с Ф-15, не Миг-29. Едно време, преди да наблъскат Сокола с електроника и да го закачулат де що може с бомби и прочие идеята е била да е лек изтребител само за маневрен бой и завоюване на въздушно превъзходство. Впоследствие F-16 се превърна в многоцелевия изтребител с днешна дата. Може би най-успешният самолет като съотношение цена-качество-функции в световен мащаб. Комплименти, за което. Offtopic е, но създателите на Сокола стоят и зад друг мега успешен проект - щурмовика A-10 - истински феномен!
    А искат да ги сменят с недоносения Ф-35, живо престъпление!

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#7:"bawarec"]На български се казва самолетоносач. [/quote]
    Ами не е класически самолетоносач. (освен самолети има и мощно ракетно въръжение, каквото класическите самолетоносачи нямат). И сега руснаците наричат американскте самолетоносачите самолетоносачи. Но собствените - не. Причините са по скоро идеологически. Няма как страна бореща се за мир (СССР) да притежава кораб символ на агресията - самолетоносач. Затова му измислиха това завъртяно име "авионосен крайцер" или съкратено ТАВКР

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  66. 66 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Според мен МиГ-29 и днес е по добър от Ф16.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  67. 67 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#17] от "12345":

    На хартия съветската техника е страховита. Не се сещам колко победи има Миг-29 над западни самолети, но помня че самолетите на Саддам предпочетоха позорно да избягат в Иран отколкото да се бият. Но иначе е много можещ, евала.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  68. 68 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#58:"Paolo Di Canio"]Неудачата не е на самолета, а на конструкторско бюро "МиГ", който очевидно не следва примера на създателите и не е избрал правилните хора за ръководители.[/quote]
    По-скоро палубният МиГ29КУБ все още е в процес на изпитания. Беше глупост да се ползва в експедицията до Сирия. Ако беше паднал някъде в Русия, щеше да бъде само статистика. Но сега удари реномето.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  69. 69 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 225 Любопитно

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Дефендрия,ти нещо създала ли си?

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  70. 70 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#67:"vesolr"]Не се сещам колко победи има Миг-29 над западни самолети, но помня че самолетите на Саддам предпочетоха позорно да избягат в Иран[/quote]

    Силата на самолета е във въоръженията и в средствата за радиотехническо откриване. Руснаците съзнателно експортираха остаряли версии и на самолета, като компановка и на въоръжението и на радарите, а и такива с нарочно орязани функции. Та нищо чудно за това, което разправяш.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  71. 71 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#65] от "Кристалин Боков":

    Има как, ако построи. Бяха се пънали по съветско време да правят атомен но така и можаха. А Кузнецов е някакъв хибрид, идеологията тук не играе.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  72. 72 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    [quote#68:"Кристалин Боков"]По-скоро палубният МиГ29КУБ все още е в процес на изпитания.[/quote]

    КУБ е учебно-бойния вариант. Миг-29 К не е в никакви изпитания. Самолетът е в експлоатация от доста време. А причините за този инцидент все още не са ясни. Наскоро четох, че причината е скъсване на спирателното въже при кацане на самолета. Те си знаят. Но опитът с руската техника показва, че по-рядко в нея е причина, по-често в персонала (да сме честни, ВМС на РФ не са еталон за най-голяма акуратност).

  73. 73 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#71:"vesolr"]Има как, ако построи. Бяха се пънали по съветско време да правят атомен но така и можаха.[/quote]

    Причините за строеж на дизелов самолетоносач са били по-скоро икономически, а не в липсата на технологии. Иначе имат атомни подводници и атомни крайцери. Един такъв атомен крайцер "Петър Велики" екскортира в момента "Кузнецов"

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  74. 74 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    До коментар [#67] от "vesolr":

    Тези сравнения не са удачни. Адекватното сравнение е МиГ 29 срещу Ф-16 и/или Ф-15, защо не Ф-18, във маневрен бой. Ама няма как защото САЩ няма да позволят такова нещо.. Тактиката им е многократно количествено превъзходство плюс отдалечено насочване, откриване и управление със АУАКС срещу ВВС на противници, които нямат адекватен отговор на такава тактика. Те не позволяват бой самолет срещу самолет, че да видим кой е по-добър. А и като сложиш бойния опит, подготовка, поддръжка на Миг-овете от иракския ВВС, като сложиш факта, че това са немодернизирани самолети, производство края на 80-тте години... (в случая с войната срещу Милошевич 1999 г.) какво излиза?
    Дай да видим Ф-16/Ф-15 срещу Су-30 СМ, Су-35 или поне МиГ-29 СМТ да видим какво ще стане
    Че и Турските ВВС се изхитриха срещу Су-24 с изразходван боен товар, срещу Су-34 какво щеше да стане?

  75. 75 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    До коментар [#66] от "Kamen Petrov":

    В маневрен бой - 100%!

  76. 76 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5872 Неутрално

    Самолетът е чудесен, само страната на произход не става, понеже не мисли са хората ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  77. 77 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    До коментар [#48] от "rwe33471675":

    Това са откровени глупости. Къде пък намесваш и Ф-18, той къде е изкопиран и в коя машина?

  78. 78 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#72:"Paolo Di Canio"]Миг-29 К не е в никакви изпитания. Самолетът е в експлоатация от доста време. А причините за този инцидент все още не са ясни.[/quote]

    Причините са ясни - свършил е горивото заради изчакване оправяне на повреда на спъващите въжета (финишера) на борда, а ръководителят на полетите не посмял да насочи самолета да кацне на запасно летище, като е разчитал, че ще се оправят навреме...
    https://lenta.ru/articles/2016/11/24/chitayusilennoustav/
    Сега не мога да намеря източника в който се твърди, че и двате модификации на палубния МиГ (К и КУБ) са още в процес на изпитания, но съм сигурен че правилно съм разбрал


    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  79. 79 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#17:"12345"]Впечатляващо колко напреднал е бил СССР в технологиите. Такъв модерен самолет, а въведен още през 80-тте години. [/quote]

    Нищо по-смешно не бях чувал!
    Миг 29 и Су 27 се правят в отговор на Ф 16 и Ф 15. Схемите им са изцяло заимствани от Ф 15 с плавно преливане на крилото в корпуса заради по-големият ъгъл на атака. А като имаш предвид, че Ф 15 е приет на въоръжение в средата на 70-те не ми говори за технологична модерност в СССР. И преди и сега си бяха мизерници с калашници

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  80. 80 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#71:"vesolr"]Има как, ако построи. Бяха се пънали по съветско време да правят атомен но така и можаха.[/quote]
    Ами не са опитвали. Било е само концепция, която е загубила от дизелния вариант.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  81. 81 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#75] от "Paolo Di Canio":

    Най-големият недостатък на американските самолети, според мен, е, че ако не греша, се командват изцяло от електроника. Което при положение, че вече има ЕМП, е голяма дупка.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  82. 82 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#78:"Кристалин Боков"]Сега не мога да намеря източника в който се твърди, че и двате модификации на палубния МиГ (К и КУБ) са още в процес на изпитания[/quote]

    Намерих го:

    Незадолго до выхода «Адмирала Кузнецова» появилась информация о незавершенности цикла испытаний самолетов МиГ-29КР/КУБР и едва начатой подготовке пилотов для них.
    https://topwar.ru/103894-katastrofa-mig-29kr-voprosy-o-tehnicheskom-faktore.html

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  83. 83 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#79] от "пустиняк":

    Посмали го...

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  84. 84 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Весело

    До коментар [#74] от "Paolo Di Canio":

    Американците от доста време не се фокусират върху ф 15/да да знам за silent eagle варианта/ и като се има предвид , че преди орлето беше с изравнени възможности с жерава си мисля че в посочените от теб су 35 има предимство.Безспорно най-доброто което имат на въоражение в момента руснаците.
    Между миг 29 и ф 16 обаче не се знае , все още са изравнени силите според мен и зависи много от обстоятелствата.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  85. 85 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#77] от "Paolo Di Canio":

    Не знам как по-ясно да се изразя от коментара ми в п.48

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  86. 86 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Весело

    До коментар [#81] от "Kamen Petrov":

    Най- модерните руски изстребители също са с цифрово ЕДСУ така че маи и ти не знаш какво говориш.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  87. 87 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#83] от "Kamen Petrov":

    Ц! Не гу!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  88. 88 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#86] от "rwe33471675":

    Доколкото знам, руските самолети имат задължително аналогово/механично управление.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  89. 89 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 745 Неутрално

    [quote#22:"dedoliben"]за електроника и въоръжение няма да говоря. [/quote]

    Ми няма да говориш щото не знаеш. Торнадо пред 29 е като голф пред ферари. 81-ва година МиГ-29 започвам с радара - доплеров, нашлемна система за целеуказване и управление на въоръжението, квантово-оптична локационна станция с лазерен далекомер, изцяло речеви информатор за всичко което се случва в самолета, система за единна информация- прицела и ИПВ (излиза цялата необходима информация за полета- пространствено положение, скорост , височина, вертикална скорост, навигационна и прицелна информация) и на приборната дъска, инерциална навигационна система, изцяло електронно управление на двигателите. Да изброявам ли още? 81 Торнадо не са и помисляли, че подобни джаджи може да ги има в самолет. Та торнадо може да го сравняваш с МиГ-23

  90. 90 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#22] от "dedoliben":

    Да допълня с въоръжението - Все още 29 е въоръжен с най-скорострелното оръдия произведено някога 2500-2700 изстрела от 1 цев (Вулкан е с 6000 на 6 цеви) и така си е от своето създаване.

  91. 91 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Разстроено

    До коментар [#90] от "foure":

    Има толкова неща , които правят Миг 29 чудесен самолет , а ти си тръгнал да фалиш радара и оръдието маикооо ...

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  92. 92 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Весело

    [quote#79:"пустиняк"]А като имаш предвид, че Ф 15 е приет на въоръжение в средата на 70-те не ми говори за технологична модерност в СССР. [/quote]
    А като имаш предвид, че Як-141 се проектира от средата на 70-те години и лети от средата на 80-те, а наследилият концепцията му F-35 достигна боеготовност едва преди 5 месеца, то май се оказва че говориш глупости.

  93. 93 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#91] от "rwe33471675":

    ми не са само те ама човека много държеше на електроника и въоръжение.

  94. 94 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#91] от "rwe33471675":

    Я сподели твоята гледна точка. Кое прави 29 чудесен самолет? Не се заяждам и наистина ми е любопитно.

  95. 95 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1787 Любопитно

    До коментар [#22] от "dedoliben":

    да да 28.10. що ли американците го наричат черния четвъртък

  96. 96 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#94] от "foure":

    Радарът на базовите версии посредствен /от М варианта нататък е особена история/ а скорострелността на оръдието е без значение защото се стреля на откоси за по - голяма точност /и за пестене , самолета не носи много снаряди 100 - 120 не съм сигурен/.
    Истинската сила е в близкия въздушен бои.Както вече коментирах самолета има много добра аеродинамика , голяма тяговъораженост и модерно оръжие.Като казвам оръжие имам предвид ракетата за близък бои Р 73 , която не отстъпва по нищо на западните аналози.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  97. 97 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#22] от "dedoliben":

    даже в тази чест са кръстили алея на мига дето не трябва да летят
    https://en.wikipedia.org/wiki/MiG_Alley

  98. 98 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#92] от "Virgin":

    Концепцията на Ф 35 е напълно различна от тази на Як 141 ...

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  99. 99 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    Гениален конструктор,мир му на душата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  100. 100 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#96] от "rwe33471675":

    А най-истинската сила на истинската сила в маневреният ВБ и Р-73 идва от нашлемната система за целеуказване.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK