Ако за вас нападението над лекар не е проблем, ще ви дадем до 14 години да помислите пак

Ако за вас нападението над лекар не е проблем, ще ви дадем до 14 години да помислите пак

© Queensland Government



Посегателството над медицински сестри и лекари, особено в спешната помощ, не е български патент. Със същия проблем се борят много държави по света - някои по-усърдно от други. Нова кампания на австралийския щат Куинсланд обръща внимание на антисоциалното поведение и предупреждава: "Ако смятате, че нападението над медицински сестри, лекари и екипите на Спешната помощ е допустимо, ще ви дадем до 14 години да помислите пак".


В Австралия нападенията над медицински служители са масов проблем, най-вече от пациенти и близките им, които са под влиянието на алкохол и незаконни субстанции.


По официални данни през тази година сигналите за атакувани медицински сестри и лекари по време на работа са над 4 400, а за последните пет години - общо над 24 500, при това само в щата с население от малко над 4.7 млн. души.




Кампанията Safe night out на правителството в Бризбейн започва в края на октомври със стратегия, която включва нови строги мерки срещу прекомерната употреба на алкохол и наркотични вещества и за гарантиране на безопасността на спешните екипи. За целта са отпуснати 44.5 млн. долара.



Първата стъпка от стратегията е удвояването на наказанието за посегателство на медицински персонал. Тя вече е факт и присъдата беше вдигната на до 14 години затвор за нанесена тежка вреда. Като посегателство се възприема не само пряката физическа саморазправа, но и хапането, плюенето, замерянето и заплахата с оръжие на медицинските служители.


У нас нападението над лекари (както и над учители) беше инкриминирано с тежки последици в края на 2013 г. - наказва се с от три до 15 години в зависимост от степента на нанесената вреда, макар че засега от това няма видим ефект.


Друга част от мерките за "безопасна нощ навън" в Куинсланд са специални полицейски екипи, които да следят за хора в нетрезво състояние и да налагат по-сурови глоби за нарушаващите реда, както и да ги отвеждат в новите центрове за изтрезняване. Предвижда се и и по-строг контрол върху разрешителните на баровете и др. Мотото на кампанията е "Червен картон за антисоциалното поведение. Ако не играеш честно, излизаш от играта".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Р. Дражев
    Р. Дражев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Хм!
    Въвеждайте го и тук, подобен закон!

    Happy face says, adios !
  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1510 Неутрално
  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9162 Неутрално

    Въведете го и при нас.

  4. 4 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1418 Любопитно

    Трябва да се въведе, ама и да се прилага като хората
    Не да дават минимума, щото разбираш ли, нямало кой да гледа чаветата.
    Въобще трябва така да се направи, че дори да скръцнеш със зъби, да гледаш слънцето раирано.
    Че от тая свободия, която настана, страдаме всички.

  5. 5 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3376 Неутрално

    Тук също е 15 години. Само че има трима осъдени от триста нападения. Нито един на ефективна присъда.

    Доброто е заразно
  6. 6 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Злото само не идва - няма да ни стигнат затворите ...

  7. 7 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#1:"Р. Дражев"]Хм!
    Въвеждайте го и тук, подобен закон! [/quote]
    [quote#2:"deymus"]Въвеждай!!! [/quote]
    [quote#3:"peni_nikol.53."]Въведете го и при нас.[/quote]

    Аве хора, вие прочетохте ли статията преди да пишете коментарите си?!?[quote#0:"статията"]У нас нападението над лекари (както и над учители) беше инкриминирано с тежки последици в края на 2013 г. - наказва се с от три до 15 години в зависимост от степента на нанесената вреда, макар че засега от това няма видим ефект.[/quote]
    Демек законОТ го има, ама не се прилага! Айде сега да да напишете по едно писмо до цацаратурата и съдилищата в духа "почвайте да прилагате закона"!!!

    До коментар [#1] от "Р. Дражев":


    До коментар [#2] от "deymus":


    До коментар [#3] от "peni_nikol.53.":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  8. 8 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 719 Неутрално

    а питали ли сте антибългарския хелзински комитет какво мисли?

    И дали австралийския хелзински комитет има опит ?

  9. 9 Профил на amras
    amras
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#8:"bestbuy"]

    а питали ли сте антибългарския хелзински комитет какво мисли?

    И дали австралийския хелзински комитет има опит ? [/quote]

    Защо ти е толкова трудно да разбереш, че всеки носи ЛИЧНА отговорност за действията си. Тоест ако набия лекар ще го направя защото съм лош човек и престъпник, а не ЗАЩОТО съм циганин, българин и т.н.

  10. 10 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2283 Весело

    До коментар [#7] от "Мойше! Толкоз!!!":
    "Аве хора, вие прочетохте ли статията преди да пишете коментарите си?!?"

    Четоха, брат'чед, ... заглавието!
    А сериозно, всички закони у нас се "прилагат" политкоректно. Т.е. не важат за някои групи. Като в оная пословица: За кон няма закон, за кокошка няма прошка!

  11. 11 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2283 Любопитно

    До коментар [#9] от "amras":"Тоест ако набия лекар ще го направя защото съм лош човек и престъпник, а не ЗАЩОТО съм циганин, българин и т.н."

    Ама що така, сред "първите" има повече престъпници?!

  12. 12 Профил на zapp
    zapp
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Как у нас строгите мерки да имат ефект?!То няма държавност и всеки закон е пожелателен.Виж друг е случаят, когато персони от правосъдната система искат да си уредят сметките- има всичко подръка - т.е. минават далеч зад нормалната мярка за наказание.Една съдийка от В.Търново беше осъдила един уличен крадец че и е задигнал чантата на цели осем години. Е, как да не се поспрат крадците на улицата, не знаеш на кого ще попаднеш.Но такова правосъдие се ползва само за лични цели.Хаоса в обществото най-много ги устройва.Нормалния човек почва постоянно да преминава от една по-ниска морална категория към по-висока и тогава не могат примитивите да управляват живота му за разлика от едва оцеляващия вид наречен българин.

  13. 13 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1343 Неутрално


    "У нас нападението над лекари (както и над учители) беше инкриминирано с тежки последици в края на 2013 г. - наказва се с от три до 15 години в зависимост от степента на нанесената вреда, макар че засега от това няма видим ефект."

    Въпросът не е само да се въведе строг закон, но и да се прилага.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  14. 14 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Плаште гаргите!
    14 години на топло,трпъти на ден храна,редовен секс.... я се стегнете малко, с труд трябва да ги наказавате не със затвор!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  15. 15 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    У нас законът въобще не се прилага. Явно, определен етнос има право да прави каквото им скимне, под благосклонния поглед на БХК

  16. 16 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Закона и у нас си е наличен, само остава да си докараме и австралийски съдии ...

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  17. 17 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Проблемът е, че закон има и у нас, но не се прилага. Защо?

    malart.blog.bg
  18. 18 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    [quote#14:"Без соц"]с труд трябва да ги наказавате не със затвор![/quote]
    Технологиите раскатаха фамилията на морала ... какви каменни кариери е имало навремето ... чукай чакъл по цял ден

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  19. 19 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    това си е за България.
    Още един затвор ще трябва да построят за целта

  20. 20 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Е, сега разбирам, защо австралийците са един от най-щастливите хора на света

  21. 21 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 358 Весело

    Дали заради лошото качество на снимката, но човекът зад решетките в плаката много ми заприлича на Волен Сидеров, което страшно ме развесели. Благодаря, че ми вдигнахте настроението рано сутринта!

    And all that jazz!
  22. 22 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    "Червен картон за антисоциалното поведение. Ако не играеш честно, излизаш от играта".
    +++++++++++++++++++

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  23. 23 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#21] от "gesand":

    Като му знаем изцепките, нищо чудно да е направил някое изпълнение в Австралия и да са го снимали, замислено гледащ в тавана и мислещ си за дядя Путин.

  24. 24 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#7] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Наказанието до 15 г. е само за причинена ТЕЖКА ТЕЛЕСНА ПОВРЕДА на медицински специалист.
    За масовия случай - лека телесна повреда /причинени болка и страдание/ наказанието е до 3 г. лишаване от свобода, тоест, да осъдят виновния най-много "условно" ...
    Трябва да се чете закона, не "какво пише в статията", щото и тя е писана от ... журналист ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  25. 25 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#1:"Р. Дражев"]Хм!
    Въвеждайте го и тук, подобен закон![/quote]

    Не четеш ли - има такъв. Проблемът е че, в тази държава никой не спазва законите, защото няма орган който да съблюдава за прилагането им.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  26. 26 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    Не е достатъчно само да има закони, трябва и да се спазват... Щото, и у нас има подобен, ама да сте чули за осъден по него циганин?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  27. 27 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#1] от "Р. Дражев":

    Той е въведен, но не се спазва. Това е проблема. Да пъхнат 20-30 души в пандиза пък да видим тогава как ще потръгнат нещата.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  28. 28 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Алоооо, БХК къде сте? Дискримиират хората! Ограничават им правата заради някакви си медицински работници по време на служебните им задължения. Той да има наглоста да идва да спаси живота на теб или дете ти и ти да не можеш да го набиеш или наругаеш? Къде са ти правата? На гадните данъкоплатци трябва да им се иземват не по малко от 90% от доходите. И до 5-години да напуснат България! Ще ми искат и ти да палщаш осигуровки! Е как? След разходите от първа необходимост като алколох, наркотици, цигари, аудио и видео техника, златни накити, денонощни ежедневни веселби не ти остават и стотинка от помощите? Не стига,че им раждаш деца, ами трябвало и да се грижиш за тях, да работиш и спазваш законите. И това ако е права държава и права?

  29. 29 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Подкрепям реформата на д-р Петър Москов,вкл. и за спешната помощ.
    Действително такива деяния трябва да бъдат санкционирани с цялата строгост на закона,независимо от етноса.

    Tony
  30. 30 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#2] от "deymus":

    Не въвеждай, това не е достатъчно. Вкарвай в затвора незабавно! Това трябва да стане

  31. 31 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 382 Любопитно

    Предполагам, че тоя на снимката горе, ще да е лекарят ?

    Няма кой друг !

    ))

  32. 32 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Не са ни лоши законите, само прилагането им е изкривено. След като от над 300 нападения над лекари има само 3 ТРИ ?! присъди за какво говорим. Това създава на престъпника да ПРЕСТЪПНИКА, чувство за безнаказаност.

    Нека да има неизбежност на наказанието и за последния случай както е рецидивист (има други присъди) да му лепнат едно няколко години други ще са нещата.

  33. 33 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#4] от "rainbou1":

    мдам
    проблема е в прилагането
    тоест съдилищата
    не може човек, убил дете на пешеходна, да получи 3 месеца условно
    просто не може
    наказанията са тук за да предотвратят и други лица да правят същото, в случая да карат като ненормален където има пешеходна или по темата на статията, да бие доктор или сестра

    ако един получи дори само една година, другите ще се замислят пак
    същия случай е с рушветите итн
    основен проблем е в судебната система

    и пак се върщаме в изходна позиция, че, изчиствайки съдебната система тя ще изчисти всички други
    икономика, политика, здравеопазването, образованието итн

  34. 34 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Това е част от кампания за борба с насилието, свързано с употребата на алкохол и наркотици. Една от мерките е да се възпитават младежите в отговорно поведение чрез образователни инициативи в училищата.
    У нас също насилието е голям проблем. Може би вместо да ги хрантутим 14 години в затвора, трябва да принуждаваме бабаитите да посещават терапия за овладяване на агресията, съчетана с общественополезен труд. От икономическа гледна точка ми се вижда по-ефективно.

  35. 35 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Въпросът не е толкова във въвеждане на наказанията ( със закон), колкото практическото му изпълнение! А дано, ма надали.

    chavo64
  36. 36 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    [quote#14:"Без соц"]с труд трябва да ги наказавате не със затвор![/quote]
    Паразитите не се трудят; паразитират върху труда на потърпевшите.

  37. 37 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#21] от "gesand":

    И на мен ми заприлича на Белата Златка, та си рекох, наздраве!

    chavo64
  38. 38 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Да не гледаме тесногръдо-циганите бият и учители,инкасатори,дори полицаи и мирни граждани,бият се и помежду си.
    Бият и българи,и всякакви и навсякъде.
    Това не може да се предотврати,но може да се ограничи,ако държавните институции прилагат законите за защита,охрана и опазване на гражданите и имуществото им.
    Ами,да ги прилагат!

  39. 39 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Въведете и тука, па да видим дали Хасан че яде баница и *** Хасанциа.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  40. 40 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 382 Неутрално

    И какво сега ?

    Да дадат на всеки доктор от " спешната " по един пищов и ако циганина скочи да го души

    доктора го гръмва в десятката !

    Циганина в гробищата,
    доктора в затвора - за 14 години )

  41. 41 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#14] от "Без соц":

    Затвор и труд - в тежки условия - да помисли хубаво следващия път. И труда да е като допълнение, а не като тук - работиш и взимаш 2 години за 3.

  42. 42 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 382 Весело

    До коментар [#39] от "civis_eu_sum":

    " Въведете и тука, па да видим дали Хасан че яде баница "

    Па че ядат кютек..ама по- малко.. ))

    Нема лабаво !

    Като надойдат една тумба мангали с брадви и сопи, да обрьщат линейката - иди та се оправяй !

  43. 43 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    Затвор за всеки който посяга на длъжностно лице изпълняващо служебните си задължения в момента.Нови затвори трябват на тази държава.

  44. 44 Профил на saku
    saku
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#17] от "malart":

    Точно така, от статията излиза, че законът ни е същия като австралийския (и там 14г. са само максимално наказание). Обаче не съм чул за някой осъден по него, а случаите са много.

  45. 45 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#43] от "chicago514":

    Нови затвори на тая държава не и трябват .

    Трябват и чисто нови управници и най-вече, някой който да я събори от основи и да я започне отново....

  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    [quote#38:"dedo pepo"]Това не може да се предотврати (циганите да бият),но може да се ограничи,ако държавните институции прилагат законите за защита,охрана и опазване на гражданите и имуществото им.
    Ами,да ги прилагат! [/quote]
    Дедо, чудесно, този път ти сложих (+). Не е необходимо 5 или 50 години, достатъчно е да има ефективна влязлав сила присъда, и изтърпяна.
    Само че у нас НЯМА ДА СТАНЕ! В САЩ, предполагам и в Австралия, аудио и видеозаписът са доказателства, у нас не са. Доказателства, изтръгнати с тупаник отпадат, осмен това и дознателят ще си има неприятности с БХК, защото няма право да бие. Майтап, но единственото неопровержимо доказателство за нашия съд е самоличното признание, по възможност нотариално заверено.
    Да не говорим и за другия нюанс в бг закона - побой над длъжностно лице. Значи ако не е длъжностно лице, можеш да си го млатиш на почивки, стига да не го убиеш, и законът не предвижда санкция?
    Проблемът е в този, който твори подобни закони!
    В ДУПЕТАТИТЕ!

  47. 47 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#38:"dedo pepo"]Да не гледаме тесногръдо-циганите бият и учители,инкасатори,дори полицаи и мирни граждани,бият се и помежду си. [/quote]
    Според мен не трябва да се решава въпросът "на парче"- само за медиците! Ето, че и австралийците подхождат комплексно: "Червен картон за антисоциалното поведение. Ако не играеш честно, излизаш от играта" . Понеже тук ПОЧТИ ВИНАГИ им се разминава, затова го смятат за "нормално" да бият, да крадат, да рушат общественото и частно имущество БЕЗНАКАЗАНО!

  48. 48 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    [quote#17:"malart"]Проблемът е, че закон има и у нас, но не се прилага. Защо?[/quote]

    То да е само този закон, който не се прилага...

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  49. 49 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#9] от "amras":

    Същия въпрос зададох и на БХК, когато адв. Илиева разпространи позицията им. БХК все по-уверено започва да се превръща от правозащитна организация в рояк специални снежинки, които не се вълнуват от обективната истина, а само търсят повод да се чувстват репресирани или обидени.

    http://spasisofia.org
  50. 50 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 968 Весело

    "стратегия, която включва нови строги мерки срещу прекомерната употреба на алкохол и наркотични вещества"

    В Австралия!?
    Е , пожелавам им успех , но той ще е подобен на този в раша

    А иначе 14 години е добре , ако включат и бой с пръчка , още по-добре!

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8481 Неутрално

    Освен затвор и високи глоби.

  52. 52 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1983 Любопитно

    До коментар [#11] от "batzdravo":Повече, повече - колко да са повече?
    На 4,7 млн куинслендци - 4400 нападения над лекари за година.
    На около 900 хил. цигани - 174 нападения за година /според Москов/.
    Ако нашите цигани бяха агресивни като куинслендците, нападенията щяха да бъдат около 843 годишно - т.е. близо пет пъти повече!
    Ще рече нашите лекари са в пъти по-голяма сигурност, отколкото куинслендските! Е тогава за какво беше целият шум?
    Може би защото българите сме кротки - ако всички бяхме темпераментни като куинслендците, в България би имало не 226, а 6740 нападения над лекари годишно! И тогава нямаше да има хляб за медии и политици да се занимават по три дни с всеки случай!
    Ами ако медицинската помощ и особено спешната в Куинсленд беше на нивото на тази в България - е какъв кютек щеше да падне!

  53. 53 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1983 Весело

    До коментар [#26] от "Barcelina #подкрепям Москов":Ами оня юнак, българина от Исперих, който преди няколко дни за трети път бие лекаря от Спешна помощ, защо досега не контактува само със затворническия лекар?

  54. 54 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1983 Весело

    До коментар [#41] от "ugi":Хубаво - ама България е подписала конвенция за забрана на принудителния труд...
    А ето един случай отмоя жизнен опит - мой познат в затвора рисува коледни картички. За 58 нарисувани картички получи 58 дни предсрочно освобождаване!
    Да не говорим за Цар Киро и насадените от него теменужки!

  55. 55 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1983 Весело

    До коментар [#45] от "Ерих Хартман":Трябват и чисто нови управници и най-вече, някой който да я събори от основи и да я започне отново....

    Весь мир насилья мы разрушим
    до основанья, а затем,
    мы наш, мы новый мир построим -
    кто был ничем, тот станет всем!

    Нека без милост, без пощада,
    сринем старий, гнилий строй -
    тоз светъл подвиг ам се пада -
    напред в решителния бой!

    /За по-младото поколение - това е куплет от "Интернационала"/


    До коментар [#45] от "Ерих Хартман":

  56. 56 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    [quote#8:"bestbuy"]а питали ли сте антибългарския хелзински комитет какво мисли? [/quote]Някои дебелог@зи и прекaлено .."толерантни" служители на закона, много обичат да се оправдават с БХК.

  57. 57 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    [quote#52:"patsis"]Ами ако медицинската помощ и особено спешната в Куинсленд беше на нивото на тази в България - е какъв кютек щеше да падне! [/quote]Имам чувството, че нивото на спешната в Австралия е много над нивото над сегашната наша спешна.Така че..сме направо хладнокръвни викинги.

  58. 58 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    [quote#46:"historama"]но единственото неопровержимо доказателство за нашия съд е самоличното признание,[/quote]
    Амии,последователи на печално известния сталинист Януарий Вишински.

  59. 59 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#8] от "bestbuy":

    Ако не са роми - може.

    "Winter is Coming"
  60. 60 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1983 Весело

    До коментар [#57] от "тулса":бе те викингите не са били много хладнокръвни, за разлика от потомците си! Сигурно всички темпераментни са измрели в походите си или са оставили потомци в по-топлите страни!
    Ма то и с монголците е така!

  61. 61 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#19] от "Eisbär":

    Има запустели училища и други общински сгради, да ги правят на затвори, стига са се оправдавали, че нямало места, част от полицейската многохилядна армия стават надзиратели и решаваме проблема.
    Обаче чий електорат ще загуби избирателни права? ...

    "Winter is Coming"
  62. 62 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    ми ако го въведат при нас то само в софия трябва изтрезвително за 100 000 души особенно сега по празничите, или направо да ги затварят на Васил Левски,място има,е ако завали завали ,поне ще изтрезнеят по бързо,до тук с шегата,това става в държава с работещи полиция прокуратура,и съд,а както знаем с изключение на първото( и то не работи както трябва) другите хич ги няма..в тая наша обстановка да прилагаме закони в работещи системи да,ама те трябва първо да се реформират(да се изчисти мършата) и тогава закони.....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  63. 63 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 703 Неутрално

    през тази година сигналите за атакувани медицински сестри и лекари по време на работа са над 4 400, а за последните пет години - общо над 24 500, при това само в щата с население от малко над 4.7 млн. души.

    Интересно ми е, дали САЩ са критикували Австралия? Там няма ли хелзинкски комитет?

  64. 64 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 612 Неутрално

    [quote#1:"Р. Дражев"]Въвеждайте го и тук, подобен закон! [/quote]
    В статията си пише - въведен е преди година!

  65. 65 Профил на Товарищ Бoярышников
    Товарищ Бoярышников
    Рейтинг: 381 Гневно

    Докога ще се чака?
    1. Вкарването на топло на посегналите на медици е повече от наложително!
    2. ВЪВЕЖДАНЕ НА СТРОГИ ИЗИСКВАНИЯ за Спешната помощ!
    Не може да се изпраща екип от медици в отдалечен район, само защото някой си наранил малкия пръст, или пък го болят сливиците!

  66. 66 Профил на Товарищ Бoярышников
    Товарищ Бoярышников
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#63] от "dombi":

    Там да попаднеш на доктор, който освен медицинска чанта, да "носи" и Colt си е доста вероятно!

  67. 67 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    До коментар [#21] от "gesand":

    верно бе, да не са вкарали Болен на топло или в лудница .

  68. 68 Профил на Д-р Б. Господинов
    Д-р Б. Господинов
    Рейтинг: 8 Гневно

    У нас такъв закон има. Имам предвид чл.131 ал. от НПК. Но има и мълчалив отказ от страна на прокуратура и съд този закон да бъде прилаган. Как да има ефект от дадена разпоредба след като тя не се прилага??!

    Д-р Б. Господинов
  69. 69 Профил на Д-р Б. Господинов
    Д-р Б. Господинов
    Рейтинг: 8 Гневно

    До коментар [#64] от "Izida": Но не се прилага! На това му казвам "мълчалив отказ". И то от страна на прокуратурата и съда! При повече от триста нападения над спешни медици от началото на годината досега, осъдени по силата на чл.131 ал.2 от НПК НЯМА!

    Д-р Б. Господинов
  70. 70 Профил на Д-р Б. Господинов
    Д-р Б. Господинов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#26] от "Barcelina #подкрепям Москов": чл.131 ал.2 от НПК

    Д-р Б. Господинов
  71. 71 Профил на Д-р Б. Господинов
    Д-р Б. Господинов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#44] от "saku": Прокуратура и съд май нямат особено желание да го прилагат

    Д-р Б. Господинов




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK