Болниците са задлъжнели с над 500 милиона лева, обяви Таня Андреева

Таня Андреева

© Красимир Юскеселиев

Таня Андреева



Над 500 милиона лева са задължения са натрупали болниците от началото на мандата на правителството "Орешарски", съобщи министърът на здравеопазването д-р Таня Андреева, цитирана от БНР. Тя заяви, че по предложение на министерството на здравеопазването ще бъде предложен пакет от мерки, който цели спирането на "течовете" от здравната система.


По думите на Андреева вече втора година здравното министерство настоява процентът от акцизите върху цигарите и алкохола, които по закон се полагат на здравеопазването, да влязат в здравната система, но той отива директно в държавния бюджет.


Министерството предлага също здравно неосигурените лица, които не са социално слаби, да платят здравните си вноски за всички години назад, ако искат да възстановят здравно осигурителните си права. По закон сега това се прави само за три години назад, уточни Андреева и добави, че въпросът тепърва ще се разисква. Тя допълни, че здравно неосигурените българи, които не са социално слаби, са около 150 000.




Министър Андреева информира още, че министерството на здравеопазването ще създаде мрежа от патронажни центрове в 16 общини и в 28 области. В тях ще се проследяват хронично болните пациенти.


Посредством програма между Министерството на здравеопазването и това на образованието през есента започват да се обучават лекари-асистенти и парамедици, но до степен бакалавър, които ще работят в патронажните центрове.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (131)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Болниците трябва да престанат да се занимават със социално подпомагане!
    Лечението трябва да струва колкото струва, а ако някой не може да си го плати-да го плащат социалните или застрахователите на пациента!
    Не работа на болниците да са орган за социално подпомагане!

    Долу евроатлантическите ценности!
  2. 2 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Андреева, я хвана пОЛИтичия грип, май...???
    Говори несвързано, халюцинира...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  3. 3 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Тази миналата година имаше "много" идеи, които след натрупан дефицит от 500 милиона за няма и година, смятала евентуално да предложи, някога??????? Идеите и са да задължи тези които нямат 500 лв, за да възстановят правата си, да платят сега 2 500 например???? И ще събере точно нищо. Догодина, ако изкарат до тогава, ще я уволнят, дълговете ще са над милиард. Честито!

  4. 4 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Оставна на тези безхаберници и тотална приватизация на здравната система.

  5. 5 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 616 Весело

    Сега, ако може някак да измъдри нещо за решаване на проблема, но да е такова, което да не й докара масово желание за линч

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  6. 6 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#5:"Митко Василев"]

    Сега, ако може някак да измъдри нещо за решаване на проблема, но да е такова, което да не й докара масово желание за линч[/quote]
    Предложението е следното:
    Всичко остава както до сега без съшествени изменения.
    Държавните болници фалират или с емаргинализират и стазват ДКЦта и места в които никой освен цигани и бедни пенсионери не стъпват.
    Всички които имат пари пътуват до София за преглед в Токуда, ВМА или друга подобна болница.

    Долу евроатлантическите ценности!
  7. 7 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 470 Гневно

    За 10 месеца 500 млн. Има какво да се постигне за годишнината.Сега трябва да започнат да съдят всички,на които дължат пари.По примера с НЕК ....

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  8. 8 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 873 Весело

    Течовете , а ?

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  9. 9 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Нищо бе, не се пъни да измисляш решения...*, тъкмо ще имате оправдания за още някое заемче.. ние вече претръпнахме...

    * то си беше ясно, че няма и да можеш .. след като фалира Шейново.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Започвам от правната неграмотност, че има няколко вида давност за задълженията и няма как да се събира нещо от 2000 г., когато е учредена НЗОК.

    Продължавам с финансовата неграмотност, че тогава вноските бяха по 6 - 8 лева месечно и дори всичко да се събере до стотинка, при темп на нарастване на дълга 500 милиона за 9 месеца, тези приходи ще задържат процеса с 2 седмици.

    Третото обаче е напълно вярно и важи в еднаква степен както за централния бюджет, така и за местните данъци и такси. Има милионна прослойка от хора, често пъти не съвсем бедни, на които животът преминава в прецакване на системата. Не може да купуваш жилище за 50 хиляди евро, или кола за 10 бона и да не си бил никога здравно осигурен. Не може 40% от колите и незнаен процент от имотите да не са били никога декларирани. Не може да си дадеш гаража под наем и да паркираш 3 трошки по тротоарите, в 2 от които да си заключваш компотите.

    Тарикатите трябва да се излавят още преди да са се впуснали в тарикатлъка. Купените автомобили и имоти да им се декларират служебно и те само да подписват готовата декларация. На неплащачи държавните служби да отказват административни услуги като скици, вписване на имоти, документи за самоличност, докато не си платят задълженията.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  11. 11 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Еха, само цигани и тютюнопроизводители ще се лекуват безплатно .
    Другите да продават имотите си ако искат да живеят !

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  12. 12 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2144 Весело

    Танче, Танче трябваше да си мълчиш поне до изборите.

    подпис
  13. 13 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2144 Весело

    След закона за енергетиката дето неизправните длъжници нямало да пращат за включване, как да накараш неосигурените да си пращат за включване в здравната система

    подпис
  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Да не пропусна да спомена едрите финтове на системата: рентата от земя не се облага с данъци, дори да даваш на аренда 5 000 декара по 35 лева всеки.

    За самоосигурените стана модно да се пенсионират по инвалидност на 35-40 години. Така вече не дават 1/3 от хонорарите си за осигурителни вноски, а си я карат на граждански договори.

    За 1 млн. инвалиди не говорим, вече имаше коментари, как и ОЛ не ги желаят, защото хем ги занимават с бумаги по точенето на безплатни лекарства, хем са освободени от 3 лева потребитеска такса.

    От много "социално" ето това е резултатът...

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  15. 15 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2144 Весело

    Тази не става за министър в това правителство, защото има трудов стаж. Да слижат на нейно място Стойнев и той веднага ще намери пари. Стойнев надушва пари като онези свини дето намират труфели в земята.

    подпис
  16. 16 Профил на bad_religioner
    bad_religioner
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#0:"статията"]здравно неосигурените българи, които не са социално слаби, са около 150 000[/quote]
    ...а колко от тях са:
    - лицата до 18-годишна възраст и след навършване на тази възраст, ако учат редовно - до завършване на средно образование;
    - студентите - редовно обучение във висши училища до навършване на 26-годишна възраст, и докторантите на редовно обучение по държавна поръчка;
    - задържаните под стража или лишените от свобода;
    - лицата в производство за предоставяне на статут на бежанец или право на убежище;
    - родителите, осиновителите или съпрузите, които полагат грижи за инвалиди със загубена работоспособност над 90 на сто, които постоянно се нуждаят от чужда помощ;
    - лицата, получаващи обезщетения по чл. 230 и 231 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България - за периода на получаване на обезщетението?

    Любопитно ми е не за друго, а защото всички изброени (освен вече споменатите социално слаби) по закон следва да ги осигурява държавният бюджет...

    П.П.
    Държавата впрочем внася ли дължимото от себе си в т.нар. Сребърен фонд? Отдавна не е ставало на въпрос...

  17. 17 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#10:"cinik"]Има милионна прослойка от хора, често пъти не съвсем бедни, на които животът преминава в прецакване на системата.[/quote]
    Напротив!
    Милиони хора са прецакани от системата, защото дори и да имат няколко години без да се осигуряват и физически не моигат да доживеят до пенсия. А тогава всичките им вноски къде отиват?
    Айде нема нужда!
    А за здравното осигуряване-наслушали сме се как нямало направления и да сме минели след месец (ако още сме живи, разбира се).
    Тази "милонна прослойка" вадим пари и си плащаме на добри лекари, чийто кабинет не е празна стая с бюро и прегледа не е "беседа и преразказ по картинки"

    Долу евроатлантическите ценности!
  18. 18 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#10] от "cinik":
    +1000
    БРАВО !!!

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  19. 19 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2144 Весело

    За цялостно решение на парите в здравеопазването предлагам там да назначат целият екип на ДЕКЕВР. Те разбират от трансфери на пари. Ако и те не успеят да вземат и шефа на енергийната комисия

    подпис
  20. 20 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Ясно е , че вървим към тотално задлъжняване......2.5 мрд. НЕК, 700 млн. БДЖ, 500 млн. болници,2мрд. дефицит и никаква идея какво да правим.....Извинете има една идея. Щели да купуват ръждясалия Химко.......Оставка......

  21. 21 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#14:"cinik"]За 1 млн. инвалиди не говорим[/quote]
    абе факт е, че има измамници, но е факт и че човек след 50 вече не е като на 20 а на 60 категорично има рязък спад в здавния му статус и работоспособност.
    Държавата може да реши и хората да се пенсионират на 99, но организма "пада" много по-рано и ако човек не е в редовна пенсия, то се инвалидизира и пак взема пенсия.
    Не може организмът да е работоспособен докато каже правителството!

    Долу евроатлантическите ценности!
  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#17:"Сова"]Милиони хора са прецакани от системата, защото дори и да имат няколко години без да се осигуряват и физически не моигат да доживеят до пенсия. А тогава всичките им вноски къде отиват? [/quote]

    Засега 1/3 от населението са пенсионери, така че статистически тази легенда не се доказва.


    [quote#17:"Сова"]наслушали сме се как нямало направления и да сме минели след месец (ако още сме живи, разбира се). Тази "милонна прослойка" вадим пари и си плащаме на добри лекари, чийто кабинет не е празна стая с бюро[/quote]

    Това е същото нагаждане към малоумията и спасение поединично, чрез което комунизмът оцеля 45 години. Бърсане на задника с нарязан на карета вестник, нанизан на пирон в стената, защото няма тоал. хартия и съботно-неделно копаене на 2 декара бахча на края на града, отпуснати за "самозадоволяване", защото рафтовте са празни.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  23. 23 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 470 Неутрално

    СИСТЕМАТА ТИ Е СБЪРКАНА ТАНЧЕ,ЕДИН МИЛИОН ДА САМО ЕДИН МИЛИОН ЗАЕТИ В ЧАСТНИЯТ СЕКТОР СИ ПЛАЩАТ ОСИГУРОВКИТЕ ТУКА,ДРУГОТО ДЪРЖАВНИ ВОЕННИ ПОЛИЦАИ ПЕНСИОНЕРИ ИНВАЛИДИ ДЕЦА И РОМИ НЕ ПЛАЩАТ,ПРОБЛЕМА Е ЧЕ ТЕ СА НЕКЪДЕ КЪМ ШЕСТ МИЛИОНА,в никакъв случай не насъсквам нацията към пенсионерите инвалидите и децата,ПРОСТО АПЕЛИРАМ ДА ПРОМЕНИТЕ ПО НЯКАКЪВ НАЧИН СИСТЕМАТА ТАКА ЧЕ ПОВЕЧЕ ХОРА ДА СА СЪПРИЧАСТНИ КЪМ ИЗДРЪЖКАТА НА СИСТЕМАТА,НАЙ ВЕЧЕ ТИ ТАНЧЕ,КРАЙНО ВРЕМЕ ТИ Е ТИ ДА ДАДЕШ ПРИМЕР И ДА ЗАПОЧНЕШ ДА СИ ГИ ПЛАЩАШ ОСИГУРОВКИТЕ ОТ ДЖОБА СИ!!!ДАЙ ПРИМЕР НЕЩАТА МОГАТ ДА ПОТРЪГНАТ ЗНАЕШ ЛИ,СПРИ ДА ГО ТОВАРИШ ТОЯ ИЗНЕМОГВАЩИЯТ МИЛИОН,ШЕ ГО ПРЕТОВАРИШ МАГАРЕТО И ТО ХЕПТЕН ЩЕ РУХНЕ

  24. 24 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    Сега ли се сети, когато тенденциите бяха ясни и това само има няма за половин година време, а до края на мандата представяш ли си лекарке, колко ще е задължението?

    Не те ли побиват тръпки преди да си легнеш?

    Кофти е да си БСП администратор, кофти, много кофти работа...

  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#23:"4i4e"]НАЙ ВЕЧЕ ТИ ТАНЧЕ,КРАЙНО ВРЕМЕ ТИ Е ТИ ДА ДАДЕШ ПРИМЕР И ДА ЗАПОЧНЕШ ДА СИ ГИ ПЛАЩАШ ОСИГУРОВКИТЕ ОТ ДЖОБА СИ[/quote]

    Социалните системи получават огромни бюджетни трансфери, дали ще осигуряваш чиновниците или ще доналиваш на ангро от бюджета е все едно. Единственият резултат е, че така се прикрива счетоводно част от издръжката на администрацията.

    Но за 500 млн. нови задължения за 9 месеца - оставката е императив! И без това, още 6 месеца в този ритъм и мачът свършва от самосебе си

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  26. 26 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    "Напоителни системи" получиха 15 милиона.
    Само от тях в НЗОК трябва да влезли около 800 милиона.

    А НЗОК издължи ли всичко на болниците?

  27. 27 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":
    Какво е решението
    Задължително плащане на здравни осигоровки и всеки,който не го прави,му са ограничени правата ли ?(не може да продава/ купува жилище,кола,земя,не може да ползва различни административни услуги......................).
    -Как обаче,ще се гарантира качеството и че с повече пари няма да стане по голямо качество,а по голяма далавера(болниците трупат дългове,колкото си искат...............)
    -Решението с лична електронна здравна карта и различен клас А,Б,С,Д здравна вноска( с различно покритие и привилегии),няма ли да е по добро решението ?

  28. 28 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Министър Андреева информира още, че министерството на здравеопазването ще създаде мрежа от патронажни центрове в 16 общини и в 28 области.

    Като истинска комунистка само обещава.

    писнало ми е от левичари
  29. 29 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И тройно да увеличат вноските и осигурените, лекарската и фармакологичната мафии нямат наяждане. Така и не казаха докторята колко пари искат за заплата, щото все не им стига

  30. 30 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#25] от "cinik":
    А какво да правим с голямата част администрация,полицаи и военни,които нито плащат здравни вноски и пенсионни вноски.

  31. 31 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Само един въпрос към министърката-КОИ болници са задлъжнели?

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  32. 32 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    [quote#26:"xmm"]800 милиона. [/quote]
    хиляди,разбира се

    А и всички държавни предприятия внесли ли са осигуровките?

  33. 33 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Откакто се заканиха да спират теча,той шурна.

  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сова":

    Тоя вариант също не работи. В Токуда нема лекари.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    държавата предпочита да не внася осигуровки на държавните служители, с което реално рекетира всички нормални хора, които си изкарват хляба в частния бизнес

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  36. 36 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 814 Неутрално

    [quote#29:"calc"]И тройно да увеличат вноските и осигурените, лекарската и фармакологичната мафии нямат наяждане. Така и не казаха докторята колко пари искат за заплата, щото все не им стига[/quote]
    Ама в това изобщо не е проблемът.Персоналните осигурителни вноски ще създадат пазар в здравеопазването,защото ще харчиш колкото имаш,а когато не се харчи достатъчно,никой не може току така да преяжда.Сега се преяжда ,защото се гребе от общата каца.Ако имаш възможност сам да преценяваш колко от натрупаното в личната ти осигурителна сметка и за какво да похарчиш,няма да е така.Има старци,аз познавам един такъв,за които е технически невъзможно да се установи някаква болежка,но този специално е през ден при личният си лекар.На нервна почва.Ей така,смята че му се полага грижа за здравето,независимо че пращи от здраве.

  37. 37 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#29] от "calc":

    напротив ,докторята не искат пари ,искат да си плащаш разхода като дойдеш на преглед ,защото се оказва ,че никой не ще да го плаща ,не може да влезеш разпран в кабинета ,иглата е 15 лв ,марлите 10 ,бинта 2 сестрата взема също поне3 лв надница ,докато доктора се поти да те шие ,а след това да му скочиш да го биеш ,щото не си доволен от нещо ,на това отгоре и да смяташ ,че трябва да тие безплатно ,е да ,ама не ,всеки трябва да си плаща разходите ,така както аз в магазина или при автомонтьора ,защо той ще ми вземе 40 лв да ми мръдне един датчик или да го зачисти ,а доктора ще ти спасява живота безплатно

  38. 38 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    хи , следващата идея на министърката , конкурс за избор на колекторска агенция ли е

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  39. 39 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Краде се! От уж образовани хора. Алчност без граници!

  40. 40 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#30] от "kapitalcho":

    най голямата дупка в системата е именно от полиция ,военни държавни служители и техните пенсионери ,изчислено през броя на тези ,които работят и не внасят никакви вноски в здравната система и тези ,които са ранно пенсионирани се получава огромен брой от близо 600-700 хиляди души ,верен електорат на червената партия ,който е най добре осигурен ,най не плаща никакви вноски ,защото са си измислили такива закони и ги прилагат неотклонно вече над 60 години ,а същите те се лекуват в най скъпите клиники - ВМА , Лозенец ,университетски болници и Токуда ,които правят 80 % от дефицита в системата ,а поне 50% от този дефицит е именно на тези хора ,които уж държавата трябва да осигурява ,но не го прави или го прави на 4% от мин работна заплата .Същото е положението и с децата ,като по същия начин държавата не намира за нужно да дава нормален процент осигуровка .От останалите неосигурени ,не е вярно ,че само 150000 души са неосигурените ,напротив ,в рамките на страната около 30% от хората от 18 до 64 години са неосигурени ,като в малките населени места процента е до 70%от населението ,това прави практически над 2 милиона души ,а поне 1 милион от тях е ив чужбина .

  41. 41 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До коментар [#29] от "calc":

    Ако го кажеш на австрийските доктори половината от тях поради смях ще се нуждаят от операции на херния. Съотношението на заплати български лекар към австрийски е 1:30.
    Понеже искаш да ти се каже колко ще ти кажа моя индекс - на Dr Doolittle. Индексът на Dr Doolittle гласи ,че начинаещ лекар в България трябва да взима 6 пъти( за всяка година висше образование) повече от фризьорка, а специалист 12 пъти повече (6 година медицина + 6 за специалност)

    Или ако фризьорката те подстригва (с ограничителя на машинката) за 7 лева , то при лекар без специалност трябва да плащаш 42 лева за преглед , а за специалист 84 лева. Така добре ли е ?
    Колко от тези пари ще плаща осигурителният ти фонд и колко ти лично си е проблем на теб и фонда. Докато не се постигне този индекс ще ходиш само добре подстриган, щото за лекарите границите са отворени и те всеки ден се отправят натам еднопосочно, а докато има търсене на медицински услуги в други точки на света проблем за тях няма да има. съответно с намаляване на заетите в българското здравеопазване тук ще се формира дефицит , дефицитът ще формира повишено търсене , повишеното търсене ще качи цените на здравното обслужване накрая и тук, искаш, не искаш. Само, че лекар веднъж заминал навън няма повече да се върне тук освен като турист или дошъл да си вземе близките. Хайде със здраве .

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  42. 42 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    До коментар [#27] от "kapitalcho":

    Лоша уредба и спасение поединично - това е мечтата на българския политик за крадене до припадък. Да не забравяме, че за да влезе в гилдията, той е платил входна такса стотици хилияди или милиони лева, които е взел от мутри и лихвари - ако не ги избие по най-бърз начин, ще гърмят автомобили и летят коктейли молотов по жилището.

    Законът трявба да е прегледен и справедлив, за неизпълнението не бива да има компромиси. Сега е една кочина, в която изрядните минават за глупаци, а тарикатите - за "оправни и пробивни пичове"

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  43. 43 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    втората огромна дупка в системата е ,че всеки неосигурен ,ако си плати 360-400 лв ,тоест до 36 вноски назад ,става осигурен и ползва всички привилегии на системата ,а тя не е толкова лоша ,колкото много хора я изкарват.Никъде по света никой няма дъстъп до скъпо лечение само срещу 200 евро и преди това да не е участвал с години в системата ,никъде по света няма болен ,нуждаещ се напр от операция след катастрофа или реанимация ,веднага да бъде поеман от системата и то за сметка на работещите в нея лекари и медици ,няма такова нещо ,а тук има .Разни умници предлага собствени сметки ,да ,ама ако нямаш нужната сума в семейството ти и ако например катастрофираш ,кой доплаща веднага ,след като имаш собствена сметка и няма солидарен модел ,някой замисля ли се - не .

  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#37] от "tur671":

    Еми, ако иглата е 15 кинта, нема как да излезе сметката...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    накрая да подкрепя доктор Дулитъл ,няма нищо страшно от това ,че са се натурпали 500 милиона дългове ,системата е натрупала 200 милиона от тях по време на новото правителство тоест по близо 30 милиона на месец ,защото липсва какъвто и да е контрол и се краде като за последно ,но ,цената на лекарския труд е време да тръгне нагоре и то драстично и няма вече как ,всеки да е крайно недоволен от лекарите и услугите ,ама като стане въпрос да си заплати реалната стойност на услугите ,започват разправии ,клинчения и колко са недоволни ,вече няма как да се постигнат социалните измислици ,като инвалиди освободени от такси ,деца ,пенсионери и т н безплатни прегледи ,при частните лекари няма как да се трупа дефицит ,защото разходите са сигурни и данъците също ,държавата не отстъпва никъде ,за да бъдат лекарските фирми хуманни .

  46. 46 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#44] от "Тони!":

    ами да ,онзи ден за 4 игли ,които ползвам седмично платих 64 лв с ДДС ,само ,че държавата не ми дава като лекарска фирма да си изтегля ДДС ,защото сме по прости от останалите търговци ,апропо за още 4 пакета лейкопласт и един антиалергичен също дадох 24 лв , за пакет бинтове и марли още 24 лв ,така ,че не знам пациентите как си мислите нещата ,особено като ми влезе някой и вземе да ми обяснява как бил пенсионер и бил освободен не знам какво става ,истината е ,че лекарите масово започваме да връщаме точно тези болни и те са крайно недоволни именно от нас ,а фактически се оказва ,че точно те се нуждаят от най много грижи и не плащат никакви осигуровки за разлика от мен ,а аз като отида на доктор си плащам винаги всичко ,що .

  47. 47 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#41:"Dr_Doolittle"]Ако го кажеш на австрийските доктори половината от тях поради смях ще се нуждаят от операции на херния[/quote]

    На първо място да обясним на човека, че часовете в тези държави се раздават за 3 месеца напред и като си го пропуснеш заради ангажимент, следващият е след още 3 месеца. Колкото и да е лошо българското здравеопазване, паралелната система с платените наръка прегледи закърпва положението. Имало е случаи, роднини идват с бохчите на гарата да търсят еди-кое-си светило, стоварват се в този вид на портала на Медицинаска академия и професорката ги приема учтиво в паузата между лекциите, които е имала в този ден. Плащането от този, който ползва услугата директно на този, който я извършва, е най-добре работещият вариант. Другото го виждаме сега. 6 пъти повече пари в системата спрямо 1999 г. и пак планини от дългове, дефицити и опашки, съпроводени с гигантски схеми за разхищения, "опътечване" и пр. източване...

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#45] от "tur671":

    Няма как цената на лекарския труд да тръгне нагоре, поради общото ниско качество на услугата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#46] от "tur671":

    Нямам идея за какви точно пакети говориш, но игла нема как да струва 15лв. Дали не говориш за някаква друга разфасовка?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#49] от "Тони!":

    игла с конец ,които са стерилни и се ползват еднократно ,няма вече как да ги вдяваме като навремето ,по скъпо е

  51. 51 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#36:"vjacho"]Има старци,аз познавам един такъв,за които е технически невъзможно да се установи някаква болежка,но този специално е през ден при личният си лекар.[/quote]

    За този профил пациенти БСП изрично намали потребителската такса, с идеята че "те по принцип нямат", а лекарите "не са толкова закъсали".

    Личната здравноосигурителна микросметка е единственото работещо решение. 30% застрахователен елемент за тежки лечения, 70% за пряко плащане на масовите заболявания. Да не каже някой, че е невъзможно, "защото българите са бедни". Точно защото са бедни, затова няма място за разточителство.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  52. 52 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#48] от "Тони!":

    Т.е ниското качество на услугата е вследствие ниското такова на лекарския труд? Ако системата е сбъркана, а тя е, виновен за това едва ли е лекаря.

  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#52] от "olly (Дневник=Цензура)":

    Аз не казвам, че вината е в лекаря. Казвам, че като цяло услугата е повече от посредствена, и заради това клиентът няма да плати повече, съответно няма да се вдигне цената на лекарския труд.
    В лекарите вина има голямата им пасивност в политически план, но това е друга тема.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Хораа от обпкражението ми които гласуваха за БСП както и върли комунисти, признават в прав текст че, нещата са отишли на по зле с нова правителство.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  55. 55 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално

    [quote#51:"cinik"]70% за пряко плащане на масовите заболявания[/quote]
    Т.е всички хронични заболявания, а те са сигурно 70% от джоба, така ли?

  56. 56 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#48] от "Тони!":

    ами като ти е ниско качеството в съседните страни и в Европа има много успешни клиники и никой не ти пречи да се лекуваш там ,аз веднага от личен опит в семейството ми ,мога да ти цитирам суми ,които ми поискаха лично на мен и съпругата ми също лекар специалист за операция -тук ми струваше 5000 лв ,във Франция ми я предложиха за 200000 евро в провинциална клиника ,не елитна ,в САЩ ми поискаха 250000 долара ,а в Япония беше най евтинко 160000 долара ,това за отстраняване на тумор и нова става в обл на коляно .Накрая се оказа ,че няма разлика в качеството тук и там ,сега сме си живи и здрави ,само ,че ти си пляскаш ей така напосоки ,защото никога не си допирал реално до проблем ,който да си го разрешиш тук и да установиш ,че никъде няма толкова евтина медицина по света ,така ,че се гответе за ужасяващо вдигане на цените на медицинските услуги тук ,номера с ниското качество няма да минава ,първо ще се плаща ,този номер ми го разиграват моите пациенти от години ,като им отида в къщи ,никога не си плащат и имат претенции ,затова не ходя ,а те идват и първо си плащат ,след това получават това ,което искат .

  57. 57 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#53] от "Тони!":

    Ок, но в случая пациента ще трябва да плати повече, защото в противен случай скоро ще остане и без лошата си услуга. С теб мисля спорехме преди време за болницата в Девин и необходимостта от нея, нужди много, накрая винаги някой плаща сметката.

  58. 58 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#36:"vjacho"]този специално е през ден при личният си лекар[/quote]
    Иска човекът някой да му обърне внимание, да го пита "дядо Иване, как си?", да го изслуша как го наболявало не знам си кое ,когато лежал еди си как, и как захарта му не знам си каква била, пък видиш ли кръвното вчера пък днес
    Трябва да им правят групови психотерапии на такива.

    Долу евроатлантическите ценности!
  59. 59 Профил на edin13
    edin13
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#53] от "Тони!":

    крайната услуга не е посредствена ,ти не си плащаш изобщо за нея ,за да претендираш ,НЗОК заплаща на ОПЛ само толкова ,колкото да се поддържат кабинети ,заплати на излишен персонал в тях свързан с броя на пациентите записани при лекаря ,при специалиста около 20 лв ,които не покриват реално нищо ,а на болницата примерно 400 лв за раждане ,ами къде по света за 200 евро ще ти поемат раждане ,че на това отгоре и има претенции за посредствена услуга ,ами да ,посредствена е ,една такава зала с персонала и оборудване е 5 милиона евро ,никой не ги покрива ,останалото си е приказки

  60. 60 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Крайно време е "Бърза помощ", която се ползва от всички да се финансира с процент от ДДС. Примерно, увеличава се с някакъв процент ДДС, като същевременно се намаляват вноските за здраве на работещите, а пенсионерите се обезщетяват с съответния процент. Така тарикатите, ползващи "Бърза помощ" щат не щат ще си плащат чрез ДДС.
    Няма нужда да се събират вноските от 2000 г., достатъчно е в сегашната система от 3 години назад да се добави и някакъв гратисен период от 6 месеца, в които да се плаща редовно без право на ползване на здравна помощ, а за скъпо лечение този срок да е една година. Ползване на системата - само след изтичане на гратисния период. Така тарикатите или ще си плащат осигуровките редовно или цялото лечение накуп.
    Защото има случаи да дойдат българи от САЩ, да си платят три години назад за скъпа операция от по някплко хиляди лева.

  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#56] от "tur671":

    Само че във Франция можеш да не платиш нито стотинка за тази услуга, нали?


    До коментар [#57] от "olly (Дневник=Цензура)":

    Не помня какво сме спорили, но нуждата от нея е очевидна. А дали има нужда от увеличаване на цената на услугата - не мисля.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#41:"Dr_Doolittle"]Индексът на Dr Doolittle гласи ,че начинаещ лекар в България трябва да взима 6 пъти( за всяка година висше образование) повече от фризьорка, а специалист 12 пъти повече (6 година медицина + 6 за специалност) [/quote]
    То за всички професии има установени такива съотношения и те се съблюдават доста добре във всяка нормална държава.

    Долу евроатлантическите ценности!
  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#59] от "edin13":

    Не знам ти как реши какво плащам и какво не, но аз се осигурявам на максималния осигурителен праг и допълнително имам здравно осигуряване в максимален пакет към здравен фонд. Което означава, че навсякъде би трябвало да получавам максимално добро обслужване и да не плащам стотинка за него.
    А реалността е различна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#41:"Dr_Doolittle"]Или ако фризьорката те подстригва (с ограничителя на машинката) за 7 лева , то при лекар без специалност трябва да плащаш 42 лева за преглед , а за специалист 84 лева. Така добре ли е ? [/quote]
    за специалист съм съгласен на 60
    Иначе в Токуда това са цените горе-долу.
    40-45 за първичен преглед при лекар без хабилиатция и 60 за професор.

    Долу евроатлантическите ценности!
  65. 65 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 934 Неутрално

    Здравната каса се източва! Масово! Така е направена системата, че "наши хора" от различни разцветки със здравни центрове да могат да я източват

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  66. 66 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#47:"cinik"]часовете в тези държави се раздават за 3 месеца[/quote]
    А ако до тогава умреш?
    Може ли да чакаш с пневмония три месеца?

    Долу евроатлантическите ценности!
  67. 67 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#48:"Тони!"]Няма как цената на лекарския труд да тръгне нагоре, поради общото ниско качество на услугата.[/quote]
    Какви прегледи правят повечето лекари бе? Те нямат елементарни пособия! Може ли уролог да няма в кабинета си ехографски апарат? Какво преглежда тогава??

    Долу евроатлантическите ценности!
  68. 68 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#43:"tur671"]ако нямаш нужната сума в семейството ти и ако например катастрофираш ,кой доплаща веднага ,след като имаш собствена сметка и няма солидарен модел ,някой замисля ли се - не .[/quote]

    Системата е като с каското за колите. В микросметките няма как да няма застрахователен елемент за големите бели. Но за малките здравни потребности - само кешовият принцип е спасението. Най-добре държавата се изтегля изцяло, всеки преценява дали ще плаща в брой или ще се абонира във фонд. Сингапурският вариант е с личните сметки, както беше ДДС-сметката навремето. В нея влизат 70% от вноските, 30% се удържат за каско, влизат пари само от здравната ти вноска и харчене може отново само за здравни цели.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  69. 69 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    Защо никой не желае да продължи да реформира системата?
    [quote#20:"1_bulgarin"]Ясно е , че вървим към тотално задлъжняване......2.5 мрд. НЕК, 700 млн. БДЖ, 500 млн. болници,2мрд. дефицит и никаква идея какво да правим.....Извинете има една идея. Щели да купуват ръждясалия Химко.......Оставка...... [/quote]
    Изследваните настроения показват, че избиращите и колебаещите се искат да продължат така да я карат. Да видим до къде ще стигнат, макар че, възможностите в този случай могат да се преброят с пет повторения на петте им израстъка.

  70. 70 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#41] от "Dr_Doolittle":

    +++++++++++++++++++++

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#67] от "Сова":
    Че аз ли съм виновен бе? Това именно доказва ниското качество на услугата. Което е ниско и в няколко пъти даваната за пример от теб Токуда - там пък има оборудване, няма лекари. Чудесен хотел с яки тоалетни чинии и до тук. Пак нула.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Ейго откъде бил растежа на бевепето.

  73. 73 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    принципно писалите по горе лекари са прави , но правят само констатации и никакви решения . а констатациите са колко са лоши пациентите та да не искат да си плащат на ръка . аз съм спазил закона , внесъл съм си предвидените осигуровки и очаквам и лекаря да спази закона . системата е сбъркана тотално , оттам и деградацията и лошите практики сред лекарите . иначе действително е абсурдно низко заплащането им

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  74. 74 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#48] от "Тони!":
    [quote#48:"Тони!"]Няма как цената на лекарския труд да тръгне нагоре, поради общото ниско качество на услугата.[/quote]

    Тони, тая работа не е като оная работа. Ти може и да си оправяш сам колата в двора, на село, но не можеш да се самооперираш. Така че, колкото и никокачествена да е услугата, като я няма, цената й, неминуемо, ще скочи. Иначе взимаш самолетчето и отскачаш до Виена за операция.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  75. 75 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    До коментар [#66] от "Сова":

    Както искаш го възприеми, но само докато аз бях в Германия, 2 наши студенти се разболяха точно от бронхопневмония. Единият го приеха на лечение, чак след като припадна с температура. На другия родителите му бяха лекари, чуха по телефона с какви симптоми го е пратил вкъщи личният му лекар, и го изкомандавха веднага да хваща самолета за Бълария, където го настаниха при себе си в провинциалната болница.

    Влизането в болница в тяхната система е нещо, което се възпрепятства до последно. Нямат като нас 300 болници на 7 млн. население.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  76. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#74] от "grand funk railroad":

    Тая работа с неминуемото далеч не е толкова неминуема. Хората в много случаи просто отказват лечение и толкова.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 77 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Според мене трябва да се въведе самоучастието подобно на застраховките за недвижимо имущество. Примерно при щета под 1000 лева сам си я поемаш, а ако е над тази граница тогава ти се плаща застраховка.
    По този начин 11 лева за кръвни изследвания или 40 лева преглед при сепциалист няма да ти ги поема никой-плащаш сам и съответно не злоупотребяваш. Но ако се наложи операция тогава се включва застрахователят и ти поема цлата или по-голяма част от сумата.
    Смятам има резон?

    Долу евроатлантическите ценности!
  78. 78 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#74:"grand funk railroad"]и може и да си оправяш сам колата в двора, на село, но не можеш да се самооперираш. [/quote]
    Това е злоупотреба с монополно положение. Както и да го погледнем.

    Долу евроатлантическите ценности!
  79. 79 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#74:"grand funk railroad"]Ти може и да си оправяш сам колата в двора, на село, но не можеш да се самооперираш. [/quote]

    Както може сам да си ремонтира къщата, да си направи компотите, да си свари ракията, да си ушие дрехата, да си напише данъчната декларация, даже и по радиоточката да се изкаже...но винаги ше си остане аматьор...
    Това е бедата на нацията...всеки разбира от всичко и не може нищо конкретно...!!!

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  80. 80 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Не болниците са задлъжнели, а ръководствата им! Министерството какво прави по въпроса - или и то е в играта?

  81. 81 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#55:"olly (Дневник=Цензура)"]Т.е всички хронични заболявания, а те са сигурно 70% от джоба, така ли?[/quote]

    Kaкто и да го въртиш, след като са масови, равномерно разпределени заболявания, няма кой да ги плати, освен самите болни. Не е познато някакво скришно място - източник на здрави и заможни данъкоплатци, които да покрият разхода. Всеки има по някой болен ако не в семейството, то в голямата фамилия, с която има имуществени отношения. Държавата сега вади от джоба на внука, за да му лекува бабата, която на 80 години има 2 апартамента.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  82. 82 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#60:"pamela"]Крайно време е "Бърза помощ", която се ползва от всички да се финансира с процент от ДДС. [/quote]

    Така само ще напълниш джоба на ДДС-веригите. Откакто се спука ВЕИ-балонът и балонът със заменките, нали виждаш къде са се налепили старите пиявици: на ДДС-веригите и в източването на частните пенсионни фондове.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  83. 83 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#75] от "cinik":

    Стига си лъгал. В България за елементарна настинка предписват антибиотици за да се презастраховат. В Германия точно спешната им помощ и приема в болница е на много високо ниво. При хроничните заболявания наистина можеш да си чакаш с месеци, ако не си частно осигурен. Солидарното здравно осигуряване е едно от най-големите постижения на Европа, ти ни пробутваш тук постоянно някакви Сингапурски и какви ли не простотии. Като не искаш солидарност, не плащай вноски, плащай си от джоба.

  84. 84 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#83:"olly (Дневник=Цензура)"]ти ни пробутваш тук постоянно някакви Сингапурски и какви ли не простотии.[/quote]
    Наложи се да ходя в СИнгапур на лекар защото пикаех кръв, с извинение.
    Прегледа ме един ОПЛ, който беше специалист по всичкология. Имаше си уреди, всичко, но останах с впечатление, че от не са му мн ясни нещата. Другите пациенти със съвсем други оплаквания пак той ги оправя. Не знам какво трябва да стане за да прати някой на специалист
    :?

    Долу евроатлантическите ценности!
  85. 85 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Червените разсипници се върнаха на власт и схемите за източване на бюджета заработиха с пълна сила! Целогодишно с обръчи от "наши" фирми се източват болниците, задлъжняват безобразно, а след това започват заплахите от затваряне, неколцина баби се изправят да се поразсополивят пред камерите и червените другари "неохотно", но "в името на народа" бръкват в кацата с обществените пари и си заплащат щедро милионите на... самите себе си. Населението блее доволно. На следващата година - пак същото, като милионите постоянно се увеличават. И на никого не му хрумва да се запита, защо частните болници, работещи с НЗОК, някак странно не задлъжняват и успяват да се справят с парите от касата? Нещо повече, непрекъснато се откриват нови частни болнични заведения. Нима това не е парадокс?

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  86. 86 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#85:"Кокетна-РБ е нов проект на БСП/ДС! ОСТАВКА!"] И на никого не му хрумва да се запита, защо частните болници, работещи с НЗОК, някак странно не задлъжняват и успяват да се справят с парите от касата? Нещо повече, непрекъснато се откриват нови частни болнични заведения. Нима това не е парадокс?[/quote]


    Аз точно за това попитах-КОИ болници задлъжняват?

    Същият въпрос,зададен по друг начин-има ли частна болница с дългове?

    Същият въпрос-има ли частна болница,която плаща "отчисления" към някоя партийна каса?

    Много е точен коментарът ти-удря направо в целта!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  87. 87 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#85:"Кокетна-РБ е нов проект на БСП/ДС! ОСТАВКА!"]що частните болници, работещи с НЗОК, някак странно не задлъжняват и успяват да се справят с парите от касата? [/quote]
    Защото в Токуда за час по НЗОК се чака месец, а ако бързаш-плащаш. И В частните болници се приемат само пациенти за които касата плаща добре или такива пациенти, които си поемат всичко.

    Долу евроатлантическите ценности!
  88. 88 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#78] от "Сова":

    Кой за каквото е учил.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  89. 89 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#83:"olly (Дневник=Цензура)"]Като не искаш солидарност, не плащай вноски,[/quote]

    Предвидена ли е такава законова възможност? Между другото, госпожата на снимкат казва, че който не си е платил ВСИЧКИ вноски за 14 години назад, да няма право на лечение. Аз през 2008 година имам 1 единствена липсваща вноска по неизвестни причини, някаква грешка при декларирането ще да е. Пуснал съм възражение, чакам отговор. Според идеята на г-жата, аз не трябва да ползвам и спешна помощ..

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  90. 90 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#87:"Сова"]в Токуда за час по НЗОК се чака месец, а ако бързаш-плащаш. [/quote]

    О, това се знае. Четвъртъците Токуда работеше с НЗОК. За осигурени в частен фонд е силно непрепоръчително да търсят здравна услуга по това време.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  91. 91 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    [quote#75:"cinik"]Нямат като нас 300 болници на 7 млн. население. [/quote]
    Дали населението е толкова, не се знае, при положение, че 2 млн. заедно със сезонно заетите работят на вън, но болниците са повече на глава от населението от преди 15 години и резултатът е ясен. Никой обаче не знае защо закриването им е "големият грях", който никой политик и ограничените му и меко казано безпределно тъпи избиратели, не искат да приемат.

  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#91] от "Ще върнем България в Европа":

    Закриването им определено е голям грях, защото носи огромни последствия след себе си. Здравеопазването има и социален компонент и той трябва да се разглежда, дори и да бъде превърнат в бизнес такъв.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#89] от "cinik":не ,просто според закона ще си платиш до 24 часа вноските неплатени от преди и лихвите ,предполагам спешна помощ ще е безплатна ,а и реанимацията до 24 часа в болница също , след това обаче ще стане страшно ,особено ако нямаш и веднага пари ,на запад мои професори ни разказваха ,как в елитна детска клиника в Париж са реанимирали дете блъснато от кола до 24 часа ,след това са били готови да го изпишат и да го пратят в хоспис ,защото е било чужденец и хората не са се организирали бързо ,това ще стане и тука и ще има загинали пациенти и такива ,които ще се насочват за лечение в манастири и духовни средища ,където ще им баят шамани по евтино .

  94. 94 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#75] от "cinik":

    ежемесечно много хора от чужбина се връщат да се лекуват тук ,поради невъзможност да достигнат там дори до личен лекар ,а камо ли до болница ,а тук местните не броят доктора за нищо

  95. 95 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#93] от "tur671":

    Една жена каза.. били изхвърлили детето от болницата, бинт по 25лв, игли по 15.. Пич, посмали малко.
    Не можеш да сравняваш родното медицинско обслужване с което и да е в нормалните страни. Обслужването е под нулата и толкова.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  96. 96 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 430 Неутрално

    "Министър Андреева информира още, че министерството на здравеопазването ще създаде мрежа от патронажни центрове в 16 общини и в 28 области. В тях ще се проследяват хронично болните пациенти."

    Това според мен е най-важното в статията.Преведено означава:болниците ще ги фалираме,или ще ги направим недостъпни/вероятно първо едното,после другото/,обаче електоратът да не се тревожи,щото ще му отворим нещотийки,в които учили-недоучили,някакви подбрани по социално-квотен принцип,които още ги няма ще се грижат за здравето му.Колкото могат,обаче пациентът няма да плаща-нали това е най-важното за гласоподавателя.Бъдете здрави!

  97. 97 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сова":

    "Всички които имат пари пътуват до София за преглед в Токуда, ВМА или друга подобна болница. "

    И в Александровска, ИСУЛ, Правителствена, Тина Киркова, Шейново,Майчин дом, Окръжна.
    Не можеш да "Мргинализираш" болници от тяхната величина, където са най-читавите кадри.
    Токуда, освен че е лъскава не блести с нищо особено, освен че напират да правят излишни изследвания, с цел да източват пари И от пациентите И от касата.

    БТВ, кой ти каза, че ВМА е частна?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  98. 98 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3893 Неутрално

    С две думи ситуацията в нашето здравеопазване се влошава!Няма пари,има нарастващи дългове , а специализирания медицински персонал все повече намалява!Не виждам как в обозримо бъдеще ситуацията ще се подобри!

  99. 99 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#49] от "Тони!":

    Нашибах ти толкова минуси, колкото досега не ми се е случвало никога.
    Както не си наясно - питай.
    Става дума за шевна игла, тази с която се шие разпрана човешка плът.
    Еднократна, атравматична, стерилна. Барабар с прилежащия ѝ конец.
    Толкова струва.
    Те ти Гугъл направи си справка.
    Не е иглата с която ти набучват вит. В 12 in the г..а.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  100. 100 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#48] от "Тони!":
    "Няма как цената на лекарския труд да тръгне нагоре, поради общото ниско качество на услугата."

    Тони, зависи какво наричаш качество на услугата.
    Ако е това колко са лъскави болниците - да, не е на висота.
    Колкото до уменията на лекарите - навсякъде има и добри и лоши лекари.
    Само дето у нас всяка грешка се преекспонира от медиите за да има поредното правителство оправдание да не инвестира в здарвеопазването.
    Леля ми преди години специално купи на баща ми компютър, за да могат да обсъждат безплатно къде са грешките на колегите му от Мейо.
    На мене лично ми се е случвало да видя толкова оплескани случаи от американски и немски и френски лекари, че ми е идвало да се разплача от отчаяние.
    Та не е само у нас, да знаеш.
    Освен това, ако няма инвестиции в здравеопазването, то няма как да стане по=добро.
    От п....я боя не става, е казал мъдрият наш народ.
    За да имаш на изхода, трябва да имаш и на входа. Другото е алхимия за наивници.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK