Европейски фирми плащат на служителите си да карат колело

Тази снимка се разпространява под Creative Commons лиценз<br />

© аNanataB

Тази снимка се разпространява под Creative Commons лиценз



Да ти дават пари, за да ходиш на работа с колело, може да звучи прекалено хубаво, за да е истина, но това е част от все по-популярна схема за пътуващите до работа в цяла Европа, пише Ройтерс. Работодателите в Белгия, Холандия и други европейски страни плащат допълнително на служителите, ако те идват на работа с велосипед. Фирмите и компаниите плащат за всеки изминат километър, като целта е да се насърчи грижата за околната среда и по-здравословен начин на живот.


На колездачите се плащат 20 евроцента на километър в Белгия, в Холандия получават 15 цента, а във Великобритания велопривържениците могат да получат до 32 цента на миля, като тези "приходи" не се облагат с данъци.


В Белгия, където колоездене е изключително популярен начин на придвижване, участие в схемата са взели повече от 270 000 души в сравнение с 140 000 през 2006 година, сочат данни на Министерството на финансите. Това означава, че белгийският данъкоплатец е заплатил 43 млн. евро на тези, които са карали велосипед до работа. "По-високите цени на петрола и загрижеността на хората за околната среда допринасят за това да има повече велосипедисти на пътя", казва Дитер Шноуверт, координатор на велосипедната схема в Белгия.


Един от най-успешните корпоративни привърженици на схемата е белгийската верига супермаркети Colruyt, която прилага схемата от четири години и вече има 2100 участници.
Colruyt осигурява на тези служители, които живеят до 7 км от работа, велосипеди и се грижи за тяхната поддръжка.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 541 Неутрално

    На българина дори да му плащат 10 лева на километър няма да се откаже от 20 годишната си таратайка!

  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    "На колездачите се плащат 20 евро цента на километър ..."

    Значи ако живея на пет километра от работата си, ще ми дават по 2 евро на ден. Ето това се казва финансов стимул, особено ако получавам 4000 евро на месец.

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на jrachev
    jrachev
    Рейтинг: 1326 Любопитно

    Хех.. дали ще стигне тази вълна до нашата мила родина или ще спре някъде на югоизточната Германска граница

    Важното е как се позиционираш
  4. 4 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#1] от "Алекс":

    При тотално сбъркана ценностна система как искаш да се откаже

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  5. 5 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1582 Весело

    Ето това е комунизъм, а не като при нас. Сега аз ходя и се връщам от работа, пеша! Около 10 километра на ден, колко ли ще ми дават!

  6. 6 Профил на racho
    racho
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Много, много, много хубава практика!

  7. 7 Профил на mahaji
    mahaji
    Рейтинг: 466 Разстроено

    Трябва да съдя държавата за пропуснати ползи.
    Днес щях да съм богат човек

    Ще разчистим боклуците, когато измрат на червените внуците!!!
  8. 8 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Значи в Дойчланд може да си свляш от данъците пътя до работното място... не само с кола, но и с велосипед....

    А иначе тез фирми май ти плащат пари да въртиш педалите за да си спестят паркомястото.... Например вместо да ти плащат там 100 евро / мес. за паркоместо ти дават 50 да въртиш педалите....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  9. 9 Профил на rude
    rude
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    А тук в България, могат да ти забранят да идваш с колело ... ако работиш в магазин, случайно да не изцапаш някоя стена (на бившата месторабота на приятелката ми) Така трябва да се подхожда да се насърчават хората да карат колело, не за 2 км до работа да си палят колите ....

    Music is life. Life a fun one. Listen to SKA
  10. 10 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#5] от "ban":

    Те сега те гледат сякаш си терорист,когато отидеш да си получаваш заплатата и се чудят как да ти я намалят,
    а ние говорим за плащане при транспорт с влосипед.

    Е,да,разбира се.
    Статията има в предвид белите държави,а не нашата бананова република.

  11. 11 Профил на Eric Cartman
    Eric Cartman
    Рейтинг: 581 Весело

    Добро решение за всички, на които телесната миризма не пречи на изпълнението на служебните задължения.

    Is there no standard anymore?
  12. 12 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Значи основата предпоставка за масовото използване (като в Холандия) на велосипеди е градът да е равен и да няма баири...

    След това идват велоалеите (ако може да са напълно отделени от автопътя).... и метеорологичните особености... да не е екстремно студено или горещо... и как населението възприема колоездачите...

    Аз като ученик в Гьотинген през 1991 г. карах само велосипед... дори и при минус 15 градуса (целизий)... и ми се вкоченясваха ръцете на кормилото... и после кат влезеш в някоя сграда и се здрависаш с хората с леденостудената ръка... и те се втрещяват....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  13. 13 Профил на ioanov
    ioanov
    Рейтинг: 409 Весело

    Като си нямат Б.Б. да им построи метро, така ще е.

  14. 14 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 753 Неутрално


    Нищо особено.
    Да речем 10 км разстояние до месторабота, отиване и връщане = 20 км х 27 работни дни х 0.2 евро = 108 евра = 212 лева .


    А , в България дори минималната заплата е 240 лв.
    При това ти я дават, независимо с какво ходиш на работа.
    Кога ще ни стигнат нас ,
    холандците ? ...

  15. 15 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#11] от "Eric Cartman":

    Аз съм в Белгия. Живея в Брюж и работя в Остенде. Това 26 км в едната посока, взимам ги за един час. В работата си имам шкафче и баня, телесната миризма се усеща в обществения транспорт, а не в офиса.

  16. 16 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#15] от "Димитър":

    Митко , аз да попитам тез жителите на Брюж как коментират филма "Виж Брюж и умри" ? Това е голям филм.... със страхотна музика...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  17. 17 Профил на гого
    гого
    Рейтинг: 524 Любопитно

    А дали ако и в България фирмите и държ. администрация плащат на служителите си по 20 стотинки на километър,за да се придвижват до работните си места с велосипеди, служителите щяха да въртят педали?

  18. 18 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#12:"KOBOLD"]. и как населението възприема колоездачите...[/quote]

    Колега, откога не сте се прибирал в България ?
    Пробвайте да се придвижите с велосипед поне пет километра из улиците на Варна и София и
    ще научите от останалите участници в движението толкова нови думички, за които не сте и подозирали, че съществуват в българския език ...

  19. 19 Профил на Стария Бен
    Стария Бен
    Рейтинг: 466 Неутрално

    В Европа плащат на служителите си, за да идват на работа с колело. А тука и за свършена работа не плащат...

  20. 20 Профил на Eric Cartman
    Eric Cartman
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#15] от "Димитър":

    Your mum must be really proud. Шегувам се.

    Несериозно е да очаквате от хората да имат физическата възможност, камо ли желанието за подобни подвизи. Колко хора могат да изминат 50 км на ден с велосипед? Колко хора имат 4 допълнителни часа за въртене на педалите, преобличания и обезмирисителни душове? Какво правят хората, чиято работа изисква официално облекло? Да си нося костюма в раница ли?

    Is there no standard anymore?
  21. 21 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#18] от "trifon74":

    Значи аз в България идвам по работа поне четири пъти в годината и мога да кажа че велосипедистите за мен са герои... да карат при такава обкръжаваща среда... дори се налапват с прахоляци и сажди от автомобилите...

    За мен основния начин на предвижване в София и пеш... понякога трае повече от час, но все пак се предвижвам... дори и бавно но с точно определената постоянна скорост...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  22. 22 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#20] от "Eric Cartman":

    Ако е наравно става.... 50 км са малко множко но 30 км... е съвсем нормално... дори без изпотяване... аз съм изминал няколко десетки хиляди километри докато бях студент... и дори на работа (колата стои паркирана) ходех и имаше малко баирче... и там оплезвах език...

    Но ако е равно... и минаваш през гори или до някоя река - това е най-добрият начин за предвижване.... всичко останало е ташак... но трябва да е равно...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  23. 23 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    Това са картини от един друг свят. Ние сме години след тях. Първо да направят велоалеи, които позволяват свободно придвижване из града - било столицата или друг такъв. После - да премахнат уличните кучета. След това - редовно да чистят и мият улиците. Тогава системното ползване на велосипед ще има стопанска и здравословна логика. Другото е риск за живота, по един или друг начин, в негостоприемна урбанизирана среда.

  24. 24 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 696 Неутрално

    .... затова са БЕЛИ държави .... стимули -финансови, осигуряване на здравословна среда, здраве за хората, чрез спорт ...

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  25. 25 Профил на Джефри Лебовски
    Джефри Лебовски
    Рейтинг: 1441 Гневно

    Койт' може - кара, койт' не може - се вози!

    :P

    Whatever you like !
  26. 26 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    До коментар [#24] от "Georgi Yordanov":

    Така е. Интересното е, че дори в Шанхай, град няколко пъти по-голям от цяла България, велодвижението е доста актуално, както и това с мотопеди - задари усиления трафик и задръстванията. Ние сме... неясно къде при тези реалности.

  27. 27 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 764 Неутрално

    В България трябва да плащат и застраховка живот.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  28. 28 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Много е важно да си с напомпил гумите на колелото на камък... едно 5 бара... и като е равно и колелото си върви само... трябва само да му биеш спирачки от време на време...

    В Дойчланд в някъв малък град снимачката беше щракнала велосипедист с там 80 км / ч. и го бяха публикували в местния вестник дали някой може да го разпознае за да го глобят (и вземат шофьорската книжка на колата)...

    Има държави в които и за велосипед си трябвало книжка...

    В Дойчланд май беше така, че като велосипедист може да караш с до 1.2 промила, а като пешеходец няма ограничения - може да си ходиш пиян-залян по улицата... няма проблеми...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  29. 29 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Това е чудесно но не става само с ядене, трябва и акъл, т.е. инфраструктура. Ако не можеш да караш безопасно по велоалеята и няма къде да си оставиш колелото без да ти го откраднат, тогава само се преструваме, че правим нещо.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  30. 30 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    А гражданска отговорност плащат ли като колоездачи?
    Че според КФН се полагаше, което си е и съвсем резонно де.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  31. 31 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    ...пък у нас много фирми (особено в шивашката индустрия) плащат на служителите си толкова, че не колело, а ролкови кънки да яхнат!

  32. 32 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2044 Весело

    Заглавието е неточно. Трябва да бъде:"Фирми в Европа А плащат на служителите си да карат колело".
    В Европа Б няма такава практика.

  33. 33 Профил на jrachev
    jrachev
    Рейтинг: 1326 Любопитно

    Някой дали има идея дали се предлагат облекчения за фирми, които имат подобна "залена" политика в БГ?

    Важното е как се позиционираш
  34. 34 Профил на mara
    mara
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Страхотно е!, пращайте на HR-ите да черпят опит!

  35. 35 Профил на demolition
    demolition
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Супер яка инициатива. Ако стане в БГ и в нашите съседки ще се разрасне и бизнеса на "dragbicycle" (тъй като са качествени и прилични цени) ще се развие и ще почнем да изнасяме и ... с 2 думи - ще има промяна към положително

  36. 36 Профил на panagurec
    panagurec
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#28] от "KOBOLD":

    В Холандия издават разрешително за каране на велосипед. В Амстердам ако нямаш такова не можеш да караш по велоалеите на големите пътни артерии. Можеш само в централната туристическа част

  37. 37 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 581 Неутрално

    За мен би било достатъчен стимул просто да има съблекалня с душ, за да ползвам колело, защото така или иначе е доста по-приятно отколкото с кола или градски транспорт. Проблем за София обаче е инфраструктурата.
    Вчера около 3 часа по обяд обикалях с колелото София да свърша няколко неща и трябваше постоянно да импровизирам маршрути и по големите улици да се оглеждам да не ме отнесе някой. Направи ми впечатление в Младост са направили велоалей с отделна настилка, маркировка и в различен цвят, което е похвално, но самите велоалей ми се стори, че почти не пресичат кръстовища и улици, т.е. ако ги следваш ще се въртиш в кръг. Така реално само в отделни участъци може да ги ползваш, но ако искаш да стигнеш някъде няма как да разчиташ само на тях.

  38. 38 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Забравих да добавя за тези, които обясняват, че не всеки има физическата кондиция, за да ползва велосипед. С един месец въртене на колело всеки може да навлезне във форма независимо от възраст, тегло и т.н. и ще се чувства много по-жизнен и енергичен, а пък и при режим на хранене и повечко навъртяни километри и телосложението ще се промени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK