Учени откриха как резистентните бактерии се пазят от антибиотиците

Грам-негативна антибиотично-резистентната бактерия Enterobacteriaceae (CRE) под микроскоп

© Reuters

До средата на века жертвите на супербактериите с антибиотичната резистентност може да са повече от тези на онкологичните заболявания и да достигат 10 милиона годишно. Микробиолозите търсят решение на проблема, откакто Световната здравна организация обяви прогнозата си и призова за нови политики в употребата на антибиотици и разработването на нови медикаменти.

Сега британски учени вярват, че са направили пробив към решението с откритието си, което показва как точно бактериите се пазят от лечението, съобщава "Ройтерс".

Заради естествената мутация на микроорганизмите с цел оцеляване и прекомерната употреба на антибиотици в последнте близо 100 години, която ускорява процеса, в света вече съществуват така наречените "супербактерии". Те са силно агресивни и резистентни на познатите лекарства и предизвикват широк диапазон от болести - пневмония, кожни и кръвни инфекции, възпаления на пикочните пътища, диария. Болести като туберкулоза и гонорея са вече почти неизлечими по същата причина.

Супербактериите имат защитна стена, която спира едновременно имунните агенти в тялото и антибиотиците. Те имат мембрани на липидна основа, които са особено устойчиви. Това установил изследователският екип от Университета на Източна Англия, след като разгледал група грам-негативни бактерии под светлина 10 млрд. пъти по-силна от слънчевата. Резултатите от експеримента са публикувани в журнала "Nature".

Освен че самите бактерии са издръжливи и стената, която формират, е здраво свързана с пет вида връзки (BamA, BamB, BamC, BamD and BamE, beta-barrel assembly machinery (BAM). Същинският пробив на изследователския екип е в това, че е открил как да прекъсва този механизъм на свързване и защита.

Антибиотиците на бъдещето не е необходимо да са насочени към самите клетки, а към връзките в защитната им мембрана, защото ако не им позволяват да се "барикадират", бактериите няма да могат да формират резистентност, смятат учените. Ако се разруши конкертна част от връзките - BamA, която е в най-външния слой на мембраната, бактериите направо умират.

1. 1 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq

чрез НСО?

בני אתה אני היום ילדתיך
  2. 2 Профил на Ghost
    Ghost

Ех, тия британски учени, ако можеха да транспонират изследването си и за оцеляването на Европа от нашественици, цена нямаха да имат...!!!

Форумът е в будна кома...
  3. 3 Профил на tucker case
    tucker case

ми като направят таквиз антибиотици, нещо друго ше измислат гадинките... в природата празно нема...

Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  4. 4 Профил на shogun
    shogun

Аз мислех, че от БАН нещо..

5. 5 Профил на Deaddark
    Deaddark

Има три вида медици - такива, които лекуват болести; такива, които създават болести; и такива, които създават организации, под която горните две категории да работят.

6. 6 Профил на glaxo
    glaxo

Интересно и значимо откритие, защото проблема с резистентността става все повече клинически значим и това го знаят във всички болници по света.Не напразно е публикувано в най-авторитетното медицинско списание.Дано може да се постигне и практическо решение в скоро време.

7. 7 Профил на BiGman1
    BiGman1

Дефлорация на мембраните...само това е спасението... дядо ми още преди години го знаеше от личен опит...

8. 8 Профил на 1001
    1001

Те и антибиотиците са бактериален продукт основно. Така наречените вторични метаболити

9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
  10. 10 Профил на Anonymous
    Anonymous
  11. 11 Профил на glog
    glog

Статията е за това, ≪.... как резистентните бактерии се пазят от антибиотиците. Поради това е напълно излишна за форум с такова направление, като нашия. Къде-къде по-полезна би била една статия на тема КАК РЕЗИСТЕНТНИТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ СЕ ПАЗАТ ЗАКОНИТЕ.

12. 12 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2066 Неутрално

[quote#3:"tucker case"]ми като направят таквиз антибиотици, нещо друго ше измислат гадинките... в природата празно нема.[/quote]
    Tогава пък ние ще измислим нещо още по-ново. От човека по-голяма гадинка няма!

California Über Alles
  13. 13 Профил на foxa5
    foxa5

Еми то по едно време изписваха антибиотици за щяло и нещяло. Добре ще е ако се намери начин за борба с тези резистентни бактерии, иначе много от болестите които смятаме за лесно лечими ще се завърнат със страшна сила.

14. 14 Профил на osho
    osho

Миличките...голямо откритие направили. Това са факти, отдавна известни. Повечето патогенни дрожди се защитават по същия начин - с протеинова обвивка на мембраните. Затова грамотното лечение срещу тях включва, освен антимикотични средства, и ензими, разградащи протеините, с които им се събаря крепостта и после яко..бой. И диета, която ги държи гладни.

15. 15 Профил на ddemi
    ddemi

Почти всички видове бактерии могат да бъдат унищожени с вируси по бактериите, т. нар. бактериофаги; оттам - фаготерапия. Основен недостатък на този метод е, че е прекалено евтин и фармацефтичните компании не могат да правят лесни кинти. Затова стимулират трудоемки и сложни изследвания, както казват руснаците, да режат апендицит през задника - да е по-трудно и по-скъпо.

16. 16 Профил на wanderer
    wanderer

[quote#14:"osho"]дрожди се защитават по същия начин - с протеинова обвивка на мембраните[/quote]
    Тук говорят за липидна защита, проста липидна защита със специални връзки между липидите в мембраната, а не сложни протеини.
    [quote#15:"ddemi"]Почти всички видове бактерии могат да бъдат унищожени с вируси по бактериите[/quote]
    Тези вируси дали само един вид бактерия "похвапват" или биха "посегнали" и на левкоцитите, и на тромбоцитите и др. клетки!?

17. 17 Профил на mrtosh
    mrtosh

До коментар [#6] от "glaxo":

Една от причините са фалшивите дезинфектанти в болниците. Не антибиотиците са виновни, но и неосъвременените дезинфектанти.

18. 18 Профил на PavelCZ
    PavelCZ

Принципът е известен отдавна, но докато антибиотиците работеха сигурно, нямаше нужда да се разработва.

Бактериофагите, които споменава колегата преди мен, се оказаха разочароващи - убиват малка част от популациите, като лесно се развива резистенция.

Дезинфекциите са част, но не целият проблем. Злоупотребата с антибиотици е много важна също.
    Освен описаният в статията начин, съществуват също плазмиди - малки циклични секвенции ДНК, за които се смята, че някога са били самостоятелни фаги, влезли в симбиоза с бактериите. Някои плазмиди предизвикват образуване на фимбрии (мали кухи тръбички), през които копие от плазмида преминава към друга бактерия от същия вид. Ако съответният плазмид носи информация за резистенция към антибиотик, тази ресистенция лесно и бързо се разширява в цялата бактериална популация от съответен вид.

До коментар [#8] от "1001":
    Антибиотиците са предимно продукти на царство "гъби", където спадат дрождите, плесените и гъбите с чадърче (не съм сигурен, че това е българският термин).

E PLVRIBVS VNVM
  19. 19 Профил на 1001
    1001

До коментар [#18] от "PavelCZ":

ужасен превод на български ама и аз няма да го преведа по добре, просто за половината неща няма термини
    лично до мен почти всички антибиотици се получават от бактерии по изгодно е ако не могат и вкарват гена, те им вкараха гена да произвеждат инсулин сега за антибиотиците са подробности

20. 20 Профил на PavelCZ
    PavelCZ

До коментар [#19] от "1001":

Това да, вие засягате промишленото производство на антибиотици. аз мислех от какво са изолирани като субстанции.

E PLVRIBVS VNVM