Учени: Биологичният часовник на човека не възприема лятното часово време

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Мразя смяната на времето - абсурдна история.

  2. 2 Профил на poshbook
    poshbook
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Направо ме съсипва тази глупост със смяната на времето. Докато свикна, идва отново смяна. Опитни свинчета сме. Каква икономия на ток? Дрън дрън. Още преди години доказаха, че тази глупост разгонва фамилията не само на хората, но и на животните.

  3. 3 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 434 Весело

    Това са глезотии. Хилядолетия "живите организми" ядат, когато са гледни, спят, когато им се спи и не ходят на работа.
    При хората е малко по-различно .

  4. 4 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 754 Неутрално


    Е, само първите 2-3 дена...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  5. 5 Профил на Христомир Йорданов
    Христомир Йорданов
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Аз си нагласям часовника по новото време едва когато почуствам, че вече съм се пренастроил. Обикновено през юни.

  6. 6 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#2] от "poshbook":

    И аз съм така...докато свикна с преминаването от вратни пържоли на бон филе...пък и по Великден с агнешко...лоша работа...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  7. 7 Профил на Жельо Панайотов
    Жельо Панайотов
    Рейтинг: 747 Весело

    ..Ти ми дай 2 бири и едни калмари и гледай как не възприемам...

    Eff U Greta
  8. 8 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Съчетано с пролетната умора, организмът изпада в лек шок

  9. 9 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Това се прави с цел икономии на електричество. А джоба на човека възприема ли по-високи сметки за ток, ако не се сменя часовото време.

  10. 10 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Смяната на времето ми е най-малкия проблем. Хиляди пъти по-голям проблем е, че примерно работното време не започва в 11:30, а в 9 часа. Което за мен не важи, но касае всички.

  11. 11 Профил на yanhus
    yanhus
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Няма ли най-после някой да я спре тази простотия! Нали следваме "европейските ценности"!

  12. 12 Профил на galinr
    galinr
    Рейтинг: 541 Весело

    "Смяната на времето може и да дава един час дневна светлина повече"
    Тогава да мръднем с поне 8 часа напред и няма да харчим за осветление...

  13. 13 Профил на galinr
    galinr
    Рейтинг: 541 Неутрално

    През лятото не си доспивам паради тая простотия.

  14. 14 Профил на Aliz
    Aliz
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Мисля,че това е отживелица и е крайно време да бъде премахнато.

  15. 15 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    """ Особено тежка е промяната за "нощните птици" - тези от нас, които са активни по-късно през денонощието и заспиват по-късно. """
    ===========================

    Добре , че съм пенсионер в Дома за стари хора Сливен, та мога да си позволя да ставам от креватчето около 10.30 !
    А винаги съм си лягал след 24.00 . . .
    На младите не им завиждам !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  16. 16 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 434 Весело

    Явно Путин излезе прав...

  17. 17 Профил на Васко Стоянов
    Васко Стоянов
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Вчера пътувах около 250 км до Бургас, по пътя видях НЯКОЛКО катастрофи, дали нямат връзка с промяната на часовото време. За един ден видях катастрофирали коли колкото за няколко месеца.

  18. 18 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Смяната на часовото време е отживелица вече, създава сериозен дискомфорт, а ползите са направо несъществуващи.
    Аз също не се доспивам заради тая глупава инерция, с която прилагат това правило.

  19. 19 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    [quote#9:"Само Левски"]А джоба на човека възприема ли по-високи сметки за ток, ако не се сменя часовото време. [/quote]
    ами това за по високите сметки е било вярно до към 1980 но вече не е , кратко и ясно го казвам, или ти си спираш климатика, хладилника и бойлера според часовото време

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  20. 20 Профил на pontiac
    pontiac
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Моят организъм нищо не усеща, никога не съм усещала дискомфорт по тази причина - това са пълни глупости!

  21. 21 Профил на ku4e
    ku4e
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Смяната на времето е метод за манипулация на хората

  22. 22 Профил на agb
    agb
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#18] от "tily_lily":

    "...Смяната на часовото време е отживелица вече, създава сериозен дискомфорт, а ползите са направо несъществуващи..."

    Значи смяташ, че е по-удобно през лятото да съмва в 4 часа сутринта и да се стъмва в 20, отколкото да съмне в 5 и да мръкне в 21? Станно, аз мисля че един час слънчева светлина вечер мога да използвам по-добре за работа или забавление на открито, отколкото сутрин, когато обикновено спя дълбоко... Остави икономиите, просто е по-удобно.

  23. 23 Профил на email
    email
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Изобщо не съм убеден, че тази игра с времето има какъвто и да било икономически ефект... имаше изследване което водеше до този извод.

    Всъщност това с икономията на енергия поне днес е пълна глупост и не може да бъде фактор за продължаване на това безумие. За едно време не знам. Днес много често по работните места се използва изкуствено осветление дори и през деня да не говорим за промишлени предприятия. За всяка работа си има норми за осветеност. Тия норми е почти невъзможно да бъдат постигнат с естествено осветление, освен ако не се работи на открито, с прозрачен покрив или огромни прозорци.

    Този един час според изследвания не носи никакъв осезаем ефект, нито за промишленост, нито за енергетика. Но както се вижда носи осезаемо негативен ефек за човека. Дискомфортът който създава това безумие както се спомена по-горе в статията води до ред инциденти и проблеми в здравословното състояние... което обаче явно не е достатъчно за човечеството да се откаже от безмислената игра с времето.

  24. 24 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 449 Неутрално

    По-късно да става тъмно, това е ок за мен.

    I had a dream, Joe
  25. 25 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    "Биологичният часовник на човека не възприема лятното часово време"

    Обяснимо е. Човекът съществува от десетки милиони години, смяната на времето- от десетки години.

    В края на краищата ще излезе, както винаги, че евтиното излиза скъпо.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  26. 26 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Основният потребител на енергия във всяка страна е индустрията. За производството на един тон стомана е необходимо строго определено количество електроенергия, и зиме и лете. Тогава? Като си въртим напред-назад стрелките как точно променяме това фиксирано количество енергия?

    Друг голям потребител са домакинствата. Да, но там навиците на даден човек се компенсират изцяло от навиците на друг, като цяло резултата е нулев. Например, един обича да пали лампите навсякъде и не ги гаси после никога, това прави по всяко време на годината, други пък палят лампа само в краен случай...

    Едно пиле се пече във фурната при 200 градуса около час. Това е и през юли, и през януари. Нима можем да съкратим този процес, ако си местим стрелките?

    Истинският смисъл на това местене не е да се икономисва ток, това е невъзможно, това са глупости. Смисълът е да свикват хората да са послушни и колективно, под строй, да правят очевидно глупави неща без дас е замислят. Защото, когато ги накараш да направят нещо ненужно без да роптаят, ти ще си в състояние утре да ги накараш и нещо друго, ако се наложи.

  27. 27 Профил на Chievo
    Chievo
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Да се стъмва лятото след 9 часа - безценно.

    Всичко останало е бошлаф.

    Като ви пречи смяната на времето, се местете в съседна часова зона лятото

  28. 28 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Целта на часова смяната е малтретирането на хората.

  29. 29 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 861 Неутрално

    [quote#26:"Вишински"]Смисъът е да свикват хората да са послушни и колективно, под строй, да правят очевидно глупави неща без дас е замислят. Защото, когато ги накараш да направят нещо ненужно без да роптаят, ти ще си в състояние утре да ги накараш и нещо друго, ако се наложи. [/quote]+++++++++++++++

  30. 30 Профил на volokin
    volokin
    Рейтинг: 568 Неутрално

    На мен не ми пречи, дори го предпочитам

    Just below my skin I'm screaming...
  31. 31 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#22] от "agb":

    Смятам, че тази игра никак не ни се отразява добре, нито на ритъма на живот, нито здравословно. Бюрократите си въобразяват, че с постановления и наредби могат да променят ритъма, закодиран в човека от векове. Пфу.

  32. 32 Профил на trakiika
    trakiika
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#29] от "acb16":

    По-съгласна не мога да бъда!
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  33. 33 Профил на Peacock
    Peacock
    Рейтинг: 1123 Весело

    Тежко, Тежко ставане!

    Нема да свикнем! Все ще ни липсва 1 час!

    Весела Пролет на Всички!

    http://beli-pauni.blogspot.com/

  34. 34 Профил на monика
    monика
    Рейтинг: 541 Неутрално

    това със смяната на часа, като цяло за мен е безсмислено...!!

    Никоя цена не е достатъчно висока за едно ново усещане! О. Уайлд
  35. 35 Профил на lamoza22
    lamoza22
    Рейтинг: 221 Неутрално

    трябва да се премахне вече тази смяна на времето с 1 час както го направиха в русия
    мисля че в парламента някой трябва да го внесе това предложение

  36. 36 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Е как така не възприема лятното време като то е астрономическото , зимното е нереалното ...

  37. 37 Профил на amnesia_
    amnesia_
    Рейтинг: 488 Неутрално

    безсмислено е , човек се натоварва повече

    I never dreamed about success. I worked for it. – Estee Lauder
  38. 38 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1112 Разстроено

    Биологичният ми часовник не ми създава никакви проблеми при смяна на времето,за разлика от дигиталните такива,с които изпитвам голям тормоз при сверяването им 2( два)пъти годишно.Много щастлив бих бил,ако някой ден се избавя от него,ако или отменят лятното време,или пък го направят целогодишно(което би било по-добре за народното стопанство).

  39. 39 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Във "Фейсбук" може да се подеме тази идея: в България да има само астрономическо време. И да спрем най-после това безумие!

  40. 40 Профил на GM
    GM
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Вие сте луди бе, как няма да ми харесва да имам 1 час повече дневна светлина след работа?? Шокирали се били... лиготии

    "Давайте БЪЛГАРИ, да се съберем и да строшим на ламята главата!!!Ма аз баш тогава не мога да дойда, че ми излезна една работа..."
  41. 41 Профил на Alexander Lazarov
    Alexander Lazarov
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Наистина не мога да разбера хората, на които им трябват месеци да свикнат с новото време... на мен след 2 дни не ми прави впечатление новото време, а единия час повече дневна светлина хич не е за изпускане. Но признавам си, ако ми беше тежка смяната на времето съвсем друго щях да приказвам

    rm -rf /bin/laden
  42. 42 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#1] от "leko_uchuden":

    .. добре че не ти се налага да летиш по света.. тогава да видиш.. особено като ти се падне разлика 5-6-7 ч. и това е само за 5 до 7 дни.. голям кеф ))

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  43. 43 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ми тогава за какъв чеп го въвеждаме? Или както винаги да се пишем на по католици и от папата.

  44. 44 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Крайно време е тази глупост, наречена лятно часово време да бъде премахната!

  45. 45 Профил на GRUBO
    GRUBO
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#36] от "4epi":
    Точно обратното друже, точно обратното ... и ако не вярваш все пак имаш интернет

  46. 46 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    "Спестяваме" един час от осветление - 50-100Wh - а климатиците бичат един час повече - 500 - 1000Wh.

    Интересно къде е икономията?

    Докато не залезе слънцето и не минат час-два поне докато се поразхлади, едва ли някой може да заспи само на отворен прозорец през юни, юли и август.

    Пълна простотия е тази работа с Daylight Saving-a.

  47. 47 Профил на София
    София
    Рейтинг: 541 Неутрално

    На мен ми харесват дългите светли вечери. Не виждам никакъв проблем с настройването. Просто си лягам и ставам един час по-рано.

  48. 48 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Това са глупости. Часовника е противоестествена човешка измислица. Затова правенето на неща по часовник по принцип е вредно. Здравословно е човек да спи, когато му се спи, да яде когато му се яде и да работи когато му се работи. С други думи човек трябва да следва вътрешния си "часовник", а не електронномеханичната си измислица. Така че на фона на ежедневното съобразяване с часовника смяната на лятно и зимно часово време има нищожен ефект.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  49. 49 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    Няма никаква икономия на ток от идиотската смяна на времето,само ни тармозат,световните изверги!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  50. 50 Профил на 111
    111
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Браво на Медведев!!!!! Той отмени часовото време в Русия и другите трябва да го последват , не знам от каде дойде таз щуротия с времето?

  51. 51 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1112 Разстроено

    До коментар [#48] от "kihano":


    [quote#48:"kihano"] да работи когато му се работи. [/quote]
    Не е здравословно,тъй като ще умра от глад.НИКОГА не ми се работи...

  52. 52 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 541 Неутрално

    "Не, вредно е за здравето и само натоварва организма"
    Ха Ха Ха

    50% от гласувалите са типичен екземпляр на гръцката работническа класа-мързеливи и остроумни.
    Какво ви пречи смяната на времето? как натоварва организма? Да ако се сменя със 12 часа е разбираемо . Ако наистина си лягате по часовник и 1 час е голяма разлика, мисля че сте доближили възрастта за пенсия така или иначе и не трябва да се притеснявате.
    И това не е майтап а моето мнение. Колко ли "-"-а ще направя?

  53. 53 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#44] от "dow_jones":


    [quote#44:"dow_jones"]Крайно време е тази глупост, наречена лятно часово време да бъде премахната! [/quote]

    Да това е комунистическа измишльотина и и е време за отмяна.

  54. 54 Профил на zlr
    zlr
    Рейтинг: 434 Неутрално


    ЗИМНОТО часово време е вредното!

    ЛЯТНОТО Е НОРМАЛНОТО ЗА ОРГАНИЗМА!

  55. 55 Профил на margoni
    margoni
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Аз лично се чувствам чудесно, като си тръгна от работа и имам достатъчно време за колелото в парка и за биричка на открито. Това че 2-3 дни ще ставам по-трудно не може да ми промени мнението. По-хубаво ли е зимата, като цялата светлина на деня я прекарваме в офиса???

  56. 56 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 488 Неутрално

    При старото часово време сутрин не си палех лампата, сега я паля, та се чудя как правя икономия на енергия!?

  57. 57 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 701 Любопитно

    не пресилвайте, защото ще излезе че ако се нахраним един час по рано ще останем гладни...

  58. 58 Профил на Perfect Stranger
    Perfect Stranger
    Рейтинг: 381 Весело

    Сигурно имате **хти калпавите организми щом се настройвате толкова време или сте с режим на войници които са свикнали да си лягат всеки ден в определен час. Като цяло и аз мисля, че е глупаво това със смяната, но пък си е файда да се стъмнява по-късно.

  59. 59 Профил на dtd
    dtd
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Подкрепям идеята да се спре с местенето на стрелките на часовника. На мен ми пречи не мога да се наспя с тази простотия. А според мен икономия на ток няма или ако има е пренебрежима и не оправдава съсипването на здравето, повечето автомобилни катастрофи и трудови злополуки поради недоспиването.

    Sofianec
  60. 60 Профил на haokarapora
    haokarapora
    Рейтинг: 488 Весело

    Голяма изненада-човешкият оргфанизъм не приемал постановления!

    haokarapora
  61. 61 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Повече катастрофи? Заради изместване на времето с 1 час? Да, бе!

    Значи, като минеш Калотина - и бум в първото дърво?

    Смяната на времето е точно опит да се измести активността в светлата част на денонощието. На 15 юни изгрева е в 05:48 по лятно време и в 04:48 по астрономическо. Кое е по-нормално - да спиш един или два часа след изгрев???

  62. 62 Профил на ANAGOR
    ANAGOR
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#61] от "Боб":

    Точно!

    Пълни глупости са изследванията на такива пишман учени, чиито трудове се публикуват само по вестниците.
    Па и над 50% веднага съгласни. Абе овците са си овци!
    Преди да прочета статията въобще не се бях замислял над този въпрос камо ли да съм изпитвал някакъв дискомфорт. Напротив на мен ми е по-добре с лятно часово време.

  63. 63 Профил на GM
    GM
    Рейтинг: 550 Неутрално

    "Не, вредно е за здравето и само натоварва организма (52.54%) "


    24- 30г. възраст; вегетарианец; мечтае за Peugeot Ion ; probably kissed a man at least once in their life.


    "Давайте БЪЛГАРИ, да се съберем и да строшим на ламята главата!!!Ма аз баш тогава не мога да дойда, че ми излезна една работа..."
  64. 64 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 541 Весело

    Да бе само вие така си мислите, нито съм разбрал, че часовника се е сменил нито нищо. Лежиш спиш през ноща много ще разбере човек че се сменил 1 час. Всъщност от няколко години на сам не ми пука за часа, сам си се сменя на техниката ми, неделя човек се излежава дали е + или - 1 час не е много от значение, докато не стане понеделник време за работа.

  65. 65 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#45] от "GRUBO":

    Да прав си подведох се от една статия
    http://www.dnes.bg/world/2011/02/08/rusiia-otmeni-zimnoto-chasovo-vreme.110783,3

  66. 66 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#39] от "Вишински":

    Вишински, какво е това астрономическо време?
    Ти ли го откри?

  67. 67 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#51] от "sabbath":

    Това е твой ли4ен проблем. Пове4ето хора ску4аят без работа. Но понеже вси4ко се прави по 4асовник на хората им е неприятно. Затова си мислят, 4е ако никой не ги кара няма да работят. Но скуката на бездействието е не по-малко тежка от работата.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  68. 68 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Всяка сутрин ставам в 05:00 ч. Все ми е тая лятно или зимно?!

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  69. 69 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 541 Неутрално

    А някои го възприемат отлично. Дори е по-здравословно. Поне за мен е така.

  70. 70 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 594 Неутрално

    ....а адаптира ли се биологичния часовник към нощните смени бе 'учените' ? Към различните смените в работното място ? аман... от глупави новини.

  71. 71 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 524 Гневно

    Какъв шок... Какви глупости?!?! 1 час разлика!?!
    И какво правим ако ни се наложи да отидем до САЩ и примерно да се върнем в рамките 1 месец? Трябва да умрем от 10 часа часова разлика? щом 1 час така ни разстройва...

    Едно време са спестявали от свещи, днес пак осветлението ни е голям разход, така че трябва да се грижим за околната среда, дори и това да ни създава малко неудобство.

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  72. 72 Профил на bolgaroliub
    bolgaroliub
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Това със смяната на времето е американска измишльотина на някакъв техен президент дърт масон който му щъкнало че ще икономисва свещи по тоя начин.Като всяка американска измислица и тази е супер тъпа и разстройва живота на хората.Руснаци китайци и много други се отказаха от тия американски тъпотии и не въртят вече часовниците като чакръци напред назад

  73. 73 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1341 Весело

    Ще им дам аз едно лятно време..изгъзици разни. Ако знаят колко псувни получават в секунда сутрин, хич нямаше да си правят труда да го въвеждат))))

  74. 74 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 689 Любопитно

    Най - добре е да си стои естественото,астрономичесо време,което природата е преценила че е полезно за човека...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  75. 75 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#74] от "scorpi_4404":

    .. и то е???

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  76. 76 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 689 Неутрално

    *астрономическо

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  77. 77 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#75] от "Mypa":

    "зимното"

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  78. 78 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#75] от "Mypa":

    т.е. не трябваше да местим часовника неделя сутринта...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  79. 79 Профил на penkagk
    penkagk
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Доказано е, че над 30 % от хората не свикват с промяната на времето!
    Съмнителен е и икономическият ефект...

    Сега всъщност действаме по една хитроумна приумица на запален голфър... Да си го признаем и да спрем да се мъчим...

  80. 80 Профил на wsxdre
    wsxdre
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Руснаците си застопуриха на лятно часово време и до колкото знам по техните изчисления това е естественото време ..днеска обсъждахме ,че за напред много държави ще вземат пример от Русия .
    Аз ,лично на лятно часово време се чувствам перфектно и бодро ..и особено над вечер или по точно вечер като отида да избухам тренировка в двора.
    Аз,разгледах и доколкото може да се вярва на интернет ,пише че германците 1ви въвеждат смяната на времето по време на 1вата световна война последвани от англичаните ..но по интересното впечатление ми направи при българите ,че приемаме чассовата разлика ,когато г-н Иван Марангозов е създал 'Правец' ..от там на татъка вече започвам да се обърквам и ми е загадка

  81. 81 Профил на Mr.Strong
    Mr.Strong
    Рейтинг: 488 Неутрално

    и от мен глас в полза на премахване на "лятно" време - глупост е, пречи ми, нерви ме. не може някакъв си бюрократ по силата на някакъв навик от миналото да ми налага промяна в дневния ритъм.
    въобще, на измислилият тази нелепица и на поддръжниците й, има пожелавам неспокойни сънища!

  82. 82 Профил на Chernomorski
    Chernomorski
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Всички се оплакват и с право от лошото въздействие при смяна на времето. Ами питаме ли децата?
    Ако президентът Плевнелиев спре тази глупава приумица, ще спечели огромно доверие!

  83. 83 Профил на bel_bel
    bel_bel
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Естеството на работата ми е такова,че съм се приучил да спя когато „имам време“Това може да е в автобуса,в автомобила(естествено,когато не карам аз),в самолет или хеликоптер!
    Смяната на времето НЕ МИ ПРЕЧИ лично!
    Обаче като физик,имащ известни понятия от ритмични процеси,биоритми и прочее научни дивотии,считам,че смяната на времето е МНОГО ВРЕДНА в биологичен аспект ПРАКТИКА!Колкото и парадоксално да звучи,но е по-лесно да прелетиш в САЩ или Бразилия и да се настроиш на 12 часова смяна,отколкото на този дурашки 1 час!Трудно е да го обясня,но е така!
    За икономическата изгода не знам,но ми се струва,че е нищожна!Може би за енергетиката по времето на война или дори тази през 60-те години да е имало смисъл,но сега едва ли!
    Лично аз откачам,като трябва да превъртам стрелките на ръчния часовник-особено при есенната смяна(през целия циферблат)

    Кто-то сказал, что жизнь была бы тяжелой, если бы не честные глаза собак. Дурак он. Собака — это хорошо. Но самое лучшее — это честные глаза людей.
  84. 84 Профил на bel_bel
    bel_bel
    Рейтинг: 808 Весело

    [quote#36:"4epi"]Е как така не възприема лятното време като то е астрономическото , зимното е нереалното ... [/quote]
    Тези глупости да не са ви влезли в съзнанието след смяната онзи ден?

    Кто-то сказал, что жизнь была бы тяжелой, если бы не честные глаза собак. Дурак он. Собака — это хорошо. Но самое лучшее — это честные глаза людей.
  85. 85 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    Празно претакане на темата "астрономическо" време.... свиква се като със всичко останало...... повече са приказките отколкото ползата или вредата......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  86. 86 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Ако "изкуственото" време бъде премахнато, това е зимното, което означава, че зимата ще ставате по тъмно и няма да се съмва до обяд. Наистина ли го искате, или просто поредния повод за "научно подковано" недоволство?

  87. 87 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Леле, явно ми влияе зле смяната на времето - аз си мислех, че лятното е астрономическо. Както и да е - според мен смяната е ок, защото имам повече време след работа.

  88. 88 Профил на margoni
    margoni
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#72] от "bolgaroliub":

    ха ха ха, да!!!!! Естествено, че комунистите са най-умните! Само те разбират как се правят нещата...

  89. 89 Профил на xdr678
    xdr678
    Рейтинг: 434 Неутрално

    И без лятно часово време през лятото има достатъчно слънце. И в крайна сметка, какво е толкова страшно на тъмнината, че по административен път да увеличаваме деня ? Човек си почива по-добре на тъмно.

  90. 90 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Аз пък съм много доволен от това, че има лятно и зимно време, не заради икономията на ток или свещи. Ето двата варианта, ако няма промяна на времето:

    Постоянно зимно време - зимата е ОК, съмва с в 8 и се стъмва в 5. За сметка на това, лятото ще се съмва в 4 и ще се стъмва в 8. Аз лично предпочитам да се премести с един час часовника през лятото, че да имаме повече светлина вечер, вместо сутрин, когато спим

    Постоянно лятно време - лятото е ОК, но зимата ще се стъмва в 4. Аз лично предпочитам да се съмва в 8, вместо в 7 и да е светло до 5

  91. 91 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Откъде намира Дневник тези глупости за да ги публикува? Някакви си пишман "учени" говорят глупости. Време, час, часовник е човешко изобретение и няма нищо общо с природата. Как е било преди да има часовници? Как ли е функционирал човешкият организъм?
    По-голяма глупост не бях чел.
    Цяла Испания географски е на запад от Англия но часово е един час напред. Навярно организмите на испанците и англичаните функционират различно.

  92. 92 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Изобщо не ме учудва, че по Хоризонт съобщиха за над 8 случая на инфаркт само за денонощие.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  93. 93 Профил на velislavelev
    velislavelev
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Преди години ,когато за пръв път въведоха смяна на часовото време работех, като главен енергетик на завод . И от обединението спуснаха заповед да отчетеме регистрирани икономии на електроенергия , които да оправдаят промяната. При положение, че завода беше с денонощен цикъл на работа - всички цехове бяха в едно огромно бетонно хале , където дневна светлина не проникваше. Естествено "отчетохме", не ме питайте как, защото иначе щяха да отрежат премиалните. Предполагам , че по подобен начин са постъпили навсякъде. И в резултат в края на годината по всички телевизии/тогава бяха две/ и вестници имаше предавания и огромни статии за това колко добре се е отразила смяната на времето на икономиката на страната - получихме и награди. Та това е историята...

  94. 94 Профил на Сава Мутафов
    Сава Мутафов
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Ех, този Бенджамин Франклин и неговата икономия от свещи... Чудно е как толкова години след смърта му, когато човечеството е вече е знаело какво са това циркадни ритми, се е повлякло по глупавата му идея. Изследванията, проведени през последните години, показват, че очакваната икономията на електроенергия и намаляването на върховите натоварвания в електропреносната мрежа са твърде символични.

    Струва ли си да се измъчва човечеството за това?

  95. 95 Профил на tatkoruso
    tatkoruso
    Рейтинг: 381 Неутрално

    За неграмотните- има 3/три времена/ 1/ всемирно, това е времето по Гринуич, просто така са го избрали/ наложили/ 2-ро/ поясно време, изгрева на Слънцето на меридиана и 3-то/ декретно време- определя се с декрет на властта. Биологично човека / като метаболизъм/ е настроен по 2/" поясно време". Доказа се че, тази смяна на часовника не носи икономическа полза. Тогава? Някои си прави експеримент, за който ще научим впоследствие и дано не е късно. За себе си мога да кажа че, свиквам бързо и с неудоволствие т. е. против съм.

  96. 96 Профил на heavymetal
    heavymetal
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Нормалното" или "астрономическото" време са пълни глупости. Ясно е, че всяко разграфяване на време и пространство са субективни човешки хитрини, създадени, за да направят възможна организацията на човешките дейности. И ако тези дейности се изместват с час напред или назад, това може да доведе до дискомфорт за седмица-две. Но чак пък с месеци човек да не може да свикне, ми се вижда пресилено.
    Аз лично харесвам ЛЧВ, заради това, че слънцето "светва" по-късно и "угасва" по-късно.

    Who Is John Galt?
  97. 97 Профил на mahito
    mahito
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#27] от "Chievo":

    Напълно съм съгласна с теб, това да се прибереш към 9-10 и още да не се е стъмнило си е голям бонус за мен, а пък сутрин на кого му трябва да става светло в 4-5 часа, като това не може да се използва. Това е в крайна сметка само един час, не е чак толкова много. Много повече е психологическата травма от обмислянето това всъщност как ни афектира или не ни афектира, отколкото самото нагаждане към новото часово време. Същото е и като една седмица говорят колко ще е кофти времето и ти седиш притръпнал и ужасен цяла седмица как еди кой си ден времето ще е кофти.

    Понеже алтернативата е да не го сменят и сега през лятото още в 4 часа да става светло, а когато хората заизлизат за работа да е адската жега, но пък няма да се сменя времето, но тогава пак ще има недоволни по някаква друга причина .

  98. 98 Профил на bolgaroliub
    bolgaroliub
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#88] от "margoni":

    Нещо си изтрещяла....какво пък ги намеси сега комунистите ами нали точно те почнаха да въвеждат в България лятно и зимно време по подобие на запада и съветските американски щати.Не си нещо адекватна .....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK