Правителството одобри Националната здравна карта и 7 млн. лв за модернизиране на болниците

Правителството одобри Националната здравна карта и 7 млн. лв за модернизиране на болниците

© Юлия Лазарова



На редовното си заседание днес Министерският съвет одобри промените в Закона за лечебните заведения, с които ще се въведе задължителната Национална здравна карта. Идеята й е чрез подробен анализ на зравния статус и заболеваемостта на населението по региони да се определят и осигуряват потребностите на хората за болнична и извънболнична помощ, съобщава правителствената пресслужба.


Промените в закона предвиждат да се даде възможност на областните здравни комисии да участват в процеса на планиране на броя болнични легла. Ще се идентифицират областите с излишък и недостиг на лекари и стоматолози и ще се планират броят легла, медицинските дейности по видове и по нива на компетентност, както и кои здравни заведения ще извършват високотехнологични методи на диагностика и лечение. Предвидена е и Карта на спешната медицинска помощ.  


В областите, в които броят на леглата надвишава конкретните потребности, Националната здравноосигурителна каса ще сключва договори само с лечебни заведения, избрани по общи критерии, определени с наредба от министъра на здравеопазването. Приоритетни ще бъдат болниците, които предлагат комплексно лечение по социално значими заболяванията, включени в основния пакет на здравната каса, който също в момента се подготвя.  




С аргумента, че в цяла Западна Европа има 400 болници, а само в България – 360, министър Петър Москов подкрепи тезата си, че здравният модел у нас трябва да се промени. Реформата ще направи така, че нови болници ще се появяват, само ако има нужда от тях.


"За миналата година има разкрити повече лечебни заведения нови или поискани за разрешение, отколкото казина. Тоест очакването за това, едно лечебно заведение да отговори на бизнес-план, на бърза възвръщаемост и на сигурност на капитала на базата на това, че държавата, касата, т.е. ние с нашите вноски задължително ще внесем пари там, означава, че има нещо дълбоко сбъркано в модела, нали така? На финансово ниво".


Заедно с това Комисията за изработване на Националната здравна карта ще прави оценка на потребностите на населението преди издаването на разрешение за извършване на лечебна дейност на новите болници. При отрицателно становище новото лечебно заведение няма да бъде включвано в Националната здравна карта до нейната актуализация и съответно няма да може да сключва договор с НЗОК.    


Амбицията е от 1 януари 2017 г. наличието на положителна акредитационна оценка да е задължително условие за сключване на договор между болниците и касата. Освен това се регламентира възможност за обединения и съвместно сключване на договор с касата между лечебни заведения, за отпадане на заведенията с повече от 50% държавен дял в собствеността от Списъка на търговските дружества, и се предвижда възможността за приватизация.  


Предлага се също и създаването на нов вид лечебно заведение – център за комплексно обслужване на деца с увреждания и хронични заболявания.  


7 млн. лв. се предоставят за модернизиране на медицинска апаратура  


С друго решение днес правителството отпусна 7 милиона лева по бюджета на Министерството на здравеопазването за 2015 г., с които да бъдат модернизирани държавните и общинските лечебни заведения – търговските дружества със смесено държавно и общинско участие в капитала. Средствата се предоставят от Револвиращия инвестиционен фонд по проекта "Реформа в здравния сектор".  


Парите са за закупуване на медицинска апаратура, оборудване и обзавеждане. "Модернизирането на медицинската апаратура и техника ще подобри качеството и ефективността на здравното обслужване и ще осигури достъп до медицинска помощ и услуги като основа за подобряване на качеството на живот на българските граждани", аргументират се от правителствената пресслужба. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Какво точно ще модернизират със 7 милиона?!
    Прах в очите на матрияла!

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    Пореден опит за "етатизъм с човешко лице". Който е видял какво стана с плановата икономика, няма никакво извинение да вярва на декларации като тази:

    "чрез подробен анализ на зравния статус и заболеваемостта на населението по региони да се определят и осигуряват потребностите на хората за болнична и извънболнична помощ, съобщава правителствената пресслужба. "

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  3. 3 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    То с вярванията се занимава църквата , мен по скоро ме е страх някой да определя от какво евентуално мога да се разболея и той да решава къде да ида да ме лекуват.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  4. 4 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 741 Разстроено

    До коментар [#2] от "cinik":

    Ние сме бананова държава човече връщаме се към хитлеризма.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  5. 5 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    И какво се изненадваш, цялата реформа на Москов е това , по малко конкуренция и повече преразпределение от чиновници, централизация на макс , сливане и създаване на огромни структури , които ще съперничат на тези от преди 1989. Пешо Москов се оказа по голям комунист и от хардлайнерите в БСП.

  6. 6 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#1] от "Freedom of Speech":

    68 милиона за църкви и 7 за болниците.Явно някой трябва да си оправи приоритетите.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  7. 7 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Отпадането на заведенията с повече от 50% държавен дял и подготовката им за приватизация не ми се връзва с тези 7 млн за апаратура?

  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Демек, пАре трЕбват за асфалт, а на който му е свършила свещичката, дано Бог да прости греховете му.

  9. 9 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Ако говорим за ЛСС или разни здравни началници и чиновници, разбирам че ще бъдат против такъв тип промени.
    Но кой от нас не е виждал и чувал, за общински болници, които освен е имат чисти социални функции, не могат не оказват никаква реална помощ, но за сметка на това си остават възможни места за малки и не съвсем злоупотреби.
    Само да си спомним ломската болница, където се оказва е броя на хората в тежко състояние и различни пред и инфарктни състояния е в пъти по-голям от средния за страната.
    А защо нашата реакция е такава, за мен е необяснимо.

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4083 Неутрално

    Тези седем милиона няма да стигнат .Най-много да се поднови чат от апаратурата в няколко по-големи болници и толкова.

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    [quote#5:"takeshi303"]сливане и създаване на огромни структури ,[/quote]

    Тоя пак не разбрал...



    До коментар [#2] от "cinik":

    Ще посочиш ли поне ЕДНА успешна институция в световен мащаб, която НЕ планира?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 951 Неутрално

    СБ казва 50 болници за б-я са достатъчно! Само в С-я има 90 частни! Ето защо парите НЕ СТИГАТ! Източват се! Разходите са ТРУДНО ПРОВЕРИМИ! Затова е Румъния забраниха общественото финансиране на частни заведения! А у нас парите никога няма да стигат! Защот кацата е БЕЗ ДЪНО!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  13. 13 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    ‘Опитват се да ни пробутат един огромен
    бюрократичен, социалистически план.
    Социалистически преврат...
    - Социалистическо здравеопазване.
    Всичко това ще се превърне в
    гигантски социалистически експеримент.
    Това ще удари държавен
    шамар на болницата ви,
    те ще прецизират услугите,
    ще определят стандарти,
    ще назначават комисии,
    ще искат доклади,
    ще решават кой да се приема
    и кой да се изписва.
    Държавата ще третира всички
    на равни начала, досещате ли се?
    Всичко това ще доведе
    до нова система, при която на всички
    ще се полагат занижени медицински грижи.’
    Край на цитата от филма Sicko (Michael Moor)

    По нататък цитат от Ronald Reagan във този филм
    :
    ‘Един от традиционните методи за налагане на социализъм
    и държавно регулиране е чрез здравната система
    Лекарите започват да губят своята свобода
    Лъжите следват една след друга.
    Лекар решава, че иска да практикува някъде
    Правителство обаче му казва, че не може да го направи
    защото в града има достатъчно лекари и трябва да отиде другаде
    Всички сме наясно, какви може да са последиците
    от такъв прецедент - държавата да определя къде и как ще работим.
    После ще последват и други федерални програми и ще отнемат свободите ни,
    с които сме свикнали в тази страна
    Докато един ден не се събудим и не открием че сме станали социалисти ‘
    Край на цитата от филма Sicko (Michael Moor)

    ЗВУЧИ ЛИ ВИ ПОЗНАТО : Здравна карта, регулация,стандарти,лимити !?!?!?!?!?!?

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  14. 14 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Д= р Москов се опитва да не изтичат средства като пясък в морето,но цялата мафия,лекарска,фармацефтична,административна,не приемат това.Щом протестират,значи реформата върви в правилната посока!

    Tony
  15. 15 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#13] от "Dr_Doolittle":

    Много наляво действа не може да му се отрече , явно е некомпетентен или не му позволяват.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    До коментар [#15] от "Няма дясно в България":

    Оптимизацията е ляв подход... Бисерите продължават...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на raven
    raven
    Рейтинг: 745 Разстроено

    За свлачища един милиард, за болници 7 милиона. Та кое е в повече?

  18. 18 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    Ръчкай министре. Където пискат - там удри...Те станаха търговци, господата лекари...гледат ни като банкомати...
    А личните ще го дуат по много направления...

  19. 19 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ooooо геноцида от тука мина ,тралалала Защо ,бе Москов ,защо ?
    Дневник услужливо премълчава приватизацията и отпадането на забранителния списък на лечебни заведения Все пак на власт са хората на бай мангала (Мавъра) Още от негово време се точат лиги за приватизацията на лечебни заведения и превръщането им в хотели например с казино напр. Първа градска болница
    Освен това Москов=Менгеле предлага един вид доплащане с външни фондове т.е чрез застраховане САМО ,ЧЕ ПАЛЯЧОТО МОСКОВ -НАРОЧНО ПРОПУСКА ФАКТА , ЧЕ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ КОМПАНИИ ПРЕДЛАГАЩИ ЗДРАВНИ УСЛУГИ НЕ ПРИЕМАТ : 1) хронично болни,хора над 65 години,хора с психически заболявания ,хора с онкологични заболявания ,хора с много други заболявания те ти геноцид
    Защо бе ,Москов ,защо мискинино ?
    Тиквето , ако иска да си изкара мандата да отчита факта ,че ходи по тънък лед

  20. 20 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#16] от "Darth Plagueis":

    заболеваемостта на населението по региони.

    Това какво ти говори?Да се моля ли , че нещо ,което не се лекува в моя регион да не ме стигне?

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  21. 21 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#16:"Darth Plagueis"]
    Оптимизацията е ляв подход[/quote]

    Я кажи , кое е оптимизирано досега , защото 8 месеца минаха и подобрение не се забелязва. Миналата седмица плещеше за линейките и безплатното онколечение, което ти доказах , че е лъжа. На Москов безплатното лечение е като на Тодор Живков евтинията по магазините, евтино , но дефицит на стоки и щандовете празни. В момента лъчетерапията е безплатна, но уловката е , че в цялата страна се чака по 4-6 месеца , графика е препълнен, тоест , който няма пари чака месеци , а който има отива в Токуда плаща си една не малка сума и лечението започва веднага за по малко от 24 часа откакто си запазихме час.

  22. 22 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    [quote#14:"Free person"]Д= р Москов се опитва да не изтичат средства като пясък в морето,но цялата мафия,лекарска,фармацефтична,административна,не приемат това.[/quote]борбата на Москов е като едно време борбата с "разхищаването на социалистическата собственост" и ще приключи със същия резултат. Всичката пара в свирката.

    А решението е просто - болниците да взимат пари само от пациенти (а не да чакат държавата да им покрива загубите). Другото е, че пациентите трябва да поемат част от разходите.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  23. 23 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Любопитно

    [quote#21:"takeshi303"]На Москов безплатното лечение е като на Тодор Живков евтинията по магазините, евтино , но дефицит на стоки и щандовете празни.[/quote]
    Всъщност точно това е истината: Няма безплатен обяд, а ако е безплатен, то съответно няма порции, което е същото, но звучи добре предизборно...
    Когато, българина се научи да си плаща лично, тогава всичко ще му е евтино, достъпно и налично.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  24. 24 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 572 Неутрално

    В цяла Западна Европа има 400 болници, а само в България – 360. Ако тоя неграмотник Пепи действително е изтърсил подобна глупост, то трябва да го изритат на момента.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  25. 25 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 602 Разстроено

    Подкрепям напълно Москов ! Българите много искат да живеят добре като германци и англичани , но да оставят всички отломки от социализма и схемите на олигарси и дребни тарикати за източване кръвчицата на народа .
    - Искаме добро здравеопазване , но не и добри болници и лекари.
    - Искаме силна армия , но не и нови оръжия .
    - Искаме високи заплати , но не можем да насмогнем да изхранваме неработещите бюрократи , роми , полицаи , инвалиди и пенсионери .
    - Искаме добро образование , но не и промяна на допотопната килийна система в училищата .
    - Искаме всичко да се промени , но не и ние самите .

  26. 26 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#23] от "gost22":

    Ма верно ли ? Я виж в линка ,който ще постна и почти пълното описание на Белгийската система за здравеопазване и социалната им такава
    https://www.youtube.com/watch?v=6_QwO4sFfMw
    При това човека от репортажа е сиганин , ако всички сигани бяха ,като този човек България щеше да е на съвсем друго ниво
    Не знам дали това ,което пишете е от незнание ,дали сте трол,или просто жертва на пропагандата с промит мозък , не знам,просто гледайте репортажа от клипчето И москов и тиквата и те да гледат

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    [quote#21:"takeshi303"]Миналата седмица плещеше за линейките и безплатното онколечение, което ти доказах , че е лъжа. [/quote]

    Кво си доказал и с кой точно акаунт, че не мога да ви помня всички фуражки тук. И двете са неотменим факт.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8170 Неутрално

    "От 1 ноември до 30 декември са подадени общо 33 искания за нови болници и отделения..."
    Явно болниците са много доходоносно начинание.Откритите все кардиологични,ортопедични,такива от където идват големите пари.И все се оплакват,че нямало достатъчно медицински кадри.А с какви кадри се откриват непрекъснато нови здравни заведения.

  29. 29 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Весело

    До коментар [#26] от "pipon":

    Казваш никой не плаща в Белгия, ама всичко имат в болниците и стига за всички? Я пак помисли, напъни се, от къде им идват парите за лекари на белгийска заплата, от космоса ли им падат в бюджета? Май белгийците си плащат всичко, и данъците, и таксите, и децата ходят на училище... Та плащат си белгийците, всичко и на 100%. Я пробвай да не си пратиш детето на училище в Белгия и да видиш социалната им система какво ще ти даде.
    Засега, най-читавата здравна система, дето е подходяща за нашия етап е японската. Комбинация между фонд и застраховка, а лечението се плаща по пазарни цени като на всеки твой лев (йена де), държавата додава 2 или 3. Сам дето и там трябва правосъдието да работи нормално, за да работи схемата, ама то и в Белгия е евтино заради правораздаването, а не щото парите идвали от другаде.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  30. 30 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 418 Неутрално

    1. Не знам защо, но имам известни резерви към способността на правителство, здравна каса, комисии, областни администрации и т.н. да планират "потребности" на здравни услуги, нужди от болнични легла и т.н. Те не могат да планират един бюджет на касата, така че да не се прекроява по 100 пъти, съмнявам се дори, че има точна информация за осигурените и неплатените здравни вноски, камо ли да могат точно да планират такова нещо. (А може би и точно затова го правят?)
    2. Почти невъзможно е да се планира, без да се наруши свободата на пациента. Освен това говорим за дългосрочно планиране. Това е все едно да ти кажат - ти имаш нужда от един хляб на седмица, затова ние ще затворим всички ненужни пекарни. А ако поискаш два хляба? Или пък имаш нужда и от масло? Това е едностранно налагане. Къде е отразено твоето желание като потребител/пациент? За нуждите от потребителски стоки и услуги се прави допитване до потребителите. Тук кой пита пациентите за нещо изобщо?
    3. Парадокс - няма достатъчно лекари, но пък има излишни болници. Харчат се уж много пари, (къде са?) но пък болните са си болни, а няма и за заплати на млади лекари? Много е повърхностно да твърдиш, че с налагане на подобна регулация, ще решиш тези проблеми. Точно обратното - тези проблеми са резултат от една досегашна регулация - определил си, че един пациент има нужда от точно определен брой тесни специалисти, когато е болен има нужда от точно определен брой дни болничен престой (клиничната пътека така казва) и точно определено количество лекарства. Да, ама не - всеки случай е индивидуален и това създава доста сериозни диспропорции, да не говорим, че остойностяването на пътеките често не се базира на никаква обективност. Сега - нова регулация, в същия дух - държавата каза: ти имаш нужда от еди колко си болници/хоспитализации. А какво, ако има извънредни такива? Лежиш на пътя ли? Как решаваш с това проблема?
    4. Докато има лимити и твърди ограничителни регулации, дотогава ще има злоупотреби и неефективност. Не можеш да вкараш в калъп всеки пациент и да го ограничиш. Можеш да създаваш стандарти за обслужване, но не с цел или резултат - бариери пред пациента или пред развитието на болниците.

  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    [quote#30:"jiffylube"]Почти невъзможно е да се планира, без да се наруши свободата на пациента.[/quote]


    Айде бе? Ти как точно си представяш планирането?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":

    Ми представям си го като набор от информация, основната от която в случая трябва да дойде от мнението и желанията на пациентите. И тъй като това не се прави, това планиране по този начин е невъзможно и си е нарушаване на свободата им...

  33. 33 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#29] от "gost22":

    Само че в този случай,за да добавя държавата съфинансиране при здравеопазването(50 % от пациента,50 % от държавата),откаде ще взема пари ?-или ще остави в сила вноските за здравеопазване ?

  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    До коментар [#33] от "kapitalcho":

    Ми то, държавата има само едно място, от което да взема и то е бюджета. Тя и сега взема от там. Взема и за здраве, и за пенсии, и за каквото се сетиш. Просто по японската схема, ще се прецака източването, лекарите няма да бягат в чужбина, болниците няма да закъсват за игли и спринцовки, а хората ще трябва да декларират доходи, за да внасят във фондове и при застрахователя, което деклариране ще оправи и бюджета. Мда, обаче там, в японско, депутатите се самоубиват, а тук просто преживяват поредния катарзис...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  35. 35 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#14] от "Free person":

    Скоро ще разбереш кой ще протестира, когато те включат в листата на чакащите (като за Лада през 1982г) на 1582-ро място за прием в болница след 6 месеца и накрая на първия месец няма да издържиш и ще отидеш в частната болница , където ще си плащаш здраво по пазарни цени. А здравните ти вноски ще отидат за седалка на спортна заличка на крал Боко и други предизборни стоки. А-ха-ха как ви прекара Пепи, ще плачете за високия рейтинг който така лековерно му дадохте....

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  36. 36 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#19] от "pipon":

    Това не е приватизация, а псевдолиберализация и уж включване на частния сектор , ама само за да спаси задника на комунетата и да подлъже инвеститори да дадат пари на другарите .След това аре бегай. Например някой може ли да ми каже някакъв мотив аз да си купя лекарския кабинет , при условие ,че 80 % се мъкнат без такси ,други, 10% са с такса 1 лев, а последните 10% с 2.90лв. И няма нито остойностяване на труда , нито пък някой иска да го плаща. Това не е инвестиция, а заробване с кредит за тоя дето духа, да обслужваш мангали и българи с мангалския манталитет безплатно. ....
    Аз бих изхвърлил това комунистическо гето от Европейския съюз. Достатъчно е да се разгледат указите и постановленията на мутрореформаторската шайка управляваща тази територия на комунистически експерименти от типа НЕП в Съветска Русия 1921 г.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  37. 37 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#34] от "gost22":

    Съгласен съм с теб-но отменят ли се здравните вноски,бюджета е на минус 1-1.5 милярд лева-откаде ще се компенсират ? Т.е в бюджета остава дупка от 1,1.5 милярда лева
    Вариант 1)след като държавата ще финансира половината лечение,здравните вноски се намалят на половина
    Вариант 2)Пълна отмяна на здравните застраховки и дефицида се покрива с орязване на хората на държавната хранилка(най идеалния вариант,но това политик никога няма да го направи) .
    ........................................................................................................
    Друго ?

  38. 38 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До ком.35 - Доктор Дулитъл
    Е,много сте черноглед,докторе,и злонамерен.
    Всеки от нас,вкл.и Вие може да влезете или изпаднете в това положение.
    Но вижте положителните действия на д-р Москов.

    Tony
  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    [quote#37:"kapitalcho"]Съгласен съм с теб-но отменят ли се здравните вноски,бюджета е на минус 1-1.5 милярд лева-откаде ще се компенсират ?[/quote]
    Това, че този месец внасяш вноска, съвсем не означава, че ще ползваш здравна услуга. Никой не се разболява по график. Та тази дупка, не е точно дупка, ами закърпва други пера или покрива нечие чуждо лечение, и става един вид заем, който държавата трябва да ми/ти плати след време. Ти би ли дал заем на човек, дето взема от тебе за да върне заема на друг и едновременно пощипва от кинтите? От друга страна, на държавата ще И олекне, щото хората ще се простират според чергата си, а не с парите за три кутии цигари, да ползва услуги на цената на тристаен апартамент. Докторите също няма да щипят от държавното, а застрахователите ще внимават. Младите ще свикнат да живеят здравословно (което освен хубаво ще им е и спестително), остават само пенсионерите, дето са внасяли и днес трябва да ползват. Точно там, бюджета така или иначе ще дава щото кинтите отдавна са опукани и ги няма. За тях държавната болница както им е било обещавано (която ще е поизпразнена от младежи), а ако имат заделено, да си позволяват и частно.
    Няма начин нещо скъпо и масово, да излезе евтино и достъпно на всеки по отделно — най-обикновена алгебра.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#39] от "gost22":

    Така съм по съгласен-а пенсионерите-как ще се процедира там-и там ли на 50 % покриване или пълно 100 % покритие ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK