От утре линейките в страната ще са с плакати в подкрепа на здравния министър

От утре линейките в страната ще са с плакати в подкрепа на здравния министър

© Цветелина Белутова



От утре всички линейки на Спешна помощ в страната ще се движат с поставени на видно място плакати в подкрепа на министъра на здравеопазването Петър Москов.


Акцията е организирана от медицинската федерация "Подкрепа", която днес декларира подкрепата си към Москов, който бе остро критикуван заради намерението линейки да не влизат в ромските квартали, в които преди е имало посегателства над лекари, ако не бъде гарантирана сигурността им. 


"Истината – след години на унижение, касаещо цялото ни общество", ще гласи плакатът, с който ще бъдат снабдени колите на Спешна помощ в София.




"Ние не приемаме твърденията на народните избраници от някои политически партии и неправителствени организации, че министър Москов етнизира проблема. Няма по-убедителни аргументи от цифрите, а те са: От 227 от началото на годината нападения над екипи на спешна медицинска помощ, 175 - са в ромски махали", се посочва в декларация на "Подкрепа". От организацията изтъкват, че безопасността на спешните медици по време на работата им "трябва да се осигурява навсякъде, където има риск от издевателства над тях".


"Патетиката не може да укрива истината. Тя няма етнически характер, а дълбок социално-политически", заявяват от медицинската федерация.


От федерацията коментираха, че инициативата за плакатите е дошла от структурите й в цялата страна. Обмислят и други акции, ако инициативата на Москов не срещне разбиране, каза пред "Дневник" председателят на организацията Маргарита Петрова, която определи здравния министър като "единствения читав човек, който се осмели да бръкне с пръст в раната".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Според БХК тези са расисти. А Иво Инджев иска оставката на Москов.

  2. 2 Профил на Стажанта
    Стажанта
    Рейтинг: 399 Весело

    Ех ако повечето ни депутати се радваха на такав подкрепа .. Ама как да се радват като не са свършили толкова работа и не са представили толкова проекти колкото Москов за 1 седмица )

    В минутата в която ДПС имат министър председател си късам паспорта!
  3. 3 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    толкова сме разединени като нация, че даже един очеизваден проблем не може дори да бъде описан като такъв - веднага ще се намерят цял отбор щрауси със завряни глави да викат на черното бяло (в пряк и преносен смисъл).

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Да не забравят, че за сега Москов , на етап - и от мен два вола.

  5. 5 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Наместо хората да искат полицията да хваще побойниците, искат да гетизират циганите още повече.
    Настигнахме руснаците по толерантност и интелект.

  6. 6 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Весело

    Москов!........Москов!......Москов!......

  7. 7 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Москов да внимава как пресича на пешеходните пътеки.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4395 Неутрално

    Нещата започват да придобиват комични измерения.
    Много жалко.

    klimentm
  10. 10 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 598 Любопитно

    ... хм, а по адреси шА 'одат ли... или сал шА денсат...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  11. 11 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Мнозинството хора в България са нормални, работещи и умни. Това, че политиците търсят подкрепата на останалата част от народа е съвсем друг въпрос. Явно доктор Москов е замесен от друго тесто.
    Успех !

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  12. 12 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2727 Любопитно

    А Протестна мрежа няма ли да разнасят плакати на Москов и да се прекръстят на Подкрепяща мрежа?

  13. 13 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 598 Неутрално

    [quote#5:"lordcris"]Наместо хората да искат полицията да хваще побойниците, искат да гетизират циганите още повече. [/quote]
    ... с такива ценности- такива желания...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Ами да пращат побойниците в затвора (или да полагат обществено-полезен труд), да ги лишават от социални помощи от всякакъв вид и т.н.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  16. 16 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Да не забравят и подкрепата за премиера...

  17. 17 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#3:"хм"]отбор щрауси със завряни глави[/quote]

    Не са щрауси, а платени либерасти, които трябва да бъдат отстранети от обществения живот и да не им се дава никакво право на гласност. Трите универсални права на човека, ако се спазват, са напълно достатъчни, за да живеят всички достойно - право на живот, на свобода и на собственост. Всичко друго не са "права", а привилегии.

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    100 % ефективност на Москов по този проблем и важна крачка извървяна само за два дни.

    Ревът на вечно недоволните просто остава като смешен фон.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Преди малко четох статия за дело за нападение над лекар(и) в Овча Купел. Деянието е станало Май.2013, делото е било за тези дни (не знам дали преди това също е имало) и това дело е отложено за ... Април.2015.
    Има няма 2 години мотане, а краят не се вижда.
    Малко по-експедитивно трябва да се решават такива случаи - нападаш, арестуват те, 3 дни в кауша, на 4-тия ден в съда и каквото ти е писано.

  20. 20 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Трябва да се реже "заразата" ,а не целият "етнос" ,нима Москво не знае това като лекар .

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  21. 21 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#2:"Стажанта"]Ех ако повечето ни депутати се радваха на такав подкрепа .. [/quote]
    +++++

  22. 22 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#4:"442"]Да не забравят, че за сега Москов , на етап - и от мен два вола. [/quote]
    Системата е много баята и Москов ще трябва да положи огромни усилия, за да разбие този порочен модел. Да му пожелаем успех. А колкото до обещанията - не си спомням да е казвал, че от догодина ще ни лекуват в швейцарски клиники.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  23. 23 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    не ми харесва каквото и да е етническо изказване. Статистиката обаче показва, че всичките 225 случая са криминални действия. Прокуратурата трябва да се задейства. Не е работа на дравния министър да въдворява ред в страната. Правоохранителните органи(МВР, прокуратура, съд) да се вземат в ръце...........да не говорим, че са с най-големите бюджети, най-подкупни и най-малко работа вършат

  24. 24 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 527 Неутрално

    дивен популизъм

    въпросните махали са извън закона буквално, там е проблема - нямат задълженията на граждани и това няма да се реши с плакати и речи, а със спазването на закона ЕДНАКЪВ ЗА ВСИЧКИ.

    Освободените от данъци, такси, невъзползващи се от безплатното, държавно средно образование, живеещи извън правилата нямат стимул да бъдат отговорни граждани.

    Само се обработва и настройва и без това разединеното общество

  25. 25 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Оригинална демонстрация за мнението на хората в Спешна помощ. Браво. Нищо, че ще набедят инициативата за режисирана.

  26. 26 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    Иначе на Хелзинкския комитет препоръчвам да отидат в Хелзинки и да пребият един лекар, пък после да се оправдавам етнически

  27. 27 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#22:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Системата е много баята и Москов ще трябва да положи огромни усилия, за да разбие този порочен модел. Да му пожелаем успех[/quote]
    +++++
    Тепърва е още на старта и ще се доказва. За всички нас е добре да успее.

  28. 28 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#5:"lordcris"]Наместо хората да искат полицията да хваще побойниците, искат да гетизират циганите още повече. [/quote]
    Думите ти ме накараха да се замисля, какво стана с двамата цигани пребили докторката със седалката на скутера. Няма ли поне да ги "посъветват" в РПУ-то, че така на се прави?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8363 Неутрално

    Най-сетне българите се обединиха в нещо и някого.

  30. 30 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1018 Весело

    [quote#16:"mahjongg"]Да не забравят и подкрепата за премиера...[/quote]
    -И за Москов, и за Премиера и за цялото правителство. Ама не само с плакати, а и с вувузели, вместо сирени на линейките.

  31. 31 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Подкрепям хората от Спешна помощ в тезата, че проблемът не трябва да се етнизира и политизира. Търси се ефективно решение Спешна помощ да може да стигне безпрепятствено навсякъде.

  32. 32 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Какво ще пише на плакатите: Стоп на циганизацията!", "Циганите на с...лънцето"? Да вземат идеи от Атака?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  33. 33 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1018 Весело

    [quote#6:"dobrich"]Москов!........Москов!......Москов!......[/quote]
    -Мани това, че такива скандирания звучат много русофилски, а той е от друга партия.

  34. 34 Профил на Alexander Kurtakov
    Alexander Kurtakov
    Рейтинг: 21 Неутрално

    До коментар [#23] от "stanislavdi":

    Работата му е да реши проблемите в неговият сектор - и ако това означава да въдворява ред за да могат да се изпълняват задължения от редица хора то тогава става негово задължение да въдворява и ред. Същото важи за всеки поотделно - една система е толкова стабилна колкото най-нестабилното и звено!

  35. 35 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 875 Неутрално

    май такова нещо досега не се беше случвало

  36. 36 Профил на lmy13504670
    lmy13504670
    Рейтинг: 217 Неутрално

    В случая БХК действа също толкова първосигнално, колкото и някои крайнодесни партии. Ясно е, че всеки човек /в тази имаща се за демократична страна/ има право на медицинско обслужване - българин, циганин, бежанец и пр. Хуманността е основата на силното обществото. Също така е ясно и че има проблем - в конкретния случай с агресията в определени райони. В страната, в която живея, много често пияни младежи биеха контрольори
    във влаковете рано сутрин след дискотека. Идентифицира се проблема и сложиха по двама полицаи до кондуктора в определени часове на деня. И толкова - повече не се чу за проблеми. Цялата истерия е безсмислена - решението е очевидно.

  37. 37 Профил на Антоний Методиев
    Антоний Методиев
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Основателна и навременна реакция на служителите от "Бърза помощ". Москов заслужава тази подкрепа. Кампанията срещу него е фактически кампания за налагане на групови привилегии срещу личните човешки права. Престъпленията не могат да бъдат закриляни като права. На практика неотменното човешко право на живот на служителите в "Бърза помощ" е застрашено. Странно защо /дали е странно?/ точно реакцията към заплахата веднага получи определението "ксенофобия". Кой и на какво основание може да задължи лекарите и другите служители да се самоубият в името на чуждите привилегии, в мирно време?!

  38. 38 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#29:"rosiraycheva50._"]Най-сетне българите се обединиха в нещо и някого.[/quote]
    Като е за бабаитлък, се обединяваме. Затова сме на този хал.
    И сега, като престанат да ходят в махалите, ще им се вдигнат заплатите или ще им се подобрят условията на лекарите? Или пък ще стигат навреме при останалите?

  39. 39 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#36:"malen"]Цялата истерия е безсмислена - решението е очевидно. [/quote]
    Тъкмо стигна до интересното и спря. Какво е решението - изцепката на министъра ли?

  40. 40 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    [quote#34:"akurtakov"]Работата му е да реши проблемите в неговият сектор - и ако това означава да въдворява ред за да могат да се изпълняват задължения от редица хора то тогава става негово задължение да въдворява и ред. [/quote]
    Е какво да направи? Вместо със спинцовки да оборудва линейките с винкели ли? Вместо апарати за кислород да оборудва линейките с електрошокови палки? Вместо лекарите да ходят футболни запалянковци ли?

  41. 41 Профил на lmy13504670
    lmy13504670
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#39] от "fatoumata":

    Решението е в примера - охрана на лекарите в определени зони, които се приемат за рискови.

  42. 42 Профил на ramm_stein
    ramm_stein
    Рейтинг: 374 Неутрално
  43. 43 Профил на Alexander Kurtakov
    Alexander Kurtakov
    Рейтинг: 21 Неутрално

    [quote#40:"stanislavdi"]есто със спинцовки да оборудва линейките с винкели ли? Вместо апарати за кислород да оборудва линейките с електрошокови палки? Вместо лекарите да ходят футболни запалянковци ли? [/quote]

    Няма нищо лошо в предложението линейката да се придружава от полиция. Предложенията ти дори не смятам за уместно да бъдат коментирани.

  44. 44 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#18] от "Darth Plagueis":
    Споко бе Тони още са само предложения, задръж малко да се види ефекта и тогава надувай фанфарите

  45. 45 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    [quote#43:"akurtakov"]Няма нищо лошо в предложението линейката да се придружава от полиция.[/quote]
    Не циганите са проблем, а гетата. Аз имам друга теория как да се справим с циганията. Не с онази шарена цигания (музика, танци и дрехи, те са културна ценност), с онази цигания беззаконието измежду циганите.

  46. 46 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#41] от "malen":

    Подкрепям.

  47. 47 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#41:"malen"]охрана на лекарите в определени зони, които се приемат за рискови.[/quote]

    И като се определят за "рискови" според регистрираните случаи, никой не можа да обвини Бърза помощ и полицията в ксенофобия.

    В рисковите зони трябва да включат и местата на запиване, а там се е случвало и етнически българи да посягат на лекари.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  48. 48 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#37] от "Антоний Методиев":

    има два неоспорими факта:
    така нареченото малцинство не спазва законите в държавата и това негласно се толерира от самата държава - двоен стандарт спрямо останалите;
    лекарите и работещите в спешна помощ се трудят в мизерни технически и битови условия за жалко възнаграждение;

    Та как точно изказването на министър Москов и украсяването на линейките с плакати ще реши горните два проблема?

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    [quote#47:"Музар"]В рисковите зони трябва да включат и местата на запиване, а там се е случвало и етнически българи да посягат на лекари.[/quote]
    -В рисковите зони трябва да се включат и училищата, защото и там се е случвало и етнически българи да посягат на учители.
    П.П- Бе то май, почти цяла България е "рискова зона".

  51. 51 Профил на Alexander Kurtakov
    Alexander Kurtakov
    Рейтинг: 21 Неутрално

    До коментар [#45] от "stanislavdi":
    Идеите са хубаво нещо, но докато те бъдат реализирани(или не) от отговорните за това лица(МВР, кметове, общини...) - министърът на здравеопазването (в момента Москов) трябва да се погрижи Спешна помощ да работи нормално. Когато проблемът с риска бъде решен се преразглежда решението за охрана на Спешната помощ.

  52. 52 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Е,това вече е циганска работа.

  53. 53 Профил на Антоний Методиев
    Антоний Методиев
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#48] от "ana_ni":

    Вие разбра се знаете, че представените от вас факти не са факта около който започна тази истерия. Както добре разбирате - изявата на служителите от "Бърза помощ", която коментираме, не е в следствие на представените от вас факти. Те безспорно ще бъдат коментирани в други статии напред във времето.

  54. 54 Профил на emi1ian
    emi1ian
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Вместо да се оправдава и крие, Москов просто реши проблема. Лекари няма да ходят в райони където биват пребивани.

    Да ги охранява полиция, да ги пазят местните, ако ще мешарето да излезе с решение, но на това д-р Москов сложи край.

    Едно добро начало.
    А такива като ДПС, Хелзинкски и други интересчии които нищо не са свършили за това общество, просто игнорираш. Ако решиш да се бориш с прасе ще се окаляш като прасето в помия, а на прасето ще му хареса.

  55. 55 Профил на ancho66
    ancho66
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ogiigo":

    "Ами да пращат побойниците в затвора (или да полагат обществено-полезен труд), да ги лишават от социални помощи от всякакъв вид и т.н."
    Това са тихи и потайни желания, лицемерни, неверни....
    На практика:
    Не са пращали побойници в затвора вече 200 пъти, защо сега да пращат??? Не са ги лишавали, изобщо не са ги търсели, това е известно от години насам.

  56. 56 Профил на henry_miller
    henry_miller
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#5:"lordcris"]

    Наместо хората да искат полицията да хваще побойниците[/quote]

    Те ги хващат, но после ги пускат и така до безкрай.Трябва и в полицията и в съдилищата реформа, в образованието и здравеопазването, в социалните сфери също.Но все отнякъде трябва да се почне, а за 25 години никой не се и опита, а сега на първия престрашил се - Москов, скочиха всякакви организации за защита на правата, депутати и бивши министри, виновни за хала на който сме, както и много хора, като теб, които вечно мрънкат и никога не са доволни.

  57. 57 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Много лекарска енергия се отля в плакатите.

  58. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#44] от "shileto":

    Кое са предложения бе? Защитата на лекарите от спешното факт ли е? Факт е. А това беше един от основните проблеми в това звено.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 59 Профил на ancho66
    ancho66
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#23] от "stanislavdi":

    Преди 2-3 години ГЕРБ блокираха хубав закон внесен в НС по тази тема и по много, много други теми, изискващи разработка.
    Още им виждам в главата си ехидните физиономии на дупедатите от ГЕРБ в НС. Ехиден смях и пресмехулничество.

  60. 60 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    [quote#59:"ancho66"]Още им виждам в главата си ехидните физиономии на дупедатите от ГЕРБ в НС. [/quote]
    тези също са ми толкова противни колкото и събратята си от ляво.

  61. 61 Профил на ancho66
    ancho66
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#56] от "henry_miller":

    Сто пъти си прав!
    Без ирония. Много са лицемерните хора в тази държава.

  62. 62 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Министъра трябва да се подкрепя,защото сам реформа няма да може да направи.

  63. 63 Профил на dark
    dark
    Рейтинг: 479 Разстроено

    Тоест, ще си сложат лозунги: "Отказваме да спазваме Хипократовата клетва" ?

    Darko
  64. 64 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#50:"Бенк-Бенк"]П.П- Бе то май, почти цяла България е "рискова зона". [/quote]
    А, това е много вярно.

  65. 65 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#24:"ana_ni"]Освободените от данъци, такси, невъзползващи се от безплатното, държавно средно образование, живеещи извън правилата нямат стимул да бъдат отговорни граждани. [/quote]
    Точно!
    И аз тази песен пея - законът трябва да важи и за циганите с пълната му сила!

  66. 66 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#37:"Антоний Методиев"]Странно защо /дали е странно?/ точно реакцията към заплахата веднага получи определението "ксенофобия". [/quote]
    Едно бебе-циганче, нуждаещо се от спешна помощ, застрашава ли лекаря? Ако не - защо линейката няма да иде при него??





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK