"Атака" иска отпадане на задължителните имунизации (видео)

"Атака" иска отпадане на задължителните имунизации (видео)

© Георги Кожухаров



"Атака" внесе в Народното събрание промени в Закона за здравето, според които ваксинирането в България трябва да има препоръчителен, а не задължителен характер.


В мотивите си вносителите посочват, че в последните години значителното нараства броят на децата, болни от аутизъм, както и на децата с детска церебрална парализа. Тези заболявания са право пропорционални с дължината на имунизационния календар. От "Атака" цитират и Европейския съд по правата на човека, който счита, че задължителните ваксинации като недоброволна медицинска манипулация представляват вмешателство в правото на зачитане на личния живот.


В конституцията е записано: "Никой не може да бъде подлаган на медицински, научни или други опити без неговото доброволно писмено съгласие", напомнят от "Атака". Според тях Законът за здравето и Наредбата за имунизациите противоречи на Конвенцията за правата на човека и биомедицината, съгласно която "всяка интервенция, свързана със здравето, се извършва само със свободно и съзнателно изразеното съгласие на заинтересованото лице."    




Председателят на парламентарната комисия по здравеопазването Даниела Дариткова (ГЕРБ) определи предложението като "търсене на евтини политически дивиденти".


"Едно такова предложение трябва да бъде много добре обмислено и съобразено основно с експертите, епидемиолозите, специалистите в медицинската общност, които регламентират кое е полезно и кое е опазващо здравето на децата", каза Дариткова, цитирана от агенция "Фокус", и посочи, че задължителната имунизация е помогнала за изчезването на много болести.


Предложението да отпаднат задължителните ваксини за деца не е в полза на обществото и ваксините трябва да останат. Появата на единични алергични реакции не може да е основание да поставяме под заплаха живота на всички деца заради липса на ваксина, коментира и депутатът от Реформаторския блок  доц. д-р Димитър Шишков.


При използването на някои лекарства като аналгин и парацетамол при някои хора също възникват алергични реакции, това значи ли, че трябва да ги забраним, попита той. При ваксините странични реакции има много рядко и това не е аргумент за отмяната на задължителното ваксиниране, категоричен бе народният представител. По думите му това е популистко предложение, което не отговаря на правото на добра здравна грижа, каквато заслужават българските граждани.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (145)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1464 Любопитно

    Откога пък хората на българо-руския националист Болен Рубльов взеха да разбират и от медицина?!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  2. 2 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 287 Неутрално
  3. 3 Профил на exdn
    exdn
    Рейтинг: 237 Гневно

    Болен явно не иска да е сам в лудостта си.

  4. 4 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Ми да ги махнат. Както беше казано в сериалчето с хаус ако продажбата на малки погребални кофчежета скочи рязко в следващите 10 г.-20 г. в следствие на някои болести, за които ваксините в момента са задължителни ще се знае чии родители са били прави.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2285 Неутрално
  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3930 Любопитно

    Абе някой няма ли да каже каква всъщност е далавера с ваксините колко струват точно ?
    Много американци вярват ,че маформациите на децата им и се дължат на ваксините ! Стерилитета също !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на AnarchaosBG
    AnarchaosBG
    Рейтинг: 466 Любопитно

    "предложението е провокирано от значителното нарастване на децата, болни от аутизъм. Тези заболявания са право пропорционални с дължината на имунизационния календар."

    Пропорционалността не означава причинно-следствена връзка. Медицинската НАУКА до сега не е доказала такава връзка - напротив:

    Huge Meta-Study Of Vaccines Reveals No Link To Autism

    The work in this case was a meta-study, combining the results of five previous studies involving 1,256,407 children with five case-controlled studies of a further 9920 children. Case controlled studies compare patients who have had a particular outcome, in this case a diagnosis of autism, with closely matched groups who have not to see if there was any difference in exposure to factors such as vaccines.
    The findings were summarized as:
    • There was no relationship between vaccination and autism
    • There was no relationship between vaccination and Autism Spectrum Disorder
    •There was no relationship between autism and the MMR vaccine

    http://www.iflscience.com/health-and-medicine/huge-meta-study-vaccines-reveals-no-link-autism

    "The alternative to the hierarchical power structure is based on mutual aid and group consensus."
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#12] от "Шофьора на Медарката":

    Няма да сработи с безаналоговата технология.

    EU now have 1 GB empty space
  14. 14 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Аз пък искам да отпадне Атака!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  15. 15 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Пак не се появяват мнения. Атака нищо не прави без нареждане от Русия, така че търсете интереса на Русия във всяко действие на бялата Златка.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  16. 16 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 538 Гневно

    Атака по- добре да си пият хапчетата и да си траят, а не да се бъркат в здравето на децата ни!

  17. 17 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1143 Гневно

    Тоя глупак вече си играе лекомислено и с живота на децата!
    Що за безумие!!!

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  18. 18 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Как успяват тия от Атака винаги да измислят най-тъпата идея просто не знам.
    Тъкмо си викаш: е това е вече върха. По-голяма тъпотия няма.
    И те вземат, че измислят нещо, като това с ваксините и Конституцията

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  19. 19 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    "Атака" иска отпадане на задължителните имунизации
    ==========
    После що е болен.

  20. 20 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 810 Любопитно

    По-добре ще е да се въведе ЗАДЪЛЖИТЕЛНО психо-освидетелстване на депутатите, най-паче партийните лидери на Атака!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  21. 21 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Само тая вълна не бяха яхнали тия капути!

    А нещо за домашното раждане няма ли да вкарат, сега дюшеш има идва...

  22. 22 Профил на blusprite
    blusprite
    Рейтинг: 237 Неутрално

    По какъв начин отпадането на задължителността, а не на самите ваксинации, бърка в здравето на когото и да било? Малко си размърдайте и размножете двете клетки в мозъка, че тия чипове няма да успеят да ви ги имплантират.

  23. 23 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 925 Весело

    От нищо не разбира, но винаги има мнение и държи да го сподели... Що е то?

  24. 24 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Забелязвам, че всички си употребяват термините ваксинация и имунизация, сякаш са еквивалентни. Това, че някой е ваксиниран, не означава директно, че е имунизиран, че има имунитет, макар, че това е целта на занятието.

    забавление и приключение
  25. 25 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#22] от "blusprite":

    С 2 думи - herd immunity.

  26. 26 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Тоя луд ли е или просто пропагандира, безвкусно при това.

  27. 27 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 493 Весело

    Иска да каже че заради имунизация е станал такъв лалав?

    Не му вярвам

    Порусначен народ- слаба държава
  28. 28 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 605 Весело

    Ами то идиотщината ходи по хората, не по дърветата. А по атакистите направо магистрали е направила с надписи на руски.))

  29. 29 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Специално за ваксините за детски паралич съм съгласен да отпаднат. Причината е, че в някои случаи самата ваксина води до детски паралич. Леля ми, Бог да я прости, си отиде така.

  30. 30 Профил на лизард
    лизард
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Въдворете го този, бре!

  31. 31 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 493 Неутрално

    [quote#22:"blusprite"]По какъв начин отпадането на задължителността, а не на самите ваксинации, бърка в здравето на когото и да било? Малко си размърдайте и размножете двете клетки в мозъка, че тия чипове няма да успеят да ви ги имплантират.[/quote]

    Просто е... ако твоето дете е на 10 години и хване болест от която трябва да е било имунизирано като е било на 8, може да разболее и моето което е на 7.

    Отделно има деца които не могат да се имунизират (примерно защото са с преакалено слаба имунна система) и те разчитат на другите да са имунизирани...

    Порусначен народ- слаба държава
  32. 32 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    [quote#18:"Dexx"]Как успяват тия от Атака винаги да измислят най-тъпата идея просто не знам[/quote]
    Че идеята не струва, не струва. Но са далеч назад в класацията за тъпизми и поне ги снасят веднъж на тримесечие, докато някои другаре снасят тъпотии всеки ден. Много са носливи, което може и да се преживее, ако не обличаха тъпотата си в законови одежди.

  33. 33 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Доводите са им малоумни и го предлагат просто за да задоволят неграмотния си електорат, но на принципна основа са прави.

    Колкото по-малко задължителни имунизации, толкова по-добре, колко от вас знаят всяка ваксина дали е нужна? Иначе и аз съм за задължителни имунизации срещу някои болести, а това с аутизма е тотална глупост.

  34. 34 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Следващият законопроект ще е срещу кемтрейлс. Да се готви ХААРП.
    И после защо сме били на това дередже...

  35. 35 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#31:"mr_vach"]Отделно има деца които не могат да се имунизират (примерно защото са с преакалено слаба имунна система) и те разчитат на другите да са имунизирани... [/quote]
    Кой ги защитава срещу сезонен грип или обикновена варицела, срещу които по чудо още не няма задължителни ваксини?
    Ако Атака имаха ум за 5 пари, щяха да поемат инициатива за създаване на програма за обезщетения на пострадалите от ваксини, каквато има всяка нормална държава. Нищо не пречи производителят да плаща всеки път, когато стане издънка с продуктите му. За сведение, "издънките" далеч не са спомен от миналото, а често срещано явление.

  36. 36 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 428 Неутрално
  37. 37 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    Искам забрана на Атака, или поне психотестове в парламента.

  38. 38 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Тези отдавна са си спрели и имунизация и хапчета

  39. 39 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 265 Весело

    До коментар [#25] от ".!.":

    herd immunity-то иди го търси в Столипиново и Филиповци : )

  40. 40 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Чрез този ход Атака иска да получи някаква подкрепа сред хората, които са против ваксините и имат (криво или право разбрана) екологична ориентация. Иначе руският национализъм има ограничена 5% подкрепа в България, въпреки безотчетните рубли.

  41. 41 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#31] от "mr_vach":

    Абе хора, тук не става дума за кой какво на кого ще направи, а става дума, че не се спазват по този начин (чрез задължителност на ваксините) основни права в Европейския съюз. В почти всички западни държави ваксинирането е пожелателно, тъй като това е Европа , а не е тоталитарен режим, в който обществото е над индивида. Индивида над всичко - още Ренесанса го е казал! Но явно ще живеем още десетки години с пост-тоталитарно мислене. Жалко , че точно Атака постави въпроса на дневен ред - сега няма да се взема на сериозно!

  42. 42 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#39] от "damned":

    Именно!

    Там имунизации няма, сравни показатели като продължилтеност на живота, детска смъртност и т.н. там и в по-белите групи.

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9134 Неутрално

    Волен да не би от ваксина да се е увредил.Как пък ги съчиняват тези безумни предложения.

  44. 44 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#35] от "fatoumata":

    Напълно съгласен! Тук при нас няма фонд за обезщетение на пострадалите от ваксини (а такива има много, за голямо съжаление), но пък за сметка на това са задължителни. Тоест ако примерно не знаеш, че детето ти е алергично към нещо, и му бият ваксината (в която листовка пише, да не се прилага при тези и тези алергии), и после развие тежка форма на тази същата алергия, в последствие оставаш сам с болестта на детето ти - даже здравните органи ще отричат до последно, че именно ваксината е причинила авто-имунното заболяване, камоли да ти помогнат със средства или лечение.
    Трагично е положението, но само за хората, които са все още с пост-тоталитарно мислене - тоест си мислят, че държавата работи в техен интерес и се доверяват на здравните органи без да прочетат и един ред (листовката примерно) на десетките ваксини , които получава детето им. Интелигентните хора отдавна не ваксинират децата си. Другата група, която не вярва на държавата са ясни - мургавите ни братя - така че и те са интелигентни в тази насока.

  45. 45 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Единствената цел на атака е да остане в парламента.
    Събират гласовете на най-малоумната част от обществото - националисти, русофили и конспиратори (ваксини, масони, чипове, и тн.)

    If you are going through hell... Keep going!
  46. 46 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#4] от "bludniq_sin":

    Проблемът е, че има хора, които въпреки, че са ваксинирани не им действа ваксината и не изграждат имунитет. В момента те са предпазени от това, че всички са ваксинирани и болестта просто я няма. Но ако се увеличи броят на неваксинираните и някой се разболее от нещо, тези хора, имат реален шанс да се разболеят и те.

  47. 47 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    Май пак са закъсали с идеите, ако не влязат в парламента, ще им спрат и субсидиите от руското посолство. Лошо, Седларов, много лошо...

    E PLVRIBVS VNVM
  48. 48 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 704 Неутрално

    [quote#0:"тема"]Европейския съд по правата на човека счита, че задължителните ваксинации, като недоброволна медицинска манипулация, представляват вмешателство в правото на зачитане на личния живот.
    "Никой не може да бъде подлаган на медицински, научни или други опити без неговото доброволно писмено съгласие"[/quote]
    Кратко и ясно! Та, за какво е този вой до небесата!? Никой не ви лишава от любимите ви ваксини. Може да си ги взимате редовно, даже и като сутрешно кафе.
    ПРАВО НА ИЗБОР!! Като фундаментален принцип и основа на един по добър и справедлив свят!
    Никой не ви отнема опцията, да си имате пастир и да си стоите в кошарата!

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  49. 49 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1170 Весело

    Атака бърза, защото има опасност да се въведат имунизации срещу глупост, а те трябва да са първи в кабинетите

  50. 50 Профил на ot Bansko
    ot Bansko
    Рейтинг: 657 Гневно

    Тези минават всякакви граници! Явано търсят подкрепа от хора без работа и ниско образование. Незадължителното ваксиниране върви и с непосещаване на детска градина, училище, университет ит.н, за да не се създаде опасност за обществото. както по-горе някой е написал - има деца, които не могат по обективни причини да бъдат ваксинирани и те разчитат на "обществения" имунитет. Вече се говори за ваксина срещу херпес зостер при възрастни над 55 години, а "Атака" ще премахва ваксините при деца!

  51. 51 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 493 Неутрално

    [quote#41:"damned"] тъй като това е Европа , а не е тоталитарен режим, в който обществото е над индивида. Индивида над всичко - още Ренесанса го е казал![/quote]

    Индивида над всичко и всеки има право да прави каквото си иска доколкото това право не нарушава подобните права на останалите и не застрашава здравето им. До тук добре...

    В случая с ваксините, обаче всеки любител на теория на коспирациите застрашава здравето на останалите... Всяко неимунизирано дете представлява заплаха за останалите деца които към дадения момент все още не са имунизирани...

    Порусначен народ- слаба държава
  52. 52 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Оф, и тая ли конспирация идвала от Кремъл бе...?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  53. 53 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2003 Неутрално

    Хората си търсят малоумен електорат, та да си подсигурят още някоя година субсидиране.
    Аз не съм сигурен дали Волен е луд или се прави на такъв, защото се изхитрява да цица от две места - от нас, през субсидии и всякакви екстри, от рода на парите за експертна помощ за депутатите в размер на две-три депутатски заплати, субсидии за депутатите и от Русия също, та да може да ни облъчва с неговата телевизия.
    само не мога да разбера, защо не го хванат да го одрусат за неверния отчет в сметната палата, където е декларирал най-големия членски внос от всички партии в НС.

  54. 54 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#48] от "rumata":

    От гледна точка на детето нито родителят, нито държавата, дава право на избор. Така че за право на избор не може да се говори изобщо.

  55. 55 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Озаптете най-сетне тия руски агенти и подлоги!
    Пратете ги на ТРИБУНАЛ.
    За национална измяна.

  56. 56 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 696 Разстроено

    разбрах, АТАКА искат да не се ваксинирата децата, а аз компенсация, да се въведе вероучение, така бог ще ги пази вместо някакви лоши лекари

    Birds of a feather flock together.
  57. 57 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    [quote#37:"arcanum"]

    Искам забрана на Атака, или поне психотестове в парламента. [/quote]
    е то е едно и също

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  58. 58 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 294 Весело

    Сега поне разбрахме защо съветския националист Болен Пиздеров е кукумицин- навремето е бил васксиниран.

  59. 59 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#48] от "rumata":

    Само дето по белите държави зачитат правото ти на отказ от ваксини като гледат да те отритнат колкото се може повече от обществото - например ти ограничават всякакъв достъп до обществени детски градини, училища и т.н.

    Ама ти си преценяваш де...

  60. 60 Профил на Terry bear
    Terry bear
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Атака имаха възможност да се изявят, докато бяха в управлението. Тогава никой от тях нищо не направи.

    Аз пък да попитам:
    Как се измерва колективния имунинет?
    Правят ли се периодични тестове на ваксинирани деца, дали имат антитела?
    Ами възрастните? Те попадат ли в справката за покритието и ефективността на ваксините?
    Знаете ли, че според ИК на България ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ИМУНИЗАЦИИ има за всеки, който навърши 25, 35, 45, 55, 65, 75 И 85 години?

    http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/
  61. 61 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#60] от "Terry bear":

    Да, списък с наборите подлежащи на реимунизация го има на голяма табела в коридора пред личния ми лекар. Виждал съм такъв списък и в други поликлиники. И съм си правил реимунизация.

  62. 62 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#48] от "rumata":

    А ако твоето дете зарази моето, което няма възраст за имунизация трябва ли да те причакам някоя вечер и да те лежа.

    И второ - ако недай Боже твоето неимунизирано дете се разболее, нали няма и една стотинка да се взимат от моите данъци? Понеже това са много скъпи болести... Ще ипотекираш къща кола има какво да се направи

    15.02.1989 - 07.02.2018
  63. 63 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 868 Неутрално

    От псевдопартия на нацибългарета, Атакауна матата ще се преобразува в партия на непризнатите идиоти и монголоиди !

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  64. 64 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#59] от ".!.":

    Оооо да благодаря за напомнянето - освен тоеа липсата на имунизация значи и липса на държавни услуги за детето

    15.02.1989 - 07.02.2018
  65. 65 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Комедията край няма. Естествено, кретените от Атака разбират от медицина толкоз колкото и от космическо право. Тази и другите деривативни на БКП псевдопартии под вола теле търсят, само и само да разединят обществото по всички възможни точки. Патетична мимикрия на демокрация чрез дебилно пунктиране на плурализъм на мненията; комедия разигравана с потни балкански огледала и димни завеси. ТКЗС, ТКЗС и пак ТКЗС.

  66. 66 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#52] от "stupid_american":

    Е откъде....... Чудя се как още не са внесли декларация за рептилите или поне за юдо-масоните. Всичките тия тъпотии не само имат източен корен ами не знам дали не е и нарочен

    15.02.1989 - 07.02.2018
  67. 67 Профил на teller
    teller
    Рейтинг: 447 Неутрално

    На Волен Сидеров дали са му пропуснали ваксинациите?

  68. 68 Профил на Terry bear
    Terry bear
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#62] от "Karelson Путин Акбар

    Ако твоето ваксинирано дете, въпреки че е имунизирано се разболее от някоя "много скъпа за лечение болест" какво правиш?
    Питам, защото според лекари, не всяко дете може да придобие имунитет...

    До коментар [#61] от "glatzial":

    Браво! А твоите приятели, роднини и познати ходят ли на реимунизации? А колегите ти? А хората в ресторанта? Дали си защитен? Като нямаш статистика колко е имунизационното покритие при възрастни и като знаеш, че народа го мързи...

    http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/
  69. 69 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#68] от "Terry bear":

    Реимунизацията е само за две болести - тетанус и дифтерия - и двете от които са много неприятни, но лечими. От моето обкръжение мога да твърдя, че по-голямата част са със сигурност реимунизирани.
    Детските ваксини не се реимунизират и "важат" през целия живот.

  70. 70 Профил на Боян Юруков
    Боян Юруков
    Рейтинг: 1449 Гневно

    Аргументите им не са верни. Конвенцията за правата на човека предвижда, че подобни интервенции може да се правят, ако те са „от пряка полза за него“ или „за защита на здравето или правата и свободите на другите“. В случая с ваксините имаме и двете и всички лекари го повтарят, но кой ли слуша.

    Цитираното дело на Съда за правата на човека няма общо с това дали са задължителни ваксините или не, а за това, че Италия не е обезщетила човек пострадал от ваксина от полио през 1971-ва година. При това решението е доста преди промените в Конвенцията.

    Не на последно място - в записа жената твърди, че нямало епидемии сред неваксинираните циганчета и това доказвало, че не било проблем да не се раксинира. Всъщност през 2010-та имаше епидемия от морбили - 24000 заразени, 1/3 от тях са бебета под годинка, 9000 хоспирализирани и 25 смъртни случая. Почти всички са били сред ромското население.

    http://yurukov.net/blog/2015/04/29/antivax-ataka/

    Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg
  71. 71 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 722 Неутрално

    [quote#55:"ppopov_67"]Озаптете най-сетне тия руски агенти и подлоги!
    Пратете ги на ТРИБУНАЛ.
    За национална измяна.[/quote]
    Кое е национална измяна? Това ли?
    . . "Никой не може да бъде подлаган на медицински, научни или други опити без неговото доброволно писмено съгласие" - конституция на Р. България

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  72. 72 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 722 Неутрално

    [quote#70:"Боян Юруков"]Аргументите им не са верни. Конвенцията за правата на човека предвижда, че подобни интервенции може да се правят, ако те са „от пряка полза за него“ или „за защита на здравето или правата и свободите на другите“. В случая с ваксините имаме и двете и всички лекари го повтарят, но кой ли слуша. [/quote]
    Да, "пряка полза има", само че за онези, които създадоха този мулти-милиарден бизнес. А лекарите, като инструмент за изпълнение на същия този "бизнес", ползващи всякакви негови преференции включително и материални, са в "конфликт на интереси".

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  73. 73 Профил на Боян Юруков
    Боян Юруков
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    До коментар [#72] от "disclosure":

    Да, и един мармот завива в станиол. Твърдиш, че има глобална конспирация включваща всички държавни агенции на всички държави по цял свят, всички лекари навсякъде по света, всички статистици и НПО-та занимаващи се с развиващия се свят. Тази опорна точка, която цитираш, твърди, че всички те крият "истината", за да може да печелят фармацевтичните компании. В същото време, същите компании печелят десетократно повече от болните деца, отколкото от здравите. Цялата индустрия на ваксините има по-малка печалба, отколкото тази на хомеопатията.

    Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg
  74. 74 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Не ми е известно Сидеров да има образование, позволяващо му да се изказва по медицински въпроси.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  75. 75 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#73] от "Боян Юруков":

    Защо! Не ти се вярва ли, че и подобен сценарии е възможен, както и, че има своите механизми за легализиране под формата на "научен" опит и както утвърдена медицинска практика!?
    Самия факт, че за такива като теб всичко, което не е излязло от устата на негово величество "суверена", бил той официална медия, изследователски център на "Биг Фарма" или световно доказано, медицинско "светило", е в сферата на "глобалната конспирация", показва, че Човекът отдавна се е отказал да мисли и осланя на собствен опит и интуиция.

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  76. 76 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#44] от "damned":

    Ти пък си damned по отношение на идеите за конспирации и преследване. Да не мислите ,че ние лекарите сме толкова луди да имунизираме собствените си деца, ако вредата е по-голяма от ползата?!!!. Точно заради ваксините и антибиотиците повечето от родителите ви са оцелели през 50-60те години за да дойдете вие днес на белия свят. Спекулациите за световния заговор има във всички сфери от познанието и са идеи на разни параноици желаещи да станат световно известни.
    Между другото има задължение за имунизации в Закона за Здравето и подлежите на санкции, но никой не може насила да ви имунизира. Имате право да откажете като отказа се документира в амбулаторния лист на ОПЛ и толкова. Само че оттук започва трагедията вашето дете да се окаже едно от тези 6-8 деца които през тази година ще загинат от дифтерия , или коклюш или ще загубят завинаги способността си да се движат при разболяване от полиомиелит или да развият хепатит Б при някоя медицинска манипулация с нестерилни инструменти . Така,че избора е ваш - с подписа си освобождавате от отговорност вашия лекар и завъртате руската рулетка. Така ,че не го приемаме лично, само се изумяваме от невежеството. Не си мислете ,че ние печелим нещо от тези имунизации всъщност лекарите биха имали повече полза да не се имунизирате и да имаме гарантирана клиентела. А такива като теб са 100% ова гарантирана клиентела. Обаче всеки да си носи отговорност и да си плаща изцяло след това лечението на инфекциозно заболяване за което не му е направена ваксина поради нежелание. У нас през последната морбилна епидемия 2009-2010 резултатът беше ,че 51 ценгета в Шумен и Ямбол загинаха от усложненията на морбили-едно предотвратимо заболяване със съвременните имунизации. Лечението на останалите няколко хиляди случаи беше в размер на няколко стотин хиляди лева за сметка на данъкоплатеца . Така ,че ако искате оставяйте нещата на естествения отбор-смъртността в Африка е добър пример, обаче не за сметка на данъкоплатците.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  77. 77 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Това е начин за лесни дивиденти, но само докато се намери лек за тежките заболявания, които се спрягат често с ваксините. Иначе който и да е гражданин може да търси правните основания за защита на правата си, но нека не се впуска в псевдологични заклщчения относно причинно-следствената връзка между две отделни събития.

    Който първи прекрачи границата, губи.
  78. 78 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Аз съм "за" принудителното отпадане на тестисите на някои политици.

    I had a dream, Joe
  79. 79 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#45:"dante_18"]Единствената цел на атака е да остане в парламента. Събират гласовете на най-малоумната част от обществото - националисти, русофили и конспиратори (ваксини, масони, чипове, и тн.)[/quote]

  80. 81 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Тогава хептен ще прокопсаме. Пази Боже сляпо да прогледа.

  81. 82 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#76] от "Dr_Doolittle": Доктор Do Little, why not do a whole a lot!

  82. 83 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3563 Неутрално

    Време е депутатите от Атака да бъдат имунизирани срещу проруски бяс.

  83. 84 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    До коментар [#44] от "damned":

    теориите ви издишат ,естествено е ,че всеки се пита за алергия ,особено към яйчени продукти ,преди да се ползват ваксини ,въпреки това се получават алергични реакции ,а и често има и имунни реакции , но това не е причина да не се слагат ваксини ,защото повярвайте ,виждал съм дете с морбили в тежко състояние ,също и с усложнения ,за всички тези дето не желаят ваксини само ги питам ,какво се случва ,ако нямат имунитет и срещнат болен от морбили ,както ми се случи на мен като лекар и се оказа ,че аз нямам от новите ваксини и за 24 часа отключих диабет ,след като получих оток и възпаление на всичките си жлези ,е ,и .

  84. 85 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Не мога да повярвам, че това предложение идва от Атака.
    За пръв път да чуя нещо разумно от тях..

    Fail with honour then succeed by fraud
  85. 86 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Абе хора, що сте толкова първосигнални? Преди да почнете да плюете що не се замислите за малко или не потърсите малко информация в Гугъл?
    Да, знам че Атака са простаци и идиоти, но това прави ли задължително всичко, което казват идиотщина?
    Не мисля.

    Учудвам се, че тук има толкова много слепи привърженици на ваксинацията. Аз пък съм против това някой да ме задължава да се ваксинирам. Знаете ли, познавам доста хора, които НЕ СЕ ваксинират и, познайте, не боледуват по-често от тези, които СЕ ваксинират. В Западна Европа ваксинацията не е задъжлителна и така, като ги гледате, да са по-болни от нас, а??

    Fail with honour then succeed by fraud
  86. 87 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#22] от "blusprite":
    Няма как.Ключови думи-''Атака'',Русия,паднали ракети им действат като прекомерна доза ракия.както казваше Светльо Хиподила-''устата говори,а умът ми мълчи''

  87. 88 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    Тази мода на бунтуване срещу имунизациите започна преди няколко години и вече започна да дава резултати в някои държави. Масово деца започнаха да се разболяват от болести, които се считаха за изчезнали от десетилетия. Накрая ще стане като с онази друга мода с домашното раждане - след като няколко бебета умряха при подобни презумици на родителите си, ентусиастите бързо намаляха. И с ваксините ще стане така. Ще започнат масови епидемии от заразни болести, ще умрат няколко хиляди деца, други няколко хиляди ще останат увредени за цял живот. Накрая всички твърдоглави родители, които сега се борят срещу ваксините, ще си седнат на задниците и ще заведат децата си при лекаря.
    Колко до Атака... Не им се смейте много. Не ги псувайте, не ги обиждайте. Те не са виновни, че интелектуалното им ниво стига до броя на рублите в джоба и тяхната стойност спрямо долара.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  88. 89 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#6:"comandante vs либертарианци и корпокративисти"]Много американци вярват ,че маформациите на децата им и се дължат на ваксините ! Стерилитета също ! [/quote]

    Тук въпроса е "тънък" от една страна "ваксини" с неясно качество и по всевъзможни поводи, най-вероятно няма смисъл (в Украйна преди няколко години си направиха далаверка с евтина ваксина от Индия и умориха известно количество деца) От друга страна, достатъчно е да се отиде и да се види как живеят хора/деца болни от детски паралич за да се разбере че не е баш безмислено да се ваксинира човек

  89. 90 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#88:"Lou"]Накрая всички твърдоглави родители, които сега се борят срещу ваксините, ще си седнат на задниците и ще заведат децата си при лекаря. [/quote]

    Така е, само че ще се наложи да си спомним за болести, за които вече сме забравили.

  90. 91 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#70:"Боян Юруков"]Конвенцията за правата на човека предвижда, че подобни интервенции може да се правят, ако те са „от пряка полза за него“ или „за защита на здравето или правата и свободите на другите“.[/quote]
    Да нямаш грешка случайно? Или смесваш двете конвенции?
    Освен това, няма как ваксината да носи "пряка полза" - нито юридически, нито медицински.
    В интерес на самите лекари трябва да се въведе малко ред в политиката на задължителни ваксини у нас: 1. Реална възможност за освобождаване, т.е. с процедура, разглеждаща индивидуалния случай, и достъп до съд. 2. Система за лесно плащане на обезщетения. Малко е абсурдно във всички развити страни да има такива системи, а у нас да тръбим, че ваксините са 100% безопасни. Лъжите подлагат личните лекари на ненужен натиск.

  91. 92 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    За Атака е нужно задължително лечение.

    подпис
  92. 93 Профил на Боян Юруков
    Боян Юруков
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    До коментар [#91] от "fatoumata":

    Конвенцията има няколко дълнения. Едно от тях е за биомедицината. Горните членове са включени, но се пропускат от антиваксърите, защото не им изнася.

    Има как да носи пряка полза, защото шансовете детето да оцелее се увеличават стократно. Това е идеята на тези интервенции и лекарите го повтарят постоянно в съда. Никой никога не е твърдял, че ваксините са 100% безопасни или ефективни. Повечето ваксини са одобрени след доказана ефективност от около 95%. В редки случаи ваксините дават странични ефекти, но шансът за такива е много по-малък, отколкото шансът за увреждания или смърт поради липса на ваксина.

    В България шансът за каквито и да е каквито и да е странични ефекти от всички ваксини взети заедно е едно на 100000. За сравнение 1 на 1000 деца умряха през епидемията от морбили преди няколко години. Всъщност известно е, че повечето странични ефекти са гърчове от темпертатура - някои защото децата са имали нисък праг, а други - защото родителите са отказвали да слагат свещичка както ги е посъветвал доктора (не искали химии). Смъртни случаи няма.

    Не е вярно, че има фонд за обезщетения във всички държави. Аз всъщност съм за въвеждането на такъв фонд. Сега съобщените случаи със съмнения за странични ефекти не се разглеждат достатъчно детайлно и явно повечето се пишат за верни. Когато трябва да се изплаща обезщетение, че има стимул за независими проверки дали реално е от ваксината или заради бездействие на майката. Фондът може да се попълва от глоби - ако някой откаже да ваксинира детето си и то се разболее после от предотвратима болест - съд и санкция, че са изложили детето си и околните на риск, както и че всички трябва да плащаме за тяхната глупост. Така става ли?

    Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg
  93. 94 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#93] от "Боян Юруков":

    Малко повече смирение няма да ти е излишно. И аз бях заклет почитател на ваксините и все още вярвам, че при някои от тях ползите сигурно надхвърлят рисковете, но прочети повече, поинтересувай се как работят системите за обезщетения, поговори с близък лекар, прочети съдебни решения, издадени в нормални държави, ще видиш, че нещата не са черно-бели.
    Не във всяка страна има нарочен фонд, но в развитите държави има начин да се получи обезщетение. У нас няма начин, защото причинната връзка се отрича яростно и безапелационно, а жертвите биват охулвани и унижавани публично. Това е бумеранг към лекарите, които съвестно изпълняват закона.

  94. 95 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#84] от "ivan ivanov":

    Определено не питат за алергии - имам две деца и никога не са ме питали за алергии. А и алергия към яйца може да се свързва само с ваксините произведени на основата на кокоши ембрион, а те са за Морбили и Паротит, и са в календара някъде след 1-вата година на детето.
    Морбили наистина е ужасна болест, но имайте предвид, че ефекта на ваксините се изчерпва с годините, и реално тези ваксини са само за детска възраст - дори да си бил ваксиниран като дете, станеш ли възрастен, че дори и по-рано - вече няма никакъв ефект. Единствения траен доживотен имунитет (за т.н. детски болести, каквато е Морбили) е чрез преболедуване - лесно може да проверите, че е така. Отделно тези антитела, които се измерват след ваксинация, никога не достигат 100% - дори и след последния прием! Така че никога не си защитен на 100% - дори и веднага след приема. Отделно има не-малки групи от хора , които не ги лови изобщо ваксината, и реално никога не може да се постигне т.н. herd immunity.
    Като цяло т.н. детски болести са много неприятни, но с много малка смъртност, и едно време нашите предци са събирали децата, за да могат да ги преболедуват на ранна възраст, когато е много по-безопасно. Модерната медицина реално отлага този процес и затова и като боледуваш на 30-40-50 години (не ви знам вие на колко сте), и се получават изключително лоши странични болести. Друго нещо са болести като Хепатит Б, Туберкулоза и Полиомелит, но и там няма трайна защита чрез ваксинация.
    Кажете, кое от нещата, които казах не са верни?

  95. 96 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#76] от "Dr_Doolittle":

    Така, нека да отговоря на това, което твърдиш. Значи първо, не сме в Африка, а сме една европейска държава, която има канализация в градовете , и добри хигиенни навици. И най-вече това е спасило нашите родители в началото и средата на века.
    Това, че е имало епидемия в Сливен в циганското гето е друг въпрос. Болести като полиомелит са изключително малко вероятни - мисля че последните 10 години е имало 5-6 случая в световен мащаб, като освен това полиомелита е един грип , който при 1 на 200 боледуващи човека предизвиква паралитични проблеми, и също много малка част от тях остават парализирани за цял живот. Това са 1 на 200 боледуващи - ако имаш добра имунна система никога няма да се заразиш и разболееш! Хепатит Б е много сериозна болест - няма две мнения, но и тук шанса едно дете да се разболее е нищожен, тъй като всички игли идват в стерилни опаковки. Вярно, че ако примерно се случи нещо и го оперират в болница като Горна Оряховица (просто пример), тогава е опасно, но да се надяваме, че няма да стигаме до такива болници.
    Както казах и в друг коментар, ваксините дават към 80% защита веднага след имунизация, но след това почва да им изчезва ефекта, което означава че като си на 10 години ефекта е 50%, а като станеш на 20 години, няма да имаш никаква защита срещу Хепатит Б - чел съм изследвания на CDC - USA и е така!
    Много добре знам Закона за Здравето и Наредба 15 от 2005 г. Мерси, че я споменаваш - вътре също пише как можеш да освободиш детето си от ваксини, така че нека всички знаят как става това! Няма задължителна медицинска в държава от ЕС - вече не живеем в тоталитарен строй и всеки може да решава сам за себе си.
    Интересно е че споменаваш, че нищо не печелите от ваксините. Може и да е така, но въпроса ми е - има ли солени глоби, ако не намерите или не успеете да убедите родителите да сложат ваксина. Което не е толкова лошо, като това да ви дават пари, но пак е съмнително дали няма да спестите на родителите малко информация за опастностите от ваксините (като например да пропуснете да им кажете за възможните нежелани реакции описани в листовката на ваксината) и по този начин да си улесните работата? Това ми е на мен въпроса.
    И накрая мога да ти кажа, че никой не е 100% клиентела на никого, но със сигурност шанса да получиш автоимунно заболяване или лоша алергия е много, ама много по-голям отколкото да се разболееш в детска възраст от тези заразни болести (изключвам т.н. "детски болести", защото те не са убили нито едно здраво дете). И последните данни за растящите автоимунни заболявания сравними с епидемия, подкрепят моята теза, а липсата на заразни болести не са на ваша страна. Това е положението.

  96. 97 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 265 Неутрално

    [quote#93:"Боян Юруков"]В България шансът за каквито и да е каквито и да е странични ефекти от всички ваксини взети заедно е едно на 100000.[/quote]

    Ето го и платеният публичен защитник на фармацефтичната индустрия!
    Това са пълни глупости, че шанса е един на 100000 да има каквито и да е странични ефекти! Прочетете листовката на съответната ваксина и ще видите, че в секцията за странични ефекти шанса за гърчове е между 1 / 100 и 1 / 1000 в зависимост от ваксината. Четете листовките хора - затова са направени - да се четат! И да - гърчовете са много сериозно нещо, и може да доведе до задушаване и смърт. Друг въпрос е, че в страничните ефекти в листовките на ваксините не пише нищо за дългосрочните проблеми , които са толкова често срещани, че аз лично имам 2 приятелски семейства с деца с толкова сериозни проблеми, че лежаха по болници, сега не могат да посещават детски градини понеже имат алергии към храни и се задушават, или рани по тялото (атопичен дерматит) , което изисква специални грижи.

    Този Юруков не мога да си обясня какъв човек е...без коментар тук!

  97. 98 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#6:"comandante vs либертарианци и корпокративисти"]Много американци вярват ,че маформациите на децата им и се дължат на ваксините ! [/quote]

    Много американци също вярват че Елвис е жив и че кацането на Луната е снимано във филмово студио. Идиоти има навсякъде и в голямо количество.

  98. 99 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#96] от "damned":

    Хайде стига глупости със спекулации от типа 'По-добре било хората да си изработят сами имунитет'
    Защо ли ? Много умна идея , обаче безплодна, прекалено розова и идеалистична изказана от хора, които никога не са влизали в болница и никога не са виждали болно дете с инфекциозна болест , което няма да види утрото.
    Смъртността понастоящем при неимунизирани от морбили е 2 на 1000 . Две деца на хиляда умират каквото и да направите. А ако са твоите 2 деца , ще ти се види смазващ този процент. Смъртността от дифтерия е 20-30% , неимунизирани от тетанус е 70-90% без лечение (с лечение умират пак 20%) , полиомиелит 90% смъртност (останалите 10% остават парализирани за цял живот), от бяс 100% смъртност
    Това с ‘тренировките’ и как организмът сам трябвало да си изработи имунитет е все едно да пуснеш националния отбор по плуване в басейн с акули. Страхотна трен'ерска стратегия. Е определено който оцелее ще е световен шампион по плуване...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  99. 100 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    хихих - тия очевАдно са в неква класация - най-голям абсурд да измислят и предложат

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK