Мощен антибиотик, способен да пребори резистентни стафилококи, се произвежда... в човешкия нос

Бактерии под микроскоп, снимката е илюстративна

© Reuters

Бактерии под микроскоп, снимката е илюстративна

Германски учени откриха изненадващ факт за човешката микробиология: в носовете на около 9% от чевечеството живее антибиотична молекула, която успешно неутрализира една от най-агресивните и нелечими бактерии - метицилин-резистентния стафилокок (МРС), съобщава ДПА.

Учените от Университета в Тюбинген се натъкнали на откритието докато правили общи проучвания на микрофлората на човешкия нос. Новият вид антибиотик е наречен лугдунин (lugdunin) и е открит при малка част от изследваните хора, но все пак наличието му е категорично потвърдено.

Още по-голяма изненада било откритието, че човешкият антибиотик действа срещу метицилин-резистентни стафилококи - бактерии, които почти не могат да бъдат унищожени с антибиотиците на пазара в момента. МРС причинява инфекция с гнойни абсцеси по кожата, която ако се допусне в кръвта може да разяде и костите. Най-често се прихваща в болниците, уточняват от Тюбингенския университет.

Засега молекулата лугдунин е изпробвана само върху мишки, заразени с агресивните стафилококи. Оказало се, че тя действа и в дълбочина, а не само на повърхността на раните, което дава надежда за ново ефективно лекарство, каквото досега не е разработено срещу тези зарази. Това е и надежда за пробив в борбата за нови видове антибиотици, които да победят мутиралите резистентни бактерии, казват учените.

Идеята антибиотик да се култивира у хора досега не е хрумвала на никого, хвалят се от Тюбинген. Обикновено той се отглежда в почвени бактерии и гъбички. Учените вече преговарят с фармацевтични комапнии за продължаване на проучването, но прогнозата е, че ще минат десетилетия преди подобно лекарство да се появи на пазара, защото са необходими много и продължителни тестове за ефектите му.

1. 1 Профил на Alexander97
    Alexander97

Природата е велик лечител!

2. 2 Профил на chicago514
    chicago514

Голяма фабрика е човека.

3. 3 Профил на diegos
    diegos

Сополът, най мощния антибиотик!!!!

4. 4 Профил на Коки
    Коки

Това е ОГРОМНО откритие!

5. 5 Профил на alchemist
    alchemist

...в носовете на около 9% от чевечеството живее антибиотична молекула...

Дневник, моля за корекция на тази част. Живеят организми, а не молекули. Последните се синтезират или произвеждат.

Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
  6. 6 Профил на greenhrast
    greenhrast

---
    Това щото не са си почовъркали в пъпа. 😀😁

Известно е, че поезията на вогоните е на трето място сред най-бездарните в цялата Вселена. На второ място е тази на азготите от Криа. Веднъж по време на рецитал техният главен поет Грухтос Бомбастични изпълни стихотворението си „Ода в чест на малката бучка зелен маджун, която открих под мишницата си една лятна утрин“, в резултат на което четирима души от публиката починали от вътрешни кръвоизливи, а председателят на Средногалактическия художествен Ноблингов комитет е оцелял, като сам си прегризал единия крак. Говори се, че Грухтос останал „разочарован“ от приема на стихотворението си и тъкмо се канел да започне да чете дванадесеттомната си епопея, озаглавена „Любимите ми гърголения в банята“, когато собственото му дебело черво при отчаян опит да спаси живота на хората и цивилизацията, скокнало право нагоре, минало през гърлото му и заседнало в мозъка му.
    Най-бездарната от всички възможни поезия загина заедно със своя творец Паула Нанси Милстоун Дженингс от Грийнбридж, Есекс, Англия, по време на унищожаването на Земята.

7. 7 Профил на bgpainter
    bgpainter

До коментар [#3] от "diegos":

Значи ровиш и апваш

Жената е покана за щастие
  8. 8 Профил на osl19549478
    osl19549478

Само не ми стана ясно, кой точно синтезира този антибиотик? Най-вероятно става въпрос за някоя от всичките бактерии, част от естествената микрофауна в носната кухина. Иначе би било наистина невероятно, ако е продукт на човешкия епител в носа.
    Другото, което ще ми е интересно - какви точно са тези 9% от хората - дали имат нещо общо, например раса, географско положение, други състояния.. т.е. дали имат нещо друго, което да ги различава от останалите.

9. 9 Профил на osl19549478
    osl19549478

Мда - прочетох статията в Nature за да разбера все пак, какво точно са се опитали да кажат Дневник. Ама така, микробиология е това... не е като да се бълват статии за Путя и Ердо през 20 минути.

Христо Бисеров може да захрани
    цялата фармацевтична индустрия !!!

11. 11 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle

Естествено надпреварата във въоръжаването продължава . А самия носен секрет е едно високотехнологично 'лепило' на имунната система , което елиминира и механично и имунологично чрез секреторни имуноглобулини голяма част от нашествениците.

12. 12 Профил на ot4eto
    ot4eto

Щ, а без такива статии ли?

13. 13 Профил на chushka
    chushka

Супер, вече няма да изпитвам угризения когато си бъркам в носа. От днес нататък сондирането за сочно пипи ще е лечение.

14. 14 Профил на osl19549478
    osl19549478

До коментар [#12] от "ot4eto":

Напротив. Една от причините да чета Дневник е, че има всякакви статии.
    Като искаш да напишеш нещо на микробиологична тематика, ще се запознаеш с материята поне за да не се излагаш с бисери от сорта на това, че някаква молекула живеела в носа ?!?
    Ако искаш пък да пишеш за инфраструктурните проекти или недомислици в София, ще се запознаеш първо откъде минава метрото например или Северната скоростна тангента. Давам реални примери, между другото
    Защото едно време журналистите бяха хора с много висока обща култура и познания в различни области... и никога не си позволяваха да пишат глупости по теми, за които не знаят нищо.

15. 15 Профил на Един препатил
    Един препатил

До коментар [#8] от "Щ":
    [quote#8:"Щ"]какви точно са тези 9% от хората[/quote]

Навярно тази малка част, които не си пъхат носа навсякъде.

16. 16 Профил на Ден
    Ден

Дълбок потенциал и резерв за научни изследвания според мен се крие и в гащите на български роми.
    Помня добре, в казармата въпреки, че поддържахме стриктна хигиена и профилактика, все пак ни спохождаха често тези досадни гъбични инфекции и зарази.
    Нищо подобно обаче, не се наблюдаваше при събратята ни по оръжие от ромски произход.
    Гащите и бельото им бяха закоравяли от мръсотия, но нямаше и следа от някакви микотини.
    Единствено обяснение за такъв парадокс е наличие на антибактериален агент в чорапа на рома, както и в шортите му.
    Успех!

17. 17 Профил на СДС
    СДС

До коментар [#3] от "diegos":
    Сополът, най мощния антибиотик!!!!
    ................
    Никъде не пише, че в сопола се съдържа антибиотик.
    Сополът е секрет.
    Молекулата живее в носа.
    Ако нпр си навреш носа в микрофлората на някоя дама, току виж си избил рибата. Нали знаеш, че трихомоните често имат аромат на разложени сардини или херинги.

nemo malus felix, minime corruptor.
  18. 18 Профил на Ден
    Ден

А, че сопола, слюнката и пикнята имат антибактериален ефект се знае отдавна.
    Много преди да се сетят тези от Тюбинген това го установи моята котка.
    Никога не ми е искала някакви препарати и мазила за да се справи с кожен проблем. Действа сама.
    Че и с децата си така прави.

19. 19 Профил на СДС
    СДС

До коментар [#18] от "Явор Рг":
    Много преди да се сетят тези от Тюбинген това го установи моята котка.
    Твоята котка явно не е вчерашна.
    Но много преди тия от Тюбинген да открият въпросната молекула, г-н Льов вече практикуваше сопололечение.
    Възможно е да открият скоро, че чешенето на тестисите и после мирисането им, също е много полезно.

nemo malus felix, minime corruptor.
  20. 20 Профил на nye
    nye

[quote#0:"статията"]в носовете на около 9% от чевечеството живее антибиотична молекула, която успешно неутрализира една от най-агресивните и нелечими бактерии[/quote]

"живее молекула" ... абе вие на училище ходили ли сте??!неграмотността не знае граници.

ето статията в nature, ако на някого му се чете от източника:

21. 21 Профил на jakodim
    jakodim

Дано съм от тея 9% дето имат лековити носни топчета
    Къде мога да ида да се изследвам?

22. 22 Профил на ТНТ
    ТНТ

[quote#14:"Щ"]Но ставам все по-непримирим към нивото на индивидите, които копи-пействат в Дневник. [/quote]

Аз също. За това често ми трият критични коментари. Но пък я виж тук:

Горното без коментар.

"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  23. 23 Профил на osl19549478
    osl19549478

До коментар [#22] от "ТНТ":

Това е ясно. Но всеки с критинчо мислене е в състояние успешно да игнорира / неутрализира грант акцентите в редакционната политика на Дневник.
    Незнанието, аматьорщината, тайпо грешките и т.н. обаче, могат да ни изненадат неприятно от всяка статия тук.
    Жалко е, защото до преди година-две не беше така. Не знам на какво се дължи, но съжалявам, защото все още са най-близо до това, което трябва да е една обективна медия ( за условията на България, разбира се). Да се чуди човек за какво точно са опукали гранта

НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!

Човекът е най-уникалното творение на природата/ или на някой друг/. Казват, че и в природата за всяка болка има билка, стига да я знаеш.

25. 25 Профил на Ден
    Ден

Значи, при възпаления и екземи се препоръчва да си чоплим носа.
    А, за ишиас къде трябва да си бръкна?

26. 26 Профил на princess_x
    princess_x

До коментар [#14] от "Щ":

Уви, тези в Дневник, а и в повечето ни медии, НЕ са журналисти, а някакви наемни работници, които дори не владеят добре родния си език, камо ли чуждите. Най-меко казано четенето на Дневник и сродните му вестници трябва да се приема като развлечение, често с хумористичен и комедиен характер (колкото и сериозни и трагични да са засегнатите теми понякога).

27. 27 Профил на princess_x

[quote#24:"Роси"]Човекът е най-уникалното творение на природата[/quote]

И най-уникалното му е това, че често САМ си причинява доста от неприятностите и болестите, за разлика от останалите обитатели на планетата.

28. 28 Профил на princess_x

[quote#22:"ТНТ"]Горното без коментар.[/quote]

29. 29 Профил на edin drug
    edin drug

това е много добро откритие ,а и вярвам ,че технологиите ще подпомогнат много бързото развитие на нови лекарства не само за тези бактерии ,проблеми има и с туберкулозата ,има и с други видове инфекции .

30. 30 Профил на proventuss
    proventuss

Около 20 % от населението си я носи тази бактерия, стафилококовата аурея и не боледува. Интересното е, че наличието и се доказва с натривка в носа и устната кухина. Носителите се изолират и няколко дни се обтриват със специални антибактериални влажни кърпички, изплакване на устата и втриване в носа на антибактериален крем. После се прави нова натривка. Всички приети пациенти, пребивавали в болница допреди шест месеца задължително преминават МРСА скрининг.

"Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  31. 31 Профил на _dan_
    _dan_

[quote#23:"Щ"]Жалко е, защото до преди година-две не беше така. [/quote]

[quote#28:"princess_x"]Аз само бих коментирала, че грантът не е отишъл за наемане на висококвалифициран и професионален персонал. [/quote]

32. 32 Профил на princess_x
    princess_x

[quote#31:"_dan_"]Чичо Иво е наел стажант журналистчета и редакторчета за по 400 лв. на месец, а оставащата част от гранта я прибира.[/quote]

А иначе за привлекателността на Дневник се грижим всички ние, анонимни или не, но напълно безплатни!

33. 33 Профил на dearblue
    dearblue

Сополени топчета човек фарма

34. 34 Профил на s0f1a
    s0f1a

т.е. ако си ядеш "пипитата" от носа ще стане безсмъртен? Ахааааааааа.. сега разбирам защо някои го правят !