Как музиката в магазините манипулира съзнанието

Как музиката в магазините манипулира съзнанието

© Цветелина Белутова, Капитал



В маркетинговите среди има известен похват, за който повечето клиенти не си дават сметка. Музиката, която звучи в моловете или магазините, изобщо не е случайна, а специално избрана за хората, които проявяват интерес към конкретните стоки - така наречените таргетни групи, пише Би Би Си.


Поводът за тази равносметка е решението на популярната британска верига "Маркс и Спенсър" да спре да пуска музика във всичките си над 300 магазина за дрехи във Великобритания. Компанията обяви това вчера, след като обстойно допитване до клиентите и служителите й показа, че мнозинството от тях не харесват специално подбрания музикален съпровод. Веригата отказва да публикува плейлистата си, но медиите припомнят, че M&S въведе фоновата музика в част от магазините си през 2006 г., а в коледните си рекламни клипове през последния сезон използваше хита на Марк Ронсън "Uptown Funk".


Макар че в магазините в България обикновено звучи радио, на Запад стандартът е така наречената "асансьорна музика", за която в английския има и специален термин - "muzak". Тя обикновено е неангажиращ инструментал без вокали и се възприема като фон, а не като акцент. Използва се широко не само в асансьори, но и в търговските центрове, моловете и повечето големи вериги магазини, които не се опират на определен жанр или поп музика.




През 1930-те години в САЩ музикалната компания "Музак" започва да произвежда и продава такива семпъли, като първоначално се използват за фон на работното място - за успокояване и повишаване на продуктивността на служителите. От 2004 г. насам, след като е купена от канадски инвеститори, "Музак" започва да продава и индивидуални плейлисти с песни и мелодии за различните типове търговски обекти и предлагани стоки.


Жанрът "музак" има и привърженици и противници. Според маркетолози, които го защитават, звуковия фон не е по-различен от всички други трикове, които се прилагат за привличане и задържане на клиентите - интериорния дизайн, рекламите. Противниците обаче твърдят, че тези мелодии могат да се определят като шумово замърсяване и освен това злоупотребяват с психиката на хората. Според пианиста и диригент Даниел Баренбойм, цитиран от Би Би Си, те играят лоша шега на човечеството като цяло, защото създават поколения, които са научени да игнорират фона - т.е. остават с притъпен усет за музиката.



Още в началото психолозите и маркетинговите специалисти осъзнават потенциала на тази музика да влияе върху поведението на хората, но това е потвърдено в проучване на Американската маркетингова асоциация чак през 1982 година. Основното откритие било, че бавната лежерна мелодия кара клиентите да вървят по-бавно и така - разглеждат и купуват повече стоки.


Въпреки емпиричните доказателства обаче, в индустрията все още няма пълен консенсус по този въпрос. Популярна контра-теория е, че енергичната музика създава известно усещане за хаос у хората и ги кара да правят импулсивни покупки. Много спортни магазини например предпочитат поп хитове и денс парчета, които и повече отиват на обстановката и нагласата на клиентите им предимно млади и спортни типажи.


Проучавене на професорът по музикална психология Ейдриан Норт от Университета в Пърт, Австралия, демонстрира как въздействат конкретни жанрове и изпълнения. Екипът му установил, че в ресторанти и винарни далеч по-подходяща е класическата музика, отколкото поп. Клиентите харчели средно по 2 паунда повече, ако слушат "Болеро" на Равел или "Лебедово езеро" на Чайковски, вместо "Believe" на Шер или "Club Tropicana" на "Уам".


Експериментът показал, че музиката се отразява дори на вкусовите рецептори и възприятията на храните и напитките. Нежна и лирична музика като "Slow Breakdown" на Майкъл Брук правела виното да се усеща по-меко, а тежък и напрегнат ритъм като този в "Кармина Бурана" на Карл Орф извеждала напред ароматите и тръпчивостта му.


Още един начин по който се отразява е и на асоциативно ниво. В магазин за вина от целия свят, се оказало, че хората купуват най-вече бутилки, произведени във Франция, ако в уредбата е зареден албум на Едит Пиаф. Класическата музика се асоциира с луксозни стоки, а американското кънтри - с градинарски и строителни инструменти и материали.

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Не знам музиката в магазините как манипулира, ама отдела за Агитация и Пропаганда прави гражданите на републиката въртоглави с лекота. Там се работи академично и методично.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3451 Неутрално

    Искрено се съмнявам , че музиката може да ме накара да купя нещо. Освен това мразя да ходя по магазини и минавам и през най големите в тръс, грабвайки само най-необходимото, за което съм отишъл. Нямам спомен да съм купил нещо, просто защото съм го видял случайно.
    Чувал съм, разбира се, че жена с пари е като луд с калашник. Не мисля, че важи за всички, пък там музиката едва ли ще има особено значение.

    Еретик
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    И аз не знам, как музиката в магазините манипулира, ама в къщи вече не мога да започна да се храня, ако не видя някоя реклама, за лекуване на вагинални инфекции, разстройство или някой се е прибрал при майка си с неподходящото лекарство.

  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1720 Весело

    Не се чувствам манипулиран от музиката,а от рекламите за постоянно намаляващите цени на стоките.

  5. 5 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 328 Неутрално

    "Макар че в магазините в България обикновено звучи радио"

    С радио понякога стават куриози да пазаруваш в една верига, а по радиото да върви реклама на конкурент в бранша.

    И да, определено музиката може да повлияе, но е нож с две остриета, както да купиш, така и да се откажеш.

  6. 6 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Егати глупостите! Тия мошеници, дето се занимават с такава социология, трябва да бъдат принудени да работят нещо истинско, което дава продукт

  7. 7 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Е, онлайн не могат да ме обработват музикално. Просто ще спра звука. Използвам и софтуер за блокиране на реклами. Шумовото замърсяване като музикален фон на обществените места в хотелите, ресторантите, магазините трябва да се забрани със закон. Отвратително е! Където и да отидеш тупа-лупа-бум-бам.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  8. 8 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2021 Неутрално

    Музиката в магазините е по-малко дразнеща от рекламите по телевизията. Че се изтарикатиха с тия рекламни пояси и ги пускат едновременно. Усетиха се, че доста хора гледат научно-популярните и налазиха яко и там.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3538 Весело

    е опитите за "фоново" писане и на коментари има същия успех

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ако в магазина звучи идиотската музика тип "бум, бум, бум", и то по-силничко, веднага ме губят като клиент. Съседчето ме натренира да подлудявам от подобни звуци, но там бързо и лесно решавах проблема с централния бушон.

    No Pain No Gain
  11. 11 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Ама то по прицнип цялото нещо "поп музика" трябва да бъде спряно, защото е не по-малка вреда...
    Тва е макдоналдса на музиката..

    Fail with honour then succeed by fraud
  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#7] от "б_еко":

    Така е. И аз предпочитам пазаруването онлайн. И също съм на мнение, че музиката в магазините в един момент става дразнеща - и това за хора, които сме там за малко, а служителите не знам как понасят всичко това.

  13. 13 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 747 Любопитно

    "шумова полюция"

    рили? а дали на български не се превежда, като "шумово замърсяване"

  14. 14 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#12] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    За служителите е терор.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  15. 15 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Из мрежата:
    "Странно как музиката може да те пренася на различни места...например в това заведение пускат Азис и ние вече вървим към друго..."

  16. 16 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1464 Весело
  17. 17 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#4:"chicago514"]Не се чувствам манипулиран от музиката,а от рекламите[/quote]
    Абе хора, вие още ли гледате телевизия??
    какво намирате там дето го няма в нета?

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  18. 18 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    Проблема по нашите магазини в които се пуска музика и особено, тези в МОЛ-овете е, че в доста случаи музиката е дразнещо силна! Няма как, да ме накарат да купя нещо, когато над главата ми дъни тонколона с някаква музика! И защо го правят не мога да разбера! Даже и в пробните, пак същата работа! Не знам кой им ги обяснява тия работи на продавачите, че с музика им вървят повече продажбите, ама карай балами всякакви...! По заведенията, да не говорим - могат да ти изкарат душата с децибели!

    Бивш tww09306483.
  19. 19 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#8:"Николай Колев"]тия рекламни пояси и ги пускат едновременно. [/quote]
    Това не е ли картел?

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  20. 20 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2244 Весело

    Много спортни магазини например предпочитат поп хитове и денс парчета, които и повече отиват на обстановката и нагласата на клиентите им предимно млади и спортни типажи.........

    Ми щото не знаят ганкиното

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  21. 21 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#6] от "Митев":

    Що бе, майна? Не може всички да разбираме като теб само от най-важните неща / респективно да създаваме някакъв продукт М/у другото това кърти мивки - "Тия мошеници, дето се занимават с такава социология". Да разбираме ли, че има и друга "добра" социология, която евентуално да създава някакъв продукт?

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  22. 22 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 464 Неутрално

    [quote#13:"morf"]
    "шумова полюция"
    [/quote]

    Аааахахахахахаха! Това наистина е уникално - явно редакторите не са срещали думата полюция в българския език, но пък добре се справят с чуждиците.

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  23. 23 Профил на Книжовник
    Книжовник
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#3:"442"]И аз не знам, как музиката в магазините манипулира, ама в къщи вече не мога да започна да се храня, ако не видя някоя реклама, за лекуване на вагинални инфекции, разстройство или някой се е прибрал при майка си с неподходящото лекарство.[/quote]

    До коментар [#3] от "442":

    ХАХАХАХХА! +++++
    А най-неприятно е, когато в прайм тайма с цялото семейство и малките сте пред телевизора и те попитат какво е вагинална инфекция или простата... Телевизиите в България яко а го дали през просото..

  24. 24 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Според композитора Даниел Беренбоим, цитиран от Би Би Си те играят лоша шега на човечеството като цяло, защото създават поколения, които са научени да игнорират фона - т.е. остават с притъпен усет за музиката.
    *****************************

    Това е вярно. Толкова съм свикнала с музиката по магазините или заведенията, че вече даже изобщо не я чувам.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  25. 25 Профил на Тервел
    Тервел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Музиката, миризмите, начина на подредба...всичко влияе на съзнанието и подсъзнанието...То това си е наука

  26. 26 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 747 Неутрално

    [quote#22:"pm"]Това наистина е уникално - явно редакторите не са срещали думата полюция в българския език, но пък добре се справят с чуждиците. [/quote]

    Ами не знам... би трябвало да са я учили или поне така, от обща култура да знаят за какво се употребява в българския език. Освен ако не са в пред-полюционна възраст, но Дневник едва ли използват детски труд.

  27. 27 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 488 Любопитно

    [quote#18:"tww09306483"]Проблема по нашите магазини в които се пуска музика и особено, тези в МОЛ-овете е, че в доста случаи музиката е дразнещо силна! Няма как, да ме накарат да купя нещо, когато над главата ми дъни тонколона с някаква музика! И защо го правят не мога да разбера! Даже и в пробните, пак същата работа! Не знам кой им ги обяснява тия работи на продавачите, че с музика им вървят повече продажбите, ама карай балами всякакви...! По заведенията, да не говорим - могат да ти изкарат душата с децибели![/quote]
    Е тва е българската интерпретация - някой казва, че музиката и миризмата в магазина предразполага клиентите към пазаруване, нека преувеличим и с двете, че да ги предразполага повече! Отделно, че навсякъде се ползва един и същ вид ароматизатор и радио, продава се едно и също и като цяло единствения фактор е, дали продавач-консултантката е на кеф този ден.

    В реалността, музиката е точно толкова силен стимулант, колкото визуалните реклами и миризмата в определени магазини. Веригите, които ползват уникални амбиент мелодии и имат специфичен аромат, не целят да те манипулират да купуваш, а да създадат спомен, с който да асоциираш в бъдеще и съответно да се върнеш като клиент отново и отново. Това важи не само за магазини, ресторанти и хотели правят същото, а специфичната комбинация им позволява и подбор на клиенти.
    Като пример, магазин за луксозни стоки няма да мирише на евтин сладникав парфюм и да дъни поп радио, докато за места тип H&M тази комбинация пасва идеално.
    Ако и двете места имат идентични комбинации, по-вероятно е клиент да е бил в по-популярната верига и при влизане в луксозния магазин, да получи същата асоциация с ниски цени и съответно да няма желанието да похарчи повече от асоциираното.

    Като цяло, не е точно новина, защото такива подхвати се ползват от както съществуват музика, фрагранси и магазини. Просто с времето се променя агресивността, с която се ползват, в което е и негативното, поне според мен.

  28. 28 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3085 Весело

    Кънтрито подтиква към покупка на градински инструменти ,а чалгата към покупка на изкуствени цици.

  29. 29 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    Ако бях работодател, бих спонсорирал изследване за музика, кояято предразполага служителите да остават и след края на работния ден! Без да им се плаща извънредно, разбира се!

    I Want To Believe
  30. 30 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Сега, тука никой не обясни, че всъщност М&С спират музиката, защото самата музика не е онази известна и популярна музика която върви по ефирните радиа (нищо че е упоменато Uptown Funk), ами точно тази недъгава музика, която вместо да те зарадва те напряга допълнително. Това разбира се, е резултат от доста високите такси за използване на музика в търговията и заведенията, което води до намиране на алтернативни "евтини" доставчици с кофти музика. И докато клиентите малко или много са за малко в магазина, запитайте какво им е на персонала да слушат 300 криви песни в продължение на месеци ежедневно. Тук също имаме един подобен измамник, бивш собсвеник на ДЗУ и прочее фалирали бизнеси, който напоследък е обрамчил голяма част от магазините и заведенията из София и страната, и като съм разговарял с персонала, масово се оплакват, идело им да се махнат, ама на - като нямат самочувствие че ще се справят на друго място, седят и търпят и псуват "ръководството", на което явно толкова му и пука де. Та така, явно М&S са преценили, че пред вариантите да пускат кофти музика или да плащат повечко най-добре е да спрат музиката, а ако не са доволни клиентите, най-вероятно ще пуснат нещо което е по-балансирано.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  31. 31 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    [quote#2:"Костадин Иванов"]Чувал съм, разбира се, че жена с пари е като луд с калашник. Не мисля, че важи за всички,[/quote]

    Аз съм от тези, за които не важи .
    Получавам адско главоболие, когато ходя по магазини за дрехи например, което правя, само ако много ми се налага. Приемам го като някакъв вид наказание.
    Единствените магазини, където съм "като луд с Калашников", са тези за книги и градинските центрове. Уж отивам за някаква саксийка и си тръгвам пълен багажник растения от всякакъв вид. Същото е и с книгите.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  32. 32 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2029 Весело

    [quote#6:"Митев"]Тия мошеници, дето се занимават с такава социология, трябва да бъдат принудени да работят нещо истинско, което дава продукт [/quote]
    Слуха е единственото ти сетиво, което никога "не спи"... ама щом казваш, че било глупост да се занимаваш с влиянието на околния шум и вида на самия шум, върху другите възприятия и психиката...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  33. 33 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    "Според композитора Даниел Беренбоим..."

    Баренбойм не е композитор, а световно известен диригент.

    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Даниел_Баренбойм

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  34. 34 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    "а тежък и напрегнат ритъм като този в "Кармина Бурана" на Карл Орф извеждала напред ароматите и тръпчивостта му."

    Ако я пуснат в магазините, хората ще се втурнат да бягат навън, толкова е тягостна и мирише на средновековие. А по повод озвучаването в магазините, прави ми впечатление, че веселите коледни песнички внасят някакво безгрижие у купувача и го карат да бъде по-щедър в покупките си. Музиката определено влияе на настроението на хората и ги привлича или отблъсква. Но има и друг момент, някои хора вече започват да се абстрахират от музикалния съпровод и той престава да влияе на покупателните им намерения.

  35. 35 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Точно! Ужасяващи реклами, особено брутални са за вагиналните проблеми. Изумявам се, колко безмозъчен трябва да е човек, за да измисли такива глупости!

  36. 36 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2026 Весело

    [quote#34:"proza"]Но има и друг момент, някои хора вече започват да се абстрахират от музикалния съпровод и той престава да влияе на покупателните им намерения. [/quote]
    това е забавно, значи е безкрайно полезно децата да гледат ТВ нонстоп

  37. 37 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    До коментар [#35] от "daam":

    Аз пък се чудя защо ги гледате тия реклами? Има и и други канали. В крайна сметка има и едно бутонче за заглушаване на звука на дистанционното.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  38. 38 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 595 Неутрално

    По време на кризата 2008 - 2009-та дъщерята беше студентка в онези години в Щутгарт. Пазарува си кротко в тамошен Кауфланд нещо за хапване. В това време звучи бодра музика, писана специално за веригата. От време на време музиката прекъсва и не по-малко бодър глас съобщава колко души загубиха работата си днес в тази или онази немска провинция.
    Много яко. И до ден днешен не мога да разбера какъв ефект са искали да постигнат.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  39. 39 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 564 Неутрално

    В местното мини маркетче пускат нонстоп радио, но никога на станция и звукът е ужасен с пукане, бръждене, стържене. Колкото пъти им кажа, все твърдят, че не се занимават те с музиката. Какъв дебил трябва да си за да работиш по 8-10 часа и да не те дразни това.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  40. 40 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1055 Весело

    от коментарите под сия статия разбираме, че българите намират рекламите за насочени лично към тях злостни послания, пълни с прокоба и целящи да ги измамят, изнудят и потопят в блатото на невежеството и недоимъка...
    инак музикалното въздействие връз човешките инстинкти се използва открай време... например в кулинарното изкуство още от 15-16 век... https://en.wikipedia.org/wiki/Tafelmusik_(musical_term)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  41. 41 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 488 Весело

    [quote#34:"proza"] веселите коледни песнички внасят някакво безгрижие у купувача и го карат да бъде по-щедър в покупките си. [/quote]
    Няма по-вбесяваща музика от коледни песнички, особено детски такива. Отделно, че около Коледа хората откачат от стрес и е някакъв ужас по магазините. На фона на това, Carmina Burana звучи като прекрасна идея за рехабилитация, някъде на тъмно и далеч от обществото.

  42. 42 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Музиката в нашите магазини е пусната прекалено силно. Това, което прави е да ме накара да изляза по-бързо. Ако жената се мотае, я пришпорвам и не си купува нищо. Не знам на продавачките дали им плащат вредни, но аз в никакъв случай не бих стоял там по 8 часа на ден.

  43. 43 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2204 Неутрално

    Аз пък харесвам музиката в някои хайенд молове в Щатите. Много хора ходят в тези молове не за да пазруват, а за да се разхождат и да релаксират. Ето един от тях у наше село:
    https://www.google.com/maps/uv?hl=en&pb=!1s0x89e378916d91c591:0xec2005d55d634225!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e115!4shttps://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname%3D117822111206121614305%26id%3D6271255837561878754%26target%3DPHOTO!5schestnut+hill+mall+-+Google+Search&imagekey=!1e3!2s-ZBtStgkYUvc/Vwf59S14eOI/AAAAAAAAACc/0NI0qCzkr6olYmuX0acl1VkwV8jotA2swCLIB&sa=X&ved=0ahUKEwjXnIPx_4_NAhWGmR4KHbkgBNwQoioIggEwDA

    В него например често може да се чуе музика на Sunlight Project:
    https://www.youtube.com/watch?v=dRaFLWE1e8A

  44. 45 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    [quote#42:"primaxm"]Музиката в нашите магазини е пусната прекалено силно. Това, което прави е да ме накара да изляза по-бързо. Ако жената се мотае, я пришпорвам и не си купува нищо. Не знам на продавачките дали им плащат вредни, но аз в никакъв случай не бих стоял там по 8 часа на ден.[/quote]Тъй, тъй!
    При европейското население, което е със средна възраст около 40, силната музика определено не е стимул за пазаруване.

  45. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2029 Весело

    [quote#40:"tucker case"] намират рекламите за насочени лично към тях злостни послания, пълни с прокоба и целящи да ги измамят, изнудят и потопят в блатото на невежеството и недоимъка..[/quote]
    Ми то точно за това си е измислена рекламата — за да промени избора на клиента, като направи рекламиращия по-богат. Нищо лошо, обаче някои от по-алчните мераклии за печалба, осират нещата и създават лошо впечатление от целия бранш. Една лъжица катран, прецаква цялата делва с мед...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK