Перник планира електробуси в градския транспорт

Община Перник е разработила пилотен проект за 8 електробуса, които да станат част от системата на градския транспорт. Това съобщи по време на конференцията "Електрическите превозни средства" Илия Левков, председател на управителния съвет на Индустриален клъстър електромобили. Организацията е партньор по проекта, който кандидатства за финансиране по европейската програма Life+ и вече e минал оценка на първи кръг в Министерството на околната среда и водите. Очаква се през пролетта на 2012 г. да стане ясно дали е одобрен от ЕК.


Иван Искренов, директор "Икономическо развитие, управление на собствеността и европейски проекти" в община Перник, обясни по телефона за "Дневник", че проектът е първи по рода си в Европа. По думите му електрическите автобуси са предвидени да изминават по 500 км с едно зареждане и ще бъдат изработени в България. Според Илия Левков част от тях ще бъдат преобразувани автомобили с двигатели с вътрешно горене.


Таксиметрова компания ще тества таксита на ток




Изпълнителният директор на "ОК Супертранс" Людмил Лазаров съобщи, че компанията му планира да купи пробно няколко електромобила, които ще се движат като таксита в София. Така по думите му фирмата ще си изясни най-добре доколко са удобни и рентабилни за таксиметров превоз.


В момента повечето таксита в София са оборудвани да се движат на метан, който е евтин и също е сравнително чист, тъй като при изгарянето си отделя по-малко въглеродни емисии от бензина. В ЕС обаче в момента се обсъжда промяна в данъчното облагане на горивата, така че то да взема под внимание енергийното им съдържание. Резултатът от подобна промяна ще бъде, че метанът вече няма да е толкова изгоден, обясни Юлиян Николов, директор "Икономическа политика" в министерството на икономиката.


Людмил Лазаров обясни за "Дневник", че не очаква подкрепа от държавата под формата на субсидии или някакви облекчения за електрическите превозни средства, които компанията му планира да използва. Недоволен е единствено че институциите от години отказват да изпълнят молбата на таксиметровите превозвачи за промяна в наредбата за автомобилния транспорт, която да даде право на компаниите да боядисват екологичните си автомобили с цвят, различен от жълтия. По думите му това би дало възможност приносът им за чистотата на градския въздух да стане по-видим, както е в други европейски столици.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1006 Весело

    Перник е градът !

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  2. 2 Профил на читател
    читател
    Рейтинг: 636 Весело

    До коментар [#1] от "Forbidden Evil":

    Градо по-скоро.

    "Man will be what he was born to be, free and independent" - John F. Kennedy
  3. 3 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Николай Коперник е написал "За въртенето на небесните сфери", а Община Перник се кани да напише "За няколко ампера повече"... Ако последното не е само предизборен кьорфишек, ще е забележително!

  4. 4 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1006 Весело

    До коментар [#3] от "Twinston Myth":

    Като прочетох поста ти, се замислих дали пък Николай КоПЕРНИК не е от Перник ?

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  5. 5 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1102 Весело
  6. 6 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1044 Весело

    Електробуси? В Перник?!
    А винкеу?!!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  7. 7 Профил на wildwife
    wildwife
    Рейтинг: 636 Весело

    Еуектричка , еуектробуси уеуе уеуе

    "Вече видяно"
  8. 8 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 670 Весело
  9. 9 Профил на genghis
    genghis
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Хубаво. Модерно... Но може ли да ми обясни някой, какво е предимството на скъп електробус, с безобразно скъпа експлоатация и инфраструктура, пред евтин тролейбус с евтина контактна мрежа?

  10. 10 Профил на email
    email
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#9] от "genghis":

    Що ми се струва, че нещо бъркаш? Първо - предимството е, че си отвързан от контактната мрежа и не си зависим от нея... но кое да му е по-скъпото на един електробус пред тролей когато са едно и също и коя е по-скъпата експлоатация? Разликата помежду им е, че единия ще си има енергоизточник на борда, който разбира се не е евтин, но все пак?!

  11. 11 Профил на email
    email
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Май ще трябва да се преселвам в Перник... идеята за градски електротранспорт е много удачна. Защото един автобус движещ се по една линия изминава всеки път едно и също разстояние на ден... което е идеално за планиране на зарядния процес на акумулаторните батерии. При такситата е малко по-сложно защото не се знае колко километра ще измине на ден за да си планират оптимално зарядния процес... но тук идва другата идея която е на поне 30 години и е перфектна за возила тип обществен транспорт... вместо да се чака заряд на изтощените батерии те се подменят с новозаредени в "бокса" и газ обратно на трасето... а зарядния процес може да трае и часове това вече не бърка никого.

  12. 12 Профил на genghis
    genghis
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#10] от "email":

    Тц. На превозно средство, което се движи по линия, независимост не му трябва или поне му е нужна пренебрежимо рядко.

    Цената на експлоатацията е много висока - най-вече заради ограничения живот на скъпите акумулатори. Те са консуматива, който убива всеки опит за постигане на икономическа изгода. На съвременния етап, без държавно дотиране, електромобилната идея е ялова.

    Да не говорим за инвестиционни дреболии като сервиз, рециклиране и т.н...

    Тролейбусът е несравнимо по-евтин начин за решаване на същия проблем, но недостатъкът му е, че не е "модерен" и никой няма да се облажи дебело от него.

  13. 13 Профил на Ognyan Gerassimov
    Ognyan Gerassimov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Супер! Също и с каква технология? Има и такива на супер-кондензатори е зареждат кондензатора на всяка спирка но това е почти мигновено. А ако имат и литиево-йонни ще е необходим локален доставчик. Т-е батериите да се рециклират по спецификация а не за всяка батерия да се чака внос. Литиево-йонните стареят от топлината ... Решаването на въпроса с батериите чрез локален доставчик който да може да ги рециклира може да направи този тип начинание успешно не само за автобусите но и за такситата (градските).

  14. 14 Профил на Ognyan Gerassimov
    Ognyan Gerassimov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    [quote#12:"genghis"]Тролейбусът е несравнимо по-евтин начин [/quote] Има още по-евтин, разказваха ми за Китай, че имало автобуси които зареждат като пристигнат на спирката, зареждането става практически мигновено (т-е не чакаш) защото енергията се съхранява във супер-кондензатор - предостатъчна да пристигнеш до съседната спирка. Спестяваш нуждата от жици както при тролея а и е лесно на пренасочиш маршрута ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK