Повече от половината българи са с наднормено тегло

Повече от половината българи са с наднормено тегло

© Иван Григоров



Повече от 54% от българите над 20-годишна възраст са с наднормено тегло. Една пета от тях са затлъстели, т.е. превишаването на нормата вече е болестно. При децата тенденцията също се усилва, като вече всеки трети първокласник тежи повече, отколкото трябва.


Това показват последните данни на Световната здравна организация. Проблема с наднорменото тегло обсъдиха днес специалисти от Българската асоциация за изследване на затлъстяването и съпътстващите го заболявания (BASORD) по повод на Световния ден за борба със затлъстяването (24 октомври).



Разликата между наднормено тегло и затлъстяване се измерва с индекса на телесната маса - BMI (теглото в килограми разделено на два пъти височината в метри). Нормата при всеки човек, независимо от възрастта и пола, е до 24.99 BMI. С индекс над 25 вече се говори за наднормено тегло, а над 30 - за затлъстяване.   



Данни от миналата година на асоциацията показват, че броят на пълните и затлъстелите хора у нас расте прогресивно от 1998 г. насам. Такава е и световната тенденция, като според СЗО хората с наднормено тегло са се удвоили за последните 30 години. Сега 35% или над 1.4 млрд. от всички хора по света страдат от това състояние. От тях 200 млн. мъже и 300 млн. жени са затлъстели. Организацията вярва, че всяка година заради усложненията от излишните килограми умират най-малко 2.8 млн. човека. 


Децата, страдащи от наднормено тегло в световен мащаб са над 40 млн. У нас делът им се е увеличил двойно само за десет години и надвишава една четвърт. Особено рискови са момичетата и момчетата във възрастта от 6 до 9 години и през пубертета. Причините за това са разнообразни - на първо място генетичното предразположение, след това нездравословната диета и липсата на физическа активност, също и недоспиването и стресът, изброиха специалистите. За да израснат здрави и с добра фигура децата от 3 до 7 години трябва да спят поне по 11 часа в денонощието, след това - поне по 10 часа. Спортът и здравословното хранене с много плодове и зеленчуци също са силно препоръчителни


Като цяло генетичното предразположение е ключово за напълняването, но голяма роля играе и начинът на живот, коментира проф. Надка Бояджиева от Медицински университет-София. Опитът й е показал, че при много хора гените са определящи и ги правят неподатливи на диети и проблемът им много трудно преодолим, дори ако живеят здравословно и без твърде много стрес. Въпреки това е убедена, че децата живеят така, както виждат от родителите си - т.е. ако от малки са научени на здравословни принципи и не играят на компютърни игри до полунощ, няма причина да пълнеят.


Друг проблем за смъкването на килограмите, дори когато се подлагаме на диета, може да е това, че сме избрали грешната диета, която лишава организма от необходимите витамини, минерали и протеини, обясниха още специалистите. Изследване във Франция показало неотдавна, че хората избират диетата си според модата и популярните книги на пазара, но това не е добра стратегия. Вместо това трябва да се консултират със специалист и да изготвят индивидуални програми.



Разликата между наднормено тегло и затлъстяване се измерва с индекса на телесната маса - BMI (теглото в килограми разделено на два пъти височината в метри). Нормата при всеки човек, независимо от възрастта и пола, е до 24.99 BMI. С индекс над 25 вече се говори за наднормено тегло, а над 30 - за затлъстяване.   

Коментари (163)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    САМО?! Бих казал че процента е в пъти по голям ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  2. 2 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Е нали искаме да стигнем Америка.

  3. 3 Профил на patladjan_1991
    patladjan_1991
    Рейтинг: 571 Разстроено

    Ко да направя, че най-голямата ми любов е излежаването и мързела.

  4. 4 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 740 Гневно

    Защото са гладни по вина на Борисов!

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  5. 5 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 627 Любопитно

    И най-известният българин с наднормено тегло в последните 4 месеца се казва :

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  6. 6 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 775 Любопитно

    А ако се вярва на рева на съграждани, направо умират от глад...

  7. 7 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#4] от "Great Karla Hanneman":

    Това беше дежурният отговор отговор доскоро, но за Костов.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  8. 8 Профил на patladjan_1991
    patladjan_1991
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#6:"antikommunist"]А ако се вярва на рева на съграждани, направо умират от глад... [/quote]
    Ми то от евтина храна пак се дебелее, ама не е удобно за политическа пропаганда.

  9. 9 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Весело

    Много ядем.
    Никакво вдигане на доходите

  10. 10 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    [quote#1:"ivanchoLA"]Бих казал че процента е в пъти по голям ... [/quote]

    Колко пъти?!? 2 пъти прави 108% А такава глупост можеше да се види само в соално менторските изледвания на Галъп-интернационал-помунисти

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  11. 11 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    На децата им трябва спорт и ограничаване на вредната храна, всякакви джънк-ове и подобни гадости.
    Наскоро, докато чаках детето пред училище, видях едно момче около 6-7 ми клас, да излиза с двулитрова бутилка кола от час, беше останало два пръста на дъното...
    Каране на колело, тичане с кучето, разходки пеша, това пак си е спорт.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  12. 12 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 458 Разстроено

    За съжаление се храним все повече с боклуци,полуфабрикати или фаст фууд,не ходим пеша или с колело и спортуваме все по-малко и крайния резултат е това.

  13. 13 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    Кой каквото ще да ми казва, че се дебелее от нерви, от стрес, от генна предразположеност...истината е, че се ДЕБЕЛЕЕ ОТ ЯДЕНЕ...В ГОЛЕМИ КОЛИЧЕСТВА...е това е!

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  14. 14 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    Отлично! Под грижата на Българската комунистическа партия и нейните производни, българинът се храни все по-добре.

    Gunter glieben glauchen globen
  15. 15 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    КОЛКОТО си по-беден, толкова си по-дебел днес, защото доставката в организма на ендрофин, чрез храна е много по-достъпна отколкото преди.

    Всеки се нуждае от щастие...

  16. 16 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Таз година полу-сфинье, догодина - цели сфинье. Племенникът ми е в 5-ти клас и тежи 92,7 кг, с гордост съобщено от баща му.

  17. 17 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Трагедия.
    Още един показател, по който сме "отличници".

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    [quote#13:"Γαλλα"]истината е, че се ДЕБЕЛЕЕ ОТ ЯДЕНЕ...В ГОЛЕМИ КОЛИЧЕСТВА...е това е! [/quote]
    По принцип е така, но истински дебелите хора имат проблеми с обмяната на веществата.

    Gunter glieben glauchen globen
  19. 19 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#11] от "Кирето":

    Колата съдържа фосфорна киселина, която увеличава жаждата, а напитката е сладка с 33% енергосъдържимост дължаща се на царевичен захарен сироп.

  20. 20 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    [quote#8:"patladjan_1991"]Ми то от евтина храна пак се дебелее...
    -----------------------
    ...и според мен това е в основата на проблема...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  21. 21 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Това е статистика, близка до тази в развитите европейски страни. С тази разлика, България няма нито тяхната програма за превенция при децата, нито тяхното здравеопазване. Затлъстяването в детска възраст предизвиква доживотни здравословни проблеми.
    Децата по начало са активни и обичат движението. Нормалното дете се движи достатъчно дори ако само си играе навън. НО първо трябва да има къде, а в градовете паркове, детски площадки и обществени пространства са се свили до минимум, второ родителите не трябва да се изкушават от чист мързел да го усмирят пред телевизора с пакетче чипс.
    Така че нещата са много комплексни. В много други теми са ме сочили като екоталибан, защото съжалявам за някаква си малка междублокова градинка или петно унищожена зеленина. Нормалният, поне приблизително здравословен живот в градовете изисква пространство. Някои не разбират че здравето е по-важно от това къде ще паркираш.

  22. 22 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#18] от "Blood Red Skies":

    Тези нарушения в обмяната се придобиват, онаследяването е малък процент.

  23. 23 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#4] от "Great Karla Hanneman":

    Да, така е, гладни са, наднорменото тегло не винаги е в следствие на преяждане, а по-скоро на хранене със нездравословна,евтина храна на крак.

  24. 24 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Дебелее се от много ядене и липса на двигателна активност...

  25. 25 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Това е крайният резултат от МакДоналдс + Сникърс + Кока Кола начина на живот. Едно време в училищата се продаваше само айран и боза. Сега децата лочат кола вместо вода.

    Най-лесната стъпка, с която да се започне, е да се спре продажбата на газирани (включително диетични) напитки в училищата. В някои страни (Англия) дори се опитаха да го направят но лобито на Кока кола е толкова силно, че не го допуснаха.

  26. 26 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 586 Неутрално

    пак ли...трябва да намалим пенсиите

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  27. 27 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    [quote#11:"Кирето"]Наскоро, докато чаках детето пред училище, видях едно момче около 6-7 ми клас, да излиза с двулитрова бутилка кола от час, беше останало два пръста на дъното... [/quote]
    Аз пък наскоро видях едно момиченце, сигурно 6-7 годишно, колкото високо, толкова и широко. Стоеше под балкона на първия етаж и викаше майка си. Майката (с подобни пропорции) се подаде на балкона и чу молбата на детето - да му даде левче да си купело "Зайо Байо".
    Отговорът - "Ето ти два лева, да си купиш два пакета, миличко" - показва една от причините, заради които започваме да приличаме на американците по затлъстяване.

  28. 28 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Нали умираха от глад в България?
    Какво стана?

    zenrus.ru
  29. 29 Профил на ubavia
    ubavia
    Рейтинг: 360 Весело

    "Като цяло генетичното предразположение е ключово за напълняването"

    Ключово за напълняването е поемането на излишни калории.
    Единственото нещо което можеш да наследиш от родителите си са неправилни хранителни навици - нищо общо с генетиката.

  30. 30 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#10] от "spas27":

    Той чете и емигрантите

  31. 31 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    [quote#25:"1i"]Това е крайният резултат от МакДоналдс + Сникърс + Кока Кола начина на живот.[/quote] Да бе ходили сме в БГ, виждали сме какво се яде ... маат маъонеза, сол, картофи и кетчуп и шашлици увити в сланина та се носят. Аре Сникърс да нее виновен, всичко в мерка не е проблем ... шпроблема в БГ е че мерката е кофа и канче и че не се спортува ... Дори и заможни хора не ядът здравословно, което ме води на мисълта че просто е кутурата проблема ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  32. 32 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#21] от "antistatik":

    Абе то и двете неща са важни стига да има КМЕТ, който е компетентно образован, партийно и финансово необвързаван, избран мажоритарно, роден, израсъл и живеещ в града постоянно.

    А това не се е случвало много отдавна...

  33. 33 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#29] от "ubavia":

    Ма как така ти искаш да кажеш че проблема е в себе си не в етера някъде, то така ша вземе да излезе че сами са си виновни ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  34. 34 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#1:"ivanchoLA"] Бих казал че процента е в пъти по голям ... [/quote]

    математически погленато не си прав. Дори и два пъти не може да е: 54 * 2 = 108

    Освен това става въпрос за БГ а не за ЛА.

    Моралът не е порок!
  35. 35 Профил на peron
    peron
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#18] от "Blood Red Skies":

    Обмяната на веществата не е генетично заложена, а пропорционална на начина ти на живот. И затлъстяването е болест на психологическа основа. Дебелеенето си е наркомания - ти просто не можеш да контролираш нуждата от ендрофин в тялото и това довежда до това да се тъпчеш или ефекта (още една доза, моля).
    Аз активно спортувам от 3 години и спазвам диета, ефектът е, че качих 8 килограма, а мазнините в тялото ми намаляха с 10%. Истината е, че хората трябва да почнат да се грижат за телата си и да спрат да обременяват децата си. За мен, когато едно дете има проблеми с килограмите е абсолютно резонно да се сезират компетенните агенции като закрила на детето.

  36. 36 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    [quote#25:"1i"]Едно време в училищата се продаваше само айран и боза. [/quote]
    кога беше това аз айран в училище не съм виждал но лимонада от 6 стотинки имаше колкото искаш и боза де

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  37. 37 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#27] от "Yotce":

    ОБОБЩЕНИЕТО че приличаме на американците, трябва да се коригира в НЯКОИ ОТ АМЕРИКАНЦИТЕ с подобна здравна култура на българите, но разликата е в това, че там държавата е поела грижата за тях.

    Тук нещата ще са повече от драматични, много скоро!

  38. 38 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1448 Любопитно

    [quote#4:"Great Karla Hanneman"]Защото са гладни по вина на Борисов! [/quote]
    ако 1 час не споменеш гуруту си, нещо ще ти стане ли ?

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  39. 39 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#2] от "blaf":

    Не, нашият път за достигане на Америка, за съжаление минава през Русия...

  40. 40 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    Защо дебелеем:

    http://blagab.blogspot.com/2009/11/blog-post_7560.html

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  41. 41 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    [quote#35:"peron"]Дебелеенето си е наркомания - ти просто не можеш да контролираш нуждата от ендрофин в тялото и това довежда до това да се тъпчеш или ефекта (още една доза, моля). [/quote]
    Ами не, не е така. В моя кръг познати има поне двама, които ядат като разпрани и са тънки като клечки.

    Gunter glieben glauchen globen
  42. 42 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4036 Любопитно

    [quote#22:"convince"]Тези нарушения в обмяната се придобиват, [/quote]
    Тогава защо ми праскате минуси, когато написах, че българинът се храни все по-добре под грижата на Партията?

    Gunter glieben glauchen globen
  43. 43 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#41] от "Blood Red Skies":

    Да, има хора с такъв метаболизъм. Но е грешно да се каже, че "могат да ядат каквото си поискат". Първо, защото някакъв хормонален шок - стрес, раждане, заболяване, може да преобърне метаболизма им, второ защото скапаната храна с много химия натоварва организма им, дори и да не дебелеят от нея.
    Умереното движение и умереното хранене без изпадане в излишни крайности никому не е навредило. Слабо до пубертета дете може да започне да дебелее след него и ще му е много трудно ако е свикнало да поглъща огромни порции висококалорична храна.

  44. 44 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#28] от "SPQR":

    Абе умират умират ама още мърдат ... наи умират да ривът!

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  45. 45 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#41] от "Blood Red Skies":

    След 20 години като черния им дроб е съсипан от фруктозата която се слага във всичко, пак да се обадят. За да се пребори проблема трябва да се почне от най-ранна детска възраст, в училищата и детските градини. Преди да седнат да учат за фотосинтеза, митохондрии или ноти, децата трябва да са наясно какви храни да не ядат, какви са ефектите върху тялото им и как да се грижат за него, и какво трябва да ядат ако искат да са здрави. И това трябва да продължава до 12ти клас. Имам някакъв бегъл спомен че в началното училище ни четоха някаква статия за вредите от захарта, брашното и солта. Може някоя учителка самосиндикално да беше решила да го направи, може и да е било по програма. Беше само веднъж, а мисля трябваше всеки ден да се обръща внимание на това.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  46. 46 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#35] от "peron":

    Абсолют съгласен! Наркомания си е колкото си иска, ние с тебе сме просто пристрастени към собствените си хормони, което ако не включва стероидни препарати си е без проблем ... Иначе аз им скривам шаплката от колко и какво ям но с мерка ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  47. 47 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#28] от "SPQR":

    някой от най-бедните популации в света страдат от наднормено тегло, и то не е защото не се движат. Просто яденето на нискокачествена храна, като тестени изделия, сладки, почти никакви зеленчуци и плодове, никакви минерали и микроелементи води до сериозни нарушения в метаболизма, и тялото съхранява всяка калория като мазнини, щото си мисли че ще му трябва.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  48. 48 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#45] от "DareDebil":

    В немските училища се занимават с това от първи клас, когато децата са между пет и шест години. Впечатли ме коментарът на детето по отношение на реклама по телевизията "Те казват че е полезно, само за си го купим". Ставаше въпрос за някакви десертчета. В училище изрязваха от брошурите на супермаркетите продукти и да ги сортират на полезни и вредни. Имаха за домашно да събират опаковки от любими неща и после в клас четяха какво съдържат.
    Не е достатъчно, но е едно добро начало.


  49. 49 Профил на peron
    peron
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#41] от "Blood Red Skies":


    Ама и аз ям като разпран не ме разбирай погрешно. Ама ям яйца, месо, зеленчуци, ориз, плодове, черен шоколад, мед. Пия само вода. Не пия алкохол, освен вино. Никога не ям пържено и хляб и тестени изделия, консервирани, пакетирани сладки (сникерси и т.н.), не пия напитки с подсладители - като газираните (газирана вода пия), сокове и студени чайове. Не ям МакДоналдс и други фаст-фууд боклуци. Спортувам активно 5 дни в седмицата.
    По-важно е не колко ядеш, а какво ядеш и дали спортуваш активно или не. Количеството на храната определя килограмите ти, а качеството на храната определя структурата на веществата в тялото ти. И скалата и Митьо Пищова ядат поравно и са по 120 килограма, ама виждаш разликата нали?

  50. 50 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    [quote#45:"DareDebil"]като черния им дроб е съсипан от фруктозата която се слага във всичко[/quote] Аиде и тоя професор, наясно ли си че фруктозата е еволюционнен фактор ?!?
    НЕ СИ ТЪРСЕТЕ ИЗВИНЕНИЯ АМИ ДЕБЕЛИЯ ЗАДНИК НА ФИТНЕС ХОДОМ МАРШ!

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  51. 51 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    [quote#13:"Γαλλα"]истината е, че се ДЕБЕЛЕЕ ОТ ЯДЕНЕ...В ГОЛЕМИ КОЛИЧЕСТВА...е това е!
    [/quote]

    Не е съвсем така... Ако ядеш само салати, каквито и количества да изядеш, няма да ти се отрази.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  52. 52 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 567 Весело

    А 80% от жените страдат от безформени тела по причина, че никога през живота си не са спортували. Смятат го за глупаво.
    Разхождат се 16-20 годишни бабички трътлести, отпуснати с огромни комплекси и целулит и се мислят за първи красавици... С прическа тип "чалга-дзвиздъ" смятат, че е достатъчно да сринеш всичкото мъж (ама пък то си е така по причина "мъжете"...

  53. 53 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    [quote#51:"VеnRus 2008 #писнамиотвас"]Ако ядеш само салати, каквито и количества да изядеш, няма да ти се отрази. [/quote]

    Съмнявам се, някой от коментираната категория, да признава салатите за храна...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  54. 54 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#51] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":

    ти да си жива и здрава, особеноп авокадо, маслини и тн ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  55. 55 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#54] от "ivanchoLA":

    Авокадото е по-калорично от пилешкото месо, обаче понеже е растение, се обработва и изхвърля по-бързо от тялото и съответно от него килограми не се трупат.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  56. 56 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    [quote#53:"Γαλλα"]Съмнявам се, някой от коментираната категория, да признава салатите за храна..[/quote]


    Е, точно там им е проблема. А една салата с някаква зеленина (най-любимите са ми canonigos http://www.gastronomiaycia.com/wp-content/uploads/2008/07/canonigos.jpg не знам дали ги има в България и как се превежда), няколко доматчета чери, половин авокадо, няколко маслини и една топка моцарела, поръсено с малко зехтин и прясно изцеден лимон си е напълно засищаща и достатъчна вечеря. И много вкусна.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  57. 57 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    [quote#49:"peron"]Пия само вода. Не пия алкохол, [/quote]
    Леле, от такива хора ме е страх Това беше майтап, не се обиждай. Моите познати, които си хапват добре, не спортуват, пушат, пият, не са придирчиви към храната, но просто са слаби. Явно си е до организъм - кой как изгаря калориите.

    Gunter glieben glauchen globen
  58. 58 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    До коментар [#43] от "antistatik":
    До коментар [#49] от "peron":
    До коментар [#47] от "DareDebil":

    Последно и сериозно - абсолютно съм съгласен с казаното от вас. Наистина човек трябва да спортува, да се грижи за тялото си и да внимава какво и по колко яде. Това, което искам да кажа е, че не всички пълни хора са виновни за пълнотата си. И не всички слаби хора са образец за правилно хранене. За себе си съм установил, че всичко което те кара да се чувстваш добре, е добро за организма ти. Без да се прекалява. Хапвам от всичко. Вкл. и джънкфуд , вкл. и (о, ужас) МакДоналдс и Кока Кола. Просто не прекалявам. То няма и как да прекаля, защото самият организъм се насища и просто не ми се яде. Не ходя на фитнес, но всяка сутрин правя лицеви опори и коремни преси или клякания. Не пуша (освен някоя пура, когато съм много на кеф 1-2 пъти в годината). Чувствам се прекрасно. Пожелавам ви го и на вас от сърце.

    Gunter glieben glauchen globen
  59. 59 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    Това показват последните данни на Световната здравна организация.
    _____________________
    Световната здравна организация прикрива чудовищните ужасии които правят корпорациите които продават лоша храна която води до купища болести които от 20-30 години са се увеличили в пъти.




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  60. 60 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    [quote#47:"DareDebil"]някой от най-бедните популации в света страдат от наднормено тегло,[/quote]
    Кажи го това на сомалийските майки !
    Дебелят предимно в популацията на новата нация от 200 килограмовеите американци и няколко немски ,френски и британски вериги за храна в ЕС също угояват населението !


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  61. 61 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#47:"DareDebil"]някой от най-бедните популации в света страдат от наднормено тегло, и то не е защото не се движат.[/quote]
    именно. страдат, защото са прости и мързеливи.
    и не ми се слуша, колко ужасно скъпо е да се ядат полезни храни.
    едни от най-полезните храни са варивата - лещата предимно, боба и т.н. също така листните зеленчуци, някои от плодовете, например ябълки, сливи и т.н. такава една диета покрива НАПЪЛНО нуждата на организма от хранителни вещества, минерали и витамини, без да го претоварват с излишни калории.

    zenrus.ru
  62. 62 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#53:"Γαλλα"] Съмнявам се, някой от коментираната категория, да признава салатите за храна..[/quote]
    мотото е: "аз не се храня с това, с което се храни храната ми"

    zenrus.ru
  63. 63 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#61] от "SPQR":

    Повечето просто са необразовани. Научили са се на хранене от родителите си, които пък са живели много бедно и са се борили за всяка хапка. Трудно ще обясниш на човек, чиито родители са ядяли месо веднъж на две седмици и са го смятали за върховен лукс, че е не е добре да ядеш месо седем дни в седмицата.
    В България също частично има такъв проблем. Бабите хранят с баница и мекички внуците си не от лошотия. Просто не разбират че не е същото да работиш 8 часа на полето и да се валяш осем часа на чина между чина и телевизора.

  64. 64 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#60] от "comandante":

    казах някои, не всички. Ти вземи кажи на индианците Пима, на племената в бразилия, където джунглите се палят за да се гледа тръстика, и на всяка друга популация, чиято традиционна диета е заместена от хляб, брашно, царевица и др. западни храни, че са богати като американците, щото са дебели.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  65. 65 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#61] от "SPQR":

    виждам че не ти се слуша, чукча явно писател, не читател. Ама когато колонизаторите в северна и южна америка взимат земята на племената и ги пращат в резервати и гета, на купони за храна осигурена от правителството, храната рядко е варива, зеленчуци и плодове. Обикновено е царевица, брашно, захар. Най-евтините калории които се произвеждат в индустриален мащаб.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  66. 66 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1476 Разстроено

    1 баничка е левче.
    1 плик от микс 200 гр сурови ядки е 5 лева.

    Аз ям ядки за закуска, но аз мога да си го позволя. Ако не можех щях да ям банички 5 дни.

    Жената е покана за щастие
  67. 67 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#48] от "antistatik":

    значи или немците не учат особено старателно, или нещо преподаването куца, като ги гледам как лочат безалкохолни и сладки, вероятно и там процентите на затлъстяване при децата са сходни с тези у нас.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  68. 68 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#67] от "DareDebil":

    Да, такива са. Програмите са полезно хранене са отговор точно на чудовищното затлъстяване при подрастващите.

  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  70. 70 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#65:"DareDebil"]Ама когато колонизаторите в северна и южна америка взимат земята на племената и ги пращат в резервати и гета, на купони за храна осигурена от правителството, храната рядко е варива, зеленчуци и плодове. [/quote]
    това преди 200 години, сега какво ти е извинението?
    ти в индиански резерват ходил ли си, защото аз съм.
    или така си говорим наизуст от "плана сидеров"

    zenrus.ru
  71. 71 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#8] от "patladjan_1991":Ми то от евтина храна пак се дебелее, ама не е удобно за политическа пропаганда."

    -По-голямата част от хората се хранят с по-евтината некачествена и непълноценна храна.Риба,плодове и зеленчуци са недостъпно скъпи.

  72. 72 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#70] от "SPQR":

    какво ми е извинението за какво? Да не са взели да ги хранят с нещо по-различно? Преди да им се отнеме традиционния поминък и хранене, племената в северна и южна америка не познават затлъстяването и раковите заболявания. Сега страдат масово от тях.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  73. 73 Профил на georgi_toshev
    georgi_toshev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    По-малко да хапват пици и онези боклуци на Макдоналдс.

  74. 74 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#70] от "SPQR":

    сигурно и простото американско население е виновно че правителството им показва от малки хранителната пирамида, на която хляб, паста и картофи са най-отдолу? И им набива че за да не пукнат от инфаркт, трябва да ядат повече въглехидрати и по-малко мазнини, нищо че въглехидратите покачват нивото на инсулина, което кара тялото да трупа мазнини, и може да доведе до устойчивост към инсулин, което си е една крачка от диабет? Или пък че FDA под натиска на производителите на растителни мазнини и някакви псевдо-доктори заявява че животинските мазнини са вредни, и трябва да се заменят с хидрогенирани растителни? И заставя веригите за бързо хранене да спрат да ползват лой?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  75. 75 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#55] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":

    Напротив една от степените мие по органичнс химия, растителните мазнини са много трудни за обработване по ред причини ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  76. 76 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#72:"DareDebil"]какво ми е извинението за какво? Да не са взели да ги хранят с нещо по-различно?[/quote]
    аз лично се храня сам, в нито един момент от дългогодишното ми пребиваване в щатите не съм бил задължаван по един или друг начин да се храня с нещо определено.
    отговорност за храненето имат самите хранещи се.

    zenrus.ru
  77. 77 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#76] от "SPQR":

    Лелеее колко си лош начи! :р

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  78. 78 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Весело

    [quote#77:"ivanchoLA"]Лелеее колко си лош начи! :р[/quote]
    Ако бягството от отговорност беше олимпийска дисциплина, всичките медали щяха да бъдат печелени от българи.

    zenrus.ru
  79. 79 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#76] от "SPQR":

    ти инуит ли си? Много добре си овладял българския, тц тц. И не, не е само на хранещите се, когато има такива неща като FDA и субсидии за производството на храни. Интересно, като леща, плодове и зеленчуци са толкова полезни, защо федералното правителство дава 73% от субсидиите за месо и млечни продукти, 13% за зърнени култури, 1.9% за ядки и бобови растения, и 0.37% за плодове и зеленчуци?

    the cost of fruits and vegetables increased by 118% from 1985 to 2000, whereas the cost of fats and oils increased by only 35% during this period.

    http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=fresh-fruit-hold-the-insulin

    Some years ago two nutrition experts went grocery shopping. For a dollar, Adam Drewnowski and S. E. Specter could purchase 1,200 calories of potato chips or cookies or just 250 calories worth of carrots. It was merely one example of how an unhealthy diet is cheaper than a healthy one.

    Between 1985 and 2010 the price of beverages sweetened with high-fructose corn syrup dropped 24 percent, and by 2006 American children consumed an extra 130 calories a day from these beverages.

    Over the same period the price of fresh fruits and vegetables rose 39 percent.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  80. 80 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#76] от "SPQR":

    Ти в америка кога за последно си виждал реклама на плодове или зеленчуци? И сравни с кока-кола примерно, дето имат рекламен бюджет колкото целия на българия. Или викаш то никой не ги гледа тия реклами, а и ако ги гледа, не си купува Кола, щото всички са много умни и отговорни?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  81. 81 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1355 Любопитно

    Повече от половината българи са с наднормено тегло и поднормен ум. Защото Шекспир в една своя комедия казва: "Известно е, че лакомият залък, докарва тлъст корем и мозък малък!!!!"

  82. 82 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#80:"DareDebil"]Ти в америка кога за последно си виждал реклама на плодове или зеленчуци? [/quote]
    навсякъде.
    и не на определени марки (Чикита Банана) ами на зеленчуци.
    Калифорния Авокадо. Калифорния Писташио.
    Дори и в рекламите на веригите (като Събуей) се акцентира на калориите, на зеленчуците.
    Дори и в най-изпадналите вериги за бързо хранене има информация за съставките и хранителните вещества.
    Информацията за това какво е в храната в САЩ е навсякъде и в много по-голям детайл от където и да било по света.
    Именно затова именно в САЩ нямаш никакво извинение да ядеш джънк, освен собствената си воля. За което сам си си виновен.

    zenrus.ru
  83. 83 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Много опасна тенденция!
    Има бедни хора,които се хранят с каквото им попадне,а има и богати лакомници.
    Просто трябва хранене с мярка .Да не забравяме поговорката - закуската изяш сам,обядът сподели с приятеля си,а вечерята подари на врага си.

    Tony
  84. 84 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 458 Неутрално

    В съвремието хората имат избор и по-лесният е да се оставят на течението: ниско качествена храна, редовно преяждане и препиване, телевизия от канапето, никакво движение и ходене сред природата с автомобил (както добре го е описал Камен Донев).

    Оказва се, че хранителните и спортни навици са от изключиелни значение днес. Особено, когато някой е в лоша физичекса форма от дете, той така и не осъзнава, какъв заряд за живот дава добрата кондиция!

  85. 85 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1078 Весело

    половината сме с наднормено тегло, една друга половина са измамници, една трета половина сме с слаби в мозъка... що за нация сме, някой знае ли?

    РЕФОРМИ !
  86. 86 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 458 Неутрално

    В това отношение САЩ е страна на крайности. Хората или са фит или са "суперсайзнати". Като цяло, хората с по-висок стандарт гледат да спортуват и да поддържат добра форма. В Манхатън, например, няма много шишковци, а в Централ парк е като на Олимпиада

  87. 87 Профил на e.coli
    e.coli
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Баси колко светнати, полудях!!! Абе знайковци, поне един може ли да формулира НОРМАЛНО И НАДНОРМЕНО??? Как се дефинират, за деца и за възрастни??? Дали теглото е водещо, или структурата на тялото - от какво се състои??? Кости, мускули, мастна тъкан? А за диетите... Каквото и да се каже, все ще е малко.

  88. 88 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#84:"p911"] той така и не осъзнава, какъв заряд за живот дава добрата кондиция![/quote]
    аз откакто престанах да вечерям имам 4 пъти повече енергия от всякога.

    zenrus.ru
  89. 89 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#75] от "ivanchoLA":

    Бе, не знам какви са ти степените, ама аз си карам на растителни мазнини и през ден ям авокадо, сурови ядки, етс. и по никакъв начин не ми се е отразило на килограмите.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  90. 90 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 527 Неутрално
  91. 91 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    [quote#87:"munchoaz"]Абе знайковци, поне един може ли да формулира НОРМАЛНО И НАДНОРМЕНО??? [/quote] BMI 18-25 нормално;
    над 25 наднормено, над 30 обесе
    под 18 поднормено.
    Разбира се за трениращи силно хора трябва да се полва ртаблицата с обиколки и става сложно.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  92. 92 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#78] от "SPQR":

    Европеици като цяло! Такива извинения съм слушал че не е истина ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  93. 93 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#89] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":

    Щото се лишаваш от други работи иначе в момента в които надхвърлишп туи дето изразходваш здрасти почваш да дигаш ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  94. 94 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#82] от "SPQR":

    Промоциите определят пазаруването на 50% от българите

    http://www.dnevnik.bg/biznes/potrebiteli/2013/10/24/2167854_promociite_opredeliat_pazaruvaneto_na_50_ot_bulgarite/

    Потребителите от Източна Европа са най-чувствителни от всички към цените на продуктите при пазаруване. Ако с 1 процент се повишат цените на даден продукт, производителят им ще загуби двойно повече от спад в потреблението в сравнение със Западна Европа.

    Или викаш в америка няма хора на социални помощи, foodstamps, безработни, живеещи в каравани? Те дали не гледат да си купят винаги най-евтиното в wall-mart?

    Брейй, взимам си думите назад, тия калифорнийски авокадота удариха кока кола в земята с рекламна кампания, колко ли им е бюджета на година...

    Интересно, че от 70те години точно почва тази епидемия да се разраства, някак си съвпада с политиката за превенция на затлъстяването, ама видите ли всеки сам си бил виновен. Бе преди 50 години по-умни ли са били хората, или с по-силна воля, че да е нямало толкова затлъстяване?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  95. 95 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#82] от "SPQR":

    бе нещо цената на тия авокадота не я виждам, дали па не е възможно милионите американци дето работят на по 4 работи и едвам свързват двата края, да не могат да си ги позволят?

    Ще взема да се потретя, че нещо ти убягва най-важното май.

    Between 1985 and 2010 the price of beverages sweetened with high-fructose corn syrup dropped 24 percent, and by 2006 American children consumed an extra 130 calories a day from these beverages.

    Over the same period the price of fresh fruits and vegetables rose 39 percent.

    Начи ако си богат, може да ядеш здравословно, ок, ясно, тва го разбрахме, не живееш в каравана с майка си и петте си деца. Ама ако живееше? Пак ли щеше да ядеш калифорнийски авокадота и шам фъстък, или organic домати?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  96. 96 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    [quote#94:"DareDebil"] Бе преди 50 години по-умни ли са били хората, или с по-силна воля, че да е нямало толкова затлъстяване? [/quote] просто са били по гладни и са работили много повече тежка физическа работа ... има голяма разлика, също хората са били много по бедни и са си позволявали много по малко отколкото сега дори и средна класа.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  97. 97 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#95] от "DareDebil":

    Всъщност не е толкова скъпо, както не е в Европа просто култура на хранене липсва. Примерно в офисда ги гледам какво ядът (същиото в ЛА/Лондон): дебелите полуготови микровълнови храни, които на парче са в пъти по слъпи от вкусната храна, тези като мен във форма си носят повечето дни ... ако искаш и дребна сметка да направиш една кутия куярк (здраволсовно) 250г е 0,9 паунда в Лондон, една кофичка кисело мляко от наи-обикновенното е 1.8. колко хора клоито не тренират и живеят здравопсловно знаят какво е куарк ...
    Така слава богу приятелите ми в Бг са добре оф, ами нема батче да се седфне в ресторант и да не се ядът наи мазните и гадни меса и пици възможни, какво не могат да си позволят ли или не могат да кажат какго искат приготвено ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  98. 98 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#96] от "ivanchoLA":

    интересно, след като броя на хората под прага на бедността в САЩ се увеличава постоянно от въвеждането на програмите за борба с бедността на линдън джонсън, как точно са били по-бедни хората 50те и 60те години...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  99. 99 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1417 Весело

    До коментар [#98] от "DareDebil":

    Тия програми са от Ню Диал всъщност не от Джонсън ... Ина няколко тънки, но крушъл момента когато се говори затова:
    1, Южните щати и тези за прелитане са кеш икономика, където данъци не се плащат и на хартия са под прага на бедността ама на практика живеят много добре;
    2, Същото е със студентите, повечето особено на цяла или частична стипендия излизат под прага на бедността;
    3, Много легаюлни (БГ примерно редовно) имат извадени по няколко социални номера и данъци не плащат, защото си прекарват доходите така че да са под прага;
    Тия всичките отгоре са зашписани като бедни и си циоцат помощи.
    4, много болни хора дефакто нямат доходи и се водят бедни.
    Да си беден в САЩ не е същото като да си беден в Индия примерно, просто нивото е друго;
    В САЩ са бедни защото ги мързи/никво образование/нежелание, ако искаш става, както аз можах, така и всички останали, просто се изсква да се напънеш. Не става със кирливо MBA да сикаш да получаваш същата заплата като завършил с Мастерска/Бакалавър по точна наука.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  100. 100 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Весело

    До коментар [#99] от "ivanchoLA":

    ох, успокои ме, тука се чуваше по радиоточката че америката била тръгнала на зле, щели да фалират, ФЕД се отказва да махне биберона, щото знае че всички балони дето са надули пак ще се спукат, всеки месец се изкарват слаби данни за пазара на труда, които следващия месец неизбежно се ревизират надолу, всички нови работни места са в обслужването и хотелиерството и ресторантьорството, Labor force participation rate е най-ниско в историята от голямата депресия насам, рекорден брой хора минават на disability payments, заради убамакеър милиони американци минават от пълен работен ден на почасова работа на под 30 часа, за да не плащат работодателите, ама не, всичко било ток, бедните американци живеели по-добре от бедните индиици, това са отлични новини! Най-вече за бедните американци...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK