Водещи европейски компании искат съкращаване на емисиите в ЕС с 30% до 2020 г.

72 водещи европейски компании призовават ЕС да приеме цели за намаляване на вредните емисии с 30%  до 2020 г. спрямо нивата от 1990 г., съобщи природозащитната организация WWF. Според досега заложените цели това съкращение трябва да е с 20%. Компаниите изразиха своята подкрепа за справяне с климатичните промени в специална декларация, призоваваща за запазване на конкурентоспособността на ЕС и изграждане на нисковъглеродна икономика. 


Автори на инициативата са Климатичната група, университетската програма на Кеймбридж за устойчиво лидерство и международната природозащитна организация WWF. Документът ще бъде разпространен в Европейския съвет по околна среда на 21 юни. Поводът е предстоящото на 23 юни в Европейския парламент гласуване за промяна на досегашната цел за преодоляване на климатичните промени.


В цифрово изражение зад подписите на компаниите стоят повече от 3.8 млн. работници и служители и годишен оборот от над 1 трилион евро, което е равно на общия брутен вътрешен продукт на Полша, Швеция и Австрия. Това са компании от различни сфери на икономиката, всяка от които среща проблеми, причинени от климатичните промени.




Според тях по-активните мерки за справяне с климатичните промени като например насърчаване на производството на възобновяема енергия и повишаване на енергийната ефективност биха могли да намалят нуждата от внос на нефт и газ с 45,5 млрд. евро до 2020 г. Засилването на мерките за борба с климатичните промени ще доведе до създаването на нови работни места. Изчисленията сочат, че до 2020 г. броят им може да се покачи с 6 млн., се казва още в декларацията.


"Тези компании показват на практика, че борбата с климатичните промени и икономическият просперитет са взаимносвързани. По-силната политическа рамка е в интерес на икономиката заради инвестициите и възможностите, които тя може да отключи. В този смисъл запазването на сегашната цел от 20% намаляване на емисиите до 2020 г. неминуемо ще доведе до задълбочаване на опасните промени в климата. Поставянето на цел от 30% е по-добро в икономически аспект и затова е логично то да бъде възприето", твърди Тони Лонг, директор "Европейска политика" на WWF.


Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    И кои са тези компании?

  2. 2 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    До коментар [#1] от "Хи-хи":
    Производители на перки, соларки, живачни лампи и банки и застрахователи, разбира се.
    За цвят няколко поделения на Кока-кола, Икея и гуглето
    Е, те тука по-долу са:

    The following businesses have explicitly supported this Declaration so far:
    Acciona, Adolfo Dominguez, Allianz, Alpro, Arjowiggins graphic, Arkadin, ASDA, Atkins, Aviva, Aviva Investors, Barilla, Better Place, BNP Paribas, Boralex, BSH Bosch Siemens Hausgeraete, British Telecom, BSkyB, Capgemini, Carrefour, Centrica, Climate Change Capital, Coca-Cola Enterprises, The Coca-Cola Company, Coca-Cola Hellenic, Crédit Agricole, Danfoss, Danone, DHV Group, DONG Energy, Electrolux, Elopak, Eneco, Eurostar, F&C Asset Management, Ferrero, First Solar, Google, H&M, If P&C Insurance Company Ltd, IKEA, InterfaceFLOR, John Lewis Partnership, Johnson Controls Inc, Kingfisher, Lafuma, Mango, Marks and Spencer, National Grid, Nestlé, Nike, Nokia Siemens Networks, Novo Nordisk, Philips, PUMA, Rockwool, RSA, Scottish and Southern Energy, SKAI Group of Companies, Sony Europe, Standard Life, Sveaskog, Swiss Re, Thames Water, The Co-operative Group, Tryg, Unicredit, Unilever, United Biscuits, Velux, Vestas, Vodafone, WSP Group.








За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK