Учени твърдят, че са открили ваксина за меланома след опити върху мишки

© Надежда Чипева, Капитал

Нова ваксина лекува изцяло меланома при опити с бели мишки. Това обявиха учени от изследователски център в Калифорния, които разработили лекарството заедно със свои колеги от Югозападния медицински център на Тексаския университет. Те твърдят, че ваксината е показала 100% успеваемост при лечението на мишки, страдащи от този вид рак на кожата.

Освен това лекарството може да се пребори дори и с рецидиви на болестта. "Ваксините тренират тялото да се бори с външните патогени. Тази ваксина тренира имунната система да следва тумора и да го лекува", обясни Дейл Богър, който е част от екипа учени.

Изследователите търсели определен химикал, който да повиши ефективността на ваксината. Така открили Diprovocim, който се свързва с имунен рецептор, съществуващ както при хората, така и при мишките.

След това учените използвали група мишки с агресивна форма на меланома. Те били разделени на две групи. Мишките в едната получили лекарство, наречено анти-PD-L1, което има за цел да предотврати образуването на туморни клетки в имунната система на гостоприемника, като ги разпознава като нарушители.

Втората група мишки била третирана със същото лекарство, но към него били добавени и инжекции с Diprovocim. Чрез тях се стимулирала имунната система. Инжектирането ставало не директно върху проблемната част от кожата, а на по-отдалечено място. Това се правело, за да се види дали имунните клетки могат да помогнат на лекарството и да ги придвижат към тумора.

Експериментът продължил 54 дни, като в крайна сметка в първата група мишки не е имало нито една излекувана. При третираните с Diprovocim мишки резултати се впечатляващи - меланомата при всички гризачи изчезнала напълно.

Сега учените искат да направят и първи проби върху човек, за да разберат дали новата ваксина ще има успех.

1. 1 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 2002 Неутрално

"Нова ваксина лекува"

2. 2 Профил на Against China
    Against China

"Нова ваксина лекува" Сподер мен лекарствата лекуват, а ваксините предовратяват заболявания, но може и да бъркам ....
    —цитат от коментар 1 на npg38547585

Ваксината също лекува,тъй като са създадени по принцип от съдържани агенти, наподобяващи по действие микроорганизмите причинители на заболяването!

AGAINST CHINA
  3. 3 Профил на Against China
    Against China

[quote#2:"Against China"][/quote]

И от коя държава са учените????От Турция ли бе Етка????

AGAINST CHINA
  4. 4 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия

Айде малко по-сериозно. На ниво "опити върху мишки" има съединения дето лекуват всичко. Всъщност това е една от първите стъпки при атестацията на лекарства и за съжаление твърде много си остават на това ниво. Тепърва има опити за странични ефекти, нежелани реакции, както и атестиране за ефикасност при хора, а това са основните показатели.

Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  5. 5 Профил на Cara Mia
    Cara Mia

Има ли знаèние , след като е направено такова важно откритие!
    Поздравления!

6. 6 Профил на Мавродинов
    Мавродинов

Дават надежда на много хора!

7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf

Изключително!

Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....

9. 9 Профил на SS
    SS

Очаквам защитниците на животните да ревнат с/у опитите ...

10. 10 Профил на proza
    proza

—цитат от коментар 4 на Тюфлекчия

Непрекъснато четем за разни изследвания, довели до лечението на рака, но де факто хората продължават да си умират от тази страшна болест. Дават се маса пари за изаследвания за антитуморните препарати, а ефектът е много незадоволителен. Така че престанах да вярвам в каквито и да било чудеса в тази област.

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

12. 12 Профил на One Hour
    One Hour

Дано успеят и да бъде достъпна за повечето поразени от болестта.

Фармацефтичната мафия още не се е произнесла.