Учени правят шоколада по-здравословен с помощта на плодов сок

© Reuters

Екип от учени към университета в Уоруик са разработили по-здравословен вариант на шоколада с помощта на плодов сок, предава технологичният блог Gizmodo.

Изследователите са успели да заменят 50% от мазнините, намиращи се в обикновения шоколад, с миниатюрни капчици плодов сок, с размер, по-малък от 30 микрона в диаметър.

В научна публикация, публикуван в Journal of Material Chemistry, те твърдят, че за момента са успели да влеят портокалов и боровинков сок в мляко, черен и бял шоколад.

Полученият продукт има същата текстура и усещане като истински шоколад, но и неизбежният плодов вкус, допълват от Gizmodo.

Учените обясняват, че на практика същият резултат би могъл да се получи с помощта на вода и аскорбинова киселина, вместо с плодов сок.

"Нашето изследване дава само основата – ние създадохме химичната база за новата технология, но се надяваме индустрията да възприеме този метод за направата на вкусни, нискомаслени шоколадови блокчета", разяснява д-р Стефан Бон от департамента по химия към университета в Уоруик пред Gizmodo.

Използването на новият производствен процес би предотвратил и появата на т.нар "захарен цъфтеж"- белите петна характерни за престоялият шоколад, допълва Gizmodo.