София обмисля да поощри електромобилите с безплатен паркинг в синята зона

София обмисля да поощри електромобилите с безплатен паркинг в синята зона

© Reuters



Столичната община обмисля собствениците на електромобили да не плащат за паркиране в т. нар. синя зона, която обхваща пространствата около най-натоварените улици в София. За идеята съобщи зам.-председателят на Столичния общински съвет Мартин Заимов на среща със сдружения за насърчаване на електрическия транспорт в петък.


Безплатното паркиране за електроколи в натоварени градски зони се практикува масово в Норвегия. В Лондон също е имало безплатен паркинг, но напливът кара властите да махнат преференцията. Според Заимов, това е най-лесният за въвеждане стимул за алтернативен транспорт в столица, но допълни, че по-нататък е възможно електрическите возила да бъдат освободени и от данъци за определен период от време или пробег.


През септември транспортният министър Александър Цветков каза, че ведомството му също мисли как да стимулира производството и популяризирането на екологични коли.




Според индустриалния клъстер "Електромобили" липсата на развита мрежа от станции за зареждане на колите на ток спъва търсенето на автомобилния пазар. Едно от предложенията на сдружението е чрез обществени поръчки общинската администрация и държавните институции да се оборудват с екологосъобразни превозни средства и станции, което да отключи и потребителския интерес.


Сред обсъжданите идеи е екоавтомобилите приоритено да се зареждат с ток от възобновяеми източници, обясни председателят на клъстера Илия Левков. От министерството на икономиката обаче засега не приемат предложението да влезе в новия закон за зелената енергия.


В момента електрическите автомобили струват поне 30% повече от обикновените коли с бензинов или дизелов двигател. Инвестицията в нискоемисионно, но по-скъпо превозно средство се изплаща от евтиния превоз, твърдят от клъстера. За 100 км един шофьор ще плати 2.20 лв при сегашните цени на електроенергията, посочи Кръстьо Морев от фирма "Транспортна електроника", който сам е преобразувал стария си автомобил в електрически. Засега в България има около 50 такива коли.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    ..........Засега в България има около 50 такива коли.......

    И колко от тях са в София?
    Малко преждевременно обещание.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Любопитно

    И колко електромобила има в България,че да мислим за паркирането им?

  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Весело

    До коментар [#1] от "Руслан 21":

    Еййй,изпревари ме!

  4. 4 Профил на опа
    опа
    Рейтинг: 418 Неутрално
  5. 5 Профил на soulwax
    soulwax
    Рейтинг: 521 Неутрално

    На мен не ми е известно в София да има станция за подмяна и зареждане на такива автомобили.От няколко години насам в България има няколкостотин собственици на стари дизелови автомобили,които благодарение на приспособление за двигателя се движат с използвано олио.Според мен трябва да се помисли за тях,освен това трябва да се изградят станции за зареждане с използвано олио.

  6. 6 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#5] от "radioglava":

    И аз исках да попитам колко станции за зареждане на електромобили има у нас. Другите страни инвестират в такива станции и след това мислят за другото. Но у нас властта все иска да покаже загриженост за без пари.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  7. 7 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#3] от "xmm":

    +++++
    Рейтинг гоня аз, кво да праиш.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  8. 8 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#6] от "Цецо":

    Що бе, пускаш разклонителя от терасата и си готов. Ще се намерят и предприемчиви хора навсякъде в БГ и тази инвеститиция ще си я спестим. Е, по скъпо ще купуваме тока, но пазар, кво да правиш.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  9. 9 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Вместо да "мислят" за несъществуващите в България електромобили, да помислят как да разкарат всички 25+ годишни автобуси от автопарка на СКГТ, защото голяма част от тях не само че са опасни за пътниците, а отделят СО2 като от малка ТЕЦ.
    То една истинска велоалея изградена няма, 1 светофар за велосипедисти или мотористи няма, тръгнали да създават преференции за електромобили....пълен смЕх!

  10. 10 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 895 Неутрално

    ПЪРВИ ЩЕ БЪДАТ ТАКСИТАТА. ТЕ ЩЕ ПРОПРАВЯТ ПЪТЯ. КАКТО БЕШЕ С АВТОМОБИЛИТЕ НА ГАЗ И МЕТАН.

  11. 11 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1110 Весело

    До коментар [#9] от "tanuco":
    Ние този етап на велосипедите и моторетките почти сме го прескочили.
    Както ще прескочим и електромобилите (по финансови причини).
    И ще преминем направо към елдвигател в дуп*то

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK