Синдромът на чувствителната кожа стана световен феномен

Кой е виновен за зачервяването и преждевременното стареене и как да ги избегнем

Синдромът на чувствителната кожа стана световен феномен


Замърсяването е навсякъде – не само навън, но и в дома ви. Въпреки че съвременният живот протича предимно на закрито, това по никакъв начин не намалява излагането ни на замърсители, които са и в сградите – мебели, електроуреди, отоплителни системи, климатици...". Думите са на французойката Орели Гийо, директор "Научни проучвания" на BIODERMA, която години наред изследва кожата, нейните биологични механизми и взаимодействието ѝ с външния свят, по време на специално организирано събитие от френската козметична компания. След редица проучвания тя и нейният екип отбелязват, че градското замърсяване "дарява" на кожата на лицето тежки метали, които попиват в дълбоките ѝ слоеве.


А това я кара да остарява по-бързо и видимо и да става по-чувствителна.


"Най-разпространеното вярване е, че за външния вид на човека основна роля играе неговият ген – т.е. ако бръчките ви са дълбоки на 45 години, виновно затова е ДНК-то ви. Но генетиката контролира едва 10%", казва Гийо – онова, което формира най-силно степента на остаряване, е средата и начинът, по който живеем – с какво се храним, колкото време спим, в какви емоции съществуваме."




Синдромът на чувствителната кожа стана световен феномен


Прах, цигарен дим, отработени газове от автомобили, фини и ултрафини прахови частици, тежки метали, озон, летливи органични съединения и въглероден оксид


я бомбардират и денем, и нощем. Вредители са UV лъчите, вариациите в температурата, вятъра. От значение са и психологическият стрес и хормоналните промени.


Отслабването на кожата се задълбочава и с използването на неподходящи козметични продукти, съдържащи "микрозамърсители". Един интересен експеримент през 2013 г. на британска блогърка показва нагледно това. Тя решава да не маха грима си в продължение на един месец. След финала на експеримента кожни експерти заключват, че кожата ѝ се е състарила с 10 години за един месец. Задушена, тя вече не функционира нормално, става много чувствителна и се появяват зачервявания.


Кожата е пропусклива и динамична екосистема, в която се случват множество обмени. През нощта тя отделя токсини и е нужно те да бъдат изчистени. Ако не се премахнат, остават върху кожата и отслабват бариерната ѝ функция, така че тя да не успее да се защити през деня от външните влияния.


Вследствие на всичко това –


външно и вътрешно замърсяване, начин на живот, стрес, натовареността на работа, непочистен грим


– броят на хората по света, споделящи, че имат чувствителна кожа, се увеличава с всяка година. И въпреки че връзките между нея, възрастта и типа кожа все още са обект на дебати, дерматолозите са единодушни за симптомите ѝ, а международният форум по изучаване на сърбежа (IFSI) излезе с официална дефиниция, а именно: "Синдром, определен от появата на неприятни усещания като боцкане, парене, болка, сърбеж, изтръпване в отговор на стимули, които обикновено не причиняват такива усещания. Чувствителната кожа може да засегне части от тялото, особено лицето".


Тя се дехидратира лесно, а произтичащата от това сухота допринася допълнително за състоянието ѝ, придружено от неприятно усещане за опъване. Така дълго пренебрегван, синдромът на чувствителната кожа най-накрая бива признат в истинската си същност и влиза в медицинските кабинети, нареждайки се до атопичния дерматит и други сериозни оплаквания.


Синдромът на чувствителната кожа стана световен феномен


За да се разберат и определят какви са количествените измерения на чувствителната кожа, през изминалата 2017 година BIODERMA извършва


мащабно проучване в партньорство с международния експерт на тема чувствителна кожа – проф. Лоран Мизери.


Широкото наблюдателно и епидемиологично проучване е приложено на близо 5000 души и доказва, че има реално влияние върху качеството на живот, което кара засегнатите да променят поведението си в своето ежедневие. Те се обличат различно, обмислят как ще се измият, замислят се кои продукти могат да използват.


Наречен "Бремето на чувствителната кожа", проектът подчертава, че светлата и млада кожа, между 15- и 34-годишна възраст, е по-склонна да проявява признаците на чувствителност. Но всички типове кожа са засегнати от синдрома на чувствителната кожа, не само светлата и деликатна кожа.


Борбата вече е със замърсяването и неговите ефекти,


а премахването на грима не е достатъчно.


Почистването на кожата трябва да попречи на всякакви видове замърсители да проникнат в нея, тъй като могат да увредят естествената ѝ бариерна функция.
Ако кожата не се почиства добре, то нито един поставен на нея продукт няма да има действие, сигурна е Орели Гийо. Без значение от пола и възрастта замърсяването е за всички. Лесно е да се види – трябват "само" 3-4 памучета, за да се отлепи всичко от лицето.


Синдромът на чувствителната кожа стана световен феномен

Затова BIODERMA поставя мисия чрез продукта си Sensibio H2O –


да успокои и освободи от грим и замърсявания всеки един тип кожа, дори най-чувствителната и реактивната.


Sensibio H2O е почистващ продукт, който е формулиран конкретно за ежедневната хигиена на чувствителната, реактивната и нетолерантната кожа, но мицеларната вода не е просто продукт за премахване на грим – тя осигурява дълготрайна грижа за кожата. Сутрин и вечер успокоява и почиства кожата в дълбочина, дори от най-фините частици, като предпазва естествения ѝ защитен слой.


Водата, която BIODERMA използва в мицеларните си разтвори, е със същото качество като медицинската вода, ползвана за инжекции – възможно най-чистата и безопасна. Нейното pH от 5.5 е подобно на това на кожата, а молекулите в нея са селектирани една по една.


Екобиологията в полза на дерматологията. Да запазим здравето на кожата. Дълготрайно


Екобиологията е в основата на подхода на NAOS, който цели да запази екосистемата на кожата и да подсили естествените ѝ механизми. Основно вярване е, че вместо да се третира кожата ненужно, тя трябва да бъде научена да функционира правилно. Като част от NAOS oще от създаването си през 70-те години на ХХ малката френска семейна компанията BIODERMA пречупва правилата в козметичната индустрията, като създава Sensibio H2O. По това време никой не вярва, че една мицеларна вода може да премахва ефективно грим. Жените са свикнали да използват тоалетното мляко и в началото отказват да приемат иновацията.
Но BIODERMA успява да се наложи на пазара, защото се основава на различен научен подход, почиващ преди всичко върху познаването на кожата и на нейните биологични механизми. И до днес компанията цели създаването на продукти, изцяло вдъхновени от естествените процеси, като работи само с професионалисти лекари дерматолози.


Синдромът на чувствителната кожа стана световен феномен


Sensibio H2O


е създадена преди 1985 година и оттогава досега не следва никаква маркетингова стратегия. Днес една бутилка от мицеларната вода се продава на всеки 2 секунди в света. Успехът на производителя й BIODERMA се дължи на отличните качествата на продукта, ефектът от които се предава от уста на уста. Тази първа мицеларна вода сега е хигиенният продукт, предписван най-често от дерматолозите във Франция.


Мицеларната технология


е иновация на BIODERMA, базирана на мицели с много високо качество, които се създават чрез нежно и нейонно повърхностно активно вещество, глицерол естер, чиято структура е вдъхновена от клетъчните липиди, естествено налични в кожата. Мицелите имат същата структура като мембраната на клетките на кожата. Сходството със структурата на кожата гарантира много висока толерантност. В перфектна хармония с кожата естерът поддържа стабилността на кожната екосистема и предпазва хидролипидния слой и целостта на междуклетъчния цимент (принцип без детергенти).

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Верно ли са селектирали молекулите една по една? На всеки 2 секунди селектират по ок. 10^25 молекули - 10 000 000 000 000 000 000 000 000?

    Никога повече мутри начело на България.
  2. 2 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    Вярвам, че Вмного вредности идват от въздуха.
    Но се сещам за едни други вредности - вредни реклами, които подвеждат хората да се мажат с боклуци, за които плащат.
    Дори в рекламите създават и налагат някакви термини и названия за чудодейни мазила.

    подпис
  3. 3 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1021 Весело

    До коментар [#1] от "bgkurshum":

    Не само това; още и всяка молекула е уникална, научно доказана и е направена специално за нас, защото си ги заслужаваме.

  4. 4 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Рекламна статия е, вярно, но е полезно хората да научават повече неща. Биодерма е етичен производител на среден клас качествени продукти, както много френски компании, на които съм се доверявала през годините. А мицеларната технология е техен патент и е революция в козметиката.

  5. 5 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 465 Неутрално

    аве дневник аве нощник

  6. 6 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 327 Любопитно

    Да си поговорим и за двойния стандарт. Тази мицеларна вода във Франция струва доста по-малко, отколкото в България.

    And all that jazz!
  7. 7 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Аз не разбрах "молекулите в нея са селектирани една по една"
    това един мармот ли го прави?

  8. 8 Профил на Oniq S Koniq
    Oniq S Koniq
    Рейтинг: 233 Весело

    Този тип реклами ми действат като антиреклами сега никога няма да си зема тази глупост. Даже ако трябва да я купувам за някой ще взема от конкуренцията :)

    Omnis distaedere pecunia nunquam!
  9. 9 Профил на Гущер Гущеров
    Гущер Гущеров
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Аз жълта преса ли чета? Дневник, вярно парите са всичко, ама къде остана нещото наречено класа?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK