Екооценката за турската ТЕЦ край Резово вече е в напреднала фаза

Екооценката за турската ТЕЦ край Резово вече е в напреднала фаза

© Капитал



Още през юни е започнала процедурата за изготвяне на оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС) на бъдещата топлоцентрала, която Турция възнамерява да строи на  3 км от българската граница, пише "Капитал daily" в днешния си брой.


Проектът на компанията EMBA Elektrik Uretim предвижда централата да е с инсталирана мощност от 1200 мегавата. Ако бъде построена, централата ще е най-голямото подобно съоръжение, изграждано някога в Турция и по мащаб е сравнима с ТЕЦ "Варна" (1260 мегавата и също с украински въглища).


Според българското и турското законодателство ОВОС-ът е ключова процедура, от чиято положителна оценка зависи дали проектът ще бъде реализиран. В края на октомври 2012 г. инвеститорът е опитал да проведе задължителното за тази процедура обществено обсъждане в Инеада - града, до който ще се строи. То обаче било провалено от местното население, което изгонило представителите на фирмата.




Една от причината за негативното отношение към проекта е, че на 6.5 км от Инеада в Турция има защитен резерват, информира изданието.


От турска страна все още не са отговорили на официалното писмо, изпратено от българското екоминистерство, за това какви точно са плановете им, съобщи зам.-министърът на околната среда Евдокия Манева пред "Капитал Daily". По думите й, ако Турция е сериозен кандидат за ЕС, тя ще спази всички екологични изисквания при изграждането енергийни мощности. От МОСВ също се надяват да бъдат включени в процедурата по ОВОС.


От публикации в турски медии пък се разбира, че проектът за ТЕЦ до българската граница не е алтернатива на проекта за АЕЦ, а двата се развиват паралелно. Все още обаче липсва окончателно решение дали атомната централа да бъде край Инеада или Анкара.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK