"Съседската" галактика М81, кадър на НАСА

"Съседската" галактика М81, кадър на НАСА

Човешкият напредък в технологиите, науката и медицината продължава да расте експоненциално. Няколко значими открития белязаха 2016 г. и дадоха тласък на знанията ни за живота, вселената и всичко останало. "Дневник" подбра своите топ събития от сферата на науката и медицината за годината.

Учени потвърдиха теорията на Айнщайн за съществуването на гравитационни вълни

През февруари учени от три водещи американски института обявиха на пресконференция във Вашингтон, че за пръв път са засекли т. нар. гравитационни вълни – хипотеза за деформации във време-пространството, за чието съществуване теоретично допуска преди близо 100 години Алберт Айнщайн.

Това е може би най-голямото научно откритие във физиката от десетилетия насам и то разкрива възможност за нова фаза в изследванията на космоса. Откритието на гравитационните вълни, което беше потвърдено с различни подходи още няколко пъти през годината, ще позволи да се изучават обекти, които са много трудни за виждане или засичане чрез настоящите методи. Това дава възможност за научаване на неподозирани подробности за Вселената както за процесите, които се случват в нея сега, така и назад в миналото й чак до Големия взрив.

© Reuters

Роди се първото бебе с трима родители

На 6-ти април в Мексико се е родило първото в света бебе с гени от трима души. Това е Абрахим Хасан, който е генетичен наследник едновременно на майка си и баща си от Йордания, но и на трети човек - донор, с чието ДНК са заменени части от това на ембриона. Лекарите са приложили безпрецедентната мярка, за да предпазят бебето от рядък и смъртоносен генетичен дефект, поразяващ развитието на нервната система.

Учените избрали Мексико, защото там били необезпокоявани, докато в други държави експериментите с ембриони са забранени и наказуеми. По-късно през годината обаче Великобритания стана първата държава, която официално позволява бебетата с трима родители.

Астрономи откриха нови екзопланети

През август НАСА съобщи за откритието на нова екзопланета, която има потенциал да бъде с кислородна атмосфера. Планетата GJ 1132b е скалиста, като вероятно има богата на кислород атмосфера и е "само" на 39 светлинни години от Земята. За съжаление обаче и тази екзопланета не е подходяща за живот, дори и да има кислород, защото е много близо до звездата си и температурата на повърхността ѝ е 232 градуса по Целзий.

Междувременно мисията Kepler продължи да дава много добри резултати през годината. Учените от университета на Аризона, които ръководят Kepler, обявиха, че чрез телескопа са открили нови 104 екзопланети за изследване.

© Mike Brown, Reuters

Space X усъвършенства кацането на ракетите си

Компанията на Илон Мъск, която планира да покори Марс в близкото десетилетие, направи поредица от опити на изстрелване и приземяване на ракетите си през годината. Делът на успешните опити е убедителен и дава увереност на иноваторите, че се движат в правилната посока. Ракетите на Мъск вече могат да се приземяват вертикално и без отклонение от целта си.

Бактерии, неподвластни на антибиотици / Нови антибиотици, способни на всичко

Битката с бактериите продължава да се движи в крайности. През май американските здравни власти идентифицираха бактерия неподвластна дори на най-силното "оръжие" в арсенала от антибиотици, с които си служи съвременната медицина - колистин. Световната прогноза за развитието на супербактериите и антибиотичната резистентност, е че до средата на века жертвите им може да са повече от тези на всички видове рак взети заедно и да достигат 10 милиона годишно.

В същото време обаче учените направиха важни пробиви в решаването на проблема. Изследователски екип от Университета на Източна Англия установи как супербактериите се предпазват и започна да работи по технология, която да пробие защитата им; в Университета в Тюбинген откриха нов мощен антибиотик, способен да пребори резистентни стафилококи, който се произвежда... в човешкия нос, а в почвата на Ню Йорк откриха хиляди нови видове микроорганизми, които имат потенциала за революция в лечението.

© Swiss Federal Institute of Technology Lausanne

Още стъпки към безсмъртието и суперчовека

Освен, че медицината все по-комфортно борави с ДНК и методът за редакция на гени CRISPR вече може да се тества върху хора за борба с ракови клетки, технологичните изобретения и експерименти тази година показват резултати, каквито до неотдавна щяха да са само научна фантастика.

През юли учени от "Станфорд" възстановиха частично зрението на мишки с нова технология за регенериране на клетки. Експериментът дава надежда за над 70 млн. души по света, страдащи от глаукома. По същото време в "Нотингам" и "Харвард" разработваха нов тип пломби, които всъщност могат да възстановят цялостта на зъбите.

През август изкуственият интелект на суперкомпютъра IBM Watson спаси живота на жена, на която е била поставена грешна диагноза. Компютърът анализирал генетичните измемения при пациентаката и с точност показал, че е болна от рядка форма на левкемия.

А през ноември учени от Федералния технологичен институт на Швейцария обявиха, че са успели да върнат контрола над крайниците при маймуни с наранени или прекъснати гръбнаци. Чудото става с два малки чипа, имплантирани в мозъка и в тялото при мястото на прекъснатите нерви.

© Reuters

Възходът и падението на зика

Болестта на 2016 г. без съмнение беше зика. Точно след като овладяха епидемията от ебола в Африка, през януари световните здравни служби обявиха заплахата от новия враг на човечеството - вирусът зикът, разпространяващ се в Южна и Централна Америка. Заради уплаха от бързото разрастване на мащабите на ебола, този път Световната здравна организация действа ударно и отрано обяви високо ниво на заплаха.

Оказа се, че реалната опасност от болестта не е за заразените, защото преминава за около седем дни със симптомите на грип, а за плода при бременни жени. Заразата предизвика неколкократно увеличение на бебетата, родени с микроцефалия и синдрома на Гилен-Баре в страните на епидемията и най-много в Бразилия. Вирусът се разпространява чрез ухапване от комар.

След първоначалната паника обаче зика не попречи за провеждането на олимпийските игри в Бразилия, и науката намери няколко решения на проблема. Няколко фармацевтични компании се състезават и са на финалната права на първата ваксина срещу зика, а в Китай експериментират със стерилни комари, които да разредят популацията на преносителите.

Още оценки, коментари, истории и фоторазкази - четете в "Годината" тук.

1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2034 Неутрално

Откритията се случват в западния свят начело с локомотива на съвременната цивилизация - САЩ.Това са факти.

2. 2 Профил на paf
    paf

[quote#1:"chicago514"]с локомотива на съвременната цивилизация - САЩ.[/quote]
    .... следват бурни аплодисменти....

3. 3 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan

До коментар [#2] от "paf":

Аплодисментите са за откритията и екипите които са ги направили. Просто повечето от тях се случиха в Западни университети. Такива са фактите. По-важния факт обаче е - че се случиха. Нека се съсредоточим върху откритията и евентуалните им позитивни последици за човечеството, в частност, и планетата като цяло.

4. 4 Профил на SETT
    SETT

До коментар [#1] от "chicago514":

В някои държави, малко по на изток от Европа, откриват нови конспиративни теории и нови начини за дезинформация, с които ще громят световното еврейство и капитализъм.

1. “Присъщият порок на капитализма е неравното разпределяне на благата; присъщата добродетел на комунизма е равното поделяне на нищетата.” Сър Уинстън Чърчил
  5. 5 Профил на пустиняк
    пустиняк

Вижда се кои са двигателите на науката в полза на човечеството и кой унищожава градове в името на "мира".

Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  6. 6 Профил на paralelepiped
    paralelepiped

Развитието е факт, но чак да бъде квалифицирано като "експоненциално" ми се стува малко пресилено.

7. 7 Профил на Дългия
    Дългия

Най-после да прочета и нещо по-позитивно в края на годината, имало надежда за оцеляване значи...

8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf

А нещо за новия електромагнитен двигател, разработка на американски проектанти от Центъра за космически полети „Джонсън” в град Хюстън, с който ще е възможно (евентуално) да се достигне до края на Слънчевата система за няколко месеца!?

Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.

ЛевкЕмия.

Методът за редакция на човешкия геном и изкуственият интелект са епохални открития!
    С тях бъдещето изглежда различно. Генетичните заболявания и ракът може би ще бъдат лечими.
    ИЕ превръща компютрите в нещо различно.

В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  10. 10 Профил на ravegrave
    ravegrave

Скоро няма да се оправи човечеството. Нищо лично към вкусовете на никой, но ни проглушиха ушите за смъртта на един певец и една второкласна актриса (и майка й), а никой не обърна внимание на смъртта на Вера Рубин по същото време.

11. 11 Профил на tsyrvulan

До коментар [#10] от "ravegrave":

За смъртта на Вера Рубин се писа но в по-специализирани сайтове/издания. Все пак точно заради откритията направени преди доста години от тогава младата Вера, става възможно да се стигне то заключението за съществуването на все още неразбрано вещество/материя наречена - dark matter.

12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#10] от "ravegrave":

Вероятно, защото при Вера Рубин това се очакваше. От друга страна, логично, физиката не е особено привлекателна наука за масите. Няма и нужда да бъде. Но пък можеш да си сигурен, че второкласната актриса е провокирала много хора да се занимават с наука, та приносът й е достатъчен. Не принцеса Лея е проблемът на света.

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на dgd
    dgd

[quote#1:"chicago514"]локомотива на съвременната цивилизация - САЩ.[/quote]

Без потенциала и технологиите на Западна Европа - друг път.

muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  14. 14 Профил на Николай_1
    Николай_1

Очертаващото се технологическо робство в което попадат все повече страни в света , поради необратимата си зависимост от малка група държави – технологични гиганти , води до еднопосочно развитие в междудържавните отношения , при което технологичните роби от новия вид , ще се стремят да се доближават до робовладелците и да се оприличават с тях , които обаче никога няма да позволят разстоянието помежду им с робите да намалее по какъвто и да е начин.

15. 15 Профил на сидер
    сидер

Ауу ма що забравате Путиновите хакери. И те са дали нящу на света

16. 16 Профил на Николай_1
    Николай_1

До коментар [#13] от "dgd":

Неспособността на изоставащите да догонят водещите в технологично и научно отношение страни , изоставащите я компенсират чрез насаждане в съзнанието на гражданите им комплекса на превъзходство , основаващ се на несъщетвуващи исторически победи в миналото и очаквани победи в далечното бъдеще.

18. 18 Профил на xcheffo
    xcheffo

Ще добавя може би най-значимото на екзопланетния фронт: потвърждаването на земеподобна планета около най-близката до нас звезда:

19. 19 Профил на Мърмор
    Мърмор

Прекрасни постижения. А кой ще се ползва от тях - 10-15 милиардно човечество или стотина милиона "елит"? С този "чип", който носи в момента, човечеството е на път собственоръчно да се затрие, барабар с всичките си постижения. Няма по-страшен вирус от вирусът на оскотяването на човешкия род.

20. 20 Профил на bryghtlyght

До коментар [#10] от "ravegrave":

От изказването ти прозира безпределна вяра в онова, което е представяно за наука и отчаяние, че онези, които не принадлежат към пропагандаторите няма скоро да се оправят, защото не чуват какво им се говори горе от небето, а се интересуват единствено от второстепенни актриси и набедени певци. Че е по-добре да гледаме първокласни актриси, а и да отчетем, че основоположниците на урагана в забавния музикален жанр, който заля модерния свят, са още сред нас, е разбира се, по-добре. Обаче, поради някаква масово споделяна вярна интуиция, че нещо не е в ред в онова, което им се пробутва като голяма наука, особено във физиката, мат'рялът хич не рачи да прояви интерес. За онзи който разбира от небесните въпроси, това е наистина феноменално. Колкото и да ги манипулират чрез пропаганда, някакъв подсъзнателен усет прави така, че масите, уж некомпетентни в техническата същност на нещата, а съвсем справедливо не биха дали и пет стотинки, за да се подхранват небивалиците, представяни за големи открития във физиката. Добре (за манипулаторите), че са политиците да им се връзват на шарлатаните и да отварят кесиите си за мега-проектите им (по-скоро мега-измамите им).

Физиката, особено тази на 20-ти век, е затънала в блатото на съвсем неприсъща ѝ култура на неточност. Въображението било по-важно от знанието, казал някакъв, натрапен за гений и това е отприщило шлюза да навлязат във физиката невероятни спекуланти, играчи на дребно и едро, жонгльори с фактите, неприкрити лъжци, а най-вече отявлени, но много лоялни, некадърници. Съвременната физика основава тезите си на всичко друго, но не и на разума, логиката и научния метод. Даже един Болцман е забравен, за когото красива е единствено истината. Обратно, днес фриволни, напълно погрешни теории се обявяват за валидни, защото, видите ли, изглеждали красиви. След което, наети армии от послушни опортюнисти, готови на всичко за заплатки, се хвърлят да мерят нещо си, за да доказват, че и експериментите потвърждавали красивите теории. Сетне турят всичката тази експериментална плява в псевдонаучни текстове с хиляди съавтори, които Nature с готовност публикува (в Nature има, да речем, статия подписана от над 5000 съавтори; иди питай, ако си нямаш работа, що за съавторство е това). Услужливите медии само това чакат. И, ето ги в класации за най-важните открития за годината.

Всъщност, класациите, особено във физиката, са за голямата криза, в която е изпаднала тя. Днес, физиката е в средновековие не по-малко тъмно от средновековието, което Коперник и Галилео така страстно са се борили да разпръснат. Тяхото дело е победило. Днес нещата са далеч по-сложни, защото са намесени и безумни финанси, каквито човечеството никога не е виждало да се хвърлят за наука в цялата си история. Прибави и безумната анархия на новите усилватели на глупост и пропаганда, и борбата срещу споменатото по-горе средновековно зло става на порядъци по-сложна, даже като че ли безнадеждна. Вярвам обаче, че силата на човешкия дух е по-могъща от всякакви методи на манипулация и човечеството един ден ще се освободи от оковите на безумието което го гнети днес, особено в астралните сфери на точните науки.

21. 21 Профил на kaiser
    kaiser

До коментар [#20] от "bryghtlyght":

Ко рече?

22. 22 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan

До коментар [#20] от "bryghtlyght":

Това което сте написали е една рядко голяма глупост. Точно физиката е една от науките където нещо изведено по теоретичен начин трябва да се докаже чрез експерименти и наблюдения, иначе твърдението не се приема като научно а като спекулативно. Добър пример е Стринг теорията и последващата М теория, които се опитват да обединят всички известни закони за сила и материя в едно. Тъй като гореспоменатите теории не са доказани чрез измервания и научни експерименти, не са и възприети в научната общност.

23. 23 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#22:"tsyrvulan"]Точно физиката е една от науките където нещо изведено по теоретичен начин трябва да се докаже чрез експерименти и наблюдения, иначе твърдението не се приема като научно а като спекулативно.[/quote]

Нищо подобно. Онова, което днес се счита за физика на 20-ти век се основава на теории базирани на взаимнопротиворечиви тези, скарани с всяка логика. Такива ``теории'' никога не могат да получат експериментално потвърждение. Въпросните ``теории'' се налагат на света единствено чрез безскрупулна пропаганда в името на цели, които обслужват само шарлатаните, които ги поддържат.

24. 24 Профил на bryghtlyght

[quote#21:"kaiser"]Ко рече?[/quote]

Що, кво?

25. 25 Профил на tsyrvulan
    Рейтинг: 1283 Гневно

Не мога да разбера политизирането на темата която коментираме. В статията се пише за открития направени през годината и за постиженията на науката. Тука някои почват да противопоставят Запад - Изток, други пишат че Западът въоражавал терористи и прочее писаници които нямат нищо общо със същността на статията.

26. 26 Профил на lone wolf
    lone wolf

++++

Наскоро един искаше да именуваме звезда на Дейвид Боуи!

Просто, много време се отделя на разните му артисти; певци и спортисти! Реалният им принос в човешкото развитие си е кръгла нула, но олигофрените си гледат от тяхната камбанария!

Да разлая троловете!!
  27. 27 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan

До коментар [#23] от "bryghtlyght":

28. 28 Профил на hodounski
    hodounski

До коментар [#3] от "tsyrvulan":

Не са се „случили“ ,нито са паднали от небето ,а са в резултат на развитието на науката.-много пари и труд вложени в образование.

29. 29 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan

До коментар [#28] от "hodounski":

Не се хващайте за думите. Всички разбраха какво съм искал да кажа. А и според науката, случайности няма, има илюзия са случайности и случки.

30. 30 Профил на dggm
    dggm

[quote#16:"Николай_1"]Неспособността на изоставащите[/quote]

Сингапур.

Хонк Конг.

Япония.

Германия след войната.

Чехия. Словакия. Естония.

Способни има много. На кривата ракета, космосът й е крив.

Неведоми са пътищата господни.

32. 32 Профил на hodounski
    hodounski

До коментар [#29] от "tsyrvulan":

Точно!

33. 33 Профил на stonedridah1
    stonedridah1

днес по национална телевизия ме предупредиха да не сключвам сделки щото съм бил роден зодия овен

а друг вика на литургия, че света е създаден за 7 дни, а един дърт дядо господ извадил ребро от мъж и направил жена.

2016, брат

Ти за мен си Мики Маус!

До коментар [#25] от "tsyrvulan":

Всъщност тези неща имат връзка в същноста си,в духа на твоите мисли нима всичко ставащо е случайно,защо големите научни открития не стават на Изток или в Африка? Има си причинно сл.връзки,или не?

До коментар [#33] от "stonedridah1":

Сър Исак Нютон се е занимавал много здраво с астрология ако и да е един от гигантските човешки интелекти!

36. 36 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan

До коментар [#34] от "klimentm":

Връзка разбира се има, Западните общества са икономически и социално по-развити от по-голямата част от света, затова могат да си позволят да заделят и повече средства за образование и наука. Следствието от това е по-големия брой научни открития и технически иновации. Статията обаче не акцентира върху причинно-следствените връзки довели до откритията и постиженията а върху това че науката и иновациите през годината са напреднали с бързи темпове. Аз предлагам да се придържаме към материала написан от автора вместо да се впускаме сравнения Изток-Запад, Север-Юг и т.н.

БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!

До коментар [#36] от "tsyrvulan":

Някак си сравненията идват от самосебе си.
    Прав си разбира се,да се придържаме към казаното в статията.

38. 38 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#27:"tsyrvulan"]Бих искал да ви попитам след като споменавате думичката "астрално" дали вярвате в някакво Божествено начало или в някаква Невидима сила която създава и направлява Светът? [/quote]

Разбира се, че не. Аз съм учен, а не теолог. Това тук е разговор, който позволява да се употребяват различни литературни похвати. В текст отразяващ няучно търсене обаче се изисква строгост на изказа, а не, както е обичайно в днешната физика, даже математическите формули да нямат смисъл, а да се употребяват просто ей така, много приблизително и толкова хлабаво и разпуснато, че даже един теологичен текст звучи по-точно. Да си професионален физик днес означава да си обучен на подобна неточност, даже откровена глупост, и да я приемаш като нещо съвсем в реда на нещата. Не изключвам това, че Меркел има образование на физик, да е причина за пълната каша, която тя предиявика в Европа, прехвърлила нелепостите от образованието си по физика към другите сфери за които е избрана да ръководи.

Състоянието на физиката е скандал с невиждани пропорции, който, ако се отнасяше до неща, които широкото общество разбираше, каквито са, да речем, пенсиите, здравеопазването или корупцията, щеше да предизвика, най-малкото, социални сътресения.

39. 39 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.

До коментар [#34] от "klimentm":

Велики открития правят нации, които развиват фундаментална наука.
    Другите нации преписат от тях.

В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  40. 40 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#39:"mr.lottalove."]Велики открития правят нации, които развиват фундаментална наука.
    Другите нации преписат от тях. [/quote]

Велики открития си приписват империите. Малките нации нямат шанс, не само поради липса на средства. Изпаднеш ли от имперския кръг те крадат и редуцират до второстепенна сила и в науката, какъвто е случаят с Италия, сама открила някога пътя на науката и прогреса в света. Веднъж под контрола на империята, науката може вече да произвежда очевидни нелепости, но въпреки това да бъде налагана на народите като самата света истина, а тривиалности да бъдат обявявани за технологии, донасящи стотици милиарди на усетилите се.

41. 41 Профил на Цецо
    Цецо

До коментар [#18] от "xcheffo":

Дневник и наука...
    Планетата чието име са дали е открита през 2015. Самото описание за кислорода е трогателно. Само дето е съмнително. А през август тази година е открита тази край Проксима. Първата която може да има живот. И съответно кислород в атмосферата.

42. 42 Профил на Цецо
    Цецо

До коментар [#19] от "Мърмор":

На теб лично ще ти ги донесат в панделка.

43. 43 Профил на Цецо
    Цецо

До коментар [#40] от "bryghtlyght":

Швейцария е една световна империя. Швеция също. Дания тоже.
    Та все пак на кривата ракета космоса и пречи. Не човешката глупост.

44. 44 Профил на just
    just

"Друга космическа находка през 2016 г. беше на астрономите от Университета Куийнс в Белфаст, които са открили мистериозен космически обект във външната част на Слънчевата система. Теориите, че има деветата планета в системата също се задълбочиха и учени от КалТек успяха да докажат, че тя съществува, но не може да се види, защото периодът на орбитата й около слънцето се равнява на 15 хиляди години."

Е напишете Нибиру де, или както я наричат Planet X, не била десета а девета, защото Плутон сега пък вече не била планета за да не се пише за десетата планета, а за деветата.
    Обаче Planet X, си е римското 10. И планетата е приближава и това вещае големи промени. Нещо което умишлено се премълчава.

45. 45 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#43:"Цецо"]Швейцария е една световна империя. Швеция също. Дания тоже.
    Та все пак на кривата ракета космоса и пречи. Не човешката глупост.

[/quote]

Нищо от това, което си мислиш, че произлиза от въпросните страни няма да е в учебниците без санкциите на световните империи. Основните доктрини във физиката в никакъв случай не идват от изброените от теб страни. Истината е, че Германия държи контролът, но без мускулите на САЩ днес нищо не възможно да се чуе от света. Изобщо пък не споменавам Монголия, Молдавия или Суринам.

46. 46 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#43] от "Цецо":

Покрай Суринам и Сомалия пропуснах и любимата ви Русия. Единственият ѝ шанс в науката е да преповтаря онова, което водещите империи, особено САЩ, налагат на света, а учените ѝ да се прескандят да го преподават из университетите в САЩ. В Китай положението е подобно.

47. 47 Профил на token
    token

До коментар [#41] от "Цецо":

Дневник и наука... Планетата чието име са дали е открита през 2015. ...
    ====

и за зика-вирусът сагата е подобна. вирусът е открит през 40-те години на миналия век в африка, в гората 'зика'. името е звучно, запомня се от всеки, и масмедиите поведоха науката при свързване на този вирус с дефекти на фетуса.

от една страна е добре да се вика 'пожар' при поява на 'дим', от друга здравият разум не трябва да даводи шествието пост-актум, защото след акта всички животни са тъжни.

с истерията за зика-дим не се повдигна въпросът дали в родината на зика има генетични повреди сред новородените; малцина запитаха, ако няма, дали вирусът е мутирал и ако е как тези мутации се свързват с предложената патология; и, каква е епидемиологията на зика-болестта. без въпроси се поде сагата за новия вирусен бич и се отделиха милиарди за изследвания и ваксини. паралелно, икономиките на немалко страни бяха тежко ударени от намаления туризъм вследствие зика-истерията.

преди няколко месеца се оказа, че в колумбия, която граничи с бразилия - ядрото на заразата 'зика' - вирусът не причинява никакви генни дефекти. данните са от изследвания на десетки хиляди родилки заразени с този вирус. в последните дни световната здравна организация тихо-тихо прибра фанфарите и обяви, че този вирус вече не е страшен. това обаче не промени член шести: 'кой е....л - е....л; аз не съм - да си', както и ентусиазма на 'дневник' за поднасяне на съмнително-достоверни новини.

48. 48 Профил на token
    token

До коментар [#46] от "bryghtlyght":

комунисте болен, разкажи сега за айнщайн и световният еврейски заговор.

49. 49 Профил на Цецо
    Цецо

До коментар [#46] от "bryghtlyght":

Не трябва да повтарят каквото казват щатите, а каквото казват рептилиите. А те говорят и с други гласове....

50. 50 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#49] от "Цецо":

Това, което си казал, е някакво твое си бръщолевене, уж да подиграе опонента, но всъщност издаващо бедност на духа на списващия, склонен едиствено да слугува на доктрини, а не да търси истината.

51. 51 Профил на token
    token

До коментар [#49] от "Цецо":

да, гущерчетата са много подли! изсичат дърветата, за да ускорят глобалното затопляне, за да се препичат на слънце на гърба на честните комунисти-учЕни кат преосветеният bryghtlyght-нонински.

52. 52 Профил на token
    token

До коментар [#50] от "bryghtlyght":

не май се комунсите, а запей песента за коварните евреи де ни лъжат, че няма перпетум мобиле, че айнщан не е аутист, и че вторият закон на термодинамиката е ционистки трик затвърждаващ моралната деградация на физиката и акушерство-гинекологията и прочие кожно-венерични заболявания.

53. 53 Профил на ВЛАСТ.БГ ЕООД
    ВЛАСТ.БГ ЕООД

Странно ми е защо в САЩ при толкова много открития и изобретения в технологиите и медицината,здравеопазването им е ужасно слабо,неефективно и отношението към болните е изключително лошо.

Визирам онкологията.

54. 54 Профил на galapagas
    galapagas

Всички останали открития бледнеят пред тези в медицината. Тези в медицината касаят всички ни, а тези за гравитационните вълни - шепа хора.

55. 55 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 1923 Неутрално

До коментар [#54] от "galapagas":

точно обратното.

56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#38] от "bryghtlyght":

Странно ми е, как винаги се самоопределяш като физик, и мненията и критиката ти винаги са насочени към физиката, а проблемът, който реално ти бърка в здравето е математичен.

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#56] от "Darth Plagueis":

Не, не е само математически пробемът. Не му е мястото тук, но понеже повдигаш въпроса, ще спомена това: вземи фактът, че Лоренцовите трансформации противоречат на първия постулат. Противоречието при тези трансформации е от чисто физичен характер, защото математически те са безупречни. Това го повтарям ли повтарям, но някак все не достига до съзнанието. Има и проблеми от чисто математически характер, както е в квантовата механика. Например, разпределението, което физиците наричат за удобство делта-функция, няма нито физически, нито математически смисъл. Да не говорим, че самата квантова механика е основана на petitio principii, т.е., въпросът съдържа отговора. Това можеш да му лепнеш както че е физически глупаво, така и математически нелепо. А пък, ако погледнеш самата основополагаща статия на Планк и внимателно я прочетеш, ще установиш, че и там проблемът на Планк е физичен, какъвто е и проблемът на Рейли или Джийнс, а и на Вин и изобщо не изисква постулирането на E = h ni. С други думи, не че класическата физика била влязла конфликт с експеримента, а тяхното собствено неразбиране на класическата физика е проблемът. И т.н. Да не досаждаме на разговора с подобни технически детайли.

58. 58 Профил на shafrana
    shafrana

До коментар [#57] от "bryghtlyght":

А някой открил ли е защо мухата не може да бъде удавена? Държал съм я една седмица под вода, дави се, но като я изложиш на слънце, се съживява и литва...

59. 59 Профил на Курт Деликуртев
    Курт Деликуртев

Не съм впечатлен, това за мен не са умни хора.

Интелект и ум е най-много Доналд Тръмп, не само защото няма тъп милиардер, а защото човека е само интелект до кожата и костите!

60. 60 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът

[quote#1:"chicago514"]

Откритията се случват в западния свят начело с локомотива на съвременната цивилизация - САЩ.[/quote]

Било минало време, сега са добри германци, китайци и индийци!

Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  61. 61 Профил на token
    token

До коментар [#57] от "bryghtlyght":

комунсите, какво не вдяваш oт квантовата теория? не знаеш ли, че рептилиите от IBM снимаха в реално време химична реакция на молекулярно ниво, с визуално разрешение на молекулярните орбитали на реагенти и продукти, и че нещата са такива както бе предвидено от квантовата химия?

науката бе честна когато, в катедрата на тати ти във ВХТИ, ти комунисте възпроизвеждаше студения термоядрен синтез на флайшман и понс?! а?! а?! или кат пост-ваш комедиантски клипове на лекции по химия в youtube с хиляди грешки във формулите?!

ах ти палавий, неукий комунисте - ти веселине нонински де страдаш по изгубената, честната команастическа наука в квартал дървеница! немедленнннно се връщай в 7 клас да учиш атомизма на демокрит, да учиш какво далтон, авогадро и бор са писали, и тогава се опитай да минеш гимназиалната матура. без матура ти забранявам да използваш думички де не разбираш. капиш, комунисте?

62. 62 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#60] от "genokralev":

Германската наука е класика, спор няма. Но не тази повредена днешна германска наука. Обаче, къде ги сложи китайците и индийците? Те не са нищо повече от послушни служители в университети и институти и, ако има тук там някой индиец в учебниците, той е включен за цвят покрай онова, което империята налага на света. За китайците да не отваряме и дума. Интересен свят, в който един добре обезпечен финансово властващ елит държи в интелектуално подчинение милиарди.

63. 63 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#59] от "Курт Деликуртев":

Курти, ти майтап си правиш, обаче човекът си ги има качествата за онова, което го цаниха. Ся, такъв-онакъв, ама дай да видим кой го бие по точки. Коя, оная, некадърната, дето, заради неутолимата си жажда за власт специална фондация си направила, за да крънка мангизи от мюсюлманите, като им продава интересите на страната, ли? Бегай, мани. Или, може би оня, несхватния от Вермонт, дето, и той, за власт, и на черното бяло ше каже, само и само да се докопа? Пази боже пък тия, дето ги мислиш за умни, те да са ти на главата. Нали я гледаме една такава умна, физичка, у Германия.

64. 64 Профил на Курт Деликуртев