Ново мобилно приложение за България дава възможност за онлайн консултации с лекари

Скрийншот

Скрийншот



Консултация със специалист за всяко оплакване само с няколко движения на пръстите... Новото мобилно приложение MedicHome дава тази възможност на хора със забързано ежедневие, но също и на хората, които живеят в изолирани райони на страната и нямат директен достъп до лекарска помощ.


Платформата беше представена днес от инвеститорите и създателите й начело с изпълнителния директор Филип Беърфус. Швейцарският предприемач е основният инвеститор в MedicHome и амбицията му е съвместно с българските си партньори да съкрати времето за достъп до медицински специалисти в България от средно 7-10 дни, колкото е сега, на броени минути. Това е първата по рода си услуга в България за персонален достъп до медицински специалисти директно през телефона и целта й е да промени начина, по който хората се грижат за здравето си и търсят здравни услуги, като едновременно с това създаде нови възможности за работещите в здравния сектор, коментират хората зад проекта.


Екипът на MedicHome: Филип Беърфус, изпълнителен директор и съосновател; Ивайла Аламанова, член на медицинския консултативен съвет; д-р Георги Кънчовски, ръководител на медицинския консултативен съвет и Илонка Миткова-Чернас, оперативен директор.

Екипът на MedicHome: Филип Беърфус, изпълнителен директор и съосновател; Ивайла Аламанова, член на медицинския консултативен съвет; д-р Георги Кънчовски, ръководител на медицинския консултативен съвет и Илонка Миткова-Чернас, оперативен директор.


Приложението е стартирало тестово в предпоследната седмица на януари и само за месец и половина е инсталирано повече от 5000 пъти, а броят на извършените онлайн консултации надхвърля 1000. Повече от половината от потребителите му засега са извън столицата и повече от половината направени консултации също, потвърждавайки предположението на създателите, че ще е особено полезно на хората в отдалечените места.




През първия месец от функционирането на MedicHome над 50% от потребителите са поискали съвети, свързани с хронични заболявания, и близо 10% са отправили въпроси, свързани със здравето на дете, а останалите са се обърнали към медицинските специалисти за текущи проблеми като настинка, неразположение и др. Около 85% от онлайн консултациите през приложението са били напълно достатъчни за потребителите в него и им е спестило нуждата от физическо посещение на лекарски кабинет, отбелязват създателите му.


Филип Беърфус, изпълнителен директор и съосновател

Филип Беърфус, изпълнителен директор и съосновател

Приложението ще бъде безплатно за ограничен период от време, след който потребителите ще могат да избират между различни пакети с предплатени консултации и абонамент според възможностите си. Амбицията на създателите й е с присъединяването на повече медицински специалисти към платформата достъпът на потребителите до здравни съвети и препоръки да стане денонощен и без почивен ден.


В кратък срок се планира да бъдат добавени още две функционалности в приложението - възможност за видеоконферентна връзка с медицински специалист и организиране на посещение от лекар на удобно за пациентите място. Сред краткосрочните цели е и привличането на рекламодатели в платформата.


За момента екипът на MedicHome е фокусиран върху привличането на опитни лекари с различна специализация, които да посрещнат потребителски интерес към него. Само за последната седмица интерес да работят с платформата са проявили над 220 лекари с различни специалности - невролози, кардиолози, ендокринолози, педиатри, ортопеди, дерматолози и други, като над 90% от тях са от населени места извън София.


По думите на оперативния директор Илонка Миткова-Чернас има силен интерес и одобрение от страна на лекарите към приложението, защото според тях онлайн комуникацията е "изключително ефективна форма за консултиране на потребителите". "Установихме, че повечето от лекарите използват активно новите технологии и бързо ще се научат да използват приложението", коментира тя.

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Странно, нямаше ли забрана за лекарски консултации от разстояние?

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1041 Весело

    идеята с тея апове е добра, ама в повечето случаи меракът умирга кога доктора каже (с право), че безплатен обяд може и да съществува, ама консултации за без кинти нема...
    по-става ако апа се коландри от здравен застрховател при който търсещите съвет са застраховани и той плаща на докторята...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  4. 4 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    Браво, посоката е правилна, трябва да включат и ИИ.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Ако живеете далеч от болница, е добре , докато дойде линейка да се помогне на болния. Преди 3-4 години бях в града, в който съм роден и в който не бях ходила от дете, Ивайловград. Там нямаше дори лекар. Хората пътуват до Свиленград и понеже пътя в Гърция е по-добър, минават оттам. В двадесет и първи век това не е ли срамно.

  6. 6 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    За бърза консултация или за по-отдалечените райони е супер възможност.
    Аз бих си свалила приложението за всеки случай, човек никога не знае, какво може да му се случи.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  7. 7 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Ползвам такова приложение, казва се Teladoc, за потребителите е безплатно, здравната застраховка го плаща. Най-полезно е при леки задоволявания, настинки и подобни когато ти трябва рецепта но спестяваш ходенето до лекарския кабинет. Лекаря направо праща рецептата до избрана от теб аптека и ти си вземаш лекарствата. Чудя се дали е приложимо за България?

  8. 8 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    ТОва е идея. Но трбява да се осигури възможност и на възрастните хора, без познания и непритежаващи смарт телефони да могат да използват подобна система. Има нещо подобно в отдалечените райони на Индия - май е приложимо и тук. Телемедицината има бъдеще извън големите градове, или когато нямаш доверие на местните лекари.


    До коментар [#5] от "Роси":

    За да отидеш до Свиленград е по-бързо през Гърция, защото границата прави дъга и трябва да заобикаляш ако караш само на БГ територия.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  9. 9 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Консултациите на лекарите по телефона в Германия се поемат от здравните им каси и са калкулирани и фактурирани в спецификациите за дейността на лекаря. Да, защото е вид труд и им се плаща . И никой не казва като тук в балканското гето че 'надписват и крадат', каквато е любимата проагандна строфа на мутрокомунистите от властта. Друг е въпросът,че никаква консултация от разстояние не може да замени прекия медицинският преглед на пациента и снемането на симптоматика. Всичко лекари , които правим консултации по телефона сме се убеждавали колко различно стоят нещата при информацията по телефона и при самия преглед след това. Телемедицината е съвсем друго нещо различно от подобни платформи, в които хитри бизнесмени се опитват да експлоатират лекаря с благовидни уж за пациента мотиви , наред с хитрите комуняги от властта , които го правят пък с десетилетия....

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK