Колоездачи разкритикуваха Столична община за претупани велоалеи

Така изглеждат алеите, свързващи &quot;Руски паметник&quot; и бул. &quot;Витоша&quot;<br />

© Надежда Чипева

Така изглеждат алеите, свързващи "Руски паметник" и бул. "Витоша"



Софийското сдружение "Велоеволюция" изпрати критично писмо до столичния кмет и бъдещ премиер на страната Бойко Борисов по повод едно от новите трасета за велосипедисти в града. Става въпрос за велоалеите, свързващи пл. Руски паметник с бул. Витоша. От сдружението отбелязват, че изпълнението им е крайно немарливо и представлява няколко контура жълта боя, които минават през будки на тротоара, кашпи и билбордове и освен това върху нея паркират огромен брой коли. В този си вид тя е абсолютно неудобна и неподходяща за каране и може да представлява опасност за велосипедистите или пешеходците. Велосдружението настоява алеите, които в момента са просто очертания върху плочките по тротоара да се асфалтират и маркират.



Същевременно колоездачите изразиха одобрението си за друга велоалея, изпълнена неотдавна от общината – дългата отсечка по бул. "Цар Борис III".

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хахаха
    *****
    Весело

    Идете пред НДК там където беше ледената пързалка и вижте само за каква велоалея става дума! Какви чупки, какво нещо, ум да ти зайде.

  2. 2 Профил на Мижи та те лажем
    *****
    Неутрално

    Като изключим велоалеята по "Цар Борис ", останалите са просто отбиване на номера - две криви жълти линии, теглени с трепереща ръка ту по средата на тротоара, ту на на зиг-заг между дървета, кофи за боклук, кашпи и пр.
    Да не говорим, че тротоара и без това е претрупан и тесен дори и само за пешеходците.
    Интересно ми е какви разходи са били отчетени за тяхната направа.

  3. 4 Профил на Радикал
    *****
    Неутрално

    Има една българска поговорка "Помогни си сам, за да ти помогне и Господ". Като видите така паркирали коли, както на снимката, недейте да ги подминавате безучастно. Нека да споделя моя подход. Спомняте ли си упражнението "лястовица" от часовете по физическо? Правя го същото, но в леко измемен вариант. Слизам от велосипеда, стъпвам на ауспуха на прегрешилия автомобил и се подпирам с ръце на задния капак. После си вдигам другия крак от земята, отлепвам ръце от капака и правя "лястовица". Обикновено това е последвано от един звук "Прасссс", а когато автомобилът потегли, нещо ще му се влачи и стърже отдолу.

    Трява повече хора да постъпват като мен, за да се оформи една общнсост от примерно 20-30 хиляди наказани, които да се оплакват един другиму за похарчените 200 лева и 2 дена в сервиза. Настане ли веднъж психоза, ще се отървем от подобни селяни и талибани веднъж завинаги.

  4. 5 Профил на Гошко
    *****
    Неутрално

    Голема работа, че некой се възмутил... Своите хора отчетоха дейност, усвоиха средствата (милиони лева) и ареее. Не е луд който яде баницата, а който му я дава. Те такива ще са и магистралите и всичко дето ще построи новият ни премиер, каквито са му и велоалеите дето построи като кемт.

  5. 6 Профил на Шемет
    *****
    Неутрално

    Или правете като в Германия: малко боя-спрей: напръсквате гумата на велосипеда и "минавате" върху препятствието по велоалеята. Същото се прилага и за спрели на тротоарите - пръскате подметките на обувките и ...отгоре.
    Съгласна съм, че велоалеята по Цар Борис III е ок, но все пак само една жълта линия не е достатъчна за все още неграмотните ни пешеходци. Вървят си спокойно по велоалеята, че и ми се карат как можели да разберат кое е за колела и кое за тях. и е вярно - ако си изтървал единствения знак в началото на алеята, иди разбери. трябва да са изцяло оцветени.
    и освен това предложение: нека на откриването на алея този, който ще се кичи с честта, да се качи на велосипед и да мине по цялата й дължина. ако успее да вземе острите завои и да слаломира по нея успешно, може да отчете работата като свършена.

  6. 7 Профил на Лис
    *****
    Неутрално

    Е-хе, сетиха се. Откога се надигат гневни гласове, че нищо не е свършено. Глух да си, пак щеше да чуеш оплакванията и негодуванието. Ама изборите ли чакаха да минат, какво ли?

  7. 8 Профил на Mario Draganov
    Mario Draganov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Проблема е, че са малко велосипедистите и няма кой да ги чуе.
    Каквото и да ни направят българинът няма да слезе от колата си.
    Две години почти през целият топъл сезон кръстосвах от единия край на София до другия с колело за да ходя на работа. Тази година се отказах именно заради липсата на адекватни вело-алеи. Имам две невръстни деца все пак.

  8. 9 Профил на 4-ти Отряд
    *****
    Неутрално

    Радикал ти си просто един вандал който вместо да по;ага - пречи, така собствениците на автомобили се озлобяват а резултата не е нито в твоя нито в тяхна полза. ТОВА КОЕТО ПРАВИШ Е ТЪПО!

  9. 10 Профил на къртофъ
    *****
    Неутрално

    Радикал ,а съм те фанал амамата съм ти е...л.

  10. 11 Профил на Mарина
    Mарина
    Рейтинг: 1366 Гневно

    Като стана дума за прословутата вело-алея на Цар Бори III, поне да сложат и камери за да не се случват подобни простотии: http://acemo.org/?p=298

    Така е то.
  11. 12 Профил на АНДРЕШКО
    *****
    Неутрално

    Глупости. Като видите паркиран автомобил викате още 2-3 приятелчета едното се удри в автомобила - вика се полиция и линейка и се пише АКТ и се завежда ДЕЛО срещу собственика на автоКАРУЧКАТА и така след 5-6 дела огласени в МЕДИИТЕ и ще се реши проблема. А,,, ДА и полицията да не ДРЕМЕ и да мечтае за високи заплати а да си ЗАРАБОТИ тези.
    ДРУГОТО решение е да си носите СПРЕЙЙ и като видите такъв напръсквате му предния или задния капак и ИЗЧЕЗВАТЕ иначе няма оправия със тези """СЕЛЯЦИ"""

  12. 13 Профил на Инженер
    *****
    Неутрално

    Велоалеята по "Цар Борис" е поредната измама.Разходете се и си отговорете струва ли това нещо 1,5 млн. лева?Няма ли Прокуратура?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK