Екоактивисти организират пред общината протест срещу нов път в Борисовата градина

Екоактивисти организират пред общината протест срещу нов път в Борисовата градина

© Цветелина Николаева



Протест срещу строежа на нов път в Борисовата градина организират граждани и екологични сдружения днес сутринта пред Столичната община непосредствено преди заседанието на общинския съвет.


На него трябва да се гласува решение за изграждането на нов път през местността Погребите в парка. За направата му ще бъдат изсечени 250 дървета за направата му, предупреждават организаторите.


"Световната практика доказва, че строежът и разширението на пътищата не постига целта да се облекчи трафика и задръстванията, а напротив – насърчава се автомобилния транспорт", казва Деница Петрова от "Грийнпийс".




В тази връзка "За Земята", "Велоеволюция" и "Грийнпийс" подадоха преди ден протестно становище до кмета Йорданка Фандъкова, с което настояват са преустановяване процедурата по одобрение на плана.


"Плановете за нов път рязко контрастират с обещанията на Столичната община да развива алтернативни на автомобила видове транспорт – обществен транспорт, каране на велосипед, ходене пеша," се казва в писмото.


"Дневник" ще търси за коментар вносителя Петър Диков.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    вижте на какво прилича бул. Македония и ще ви стане ясно отношението на Фандъкова и Диков към зеленината на София !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Ами, ако не искате път, може метро. Бойко им разбира и на двете.

  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА моди мерси за отЛИЧНОТО ти отношение":

    Още ме е яд за бул.Македония.

  4. 4 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Алоу редактора пак спи непробудно!
    "За направата му ще бъдат изсечени 250 дървета за направата му, предупреждават организаторите."

    Подпис - електронен ;)
  5. 5 Профил на Usted
    Usted
    Рейтинг: 396 Неутрално

    От Борисовата/Ловен/Южен/Запаен парк само се ВЗЕМА.

  6. 6 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 635 Неутрално

    това е между Токуда и Сребърна. Какъв парк е там не ми е ясно. Буряници и храсти. Ако се пусне, пътятще спести хиляди тонове газове на колите висящи в задръстване на Черни Връх и на Хладилника.

  7. 7 Профил на Тошо Корп.
    Тошо Корп.
    Рейтинг: 631 Любопитно

    По това време в Холандия - http://www.wimp.com/cyclepaths/

    краен идеалист
  8. 8 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 477 Неутрално

    "Еколози организират пред общината протест срещу нов път през Борисова градина"
    Как да не подкрепи човек подобно заглавие.
    Обаче ако случайно е от София и прочете статията стига до думучката "погребите". А съответната местност е дооста далече от Борисовата градина.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":

    преди месец пак сякоха дървета по Македония БЕЗ ДА ЗАСАЖДАТ НОВИ !!! ТИЯ СА ПРОСТО ВРАГОВЕ И НА ГРАДА И НА СОФИЯНЦИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на dimihas
    dimihas
    Рейтинг: 506 Гневно

    Вносителя Петър Диков.

  11. 11 Профил на Backo
    Backo
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Къде са спали тези еколози, когато е приемано това:
    http://maps.sofproect.com/googlemaps/

    Ситуацията е "Късно е либе, мандалото хлопна". Прието, прошнуровано, минал е конкурс, избран е изпълнител и е одобрен проект.

  12. 12 Профил на Stoyan Deckoff
    Stoyan Deckoff
    Рейтинг: 395 Неутрално

    The hell with all that! Всички еко и подобни бързо към родопите, обезлюдени села колко искаш! По-добре там булевард, отколкото гори телилейски, в които сигурно живеят баби яги и вампири!
    Точно там има нужда от булевард.
    Това не означава, че според мен това е единствения начин за справяне с трафика в София - глобяване на неправилно паркиралите, които затрудяват движението по улици и дори булеварди, изграждане на паркоместа, еднопосочни улици и най-вече метро са задължителни, и ако може в по-бързи темпове.
    PS. Не се хабете да ме плюете, ня ма до прочета, отивам на работа и не ми плащат за да кеся във форуми в някакъв офис.

  13. 13 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ама столицата се нуждае от реконструкции и модернизации, а дърветеа и паркове може да се създават.

  14. 14 Профил на finlip
    finlip
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Това материалче си е жива провокация: поради заглавието което е подвеждащо и снимката която няма нищо общо с действителното място.
    За мен този материал е обида към добронамерения читател и показател за изключително ниско професионално ниво на журналиста, редактора и целия колектив.

  15. 15 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Нямаше да е зле да намерите и покажете карта, от която да видим какво трасе се предлага - откъде, докъде, през къде.

    Погребите е мястото, където е тъпият Дисниленд на Берберян и болница Токуда. Тази част от градината не трябваше да се застроява изобщо.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    До коментар [#13] от "drachan":

    Столицата се нуждае от запазването на съществуващите паркове и създаване не нови такива. Столицата се нуждае от истински общинари, които обичат града , а не белчински селяндурки ( Фънди ) или кукумечещи съветници ( Желю Бойчев )

  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    [quote#13:"drachan"]Ама столицата се нуждае от реконструкции и модернизации, а дърветеа и паркове може да се създават. [/quote]
    По твоята логика скоро няма да остане зеленина по света и няма да можем да дишаме. То води до най-отявлено разхищение и тотално унищожение на планетата ни.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 518 Неутрално

    [quote#6:"toshiro"]Буряници и храсти.[/quote]А ето какво е било преди алчните главни архитекти да вземат комисионната (гледай първата снимка):
    http://www.webcafe.bg/id_410899037/slide_1_Aktsiya_sreshtu_noviya_pat_prez_Borisovata_gradina

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  20. 20 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    "Световната практика доказва, че строежът и разширението на пътищата не постига целта да се облекчи трафика"

    Няма значение каква глупост се готвиш да изръсиш! Важното е да се позовеш в началото или на световната практика или на интересите на народа или да цитираш група световноизвестни съветски учени!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  21. 21 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#7] от "Тошо Корпорейшън":

    В холандия е пълно с коли и задръствания... Просто няма рейсове много и са скъпи, и затова се кара колело в града

  22. 22 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Много ми е интересно,тези които не искат нов път как мислят че са се пръкнали тези по които ходят сега.Да не би господ да им ги е създал за удобство както природата.И да им кажа ИДИОТИ докато тази държава изглежда като току що излязла от "Джурасик парк",а не като добре работещ завод,НЯМА ДА СЕ ОПРАВИМ НИКОГА.Погледнете развитите държави.Вие на всяко ново нещо скачате в против!!!

    sdg
  23. 23 Профил на Мадлен
    Мадлен
    Рейтинг: 450 Весело

    Борете се софиянци за опазването на Борисовата градина, докато Борисов не я е превърнал в магистралка

  24. 24 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#20] от "tribiri":

    Да бе да, именно съветски учени.
    Как си с английския? Прочети поне това http://www.nber.org/papers/w15376.pdf?new_window=1 Не е най-доброто, но е едно от най-сбитите, с достатъчно солидна статистическа информация. Да, "строежът и разширението на пътищата /вътре в града/ не постига целта да се облекчи трафика" и да, това е прието и известно още от 80те години. Именно заради това в нормалните държави се хвърлят маса средства да се задържи интензивния трафик ИЗВЪН силно урбанизираните зони. Ама чукча е писател, не е читател.

  25. 25 Профил на Дани Савов
    Дани Савов
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#6] от "toshiro":
    ++++++++++++++++


    HIRO
  26. 26 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    Къде бяха "Грийнпийс" когато 1000 дка. дървета бяха изсечени в местността "София Ленд- Токуда" ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  27. 27 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    [quote#6:"toshiro"]пътятще спести хиляди тонове газове на колите висящи в задръстване на Черни Връх и на Хладилника. [/quote]
    А също така и ще провлече повече клиенти за новостроящия се МОЛ което и основната цел на занятието .
    Едрата корупция прозира винаги когато около такива обекти с парите на данъкоплатци се изгражда прилежаща инфраструктура.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  28. 28 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Поздравления и успех на организаторите!!!

    ... празно питащите, а и големите многознайковци - отделете се от клавиатурката и отидете да запазите зелените дробове и картинка от любимата ви столица, че скоро ще гледате зелено само през бинокъл!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    [quote#3:"deaf"]Още ме е яд за бул.Македония. [/quote]
    Кога ли кмет на София ще може да обясни какво става с парите от сините зони и глобите на паркиралите върху зелени площи ???
    Знам поне 20 местнца на които тревичка никога не е имало и от СО не са дали и 1лв за озеленяване но всеки ден пишат глоби за паркирали там коли !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#21] от "jori":

    Обществения транспорт в Холандия може да не е перфектен, но има достатъчно гъста мрежа от "рейсове" плюс метро и трамваи. Билетите са скъпи, но и стандартът е доста висок.
    Ето, увери се сам. http://en.gvb.nl/reisinformatie/plattegronden/Pages/Lijnennetkaart.aspx
    Но паркирането, особено в центъра на градовете, е ужасно скъпо удоволствие.
    Привързаността на холандците и изобщо северноевропейците към велосипедния транспорт не може да се обясни с чиста икономическа принуда. Въпрос е и на държавна политика, и на мотивация, и на манталитет.

  31. 31 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#30] от "antistatik":

    живея в холандия от много време и много добре знам причините... караш колело защото с кола е по-бавно, по-скъпо, и много от рейсовете са на по 30 мин... да не мислиш че е много хубаво при -10 градуса и вятър да караш по 10 км до работа?че и повече.

  32. 32 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1505 Гневно

    Добре де, не им ли приседна на МУТРИТЕ от СОС и Диков&Ко.
    Първо отхапаха сериозно парче от "Погребите" - сега там са Токуда и руините на София Ленд. Сега работят усилено за доопоскване на зелените пространства в София.
    Парите са "усвоени" от правилните фирми, въздухът е о6те по-осран. Не се съмнявам че продажен чиновник "6те каже че екологията няма да пострада", и бития си е бит - и духовност на българския народ!
    ИЗРОДИ!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  33. 33 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    По-добре пътища, отколкото задръствания и тонове изгорели газове по кръстовищата.

  34. 34 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 578 Неутрално

    А някой замисля ли се защо тази част на парка е оставена в това състояние? За да може по-лесно тиквите да кажат - там са бурени, трябва път! Това е ужасно!

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#20] от "tribiri":

    Всъщност, конкретно в случая това не е глупост, а съвсем верен факт. Просто не е рзултат от първосигнална логика, а от малко повече мислене.

    Да уточним какво се случва - герберастията беше обещала проект с тунел под Южния парк и развиването на Вапцаров като ринг. Затова и направиха естакадата при ТВ кулата. Обаче се оказа, че пак не са сметнали добре и пари за тунел няма. Затова сега ще изсекат малкото останал парк (който баш Диков утрепа със София Ленд), за да не си личи много ефекта от липсата на адекватно планиране. Пък като бонус, некоя приятелска фирма ще усвои едни пари.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 709 Неутрално

    До коментар [#7] от "Тошо Корпорейшън":

    Хайде,софиянец ще зареже колата си и ще върти педалите 10-15 километра????Може и да стане в някое друго време......

  37. 37 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    [quote#15:"the_sceptic"]Погребите е мястото, където е тъпият Дисниленд на Берберян и болница Токуда. Тази част от градината не трябваше да се застроява изобщо. [/quote]
    Кражбата върви посред бял ден, но на никой ЯВНО не му пука особено много, по простата причина че в БГ НЯМА ГРАЖДАНСКО об6тество!
    Откраднаха част от "Погребите", както и част от *жния парк; сега се канят да ражат от Западния парк, както и друго парче от Погребите. Овцете гледат и блеят докато ги стрижат. И после са чудят че са бедни, а територията огрухана...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  38. 38 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 506 Весело

    Верен удар удара спокойно гони,
    екнат сънните гори;
    а скалата пука, цепи се и рони
    в кехлибарени искри...

    — Хей, другарю, ти какво решил си с чука!
    С тоя трясък и искри?
    — Аз ли? Път ще се прокара, друже, тука,
    нов път в тези канари!

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  39. 39 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 506 Неутрално

    софиянци,не му мислете много,хасфалта е албански и е изгодно купен)

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#36] от "miho45":

    Ми очевидно се случва, при все нулевите условия за това.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#31] от "jori":

    Ами карам колело, само че в Германия. Използвам транспорт или кола само студените 3-4 месеца в годината, въпреки че градския транспорт тук е много добре организиран.
    Велосипедният транспорт не може да е основен. Факт. Той винаги е допълващ. И обикновено е както причина, така и следствие на добър градоустройствен климат. Там, където има достатъчно развита зелена система, хубави тротоари и добре организиран трафик има място и за алеи, и за велосипедисти. И хората имат желание да карат колело. Там, където пътищата са тесни, задръстено е с прах и трафикът е хаотичен, малко хора са мотивирани да използват велосипеди.
    Така че велосипедните алеи не са пенкелер.
    Само че хубавия градоустройствен климат няма да се получи, ако силом се набутва още трафик в Центъра. Разширяването на пътната мрежа вътре в градовете не води до разтоварване на трафика, а до още повече трафик. Доказвано е хиляди пъти, тонове хартия има изписани по темата. Само нашите псевдоурбанисти не са го чували още.

  42. 42 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#15] от "the_sceptic":

    Тоя Дисниленд май не е на крадливата арменка, а оня Неински - сегашния титуляр на труженичката-международника Надка и беше направен с идеята да се усвои мястото за по-нататъшно строителство. Вероятно затова онова корумпирано нещо Диков иска да прави път там.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  43. 43 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#8] от "asenpp":

    Погребите са точно до семинарията и водонапорнта кула.Точно там е парк.

  44. 44 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3188 Гневно

    До коментар [#33] от "stedim":

    А каво ще дишаш ? Ще гълташ от ауспуха ли?

  45. 45 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1391 Гневно

    Диков трябва със закон да го забранят!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  46. 46 Профил на томат
    томат
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Бързат да направят този път заради мола на Хладилника, който ще отвори през март. Ще облекчи стигането до него и толкова.

  47. 47 Профил на velizario
    velizario
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Абе хора, човека от пост 11 ви е сложил карта, направете си труда, разгледайте я, после поствайте глупостите си. Сигурен съм че 70% от вас не знаят за кое място иде реч, а 90% не са стъпвали там. Обаче са дежурни в коментарите си. Аз с мойте очи виждам че трасето в по-голямата си част минава по бившата жп линия, по Сребърна и по Л. Величкова. Друг е въпроса, че спокойно може да се разшири ул. А. Дуков и по този начин да се свърже с Вапцаров без да се навлиза в гората.

  48. 48 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#36] от "miho45":

    Аз бих го направил ако имаше подходящи велоалей. Засичал съм на бордовия компютър - средната ми скорост в големите задръставания е 13км/ч.

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  49. 49 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Петър Диков на сапун !
    Тия както са имали пари да си построят мол, да си посторят и подземно шосе до него!
    Говори се, че се перат пари, откраднати от МО

  50. 50 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#48] от "vinetu":

    Един велоалей, две велоалеи. Ниакои не мойе да пи6е маи, а?

  51. 51 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Проблемът не е в дърветата, макар така да се опитват да представят нещата. Предлагат го без обществено обсъждане набързо и няма как да им се разминат протестите, просто защото не се прави така.

    Трябват разчети и обществено обсъждане защо е необходим пътя, какви ще са страничните ефекти, няма ли по-добър начин да се постигне целта, за която уж се строи. Алтернатива би била велоалея или веломагистрала. При всички ремонти на пътища такива така и не се правят в този район, а биха улеснили много достъпа особено до центъра (с колело е най-бързо в центъра, макар да е опасно в момента точно поради липсата на качествени велоалеи).

    Например, какво пречи да има велоалея от Драгалевци до Попа, място има и би накарало доста хора да оставят колите. Освен това, кръстовището на Черни връх и Сребърна е затворено за ремонт след като преди 2 години го ремонтираха основно (сега заради мола там) - кой планира ремонтите тогава и сега, защо никой не помисли за велоалеи и тогава, и сега?

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  52. 52 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#47] от "velizario":

    Важното е да се пречи на мутрите да си строят молчетата, а лизача им Петър Диков да бъде пратен на о-в Белене

  53. 53 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#11] от "Backo":

    Никога не е твърде късно да се направи мръсно. На тая мутренска подлога Петър Диков е време да ѝ се забрани да пристъпва до София

  54. 54 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Гневно

    До коментар [#13] от "drachan":

    От двете страни на Младост има празни пространства, паркове няма, защо не се създават? Защо едно паркче от 2 декара не го правят вече 7 години? Откак Тиквата стана кмет, обеща че до зона Б5 ще направят парк?
    Виж обратното правят - затвориха София ленд, опитват да застроят Южния парк от юг, Западния парк, на местото на София ленд да дигнат три небостъргача, сега да правят път през парка.
    И кой все ги иска тия неща?
    П Е Т Ъ Р Д И К О В !!!!! !!!!! !!!!!

  55. 55 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално
  56. 56 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#6] от "toshiro":

    Построй си го на село, entendido ???

  57. 57 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#45] от "ПАВЛА":

    Да го лишат от гражданство и да го пратят в Кайро, да се научи на градостроителство ...

  58. 58 Профил на chiefwhitecloud
    chiefwhitecloud
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Мдааа, в градоустройствения план (вж. пост 11) действително е предвидена такава улица, но не изглежда като да е 4-лентова.
    От друга страна тиражирането на "250 дървета" звучи като доста смекчаващо вината обстоятелство. Всъщност за колко площ парково пространство става дума?
    Стряскащото е, че градът се развива за сметка на парковете.
    Вж. жилищна група Южен Парк, урбанизацията на Погребите и на парка в Младост, х-л Хилтън, дори и кръстовището пред телевизионната кула...
    А в случая наистина алтернативи има - напр. вж. коментар 47, или това че на градоустройствения план се вижда, че ул. Филип Кутев ще бъде разширена и спокойно ще може да поема този трафик по въпросната естакада, при положение че кръстовището на Семинарията ще е на две нива.

  59. 59 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#47] от "velizario":

    "Аз с мойте очи виждам че трасето в по-голямата си част минава по бившата жп линия, по Сребърна и по Л. Величкова."

    Сигурно ли е, че предложеното трасе минава оттам?

    Защото на ОУП, към който има линк в коментар 11, трасето не е нанесено.

  60. 60 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#36] от "miho45":

    Михчо, само да те светна че с развиването на велоалеите доста се увеличиха велосипедистите. Аз например карам по 8км до работа. За съжаление през зимата ми е трудно поради здравословни проблеми, но ако нямах такива никога нямаше да се бутам в задръствания и прах (имам доста приличен маршрут до работа).

    Сигурен съм че ако хората имат добър маршрут до работа интелигенцията ще кара велосипеди. Простаци винаги ще има, но ще са екзотика, което е полезно дори и за тях. Трябва да се има в предвид че въздухът в София и с изключително много прахови частици и особено в презастроените зони не е добре за живеене.

    Един Българин
  61. 61 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 915 Неутрално

    От години наред пиша по форумите, че всеки главен архитект на Столицата трябва след завършване на мандата му публично да бъде обесван на площад Света Неделя - той си знае защо.
    Но за г-н Диков не трябва да се чака този момент.

  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#47] от "velizario":

    Защо ни е да гледаме картата, като можем да гледаме проекта?

    http://sofia-agk.com/esoft/planove/disp ... ite-chastI
    http://sofia-agk.com/esoft/planove/disp ... te-chastII
    http://sofia-agk.com/esoft/planove/disp ... ilovski/1/
    http://sofia-agk.com/esoft/planove/disp ... ilovski/2/


    Не е редно да правиш сравнение с жп линията, първо защото тя е недействаща, второ защото тя е метър и половина широка и към момента по никакъв начин не пречи на парка. Естакада с 4 платна е нещо съвсем различно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#56] от "Alpheratz":

    иди ти на село. София е град, а не природен резерват!!!! всеки град си има потребности. Цяла България е зелена и пуста, а зеленоглавите рекетьори в три софийски върби се огледаха.

  64. 64 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#62] от "Тони!":

    Not Found

  65. 65 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#61] от "ppopov_67":

    Е, чак па господин.

  66. 66 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Нистина главната цел на упражнението е да се осигури транспорт до "Парадайз Център". Интересен факт е че този търговски център ползва услугите на фирмата на Диков "ПроАрх".

  67. 67 Профил на chiefwhitecloud
    chiefwhitecloud
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#61] от "ppopov_67":

    аз пък се чудя дали е нормално градоустройството да се решава от архитекти, при положение че техните хонорари се определят правопропорционално от застроената площ, която проектират и в професионалното им израстване мисленето им се формира в тази посока.
    Разбира се, има и изключения, но мисля че това важи за мнозинството.
    Какво друго може да очакваме от тях?

  68. 68 Профил на Аксел
    Аксел
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#63] от "toshiro":Зелените червенушки оревават за един път,а мълчат като смачкани хлебарки за ядрената руска бомба Белене.Защо ли??

    България има ЕДИН европейски политик-БОЙКО и ЕДНА европейска партия-ГЕРБ.Останалото е мафия!
  69. 69 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Едно от малкото неща, за които всяка Европейска столица може да завижда на София, е Борисовата градина - същинска гора в съседство с идеалния център.

    Да не я съсипваме!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  70. 70 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Авантюрата "София ленд" в Ловния парк вече показа, че в проектите, включващи преобразуване на паркове в терени за друга употреба, вкл. пътища, общината само гледа да задоволи нечий аптетит, и да обслужи нечия далавера, а не да подобри градската среда и да реши наболели проблеми.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#64] от "Alpheratz":

    За мое съжаление явно са ги свалили.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#63] от "toshiro":

    Град без зелените си площи се превръща в гето. София няма потребност от това малоумие. Има потребност от съвсем различни неща.
    Но, говорейки за потребности, с удоволствие ще прочета разчетите ти по темата - трафик, пътникопотоци, интезитет, скорост на придвижване, както моментните, така и предвижданите след този проект. Аре давай, защити го?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 73 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#63] от "toshiro":

    Изчезването на зелените площи в градовете не е лошо защото се изсичат дървета. Нито пък в западните градове усилено се развива зелена система само защото всички са мръднали на екологична тема или си нямат достатъчно горички и ливади извън града. Зеленината е основен фактор за добър градски въздух. Въздухът в големите градове в България е много, опасно лош. Преди време имаше класация на Евростат за това. По качество на въздуха в големите градове, България се класира абсолютно последна.
    Очевидно на повечето българи "потребността" да карат и паркират колите си спокойно им е по-важна и от здравето, и от живота.

    До коментар [#68] от "Аксел":

    Напълно си прав. Не трябваше да протестират еколозите, трябваше да протестират всички софиянци. Техните деца се тровят с мръсния въздух, все пак.

  74. 74 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 859 Любопитно

    [quote#8:"asenpp"] А съответната местност е дооста далече от Борисовата градина. [/quote]
    А съответната местност е ЧАСТ от Борисовата градина!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  75. 75 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#6] от "toshiro":

    До някъде съм съгласен с Вас!

    Не ми е много ясно смъсъла от този нов път!
    На практика ще дублира "Вапцаров" бъдещите разширения и продължения на "Сребърна", "Филп Кутев" и "Тодор Каблешков"

    Най-добрия вариант е тунел под "Южния парк" от края на "Вапцаров" /Кошарите/ до "Гоце Делчев"! Скъпо е - но според мен си струва!

  76. 76 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#14] от "finlip":

    Напълно съм съгасен с Вас!

    Това не е журнаистика, а пропаганда!

  77. 77 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#71] от "Тони!":

    Да не са в паника от нещо

  78. 78 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Тази местност е на километри от Борисовата градина. Тя граничи с многобройните офис сгради по бул. Вапцаров. Едва ли някой посещава тази пустош. Правилно е да се подобрят и съкратят връзките м/у кварталите, иначе се получава едно безкрайно обикаляне и задръстване. При нарастването на София не може да не се отсече дърво или храст. Става дума за покрайнините, а не за центъра. На местата на многобройните нови сгради и комплекси също имаше дървета, нали? За какво протестират тези глупци? За всичко. Ами да бяха си стояли на село тогава.

  79. 79 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#73] от "antistatik":

    в южната част на София населението се е увеличило сигурно с 100 000 за десет години. Трябват нови пътища. Въпросът е общината да намери вариант и за нови зелени площи. Трябва диалог. А не като еколозите - стачки ,псувни, заплахи, блокиране на кръстовища. Например в района има доста стари промишлени сгради, общината да ги замени с общински имоти и да ги залеси. Но аз не мисля, че еколозите се притесняват за уюта на местното население, а просто виждат възможност за изява и политически изгоди. Лично мнение!

  80. 80 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#66] от "virgin":

    Това е много интересно ! Както и стъкларникът на Раковска, на мястото на незаконно срутената къща -паметник на Стефан Стамболов !!!
    Проектиран от Проарх преди Диков да стане главен архитект. И построен от собствениците след като стана архитект - собствениците си го събориха незаконно, но без никой копче да им каже по въпроса. Фандъкова още беше заместник кмет, а кой беше кмет всички знаем - тоя дето всякакси поддържа варненската трибуквена групировка.

  81. 81 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#79] от "toshiro":

    Трябва метро линия или бърз трамвай, както и КРАЙ на всяко ново строителство НЕЗАБАВНО.

  82. 82 Профил на αлферац
    αлферац
    Рейтинг: 616 Неутрално

    А като са строили къщи, да са мислили за пътищата. Защото е лесно от парка да се вземе, щото иначе отчуждаването (на чисто нови имоти!!!) ще струва зверски, естевственннно.
    До коментар [#79] от "toshiro":

  83. 83 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Статията и снимката са безсрамна манипулация и долнопробна соц. пропаганда. Погребите са на 5-6 км. разстояние.

  84. 84 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#79] от "toshiro":

    Гъстотата на населението е вследствие на същата безумна политика, както и липсата на зелени площи. Огромна част от София се уплътни и презастрои, без да се остави място за пътна и социална инфраструктура, вместо да се развият някакви нормални стратегии за разрастването й.
    Да, трябват нови пътища, но не самоцелно. Доста хора горе се опитаха да ти обяснят защо. Когато разширяваш потока към Центъра, той неизменно стига до силно презастроената част, където пътната мрежа няма накъде да се разширяват повече. Така че просто тапата се премества навътре. Целта би трябвало да бъде по-голямата част от трафика изобщо да не стига до Центъра. За това не стигат само пътища, ами трябва и смислен градски транспорт, метро, буферни паркинги и прочие.
    За зелената система има огромно значение качеството, не само количеството. Огромни масиви трябва да се засадят с трева и млади храсти, за да достигнат ефекта на декар стара гора.

  85. 85 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Аз се чудя защо тази ЖП линия не се изкупи от Столична община и не се изгради надземно метро или бърз трамвай по линията. Линията е доста дълга и достига до Централна гара. Минава и през квартали, които в момента не се обслужват от метрото (Слатина, части от Изток, Дианабад, та дори и връзка до летището има).

  86. 86 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#84] от "antistatik":

    гъстота е в следствие, че хората искат работа , а не зелени площи! идват в София защото има работа, училища, университети, градска инфраструктура, магазини, болници. Това е град, а не природен резерват. Зелените площи са функция и следствие на потребностите на хората. А не обратното. Дай да направим всяко дърво свещено в София. Цялата страна е пуста и зелена, дай да пречим и на София и накрая един човек няма да остане в България.

  87. 87 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#86] от "toshiro":

    гъстота има, в следствие на лошото планиране. София расте на юг и се гъчка, вместо да расте на север. Северна София е бившата индустриална част..има страшно много място до околвръстното там и може нормална инфраструктура да се изгради, но всичко се тъпче в южна София...гето до гетото.
    Живях в Щутгарт, Германия, там от край до край на града са 25км с кола, доста са, а градът е 600 хиляди души. Работа има, болници има, детски градини има, само плътност няма. Погледни на гугъл мапс да видиш колко зеленина има, колко гори...защо пък там колите не е нужно да се мият всяка седмица, дори моята я миех само напролет и наесен...защото не е мръсно. И въпреки това, че градът е пръснат, транспорт има, много удобен и велоалеи има..и в трамваите и метрото може да се качиш с колело, ако не искаш да катериш баир. Ама там за 25 дървета правиха демонстрация зелените, заради новата гара..някои ги изкопаха и преместиха на друго място, докато трае строежа (подземен) пък после да ги върнат обратно.

  88. 88 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#86] от "toshiro":

    Аха, и никъде другаде по света хората не прииждат към градовете, та затова в нормалните градове в Европа има зелена система и нормален трафик, а у нас - не.
    Това не ти е мач Левски-ЦСКА. Представянето на нещата като "разрастване срещу зелени площи" или "паркове срещу пътища" е адски елементарна и най-лошото - неверна. Не парковете пречат, а малоумното планиране, което действа без стратегия и на парче. Никой не протестира срещу разрастването на града или строежа на нови пътища, протестира се срещу некадърното изпълнение. Има начин един град да е хем добре уреден, хем зелен.
    Според мен най-голямата потребност на един човек е да е здрав. Няма как да гледаш здрави деца в град, където дишаш основно прах.

  89. 89 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#85] от "alabalko":

    Защото земята около линиите е много апетитна и се очаква да се усвои. Изток и Дианабад са следващите цели на мутрите, затова и в ОУП са разпарцелирани и са им вдигнати показателите. Иначе идеята е стара и много добра, да не говорим че може да се използва като свръзка с регионален транспорт в посока Елин Пелин.

  90. 90 Профил на dejo
    dejo
    Рейтинг: 229 Неутрално

    google-нете "план погребите" - без кавички, има карти за целия план.

    Плана включва 2 обновени кръстовища и нов път, който ги свързва. Това са кръстовище на 2 нива, Яворов ще минава над Симеоновско/Михайловски и после се отделя нов път от Яворов до кръстовището на Черни връх със Сребърна.

    http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=26
    http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=375&Itemid=26

    Според мен важното е да се разширят кръстовищата.
    Изглежда новия път е с цел да има смисъл разширяването на кръстовището от към Сребърна, което ще изполва мястото на старите релси.

  91. 91 Профил на dejo
    dejo
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#89] от "antistatik":

    Надземния релсов транспорт не усложнява ли регулирането на кръстовищата и не намалява ли тяхната пропускливост?

  92. 92 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#91] от "dejo":

    Линиите в момента пресичат много малко улици. Ако се заложи на развитието на градски влак, изграждането на няколко тунели или мостове със сигурно ще се изплати многократно.

  93. 93 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "Дневник" ще търси за коментар вносителя Петър Диков."

    Самия факт, че такъв проект може да бъде внесен за гласуване без да е имало минимален обществен дебат по него показва в чий интерес се управлява общината - не на гражданите, чуйто глас никой не иска да чуе. Не и на здравия разум и устойчивото развитие.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  94. 94 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 879 Неутрално

    [quote#6:"toshiro"]това е между Токуда и Сребърна. Какъв парк е там не ми е ясно. Буряници и храсти.[/quote]
    Също като Алея първа във Варна. Ако накараш екологичните млади хора да ти покажат снимки от крайбрежните зони на Варна, ще видиш само зоната от Морска Гара няма да има какво да ти покажат. Абсолютно цялото крайбрежие на Варна е уникална грозотия. Да не можеш да направиш съвременна картичка на крайбрежието на Варна, и в същото време да ревеш и да протестираш, че много искаш това да остане така не е проява на гражданско общество, а на идиотизъм.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK