Учени отричат един от основните принципи на отслабването

Учени отричат един от основните принципи на отслабването

© Иван Григоров



Причината за напълняването не е липсата на движение, а лошата диета. Един пълен човек не е нужно дори да си мръдне пръста, за да отслабне - трябва само да намали яденето.


Това твърди международен екип от учени в публикация в новия брой на британския журнал за спортна медицина (British Journal of Sports Medicine), цитирана от Би Би Си.  


Кардиологът д-р Асим Малхотра, който е част от авторите, е един от най-големите противници на веригите за бързо хранене. Според него те и производителите на газирани напитки грешно са насадили мнението, че хората са си виновни за наднорменото тегло единствено, защото не спортуват. Истината обаче е, че спортът е полезен за намаляването на рисковете от сърдечни болести, деменция и много други заболявания, но не и за редуцирането на теглото.
 
"В последните 30 години, в които проблемът с наднорменото тегло се разгърна неимоверно, промяната в навиците на хората в западния свят да спортуват е минимална. Това означава, че очевидно проблемът идва от другаде - от храненето и бумът на бързите закуски", коментира Малхотра. Екипът му дори прави паралел между похватите на хранителната индустрия и тютюневата от 50-те, когато мощно се рекламира ползата от цигарите и приканва знаменитостите да спрат да се снимат в реклами за газирани напитки. 



"Да разбием мита за движението - не можем да надбягаме лошата диета", гласи един от лайтмотивите в научния труд. 



Друго доказателство според учените е това, че в диетата на атлетите и хората, които стриктно следят теглото си, обикновено фигурират много мазнини и малко захари и въглехидрати. Когато обаче се дават за пример като хора, които поддържат фигура благодарение на спорта, тези подробности за храненето им се подминават. 

 
Разбира се, идеята на Малхотра и колегите му се възприе със смесени чувства в общността на диетолозите и здравните специалисти. Според проф. Марк Бейкър от Националния институт за обществено здраве на Великобритания да се изключи спорта от формулата за отслабване би било "идиотско", но със сигурност е препоръчително да се комбинира с диета.


Същото отбелязва и Сюзън Джеб, професор по диетология и здраве в Оксфорд, която изтъква, че разбивачите на митове са пропуснали да отбележат, че хората, които съчетават диета и спорт отслабват по-бързо, отколкото тези само на диета или само на спорт. 

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Един пълен човек не е нужно дори да си мръдне пръста, за да отслабне - трябва само да намали яденето.
    -------------------------------------------------

    Прозрението на века! Три нобела най-малко. Интересно колко пари са платени за това прозрение?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2843 Неутрално

    Ако спре въобще да яде, въпросният кандидат много бързо ще намали теглото си и накрая ще стане незабележим. Просто ще изчезне!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Браво!
    И аз си мисля, че ако храната се спре съвсем отслабването ще е бързо и неминуемо.
    Да бях написал дисертация по темата!

  4. 4 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 593 Неутрално

    А най важното е да не ядем никакви полуфабрикати и да си приготвяме храната сами . Но в днешният забързан свят това е много трудно , от липса на време се храним с боклуци.

  5. 5 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ....и повечко секс, и повечко секс...

  6. 6 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Мда, и шия от туршия няма как да заформиш... :-)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    "Един пълен човек не е нужно дори да си мръдне пръста, за да отслабне - трябва само да намали яденето."

    Мисля, че са достойни за нобелова награда.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 730 Весело

    аз преди 6 години бях буре около 110 кг бях сега съм 80 кг и се харсвам повече.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  9. 9 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    И не основното ядене, а боклуците изядени след основното ядене допринасят много за затлъстяването!

    Иначе и движението и ограничението са важни в дългосрочна перспектива!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Какво откритие... не се учудвам де - те някои "учени" редобно преоткриват топлата вода.

  11. 11 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Диетите са нож с две остриета. Не плюскаш, а се храниш умерено. Консумираш по малко хлебец и всичко е точно.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  12. 12 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2448 Весело

    До коментар [#8] от "In my world":


    [quote#8:"In my world"]аз преди 6 години бях буре около 110 кг бях сега съм 80 кг и се харсвам повече. [/quote]
    Това е нож с две остриета...сега има риск да си посегнеш...

  13. 13 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#11] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Съвсем правилно наблюдение. Когато искам да сваля малко кила, просто спирам тестото и газираното, и резултата почти веднага проличава.
    Лошото е, че по някое време се отплесвам и почвам пак с тези вредни, но доста приятни неща...

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  14. 14 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1533 Любопитно

    [quote#12:"BGman1"]сега има риск да си посегнеш... [/quote]

    В библейския смисъл ли?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  15. 15 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1533 Любопитно

    Ако един дебел човек намали драстично храната или от бургери, пици и пържени неща мине на салати и плодове, ясно е, че ще отслабне нещо и без да спортува, но пък как грозно ще му виснат месата и кожата... затова трябва и да се спортува, за да тренира мускулите и да стяга.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  16. 16 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 403 Неутрално

    И какво? Да не се мърдаме въобще ли? То тогава и вода няма да можеш да пиеш.

  17. 17 Профил на мурзилка
    мурзилка
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    имаме едно млада жена в блока, напълня след като роди
    като не яде-припада от глад
    но не отслабва
    а ходи на лекар и я изследваха
    оказва се, че няма проблми с обмяната на веществата
    казали че е резултат от структурата й

    много хубаво момиче в главата

    кукла
    но възпълна
    в гръб никога нема да кажеш , че е млада жена под 25

    http://www.desant.net/show-news/33994
  18. 18 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Тамън научих магарето да не яде и то взе че умря

  19. 19 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Дневник, във въпросната статия се говори за "obesity," а не за "наднормено тегло."

    Ако не знаете каква е разликата, може би е време да уволните преводача си или редактора на рубрика Здраве.

  20. 20 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 965 Любопитно

    Винаги съм казвала...дебелее се, не от нерви, а от ядене...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  21. 21 Профил на Потен Селянин с Транзистор
    Потен Селянин с Транзистор
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Това ми звучи малко като поговорката: "Настрадин Ходжа тъкмо научил магарето си да не яде и то взело, че умряло."

  22. 22 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Весело

    Хаха, нямам думи, страхотен нАучен пробив! Че то и децата го знаят това. Всъщност, обаче, това може и да е новина в някои части на света.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  23. 23 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Напълно вярно.Миналата година заболях тежко и два месеца почти не се храних.Отслабнах 40 килограма.И то при положение,че почти нямах тлъстини,а само мускули и нямах наднормено тегло.Какво остава за някой дебелак,който е само тлъстини.Затлъстяването е единствената болест,при която се изисква само воля за лечението й.

  24. 24 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 730 Неутрално

    [quote#12:"BGman1"]Това е нож с две остриета...сега има риск да си посегнеш.[/quote]
    как така

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  25. 25 Профил на divataofca
    divataofca
    Рейтинг: 284 Неутрално

    http://m.bjsm.bmj.com/content/early/2015/04/21/bjsports-2015-094911.full оригиналната статия, full text

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 840 Неутрално

    [quote#4:"lout66"]А най важното е да не ядем никакви полуфабрикати и да си приготвяме храната сами . Но в днешният забързан свят това е много трудно , от липса на време се храним с боклуци. [/quote]

    И аз си го мисля. Във всяка готова снежанка на която съм и чел етикета в съдържанието пише захар?! Ако сам си направя снежанка дори няма и да се сетя да сложа захар. Има някаква масова практика да тикат захар във всичко.

    До коментар [#20] от "LocoMondo":

    Аз пък съм чувал, че от нерви се отслабва

  27. 27 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3315 Весело

    До коментар [#13] от "The Shadow":

    Всичко хубаво е вредно ,от него се пълнее или е неморално.

  28. 28 Профил на raylight
    raylight
    Рейтинг: 965 Неутрално

    И като отслабне, ще трябва да яде много по - малко отпреди, за да поддържа теглото, поради което този подход води до йо-йо ефекти

    Истината е висша ценност
  29. 29 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    донякъде са прави,организма на човек е чаша вода с малка дупка отдолу,ако пълниш повече отколкото тече чашата се пълни,ако пълниш по малко отколкото тече се изпразва...броя на калориите и храните които се ядат са най важни,познавам хора с такива плоски кореми а почти не гитренират но са супер стриктни с това какво и по кое време на деня хапват....е ако има и спорт е по бързо и като цяло тялото изглежда по добре,но храненето е 80% от успеха...и здравето

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  30. 30 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Искат да ни набият в главите да пазим диети.
    Цяла индустрия съществува благодарение на диетите.
    Сума народ всеки ден се тегли на кантара, изчислява калории, ходи на диетолози, яде само марули и репи.Сядаш в ресторанта да ядеш, всички на масата говорят за холестерола и ти гледат пържолата с отвращение.
    Ма никой не казва, че половите хормони се синтезират от холестерола.

    Да, ама както казва дядо ми:"Маруля гуй бе вдига!"

    Яжте каквото ви се яде, но живейте активно, спортувайте, движете се много, радвайте се на живота и няма да напълнявате.
    И най-важното- никакви диети!

    Аз така не съм мръднал на килограми вече от години.


    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  31. 31 Профил на Meister Eckhart
    Meister Eckhart
    Рейтинг: 995 Неутрално

    лелее какво откритие, значи като приемаш по-малко калории отколкото изразходваш отслабваш..тия трябва да получат нобелова награда, сигурно са посветили живота си и са напарвили хиляди изследвания , за да стигнат до този извод

    the devil is in the data
  32. 32 Профил на sospecha
    sospecha
    Рейтинг: 571 Весело

    Ето как да отворя един един голям лагер за отслабване.Прекопирвам го от немците а може и от СССР все тая.Подобно на концлагерите но модернизирани.Според парите които ще дават ще получават и лечението което да им е в полза за да придобият красиво тяло и да са манекени на Освиенцим или Аушвиц а може и като лагеристите от Сибир.Ще имам малко проблеми с правителството че те май ще ме изпреварят но ще видим.Вече почнаха да икономисват от лекарства и да но не се сетят да икономисват и от храна че тогава плановете ми ще отидат на кино.

  33. 33 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1302 Весело

    До коментар [#27] от "hodounski":


    [quote#27:"hodounski"]Всичко хубаво е вредно ,от него се пълнее[/quote]

    Въпрос на тълкуване - ако пазиш линия е така, но ако пазиш окръжност си е съвсем полезно

  34. 34 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1022 Весело

    [quote#4:"lout66"]А най важното е да не ядем никакви полуфабрикати и да си приготвяме храната сами . [/quote]
    Или да си ловим и приготвяме сами месната/рибната ни храна И зеленчуците/плодовете
    До коментар [#4] от "lout66":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  35. 35 Профил на stephanco
    stephanco
    Рейтинг: 474 Весело

    [quote#8:"In my world"]аз преди 6 години бях буре около 110 кг бях сега съм 80 кг и се харсвам повече. [/quote]
    И кък станà номера?
    Со малце едене и со мноо кютек?
    Или со мноо йе6ане и тур шийка?
    Сподели де, не с е фукай само!

    Честността е най-добрата политика! Българите ставаме все по-прости, все по-бедни, все по-болни и все по-малко ...
  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3539 Неутрално

    Който яде в големи количества кофти храна от немските бакалии си прилича видимо на слон !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4400 Весело

    [quote#1:"др. Иванов"]Прозрението на века! Три нобела най-малко. Интересно колко пари са платени за това прозрение?[/quote]


    Да верно ве. Ти това заключение си го имаш от наблюденията ти по българските затвори и концлагери

  38. 38 Профил на БД
    БД
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Толкова е просто: изразходвана енергия и приета енергия. Ако приемаме повече - напълняваме, ако изразходваме повече - отслабваме.

  39. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9017 Неутрално

    "...диетата на атлетите и хората, които стриктно следят теглото си, обикновено фигурират много мазнини и малко захари и въглехидрати."
    Това е най-важното.Организмът не бива да се стресира със строги диети,защото след спиране,започва бързо да качва килограми в очакване отново да бъде подложен на глад.Затова хапвайте по- малко,но не се лишавайте от нищо.

  40. 40 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 604 Неутрално

    След като прегледах много кадри от Аувшвиц, Бухенвалд и други, направих невероятно откритие !! Не видях нито един дебел ! Дори само един, едничък нямаше ! Много странно откритие. После прочетох една статистика, според която с парите които отиват за лекуване от системно преяждане с химически пълнежи подправени със захар, сол, боя, овкусители и други най-разнообразни Е-та, само с тези пари могат да се изхранят всички гладуващи по земята умножени по две

    veni vidi fugi
  41. 41 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Причината за напълняването не е липсата на движение, а лошата диета. Един пълен човек не е нужно дори да си мръдне пръста, за да отслабне - трябва само да намали яденето.
    ------------


    ЛОООЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛ, наистина ли!?!?!?!?!?!?!?!? Аз съм в шок!!!!!! Това не го очаквах!!!!!!

    If you are going through hell... Keep going!
  42. 42 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 764 Неутрално


    [quote#23:"kermit"]Отслабнах 40 килограма.И то при положение,че почти нямах тлъстини,а само мускули и нямах наднормено тегло.[/quote]


    Човек, тялото разгражда по-лесно мускулите за енергия, отколкото мазнините. Ако си на някаква малоумна диета от 100 калории на ден да знаеш, че мускулите ще ти заминат.

    If you are going through hell... Keep going!
  43. 43 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Хората са прави. Здравословното отслабване е това, което се постига без спорт. Системното динамично натоварване във фитнес зали или продължителното бягане износват организма. Полезни са ходенето и изометричните упражнения.

  44. 44 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    [quote#38:"БД"]Толкова е просто: изразходвана енергия и приета енергия. Ако приемаме повече - напълняваме, ако изразходваме повече - отслабваме. [/quote]
    Точно и просто. Но бизнесът с диетите, всевъзможните фитнес продукти и услуги, списанията и книгите за здраве и т.н. е огромен.

  45. 45 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 764 Неутрално

    [quote#30:"mr.wonderworld."]И най-важното- никакви диети! [/quote]


    Тука не си прав. Човек трябва да подбира какво яде.
    Някои храни може да ядеш до пръсване, други трябва да се избягват.
    Диета въобще не означава да ядеш малко. Означава да яден по много, но от правилните неща.


    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/fe/42/1b/fe421b3a8870559674db5401ff2ffbcb.jpg


    Такива кофи може да изяждаш по 5 на ден и ти гарантирам, че всичко ще е нормално.

    If you are going through hell... Keep going!
  46. 46 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#45] от "dante_18":

    Човекът май искаше да каже да не се правят диети тип "30 дена само на моркови и кисело мляко", след която (разбира се) ще загубиш някакви килограми, но после ще се върнеш на старите навици и ще си ги върнеш. Диета по-скоро означава да промениш хранителните си навици, което става постепенно и обмислено и с идеята това да е завинаги, не до дата Х.

  47. 47 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#42:"dante_18"]Човек, тялото разгражда по-лесно мускулите за енергия, отколкото мазнините[/quote]

    Нищо подобно- мазнините са основният източник на енергия. Едва след изчерпването им метаболизмът се пренастройва за други източници, като първо се използват т.н. депа и едва НАКРАЯ- белтъците в мускулната тъкан.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  48. 48 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#33:"tonitod"]Въпрос на тълкуване - ако пазиш линия е така, но ако пазиш окръжност си е съвсем полезно[/quote]

    Е, аз няма как да пазя окръжност, така че мога да се отдам на порока.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  49. 49 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Ебати безмисленото "научно откритие". То това всеки над идиот го знае- че дори и без спорт може да се отслабне, чрез намаляване и по-внимателно подбиране на храната. Но пък и да се отрича напълно спортуването като допълнителен подпомагащ инструмент за редуциране и подържане на теглото, е кретенско.

  50. 50 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3342 Неутрално

    Абсолютно съм убеден, че тези са прави. Отслабва се само с диета. Със спорта изгладняваш като вълк и още повече наддаваш. По себе си зная.

  51. 51 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2241 Весело

    "Спортът и диетите са вредни! Ако постоянното ходене беше полезно, пощальоните щяха да са безсмъртни"

    "Животът в никакъв случай не трябва да е пътуване към гроба с намерението да стигнете до него в добро здраве, с привлекателно и добре запазено тяло"

    И още интересни неща тук.
    http://www.flagman.bg/article/57729

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  52. 52 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2241 Весело

    “Виното се произвежда от грозде. Ракията е дестилирано вино, което означава, че от плодовете е отделен сокът, което ви позволява да извлечете от него голяма полза. Бирата се прави от зърно. Не ограничавайте прекалено консумацията й."

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  53. 53 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2241 Весело

    "Косатките цял живот плуват, хранят се с риба и пият вода, но въпреки това са дебели. Зайците скачат и се движат, без да спират, но не живеят повече от 15 години. Костенурките не тичат и не правят нищо, но живеят 450 години"

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  54. 54 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4676 Неутрално

    До коментар [#52] от "Росен (путлер капут)":
    До коментар [#53] от "Росен (путлер капут)":

    Много вярно,подкрепям напълно,винаги съм смятал тея дето стават в 5 сутринта да тичат или идат на джима за леко смахнати.

    klimentm
  55. 55 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#1] от "др. Иванов":

    По белия свят се правят изследвания, за да се подкрепят теории! Ина4е всеки си има мнение и празни приказки всеки знае да приказва! В нау4ните среди е така и да, дават се много пари и това движи света!

  56. 56 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    Като си готвиш манджите вкъщи, намалиш хляба и сладкишите, не преяждаш и не ядеш между храненията не ти трябва специална диета.
    Спортът спомага за общата кондиция на организма. Няма полза от това да си слаб, но болнав.

  57. 57 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Ох, на бати генийчетата международноекипни. Ако по цял ден седиш "без да си мръднеш пръста", но само намалиш яденето, никога няма да отслабнеш, трябва да го сведеш почти до нула. Това наистина работи (пробвал съм го), но е ужасно нездравословно, а и без помощни средства (три кутии цигари на ден или медикаменти за да "забравиш" за ядене) не става. Със спорт почти не се отслабва на килограми, даже може да се наддаде, щото мускулите са много по-тежки от сланината, но формата на тялото се променя, стяга се, и изглежда по-добре, а и е по-здравословно...

  58. 58 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1245 Весело

    -Диетите и методите за отслабване, като фитнеса са открития и странични продукти на цивилизацията. В много случаи те са и самонаказания за някои богаташи, придобили по-голям дял от благата, вследствие на неравномерното им разпределние.
    Исторически погледнато, Човек е бягал само, когато е преследвал плячка или за да не стане той самият плячка. Ядял е е само, когато намери нещо за хранене, а не защото е дошло времето за закуска/обяд, вечеря.
    ''Моята гимнастика е да нося ковчезите на онези мои приятели, които са вярвали в бягането за здраве и гимнастическите упражнения.''/ У. Чърчил/

  59. 59 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#53] от "Росен (путлер капут)": Зайците не живеят много, защото много се оплождат, спиране нямат.

  60. 60 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Ако не те интересува дали външният ти вид отговаря на вътрешното съзерцание, тогава наддаването е за тебе. Но ако почиташ себе си и искаш дългоденствие, тогава ще трябва да се упражняваш редовно. Работливата мотика ръжда не хваща.

  61. 61 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1512 Весело

    Вярно е. 60-70% е от храната.

    Спорта обаче е истината - той оформя тялото, превръща енергията във форми, а и се храниш доста прилично покрай него.
    Както казахме - пицата и кокаколата не са храна, ама виж един котлет от сьомга няма да откажа.
    Само с редукция на тегло не става, защото организма първо разгражда мускулатура, а чак след това кожуха. Ако човек просто ограничи храненето, ще се дохранва от себе си и ще заприлича в последствие на скелет тапициран с лой - да, малко по-събран, но доста по-гаден на вид... без дрехи.

    Жената е покана за щастие
  62. 62 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Ха добър ден! Тия откриха топлата вода Ако човек си яде само готвена в къщи храна, може да намали със 10% теглото си, и най-вече спре да яде боклуци опаковани в лъскави опаковки и неща които съдържат глюкозо-фруктозен сироп!

  63. 63 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Бобец и лучец и всичко е шест точки

  64. 64 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 978 Весело

    До коментар [#53] от "Росен (путлер капут)":

    Или както е казал Чърчил:

    "И никога никакъв спорт, Господа!"

    Да разлая троловете!!
  65. 65 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1958 Весело

    Така де, в Аушвиц нямало дебели. Откритие.

    E PLVRIBVS VNVM
  66. 66 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3827 Неутрално

    Един приятел (лекар между другото), почти едновременно направи подагра и дигна кръвната захар (ядеше всякакви мазнотии, субпродукти, по един хляб на ден). Уплаши се, почти изключи хляба, намали яденето на може би 1/3 от предишното, забрави мазнотиите и субпродуктите. Отслабна, и състоянието му се стабилизира. Според него всички българи можем да намалим яденето наполовина.
    Аз пък си мисля, че няма нищо по-вредно от саламите и евтините консерви.

    [quote#5:"mahjongg"]

    ....и повечко секс, и повечко секс... [/quote]
    Ако можех, и 100 плюса щях да ти сложа. Само че с чуждо.

  67. 67 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    Всео ще нямам проблеми с наднормено тегло, но, колкото по-активен физически съм, толкова повече ми се отваря апетита!
    Ако полагам физически свръх-усилия, то апетитът ми не подлежи на контрол. И апетитът ми продължава да е засилен, дори след като спра активните физически натоварвания

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  68. 68 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1302 Весело

    До коментар [#48] от "mr.wonderworld.":


    [quote#48:"mr.wonderworld."]Е, аз няма как да пазя окръжност, така че мога да се отдам на порока. [/quote]


    Хммм, фънимавай!
    Никой не е застрахован от възможността, на мястото на "плочките" след време да сложи поне "три тухли четворки"

  69. 69 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#42] от "dante_18":


    Всичко си замина.Преди бях като културист,сега съм скелет.Но поне съм жив-липсата на мускули не ме притеснява.Животът е гаден понякога-човек не зане откъде ще му дойде дори и да живее здравословно.Сега цял живот ще пазя диета-варен ориз и картофи,плодове,зеленчуци и никакво месо ,алкохол,захари,ядкиНно това е положението.

  70. 70 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#68:"tonitod"]Хммм, фънимавай![/quote]


    Под "пазя окръжност" аз разбрах, че намекваш за някои"неморални" действия, както ги нарича колежката по-горе, водещи до увеличаване обиколката на жените!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  71. 71 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1705 Неутрално

    ''"В последните 30 години, в които проблемът с наднорменото тегло се разгърна неимоверно, промяната в навиците на хората в западния свят да спортуват е минимална.''

    Малхорта, пропускате един много важен, но уж незабележим момент. Хората може и да не са променили начина и количеството на спортуване, но ДРАСТИчНО СА НАМАЛИЛИ ДВИЖЕНИЕТО в ежедневието. Днес хората не се движат дори за изпълняването на някои най-елементарни, но абсолютно необходими рутинни дейности, като готвене, грижа за личната и домашната хигиена и др. подобни. Ако се наблюдава дневния режим на хора с наднормено тегло и особено на силно затлъстели, ще се установи една обща особеност: те прекарват максимално време седнали, легнали, отпуснати по дивани и фотьойли; избягват всяко движение; не си готвят; не си пазаруват, а поръчват нещата по интернет; домовете им са мръсни и разхвърляни; външният им вид е запуснат. Като се прибави към тази драстична липса на движение и диетата, състояща се изключително от субстанции, богати на захари, мазнини и сол - резултатът е неконтролируемо, патологично затлъстяване.
    Така че би трябвало да се подчертае: спортуването може и да не води директно до отслабване, но ДВИЖЕНИЕТО е абсолютно необходимо за поддържане на правилен режим на живот. А за да се отслабне са необходими две неща: да се намалят максимално храните, съдържащи захар и да се движим.

  72. 72 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1705 Неутрално

    It is time to bust the myth of physical inactivity and obesity: you cannot outrun a bad diet
    Press Release
    A Malhotra1, T Noakes2, S Phinney3
    + Author Affiliations

    1Department of Cardiology, Frimley Park Hospital and Consultant Clinical Associate to the Academy of Medical Royal Colleges
    2Department of Human Biology, University of Cape Town and Sports Science Institute of South Africa, Newlands, South Africa
    3School of Medicine (Emeritus), University of California Davis, Davis, California, USA
    Correspondence to
    Dr A Malhotra, Department of Cardiology, Frimley Park Hospital and Consultant Clinical Associate to the Academy of Medical Royal Colleges; aseem_malhotra@hotmail.com
    Accepted 8 April 2015
    Published Online First 22 April 2015
    A recent report from the UK's Academy of Medical Royal Colleges described ‘the miracle cure’ of performing 30 min of moderate exercise, five times a week, as more powerful than many drugs administered for chronic disease prevention and management.1 Regular physical activity reduces the risk of developing cardiovascular disease, type 2 diabetes, dementia and some cancers by at least 30%. However, physical activity does not promote weight loss.

    In the past 30 years, as obesity has rocketed, there has been little change in physical activity levels in the Western population.2 This places the blame for our expanding waist lines directly on the type and amount of calories consumed. However, the obesity epidemic represents only the tip of a much larger iceberg of the adverse health consequences of poor diet. According to the Lancet global burden of disease reports, poor diet now generates more disease than physical inactivity, alcohol and smoking combined. Up to 40% of those with a normal body mass index will harbour metabolic abnormalities typically associated with obesity, which include hypertension, dyslipidaemia, non-alcoholic fatty liver disease and cardiovascular disease.3 However, this is little appreciated by scientists, doctors, media writers and policymakers, despite the extensive scientific literature on the vulnerability of all ages and all sizes to lifestyle-related diseases.

    Instead, members of the public are drowned by an unhelpful message about maintaining a ‘healthy weight’ through calorie counting, and many still wrongly believe that obesity is entirely due to lack of exercise. This false perception is rooted in the Food Industry's Public Relations machinery, which uses tactics chillingly similar to those of big tobacco. The tobacco industry successfully stalled government intervention for 50 years starting from when the first links between smoking and lung cancer were published. This sabotage was achieved using a ‘corporate playbook’ of denial, doubt, confusing the public and even buying the loyalty of bent scientists, at the cost of millions of lives.4 ,5

    Coca Cola, who spent $3.3 billion on advertising in 2013, pushes a message that ‘all calories count’; they associate their products with sport, suggesting it is ok to consume their drinks as long as you exercise. However science tells us this is misleading and wrong. It is where the calories come from that is crucial. Sugar calories promote fat storage and hunger. Fat calories induce fullness or ‘satiation’.

    A large econometric analysis of worldwide sugar availability, revealed that for every excess 150 calories of sugar (say, one can of cola), there was an 11-fold increase in the prevalence of type 2 diabetes, in comparison to an identical 150 calories obtained from fat or protein. And this was independent of the person's weight and physical activity level; this study fulfils the Bradford Hill Criteria for causation.6 A recently published critical review in nutrition concluded that dietary carbohydrate restriction is the single most effective intervention for reducing all the features of the metabolic syndrome and should be the first approach in diabetes management, with benefits occurring even without weight loss.7

    And what about carbohydrate loading for exercise?
    The twin rationales for carbohydrate loading are that the body has a limited capacity to store carbohydrates and these are essential for more intense exercise. However, recent studies suggest otherwise. The work of Volek and colleagues8 establishes that chronic adaptation to a high-fat low-carbohydrate diet induces very high rates of fat oxidation during exercise (up to 1.5 g/min)—sufficient for most exercisers in most forms of exercise—without the need for added carbohydrate. Thus fat, including ketone bodies, appears to be the ideal fuel for most exercise—it is abundant, does not need replacement or supplementation during exercise, and can fuel the forms of exercise in which most participate.8 If a high-carbohydrate diet was merely unnecessary for exercise it would be of little threat to public health, however, there are growing concerns that insulin-resistant athletes may be at risk of developing type 2 diabetes if they continue to eat very high-carbohydrate diets for decades since such diets worsen insulin resistance.

    The ‘health halo’ legitimisation of nutritionally deficient products must end
    The public health messaging around diet and exercise, and their relationship to the epidemics of type 2 diabetes and obesity, has been corrupted by vested interests. Celebrity endorsements of sugary drinks, and the association of junk food and sport, must end. The ‘health halo’ legitimisation of nutritionally deficient products is misleading and unscientific. This manipulative marketing sabotages effective government interventions such as the introduction of sugary drink taxes or the banning of junk food advertising. Such marketing increases commercial profit at the cost of population health. The Centres of Disease Control health impact pyramid is clear. Changing the food environment—so that individuals’ choices about what to eat default to healthy options—will have a far greater impact on population health than counselling or education. Healthy choice must become the easy choice. Health clubs and gyms therefore also need to set an example by removing the sale of sugary drinks and junk food from their premises.

    It is time to wind back the harms caused by the junk food industry's Public Relations machinery. Let us bust the myth of physical inactivity and obesity. You cannot outrun a bad diet.

    Footnotes
    Competing interests None declared.

    Provenance and peer review Not commissioned; internally peer reviewed.

    References
    ↵ Exercise—the miracle cure. Report from the Academy of Medical Royal Colleges. Feb 2015. http://www.aomrc.org.uk/
    ↵ Luke A, Cooper RS. Physical activity does not influence obesity risk: time to clarify the public health message. Int J Epidemiol 2013;42:1831–6. doi:10.1093/ije/dyt159 [FREE Full text]
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23356701
    ↵ Brownell KD, Warner KE. The perils of ignoring history: big tobacco played dirty and millions died. How similar is big food? Milbank Q 2009;87: 259–94. doi:10.1111/j.1468-0009.2009.00555.x [CrossRef][Medline][Web of Science]
    ↵ Gornall J. Sugar: spinning a web of influence. BMJ 2015;350:h231. doi:10.1136/bmj.h231 [FREE Full text]
    ↵ Basu S, Yoffe P, Hills N, et al. The relationship of sugar to population-level diabetes prevalence: an econometric analysis of repeated cross-sectional data. PLoS ONE 2013;8:e57873. doi:10.1371/journal.pone.0057873 [CrossRef][Medline]
    http://www.nutritionjrnl.com/article/S0899-9007(14)00332-3/pdf
    ↵ Noakes T, Volek JS, Phinney SD. Low-carbohydrate diets for athletes: what evidence? Br J Sports Med 2014;48:1077–8.

  73. 73 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1705 Неутрално

    [quote#17:"аз*"]напълня след като роди
    като не яде-припада от глад
    но не отслабва [/quote]

    Това са митовете и легендите на лакомниците, които и себе си залъгват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK