Мира Лазарова за помъдряването, плевелите и бягствата в Родопите

"Ключът към намаляването на оборотите е да знаеш какво истински желаеш, доброто планиране и умението да хвърляш всичко, което не ти е нужно."

© Георги Нейков

"Ключът към намаляването на оборотите е да знаеш какво истински желаеш, доброто планиране и умението да хвърляш всичко, което не ти е нужно."



В новата рубрика "Дневник за бавен живот" освен истории, съвети, маршрути, ще четете и разговори с хора, които са намерили своя формула как да намалят оборотите и може да са ви полезни с идеи за балансиран, по-интересен и с минимален до нулев стрес начин на живот. Започваме с журналиста Мира Лазарова, която в момента е главен редактор на Unique Estates Life Magazine.


Какво за вас е "бавен начин" на живот?


- Това всъщност е истинският живот. Всичко хубаво, което ни се случва, е най-вълнуващо, когато няма скорост. Това, според мен, в най-голяма степен важи за любовта. Мисля, че човек забавя темпото заедно с помъдряването, почти невероятно е да си млад и да не тичаш нанякъде. За мен един от най-трудните уроци беше да проумея, че бавното е добро, че именно тогава усещаш наслаждението. По природа съм припряна и нетърпелива, искам всичко да се случва веднага, но животът си знае работата и ме срещна с хора, които ме научиха.




Успявате ли да живеете бавно?


- Когато усетя необходимост. И това изисква дисциплина. Начинът на живот, който съм избрала, не ми позволява друго, а и не мога да си представя всекидневието си без темпо, без ритъм. Работя с хора, активна съм в социалната комуникация, имам срокове и изисквания към себе си. Но усещам кога да спра, тялото ми го показва.


Как си почивате? Как успявате да намалите оборотите?


- Имам истински култ към собственото си време, не го давам на никого. Вече ми е широко около врата, защото децата пораснаха. Според мен ключът към намаляването на оборотите е да знаеш какво истински желаеш, доброто планиране и умението да хвърляш всичко, което не ти е нужно.


Толкова боклук носим на гърба си, толкова ненужна суета, социално лицемерие, толкова "трябва". Всъщност трябва само това, което ти носи мир. Когато имаш интереси, занимания за удоволствие, е много приятно да потънеш в тях и да изчезнеш. За щастие имам достатъчно и старателно ги култивирам.


Ето кратък списък на нещата, които ме "забавят":


- Правя блажено сладкиши, старая се да са полезни, избирам ги все по-сложни. Преди това поне час чета кулинарни блогове и се смайвам от креативността на хората.


- Обикалям и ровя с часове в купчини антикварни вещи, за да допълня сет от чинии или да намеря дантелена или ръчно бродирана покривка. Признавам, че да си купя сервиз от нормален магазин ми се струва безкрайна скука. Няма вълнение.


- Разглеждам си градината и непрестанно мисля какво и къде да добавя. Когато пътувам и мога, винаги мъкна някакви растения. В колата има малък градинарски комплект за спешни случаи. Когато идвам от града и съм пренавита, започвам да плевя с особено настървение. Усещането е като да измъкваш корените на злото.


- Правя сезонни корекции в интериора. Винаги имам план, поне пет отворени фолдъра в телефона с малки проекти – цветове, материи, аромати. Докато пътувам и не карам си водя бележки и правя корекции. Мечтая си да мога да рисувам, за да им добавям малки илюстрации. Изключително съм ревнива и много зависима от средата, която обитавам.


- Медитирам. Научих се. Истина е, че не го правя често, но знам със сигурност кога.


- Чистя скринове и гардероби и подарявам щедро. Това отваря чудесно много други пространства освен абсолютно буквалните. За да имаш, трябва да даваш. Важи за всичко, но се започва от вещите.


- Водя си визуални бележки. Не мога да кажа, че снимам, защото това е талант. А и един в семейството стига. С времето думите изпаднаха, имам нужда от друга изразност.


Вашето място за бягство?


- Моите две "у дома" – едното е в града, другото в Родопите. Свещени са ми, пазят ме, закрилят ме. Грижа се за тях като за живи същества и много им се радвам. Друго голямо бягство е съвсем буквално – пътят. Обичам дългите пътешествия, възможността наистина да усетиш мястото, хората, да опиташ храната.


Препускането от град на град, с идеята да видиш повече, не ме привлича. Третото е водата, вече не е задължително да е море. С годините открих очарованието на езерата и магията на големите реки, пред които замираш. Сега мечтая за един водопад, знам, че ме очаква.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Добра философия на хора,които са си надвили на масрафа,като Мира Лазарова-бивша Нейнски!

  2. 2 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Радостта е в малките неща. Осъзнаването идва с възрастта.

  3. 3 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Да, не е лошо това бавно живеене, но като излезеш от дома си на улицата, колкото повече си се старал и преуспял да го направиш смислен и добър, толкова по-страшен е негативния удар от улицата - оръфана, беззаконна, мръсна... тук е така... и никакъв Unique Estates Life Magazine не е в състояние да го промени. Една крачка извън дома си, колкото и бавно-медитиращо прекрасен, се озоваващ в отчайващата герберска кочина, което е София. За Родопите, може би малко по-различно, но едва ли.

  4. 4 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    [quote#3:"alg57373608"]колкото и бавно-медитиращо прекрасен, се озоваващ в отчайващата герберска кочина, което е София.[/quote]Ето този негативизъм е част от проблема. ГЕРБ може да са всякакъви, но София не може да се нарече кочина. Иди в Лагос, Дака или Лима за да видиш кочина. Аз плюя където сваря Варна защото тротоарите извън центъра са изкъртени все едно е в ивицата Газа. Но дори и аз не бих нарекъл града кочина. Дори в Гърция (напр. Родос) съм виждам по-голяма мизерия.

    Просто ние сме страшно черногледи като нация и сами си я създаваме кочината - в главите. И дали ГЕРБ или някоя друга партия е на власт - това е второстепенно.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  5. 5 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Колкото и "бавно" да се живее няма начин да не се остарее.
    Живото в нас (на клетъчно /мулекулярно ниво) не се влияе от нашето желание дори и от медитации а следват своите закономерности.Много романтичен текст ,който прочетох до края не защото кой знае колко ме заинтригува или хареса ,а за да разбера докъде може да стигнат расъжденията на една жена на средна възраст.Много пъти съм чел,слушал или гледал подобни донякъде и леко глуповати текстове или съм слушал отвратителни музикални изпълнения или спектакли и все немога да си обесня този мазохизъм да си губиш времето с подобни безвкусици и кич.Но явно е така и с много други които гледат разни блудкави сериали, шоу програми или политически дебати само с аргумента да видят докъде ще стигне тъпотията им.
    Накрая облекчено си казваш бааси- ужаса ...но е твърде късно да (си)върнеш загубеното време.

  6. 6 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "Николай Николов":

    Мислих, че София се намира в Европа.
    Инак, сравнението с "Лагос, Дака или Лима" е много убедително

    Но, не ми се ходи там(: Емоциите от този род ги имам достатъчно и в София.

  7. 7 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Простичкият живот не е за простолюдието.
    По простата причина, че не могат да си го позволят.

    .
  8. 8 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    [quote#0:"статия"]...е да знаеш какво истински желаеш, доброто планиране и умението да хвърляш всичко, което не ти е нужно.[/quote]

    Така е. И аз стигнах от личен опит до същите изводи.

    До коментар [#3] от "alg57373608":

    Факт. Проблемът не е само в обстановката, а и всичко, което движи социума в една или друга посока. На този фон ми е чудно, че има чужденци, които трайно се заселват у нас или живеят тук за немалък период от време, но явно за тях е някаква екзотика или пък намират други неща, които ние не виждаме.

  9. 9 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 316 Весело

    Тоя текст мяза като от "Жената днес" изваден.

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  10. 10 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#8] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Да, живея точно така, като "чужденец", или както навремето му казваха като "вътрешен имигрант". Познавам не малко хора, които живеят в София и се чувстват като "чужденци". Наистина прави живота по-интересен, екзотиката винаги е вълнуваща. Но понякога не му стигат сили на човека да играе тази игра на "чужденец". Защото прекалено много разбира от местната екзотика.

  11. 11 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#7] от "натегач":

    "простолюдие" имам нужда от тълковен речник!
    Всеки може да го води в България, примерно с 50 кошера, ще вземеш 2500 от Европейският съюз и още 3000 от мед,
    това е приличен доход с 1-2ч работа на ден и никаква работа в студените дни.

  12. 12 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    [quote#5:"the_fat"]Живото в нас (на клетъчно /мулекулярно ниво) не се влияе от нашето желание дори и от медитации а следват своите закономерности.[/quote]Ударих ти плюс, но не си съвсем прав. Да, биологичния процес на стареене не може да бъде спрян. Но скоростта може да бъде различна в зависимост от стила на живот.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#10] от "alg57373608":

    Така е.

  14. 14 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Обяснете ми как точно е минимализъм и облекчаване на живота да се втелясваш за чаши и покривчици...и непрекъснато да си в режим "трябва да си променя и ъпдейтна дома".

  15. 15 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Много дзен има текста и в тоя начин на живот.
    А дискусията лесно може да се обърне в какъв е смисъла на живота - дали човек да живее, за да е полезен на другите и обществото или за да постигне витрешен мир.
    Не е нужно да търсиш много, за да видиш, че вътрешния мир не е свързан с материалното. По скоро откъсването от материалното е предпоставка за постигане на вътрешен мир.
    Иначе едни са доволни когато всичко им върви на бързи оборти и постигането на целите си, други са доволни ако успеят да се откъснат от това юркане да постигат нещо бързо и на всяка цена.

  16. 16 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    ''Правя сезонни корекции в интериора. Винаги имам план, поне пет отворени фолдъра в телефона с малки проекти – цветове, материи, аромати.''

    И какво му е ''бавното'' на такъв живот?

    Нищо интересно не прочетох в текста и по принцип, говоренето за ''бавен живот'' е безсмислено, особено, когато го правят хора, които са на светлинни години далече от него.

  17. 17 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#14] от "lil_alex":

    Именно! Дневник само гледа да си изпълни плана за ''бавния живот'' с клиширани изказвания на хора, които изобщо не водят минималистично или дзен съществуване, а са обвързани със задължителната за българите рутина.

  18. 18 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    [quote#9:"Starkad"]Тоя текст мяза като от "Жената днес" изваден.[/quote]

    Ами, по случай 9ти септември.

  19. 19 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#5] от "the_fat":

    Трябва да се научиш да скенираш текста и да схванеш същността му, без да си губиш времето. Аз така правя и почти никога не чета цял текст в Дневник.

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8266 Неутрално

    Родопите и за мен е най-прекрасното място на земята.

  21. 21 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    [quote#17:"princess_x"]Дневник само гледа да си изпълни плана за ''бавния живот'' с клиширани изказвания на хора, които изобщо не водят минималистично или дзен съществуване[/quote]
    Съгласна съм, но мадамата в интерес на истината никъде не твърди, че се води от дзен, освен че медитира, но то и медитацията й кой знае дали е дзен или някаква друга. Така или иначе, темата за "бавното живеене" е Ню Ейдж и действително за хора, постигнали определен стандарт на живот, но които като че ли се страхуват от баналността на такъв живот. Оттам и превземките - сервизът (пардон, СЕТЪТ) чинии да не е от магазин, сладкишите да за здравословни (моля??) и т.н. Класическият будизъм, доколкото изобщо го разбирам, е да приемеш баналността в живота си, не да бягаш от нея.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  22. 22 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#16] от "princess_x":

    ++++И аз намирам повече поза, отколкото естествено вътрешно равновесие на чувства и желания.
    Снощи гледах новия филм на Стивън Фрирс "Флоренс Фостер Дженкинс" с превъзходната, както винаги, Мерил Стрип, много зрелия Хю Грант и един невероятно артистичен актьор Саймън Хелбърг. Препоръчвам ви го, дано го пуснат на Соффеста или по екраните- много фино направен биографичен филм с разбиране за слабостта на човешката природа и болното тщеславие, на абсурда на внушението, трагикомедия в която има много нежност и състрадание.

  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8441 Неутрално

    Доста натоварено ежедневие и се вижда отдалече внимателното планиране, което не позволява пропусната среща или събитие . За мен е далеч от определението за бавен живот.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 792 Неутрално

    [quote#7:"натегач"]Простичкият живот не е за простолюдието. [/quote]

    точно като простите дрехи.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  25. 25 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 792 Неутрално

    [quote#16:"princess_x"]говоренето за ''бавен живот'' е безсмислено,[/quote]

    и аз така мисля. видях, че "дневник" са подели тая суетна вълна на поредната модерна хипстерия. интересно ми е как живеят "бавно" хора, които са си "надвили на масрафа" и се занимават с бизнеса. или са публично видими. има голяма поза в твърденията им, че правенето на сложен сладкиш бавно или плевенето са част от бавния живот. искам да видя как ще живеят бавно, когато си изхвърлят мобилните телефони и епълските компютърчета, за да станат дауншифтъри. иначе не, съжалявам.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  26. 26 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#14] от "lil_alex":

    и аз това се зачудих, но се викам, да оставим на домакинския порив да са развихри като алевиира натиска на желанието за кариера.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  27. 27 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    От тоя текст лъха тежко на суета, маскирана като "бавен живот" и "минимализъм".

  28. 28 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Много болести се отключват от дистреса - (индивидуално) ниво на натрупан стрес, с което организмът не е в състояние да се справи; не може да преодолее.

    Човек трябва да се стреми към по-малко стресов живот.

    Но борбата за (финансово) оцеляване не позволява бавното живеене, особено - ако работиш на няколко места.

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  29. 29 Профил на pioner4e
    pioner4e
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Unique Estates Life Magazine нещо като "кънгречулейшън" ли е?

  30. 30 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Всеки си има негов си начин да "забави" темпото. Мен горните или не ми харесват, или ще ме изнервят повече. Въпросът е човек да узрее за идеята, че трябва по-полека.

  31. 31 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#22] от "glaxo":

    Благодаря за препоръчания филм; ще го гледам непременно.
    Поздрави!

  32. 32 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#27] от "nick_wolf1":

    страшно претенциозно е говоренето в подобни статии.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  33. 33 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 316 Весело

    Toчно кънгре_chulesco oзначава!

    Интеликтуално ниво отговярящо на "Наш дом, Жената днес и кройките на Burda"
    опаковано в кориците на провинциална и комплексирана претенциозност.

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  34. 34 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#31] от "princess_x":

    +++++С най-добри чувства!

  35. 35 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Ок, умението да се наслаждаваме на живота е мъдрост. Мислителите, които са се "изчиствали" внимателно от всякакви чувства, за да не им помрачават разума, не са ли били мъдри. Или Майка Тереза, която е посветила живота си в грижа за другите не е ли мъдра. Излиза, че има различни видове мъдрост. Това в статията е потребителска мъдрост

  36. 36 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#8] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    И какво толкова му е лошо на живота в България? Ето аз снощи излязох с жена ми на пица, след това бяхме на кино , а накрая на пиано бар.И всичко това на сравнително ниска цена, сравнено с цените в държави от западна Европа.Днес бяхме на разходка с детето в парка. Навсякъде имаше хора подобни на нас.Като почнете да плюете по всичко българско наистина имам чувството, че живея в друга държава.

  37. 37 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#36] от "mushashi":

    на мен България ми е добре, заради много фактори (среда, общност, сред която искам да живея, роднини, природа, мащаби и пр.). избрал съм я въпреки избора да живея другаде. но мога да кажа много неща, които не са й добре - твърде много концентрация на живота в единствения местен "мегаполис", проблеми с нормалния доход в останалата част на страната, здравеопазване, пътища, правосъдие, образование, и - нещото, което ми взима здравето и побелява допълнително косите ми - сблъсъкът с държавната администрация, която трябва да ме обслужва като гражданин. поне на теория. любима ми е. аз съм човекът-административен казус. обичам да пиша аргументирани и ясни оплаквания до всички администрации, с които съм имал достъп. и понякога се оказва, че нещата се променят. понякога не.

    и все пак - по темата на статията горе. този тип разсъждение е продукт на страшна снобария и претенция.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  38. 38 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1098 Любопитно

    Какво значи "бавен живот". Има коренна разлика как се възприема един начин на живот в Пловдив, София, Цюрих или Лондон. Важно е човек да знае какво иска и да е доволен донякъде от себе си. Няма как да е доволен на 100%/да не навлизаме в терзанията на Фауст.../ но все пак в повечето случаи да възприема, че чашата наполовина е пълна и да може да си управлява времето. Естествено се изисква и някакъв минимален доход за битовизмите, които ни заливат.
    Все пак не виждам как един човек може да е главен редактор на нещо си и да води "бавен живот" дори и у нас. Срокове, натегачи, спонсори с обичайните им любовници и т.н. ми идват малко в повече за понятието . Виж брат или сестра на Гл. редактор по бих повярвал.....

  39. 39 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#37] от "abdelhaqq":

    От изброените проблеми от теб престъпността в България не е на такова високо ниво в сравнение с другите държави.Просто медиите акцентират на отразяване на престъпления и катастрофи и човек остава с впечатление, че едва ли не стават страхотии , но нещата не са точно така.Здравеопазването мисля, че е на сравнително добро ниво от гледна точка на достъпност.За пример -сестра ми живее в САЩ и й се беше наложило да вика линейка от Бърза помощ заради сериозен проблем. След това е платила 3000 долара заради това, въпреки че плаща здравни осигуровки.И са й определили час при специалист след месец.Докато тук по всяко време може да се обадиш на Спешна помощ и няма да платиш нищо.Час при специалист вземаш за същият ден, а пък може да се консултираш с най-големите специалисти в областта срещу сравнително невисока сума.Относно образованието- основното и средното образование са на сравнително добро ниво.Имам съученичка, която е учителка в САЩ и тя е правила сравнение като преди преподаваше в училище в България.Вече за висше образование наистина българските университети изостават от световните, но примерно медицинските факултети са доста търсени и от чужденци. Пак заради сравнително ниските такси за обучение. Относно концетрацията на живота в един мегаполис-ами аз не живея в този мегаполис. И там където живея има добри болници и училища, заведения, където да разпуснеш, кино, театър.Така че живота в провинцията не е толкова зле.Единственото предимство на София са по-високите заплати и възможностите за работа.За пътищата съм съгласен, че много от тях са в окаяно състояние.И тук вече правителството не си върши работата.Както и общините.

  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    Класика — почакаймалковците са непокорими...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#39] от "mushashi":

    а, наистина не искам да обръщам темата в сравнение как е "там" (където и да е това), как е "тук". в крайна сметка, изборът ми е продиктуван от неща извън тези, за които говорим.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  42. 42 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#36] от "mushashi":

    Фактът, че болшинството от младите ни хора избират еднопосочния билет за навън, е достатъчно показателен. Колегата abdelhaqq много точно е изброил причините + още няколко. Разбирам твоята позиция и съм съгласен, че не всичко е толкова драматично, и все пак. Според мен народът ни твърде много е изстрадал - както от чужди, така и от свои - и на това се дължи в голяма степен моментната ситуация у нас, а имаме потенциал за много повече, както личи от редицата ни медалисти на олимпиади по математика, физика и други точни науки. Един голям плюс е, че поради това, че сме бедна и не особена интересна страна, сме сравнително хомогенни като състав, с голяма свобода на медии, Интернет, на себеизразяване и т.н. Възможно е това да се промени в бъдеще, но поне засега има и по-тъжни места от нашата родина, вкл. в развитите държави.

  43. 43 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#36] от "mushashi":

    Имаме и още един голям плюс - сравнително чистата природа и вкусните фермерски продукти. Наскоро четох интервю с двама нашенци, които развиват кариера и бизнес в Щатите, но същевременно създават ферма за био плодове и зеленчуци у нас, с перспективата да се завърнат трайно у нас или поне в Европа.

  44. 44 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#29] от "pioner4e":

    Фирмата "Unique Estates" се занимават само с продажба на луксозни имоти, за които явно има много добър пазар у нас. В този смисъл списанието явно е допълнение за клиентите им и е интересна гледната точка на главната редакторка.

  45. 45 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#42] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Повечето хора избират да живеят в чужбина заради по-високото заплащане на труда и безработицата в България. Естествено не всички, но поне аз не знам случай някой да е отишъл в чужбина и да получава по-ниско възнаграждение от тук.Повечето, с които съм говорил ми казват, че биха се върнали и за два пъти по-ниско възнаграждение.Само че тук заплатите не са два пъти по-ниски, а доста повече.В квартала, където живея доста къщи на емигранти се реновираха и придобиха друг вид . Значи тези хора имат намерение да се върнат в България, но ниските заплати и безработицата ги спират.

  46. 46 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#45] от "mushashi":

    Така е.

  47. 47 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#46] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Лошото е, че скоро няма изгледи нещата със заплащането на труда да се променят и все повече хора емигрират. Ето жена ми е учител в езикова гимназия и получава 700 лв заплата.А подготвя всяка година ученици, които продължават обучението си в западни университети основно немски.И държавата оценява труда й на 700 лв.Такова е положението в почти цяла България.Единствено в София заплащането е по-добро и не случайно там има най-много млади хора.Другата част от България се опразва с бързи темпове и остават само старци.

  48. 48 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    [quote#45:"mushashi"]тези хора имат намерение да се върнат в България, но ниските заплати и безработицата ги спират.[/quote]
    Говорите за хората, които избяха от бедността и отидоха на запад да работят каквото и да е. Ще се върнат защото се чувстват нереализирани и неинтегрирани на запад. Те обаче освен себе си и парите за реконструкция на дома си друго не могат да донесат. В България нещата ще тръгнат на добре, когато започнат да се връщат учениците на съпругата Ви, които ще са получили образование и опит на запад. На запад се работи различно. Когато Вие, живеещите в България създадете условия за идването на големите фирми, тогава с тях ще се върнат и те.

  49. 49 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    [quote#37:"abdelhaqq"]по темата на статията горе. този тип разсъждение е продукт на страшна снобария и претенция.[/quote]
    Не съм съгласна. Това е новата "американска мечта". Реално не живеят така. Мечтаят да се разтоварват с плевене, но на практика се разтоварват в мола или със зумба. В американските дворове дори няма място за плевене.
    Да споделя типичен разговор между приятелки на изхода от мола. "Ах, купих си бели блузи, а вкъщи имам още две подобни необличани." "Голяма работа, нали ти беше приятно."
    А управниците упорито работят върху това да се чувстваме щастливи от потреблението. Колкото повече потребяваме, толкова по-щастливи. Даже приказките за лична свобода са пряко свързани с потреблението.

  50. 50 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#48:"half_truth"]Когато Вие, живеещите в България създадете условия за идването на големите фирми, тогава с тях ще се върнат и те.[/quote]
    Още малко ще ме обвините и за Възродителният процес.Много интересно обобщение правите.Когато аз управлявам държавата ,тогава и този упрек може да е насочен към мен.

  51. 51 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    До коментар [#50] от "mushashi":

    Не беше упрек лично към някого. Това е положението. За да се върнат хората, които ще дръпнат страната напред, не е достатъчно в България да има "някаква" работа. Ще трябва да има къде да се реализират. Качествени кадри ще дойдат само с големите фирми. После ще се отворят странични фирми и така нещата ще потръгнат.

  52. 52 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#51] от "half_truth":

    Големи фирми надали ще дойдат, защото сме малък пазар и с бедно население. Освен това сме отдалечени от големите западноевропейски пазари.Така че за съжаление положението е такова и няма изгледи за промяна.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK