Те и за ГМО твърдят, че са безопасни, щото нямало доказателства. Не може и да има, след като всички неудобните изследвания просто се признават.
Ако се чудите за връзката между двете: Монсанто е собственик на Нутрасуийт, пръвия производител на апартам.
Някой в ЕFSA здраво се е нагушил тия дни.
В света живеят около 6 млрд хора, нали се сещаш че ако кока-колата беше вредна все един от тези 6 млрд. щеше да има акъл да осъди кока-колата.
П.С. Неработя в кока-кола и не нямам нищо общо с нея, просто ми харесва като продукт.
Тъй, тъй, безопасен... ама само в главите ви.
Да се чуди и мае човек, все по-безопасни храни ядем и все по-болни ставаме.
И с невъоръжено око се вижда, "Монсанто" плаща добре... на когото трябва.
[quote#11:"МM"]В света живеят около 6 млрд хора, нали се сещаш че ако кока-колата беше вредна все един от тези 6 млрд. щеше да има акъл да осъди кока-колата.
П.С. Неработя в кока-кола и не нямам нищо общо с нея, просто ми харесва като продукт. [/quote]
Кока колата не съдържа аспартам(официално) само диетичната съдържа.
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
Аспатама наистина е безопасен с едно изключение - не трябва да се нагрява. Опасен е само, ако е добавен в продукти, които са печени или варени с него като бисквити, вафли, козунак, конфитюри. За да стане вреден в напитките трябва да се пият по над 50 литра дневно - никой не може да изпие толкова.
Алкохол се получава от дрожди, които ядат монозахариди и отделят алкохол и въглероден двуокис. Те не ядат фалшива захар, изкуствени подсладители, аспартам и др. изпражнения. Само европейския плебс си плаща да ги яде.
Много маниаци има в нета. Непризнават наука, институции, дори и европейските. Когато обаче ги заболи нещо хукват по доктори и чинно си пият хапчетата, не се отказват и от таблети, ПС та и смартфони, все продукция на "продажните изследователи". Ами когато всичко ви е заговор защо не се изнесете в гората, да се облечете в кожи (ако намерите), да спите в палатки/пещери и да се храните с грудки и мишки, така както хората са живели 'здравословно" и органично преди хилядолетия
По-сериозно, ако не ви харесва аспартама не пийте безалкохолни напитки и престанете да ръсите глупости.
Учени от цяла Европа са обявили продукта за безопасен, обаче Ганьо нали е чел преводна руска статия колко е страшен аспартамът и вече е капацитет по здравословното хранене и само това повтаря: Вреден, та вреден. Канцерогенен, та канцерогенен. И междувременно лющи всяка вечер по няколко малки домашна 50-градусова шльокавица, щото е много здравословна, така със стабилен примес метилов алкохол...
Never underestimate the predictability of stupidity
Проучването трябваше да трае до 2020 г., но сега от EFSA обявяват, че са проучили абсолютно всичко при оценка на риска.
Аспартамът е обект на всевъзможни слухове и дори конспиративни теории - от твърдения, че влияе на поведението на децата, до това, че предизвиква рак на черния дроб. Нито един от тези слухове не е потвърден от проучването.
===========
Абе през 2007 г. от една италианска лаборатория друго съобщиха. Ама явно не са имали договор с правилната корпорация G.D. Searle и FDA не е натискала EFSA както трябва.
Ами че ако имаше малко акъл, щеше да знаеш, че и ГМО са безопасни. Съвременният човек явно изпитва някаква потребност да си намери нещо, от което да се страхува...
[quote#21:"Crux"]И междувременно лющи всяка вечер по няколко малки домашна 50-градусова шльокавица, щото е много здравословна[/quote]
Градски, никой не вари домашна ракия с метил в нея, щото знае, че после ще си я пие. Мен от домашна ракия досега глава не ме е боляла, докато от купешки алкохол много пъти. Та ти си жули аспартама, пък след 10 години, като установиш, че не ти става оная работа, бъди жив и здрав.
До 2020 има още 7г. (айде 6, че тази изтече вече). Не са малко за експерименти по отношение здравето на човека.
Кой ли е този катализатор, причинил ускоряване на приключването на изследванията? Риторичен въпрос, нали? Особено когато намесим Монсанто в пъзела. Подозирам, че истинската причина ще излезе съвсем скоро наяве- я одобрение на някой скандален хранителен продукт, я на напитка, я на илач. С аспартам, разбира се.
Охххх, Божкееее, прост, прост и прост народ. Ей това сме българите. Аспартамът е вреден, евреите управляват света, българите са най-великата нация, Хитлер е жив и Волен Сидеров ще ни избави от всичко.
Хората от ЕК направили проучване, сигурно са го правили с години, проверили са хиляда вида храни и т.н., а нашите сополи обясняват, че пак имало някаква конспирация. Четете повече книги хора и по-малко вестници и ще имате повече акъл в манерките. То повече няма да е всъщност, ама поне по-навреме може да ви идва
Аспартамът е безопасен. ГМО продуктите са безопасни. Ядрената енергия е безопасна. А всяка година раковите заболявания нарастват навсякъде по света с внушителни проценти. Това сигурно е от прекомерно кахърене, едва ли е свързано с тези неща.
Тази агенция беше разследвана преди няколко години за лобизъм и корупция. Честно казано е единствената структура на ЕС, за която съм чул подобно нещо. Смятайте за какви мошеници става дума. Преди две седмици забраниха захарта в соковете, днес обявиха аспартама за безопасен.
До коментар [#20] от "Митридат":
[quote#20:"Митридат"]Има - стевия.
Ама е билка и не може да се патентова от корпорациите. Затова се мълчи за нея и в САЩ е наложена забрана за свободното й продаване.[/quote]
Информацията ти не е актуална. В САЩ вече от няколко години е разрешена като хранителна добавка. И предстои да се включи в списъка на подсладителите - т.е. заместители на захарта, които диабетиците да приемат. Кокото и да не ти се вярва големите компании (Кока Кола, Пепси, Нестле) отдавна правят собствени мащабни проучвания и реално са упражнили натиск за свободната й продажба и в САЩ. Принципно при предишни опити са давани големи дози на мишки и са получавали чернодробни и други увреждания. Новите проучвания доказаха, че при нормални дози при хора няма странични ефекти. Не ги мисли за прости големите компании - сега ще пробутват по-скъпи продукти като здравословни
За Някои Хора, болни от диабет, изборът е между купчина други подсладители. Но, разб се, зад тях не седи индустрията, която е зад кока-коления подсладител.
Но всъщност болните от диабет трябва като цяло да ограничат сладкото, това добре го знаем всички, и да променят диетата си. Това също не се харесва на идустрията - потребителят трябва не просто да яде, той трябва да се тъпче.
Нагла,долна и опашата лъжа.
Но така е било и ще бъде,докато корпоративните интереси са на предна линия,а не здравето и живота на хората.
И ще бъде така,докато има необразовани,които им вярват.
А това направо е смешно при наличието на толкова много информация в днешно време.
Приятел,по-спокойно с определенията!
Не може да си чак толкова наивен.
Съветваш да четем книжки,но по-добре сам си послушай съвета,
защото тези дето наистина четат,се научават първо да уважават другите.Така,че дерзай!
Има други изследвания, които показват, че при разграждане на астартама в организма се нанасят силни поражения на нервните клетки, както и че се увеличава риска на рак на черния дроб. Самият аспартам е открит в лаборатория на форма, дъщерна на Монсанто. Редица иследвания на швейцареца A. Buchinger свързват аспартама и с появата на наднормено тегло ( забелязал е, че в САЩ такива подсладители се използват за подпомагане на угояването на свинете). Същият твърди, че аспартама по принцип е адитив, т.е. вещество, което предизвиква силно желание за още и по този начин е отговорен за затлъстяването. Има и изследвания на екипа на д-р Fiorella Belpodzi, които доказват връзката межди пиенето на напитки с аспартам и рака на гърдата.
Иначе стивията е южноамериканска билка с висока захарност и почти без калории, за която изследванията доказват, че е напълно безопасна.
Да ви е честито. В САЩ Аспартама се слага дори в млякото, като хранителната индустрия иска това да НЕ Е отбелязано на етикета, защото бил безвреден и нямало нужда хората да се плашат излишно.
През последните 30-40 години има пандемия на злокачествени заболявания в развитите западни индустрилани държави И има достатъчно независими изследвания, които свързват тази пандемия с "иновациите" в хранителната и фармацефтичната индустрии. Специално има един много интересен документален филм ( Food Inc.) с много факти за развитието на хранителната индустрия в САЩ и влиянието на основните корпорации в този бранш ( Kraft Foods, Tyson, Smithfield и пр.) и използването на новооткрити "иновативни" вещества за повишаване на апетита и привързаността към определен тип храна ( additives), оцветители на напитки, консерванти и стабилизатори, подсладители и т.н. Колкото и да е парадоксално, зад цялото външно разнообразиие в големите хранителни магазини стоят продуктите на няколко големи корпорации или техните производни.
#19, тука не става въпрос за заговор, тук става въпрос за много пари и бизнес интереси, заложени в хранителната индустрия, фармацевтичната индустрия, даже медицината и пр. Когато човек се разболее тежко, разбира се че ще хукне и при "народни лечители", и при лекари, предлагащи "нови клинични медикаменти". Но истината е, че фармацевтичните компании нямат интерес да се направи пробив в борбата срещу редица кошмарни болести, включително и рака. Защото сегашната ситуация много добре ги устройва. Предлагат се десетки "прогресивни медикаменти", чиито лечебен ефект е нищожен, но цените - помрачителни, и така се печели много. А двете индустрии работят чудесно в синхрон, едната непрекъснато произвежда пациенти за другата....
#19, проблема е, че хората нямат реален избор. Например за това месото дали е от животни, отглеждани с антибиотици, генномодифицирани храни, угоявани със специални вещества и пр. Дали в хляба и тестените изделия има огромно количество захар, набухватели, консерванти и пр. Каква е алтернативата и другия избор - всеки да си гледа кокошки и прасета в апартамента ли?
[quote#23:"Митридат"]Абе през 2007 г. от една италианска лаборатория друго съобщиха.[/quote]
абе то преди янколко години една такава съобщи, че са намеили частица по-бърза от светлината, така че тия талянски лаборатории не ми ги хвали моля те. не изключвам монсанто да са си платили, те са гадни копеленца както и да го погледне човек, ма да не прекаляваме с конспиративните теории, а?
Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
Категорични данни няма. Смущават ме само две неща:
1. За да се категоризира нещо, е необходимо да има условие, което е достатъчно и необходимо едновременно. Също като пърите тестове за СПИН. Ако е положителен, условието е изпълнено, болен си. Ако е отрицателен, за нормалния човек нищо не значи. Не си болен, но това не означава че не носиш вируса. Или в случея условието (теста) е необходимо, но съвсем не е достатъчно. Аспартам е технологичен отпадък. Държан при определени температурни условия, рафиниран добре, дозиран правилно и употребяван в минимални количества (според изследването!), може и да е безвреден. Опасен е при големи количества и държан на топло (слънце!!). Повечето производители верочтно спазват технологията, надявам се!
2. Не вярвам на Пешо Ментата! Дали от склада на производителя диетичните напитки се возят на хладно, дали в междинните складове е същото, дали продавача ги държи също на хладно, зависи от Пешо Ментата. Обикновено мързеливичък, иска да стане милонер за една вечер, продава дори от гаража си... За какво се прави технология, дето Пешо не я бръсне за слива...
А сега пийте диетични напитки!! Четете етикета винаги, може да намерите Аспартам и в обикновени...
[quote#15:"be_free"]Аспартамът е изпражнение на бактерии![/quote]А киселото мляко или сиренето да не мислите, че се получава без бактерии? И изобщо мислите ли, че храносмилателната система може да функционира без бактерии?
[quote#39:"biss Mark"]Да очакваме значи закон за задължителна подмяна на захарта с аспартам както с крушките.[/quote]Всъщност няма да е лоша идея. За рафинираната захар отдавна се знае, че е вредна и изобщо няма спор по въпроса. Въпрос на време е да се въведат ограничения.
[quote#50:"kirsner"]Има други изследвания, които показват, че при разграждане на астартама в организма се нанасят силни поражения на нервните клетки, както и че се увеличава риска на рак на черния дроб. [/quote]Може ли да ги посочите въпросните изследвания? Подозирам, че източникът е "една жена каза".
[quote#52:"kirsner"]През последните 30-40 години има пандемия на злокачествени заболявания в развитите западни индустрилани държави[/quote]През последните 30-40 години в индустриалните държави продължителността на живота се е увеличила с над 5 години.
Извинявам се. Но много ме дразни конспиративното говорене. Ето ви линк към изследването. Не мога да разбера как всички са убедени колко е вреден само от това, че били гледали 1-2 филма. Това не е сериозно просто. Но всеки да яде каквото си иска в крайна сметка
Всеки си има право на мнение.Не можете да знаете откъде е черпена информацията,въз основа на което е оформено.
Но не ви прави чест така да обиждате хората,само защо
то мислят различно от вас.Я си представете,че вие грешите?
Вие се дразните на хората,които говорят за конспирация,те пък се ядосват на наивните според тях.Но обиждането не е аргумент.
Благодаря за линка.
[quote#63:"kirsner"]Ето един линк към част от изследванията на Д-р Фиорела Белподжи http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2465515/ Същао така може да проверите в:
Epidemiol Community Health. 2007 March; 61(3): 271.[/quote]Това, което сте посочили е биографичен очерк. И дума не става за аспартама. До тук източникът Ви е "една жена каза".
[quote#62:"fener"]Всеки си има право на мнение.Не можете да знаете откъде е черпена информацията,въз основа на което е оформено. [/quote]Щом не се посочват източници, значи източникът е "една жена каза".
Вярно е, всеки има право на свое мнение - но едно е някой да каже "вътрешен глас ми каза, че аспартамът е вреден и, че египетските пирамиди са построени от извънземен разум", друго е да се каже - "това е научно установен факт". Във втория случай човек трябва да посочи конкретни източници. Ако не може значи не става дума за факт, а пак за вариация на тема "вътрешен глас ми каза", "една жена каза".
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Волният Ибрик
Рейтинг: 418 Неутралноколко ви платиха?
galio
Рейтинг: 624 ВеселоМи ползвайте си го със здраве тогава.
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMvesperado
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#1] от "Волният Ибрик":
от Кока Кола сигурно знаят
442
Рейтинг: 1401 НеутралноТрябва да сварим ракия и с такова, 200 пъти по-сладък от захарта си е доста впечатляващо !!!
convince
Рейтинг: 1152 НеутралноЗа някои хора друг избор няма, защото диабета не прощава...
demiurge
Рейтинг: 367 ГневноТе и за ГМО твърдят, че са безопасни, щото нямало доказателства. Не може и да има, след като всички неудобните изследвания просто се признават.
Ако се чудите за връзката между двете: Монсанто е собственик на Нутрасуийт, пръвия производител на апартам.
Някой в ЕFSA здраво се е нагушил тия дни.
Γαλλα
Рейтинг: 1291 Любопитно"...Европейската агенция по безопасност на храните (EFSA)..."
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...На тази агенция, май работата и е да пише поръчкови хвалебствия или компромати...според, зависи...
Търпана
Рейтинг: 367 НеутралноЩом като комисиите на ЕС лъжат за аспартама, със сигурност лъжат и за много други неща.
Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!ImenA
Рейтинг: 367 НеутралноЗакривай!
Libera te tutemet ex inferisid
Рейтинг: 462 НеутралноЗакривай агенцията одобрила тровенето на европейските плебеи!
Има нужда да се върне смъртното наказание.
Значи било отровно в рамките на допустимото?!
МM
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#3] от "vesperado":
В света живеят около 6 млрд хора, нали се сещаш че ако кока-колата беше вредна все един от тези 6 млрд. щеше да има акъл да осъди кока-колата.
П.С. Неработя в кока-кола и не нямам нищо общо с нея, просто ми харесва като продукт.
juliadelta
Рейтинг: 411 ГневноТъй, тъй, безопасен... ама само в главите ви.
loc/?slideshow
Да се чуди и мае човек, все по-безопасни храни ядем и все по-болни ставаме.
И с невъоръжено око се вижда, "Монсанто" плаща добре... на когото трябва.
http://www.avaaz.org/en/no_champagne_for_monsanto_
Борислава (be_free)
Рейтинг: 778 ВеселоНо пък служи като отрова за мишки
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Кака Пенка
Рейтинг: 458 НеутралноПродажници!
Борислава (be_free)
Рейтинг: 778 НеутралноАспартамът е изпражнение на бактерии!
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!Борислава (be_free)
Рейтинг: 778 Неутрално[quote#11:"МM"]В света живеят около 6 млрд хора, нали се сещаш че ако кока-колата беше вредна все един от тези 6 млрд. щеше да има акъл да осъди кока-колата.
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!П.С. Неработя в кока-кола и не нямам нищо общо с нея, просто ми харесва като продукт. [/quote]
Кока колата не съдържа аспартам(официално) само диетичната съдържа.
blagoj
Рейтинг: 647 НеутралноАспатама наистина е безопасен с едно изключение - не трябва да се нагрява. Опасен е само, ако е добавен в продукти, които са печени или варени с него като бисквити, вафли, козунак, конфитюри. За да стане вреден в напитките трябва да се пият по над 50 литра дневно - никой не може да изпие толкова.
id
Рейтинг: 462 НеутралноДо коментар [#4] от "442":
И да не виждам такива коментари!
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fermentation
Алкохол се получава от дрожди, които ядат монозахариди и отделят алкохол и въглероден двуокис. Те не ядат фалшива захар, изкуствени подсладители, аспартам и др. изпражнения. Само европейския плебс си плаща да ги яде.
www
Рейтинг: 213 НеутралноМного маниаци има в нета. Непризнават наука, институции, дори и европейските. Когато обаче ги заболи нещо хукват по доктори и чинно си пият хапчетата, не се отказват и от таблети, ПС та и смартфони, все продукция на "продажните изследователи". Ами когато всичко ви е заговор защо не се изнесете в гората, да се облечете в кожи (ако намерите), да спите в палатки/пещери и да се храните с грудки и мишки, така както хората са живели 'здравословно" и органично преди хилядолетия
По-сериозно, ако не ви харесва аспартама не пийте безалкохолни напитки и престанете да ръсите глупости.
xrp43572691
Рейтинг: 1188 Неутрално[quote#5:"convince"]За някои хора друг избор няма, защото диабета не прощава...[/quote]
Има - стевия.
Ама е билка и не може да се патентова от корпорациите. Затова се мълчи за нея и в САЩ е наложена забрана за свободното й продаване.
Crux
Рейтинг: 418 ВеселоУчени от цяла Европа са обявили продукта за безопасен, обаче Ганьо нали е чел преводна руска статия колко е страшен аспартамът и вече е капацитет по здравословното хранене и само това повтаря: Вреден, та вреден. Канцерогенен, та канцерогенен. И междувременно лющи всяка вечер по няколко малки домашна 50-градусова шльокавица, щото е много здравословна, така със стабилен примес метилов алкохол...
Never underestimate the predictability of stupidityGavril
Рейтинг: 578 НеутралноЗа момент се бях притеснил. Добре, че си имаме биолози и химици, които да коментират под статии в Дневник, та истината да излезе наяве.
България, къде е нашия change we can believe in?xrp43572691
Рейтинг: 1188 НеутралноПроучването трябваше да трае до 2020 г., но сега от EFSA обявяват, че са проучили абсолютно всичко при оценка на риска.
Аспартамът е обект на всевъзможни слухове и дори конспиративни теории - от твърдения, че влияе на поведението на децата, до това, че предизвиква рак на черния дроб. Нито един от тези слухове не е потвърден от проучването.
===========
Абе през 2007 г. от една италианска лаборатория друго съобщиха. Ама явно не са имали договор с правилната корпорация G.D. Searle и FDA не е натискала EFSA както трябва.
Alexander Lazarov
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#6] от "demiurge":
rm -rf /bin/ladenАми че ако имаше малко акъл, щеше да знаеш, че и ГМО са безопасни. Съвременният човек явно изпитва някаква потребност да си намери нещо, от което да се страхува...
Rossen Panteleev
Рейтинг: 8 НеутралноВ повечето коментари под статията ясно личи една непоклатима логика:
1. щом е изкуствено, значи е вредно
2. щом го произвеждат Монсанто, значи е вредно
3. щом науката твърди, че е безвредно, значи е вредно
Необоримо, нали?
xrp43572691
Рейтинг: 1188 Неутрално[quote#21:"Crux"]И междувременно лющи всяка вечер по няколко малки домашна 50-градусова шльокавица, щото е много здравословна[/quote]
Градски, никой не вари домашна ракия с метил в нея, щото знае, че после ще си я пие. Мен от домашна ракия досега глава не ме е боляла, докато от купешки алкохол много пъти. Та ти си жули аспартама, пък след 10 години, като установиш, че не ти става оная работа, бъди жив и здрав.
Vv
Рейтинг: 1291 ВеселоАз си хАресвам шекерчето
mdaaaa
Рейтинг: 418 Веселоте и рейтинговите агенции даваха ААА рейтинг на куп неща, които се сринаха зрелищно
патиуанчо
Рейтинг: 470 ВеселоАбе със сигурност кока-колата с фруктозно-глюкозен сироп е по-вредна от тая с аспартам, па друго ненам.
ден година храни.snafuracer
Рейтинг: 418 НеутралноДа бе, а един мармот завива шоколада (без аспартам) в станиол...
Kristian Karaneshev
Рейтинг: 213 НеутралноДоказателство за изказването?
До коментар [#17] от "blagoj":
Orchid
Рейтинг: 829 НеутралноДо 2020 има още 7г. (айде 6, че тази изтече вече). Не са малко за експерименти по отношение здравето на човека.
Кой ли е този катализатор, причинил ускоряване на приключването на изследванията? Риторичен въпрос, нали? Особено когато намесим Монсанто в пъзела. Подозирам, че истинската причина ще излезе съвсем скоро наяве- я одобрение на някой скандален хранителен продукт, я на напитка, я на илач. С аспартам, разбира се.
Dimitar Kaldamukov
Рейтинг: 367 НеутралноОхххх, Божкееее, прост, прост и прост народ. Ей това сме българите. Аспартамът е вреден, евреите управляват света, българите са най-великата нация, Хитлер е жив и Волен Сидеров ще ни избави от всичко.
Хората от ЕК направили проучване, сигурно са го правили с години, проверили са хиляда вида храни и т.н., а нашите сополи обясняват, че пак имало някаква конспирация. Четете повече книги хора и по-малко вестници и ще имате повече акъл в манерките. То повече няма да е всъщност, ама поне по-навреме може да ви идва
42
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#32] от "Orchid":
След комунистите най-много мразя антикомунистите!Скоро гледах в Кауфланд немска бира с аспартам, ха ха ха , като знам колко болни фенове има в България на "немското" лошо ми става.
Frank Zappa
Рейтинг: 1041 Неутрално"Проучването трябваше да трае до 2020 г. ..."
Кандидат за член на ПП Четвърти километърТози род изследвания изискват поне 10-15 години, за да се покажат всички ЛАТЕНТНИ (скрити) малоформации, които се причиняват!
peron
Рейтинг: 521 НеутралноАспартамът е безопасен. ГМО продуктите са безопасни. Ядрената енергия е безопасна. А всяка година раковите заболявания нарастват навсякъде по света с внушителни проценти. Това сигурно е от прекомерно кахърене, едва ли е свързано с тези неща.
irons
Рейтинг: 581 НеутралноТази работа ми прилича на това с кафето. До преди 3 години беше оксидант, а сега вече е антиоксидант.
Moonshine
Рейтинг: 573 НеутралноТази агенция беше разследвана преди няколко години за лобизъм и корупция. Честно казано е единствената структура на ЕС, за която съм чул подобно нещо. Смятайте за какви мошеници става дума. Преди две седмици забраниха захарта в соковете, днес обявиха аспартама за безопасен.
biss Mark
Рейтинг: 1489 РазстроеноДа очакваме значи закон за задължителна подмяна на захарта с аспартам както с крушките.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.DS
Рейтинг: 527 НеутралноПърво аспартама,
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"После и натриевият глутамат
lil_alex
Рейтинг: 2211 НеутралноМоля, бургер с аспартам, малка порция шистов газ и ГМО сос! И голяма кола! За в колата.
Може да не е вреден, но не е и полезен- измества Храната, замества я с корпоративен Фураж.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1255 ВеселоДо коментар [#4] от "442":
Само ,че няма как да ферментира.Фенила в него е повече. За ракия няма шанс.
mitko11
Рейтинг: 2085 НеутралноПропуснали са, че радиоактивният стронций е полезен за костите. Или пък чакат да го пуснат за следващия хонорар?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазовkumcho___valcho
Рейтинг: 499 НеутралноДо коментар [#20] от "Митридат":
[quote#20:"Митридат"]Има - стевия.
Ама е билка и не може да се патентова от корпорациите. Затова се мълчи за нея и в САЩ е наложена забрана за свободното й продаване.[/quote]
Информацията ти не е актуална. В САЩ вече от няколко години е разрешена като хранителна добавка. И предстои да се включи в списъка на подсладителите - т.е. заместители на захарта, които диабетиците да приемат. Кокото и да не ти се вярва големите компании (Кока Кола, Пепси, Нестле) отдавна правят собствени мащабни проучвания и реално са упражнили натиск за свободната й продажба и в САЩ. Принципно при предишни опити са давани големи дози на мишки и са получавали чернодробни и други увреждания. Новите проучвания доказаха, че при нормални дози при хора няма странични ефекти. Не ги мисли за прости големите компании - сега ще пробутват по-скъпи продукти като здравословни
mmiu
Рейтинг: 418 ВеселоДо коментар [#5] от "convince":
За Някои Хора, болни от диабет, изборът е между купчина други подсладители. Но, разб се, зад тях не седи индустрията, която е зад кока-коления подсладител.
Но всъщност болните от диабет трябва като цяло да ограничат сладкото, това добре го знаем всички, и да променят диетата си. Това също не се харесва на идустрията - потребителят трябва не просто да яде, той трябва да се тъпче.
mmiu
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#44] от "kumcho___valcho":
С аспартама са замесени мноого пари. За стевиата - да. Бориха се с нея и в БГ, но сега е вече тук.
mmiu
Рейтинг: 418 ВеселоДо коментар [#33] от "alf":
пич, вреден е. дано не ти се налага да се сблъскваш с последиците от употребата му.
Firefly
Рейтинг: 829 НеутралноНагла,долна и опашата лъжа.
Но така е било и ще бъде,докато корпоративните интереси са на предна линия,а не здравето и живота на хората.
И ще бъде така,докато има необразовани,които им вярват.
А това направо е смешно при наличието на толкова много информация в днешно време.
Firefly
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#33] от "alf":
Приятел,по-спокойно с определенията!
Не може да си чак толкова наивен.
Съветваш да четем книжки,но по-добре сам си послушай съвета,
защото тези дето наистина четат,се научават първо да уважават другите.Така,че дерзай!
kirsner
Рейтинг: 829 НеутралноИма други изследвания, които показват, че при разграждане на астартама в организма се нанасят силни поражения на нервните клетки, както и че се увеличава риска на рак на черния дроб. Самият аспартам е открит в лаборатория на форма, дъщерна на Монсанто. Редица иследвания на швейцареца A. Buchinger свързват аспартама и с появата на наднормено тегло ( забелязал е, че в САЩ такива подсладители се използват за подпомагане на угояването на свинете). Същият твърди, че аспартама по принцип е адитив, т.е. вещество, което предизвиква силно желание за още и по този начин е отговорен за затлъстяването. Има и изследвания на екипа на д-р Fiorella Belpodzi, които доказват връзката межди пиенето на напитки с аспартам и рака на гърдата.
Иначе стивията е южноамериканска билка с висока захарност и почти без калории, за която изследванията доказват, че е напълно безопасна.
vinetu
Рейтинг: 418 НеутралноДа ви е честито. В САЩ Аспартама се слага дори в млякото, като хранителната индустрия иска това да НЕ Е отбелязано на етикета, защото бил безвреден и нямало нужда хората да се плашат излишно.
https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/kirsner
Рейтинг: 829 НеутралноПрез последните 30-40 години има пандемия на злокачествени заболявания в развитите западни индустрилани държави И има достатъчно независими изследвания, които свързват тази пандемия с "иновациите" в хранителната и фармацефтичната индустрии. Специално има един много интересен документален филм ( Food Inc.) с много факти за развитието на хранителната индустрия в САЩ и влиянието на основните корпорации в този бранш ( Kraft Foods, Tyson, Smithfield и пр.) и използването на новооткрити "иновативни" вещества за повишаване на апетита и привързаността към определен тип храна ( additives), оцветители на напитки, консерванти и стабилизатори, подсладители и т.н. Колкото и да е парадоксално, зад цялото външно разнообразиие в големите хранителни магазини стоят продуктите на няколко големи корпорации или техните производни.
kirsner
Рейтинг: 829 Неутрално#19, тука не става въпрос за заговор, тук става въпрос за много пари и бизнес интереси, заложени в хранителната индустрия, фармацевтичната индустрия, даже медицината и пр. Когато човек се разболее тежко, разбира се че ще хукне и при "народни лечители", и при лекари, предлагащи "нови клинични медикаменти". Но истината е, че фармацевтичните компании нямат интерес да се направи пробив в борбата срещу редица кошмарни болести, включително и рака. Защото сегашната ситуация много добре ги устройва. Предлагат се десетки "прогресивни медикаменти", чиито лечебен ефект е нищожен, но цените - помрачителни, и така се печели много. А двете индустрии работят чудесно в синхрон, едната непрекъснато произвежда пациенти за другата....
kirsner
Рейтинг: 829 Неутрално#19, проблема е, че хората нямат реален избор. Например за това месото дали е от животни, отглеждани с антибиотици, генномодифицирани храни, угоявани със специални вещества и пр. Дали в хляба и тестените изделия има огромно количество захар, набухватели, консерванти и пр. Каква е алтернативата и другия избор - всеки да си гледа кокошки и прасета в апартамента ли?
beatles
Рейтинг: 774 Неутрално[quote#23:"Митридат"]Абе през 2007 г. от една италианска лаборатория друго съобщиха.[/quote]
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другиабе то преди янколко години една такава съобщи, че са намеили частица по-бърза от светлината, така че тия талянски лаборатории не ми ги хвали моля те. не изключвам монсанто да са си платили, те са гадни копеленца както и да го погледне човек, ма да не прекаляваме с конспиративните теории, а?
charlesdegaulle
Рейтинг: 642 НеутралноКатегорични данни няма. Смущават ме само две неща:
1. За да се категоризира нещо, е необходимо да има условие, което е достатъчно и необходимо едновременно. Също като пърите тестове за СПИН. Ако е положителен, условието е изпълнено, болен си. Ако е отрицателен, за нормалния човек нищо не значи. Не си болен, но това не означава че не носиш вируса. Или в случея условието (теста) е необходимо, но съвсем не е достатъчно. Аспартам е технологичен отпадък. Държан при определени температурни условия, рафиниран добре, дозиран правилно и употребяван в минимални количества (според изследването!), може и да е безвреден. Опасен е при големи количества и държан на топло (слънце!!). Повечето производители верочтно спазват технологията, надявам се!
2. Не вярвам на Пешо Ментата! Дали от склада на производителя диетичните напитки се возят на хладно, дали в междинните складове е същото, дали продавача ги държи също на хладно, зависи от Пешо Ментата. Обикновено мързеливичък, иска да стане милонер за една вечер, продава дори от гаража си... За какво се прави технология, дето Пешо не я бръсне за слива...
А сега пийте диетични напитки!! Четете етикета винаги, може да намерите Аспартам и в обикновени...
Николов
Рейтинг: 927 Весело[quote#15:"be_free"]Аспартамът е изпражнение на бактерии![/quote]А киселото мляко или сиренето да не мислите, че се получава без бактерии? И изобщо мислите ли, че храносмилателната система може да функционира без бактерии?
Николов
Рейтинг: 927 Неутрално[quote#39:"biss Mark"]Да очакваме значи закон за задължителна подмяна на захарта с аспартам както с крушките.[/quote]Всъщност няма да е лоша идея. За рафинираната захар отдавна се знае, че е вредна и изобщо няма спор по въпроса. Въпрос на време е да се въведат ограничения.
Николов
Рейтинг: 927 Неутрално[quote#50:"kirsner"]Има други изследвания, които показват, че при разграждане на астартама в организма се нанасят силни поражения на нервните клетки, както и че се увеличава риска на рак на черния дроб. [/quote]Може ли да ги посочите въпросните изследвания? Подозирам, че източникът е "една жена каза".
Николов
Рейтинг: 927 Неутрално[quote#52:"kirsner"]През последните 30-40 години има пандемия на злокачествени заболявания в развитите западни индустрилани държави[/quote]През последните 30-40 години в индустриалните държави продължителността на живота се е увеличила с над 5 години.
Dimitar Kaldamukov
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#49] от "fener":
Извинявам се. Но много ме дразни конспиративното говорене. Ето ви линк към изследването. Не мога да разбера как всички са убедени колко е вреден само от това, че били гледали 1-2 филма. Това не е сериозно просто. Но всеки да яде каквото си иска в крайна сметка
http://www.efsa.europa.eu/en/press/news/131210.htm
Firefly
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#61] от "alf":
Всеки си има право на мнение.Не можете да знаете откъде е черпена информацията,въз основа на което е оформено.
Но не ви прави чест така да обиждате хората,само защо
то мислят различно от вас.Я си представете,че вие грешите?
Вие се дразните на хората,които говорят за конспирация,те пък се ядосват на наивните според тях.Но обиждането не е аргумент.
Благодаря за линка.
kirsner
Рейтинг: 829 Неутрално#59: Ето един линк към част от изследванията на Д-р Фиорела Белподжи
5/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC246551
Същао така може да проверите в:
Epidemiol Community Health. 2007 March; 61(3): 271.
Николов
Рейтинг: 927 Неутрално[quote#63:"kirsner"]Ето един линк към част от изследванията на Д-р Фиорела Белподжи http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC246551 5/ Същао така може да проверите в:
Epidemiol Community Health. 2007 March; 61(3): 271.[/quote]Това, което сте посочили е биографичен очерк. И дума не става за аспартама. До тук източникът Ви е "една жена каза".
Николов
Рейтинг: 927 Неутрално[quote#62:"fener"]Всеки си има право на мнение.Не можете да знаете откъде е черпена информацията,въз основа на което е оформено. [/quote]Щом не се посочват източници, значи източникът е "една жена каза".
Вярно е, всеки има право на свое мнение - но едно е някой да каже "вътрешен глас ми каза, че аспартамът е вреден и, че египетските пирамиди са построени от извънземен разум", друго е да се каже - "това е научно установен факт". Във втория случай човек трябва да посочи конкретни източници. Ако не може значи не става дума за факт, а пак за вариация на тема "вътрешен глас ми каза", "една жена каза".