Как Онкологичната болница опитва да запълни нуждата на пациентите от повече внимание и информация

Как Онкологичната болница опитва да запълни нуждата на пациентите от повече внимание и информация

© УСБАЛО



От началото на декември 2017 г. в Университетската специализирана болница по онкология (УСБАЛО) се организират групи за психо-емоционална подкрепа на пациентите с онкологични заболявания и на техните близки. Днес след тържествено освещаване ръководството на Онкологичната болница представи и специалния нов Център на пациента, който ще разшири възможностите за психологическа, емоционална и информационна подкрепа на хората по време на тежкия път на преодоляване на заболяването.


В центъра вече работят трима психолози, като услугите на звеното са безплатни за всички пациенти с онкологични заболявания и за техните близки. От началото на инициативата за немедицинска подкрепа са проведени над 70 индивидуални консултации, както и 11 групови занятия, разказаха от болницата. Повечето хора, потърсили помощ, са имали нужда от специфична информация или внимание заради тревожното емоционално състояние, в което са изпаднали.


Консултирани са и 24-ма близки на пациенти. Все още обаче е нисък броят на служителите на болницата, потърсили помощ от психолозите в центъра – едва шестима. Макар и названието на новото звено да е Център на пациента, идеята е вратите му да са отворени за консултация и подкрепа също и за медиците в болницата заради стресовото естество на професията им и високият риск от професионално прегряване (бърнаут).




Работата на центъра ще се развива и в още посоки. Например скоро в него започва да функционира група за арт терапия на пациентите с онкологични заболявания, която ще се провежда всяка седмица от 16 ч. Освен това от февруари ще се организират и тематични срещи по различни въпроси, които вълнуват болните, като хранене, живот след лечението, рехабилитация с лектори специалисти от УСБАЛО или други лечебни заведения.


Освен основната си дейност психолозите в Центъра на пациента имат задачата да провеждат и анонимни анкети сред пациентите, отишли на консултация при тях. Засега малка част от хората се съгласяват на обратна връзка, но от събраните отговори досега вече се открояват някои тенденции, съобщиха от болницата.


Масово пациентите биха желали да разполагат с повече информация за заболяването и лечението си - около 77% от запитаните, като половината от тях биха желали това да става чрез директен разговор и информационни брошури. Сред основните препоръки към болницата е подобряването на битовите условия и на приема в лекарските кабинети, както и на комуникацията между медицинския персонал и пациентите.


Нито един от анкетираните пациенти не се е оплакал, че му е било искано нерегламентирано доплащане или да направи "задължително" избор на екип, подчертават от болницата. Спрямо отговорите и конкретните посочени проблеми вече се прави опит за реорганизация на приема в някои от структурите на лечебното заведение, но за цялостното решаване на този проблем и за подобряването на битовите условия са нужни доста средства за ремонти, поясниха от Онкологията.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ptichka007
    ptichka007
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Страхотна инициатива! Желая успех на д-р Константинов, на целия медицински екип и най-вече дано дейността на тази структура облекчи емоционалните и психически тревоги и страдания на пациентите. В повечето цивилизовани държави отдавна е познато понятието ''грижи центрирани върху пациента'' и създаването на такива центрове се вписват точно в тази концепция, но както всичко друго в България нещата стават със закъснение. Комплименти към авторите на идеята това нещо да се случи най-после в голяма университетска болница, така че дано даде тласък и други лечебни заведения да се замислят и предприемат действия в тази посока.

  2. 2 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    Абе вместо да харчат пари за глупости, да оправят нещата, които водят онкоболните у на с до психологически срив, а именно съвсем конкретната социална подкрепа - болничните инвалидните, работното време и работодателите, които ги уволняват, както и невъзможността на онкопациент веднъж изпаднал от пазара на труда да си намери подходяша работа с достойно възнаграждение (не че и здравите имат такова).
    Също така, да оправят леченията и безпрепятствения достъп на такива пациенти до съвременните терапии, както и отношението на лекарите към тях, палиативните грижи и подмятането им от едно отделение в друго, когато нещата отидат на зле.
    Иначе снимката горе е много подходяща за състоянието на онкологията у нас - ако не дай си боже се разболееш, нищо освен да палиш свещи не ти остава, па накрая иде попът с патрихила.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  3. 3 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    П.С. Ако някой НАИСТИНА има нужда от психологическо обучение, то това са коелгите, които съобщават на пациентите за състоянието им.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2215 Неутрално

    Не знам работата на психолозите какви резултати ще даде, но особено в тази област е крайно време да се въведе нормална информационна и логистична работа, така че пациентите да не висят като идиоти с часове пред вратите на разните кабинети - Елементарно е поне да се определя час и човек като отиде да получи съответния преглед, консултация или друга манипулация.
    Наблюденията ми са напълно лични и не бих казал, че са сред най-приятните.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK