Болни от хепатит С чакат от здравната каса достъп до животоспасяващи лекарства

Болни от хепатит С чакат от здравната каса достъп до животоспасяващи лекарства

© "ХепАктив"



Повече от 440 пациенти с хепатит С чакат да получат достъп до новата безинтерферонова терапия, която Националната здравноосигурителна каса обяви, че ще поема от 1 март тази година. Одобрението на протоколите обаче се бави с месеци, а за някои от тези хора това е фатално.


Представители на пациентската организация "Хепактив" и хора с хепатит С протестираха днес пред касата срещу забавянията и настояха за отчет докъде е стигнала обработката на документите. Те искат по-голяма експедитивност, защото новите медикаменти са шанс за почти пълно излекуване (при 90% от пациентите), но това става все по-трудно с напредването на болестта. Много от тези пациентите са и със съпътстващи усложнения като онкологични заболявания, поражения на черния дроб и цироза, които могат да бъдат смъртоносни, обясниха протестиращите. Традиционната интерферонова терапия е само поддържаща.


Законовият срок за разглеждане на протоколите за отпускане на лечение от касата е два месеца, но част от хората, събрали се на протест днес чакат вече трети без информация и обяснение защо. По информация на "Хепактив" чакащите протоколи са над 440.




Жена, чийто съпруг е починал докато чакали отговор, разказа в репортаж по Би Ти Ви, че седмици, след като изтекъл двумесеченият срок и след смъртта на мъжа й, получила писмо, че има техническа грешка в документите и се налага нова среща с експертната комисия. "Нямаше вече кой да мине на тази експертна комисия", коментира вдовицата и заяви, че е дошла на протеста не в памет на съпруга си, а за да подкрепи живите, за които още има надежда, ако касата се задейства. "Когато науката им дава шанс за живот, много моля администрацията да не им го отнема", заяви жената.


"Вече трети месец нямам одобрение, независимо че законовият срок е два месеца. В одобрените критерии от Здравната каса се ползват с предимство пациенти в тежко състояние, каквото е и моето. Животът ми зависи от Вас. Вие избирате дали ще живея или ще умра в страшни мъки", пише 62-годишна пациентка с хепатит С в писмо до управителя на касата д-р Глинка Комитов. Нейната дъщеря е на протеста, за да покаже писмото и да потърси отговор от институцията за забавянето.


Д-р Величка Стаменова, началник отдел "Лекарства" в НЗОК се срещна с протестиращите и обясни, че на този етап не може да се твърди, че има забавяне на документите и всички входирани заявления се разглеждат в срок от комисията. До месец май всичко е разгледано, каза тя.


От началото на периода, в който касата реимбурсира модерните лекарства за болни от хепатит С са одобрени почти 220 души, отбеляза д-р Стаменова и помоли хората за търпение. По думите й тези пациенти кандидатстват по приложение 1 - с медикаментите за домашно лечение - които не се водят спешни и затова не е предвидено разрешенията да се отпускат толкова бързо. Редът за разглеждане на кандидатите е по входящия номер на документите им, а не по състоянието и спешността им, допълни представителят на касата.


Силвана Лесидренска, председателят на "Хепактив" нарече нагло твърдението, че няма забавяне на протоколите, при положение, че организацията получава такива сигнали всеки ден. Нагло е и да се обяснява, че няма спешност в случая, при положение, че говорим за хора с придружаващи онкологични заболявания, с рак и с цироза на черния дроб, коментира още тя. По думите й има и още една подготвяна заплаха в касата - да се намали броят на комисиите, които имат право да издават протоколи на пациентите с хепатит - от 13 на 4 за страната, което още повече ще забави процеса.


Д-р Стаменова от НЗОК отговори, че изискванията не са променени за момента и действат всички комисии, а несъответствията в част от документите ще се разгледат от четири от комисиите и не означава, че ще има промяна в сегашния ред. Тя отново призова за самообладание и спокойствие сред протестиращите, за които има модерни и ефективни лекарства, но не и административно позволение да ги ползват.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1106 Разстроено

    "Жена, чийто съпруг е починал докато чакали отговор, разказа в репортаж по Би Ти Ви, че седмици, след като изтекъл двумесеченият срок и след смъртта на мъжа й, получила писмо, че има техническа грешка в документите и се налага нова среща с експертната комисия."

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Гневно

    Бавенето е наистина фатално.
    Касата да си накара персонала да работи.
    Това не е безотговорност,това е....../всеки да си го каже на ум/

  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1106 Любопитно

    Някой който разбира, ако може да обясни.

    Какви са тези медикаменти? Продават ли се в апеките? Могат ли да бъдат набавени по алтернативен на държавата канал? От чужбина?

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4776 Неутрално

    Българите/в случая МЗ и ЗКаса/ сме майстори сами да си създаваме кризисни ситуации, особено в здравеопазването.

  5. 5 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Малко интересни факти: лечението на хепатит С е много скъпо, може да стигне десетки хиляди долара (едно хапче струва около 1000 долара).
    Лечението продължава няколко седмици, като се взема по 1 хапче на ден.
    Шансът да се излекуваш след терапията е почти 100%.
    Друг интересен факт е, че в Индия местна фармацевтична фирма произвежда хапчета със същото действие, но на 10 пъти по-ниска цена. Много американци ходят до Индия за периода на лечение, и се лекуват там на место с местното хапче, защото излиза много по-евтино.
    Американският производител на оригиналното хапче се е опитал да съди индийският производител, но индийското правителство деликатно ги е пратило да вървят на майната си, така да се каже.

    Every cradle is a grave.
  6. 6 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тази каса не е здравна.
    Фонд "ендльозунг" й приляга повече.

    властта ражда паразити
  7. 7 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    На фона на голия тумбак на родното здравеопазване, безинтерфероновата терапия на Хеп С е като чифте пищови. За неинформираните да обясня, че едното хапче е около 1000 евро, а курсът на лечение излиза 80-90 000 от същите. Мераклиите са 400. Аз съм просто джи-пи и оставям аритметиката на вас. Не пропускайте при пресмятанията и факта, че голяма част от засегнатитите са или поне са били наркомани и по този начин са се качили на влака! При тези нива на осигуравките, особено за 4-те милиона контингент осигурявани крайно символично (8.50 ЛЕВА НА МЕСЕЦ) от държавата - парите е по-добре да отидат за профилактика! И нека плювните по мой адрес започнат СЕГА! Не ми дреме!

  8. 8 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#7:"hipocrat20060"]Не пропускайте при пресмятанията и факта, че голяма част от засегнатитите са или поне са били наркомани и по този начин са се качили на влака[/quote]

    [quote#7:"hipocrat20060"]Не ми дреме! [/quote]

    Егаси джипито!

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#7] от "hipocrat20060":

    Голямата част от жертвите в Европа (не само в НРБ) са заразени през 1970-те и 80-те години от самата тогавашна здравна система било то при операция или от зъболекар.

  10. 10 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Е чакайте да изреформираме, пък после де...
    какво сте се разбързали? Риформа е това, не е к'во да е

    "We're not gonna take it! Anymore."
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8404 Неутрално

    Този проблем се подмята вече една година и още не е решен.

  12. 12 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":

    За Европа не знам, но в БГ, основната маса пациенти са млади хора, настоящи или бивши наркомани и в това здравеопазната система няма нищо общо!

  13. 13 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 444 Разстроено

    До коментар [#7] от "hipocrat20060":

    И сега си представи, че детето или внукът ти се зарази с тази болест. Още ли не ти пука?

  14. 14 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Гневно

    Осигурявам се на 2600 кинта. Всеки месец плащам 208 кинта здравни осигуровки и не съм съгласен да се дават такива пари за бивши и настоящи наркомани.

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#12] от "hipocrat20060":

    Чрез преливане на кръв и кръвни продукти. Рискът е особено голям ако са извършвани кръвопреливания и хирургични операции преди 1994 година. Преди тази дата в България не се е извършвала проверка на дарената кръв.

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#12] от "hipocrat20060":

    Заразяването става по кръвен път

    Обикновено у нас с хепатит С са заразени хора, на които им е правено кръвопреливане или са били на хемодиализа преди 1999 г. Чак след тази година започва да се изследва кръвта за наличие на вируса на хепатит С. Заразяване може да стане при банални манипулации като татуировки, козметични и стоматологични интервенции. Заразяване при битови контакти няма как да се случи.

  17. 17 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2294 Неутрално

    До коментар [#2] от "xmm":


    До коментар [#14] от "hipocrat20060":

    парите ти за цял живот за осигуровки стигат колкото за средно голяма операция навсякъде по света ,кой ви каза ,че вие сте абсолютно осигурени ,като давате повече от другите ,не ,просто другите или нищо не дават ,или най много 18-20 лв месечно ,срещу това плачат за 2000-3000 лв лекарства месечно и що не били отпускани веднага и безропотно ,ами никой осигурител по света ,дори на американския президент не отпуска при такива осигуровки ,такива суми за лечение на хронични заболявания .

  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2294 Неутрално

    До коментар [#7] от "hipocrat20060":

    абсолютно сте прав колега ,никой от пациентските организации не отговаря на въпроса ,на какво ниво са осигурени тези 400 желаещи , колко осигуровки плащат месечно и точно в коя държава на земното кълбо държавен или частен осигурител ще им отпусне лекарства струващи толкова много пари ,при толкова малки осигуровки ,това никой никъде не го коментира ,а най малкото,журналистите ,защо ли ....

  19. 19 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Ако човек е умрял само няколко месеца след като е подал документи, вероятно вече е бил сериозно болен. Като се вземе под внимание, че тази болест се развива бавно то въпросът е - защо е чакал та сега толкова бърза.

    подпис
  20. 20 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Гневно

    До коментар [#17] от "edin drug":

    А на теб парите никога не ти стигат.От алчност.
    Как можеш да говориш така?А парите от акцизите?Нали са предвидени за медицина?
    Чел ли си изобщо бюджета на НЗОК?

  21. 21 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Крайно време да се диференцира заплащането на скъпоструващи медикаменти, цинично е , но наистина е ужасно да се плащат толкова пари за хора, заразили се щото им било кеф да се друсат или пък решили да спестят някой лев и отишли в някое долнопробно татостудио...но така е, нали уж има равенство пред закона

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  22. 22 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#14] от "hipocrat20060":


    [quote#14:"hipocrat20060"] не съм съгласен да се дават такива пари за бивши и настоящи наркомани.
    [/quote]
    Само се запомни !!! Да няма утре ...ама !!!

  23. 23 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 940 Неутрално

    В момента заради "реформата" на Москов пак няма Фраксипарин никъде в страната. Произвеждаме го в България, но го изнасяме навън, а за българските пациенти няма. Геноцид!

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  24. 24 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#7] от "hipocrat20060":

    Парите се печатат, а човешкия живот - не. И нямаш нищо общо с Хипократ.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  25. 25 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#7] от "hipocrat20060":

    Ти си позор за медицината и науката като цяло.

  26. 26 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    До коментар [#23] от "Darcas":

    Откъде разбрахте, че няма?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  27. 27 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#14] от "hipocrat20060":

    И нещо друго - ти лекар ли си , или съдия ? Кой ти дава право ти да налагаш присъди ? какво означават изявленията ти , че ако дойде при теб за лечение наркоман - ти го осъждаш на СМЪРТ , само защото в МОМЕНТА не си потърпевш .
    Кой си ти и тези като теб , да не мислиш , че някой родител е предполагал , че неговото дете ще попадне в лапите на алчните наркоразпространители (винаги защитени от най-високо) . Знаеш ли ти какво е да загубиш всичко за което си работил и мечтал ?
    КОЙ си ти ?

  28. 28 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Весело

    До коментар [#25] от "a4kataaa":

    И аз много те обичам, душко!

  29. 29 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 322 Любопитно

    До коментар [#19] от "Иван К":

    Какво значи "защо е чакал толкова"??
    Сиреч той си е виновен??

    Sovaldi, първият от групата го комерсиализираха в средата на 2014!

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  30. 30 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#27] от "aboto":

    Редови общопрактикуващ лекар!

  31. 31 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#14:"hipocrat20060"]не съм съгласен да се дават такива пари[/quote]

    [quote#18:"edin drug"]абсолютно сте прав колега[/quote]

    Егаси тъпите сметки , дето правите. И аз се осигурявам на максимума, но ( да чукна на дърво ) в болница май не съм стъпвал цял живот. Сега аз трябва ли да си искам от Вас досегашните пари по вашите тъпи джи-пи сметки, защото трябва да има справедливост? Аз си давам моите пари за тези млади наркомани, щото така е правилно според мен и болестта е тежка. Всеки прави грешки, ама част от докторите май са доста озверели и оскотели. Досега един път си посетих джи-пито и ми взе 20лв. за медицинско за книжка - принтира един лист, наудря фалшиви печати и подписи, но понеже е алчен, поне не чаках на опашка с 20 папардака, щото за медицинско не му трябва ред.

  32. 32 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Още когато преди 2 години влязоха в употребе тези медикаменти, за всички нас - реалнопрактикуващите медицина, беше ясен сценария, който се разиграва. Сълзливите декларации, демонстрациите пред МЗ-то, воят на платените от БИГ ФАРМА т.нар пациентски организации и пр простотии. Само че този път кинтите са толкова големи, че може и схемата да не мине. Дано! Има къде по-важни и хиляди пъти по-евтини неща, които ще спасят живота на много пъти повече пациенти, при това не наркомани!

  33. 33 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#30] от "hipocrat20060":

    Не СЪДИЯ , нали !!!
    Ако някой е нарушил правилата си има органи за репресия , а лекарите са за да лекуват .
    ПП В момента лекуват Митьо Очите !!!

  34. 34 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дундурук":

    Подписите и печатите на бланката са си били съвсем истински - неговите собствени, на колегата! И медицинското се плаща, тъй като не е в пакета на касата, т.е. размерът на вноската ти е просто без значение.!

  35. 35 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ф.Нинов":

    Далеч си от истината! Сега основният контингент са наркоманите, бивши и настоящи! Жертви има и сред клиентите на студия за татуировки и чат-пат зъболекарски кабинети. С кръвопреливане вече е казуистика да се заразиш!

  36. 36 Профил на Emil Christov
    Emil Christov
    Рейтинг: 21 Неутрално

    До коментар [#7] от "hipocrat20060":

    срам, ако сте лекар, си напишете името, за да ви видят пациентите ви, анонимен тъпанар

  37. 37 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#36] от "Emil Christov":
    Разбира се, ти също ще бъдеш включен в неделната ми молитва!

  38. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#35] от "hipocrat20060":

    четя как само 10% знаели, че са заразени.
    Предполагаемият общ брой в Б-я възлизал на около 150 хил. , което е 2% от населението.
    В световен мащаб = 70 млн. (1% от населението).

  39. 39 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    До коментар [#32] от "hipocrat20060":

    Това лекарство в момента няма алтернатива, за да се "конкурира" чрез пац. организации, лекари, държ. служители и т.н.
    А цената му ще пада - колкото повече навлиза и колкото при повече пациенти се прилага, за да покрие предварителните си разходи фармацевтичната фирма собственик на патента, които със сигурност са над 1 милиард долара. (преди две години беше около 100 000 щ.д, после 80 000 щ.д., сега у нас е около 33 000 лв, а другата година най-вероятно ще падне наполовина и т.н.)

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  40. 40 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    За знаенето съм съгласен! И причината е, че касата не плаща ПРОФИЛАКТИЧНИ изследвания за Хеп С. Повтарям, масови скринингови профилактични изследвания! Не се бъркайте, че изследването го има в пакета, просто няма осигурен финансов ресурс (паричен) ресурс за масов скрининг! Същото е за Хеп Б, същото е за цитонамазките. ТАМ ТРЯБВА ДА СЕ НАСОЧАТ ПАРИТЕ! Изследванията се евтини, а спасените животи - ПОВЕЧЕ! Е, няма да има кинти за БИГ ФАРМА и за платените им клакьори, но това едва ли е най-важното, нали?

  41. 41 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#39] от "hamilton F1":

    С нивата на корупция в родното здравеопазване, това с падането на цените съвсем не е сигурно! Лечението е толкова скъпо, че още преди официалното си одобрение, то бе обект на горещи дебати, вкл политически в страните от ЕС и САЩ!

  42. 42 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#34] от "hipocrat20060":

    А , ти вземаш ли потребителска такса когато се касае САМО за попълване на рецептурната книжка ? ВЗЕМАШ !!! И всички като теб вземат .

  43. 43 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#42] от "aboto":

    Вземам, разбира се, как да не вземам. ПТ е АДМИНИСТРАТИВНА ТАКСА ЗА ОБРАБОТКА НА ДОКУМЕНТИ (и за това че търкаш гранитогреса и дишаш въздуха в кабинета ми), а не цена за ПРЕГЛЕД, душко. Дори и в БГ, лекарски преглед не струва 2.90.

  44. 44 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Гневно

    "За знаенето съм съгласен! И причината е, че касата не плаща ПРОФИЛАКТИЧНИ изследвания за Хеп С. Повтарям, масови скринингови профилактични изследвания! Не се бъркайте, че изследването го има в пакета, просто няма осигурен финансов ресурс (паричен) ресурс за масов скрининг! Същото е за Хеп Б, същото е за цитонамазките. ТАМ ТРЯБВА ДА СЕ НАСОЧАТ ПАРИТЕ! Изследванията се евтини, а спасените животи - ПОВЕЧЕ! Е, няма да има кинти за БИГ ФАРМА и за платените им клакьори, но това едва ли е най-важното, нали? "

    Който цъкне МИНУС на тази моя теза, да знае че е много зле. Във всяко едно отношение!

  45. 45 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    До коментар [#41] от "hipocrat20060":

    Напротив, от 1 година по Каса всичко е надолу, и то не със стотинки. Трябва да го знаете, след като сте джи-пи.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  46. 46 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#45] от "hamilton F1":

    Има една такава работа, само дето някои направо стигнаха абсолютната нула, демек изтеглиха ги от пазара, че производителят им да не си подбива сам цените при реферирането в рамките на ЕС.

  47. 47 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 322 Весело


    До коментар [#36] от "Emil Christov":

    И на него му е тежко.
    Влезте му в положението

    Представяте ли си каква фрустрация!
    Да мрази пациентите
    и да се надига всеки ден
    да ги гледа за единият хляб!

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  48. 48 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#34:"hipocrat20060"]Подписите и печатите на бланката са си били съвсем истински - неговите собствени, на колегата![/quote]

    Хахахах, абе аз знам, че са истински, ама никой не ме провери дали съм луд или с опасна за пътя болест. Това дали не е престъпление? Ясно е, че е проформа, ама си взимате парите за въздух и си свиркате.

  49. 49 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#44:"hipocrat20060"]Е, няма да има кинти за БИГ ФАРМА и за платените им клакьори[/quote]

    Еми, докторе, бори се срещу БИГ ФАРМА и другите батаци в системата, а не срещу пациентите! Ще те подкрепим тогава.

  50. 50 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#26] от "hamilton F1":

    След като обиколих около 20 аптеки в цяла София - навсякъде едно и също - няма доставка. Последно използвах връзки с един приятел, който е системен администратор в болница и той ми намери по втория начин. Пак се връщаме преди 1989 година. Всичко вече ще става по втория начин.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  51. 51 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#48] от "Дундурук":

    Психиатричен преглед не е задължителен за подновяване на медицинско за шофьор. ФАКТ! Семейният лекар трябва да е идиот да издаде такова на шизофреник. Аз лично не го правя! Затова и в наредбата изрично е записано, че само семейният лекар има право да издава такова медицинско! Доколко се спазва е друга тема. Аз лично избягвам да правя такива медицински на други пациенти, особено ако пък справката в сайта на НЗОК покаже, че имат лекар от моя град - нещо не им е наред на такива - не си заслужава да си отварям главоболия за 20 кинта. Всичко това е тема на отделен дълъг разговор!

  52. 52 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#49] от "Дундурук":

    Това не е битка срещу пациентите. Тези с декларациите и плакатите не са пациентите. Те са паравана на БИГ ФАРМА. С тях е и битката ни!

  53. 53 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#47] от "Starkad":

    Бедна ти е фантазията колко е трудно да се работи с нашенските чалгизирани социални неудачници! Умирам си от кеф, когато работя с английските си пациенти!

  54. 54 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1591 Гневно

    До коментар [#7] от "hipocrat20060":

    Не те знам какво джи пи си, ама със сигурност си абсолютен боклук.
    Аз имам приятел, баща на две деца, който е заразен с Хепатит С в зъболекарски кабинет. По твоята логика, да го оставим човека да умре в адски мъки, щото лечението е скъпо.
    Имам и друг приятел, който също никога не е бил наркоман, който също е болен от Хепатит С. И него ли да оставим да умре?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  55. 55 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#53:"hipocrat20060"] Умирам си от кеф, когато работя с английските си пациенти!
    [/quote]
    Прекали !!!

  56. 56 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#51:"hipocrat20060"]Психиатричен преглед не е задължителен за подновяване на медицинско за шофьор. ФАКТ! [/quote]

    Е как? За категория С досега винаги е било.

  57. 57 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    До коментар [#50] от "Darcas":

    От този мл. е наличен: ФРАКСИПАРИН ШПРИЦ АМП. 0,6МЛ Х 10
    Произв.: ASPEN PHARMA TRADING Годност : 02.2019.

    Отиди в някоя аптека и кажи да ти го поръчат.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  58. 58 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    До коментар [#46] от "hipocrat20060":

    Под 10 са. И всички имат заместители.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  59. 59 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Абе на всички трябва да е ясно,че тази бедна държава не може да покрива същия здравен пакет като на Германия нито да вкарва световните стандарти за лечение с такива смешни здравни вноски внасяни на ниво 1/6 от автокаското или 1/5 от разходите за цигари на месец. А и нито за децата се внасят здравни вноски , нито за пенсионери, които са главните и големи консуматори на здравни ресурси. Те не трябва да плащат социални осигуровки , но не и да са освободени от здравни. С такова страшно скъпо лечение не става по този начин - ще ми плащате лечението без да внасям нищо като принос за обществото. Това е индивидуален егоизъм и социален аутизъм. Затова като искате всичко да се покрива ще трябва да сте готови да плащате високи здравни вноски и/или кеш толкова колкото и германеца. Иначе не става. В момента Касата плаща 1. 4 милиарда лева само за лекарства от 3те милиарда бюджет и продължава да вкарва все по скъпи лекарства. Съответно лекарския и сестрински труд остават все по-незaплащани и неактуализирани с години по принципа на скачените съдове. Тоест парите за лекарства изяждат все повече и повече заплащането на медицинския персонал, който си тръгва и утре пари за лекарства може и да намерите , но за лекари които да преглеждат и диагностицират заболяванията няма кой да ви дойде за левче-два на преглед вече. И доктори от КНДР няма да ви стоят тук. Затова е много недалновидна тази политика при смешни здравни вноски да се гонят европейски стандарти просто защото КРАХЪТ ИДВА с такива криви сметки. Натуралистично да ви го обясня: С две думи плащате за керосина на самолета, ама сте забравили да платите на пилота , който ще го управлява . Еми стойте си на борда в бизнес класата и се питайте защо не летим….

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  60. 60 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 322 Любопитно

    До коментар [#38] от "Ф.Нинов":

    Не знаят,че са новители, защото протича без иктер,без клиника...

    Открива се по повод повишени трансаминази,
    дарителство на кърв или някоя екстрахептална проява
    Много често се диагностицира първо автоимунно заболяване Sd.Sjogren,crioglobulinemia...и на тази база и носителството.
    Изобщо не е истина че болните са наркомани и проститутки
    както твърди булгар общиО доктор.
    Имаше лечение с Interferon +Ribavirin с много стрнични ефекти и с рецидиви.
    Със Sovaldi и най-вече с Harvoni които спират размножаването на вирусът се постига 95-99% излекуване.
    Скъпо е!Gilead е фиксирал една цена за Harvoni na 94500$,но за по-бедните има цени според GDP
    И после не по-евтино за здравеопазването леченията на цирозите!Освен ако булгар общиО доктор не е решил и тях да погребе без лечение!
    За хепатоцелуларния рак се спря приложението им!Защото точно обратно на очакването в първите 3 месеца имаше много рецидиви на ракът.

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  61. 61 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 322 Весело

    До коментар [#53] от "hipocrat200

    Що за мазохизъм !??
    Защо стоиш при "социалните неудачници" ?
    Нали ти не си неудачник?
    На пазара на труда има работа за лекари! Ела да ни смаяш с опит и познания!

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  62. 62 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    До коментар [#42] от "aboto":

    1. Редно е да четете законите в България за да не се налага някой тук да прави неделно училище и да ви чете правата:
    Законът за Здравното Осигуряване предвижда потребителска такса ЗА ПОСЕЩЕНИЕ на пациента при лекаря, а не единствено за преглед (консултирайте се с юристи, ако не схващате разликата). ПОСЕЩЕНИЕ. Влизайки в медицинския кабинет вече реализирате посещение. Де факто дори да влезете да попитате каквото и да е например 'колко е часът' вече подлежите на потребителска такса.
    2. Нямa такова понятие 'само за попълване на рецептурна книжка'. Изписването на лекарства става САМО СЛЕД МЕДИЦИНСКИ ПРЕГЛЕД , реално проведен и документиран в амбулаторния лист с подписа на пациента .Това че някъде някой не преглежда пациента е само някаква селска услуга на вашето GP , но с подписа ви в листа декларирате ,тоест лъжете в случая ,че сте прегледан само и само за да си вземете набързо лекарствата и на всичко отгоре с претенциите ,че не дължите потребителска такса. Оплачете се на НЗОК да видите какво ще ви отговорят...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  63. 63 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#60] от "Starkad":

    За следя нещата покрай интригата със Sovaldi и Gilead Sciences, чийто шеф имал голям усет към обещаващи разработки.
    Купили са Pharmasset за $11млрд. , като в по-нататъшната разработката на лекарството има и сериозно участие на университетите в Прага и Лиасбон.
    Аз съм планирал тази година като ида на профилактичен преглед да поръчам изследване и за Хепатит С, да видим дали съм в двата процента.
    Все пак в НРБ съм ходил поне 30 пъти на зъболекар и имам операция от херния през 1975 год.

  64. 64 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Една огромна част от заразените с хептит С са по сексуален път, а не толкова от кръвопреливане и оперативни интервенции. Доказателство за това е постоянния пик на случаи който е в рекордьора Африка, където няма медицинско обслужване и процедури съответно малка вероятност от контакт изобщо със здравна система. А не е в Източна или Западна Европа с наличното здравеопазване дори и преди по-строгия контрол на кръвните продукти започнал след 1992 г. Огромна част е вродена инфекция чрез вертикално заразяване от майката към бебето при раждането, огромна част са бивши или настоящи венозни наркомани , хомосексуалисти, също такива заразени при татуировки, обици и т.н. Огромна част е при бивши и настоящи затворници и всякакви други изолати. Остават една все по-малка част заразени с медицински манипулации или със сринат имунитет от други заболявания.
    А тук правителството и нейната пробита касичка не правят никакъв масов скрининг на единична цена 16 лв за да се види размера на проблема, но иначе са много дашни за милиони евро за лечение на случайно откритите случаи. Вас това не ви ли притеснява ? Или просто за изследванията няма откъде комисионни, но виж за внос на скъпи лекарства има кой да бутне...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  65. 65 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 322 Любопитно

    До коментар [#63] от "Ф.Нинов":

    Gilead има "слава"
    Свързва се с Donald Rumsfeld и прочутото Tamiflu.
    А Pharmasset е реално една приятелска група около Raymond Shinazi търсили спонсори в работата си и реалната цена Sovaldi е 2.800$ за курс.
    Harvoni наистина има ефект.
    Разбира се като всяко ново постепенно ще излизат и негативи.

    Няма странични ефекти освен леко главоболие и малко умора,
    но има и смъртни случаи от приложението му при пациенти вземали Амиодарон за ритъмни нарушения.

    Няма да имаш хепатит С виртуално клинично око имам


    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  66. 66 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 322 Любопитно

    До коментар [#64] от "Dr_Doolittle":

    Говорите за хепатит В.

    VHC не спада към групата на болети от Sexusl Transmission.

    Hepatology 07.02.2013

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  67. 67 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#62:"Dr_Doolittle"]консултирайте се с юристи, ако не схващате разликата[/quote]
    Има ли смисъл ? Вие и Вашият подзащитен сте повече юристи, от колкото лекари - видно и от тона Ви . Явно , че и на Вас, Ви е трудно да откриете разликата между писани и морални правила .
    Благодаря Ви , за спокойствието което донесохте в душата ми !

  68. 68 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дундурук":


    До коментар [#25] от "a4kataaa":

    И за човешкия род.

    Понякога се питам кому е нужно да съществуват такива боклуци.

  69. 69 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#68] от "philipeto":

    Ми на 2000 пациенти съм нужен! И още напират„

  70. 70 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#56] от "Дундурук":

    За кат С семейният лекар дава само заключение!

  71. 71 Профил на flatline
    flatline
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Съществуването на Хепатит С вируса е окончателно доказано през 1989 г. Както наркомани и хомосексуалисти, така и всякакви други хора са заразени в слествие на кръвопреливане просто защото за съществуването му не се е знаело.

  72. 72 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#7] от "hipocrat20060":


    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":


    До коментар [#18] от "edin drug":

    Включвам се само с отбелязването, че познавам един човек болен от хеп С - моя съседка, близка приятелка, заразена в България, при кръвопреливане след тежко раждане.

  73. 73 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#64] от "Dr_Doolittle":

    Липсата на профилактика е притеснителна във всяко отношение - особено по отношение на раковите заболявания, които са далеч по-голям проблем от хеп С. Голям шум се вдигна как щели да се увеличат парите за борба с раковите заболявания, но само за лечение, не и за профилактика. Явно профилактиката не докарва такива пари както скъпоструващите лекарства за лечение. А в България е доказано, че Човекът никога не е на първо място.

  74. 74 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Тва е целенасочено бавене... по малко болни по малко разходи от касата. А вие ако си мсилите, че държавата се грижи за вас - ми НЕ не се грижи. Когато станеш нейна тиежест си просто жалък боклук!

  75. 75 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Само да припомня, че държавата има милиарди за КТБ, Белене, Южен поток, за субсидиране на фотоволтаици, американски централи на въглища, нови мерцедеси за властта, командировки, секретарки, за огромен щат на МВР, охранители, общински полицаи и т.н.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  76. 76 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#3] от "Beyond":

    Пълен курс на лечение в чужбина, без подпомагане от тамушната здравна каса е към 30-50 хиляди евро. Съществуващото лекарство, до колкото знам, е първото, което дава резултат. Иначе до преди това и изглежда, и в България, лекарсвто не е същесвувало, т.е. оставаш си болен за цял живот...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK