Развитите страни отчитат необясним спад на смъртността от някои от най-тежките болести

Развитите страни отчитат необясним спад на смъртността от някои от най-тежките болести

© Георги Кожухаров



За последните 50 години осезаемо е намаляла забовелаемостта и смъртността от рак на дебелото черво и сърдечно-съдови болести в развитите страни, също и на броя на възрастните хора с деменция, и това не се обяснява само с напредъка в профилактиката, диагностиката и лечението. Има и друга причина или комбинация от причини, които засега специалистите не могат да си обяснят и затова наричат тенденцията "щастлива медицинска мистерия", пише "Ню Йорк таймс".


Нов анализ на здравната статистика от 80-те насам за САЩ и Западна Европа показва убедителен спад на диагнозите в тези три групи болести, който се отличава от тенденциите в другите онкологични, вътрешни или невродегенеративни заболявания. Част от положителното движение на данните е и това, че се вдига възрастовата граница на добиване на тези болести, т.е. хората живеят по-дълго здрави и за по-кратко са болни в сравнение с преди.


Статистиката за рака на дебелото черво в Щатите най-добре доказва наличието на "медицинска мистерия". Ако общото ниво на раковите заболявания пада много бавно и плавно от 1990-те насам, то броят на жертвите на рака на червото е в пика си в края на 80-те години, обаче от тогава до сега, преждевременната смърт след диагнозата е намаляла впечатляващо много - наполовина или с почти 50%.




Според някои това се дължи на скрининг програмата за ранно диагностициране на болестта, стартирала междувременно в страната, но проучванията показват, че връзката между двете не е силна и освен това подобен рязък спад няма при никой от другите видове онкологични заболявания, за които също има нови скриннигови програми. Същата е логиката и за наличните медикаменти и терапии, както и за превенцията.


Нивата на деменция също падат рязко от 40 години насам, като от 1977 г. броят на поразените от невродегенеративната болест е намалял с повече от 20% и в САЩ и в Европа. Проучване, правено в новия век, показва, че между 1986 и 1991 г. заболеваемостта е при 3.6 на сто от населението над 60 години, докато през 2004-2008 г. е вече 2%. Като се вземе предвид и застаряването на населението, може да се приеме, че рискът от разболяване от деменция при младите хора е намалял значително, пише в анализа.


Това вероятно има връзка и с третия феномен, който се наблюдава в последните десетилетия - понижените нива на сърдечно-съдови заболявания. Има доказана връзка между проблемите на кръвоносната система и състоянието на мозъка тъй като съдовите проблеми са причина за микроинсулти, а те могат да отключват деменция или Алцхаймер. Щом едното намалява, закономерно е и с другото да е така.


Според американски анализ, отново цитиран в "Ню Йорк таймс", за намаляването на сърдечните болести допринасят няколко фактора едновременно - подобреният контрол и следене на кръвното налягане и на нивата на холестерол, усъвършенстване на медикаментите, намаляване на тютюнопушенето сред населението, осъзнаване на вредите от някои храни и още много други.


"Може да се намерят много обяснения, но предизвикателството е да разберем кои от тях са верни", коментира един от анализаторите - д-р Дейвид Джоунс, историк по медицина в Университета "Харвард". Той подчертава, че необяснимо големият спад в никакъв случай не означава, че тези болести са близо до изкореняване, напротив - остават едни от най-разпространените и тежки заболявания, водещи до преждевременна смърт по целия свят, но постепенно смаляват мащаба си.


Болестите на сърцето все още са причина номер едно за внезапна смърт в САЩ с над 600 хиляди случая на година, макар че броят им намалява стабилно в последните 50 години, падайки с повече от 70% от времето си на пик. Според анализаторите е близо денят, в който това вече няма да е водещата причина за преждевременна смърт и ще бъде изместена от онкологичните болести.


Д-р Джоунс смята, че въпреки че не е съвсем ясно как и защо, този успех ще е ключ към още подобни. Това вече се е случвало в миналото - например с рака на стомаха, който през 30-те години оглавява онкологичните болести в САЩ по смъртност, а днес засяга само 1.8 от онкоболните. Никой обаче така и не разбрал какво спряло епидемията.

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bkstoja
    bkstoja
    Рейтинг: 564 Неутрално

    аз знам причината за мистерията - Бойко Борисов е виновен. Ако до 48 часа не се появи и се признае за виновен ще го смятам за страхливец!

  2. 2 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Полезна статия! За нас остава да се наредим сред развитите държави, което не е пречка за индивидите.

  3. 3 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    На фона на последните дни, най-сетне една по-оптимистична новина..

    Дано подобни болести съваем изчезнат ! Но това ще стане , когато хората отделят повече пари за наука, вместо за оръжия.

  4. 4 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 381 Неутрално

    още по-голяма мистерия са случаите на спонтанно самоизлекуване, които са стотици - уж нешзлечимо болни в последен стадий изведнъж оздравяват

  5. 5 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#4] от "Катерина Стоева":
    Не искам да звуча черногледо, но за случаи на спонтанно самоизлекуване само съм чувала на принципа "една жена каза". Що тъй на нито един от лично познатите ми неизлечимо болни не му се случи това чудо?

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Нека тенденцията се запази,пък обяснение ще се намери.

  7. 7 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Дневник, "деменция", както и "рак" не са една болест а група заболявания с доста различни причини и протичане. Докато при "рака" сте се справили с превода, "деменцията" не ви се е удала. Като прочетох текста, останах с впечатлението, че става въпрос за васкуларна деменция, защото има нещо за кръвоносни съдове и микроинсулти в текста.
    Защото за съжаление, деменциите от типа на Алцхаймер се увеличават и то доста бързо, особено на фона на факта, че за сега няма лечение, процесът може само да се забави.


    До коментар [#4] от "Катерина Стоева":

    Като онколог ще ви опонирам - спонтанното излекуване на рак всъщност е рядкост. Имам 21 годишен трудов стаж и един сигурен случай за целия период, и един съмнителен случай -
    не беше довършена диагностиката - в смисъл нямахме хистология, защото при взимане на проби все се оказваха отрицателни. Т.е. не знаем, дали при този пациент е ставало въпрос за рак. Първият си беше надлежно диагностициран.

    E PLVRIBVS VNVM
  8. 8 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#7] от "PavelCZ":

    Случаите на "спонтанно излекуване" се срещат предимно в необятна Русия, където хората се "лекуват" при изявени специалисти- биоенерготерапевти и психофитокосмолози.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  9. 9 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Може би има връзка с излизането от употреба на такива химикали като ДДТ, откриването на причините за язвената болест. От там намаляване на случаите на рак на стомаха и дебелото черво.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10516 Неутрално

    Цялостно подобрение на качеството на живота. Цели държави стават синя зона.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на metachrom
    metachrom
    Рейтинг: 449 Любопитно

    "осъвършенстване" или усъвършенстване?

  12. 12 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Преди 3 дена четох как това ще фалира здравеопазването на САЩ, продължителноста на живота води до подмяна на стави, защото не всички сме биле с ниендерталски стави, а тези на хомо-сапиенс издържали за около 80г.

  13. 13 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Причината е, че хората не могат вече да си позволят квалифицирано медицинско обслужване и не ходят на лекар. Така не се диагностицират вече заболяванията и статистиката се разхубавява.

    Това е "мистериозната" причина.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  14. 14 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    До коментар [#1] от "bkstoja":

    Не той, още Костов заложи тази тенденция...

  15. 15 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    При съврременните условия всичко зависи от финансовите "стимули". Демек за к'во се плаща. Утре може да изкарат лоша статистика за имащите запек например.

  16. 16 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Не се увличайте , положителните тенденции са регистрирани в САЩ ! Ние сме все още в сферата на влияние на две бивши империи !

  17. 17 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Добре, че природата сама се справя с много от проблемите, че ако чакаме на изследователите, има да чакаме. Много се комерсиализира медицината и изследователската работа и това води до необяснимо забавяне на положителните р
    резултати, въпреки колосалните средства, които се харчат в тази област.

  18. 18 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#3] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Какво и е оптимистичното - че ще се умира от други болести ли?! Оптимизмът е, че човек е БЕЗСМЪРТЕН, умира само материалната му "дреха" и след това се заменя с нова.

    Ако учените можеха да видят малко по-далече от носа си, щяха да знаят, че хората се прераждат типово през определени периоди и болежките които имат (като кармични заболявания) се обуславят от тези групи.

  19. 19 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#13] от "socialen":

    "Нито един умрял, без лекарска помощ!"

  20. 20 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Новата конспирация. "Колкото по-болно е човечеството, толкова повече одъртява, пък не ще да мре."

    А може би просто намалелият брой деца от последните съвременни фази на капитализма, след като приключи бумът на раждаемостта, който го имаше след WWII, най-после доведе до достатъчно забележимо увеличаване средната възраст на популацията, че да се оформи нова вълна сензационалистки теории и търсене на финансиране за справяне с "проблема"? Явно шумотевицата около глобалното "затопляне" вече не носи такива огромни приходи, като преди няколко години, или вече се достигна равновесна точка и приходите на корпорациите които бяха направили обръчи и печелеха около "зелените" хистерии, макар и огромни, спряха да увеличават размера си експоненциално ?

    мурзилка
  21. 21 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 841 Неутрално
  22. 22 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#7] от "PavelCZ":

    Като онколог, трябва да знаете, че ракът е форма на самоубийство - така че не е чудно, че само много малка част от заболелите се отказват от това си решение, т.е. променят начина си на живот.

  23. 23 Профил на Hristo Iankov
    Hristo Iankov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    От 27г. ме заразиха с хепатитС и сега има ново успешно лечение но ме въртат по всички начинини да продължат да неме лекуват седа по равтовете на болница Иван рилски питам до кога да чакам може би в следважтия живот били скъпи лекарствата а докторите че ме заразиха с ефтина кръв нищо не прават за мен Моля от министерството да ми отговорят ще живея ли!

  24. 24 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#7] от "PavelCZ":
    Преди години говорих с ваш колега. Неговите думи бяха: "Рак ли е - леш" разбирай 100% смъртност ако е рак. Химио- терапии, ензими, енергии и всичко останало просто не работят.... Интересно ми е Вие какво мислите?

  25. 25 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#18] от "emilm13":

    Чудно що всичките такива кармични типове като теб , като ви опре ножа до кокала ходите при истински лекари , а не си лекувате рака при вашите си кармични енергоквитотамстесиизмислили!?

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  26. 26 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#18] от "emilm13":

    п.п. Само деменцията с "алтернативни" методи си лекувате.

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  27. 27 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3908 Неутрално

    [quote#7:"PavelCZ"]Като онколог ще ви опонирам - спонтанното излекуване на рак всъщност е рядкост.[/quote]

    Баща ми (Бог да го прости) беше гастроентеролог и още в началото на 80-те беше чел в съответната литература за спонтанно излекувани случаи на рак на стомаха в Япония.

    Както сигурно знаете, там ракът на стомаха е широко разпространен, предполагаемо поради морската диета.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  28. 28 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Не мога да се съглася за деменцията. Лични наблюдения и официалната статистика на Австрия сочат за обезпокоително нарастване на % заболели.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  29. 29 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    "proza" плаче за колосалните средства които се дават за здравеопазване, "Hristo Iankov" плаче ,че не се дават средства за здравеопазване .
    Не съм убеден в статистиката за деменциите....

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  30. 30 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Мъка, мъка за големте фармацевтични компании...

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  31. 31 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#27] от "Norman Granz":

    Японците хващат много рано рака на стомаха и го лекуват успешно с безкръвна хирургия .

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  32. 32 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#13] от "socialen":

    Макар и не блокиран си оставаш блокиран в съзнанието със съветските сиромахомилски щампи в мозъка как хората нямали пари за лекар заради гадната демокрация и капитализъм...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  33. 33 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    Една от причините за значителното намаляване на заболеваемостта и на смъртността от рак на дебелото черво (за сърдечносъдовите заболявания още повече) е редовното взимане на аспирин (81 милиграма) от населението над 50 годишната възраст в западните държави. Аз не познавам човек над 50 годишна възраст в САЩ, който да не пие всекидневно аспирин и то години наред. Аз съм далече от този крайгълен камък - половин век, но въпреки това смятам да почна да вземам аспирин всеки ден. Между другото вече е доказано, че редовното взимане на аспирин намалява смъртността от ракови заболявания с 21 процента (не само рак на дебелото черво, а на всички видове рак). Ето ви едно обобщаващо изследване за статистиката по този въпрос:

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3354696/

  34. 34 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 381 Неутрално

    В последно време феноменът спонтанна ремисия, т.е. неочаквано оздравяване на раково болни, привлича все повече вниманието на изследователите. Но и досега специалистите не могат да обяснят от какво е обусловено подобно излекуване. Затова напомнят и призовават, че болните не трябва да се уповават на щастливото стечение на обстоятелствата: те трябва да се подложат на пълния терапевтичен курс против рака, а след това да вярват, че е настъпило неочакваното внезапно избавяне от болестта.

    Всеки онколог познава спонтанната ремисия при ракови тумори. Обаче много фактори за този феномен така и си остават неизвестни за учените. Всеки човек, преживял чудодейно изцеление, си има своята съдба и своя уникален организъм. Често разказите на тези хора са удивителни, защото обикновено се намират в този стадий на заболяването, когато медицината вече е безсилна да им помогне. Това прави особено впечатление. По статистика подобен феномен се наблюдава само в един от 60 до 100 хиляди случаи.

    При някои разновидности на рака спонтанна ремисия се наблюдава по-често от обичайното

    Става дума за карцином на бъбреците, за меланоми, лимфоми и детски невробластоми, когато туморите изненадващо могат да се превърнат в доброкачествени. Именно при тези разновидности стават половината от всички случаи на чудодейно изцеление. Известно е, че тези злокачествени образувания спадат към малкото видове тумори, чието развитие може дълго време да се задържа или потиска от имунната система на организма.

    Не трябва да се смята, че спецификата на тези заболявания е характерна и за другите форми на рака. При най-честите му видове - например рак на белите дробове или стомаха, рак на млечната жлеза или остра левкемия - крайно рядко се наблюдава неочаквано оздравяване. В тези случаи имунната система, незнайно защо, по необясним начин бездейства.

    Съгласно научно съобщение в медицинско издание, в САЩ са потвърдени 23 подобни случая, в Япония - 6, в Англия - 7, в Германия - 3.

    Общо 50 случая за периода от 1990 до 1996 година.

  35. 35 Профил на Iordanka Strauss
    Iordanka Strauss
    Рейтинг: 225 Неутрално


    Рак на дебелото 4ерво - скрийнинг.

  36. 36 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#18:"emilm13"]хората се прераждат типово през определени периоди [/quote]

    [quote#4:"Катерина Стоева"]голяма мистерия са случаите на спонтанно самоизлекуване[/quote]

    [quote#23:"Hristo Iankov"]Моля от министерството да ми отговорят ще живея ли![/quote]

    [quote#13:"socialen"] хората не могат вече да си позволят квалифицирано медицинско обслужване и не ходят на лекар[/quote]

    Статията привлича избягалите от заведенията за душевно болни



    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  37. 37 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#13] от "socialen":

    причината за високата смъртност при хората е това ,че не ходят на профилактика ,нито на преглед , работя това и съм свидетел как умират млади хора ,които не желаят да изпълнят елементарни предписания на лекаря си ,при все ,че в поне 50% от случаите на ранна смърт ,пациентите са предупредени ,че страдат от сърдечно съдово заболяване ,трябва да вземат редовно лекарства ,трябва да изпълняват строги програми за скрининг и да се консултират и с тесни специалисти ,но не ,те не изпълняват нищо от това ,което е предписано ,затова докторите имаме една приказка ,че най много хора умират поради простотията си , това е основната причина за смъртност и в миналото и сега и за в бъдеще .

  38. 38 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#34] от "Катерина Стоева":

    а колко случаи на рак ,както добре сте ги изброили познавате ,да са спазвали строго химиотерапията си ,лъчетерапията си , контрола на тумора чрез 5 скенер или маркер програмите на онкодиспансерите ,колко от тези случаи на рак в статистиката са поради причина липса на каквато и да е профилактика на същия пациент години назад , кой търси отговорност за това на пациента и защо системата трябва да му плаща разхода за лечение ,в случай ,че 90% от откритите тежки форми на рак са поради безхаберие на пациента , лошо отношение към здравната система и лекарите ,при все ,че те осигуряват почти безплатна профилактика за здравно осигурените лица -таксата за пациента е от безплатно до 2.90 лв на преглед ,някъде да ми намерите по света преглед заплащан на лекаря на това високо ниво ,няма и няма да намерите ,това е истината ,рака и всичките последствия в 90% си е по вина на пациента или настойнака му , а безплатните прегледи и след това лечение правят много лоша услуга на българина ,той е безотговорен към личното си здраве ,просто защото му е всичко безплатно и веднага .

  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Любопитно

    [quote#3:"ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!"] Но това ще стане , когато хората отделят повече пари за наука, вместо за оръжия. [/quote]
    Как да ти го кажа... войната движи науката, войната е развързала ръцете на учени и практици за най-невероятни проекти... Дори "бърза помощ" е плод на последиците от една война... Та гадно е, обаче войната също е била и е част от решението. Дори този диалог го водим, щото на едни военни им трябвала система за стабилна връзка между компютрите в базите, без да има главен (и съответно високорисков) център... и ей ти го интернет.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Весело

    [quote#37:"edin drug"]затова докторите имаме една приказка ,че най много хора умират поради простотията си , това е основната причина за смъртност и в миналото и сега и за в бъдеще[/quote]
    Устройва ме, щото естествения подбор при хората, трябва да набляга на акъла (не образованието, а именно акъла), и освен болестите ще си спестим още куп беди в обществото.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    5 скенер

    Ко е туй?

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  43. 43 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    [quote#37:"edin drug"]че най много хора умират поради простотията си[/quote]

    До коментар [#37] от "edin drug":
    Значи, ас сам три деня преди смъртта..отиам си изкопам гроба..чèсно. Първо у железарията за мотика. Или кирка.

  44. 44 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Разстроено

    До коментар [#43] от "Арон":

    Нема си сам!

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  45. 45 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#43] от "Арон":
    Не бързай брато. Един по един, на който когато дойде времето... Всички сме за там, но бързане да няма.

  46. 46 Профил на kumovasrama
    kumovasrama
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#6] от "chicago514":

    Може и без обяснение на причините /не може да са една-две, а са повече/, но е важно тази тенденция да се запази. Вероятно човечеството става по-резистентно към някои от тежките заболявания или са налице резултатите от множество адаптивни и имунни явления. Дано тенденцията добие експонентен характер!

  47. 47 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    Брей, много магьосници и кукумицини са се събрали тука бе.
    Спонтанната ремисия е точно толкова вероятна колкото и спонтанната комбусция.

    Нещата не са чак толкова необясними. Рака на дебелото черво е абсолютно предотвратим ако се ходи на колоноскопия. След 50г е задължително. На една позната и откриха злокачествени полипи. Ходи всяка година и всяка година и махат поне по 4, 5. Така е вече близо 10 години. Ако не беше ходила на контролни прегледи или както в България трогателно се нарича "скрийнинг" , сега щеше да е в земята. Тя е лекарка и сама си го казва.
    Така че поне за този тип рак и до някъде за Меланома, редовните прегледи могат лесно да сведат смъртните случаи само до малък % особено агресивни случаи. Нищо мистериозно няма тук. Нарича се модерна медицина и става с пари и научни изследвания а не с баене и хомеопатични пикни.
    Другата категория са сърдечно съдовите заболявания. Само преди 15 години спасението беше сърдечен байпас с отваряне на гръдния кош - много тежка и скъпа операция. Сега за 10 минути ти слагат стинт и след 3 часа си отиваш в къщи. Това са все спасени животи.
    За инсултите имат много силни лекарства които ако се сложат в първия час след инсулта ограничават пораженията и дори възстановяват по-леките.
    В тези две категории е много важно да получиш бързо компетентна помощ. Модерната медицина и здравеопазване се справят чудесно с тази задача.

    Както онкологът, по-нагоре е казал, димеснцията като функция на увреждане на кръвоносните съдове намалява като следствие че сега хората могат да си лекуват високото кръвно и увеличените липиди по-лесно и по-правилно. Когато сърдечностдовите заболявания намаляват, логично е и този тип димеция да намалява.
    Като се добави че хората в САЩ и ЕВропа се хранят по-правилно и тренират повече и .... явно ще има резултат. Почти никой не пуши (поне в САЩ). Пият се коктейли а не литри домашна самодейност. Въздуха е чист. Химикалите в строителните материали се контролират строго.

    И разбира се, за да ядосаме еко-талебаните в България - явно ГМО също помага. На скоро излезна отново декларация на над 140 елини учени в която се казва че няма никъкви доказателства че ГМО храните са вредни или оказват влияние на човека.

    California Über Alles
  48. 48 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#43] от "Арон":

    ами мини при личния си доктор ,той ще ти назначи колкото и да е некомпетентен една поредица от изследвания и се виж колко си здрав , при мен над 25 години почти 50-60% имат някакви немаловажни отклонения от нормалното здраве ,така ,че и при теб ,ако се направи всичко ,както трябва ще излязат неща ,които много ще те зарадват ,но нали знаеш ,ще трябва за добър преглед с много и разнообразни изследвания да се изръсиш не 3 лв и 3 лв за изследвания ,ами доста повече ,само основните туморни маркери ,които касата не поема като стойност ,са близо 100 лв ,а мой съвет е да си изследваш и хормончета ,хламидиики и папилома вируси и херпесни такива ,ще се зарадваш много ,само ,че са няколко стотин ,които като гледам колко много сте умен , ще си ги спестите като разход ,което лично на мен никак не ми пречи ,обвинението ви ,ако изтървете нещо ще е ,че доктора ви рекетира или е прост .

  49. 49 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#47] от "Pontif А":

    не е задължително да си бъркате с тръби за да установите рак ,достатъчен е т нар 5 скенер ,който е над 2000 лв ,но с радиоизотоп ви откриват всичко ,което е над 1 мм в организма ви и ви заплашва без никакви инвазивни изследвания , касата не го поема безплатно ,защото осигуровката на българина за целия му живот е горе долу ,колкото 4 такива изследвания ,та няма как .

  50. 50 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#47] от "Pontif А":

    забравяте ,че всички неща които сте изброили важат за хората ,които се профилактират редовно и не жалят пари за изследвания ,а не да чакат личния доктор да се чуди как да им разпредели 2 та лева отпускани от държавата на година за изследвания така ,че да им открие всички болести ,разбира се при неблаоприятен изход не е виновен пациента ,а винаги доктора ,който не е открил еди какво си заболяване на време безплатно .

  51. 51 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    До коментар [#50] от "edin drug":

    Това е неоспорим факт - трябва да имаш система за здравеопазване. Иначе как ще стане?

    Моя личен опит е че след 50, колоноскопията е задължителна. На мене ми струваше $1400 като имам и застраховка. Махнаха 3 полипа които бяха доброкачествени и след 3 години пак трябва да ходя. До 50 може и само с елементарен тест с натривка. Предимството на колоноскопията е че на място махат всичко което трябва. Не знма как се казва на БЪлгарски но се прави с будна упойка. Абсолютно никъква болка или дори дискомфорт. през цялото време си говориш с лекаря и гледаш на екран какво прави. Обясняват ти всичко и защо го правят. След процедурата те държат точно един час, след което се обличаш, дават ти една папка с 20 страници доклад със снимки и други неща и изискват да има някой който да те закара до вкъщи. Не ти дават да караш кола в следващите 4, 5 часа. След една седмица идват резултатите от .. хистология май се наричаше - дали полипите са доброкачествени. След един месец ти идва сметката.

    Ти работиш в тази сфера и знаеш че лекарските грешки са голям проблем. Затова в САЩ се изисква доктора всичко да ти обяснява в подробности и пациентите се окуражават да задават много въпроси. Същото е и в аптеките. Не ти дават лекарствата докъто лицензиран фармацефт не ти обясни как да ги взимаш и какви са ефектите, след което се подписваш че ти е обяснено. И както винаги е хубаво да се задават много въпроси. Понякога фармацефта може да хване грешка в дозата или несъвместимост между лекарства.
    И пак грешки стават. И доброто здравеопазване е скъпо.

    California Über Alles
  52. 52 Профил на Hristo Iankov
    Hristo Iankov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "Dr_Doolittle":
    Искам всички да разберът че 27г. съм изстрадал толкова много от тази болес хепатитС и ако не бяха моето семеиство сега нямаше да„ ви досаждам колко пари ми струват лековете за това време лишаване от елементарни нужди труд рождени дни изключено пенсията ми е не пълна и т н полу затворник инвалид и сега като има лечение защо ме убиват преждевремено с оказ ям мед и козе мляко това не е живота ми и вия да сте на моето место дали няма да плачете помислете преди да пишете глупости !

  53. 53 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#37] от "edin drug":

    От години имам проблеми с нервите и с кръвното.
    Но проблемът в основата си не касае кръвното, а гении ми обясняват, че трябва да пие едновременно хапчета за нерви и за кръвно.
    Вие си ги пийте, но не се сърдете, когато ви се каже, че примитивната ви медицина не струва нищо.
    Странно как все пак има зачатки от миналата година къде е аджеба проблемът при мен.
    Много сте велики, ама някой друг път.

  54. 54 Профил на maginka
    maginka
    Рейтинг: 404 Неутрално

    за съжаление ние не сме сред тях.

  55. 55 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#20] от "Маршалов":
    Ти въобще прочете ли за какво е статията

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  56. 56 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    До коментар [#55] от "turmion_katillot":

    Да, прочетох. Явно толкова им е спаднал коефициента на интелигентност, на капиталистическите дофторе и "учени", че вече не са в състояние да размислят логически и да определят защо лечението води до по-добри резултати(респективно по-ниска смъртност) отколкото са очаквали. Добре поне, че лечението си го водят по учебник, а него са го назубрили до автоматично прилагане буква по буква в практикуването.

    мурзилка
  57. 57 Профил на Ева
    Ева
    Рейтинг: 300 Неутрално

    До коментар [#51] от "Pontif А":

    Както винаги добър и точен коментар. По-добре от това и аз не бих могла да го обясня. Като медик имам впечатление от здравната система в България (отпреди поне 10-15 години) и съвременната в САЩ. Винаги съм застъпвала тезата за навременна профилактика на заболяванията. Медицината и науката се развиват с небивала скорост в последните 10-20 години. Наистина не е странно, че продължителността на живота се увеличава, а имаме намаляване на смъртността от сериозни заболявания. Здравословният начин на живот също допринася за тази тенденции. Само леко не съм съгласна с един от предишните ти коментари. Билколечението и хомеопатията също имат място в съвремената медицина - и като профилактика и като лечение на не толкова сериозни заболявания.

  58. 58 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    До коментар [#57] от "evelina_m":

    Вероятно знаеш че най-високата продължителност на живота в САЩ е в Ню Йорк и в Сан Франциско Бей Ериа. Това са двете места с най-напрагнат живот, с най-голям стрес. Аз лично бях много учуден. И на двете места е доста над 80г .. нещо като 84 за нъжете и 87 за жените.
    Оказа се че се дължи на силно развитата мрежа от елитни болници и факта че всеки може да получи помощ в рамките на 40 мин.
    Човек като се замисли не е чак толкова мистериозно. Ако не умреш по път за болницата има огромен шанс да те спасят от сърдечно съдов проблем - или стинт или силно разреждане, че сега има и още по-сериозни неща.
    От рак ако се проверяваш малко по-често пак си увеличаваш шансовете.
    И ако се опиташ поне малко да се храниш като човек, да не пушиш и не пиеш на корем. По някоя и друга разходка ... не виждам защо да не живеем всички поне до 75-80.
    За билките ... не знам. Ако знаеш нещо което ти помага - да. Но да се лекува рак и други неща - не. Самият факт че ти трябва да си вариш билките означава че ти сам си решаваш дозата. И дори да можеш сам да си изчислиш дозата факта че ги вариш в къщи ... колко са еднакви всички билки във всеки пакет? Има ли значение колко ги вариш? Колко киснат? Дали ги пиеш топли или студени ... Аз съм инженер и се занимавам с процеси за обработка на уейфери. Дори и малка разлика в концентрацията променя процеса. Всеки 10 градуса повишаване на температурата удвоява ефективността на процеса. Има толкова много променливи които не можеш да контролираш в къщи че започвам да се чудя дали въобще е възможно да направиш точна и повторяема доза и концентрация. И ако не можеш да го направиш това значи че концентрацията няма значение ... и ако няма то дали наистина лекува?

    California Über Alles
  59. 59 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Любопитно

    [quote#58:"Pontif А"] Самият факт че ти трябва да си вариш билките означава че ти сам си решаваш дозата. И дори да можеш сам да си изчислиш дозата факта че ги вариш в къщи ... колко са еднакви всички билки във всеки пакет? [/quote]
    Всъщност голям брой лекарства са били открити чрез изследване на билките. Просто са проверявали защо (всъщност са търсели кое в) тази билка, приготвена по този начин дава определен ефект. Било е далеч по-евтино и резултатно от проверяването на всяко вещество дали има някакъв лечебен ефект за някоя болест. После, подобрявали ефекта където може. Та не отхвърляй билките с лека ръка, най-малкото са давали/дават добри отправни точки при търсенето на лекарства, а всяка възможност си е добре дошла.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  60. 60 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    За България такава статистика няма, защото няма никаква система за проследяване. Болният просто отива в болница Х с една папка с листа от предишни епикризи, там му вземат кръв, ехограф, пишат си пътеката и го отпращат, примерно с указание за химиотерапия. Болният отива някъде на химио, там му вливат нещо, дават му още някакви листа в папката и не се интересуват какво става с него. Болните са оставени на произвола на съдбата, лекарите се интересуват единствено от пътеките им, а историята на заболяването им я няма никъде освен в папката с епикризите, коята си отива заедно с тях. В България има информация единствено колко онкологични пътеки са осребрени от касата, но не и какво е станало с лечението и болния.

  61. 61 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#5] от "wiligri":

    Къде тук видяхте въобще да се намеква за спонтанно самоизлекуване ?. Обсъждат се факторите довели до СТАТИСТИЧЕСКО намаляване на честотата на някои заболявания. Разбира се няма нищо случайно нито спонтанно, просто все още не е доказано абсолютно безспорно кой фактор точно е довел до такова налаяване.

  62. 62 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#61] от "m17":
    Коментарът е отговор на друг коментар, в който се твърди това. Трудности с ориентиране в сайта?

  63. 63 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#60] от "galapagas":

    Без за прозвуча цинично, съдбата на болния си е предимно негова отговорност. Не е нито на държавата, нито на лекарите. Това разбира се не оправдава безхаберия или некомпетентност но ясно определя кои точно трабва да се грижи за здравето на индивида. И този принцип важи и когато човек е здрав и когато е болен. Много интересен феномен да обясняваш на млад човек риска от рак на белите дробове и с какво недоверие те слуша. Но ако някой ден не дай си боже стане част от статистиката че 97% от пациентите с рак на белите дробове са активни или пасивни пушачи, тогава почва да гледа по друг начин.
    По лични наблюдения, когато някой ден българина се разболее, винаги намира кой друг е виновен - държавате не се грижи, докторите са му объркали диагнозата, той си беше здрав но откакто тръгна по доктори се разболя и т.н. Има и феномени - едни ми разправяше че има проблеми със зъбите откакто почнал да си ги мие редовно.

  64. 64 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Чудесна статия Дневник. Благодаря

  65. 65 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#63] от "m17":
    И си прав, и не си. Три месеца се влачих при моя личен лекар с оплаквания от болки и сухота в гърло, даже в прав текст го питах няколко пъти да не би да имам рак на гърлото, та не ми минава. Не благоволи нито да ми пусне някакви изследвания, нито да ми даде направление за уши-нос-гърло. Естествено си платих за частен преглед. Междувременно фарингитът ми стана хроничен. Извода?

  66. 66 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Затова пък се увеличава смъртността от атентати , за да се запази баланс в природата .

  67. 67 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    [quote#51:"Pontif А"]Не знма как се казва на БЪлгарски но се прави с будна упойка.[/quote]

    Имам поознат лекар в Щатите.
    След 50 при него това изследване е било с пълна упойка!
    Задължават го, в противен случай застраховката му отпада.

    I Want To Believe
  68. 68 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#51] от "Pontif А":

    Колоноскопия?
    Как пък не!
    Ретровируси променящи ДНК, нови изследвания, нови открития.
    Неврологията куца тотално!
    Облъчването с рентгени също не помага чак толкова много.

  69. 69 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    [quote#59:"gost22"]После, подобрявали ефекта където може. Та не отхвърляй билките с лека ръка, най-малкото са давали/дават добри отправни точки при търсенето на лекарства, а всяка възможност си е добре дошла.[/quote]

    До коментар [#59] от "gost22":

    Не ги отхвърлям. Просто предпочитам лекарства направени от билки в точни доси и повтаряемост. Има и много синтетични лекарства които са много ефективни.
    Ако човек няма достъп до лекарства разбира се че трябва да опита да си помогне с каквото може. Просто ако имам избор бих предпочел лекарства произведени от реномирана фирма.
    в САЩ има много Китайски магазинчета с хомеопатични "лекарства" и билки. Колкото пъти им направят проверки толкова пъти се оказва че в повечето има недопустимо високо садържание на тезки метали, човешка или животинска коса, мазилка от къщи и какви ли не боклуци.
    И най-лошото е че ако се отровиш от билки или други неща купени от такива магазини никой не е отговорен защото те не са признати за лекарства. Ако нещо ми стане в болница или от лекарства предписани от лекар мога да ги съдя и да взема сериозно обезщетение.

    California Über Alles
  70. 70 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    [quote#67:"2.50"]След 50 при него това изследване е било с пълна упойка! [/quote]

    До коментар [#67] от "2.50":

    Колоноскопия винаги се прави с пълна упойка. Аз също си мислех че пълната упойка означава да те приспят. Оказа се че не е така. Има будни упойки. Моята беше венозен дрип. Имаше анастезиолог която непрекъснато следеше дозирането. Това и беше работата през цялото време. Двама лекари извършваха процедурата. И един, който беше водещия лекар седеше пред компютър и казваше какво да прави анастезиоложката и какво да правят двамата лекари. Той решаваше какво да се реже и какво не. В същото време пишеше рапорта за прегледа.
    Аз бях притеснен защото за първи път го правех това нещо. Непрекъснато очаквах да заспя . Непрекъснато се пипах навсякъде по тялото. Навсякъде имах напълно запазено чуство. През цялото време си говорех с тях и гледах на екрана какво правят. Екрана беше на един метър от мене и в него гледаха и лекарите.
    Не знам как го правят. Аз през цялото време очаквах нещо да се случи ... но нищо. Дори не се чуствах замаян. След това ме държаха един час на лего. Дадоха ми да пия сок. казаха ми да не ям 2, 3 часа. Накрая ми дадоха една папка с целия доклад и данни за личният ми архив и това беше. Облякох се и си тръгнах. Жена ми ме чакаше и ме откара в къщи. Мисля че бих могъл да си карам колата но не ми разрешиха.
    В същото време има позната която има проблем и всяка година минава тази процедура. Тя ми казва че иска упойка със заспиване защото не иска да гледа какво правят. И двете упойки се водят "пълни".

    California Über Alles
  71. 71 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    До коментар [#70] от "Pontif А":

    Няма съмнение, че това изследване е много важно за мъжете на 50+! Както и изследванията за простатата. Дано скоро го осъзнаят и у нас! Ще се спестят много пари за скъпоструващо лечение и най-вече живота на много хора.

    I Want To Believe
  72. 72 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#70] от "Pontif А":

    Абе, лекарите нямате ли си елементарна представа от анестезиология?
    Много жалко!

  73. 73 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    Аз да ви кажа моята рецепта за здраве ( и надявам се дълъг, пълноценен живот). Две думи са ключови - рутинност и умереност. Всяка сутрин ставам в 5 часа сутринта - един час бягане, един душ, лека закуска от варено яйце и портокал (има вариации с други плодове). Едно хубаво три в едно кафе, направено с изворна вода (всичко което ям и пия е приготвено в къщи с изворна вода). Започвам към закуската (от вчера) да прибавям и един аспирин и един мултивитамин. Работя като вол (само да не си помисли някой че копам на полето), много пътувам и ходя като магаре всеки път, когато имам възможност, да избягна кола, автобус или влак. Например от къщи до университета са 35 минути ходене, вечер винаги се прибирам ходейки, сутрин отиването на работа пеш е по-трудно, защото не обичам да закъснявам. Обядвам някаква лека салата и пак едно кафе. Вечер играя тенис поне час и половина. Лека вечеря - кисело мляко и домашно направена баница или мед с домашно направен хляб. През уикендите съм по планините и езерата - ходене, катерене и плуване, понякога байкинг или фишинг. Пътувам поне 3 месеца в годината из цяла Америка и по света, където и когато ми се удаде възможност. Никакви цигари и алкохол. За третото ще си замълча. Профилактичен преглед всяка година около рожденния ми ден - кръвни тестове и т.н. Та това е - години наред, харесва ми и не се оплаквам от болести или скука.

  74. 74 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    До коментар [#57] от "evelina_m":

    Здравословен начин на живот и хубави гени. Едното зависи от нас, другото не. Липсата на второто, обаче, може да се компенсира с добро здравеопазване, ако човек е късметлия да живее в правилната държава.

  75. 75 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 457 Любопитно

    Не знма как се казва на БЪлгарски но се прави с будна упойка. Абсолютно никъква болка или дори дискомфорт. през цялото време си говориш с лекаря и гледаш на екран какво прави. Обясняват ти всичко и защо го правят. След процедурата те държат точно един час, след което се обличаш, дават ти една папка с 20 страници доклад със снимки и други неща и изискват да има някой който да те закара до вкъщи. Не ти дават да караш кола в следващите 4, 5 часа. След една седмица идват резултатите от .. хистология май се наричаше - дали полипите са доброкачествени. След един месец ти идва сметката.
    Интересно,за вси4ко това в Турция пла6там 8 лири за лекарски преглед.
    [quote#51:"Pontif А"]Не знма как се казва на БЪлгарски но се прави с будна упойка. Абсолютно никъква болка или дори дискомфорт. през цялото време си говориш с лекаря и гледаш на екран какво прави. Обясняват ти всичко и защо го правят. След процедурата те държат точно един час, след което се обличаш, дават ти една папка с 20 страници доклад със снимки и други неща и изискват да има някой който да те закара до вкъщи. Не ти дават да караш кола в следващите 4, 5 часа. След една седмица идват резултатите от .. хистология май се наричаше - дали полипите са доброкачествени. След един месец ти идва сметката. [/quote]
    Интересно, в Турция пла6там за цялата процедура 8 лири за лекарски преглед при полу4аване на лекарствата в аптеката.Не мога да се съглася за следоперационната болка която бе6е доста остра при мен под формата на притиснати газове
    Нямам информация за други или слу4аят важи само за мен?

    ne mutlu türküm diyene.
  76. 76 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    [quote#51:"Pontif А"]След един месец ти идва сметката. [/quote]
    У наше село не ти идва никаква сметка, застраховката покрива всичко. Плащаш 15 долара коопеймент и край.

  77. 77 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Дано! Дано! Дано!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  78. 78 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3157 Неутрално

    До коментар [#47] от "Pontif А":

    Напълно съм съгласен с Вас. Искам само да добавя, че колоноскопията отдавна се практикува в България и се поема от Здравната каса. Въпрос на желание е. Аз съм си я правил два пъти, с пълна упойка, но с много лесно и безпроблемно събуждане.

  79. 79 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    [quote#76:"GreenEyes"]У наше село не ти идва никаква сметка, застраховката покрива всичко. Плащаш 15 долара коопеймент и край.[/quote]

    До коментар [#76] от "GreenEyes":

    Predpolagam различна застраховка. Моята тогава беше най-евтината Covered California. Сега имам Кайзер. Мисля че тази процедура е покрита и става само с ко-пей.
    При всяко положение цялата процедура е около $3К Ако нямаш иншурънс ще ти я направят за $2К. Аз си мисля че си струва. Това е едно от нещата които наистина могат да те убият. Другото е Меланома. За калифорния е особено важно веднъж в годината доктор да ти разгледа кожата и на главата под косата. Ако се хване рано Меланома се оправя.

    California Über Alles
  80. 80 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 497 Любопитно

    [quote#27:"Norman Granz"]Баща ми (Бог да го прости) беше гастроентеролог [/quote]

    Да не го бъркате с брата на майка ви Емил Асенов Стоянов... преди 9.ІХ.1944 година е бил ученик. Членувал е в РМС и бил отговорник на РМС в гимназията. Взел е активно участие в установяването на народната власт. Член на БКП е от 1944 година. Завършил е медицина и е работил като лекар към гранични войски, а в момента е асистент към ВМИ. Утвърден е за АБПФК

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  81. 81 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    [quote#79:"Pontif А"]За калифорния е особено важно веднъж в годината доктор да ти разгледа кожата и на главата под косата. Ако се хване рано Меланома се оправя. [/quote]
    И тук в Бостон е така. Личният лекар преглежда всичко. Не знам как е в България, но не мисля, че са дори клоуз до здравеопазването в Щатите. Навремето имахме едни от най-добрите специалисти на Балканите, но сега цялата ни система е един батак. Дано се оправят нещата с повече пари от ЕС, знам че ще бъдат източени, но все нещо ще остане за горкият българин.

  82. 82 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 925 Неутрално

    [quote#4:"Катерина Стоева"]случаите на спонтанно самоизлекуване, които са стотици - уж нешзлечимо болни в последен стадий изведнъж оздравяват
    [/quote]

    Не знам за кои случаи говорите, но някои случаи които са се считали за неизлечими преди стават лечими за голям процент от болните благодарение на нови лекарства и терапии. Добре известен е случая на бившия президент Джими Картър. Той имаше напреднала форма на меланома (с разсейки в мозъка и черния дроб), но благодарение на новото лекарство Keytruda се излекува напълно:

    http://www.nbcnews.com/health/cancer/cancer-drug-keytruda-keeps-some-patients-alive-3-years-n576376

    Интересни са и разработките на CRISPR Therapeutics, които прилагат генно редактиране:

    http://crisprtx.com/our-programs/therapeutic-approach.php





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK