
© Reuters
Столичната община обмисля собствениците на електромобили да не плащат за паркиране в т. нар. синя зона, която обхваща пространствата около най-натоварените улици в София. За идеята съобщи зам.-председателят на Столичния общински съвет Мартин Заимов на среща със сдружения за насърчаване на електрическия транспорт в петък.
Безплатното паркиране за електроколи в натоварени градски зони се практикува масово в Норвегия. В Лондон също е имало безплатен паркинг, но напливът кара властите да махнат преференцията. Според Заимов, това е най-лесният за въвеждане стимул за алтернативен транспорт в столица, но допълни, че по-нататък е възможно електрическите возила да бъдат освободени и от данъци за определен период от време или пробег.
През септември транспортният министър Александър Цветков каза, че ведомството му също мисли как да стимулира производството и популяризирането на екологични коли.
Според индустриалния клъстер "Електромобили" липсата на развита мрежа от станции за зареждане на колите на ток спъва търсенето на автомобилния пазар. Едно от предложенията на сдружението е чрез обществени поръчки общинската администрация и държавните институции да се оборудват с екологосъобразни превозни средства и станции, което да отключи и потребителския интерес.
Сред обсъжданите идеи е екоавтомобилите приоритено да се зареждат с ток от възобновяеми източници, обясни председателят на клъстера Илия Левков. От министерството на икономиката обаче засега не приемат предложението да влезе в новия закон за зелената енергия.
В момента електрическите автомобили струват поне 30% повече от обикновените коли с бензинов или дизелов двигател. Инвестицията в нискоемисионно, но по-скъпо превозно средство се изплаща от евтиния превоз, твърдят от клъстера. За 100 км един шофьор ще плати 2.20 лв при сегашните цени на електроенергията, посочи Кръстьо Морев от фирма "Транспортна електроника", който сам е преобразувал стария си автомобил в електрически. Засега в България има около 50 такива коли.
Росен Радославов
Рейтинг: 1387 Неутрално..........Засега в България има около 50 такива коли.......
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoИ колко от тях са в София?
Малко преждевременно обещание.
xmm
Рейтинг: 1034 ЛюбопитноИ колко електромобила има в България,че да мислим за паркирането им?
xmm
Рейтинг: 1034 ВеселоДо коментар [#1] от "Руслан 21":
Еййй,изпревари ме!
опа
Рейтинг: 418 НеутралноФишек ....
soulwax
Рейтинг: 521 НеутралноНа мен не ми е известно в София да има станция за подмяна и зареждане на такива автомобили.От няколко години насам в България има няколкостотин собственици на стари дизелови автомобили,които благодарение на приспособление за двигателя се движат с използвано олио.Според мен трябва да се помисли за тях,освен това трябва да се изградят станции за зареждане с използвано олио.
Цецо
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#5] от "radioglava":
Covid live matter. Stop the genocide.И аз исках да попитам колко станции за зареждане на електромобили има у нас. Другите страни инвестират в такива станции и след това мислят за другото. Но у нас властта все иска да покаже загриженост за без пари.
Росен Радославов
Рейтинг: 1387 ВеселоДо коментар [#3] от "xmm":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando+++++
Рейтинг гоня аз, кво да праиш.
Росен Радославов
Рейтинг: 1387 ВеселоДо коментар [#6] от "Цецо":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoЩо бе, пускаш разклонителя от терасата и си готов. Ще се намерят и предприемчиви хора навсякъде в БГ и тази инвеститиция ще си я спестим. Е, по скъпо ще купуваме тока, но пазар, кво да правиш.
tanuco
Рейтинг: 213 НеутралноВместо да "мислят" за несъществуващите в България електромобили, да помислят как да разкарат всички 25+ годишни автобуси от автопарка на СКГТ, защото голяма част от тях не само че са опасни за пътниците, а отделят СО2 като от малка ТЕЦ.
То една истинска велоалея изградена няма, 1 светофар за велосипедисти или мотористи няма, тръгнали да създават преференции за електромобили....пълен смЕх!
Само Левски
Рейтинг: 895 НеутралноПЪРВИ ЩЕ БЪДАТ ТАКСИТАТА. ТЕ ЩЕ ПРОПРАВЯТ ПЪТЯ. КАКТО БЕШЕ С АВТОМОБИЛИТЕ НА ГАЗ И МЕТАН.
skara
Рейтинг: 1110 ВеселоДо коментар [#9] от "tanuco":
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Ние този етап на велосипедите и моторетките почти сме го прескочили.
Както ще прескочим и електромобилите (по финансови причини).
И ще преминем направо към елдвигател в дуп*то