Австралийски учени използват ултразвук в борбата с Алцхаймер

© Reuters

Учени от Института за мозъчни изследвания в Университета на Куинсланд са открили, че натрупванията от невротоксини, отговорни за загубата на памет и когнитивни умения при пациенти с Алцхаймер, могат да се "прочистват" чрез ултразвук. Научният им труд, публикуван в журнала Science Translational Medicine, може да даде нова посока на лечението на болестта, пише научното издание ScienceAlert.com.

Болестта на Алцхаймер засяга 50 милиона души по света и за нея все още няма превенция или лечение. При пациентите с тази невродегенеративна болест обикновено се наблюдава загуба на памет и намалена способност на ума, което се дължи на натрупването на два вида лезии в мозъка - амилоидни струпвания и неврофибрилни възли. Амилоидният проетин се натрупва между невроните и с времето става толкова гъст, че нарушава проводимостта им, а неврофибрилните възли се намират вътре в самите неврони и се формират от дефектни протеини (tau), които се натрупват в неразрушими маси и също спират потока по мозъчните канали.

Методът, който австралийците са изпробвали върху мишки с Алцхаймер, е неинвазивен и разчита на познатата технология на ултразвука, но на един конкретен вид, наречен фокусиран терапевтичен ултразвук= "рез изключително бързи и къси звукови импулси този неразпознаем за ухото звук успява нежно да отвори кръвно-мозъчната бариера, предпазваща мозъка от бактерии, и да стимулира микроглиалните клетки да се активизират. Тези клетки имат функцията да прочистват натрупаните невротоксини.

При 75% от експериментите със стимулиране на микроглиалните клетки с ултразвук, невротоксичните струпвания се разрушават и функциите на невроните се възстановяват напълно. При това вредата върху околните здрави клетки е нулева. Екипът от Куинсланд започва опити с по-големи бозайници, и ако всичко върви по план - през 2017 ще започнат опитите и с хора.

Станфордският университет по медицина също достига неотдавна до откритието, че микроглиалните клетки може да се окажат ключа за лечението на Алцхаймер, но техния подход да ги активизират е друг, съобщава университетът в официалния си сайт. Учените там, които също засега експериментират върху мишки, са открили, че една молекула на повърхността на микроглиалните клетки отговаря за деактивирането им, но когато тя се блокира, те се освобождават и започват да чистят и да възстановяват паметта и когнитивните умения.

1. 1 Профил на hashtag
    hashtag

Интересна идея, дано даде резултат.

2. 2 Профил на bawarec
    bawarec

Хората се занимават с научни изследвания за да помогнат на страдащите, а не със завоевателни войни като Путин. После защо продължителността на животан на Запад е с 10-15 г. по висока отколкото в Русия. Между другото Путин вече наближава средната продължителност на живота, която за мъжете е 64 г.

3. 3 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1420 Гневно

Пък ние тука ги бием от бебета.

5. 5 Профил на bawarec
    bawarec

[quote#4:"skrita_sila_m"]Баварец, ти нещо съвсем си изплющял или просто ти плащат да драскотиш подобни тъпотии по форумите? [/quote]
    Малко история?
    Типичен пример е платеният и поръчан от руската царска дипломация преврат на 9 август 1886г., който сваля от власт обичания от народа български княз Александър Батенберг - защитник на Съединението и герой от Сръбско - българската война. Чрез преврата, дело на група вербувани и подкупени (факт, който самата Русия признава по-късно в своите документи) предатели офицери начело с капитан (бъдещ руски генерал) Радко Димитриев Русия хвърля България в страшна криза. Криза, известна в историята на дипломацията като ''Българска'', която не само заплашва Съединението, но и самото съществуване на Родината ни, изправена през 1886-1887г. дори пред руска военна окупация. Само бързата реакция на истинските български патриоти начело със Стефан Стамболов и неговите привърженици, осъществили контрапреврат осуетяват временно плана на Русия да погълне България и да я направи своя ''Задунайска губерния''. Заради това, че защитаваше с успех България от руските посегателства Стефан Стамболов ще бъде поръчково заклан посред бял ден в София през 1895г. от наемни убийци русофили пак по волята на руския император.

Ако наистина даде резултат,трябва Нобелова награда да получат.

7. 7 Профил на Free person
    Free person

Дано наистина има положителни резултати,защото Алцхаймеровата болест руши човешката идентичност,а и близките страдат заедно с него.

Tony
  8. 8 Профил на Един препатил
    Един препатил

Имах близък, на когото тези изследвания вече не могат да помогнат. Но съм сигурен, че един ден лечение ще бъде намерено!

9. 9 Профил на Алф
    Алф

Дано помогне, че това е ужас за човека. Присъда. И за близките.

Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  10. 10 Профил на zabejko
    zabejko

дано успеят да го приложат срещу такива тежки патологии като русофилството и байтошовизъма

veni vidi fugi
  11. 11 Профил на alexsilver
    alexsilver

[quote#2:"bawarec"]Хората се занимават с научни изследвания за да помогнат на страдащите, а не със завоевателни войни като Путин. [/quote]
    Навремето баща ти, май, по повод на първия японски джобен радиоприемник, написа в едно известно списание следното знаменателно изречение:

"...Японските империалисти пак се готвят за война. Те направиха джобен радиоприемник (да напомня, че е бил за средни вълни), с който диверсантите да могат да получават разпореждания от центъра..."

12. 12 Профил на ariella
    ariella

Светият синод и Мастър Йода Кобурготски вече може да идат и да се прегледат.
    Преди да са сътворили у нас американският вариант на войната м/у Севера и Юга