Разрешени овкусители и консерванти в храните увреждат човешката ДНК, установи БАН

© Цветелина Белутова, Капитал

Разрешените подобрители, овкусители и консерванти, използвани в храните, увреждат човешката дезоксирибонуклеиновата киселина (ДНК). Това сочи оповестено днес изследване на Лабораторията по молекулярна генетика към Института по молекулярна биология на Българската академия на науките (БАН), съобщи БНР.

В лабораторията са изследвали 12 от така наречените "Е-та" в храните, каза ръководителят ѝ доцент Георги Милошев. Само едно от изследваните вещества не оказва никакво влияние върху ДНК, уточни той.

Шест от добавките в храните, означавани с "Е" и номер, увреждат ДНК и могат да предизвикат онкологично или друго заболяване, е показало проучването чрез иновативен метод.

Това са оцветителите еритрозин - Е127, индиго кармин - Е132, фаст грийн - Е143, консервантът натриев нитрит - Е250, добавката кофеин и 4-аминоантипирин - 4ААР, използван във фармацевтичната промишленост.

Според доц. Милошев дори в дози, многократно по-ниски от сега разрешените, те създават риск от онкологично или друго заболяване. За да няма увреждане в ДНК, тези добавки трябва да са в концентрации от 10 до 100 пъти по-ниски от сега разрешените, посочи той.

"Еднократното въздействие показа, че концентрацията на някои от веществата, например натриев нитрит, който се добавя в месата и в колбасите, трябва да бъде 1000 пъти по-ниска от тази, която е разрешена", коментира доц. Милошев.

Учените са уведомили за резултатите от проучването си няколко български министерства, агенции и комисии, както и Европейската комисия и Европейския агенция по безопасност на храните (EFSA), каза Милошев и уточни, че от EFSA са отговорили, че проучването на лабораторията "има някои слабости и ограничения. Научната публикация, посветена на него, ще бъде предоставена на постоянната работна група по генотоксичност към научния съвет".

Крайното становище на EFSA е, че научната публикация на българските генетици не дава нова информация, която се отнася до оценката за безопасността на тези добавки, извършена досега от EFSA. "Ако информацията не е нова за агенцията, защо досега не са предприети мерки за намаляване на токсичността на добавките или на употребата им", коментира доц. Милошев.

Според учените много малко издания се съгласяват да публикуват резултатите от такива изследвания, въпреки че методът е достатъчно прецизен.

1. 1 Профил на MititU
    MititU

Животът убива

"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  2. 2 Профил на gogo2011
    gogo2011

За натриевия нитрит мисля имаше и други изследвания - отдавна се знае, че е вреден. Останалите са изкуствени оцветители и употребата им е лимитирана. Единствено БАБХ да си върши работата.

3. 3 Профил на chicago514
    chicago514

Разрешените подобрители, овкусители и консерванти, използвани в храните, увреждат човешката дезоксирибонуклеиновата киселина ДНК. Това сочи оповестено днес изследване на Лабораторията по молекулярна генетика към Института по молекулярна биология на Българската академия на науките (БАН), съобщи БНР."Ами това е ясно.Следва въпрос зададен по детски.И какво ще се случи след тази публикация?Всички се досещате за отговора.

4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Гневно

който ни трови - конфискация, затвор и в мината с тежката кирка или на полето с мотиката !!!

ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА

До коментар [#2] от "gogo2011":

БАХБ еедно от местата с най-висока степен на корупция на всички нива и доста добре организирана като група

6. 6 Профил на Арон
    Арон

Концентрацията на тези оцветители е над 1000/хиляда/ пъти над допустимата по българските стандарти норма. Странно. как са разрешили в Европа? Яки пачки пак са "играли" под масата. И там мафията не си поплюва...

7. 8 Профил на focus_123
    focus_123

Ужас! Изброените са най-разпространените и ги има в почти във всички храни. Подложени сме на тотален геноцид от всички страни, дори храната, която ядем си е чиста отрова.

8. 9 Профил на barefoot
    barefoot

А, добро утро.. има ли изненадани?

9. 10 Профил на FvH
    FvH

До коментар [#3] от "chicago514":

Нищо няма да се случи, защото както меко са им го казали "от EFSA са отговорили, че проучването на лабораторията "има някои слабости и ограничения"

One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  10. 11 Профил на cinik
    cinik

Каква е методологията на изследването? Да не се окаже, че ако в същия експеримент заместим кофеина със захар, натриевия нитрат с натриев хлорид и т.н. ще се получат същите резултати.

Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  11. 12 Профил на SS
    SS

Храната лекува, храната убива !

Всеки е свободен да яде и едното и другото - друг е въпросът , че рекламата предрешава изборът към боклуците !!!

12. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Гневно

ПОМНИТЕ ЛИ един, който разреши вносът на хилядолетното БРАКУВАНО ирландско, което е трябвало да отиде в екарисаж как го наказаха - направиха го слуга на народа ( МИНИСТЪР) !!!

13. 14 Профил на portocala
    portocala

"...използван във фармацевтичната промишленост"
    И фармацевтичната индустрия ни лекува?!

14. 15 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer

[quote#1:"mititu"]Животът убива[/quote]

Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  15. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1

Сега погледнах една опаковка - половината са там

16. 17 Профил на portocala
    portocala

"Според учените много малко издания се съгласяват да публикуват резултатите от такива изследвания..."
    Е, то е все едно по време на комунизма да се пише, че...

17. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Гневно

увреждането на ДНК е най-прекият път към ДИАБЕТ тип 2 и РАК !!!

18. 19 Профил на FvH
    FvH

До коментар [#11] от "cinik":

Не, те иначе са измислили нещо супер гениално, но никой не иска да им публикува изследването, единствено защото световния заговор, илюминатите и масоните потискат българския учен. Нали така? Така поднесена новината единствено създава морална паника – тровят ни, пръскат ни, геноцид и тн.

[quote#17:"portocala"]Е, то е все едно по време на комунизма да се пише, че...[/quote]

Я пак? става дума точно за издания, които публикуват такъв тип изследвания.

19. 20 Профил на Цецо
    Цецо

До коментар [#11] от "cinik":

Не случайно е коментарът на европейската агенция. Забележи. Кофеин. Как ли има още живи европейци? Нитрити се използват от десетилетия. Да не е и повече от век. Въпросът е пак същия.
    И вместо да се замислят дават пресконференция. И това било учени.

Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  20. 21 Профил на Цецо
    Цецо

До коментар [#15] от "Tom Sawyer":

Аре бе. Верно? Да ли пък да не пробваш пак?
    Ся като напълниха менютата с безумни списъци на алергени как си? По-спокоен? Или понеже из другите страни няма такава простотия си мислиш, че там ги няма?

Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  21. 22 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник

Натриевия нитрит се слага, за да могат колбасите да имат червеникав цвят, демек да изглеждат вкусни. В организма се преработва до добре познатите нитрати, които са крайно вредни. Това се знае от 1000 години, не знам тия в БАН сериозни ли са с тия научни открития.

Защо тогава са разрешени.

23. 24 Профил на historama
    historama

Да не се окаже, че Е-тата са по-опасни от ГМО-тата?

24. 25 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#9] от "barefoot":

Не за съжаление.
    Бавна или не толкова бавна смърт.
    А децата ни?

в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  25. 26 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#15] от "Tom Sawyer":

Наистина бъркаш дет вика Цецо.
    В Германия е и по-лошо.
    И не само там.

26. 27 Профил на Калник
    Калник

[quote#19:"FvH"]те иначе са измислили нещо супер гениално, но никой не иска да им публикува изследването[/quote]

Преди няколко години от Института за космически изледвания към БАН гръмна новината, че са установили контакт с извънземни. Не е шега - тогавашния заместник-директор на институа Лъчезар Филипов* се размотаваше по телевизиите да обяснява, че са интервюирали извънземни.

Та малко не им хващам вяра на тази новина - може да са получили информацията от извънземните, които да са се избъзикали с БАН. Отново.

* Според страницата на института, Лъчезар Филипов все още се подвизава там, като ръководител на звено космическа Астрофизика

27. 28 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител

Помня че един от БАН най сериозно обясняваше че опровергал Аинщайн но умишлено не му давали трибуна.

Публикувано през m.dnevnik.bg

28. 29 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#27] от "Калник":

Драмата е, че вероятно са прави.

29. 30 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#28] от "Каишков - Гласът на Америка":

Каиш, сега и Е-тата ли се хвърли да защитаваш?
    Ми те са плод на мръсния империализъм бе.

Обръщай опорната точка веднага.
    Удобно е, сега е момента.

30. 31 Профил на Хелиана
    Хелиана

[quote#15:"Tom Sawyer"]Животът в България убива. До сега не съм видял друга страна в ЕС, която да има толкова много Е та в храната. Тук почти всичко е химия. [/quote]
    Проблемът е, че не става въпрос само за България. В тази индустрия си играят с милиарди и на нашите учени ще им разкажат играта защо се опитват да ги разобличават и на европейско, и на световно ниво. Това е толкова неравностойна битка, поздравявам ги все пак за смелостта да я поведат. И им пожелавам много късмет при представяне на резултатите. Имате мойте дълбоки почитания.

31. 32 Профил на Калник

[quote#29:"Росен (путлер капут)"] Драмата е, че вероятно са прави. [/quote]

32. 33 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#24] от "historama":

За ГМО не е доказано...всъщност, щото американците още са живи.
    За Е-тата е доказано, че са канцерогенни и Бог знае какво още са.

33. 34 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#32] от "Калник":

Няма да може. Тук са замесени големи фирмиЩА не от България.
    Нищо няма да излезе.

Освен това, ако земята "олекне" от един или два милиарда души за големите това ще е от полза.

34. 35 Профил на lout66
    lout66

А истината е проста , или искаме да живеем удобно и кратко или си отиваме на село отглеждаме си всичко сами и живеем дълго и трудно като нашите баби и дядовци .

35. 36 Профил на Хелиана
    Хелиана

[quote#32:"Калник"]Вероятността няма никакво значение. Има си методики на изследванията. Ако са направили всичко както трябва, много се съмнявам да не могат да публикуват в реномирано издание. [/quote]
    Предства нямаш как се могат елегантно да те прецакат в за публикуване в научните журнали. Там по принцип има няколко свещени крави, които едва ли на някой ще му се удаде да обезпокои. Въпросните крави са свързани познай с какво - с огромни икономически интереси. И ако редакторите откажат да ти публикуват статията, ти на кой ще се оплачеш, на арменския поп ли, и особено ако си учен от една толкова слаба страна? Никой не може да им се бърка в редакционната политика (освен ако те не пожелаят да му позволят).

36. 37 Профил на FvH
    FvH

До коментар [#27] от "Калник":

Знам, един друг пък лекуваше рак с инжектиране на "концентриран билков екстракт" от котешка незнам-си-какво... съжалявам, че имам известни подозрения към методологията и резултатите в изследванията на БАН.

37. 38 Профил на Калник
    Калник

Внимание! Свтовният заговор пак е срещу нас. На страницата на Института по молекулярна биология към БАН няма никаква информация за тази новина. Сигурно илюминатите са наели хакери да я изтрият.

Апропо, няма и Лаборатория по молекулярна генетика. Но пък има Лаборатория по молекулярна генетика на дрождите. Но страницата им е Under construction. Ето - хакнати са. Или май някой пак е прекалил с дрождите...

Поне новините за атестация и кариерно издигане са непокътнати. Напред към победата!

38. 39 Профил на keen
    keen

Виждам, че тук няколко индивида ентусиазирано оплюват БАН.
    Да, БАН си има кусури.
    НО...
    Но от EFSA казват, че проучването "не дава нова информация". Това е важно. Защото означава, че е ВЯРНО. Това слага точка на подозренията спрямо изследването на БАН.
    Сега да видим нещо за EFSA:

39. 40 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#35] от "lout66":

[quote#35:"lout66"] истината е проста , или искаме да живеем удобно и кратко или си отиваме на село отглеждаме си всичко сами и живеем дълго и трудно като нашите баби и дядовци .[/quote]
    Опитвам се да го правя, но е трудно да стане. На малкия син живота му е тук в града. Не мога постоянно на село да бъда.
    Има си начини обаче.
    Сурово свинско филе от магазина, но после сушено по моя технология.
    Поне Е-та няма в приготвянето. Какво е яло прасето, обаче няма как да знам.
    Сладките от типа на морена и други такива, обаче не мога да произведа.
    Гърлето прави сто пъти по-вкусни неща, но навън той яде това, което и другите деца ядат.

40. 41 Профил на Калник
    Калник

[quote#36:"Хелиана"]Предства нямаш как се могат елегантно да те прецакат в за публикуване в научните журнали.[/quote]

В университет имах един колега, който след един изпит се оплака - "Всичко му казах, а той ме скъса!" Аз влязох след това и изтеглих същия въпрос като колегата. Не бях ходил на лекции, и доцента това го знаеше, защото се пошегува в този смисъл, когато го търсих за заверка. Но не срещнах проблем да го убедя, че заслужавам шестица.

Мисля че имате неоправдано ниско мнение за научната общност. Сигурно и въпросния колега го споделя.

41. 42 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#33] от "Росен (путлер капут)":

като почне да се говори "за е-тата" и спирам да чета,
    само да вметна, че и витамин Ц е Е300

42. 43 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

Малкия син не ял пилешко от магазина от 2009-та година.
    Една вечер бях до късно на работа и не можах да му приготвя нищо за вечеря. Купих му от топла витрина кебапче, кюфте и пилешки бут.

Махнах костите от бута, защото беше добре изпечен. Сина ми си хапна, но гледам, че пилешкото стои почти цялото. Питаме ме: Какво е това месо? Отговорих, че е пилешко. Пак пита. Защо е толкова странно на вкус. Тогава му казах, че не е от това, което аз гледам на село, а от магазина.

43. 44 Профил на Хелиана
    Хелиана

До коментар [#37] от "FvH":
    Да ти имам логиката чутовна: Понеже Иванчо правел глупости, то аксиоматично и Пенчо е такъв, защото работели в една организация. Откъде се измъдрихте такива светила на мисълта не знам.

44. 45 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#42] от "rldkfl":

[quote#42:"rldkfl"] витамин Ц е Е300[/quote]

45. 46 Профил на Калник

[quote#39:"keen"]Това е важно. Защото означава, че е ВЯРНО.[/quote]

Ами хайде да дадат едит линк към публикацията, та да се убедим лично. Наука не се прави с пресконференции.

Да си публикуват и всички мейли с EFSA. Да видим дали не ги е подхлъзнал амглийският им.

Disclaimer. Наистина смятам БАН за излишна и паразитна структура. Според мен трябва да се разформирова и изследователската дейност да премине към университетите. Но нещата, които съм писал тук са базирани само на новината (всъщност и на онази на Л. Филипов) и разходка из сайта на БАН.

46. 47 Профил на Хелиана

[quote#42:"rldkfl"]като почне да се говори "за е-тата" и спирам да чета,
    само да вметна, че и витамин Ц е Е300 [/quote]
    Толкова ли си наивен? Под въпросните Е-та наред с безвредни и дори полезни съставки има един брой чисти отрови. Едното не противоречи на другото.
    А иначе дали ще четеш повече или не е въпрос на личен избор, естествено.

47. 48 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#44] от "Хелиана":

не е аксиоматично а е аналогично, за съжаление.
    репутацията се гради бавно, а се разрушава бързо...

48. 49 Профил на razlichen123
    razlichen123

Нищо ново под слънцето. За това кварталният магазин на месокомбината, с прясно днескашно месо, хлебарницата на Бай Петко и сергията за Био Храни на Кооперативния пазар. А, забравих и продуктите на селската мандра.

49. 50 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#45] от "Росен (путлер капут)":

а ако знаеш в ябълките какви отрови има...

50. 51 Профил на keen
    keen

[quote#46:"Калник"]Ами хайде да дадат едит линк към публикацията, та да се убедим лично.[/quote]
    Научните публикации първо стават в научните издания. После се появяват и тук-там из интернет. Това проучване е оповестено ДНЕС, така че за линкове ще почакаш.
    А и... едва ли им е хрумнало, че във форума на "Дневник" ще се появят такива, които да подлагат резултатите от проучването на съмнение

51. 52 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#49] от "razlichen123":

само внимавай с антракса

52. 53 Профил на Калник
    Калник

[quote#45:"Росен (путлер капут)"]Може би, когато е като хранителна добавка, а не като аскорбинова киселина в естествения си вид като в лимоните...май беше.[/quote]

Интересно нещо е нашата Вселена. Знаете ли, например, че в нея (защото в другите може и да е другояче), две молекули от едно съединение са абсолютно неразличими и няма никакво значение пътя по който са синтезирани? Това важи въобще за кои да са две елементарни частици от един и същи тип и енергетично състояние. Ако имате предвид някакви примеси - напишете го изрично. Защото иначе се излагате.

53. 54 Профил на Хелиана
    Хелиана

[quote#48:"rldkfl"]не е аксиоматично а е аналогично, за съжаление.
    репутацията се гради бавно, а се разрушава бързо... [/quote]
    Аксиома или постулат в класическата логика е твърдение, което не е доказано или демонстрирано, а се разглежда като самоподразбиращо се или като неизбежно произволно приемане. Твърдението се приема за вярно и служи като основа за извеждането на други дедуктивни истини.

54. 55 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#50] от "rldkfl":

Малкия обича ябълки. Единствено му ги беля през зимата. Друго не мога да направя. Сега излизат българските и от приятели вземам недокоснати от химия ябълки. Има до Нова година, но после пак на ония...белените.

55. 56 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#54] от "Хелиана":

56. 57 Профил на Калник

[quote#51:"keen"]Научните публикации първо стават в научните издания.[/quote]

В 21 век всеки може да "публикува" каквото си поиска. Виж, за да придобие тежест, трябва да мине peer review. Иначе не става въпрос за учени, а за блогъри. Чакам доказателства, че в случая с тази новина става въпрос за първото, а не за второто.

57. 58 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#53] от "Калник":

Изказах предположение, не твърдение.
    Мислех, че си личи.
    [quote#53:"Калник"]Това важи въобще за кои да са две елементарни частици от един и същи тип и енергетично състояние[/quote]
    Идея си нямам от това.

58. 59 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#49] от "razlichen123":

Чудесно, но това започва да изчезва.
    Първи "паднаха" селските мандри.

Най-първи селските хлебарници разбира се.

59. 60 Профил на Xumpomo name

До коментар [#59] от "Росен (путлер капут)":

ами, аз напоследък забелязвам увеличение на магазинчета прдоаващи месо и млечни продукти от производители

60. 61 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите

А трансатлантическия договор дори не е в сила още. Смятайте кво ще е след като го одобрят и гласуват!

Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  61. 62 Профил на Хелиана
    Хелиана

[quote#56:"Росен (путлер капут)"]Вие двамата вдигате нивото и усещам, че след следващите ви постове само ще мигам на парцали без да разбера нищо. [/quote]

Сори, спирам. Просто той намекна, че не знам значението на думата, която използвам, и че използвам грешна дума, затова трябваше да се защитя.

62. 63 Профил на razlichen123

До коментар [#59] от "Росен (путлер капут)":

--------------"Чудесно, но това започва да изчезва.
    Първи "паднаха" селските мандри.

Най-първи селските хлебарници разбира се."---------------------

Приятельо, а замислял ли си се ЗАЩО?
    Защото въведоха умишлено такива изисквания към тях, все едно, че произвеждат за космоса или за извънземните.

63. 64 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#54] от "Хелиана":

знам какво е аксиома а сега отиди да прочетеш какво е "аналогично" има даже виц

64. 65 Профил на sciwtf
    sciwtf

Изследването страда от следните ограничения:

1) извършени са само 3 "повторения" с различна концентрация за всяко едно от избраните вещества;

2) за модел са използвани _дрожди_ и колонии от _ракови_ клетки (еритролевкемична линия К 562);

3) методът за анализ на данните е посочен твърде бегло, но като гледам резултатите от изследването съм убеден, че данните не са анализирани адекватно и заключенията се базират на невалидни разултати.

4) не се предлага механизъм, който да стои в основата на наблюдаваните увреждания в ДНК на клетъчните култури;

5) по никакъв начин не се споменава, че дори и в _отсъствие_ на съответното вещество се наблюдават "комети" (които се приемат за индикатор за увредена ДНК).

Имайте пред вид тези подробности при интерпретацията на подадената информация!

65. 66 Профил на Хелиана
    Хелиана

[quote#60:"rldkfl"]даже тези с киноата, спирулината и годжиберитата прогресират, нали всички искат да живеят вечно[/quote]
    Мисля, че хората просто искат да изживеят здрави годините, които са им отредени. Киноата, спирулината и годжиберитата, дори и да са просто модни писъци (защото много от ежедневните ни храни са всъщност суперхрани, ако са чисти) са по-добри от колбаси и всякакви преработени боклуци, които струват по-евтино от суровините, от които би трябвало да са произведени.

66. 67 Профил на blaueaugen
    blaueaugen

За мен това не е новина. Само че има много гърла за хранене по света, а естествената храна има неприятното свойство да се разваля. Ако признаем, че някои добавки са по-вредни, отколкото си мислим, цените на храните ще се увеличат още повече и матрялът ще изреве на умряло.
    Най-разумното е да ядем непреработена храна - сурови и домашноприготвени ястия - и да сме наясно с житейския път на животното, което се каним да изядем

67. 68 Профил на Хелиана
    Хелиана

[quote#64:"rldkfl"]знам какво е аксиома а сега отиди да прочетеш какво е "аналогично" има даже виц[/quote]
    Не ти знам вица, но аналогично тук просто не става. Въпросният съфорумец е приел, че фактът, че си от БАН, автоматично означава, че се знаимаваш с глупости, което не е аналогия, а аксиома.

68. 69 Профил на Калник

[quote#58:"Росен (путлер капут)"]Идея си нямам от това. [/quote]

Има се предвид, че например, един електрон е като всеки друг електрон (изключая обстоятелствени фактори, като това в каква орбитала се намира около ядрото и дали въобще е свързан с ядро). Това важи за всички елементарни частици. Това, че две молекули на едно съединение са неразличими, е следствие.

Апропо, не съм искал да Ви засегна. Учителят ми по биология твърдеше, че в молекулите синтезирани от биологични процеси, електроните "вибрирали" 100 пъти повече. Е, няма такова нещо. Но така тръгват заблудите. За щастие сме в ерата на интернет и всеки може да проверява такива неща*. Потърсете за Identical particles в Wikipedia.

* Стига да има усет, когато го будалкат

69. 70 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#60] от "rldkfl":

Да, има няколко в Шумен и наистина им се вдигна оборота видимо.
    Май са единствените, които печелят в тези времена. То другаде билки май и не могат да се намерят. Не е само трудни неща като годжи бери, него и в аптеката го има.

В друго е драмата. Тук много пъти съм го разказвал. Съсед от блока си купи прасе от село...някъде си. Колим, режем тука и се надявам на някогашния вкус на кебапа.
    Да, ама не. Сякаш месото беше от Кауфланд. Никаква разлика.

70. 71 Профил на razlichen123
    razlichen123

До коментар [#65] от "sciwtf":

Виждам че сте навътре с нещата.
    Но всяка крушка си има и опашка! Една стотна да е вярна от това изследване, то това е достатъчно тревожно!

71. 72 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#66] от "Хелиана":

Английска сланина в "Лидл" - 11 лева.
    Плешка/бут от Кауфланд - 4,99 лева.

72. 73 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#71] от "razlichen123":

Вярна е не само една стотна.
    Тревожно е, няма две мнения.

Нито пък има решение.

73. 74 Профил на keen
    keen

[quote#66:"Хелиана"]Киноата, спирулината и годжиберитата, дори и да са просто модни писъци[/quote]
    Е не всичко е точно "моден писък"

74. 75 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#69] от "Калник":

Моя си е грешката.
    Не съм прочел правилно още първия пост.
    Приел съм "неразличими" молекули за "различни" (различаващи се една от друга) и блокирах, защото наистина не съм светнат от след училищно ниво, а съм на възраст и съм позабравил нещата.

75. 76 Профил на galio
    galio

[quote#27:"Калник"]Та малко не им хващам вяра на тази новина [/quote]

Защото явно си пропуснал:

Т.е. те си знаят.

76. 77 Профил на keen

[quote#76:"galio"]Защото явно си пропуснал: [/quote]
    Не е пропуснал
    Навил си е на пръста, че трябва да спори.

77. 78 Профил на Хелиана
    Хелиана

[quote#70:"Росен (путлер капут)"]Модела на прасето ли, дали щото пък мъртвата ми баба не носи булашик (остатъците от домашната храна) на прасето, но месото не става. [/quote]
    Ами зависи с какво е хранено прасето. Ако е със стандарните фуражни смески, (официално с ГМО, може да се види на етикета) с които масово се изхранват вече и много домашни животни, как да е по-различен вкуса от отглежданите индустриално.

78. 79 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad

Този тъпизъм - "овкусявам" е страшно дразнещ. Нека се опитаме да говорим правилен български.

Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  79. 80 Профил на FvH
    FvH

До коментар [#65] от "sciwtf":

Благодаря ви, връщате ми вярата в разума и критичното мислене.

До коментар [#71] от "razlichen123":
    Тоест взимате една полу-истина, обърквате я хубаво в една камара глупости и... накрая изглежда много страшно и шокиращо, като за вестник.

До коментар [#76] от "galio":
    Отговорът - "научната публикация на българските генетици не дава нова информация" не означава нито, че изводите им са верни, нито че EFSA "си знаят"

80. 81 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus

До коментар [#38] от "Калник":

великият откривател не знае дори формулата на 'канцерогенния' натриев нитрит (страница 3, Фиг. 1):

тъжна работа; от години слаба продукция:

бан наистина трябва да се прочисти от плявата. и 1 нота за любителите на мрачни заговори - и водата е отровна, особено за тез де не знаят да плуват. сорос няма нищо общо с това.

81. 82 Профил на Хелиана

[quote#74:"keen"]Е не всичко е точно "моден писък"[/quote]

Не е, разбира се, съгласна съм с теб. Мисълта ми беше по-скоро, че много от ежедневните ни храни са също супер храни, макар че никой не ги промотира като такива.

82. 83 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#78] от "Хелиана":

До коментар [#79] от "grand funk railroad":

Доколко се изчистват от химията идея си нямам, но когото почерпя казва,че си спомня детството. Особено на супа.

83. 84 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира

До коментар [#79] от "grand funk railroad":

[quote#79:"grand funk railroad"]Този тъпизъм - "овкусявам" е страшно дразнещ. [/quote]
    Не е. Пост № 83. Не може да напиша изчиствам ги пилетата, защото няма да е напълно вярно.

84. 85 Профил на theh5n1
    theh5n1

До коментар [#59] от "Росен (путлер капут)":

Сега си спомням как още в първите години на "демокрацията" селската ни хлебарница изгоря в "неизяснен" пожар. Това е то бизнес - да вземеш хляба и ножа от ръцете на тези, които произвеждат жито. Нека Бог ги накаже тия безродници.

85. 86 Профил на galio
    galio

До коментар [#80] от "FvH":

Така ли?

А какво означава "не дава нова информация", ако не "тази информация ни е вече известна"?

И дали осъзнаваш, че вероятно си единственият на света, който отрича, че нитритната сол е отрова?

86. 87 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#70] от "Росен (путлер капут)":

знам че не се отнася за всички, но сега ядем повече и сме презадоволени, искаме екзотични неща, а може би и с годините ни се променя вкуса.
    а едно време, портокалите и бананите по нова година, какъв лукс какво чудо невиждано сега на пазара има винаги банани и не са нищо особено
    а и се откъснахме от традициите, сигурно не си спазил добре рецептата на дядо си

87. 88 Профил на dostat
    dostat

Мисля си че БАН са натъкмили това "изследване "за да оправдаят съществуването си.Преди няколко месеца гледах документален филм на ББС за "Е"чките.Те разбиват мита за вредата на тези добавки.Да поясня , само около 10% от добавките са консерванти.Повечето са оцветители, сгъстители, подсладители, хомогенизатори които са от естествен растителен или животински произход.

88. 89 Профил на Калник
    Калник

[quote#77:"keen"]Навил си е на пръста, че трябва да спори.
    Срещал съм много пъти подобни - те с готовност и екстаз спорят дори за четирите посоки на света...[/quote]

Вижте, аз искам да знам, а не да вярвам. А "учени от БАН съобщиха" призовава към второто, а не към първото. Направих си труда да отида до сайта на БАН и да потърся информация за лабораторията и публикацията. Описал съм го в пост № 38, макар и по малко несериозен начин. Такава информация липсва - дори за самата лаборатория. Мисля, че има всички предпоставки да се заключи, че не аз, а Вие спорите заради спора.

Дори да е така - останете със здраве!

89. 90 Профил на razlichen123
    razlichen123

До коментар [#80] от "FvH":

Дали е полу истина, частична истина или истина, все е стряскащо. Ако е лъжа, сиреч неистина, тогава може да е тема на вашето съждение! Една истина колкото и да се скрива и умаловажава, рано или късно излиза на бял свят. Предпочитам да е по-рано. То и за аспартама имаше битка и го спираха от употреба, накрая го пуснаха, след поредния подкуп и сега установиха доста тъжни неща, за последствията от неговата употреба и вредността му. Точно защото смятаха, че се казват полуистини.

90. 91 Профил на WWIII
    WWIII

Я! България открива еугениката и фармацефтичния геноцид! Браво за ентусиазма и точните изследвания! Обаче... след като БАН а принизена до ниво "контактуваме с извънземните" дали не предоставяте тази ВЯРНА информация, за да деискредитирате истината с леко позацапания си имидж. Без лоши чувства! В Лабораторията по молекулярна генетика към Института по молекулярна биология има кадърни хора!

91. 92 Профил на sciwtf
    sciwtf

До коментар [#81] от "dsx12":

Да, отлична находка!

92. 93 Профил на beatles
    beatles

[quote#8:"focus_123"] дори храната, която ядем си е чиста отрова. [/quote]
    ми не яжте храна бе, пийте водка!

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  93. 94 Профил на dostat
    dostat

До коментар [#86] от "galio":Тя и обикновената сол си е отрова.Зависи от дозата.Солта е най стария консервант.Само дето липсата на сол в храната води да скорбут и смърт.

94. 95 Профил на Хелиана
    Хелиана

[quote#83:"Росен (путлер капут)"]Ами аз пък овкусявам бройлерите си така. Спирам им след втория месец и нещо тяхната храна и минават на царевица и жито. Инатят се отначало, но тръгва. И така цял месец понякога. Докато не станат наситено жълти краката им не коля дори да поотслабнат. [/quote]
    Е това е истината

95. 96 Профил на beatles
    beatles

[quote#36:"Хелиана"]И ако редакторите откажат да ти публикуват статията,[/quote]
    то понеже има само едно единствено списание на света....не казвам че няма мафия, но сред толкова много списания, все едно ще го публикува.

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  96. 97 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus

До коментар [#89] от "Калник":

колега, прегледайте линковете в пост 81. ако разделите броят на думи в статиите от таз лаб. на # автори и отчетете # години ще получите около 10-на думи на автор/година. малко преувеличавам, но идеята е ясна.

97. 98 Профил на keen
    keen

До коментар [#81] от "dsx12":

Край!
    Щом "не знае" (в кавички, защото грешното изписване не значи, че наистина не знае) химичната формула на натриев нитрит, "значи" (в кавички, защото изобщо не значи това) не може да проведе биологично изследване с него...
    Хора, моля ви, проявявайте малко повече уважение към съдържимото в собствените си глави.

98. 99 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#94] от "dostat":

водата - най-безопасното вещество, символ на безопасност, има токсичност LD50 90 ml/kg при плъхове орално...

99. 100 Профил на ironhorse
    ironhorse

Неслучайно Нестле създаде нова компания Нестле Хелт Сайънс, чиято дейност ще е разработката на лекарства.
    С храната си ни разболяват, с лекарствата си ще ни лекуват.
    Остава да създадат и компания за погребение и кремация, и са затворили жизнения (бизнес) цикъл на човешкия индивид.

Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.