Учени изграждат миниатюрно скеле около прекъснати нерви, за да ги възстановят

© Associated Press

Миниатюрна "пчелна пита" или скеле може да подпомогне в близко бъдеще наранените нерви да растат и да се възстановяват, твърди международен екип от учени, съобщи Би Би Си. Скелето може да канализира съвкупност от нерви през дупките на структурата си, подобна на пчелна пита, и постепенно да излекува прекъснати нерви.

Резултатите от изследването върху нервите на мишки са публикувани в журнала Biofabrication. Учените се надяват, че на базата на тази технология ще могат да бъдат лекувани гръбначни наранявания. Прекъсването на нерви, което се получава при автомобилни катастрофи например, води до загуба на чувствителност и движение.

Възстановяването на наранени нерви става трудно, тези, които са извън мозъка и гръбначния стълб, се оправят сами, но само на кратки разстояния.

Една от техниките за подпомагане на възстановяването им е да се използват тръбички. Двата края на прекъснатия нерв се поставят в тръбичка, за да могат да се съберат в средата и да заздравеят.

Учените от университета "Шефилд" и германския изследователски център "Хановер" са разработили структурата тип "пчелна пита".

"Тя е много по-подобна на структурата на самия нерв, каза д-р Фредерик Клайсенс от университета "Шефилд". Нервите имат малки участъци от "кабели", които преминават от единия край до другия; има много малки кабелчета в големите кабели, това се опитахме да възпроизведем с нашето скеле."

"Пчелната пита" е направена от биоразградими вещества, които се разграждат, след като нервът се възстанови. Учените са доказали, че нервните клетки могат да растат по скелето, и сега тестват технологията върху мишки, за да разберат дали ще могат да постигнат пълно зарастване на нараняването.

"Тази технология може да направи чудеса за пациентите с гръбначни наранявания", смята д-р Клайсенс.

Изграждането на скеле и покриването му с клетки, които да растат върху него, се използва и сега в "регенеративната медицина". Благодарение на нея у пациенти са възстановявани трахеи и пикочни мехури.

1. 1 Профил на BlueWater
    BlueWater

Браво!

Пожелавам им по-бързо и лесно да достигнат до практическо приложение при хора. Ще помогнат на много сега неизлечимо болни!

Идва време за строеж на Завод за човешки резервни части!

3. 3 Профил на Мадлен
    Мадлен

Това вече е много добро откритие , най-после учените да вложат гениалните си умове в нещо практично и полезно вместо да се занимават с глупави статистики и проучвания.Ако съумеят да възстановяват човешките нерви, деиствително ще помогнат на много неизлечимо болни хора.

4. 4 Профил на forumer
    forumer

До коментар [#2] от "lz2":

А така. Бате Б вече ни го обеща

5. 5 Профил на Bramasole
    Bramasole

По начина, по който ежеминутно ни "късат нервите", организмите ни ще заприличат на строителни работни площадки с тези скелета за нерви.
    По-сериозно - винаги съм адмирирала практичната наука, която носи полза на човека в различни сфери. Браво!

"Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  6. 6 Профил на zabejko
    zabejko
  7. 7 Профил на d3si
    d3si

Чудесна новина, надявам се тази технология скоро да влезе в практиката. Това ще е огромен пробив за медицината и надежда за хората, които не могат да се движат или имат други заболявания!

8. 8 Профил на wreck
    wreck

А на миниатюрното скеле са се качили миниатюрни бачкьори и пият миниатюрни бири.

You should never underestimate the predictability of stupidity .
  9. 9 Профил на wwwwww
    wwwwww

И познайте къде ще бъдат заводите за най-евтините човешки части .. В Китай щото държавата ще инвестира 100 милирада в тях

Да кажем не на педерастията!
  10. 10 Профил на science123
    science123

До коментар [#1] от "BlueWater";
    До коментар [#5] от "domakinq":

Драги приятели, споделям радостта ви, но не харесвам как го изразявате. И двамата нямате идея колко чисто фундаментални открития в клетъчната, молекулярната биологии и химията, датиращи десетилетия назад, са довели до това практическо приложение. Не възкликвайте "практика пред фундамент", защото не знаете за какво говорите.

11. 11 Профил на science123
    science123

поправка,
    До коментар [#3] от "Ина", не До коментар [#1] от "BlueWater".

BlueWater, моля за извинение.