СЗО: Газовете от дизелови двигатели предизвикват рак

СЗО: Газовете от дизелови двигатели предизвикват рак

© Reuters



Газовете, които се отделят при изгарянето на дизелово гориво предизвикват рак у хората.


Това е заключението на Световната здравна организация, което увеличава вероятността този тип гориво да бъде обявено за опасно. Твърдението се основава на доказателства, че то води до рак на белите дробове и пикочния мехур.


В съобщението, което ще предизвика объркване сред производителите на автомобили и камиони, Международната агенция за изследване на рака (IARC), обявява, че променя класификацията си на дизела от група 2А (вероятни карциногени) в група 1 (категорично свързани с ракови заболявания).




В тази група компания ще му правят такива субстанции като азбест, арсен, иприт, алкохол и тютюн.


"Експертната работна група установи, че дизеловите газове предизвикват рак на белите дробове, а също така има и връзка с увеличения риск от рак на пикочния мехур", се казва в изявлението на поделението на СЗО за раковите заболявания.


Решението е резултат от едноседмична среща на независими специалисти, които оценяваха най-новите научни доказателства за карциногенния потенциал на газовете, отделяни при изгаряне на дизелово гориво и бензин.


Според групата бензиновите газове би трябвало да бъдат класифицирани като "вероятно карциногенни за хората". Това е потвърждение на оценката, направена още през 1989г.


Кристофър Портиър, президент на работната група на IARC, коментира, че решението е било единодушно - "дизеловите газове предизвикват рак на белите дробове при хората".


"Имайки предвид допълнителното въздействие върху здравето от дизеловите частици, би трябвало по света да се ограничи излагането на тази смес от химикали", препоръчва днешното съобщение. В продължение на около 20 години дизеловите газове бяха често препоръчвани от IARC за преразглеждане за въздействието им върху човека.


Reuters припомня, че дизеловите автомобили са популярни предимно в Западна Европа, където данъчни облекчения помагат за развиване на технологии за използването на това гориво.


Извън Европа и Индия дизеловите двигатели се поставят почти изключително само на товарни коли, предимно заради икономичността им.


Алън Шефър, изпълнителен директор на базираната във Вашингтон организация Diesel Technology Forum, коментира, че производителите на дизелови двигатели и оборудване, рафинериите за гориво и създателите на технологии за контрол върху вредните емисии са вложили милиарди долари в технологии и стратегии за намаляване на вредността.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK