Експерт: Въпреки праха над нормата във въздуха няма опасност за здравето на хората

В края на 2010 г. Европейската комисия заплаши България със започване на процедура заради запрашаването на въздуха

© Цветелина Николаева, Капитал

В края на 2010 г. Европейската комисия заплаши България със започване на процедура заради запрашаването на въздуха



Въпреки че има завишено количество на фин прах във въздуха над страната, няма опасност за здравето на хората. Това важи дори и за Орлов мост, където през 2012 г. запрашаване е имало повече от 35 дни, което е над годишната норма.


Това каза пред "Дневник" Валери Серафимов, началник-отдел "Мониторинг на въздуха" в Изпълнителната агенция по околна среда, по повод превишенията на нормите за запрашаване на въздуха, отчетени през последните дни.


Данните за 26 декември показват, че в столицата до 10 пъти над определеното са фините прахови частици, а в "Хиподрума" и "Павлово" на 26 декември са отчетени и завишени стойности на азотния диоксид. В страната също се наблюдават отклонения в пъти над нормалното.




Така на Орлов мост през 2012 г. ще има над 35 дни с по-голямо количество на фини прахови частици във въздуха, или повече от 50 микрограма на куб. м на ден. Според Серафимов, за да има негативно влияние върху здравето на населението, трябва човек да е бил на мястото на запрашаването постоянно и в повечето дни с отклонение.


Най-уязвими са децата, възрастните, както и хората с белодробни заболявания. "Не може да се окаже, че някой е бил денонощно изложен на фини прахови частици", каза още Серафимов.


За двете превишавания на нормата за азотен диоксид в София - в "Павлово" и "Хиподрума", експертът каза, че не е превишена алармената стойност. Нормата е 200 микрограма на куб. м, а ако има три последователни часа над 400 микрограма на куб. м следва известяване на населението. Последно това се е случило в Стара Загора през 2009 г.


Съществува и система за известяване с кратки съобщения СМС към местните екоинспекции при проблем.


Серафимов посочи, че през зимата най-честият замърсител на въздуха са печките на дърва и въглища, както и обичайната причина - интензивният транспортен трафик. Със съчетание на определени метериологични условия - мъгла и безветрие, фините прахови частици остават ниско над градовете.


В края на 2010 г. Европейската комисия заплаши страната със започване на процедура заради запрашаването на въздуха. През 2011 г. онлайн изданието EurActiv определи замърсяването у нас като хронично. "България едно от най-смъртоносните места за живеене в света заради лошото качество на въздуха".


В над 30 населени места са разработени и осъвременени общински програми за подобряване качеството на атмосферния въздух, както и намаляване нивото на фините прахови частици.

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 616 Неутрално

    вЕрвам ви

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  2. 2 Профил на ID
    ID
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Това каза пред "Дневник" Валери Серафимов, началник-отдел "Мониторинг на въздуха" в Изпълнителната агенция по околна среда, по повод превишенията на нормите за запрашаване...
    ===================
    затова му плащат -да лъже.

  3. 3 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 838 Неутрално

    а какво друго да кажат ?

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  4. 4 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    Решението е да се премести общинския съвет там, само тогава ще се замислят за въздуха, който всички дишаме

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  5. 5 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1114 Весело

    ...Експерт: Въпреки праха над нормата във въздуха няма опасност за здравето на хората....

    Това е заглавието,а това по-долу:

    ...."България едно от най-смъртоносните места за живеене в света заради лошото качество на въздуха".....

  6. 6 Профил на danakoplatec
    danakoplatec
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Пълни глупости! Тогава за какво са тези норми бе? Вие за балъци ли ни имате бе? Направо се отвращавам от всички глупости, бълбукащи от устите на висшестоящи институции! Пълна гнусотия!

  7. 7 Профил на Тошо Корп.
    Тошо Корп.
    Рейтинг: 616 Разстроено

    Е като няма опасност за здравето на хората защо изобщо ги измерваме?!?

    краен идеалист
  8. 8 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Имаше един виц по повод на швейцарския експерт, опитващ шоколад - "Български, от Своге? Да се е*а у експерта"
    Цитираният експерт може да направи същото.

  9. 9 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#6] от "danakoplatec":

    Той човека иска да каже,че няма опасност да умреш на място А не,че нямат в дългосрочен период това да ти се отрази на здравето,големи експерти имаме

  10. 10 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    "Най-уязвими са децата, възрастните, както и хората с белодробни заболявания."

    М да, само децата, възрастните и болните... Останалите да почерпят.

  11. 11 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    "Така на Орлов мост през 2012 г. ще има над 35 дни с по-голямо количество на фини прахови частици във
    въздуха, което е повече от 50 микрограма на куб. м на ден."

    Дневник, 2012 мисля че изтече и е малко странно да пишете за нея в бъдеще време.

    "Това важи дори и за Орлов мост, където запрашаването за 2012 г. ще бъде над 35 дни, което нарушава годишната норма."

    Не знаех, че запрашаването се измервало в дни.

    "Не може да се Окаже, че някой е бил денонощно изложен на фини прахови частици"

    Изобщо статията е написана рядко неграмотно, вземете я коригирайте, че е срамота.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  12. 12 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Питайте родителите на деца с астма дали нямат проблеми в момента.

  13. 13 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 450 Весело

    [quote#7:"Тошо Корпорейшън"]Е като няма опасност за здравето на хората защо изобщо ги измерваме?!? [/quote]

    Е, защо... Толкова парички се разпределят по този начин... все между хора, които да те убеждават колко здравословно живееш и какъв рай е с днешните управляващи... независимо кои са те!

  14. 14 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    А реално, за да се постигне нещо, сигурно трябва да се започне с всички стари таралясници - еко такса за всички без евро 1-2-3, толкова висока, че да си подменят колите с по-чисти. От друга страна по-добър градски транспорт, безплатни буферни паркинги, зелени вълни. Строги регулации при строителството, защото то е голям източник на кал, която се превръща в прах по улиците. И накрая борба с тютюнопушенето, защото 5-600 000 пушачи създават доста фин прах всеки ден

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  15. 15 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    Явно, за да признае чиновника проблем, трябва всеки трети, преминаващ през "Орлов мост", да пада на земята и да почва да преритва. Явно от времето на "Чернобил" и Григор Стоичков нищо не се е променило.

  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3131 Гневно

    Защо улиците на София не се мият!? Пушачите им виновни! А 10 тона кучешки лай-а дневно разнасяни от вятъра?

  17. 17 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Да бе... те така и с гръмналия АЕЦ ни говориха, а какво се случи... мизерници

  18. 18 Профил на Георги Марчев
    Георги Марчев
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#11] от "rapidfire":

    Първо, все още сме 2012 г.

    Второ, в случая думата окаже е използвана в смисъла на намирам се на дадено място. Указвам е синоним на посочвам.

    Трето, нормата е не повече от 35 дни в годината да има запрашаване на едно и също място. На ден е 50 микрограма на куб. м. Данните са на агенцията.

    Весели празници.

  19. 19 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    [quote#14:"fpyyh"]А реално, за да се постигне нещо, сигурно трябва да се започне с всички стари таралясници - еко такса за всички без евро 1-2-3, толкова висока, че да си подменят колите с по-чисти[/quote]

    Да поизравнят таксите, пак ще е нещо... В момента за таралясник, изкарващ концентрирана отрова, се плаща в пъти по-малко, отколкото за нова кола, ако ще и "Евро 10" да има.

  20. 20 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Такива "експерти" да ги изкарат цял ден на кръстовищата, щото във офиса е чисто, няма прах.

  21. 21 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    ...Напомня ми на 86_та, когато стана аварията в "Чернобил"...Две седмици по - късно излезе Шинаров и каза, че "всичко е в нормите"...!!!!
    "Да, ама - НЕ", както казваше Петко Бочаров...

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  22. 22 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Той и татарчев на времето разправяше че заловените в Опицвет стотици килограми били не наркотици а "вещества", ма не искаше да даде от тях на внуците си....

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  23. 23 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Двама политзатворници по времето на комунизма ги освободили. Качили се на влака да се прибират по родните места, По едно време единият посочил към прозореца и казал:
    - Гледай, гледай! Вали сняг!
    - Абе да правят каквото искат, мамка им комунистическа. - отговорил намръщено другия.


    Та и вашата работа сега е такава. Какво трябва да направи правителството, за да не е виновно за запрашаването? Да построи гигантски филтри да обират праха от атмосферата? Да раздаде на хората противогази? Какво?

  24. 24 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#23] от "Отнесен":

    Да чисти улиците. Така няма да се вдига прах. Нищо сложно не е...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  25. 25 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    До коментар [#23] от "Отнесен":

    Ми тогава дай аз и ти да тръгнем да налагаме санкции, че да не затормозяваме управляващите. От автомобилите, които в 90% са минали преглед фиктвино, или от строежите, които в 90% не спазват условията ще започнем? Да знам как да се облека те питам, не за друго.

  26. 26 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Ама защо ли не съм си и помислила, че ще кажат друго? Какво пък толкова да се понагълточиш с "фини прахови частици", смесени с половината менделеева таблица!
    Цяло лято в Пловдив не можеше да се диша от прахоляк, а чистенето продължава да се осъществява със саморъчно направени метли, които вдигат цели облаци. Вярно, че за пръв път от години видях да мият всички улици с маркуч, но веднъж годишно не е достатъчно. Разбитите улици и тротоари и не добре оградените "зелени" площи, мръсните превозни средства са основните източници на запрашаването в градовете. На това трябва да се обърне главно внимание, успоредно с мерките за ограничаване на трафика.

  27. 27 Профил на косъм в супата
    косъм в супата
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#10] от "Мария Антоанета":в тази мъгла няма как да се различи замърсяването,мъглата е мръсна.

  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    До коментар [#16] от "hodounski":

    Защото струва доста пари. Вие готови ли сте да ви повишат данък имоти до 1% от пазарната оценка на имота годишно ( една панелка струва 30 000 евро т.е 6000лв годишен данък), както е по белия свят и с тия пари общината да мие улиците, да стои градинки и т.н.
    Аз съм навит на 0.1% което е 5 пъти по-висок данък от сега ама няма да го кажа на живо защото ще ме пречукат другите софиянци

  29. 29 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    На Запад, по конкретно в Германия отдавна спряха дизелите без катализатор на саждите.

    Тук до няколко години ще се появят подобни еко-зони, по-0добре веднага, отколкото да излизат разни чиновници и да успокояват/принизяват проблема!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  30. 30 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 878 Неутрално

    [quote#24:"Георги"]Да чисти улиците. Така няма да се вдига прах. Нищо сложно не е...[/quote]
    Доста много улици са това. Разходите ще са значителни.

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    До коментар [#19] от "Yotce":

    Да бе, и който го въведе това няма да види власт 100 години !!!. Защото повечето българи са пълни мърлячи и не ги интересува екологията, интересува ги да си карат таралясника и да не плащат данък.

  32. 32 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1391 Гневно

    До коментар [#26] от "murttle":

    И да спрат с опесъчаването, пясъкът остава цяла година и накрая го изгълтваме ние , гражданите!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  33. 33 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 450 Весело

    [quote#23:"Отнесен"]Какво трябва да направи правителството, за да не е виновно за запрашаването? [/quote]

    А какво МОЖЕ да направи правителството? Да ни убеждава, че:
    1. За всичко са виновни управлявалите преди тях.
    2. Никой не е направил това, което правят те (в положителен смисъл, разбира се).
    3. Ако си мислим, че живеем зле - това е гнусна и подла лъжа, целяща единствено политизиране на въпроса...

    И ако не може да направи нищо, защо тогава го показва?!...

  34. 34 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Експерт: Въпреки праха над нормата във въздуха няма опасност за здравето на хората"

    даааа..оооо,дааа!! даже народът трябва да благодари за това че е над нормата! демек ,погрижили са се освен да се диша вече и да се хруска,да се храним от и чрез "чистия" и "неопасен" въздух! мляс-мляс..хрус-хрус !! а??
    абе щом няма значка от норми и измервания и все ,вечно в Българско не е опасно(шампионът по болести Българско!!)..ТИ КАКЪВ СИ КАКВО ПРАВИШ ТАМ И ЗАЩО БОЗАЕШ ОТ ТАЯ ЯВНО НЕНУЖНА ДЪРЖАВНА РАБОТА??? Я МАРШ ДА ПЛЕВИШ НА ПОЛЕТО,БЕЕ!!
    АМА НАЛИ ЗАТОВА СИ СЛОЖЕН..ПОРЕДЕН МАТРОСОВ НА АМБРАЗУРАТА,ЗА КОЕТО И ТИ ПЛАЩАТ!! ЕТО ГИ ПЛАТЕНИТЕ ЛАПАЧИ..МАЛКИ И ГОЛЕМИ,НА ДЪРЖАВНАТА ТРАПЕЗКА!!
    Няма опасност,все ОК,драги граждани,това йоето схрусквате между зъбите е...въздух!! БОлгарский воздУХ !!! Ух-Ух-УХХХХ!!

  35. 35 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 878 Неутрално

    [quote#25:"Мария Антоанета"]От автомобилите, които в 90% са минали преглед фиктвино, или от строежите, които в 90% не спазват условията ще започнем?[/quote]
    Не знам как ще получиш положителен ефект от такива неща. Да предположим, че успееш на наложиш добър контрол и автомобилите да минават преглед единствено ако са "като нови". Какво ще стане след това споре теб? Няма ли да стане така, че 90% от българите ще спрат да карат коли? Същото е и със строителните фирми. Накарай ги да работят като плащат разходи за изисквания каквито и германските фирми плащат и просто ще закрият обектите, ще изхвърлят хората на улицата и толкоз.

  36. 36 Профил на remover
    remover
    Рейтинг: 450 Неутрално

    в България няма опасност за нищо бе хора,мръсен въздух,а няма страшно,стандарта на Миро е на линия,ядем какво ли не,полицията ни пази с мощен бюджет подплатена,няма страшно всичко е под контрол абе що за народ сме ние,мутанти?

  37. 37 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 878 Неутрално

    [quote#32:"Курт Деликуртев"]И да спрат с опесъчаването, пясъкът остава цяла година и накрая го изгълтваме ние , гражданите![/quote]
    С това съм съгласен. Но каква е алтернативата?

  38. 38 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1408 Весело

    До коментар [#18] от "Георги Марчев":

    Виж сега.
    До края на 2012 има 3 дни. Така че да се пише че ЩЕ има 35 дни през 2012г. със запрашаване над нормата на 28 декември е малко смешно.
    2. Много добре разбирам разликата между думите "Оказвам", която се употребява за да се регистрира възникнал резултат -
    Пример - "Статията се оказа лошо написана."

    "Указвам" значи просто "посочвам".

    В изречението "Не може да се Окаже, че някой е бил денонощно изложен на фини прахови частици" и двете думи са неуместни.
    Предполагам че експертът е искал да каже просто: "Не може да се Каже, че някой е бил денонощно изложен на фини прахови частици"
    Трето, след като са ме изпитвали предмет наречен "Хигиена", съм наясно и с нормите и с мерните единици за запрашеност.
    Така че правилинят варинат на изречението:

    "Това важи дори и за Орлов мост, където запрашаването за 2012 г. ще бъде над 35 дни, което нарушава годишната норма."

    е:

    "Това важи дори и за Орлов мост, където ДНИТЕ СЪС ЗАПРАШЕНОСТ НАД ДОПУСТИМАТА за 2012 г. ВЕРОЯТНО ще бъдАТ ПОВЕЧЕ 35, което нарушава годишната норма."

    Защото предполагам че е трудно да се каже със точност колко ще бъдат такива дни в рамките на една година.
    Освен това, пак повтарям тя изтече, така че най-добре е вероятно да се каже "СА БИЛИ повече от 35 дни".

    Благодаря, че ме накарахте да си припомня правилата на граматиката и правилното изразяване, критиката ми е абсолютно добронамерена.
    Весели празници и успешна Нова година!

    http://www.youtube.com/watch?v=mObouU6xacs

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  39. 39 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Не знам защо толкоз много ни лъжат, но факт е, че Щутгарт е поне 50 пъти по-чист от София, а там запрашаването е над нормата от години, въпреки еко-зоната със забрана за движение на дизели без филтър за саждите!

    В Щутгарт можеш да си миеш колата веднъж на три месеца, тротоарите са като обрани с прахосмукачка, не се опесъчава от десетилетия, а е прашно над нормата!!!

    Кога ще ни кажат истината?

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  40. 40 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1408 Весело

    P.S.
    След като прочете последният пост, можете да го изтриете с чиста съвест, защото наистина не е по темата.
    Няма да се сърдя.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  41. 41 Профил на a.sensible
    a.sensible
    Рейтинг: 488 Весело

    [quote#4:"fpyyh"]Решението е да се премести общинския съвет там, само тогава ще се замислят за въздуха, който всички дишаме[/quote]

    Не е необходимо да се мести съветът. Достатъчна е една тръба, по която да им се доставя до сградата на съвета от "чистия и безвреден" орловмостки въздух. Всъщност, няколко тръби. Втората - за Изпълнителната агенция по околна среда.

  42. 42 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 973 Разстроено

    До коментар [#12] от "cup_of_tea":

    Е, те нали децата, болните и възрастните ги изключват. Нали така и така са си болни, какво ще ги мислим!

  43. 43 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 666 Гневно

    Тука в нашия квартал (Зона Б5, София) навън не се диша! Не, не само от трафика, но най-вече от сградите използващи твърдо гориво.

  44. 44 Профил на pierr
    pierr
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#23] от "Отнесен":

    Да не лъжат, "...мамка им герберска"

  45. 45 Профил на banananna
    banananna
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Хахахха.. егахти тъпанарите. Не било вредно, нямало проблеми. Абе вие ако сте задръстени и необразовани (а чак толкова не сте) ние можем да разберем и от опит дори, че можеш да си докараш тежко хронично заболяване като астма, само от пребиваване в софия през такива дни, само за една зима.
    По скоро фен на правителството ни лъже по канона на колегите си престъпници.

  46. 46 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3131 Неутрално

    До коментар [#28] от "m17":

    Пари има ,но не контролира харченето им и дейността на чистачите.Куче влачи ...е софийска община.Защо мислиш избраха фъдъка с един куп фалшификации?

  47. 47 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Колкото до самата тема - за съжаление живеем в страна, в която част от праха го получавме директно от Сахара - прословутият жълто-червен сняг по планините.
    Второ, в северните държави вали много по-често - това е една от основните причини да няма прах.
    Трето, там употрбата на въглища за отопление е сведена до минимум.
    Четвърто, за липса на филтри на комините на предприятията бият през пръстите с тояга с пирони.
    Пето, болшнството коли не са тип "последна грижа", беа катализатори и филтри, както е масово у нас.
    Шесто, строителите им свинят много по-малко от нашите, пак заради солени глоби.
    Седмо мият се улиците. С каквото и да се бори поледицата, улиците трябва да се мият. И малките също.

    И седмо и осмо и двадесет осмо.
    Освен природните дадености, има и икономически такива, но това е мнооого дълга тема на разговор.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  48. 48 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Ха-ха-ха. Тия норми са ей така.

    I had a dream, Joe
  49. 49 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Това за промяна на таксите за евро 1-5 не е добре конкретно за София. Първо ще има гражданска война ако на 70% от хората им вдигната в пъти данъка заради това. После една кола на 300 000 км купена трета ръка ако ще и евро 5 да има пак ,,кади" много повече от една лада например която е със скорошен ремонт на двигателя и добро регулиране на карбуратора. По принцип катализатора след 150 000 км е за смяна но никой тук не го прави. Освен това повечето таралясници които се карат с пълна инжекжия например са със серия грешки в компютъра, понакога стигащи до авариен режим на работа и ланд сондата направо ,,полудява" като подава качество на изгорели газове. Съвсем друг е въпроса при пропан-бутана и особенно при нов метанов инжекцион настроен правилно. Там вредни газове почти няма. Така че по-внимателно с тези евро-стандарти.

  50. 50 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#38] от "rapidfire":

    Извинете, че се намесвам в езиковия спор, но сте прав за употребата на бъдеще време в случая. Докато годината не е изтекла, бъдещето време си важи. И мисля, че се заяждате за дреболии.

  51. 51 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#49] от "komutator":

    "Съвсем друг е въпроса при пропан-бутана и особенно при нов метанов инжекцион настроен правилно"

    Ами аз много отдавна се чудя, кога най-сетне такива коли ще бъдат освободени от екотакси като най-екологичните възможни.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  52. 52 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Защо тогава съществува подобна норма, щом не означава нищо. Независимо дали стойностите са под или над нормата здравето на хората не е застрашено. Или на мен логиката ми куца, или нещо пак ни лъжат.

  53. 53 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#33:"opt_02"]И ако не може да направи нищо, защо тогава го показва?!...[/quote]
    БЪЛГАРСКАТА ВЛАСТ,ПРАВИТЕЛСТВА И ПО-ДОЛНАТА ЦАЦА Е...ВРЕДНО ЗА БЪЛГАРИЯ!! ДАЖЕ НЕЩО ПОВЕЧЕ- ПРЕСТЪПНИ СА!! ТОВА ПРАВЯТ И ПОКАЗВАТ !! А ЗА КАЗВАНЕТО ИМ...ПФУУУУУ!!

  54. 54 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#38] от "rapidfire":

    НЕ сте прав, исках да кажа в коментар 50. Съжалявам за пропуска.
    Малко ми е натоварено и не трябваше да пиша точно в този момент. Моля за извинение.

  55. 55 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#52:"teridan"]Или на мен логиката ми куца, или нещо пак ни лъжат.[/quote]
    не те не ви лъжат,а явно и не им вярвате...но..те се ГАВРЯТ!! Това е в България отдавна..една ГАВРА! Но гаври всякакви...с повод и без повод!!

  56. 56 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Ами някой трябва да каже на нашите малоумници в парламента, че 50 години преди да забранят пушенето на публични места, в Лондон забраниха паленето на печки на твърдо гориво!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  57. 57 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Идеята Министерски съвет, Народното събрание и Общински съвет да заседават по 4 часа на Орлов мост ми харесва. Дали ще се навият?

  58. 58 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    За това, че състоянието на зпрашаването е безвредно - тази мъжка калинка да го разправя на старата ми шапка.
    Ето един реален случай:
    Преди няколко години на мои приятели, които живеят в една от кооперациите на "Цариградско шасе" , близо до "Орлов мост", пристигна на гости , тяхна роднина от Австралия - жена на 45-50 години. . След престой от 2-3 дни започва подуване на гърлото. Болки. Не може да говори. Отиват в болница при лекар на преглед. Лекарите казват, че трябва операция. В противен случай, нещата могат още да се влошават и те не поемат никаква отговорност. Тогав гостенката се подплашва, взема си куфарите и...обратно в Австралия. Там се преглежда и й казват, че е било реакция от мръсен въздух. След няколко дни , в резултат на престоя й в незамърсена среда, всички болестни признаци изчезват от самосебе си. Това е.

    The best way out is always through Robert Frost
  59. 59 Профил на Моргана
    Моргана
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Що триете коментарите бе тъпаци!!

  60. 60 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Цинизъм е това!
    Има неопровержими изследвания доказващи връзката между развитието на ракови образования и мръсния въздух, и по-специално финните прахови частици.
    Ето защо всяка страна се мъчи да ги сведе до минимум, освен тия управлявани от тоталитарни управляващи безхаберни за собствените си граждани.
    Я ако се наложи същия "експерт" да обоснове защо държавата трябва да плаща по няколко милиона обезщетения на заболели да го видя.
    България трябва да е в наказателна процедура заради мръсния въздух.
    Трябва да се забрани кюмюр и дърва да се продават за отопление изобщо, ама герберугите не могат да контролират нищо, а и избори идат.
    Така че ще си дишаме боклуците, ще си умираме по-рано, а който не му изнася - ей го Терминал 2 къде е.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  61. 61 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    това ми напомня за лъжата "пътищата са проходими при зимни условия", което винаги се повтаря от Пътната агенция и общините, а и от медиите. на практика означава: "зимата пак ни изненада, не сме си свършили работата, не пътувайте".

    Истината ни прави свободни.
  62. 62 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Ех, то у нас никога и по никакъв повод опасност за хоратя не е имало, нито от Чернобил, нито от птичият грип, нито от американските бомбандировките на бивша Югославия с обеднен уран, нито от лудата крава! Ние сме оазис, който бива заобикалян от такива неприятни неща! Как ли?

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  63. 63 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Сетих се за резултатите от проучване на връзката между замърсяване и аутизъм, които бяха публикувани в Дневник миналия месец:

    "...Замърсяването с "прахови частици" - смесица от киселини, метали, почва и прах – което се следи и от Министерството на околната среда и водите, води до двойно увеличение на вероятността детето да развие аутизъм."

    От тук - http://www.dnevnik.bg/zdrave/2012/11/27/1956551_ucheni_ustanoviha_vruzka_mejdu_autizma_i/

  64. 64 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Алоооооооооооооооо,
    Къде е петицията на непушачите за забрана на движението на МПС в населените места!
    Искам този път да ги подкрепя!

    Разтурям колоквиума!
  65. 65 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Докато цената на електроенергията продължава да е непосилна като източник на отопление за населението, ако ще и 100 вида глоби да измислят, така ще е. И мутрите, които доведоха нещата до това положение, ще се тровят от мръсния въздух, където и да отидат да живеят в страната. Въздухът е общ и колкото и да окрадат от народа, и те ще го дишат!

  66. 66 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#58] от "Realistka":
    Не можем да направим правилен извод за австралийците, щото тук беше дошъл един австралиец да ръга Българи с нож, но не му се поду гърлото. 50/50, тъй да се каже! (ся да не се впрегнеш, ей! - просто давам пример!)

    Иначе, не мога да не се възхитя от своята далновидност, че някога нито за секунда не се замислих над предложението да живея в София. Мъдър съм си и това е!
    То и наше село не чисто, както едно време, но София си е ужас от гледна точка на моите високи изисквания за качеството на въздуха...
    Нали знаете градацията:
    1) въздух
    2) вода
    3) храна
    4) начин на живот

    Разтурям колоквиума!
  67. 67 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    До коментар [#46] от "hodounski":

    Стига с тия конспирации, не се краде толкова много. Просто плащаме смешни данъци имоти - 8 промила, смешни такса за строителство - 14Е/кв в центъра на софия, по света няма под 150Е/кв.
    А искаме да живеем като европейци, града да е перфектен. Е няма как да стане.

  68. 68 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 727 Гневно

    До коментар [#28] от "m17":

    Уж смяташ, а си цитирал 10% от сумата вместо "космическия" 1%. И проблемът не е в ставката. И 15% да съберат, пак ще я изкраднат за да кара Вълка лъскаво Бугати.

    Ама на фона на тия данни да забраняват пушенето на закрито е перверзно - първо не решава никакъв проблем и второ - нали пушачите ще излязат пред кръчмата и всичкия тоя прах от статията ще ги ликвидира преди цигарите? Ама е лесно да се забранява и трудно да се свърши истинска работа...

    Who is General Failure and why is he reading my disk?
  69. 69 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1792 Гневно

    Тоя Валери Серафимов да го опнат 8 часа да седи (не нещо да правим, да седи) на Орлов Мост, да диша - и така 10- 15 години. Щото фините прахови частици на действат от днес за утре, с голяма латенция са.
    Как е имал очи да гледа журналистите и да ръси такива глупости, след като е статистически доказана връзката между фините прахови частици и рака ?!

    E PLVRIBVS VNVM
  70. 70 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1391 Весело

    Ми да - те нормите са нещо измислено и ненужно. Спазени, надхвърлени - все тая!

    Важното е какво казва правителствения експерт Калинко Калинков!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  71. 71 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Констатацията, че нормите са силно превищени, но положението не било опасно, защото не било критично, звучи като мислите на падащия от 10-ия етаж като минал покрай 3-ия - "Дотук добре!"

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  72. 73 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Софиянци - миньорите на Съвременна България!
    Оле!

    Разтурям колоквиума!
  73. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    Колкото и да е чист градът, фин прах се навява от околните полета.

    Всекидневният дъжд е най-доброто решение на проблематиката.
    Когато вали, концентрацията на фин прах във въздуха пада до нула.

  74. 75 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2342 Неутрално


    Дали въздухът в един град е чист се усеща с просто око (нос).

  75. 76 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#67:"m17"]Просто плащаме смешни данъци имоти - 8 промила, смешни такса за строителство - 14Е/кв в центъра на софия, по света няма под 150Е/кв.
    А искаме да живеем като европейци, града да е перфектен. Е няма как да стане.[/quote]
    Да си забелязал, че нямаме доходи на европейци. Е няма как да стане да плащаме такси като в другите страни с такива доходи.

  76. 77 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 528 Неутрално

    В рамките на шегата.Преди години перничани казваха - най-обичам да гледам к'во дишам.:) Сега вица е актуален за почти цяла България. А извън рамките на шегата- проблема е доста сериозен и със сериозни негативни последици за здравето на българина.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  77. 78 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Тук пак е пълно с пълни дебили. Като сте толкова прости защо си мислите, че и другите са като вас?
    отнесен, разби на пух и прах тъпомерите на всички останали. Шапка ти свалям. Айкюто ти е с отрицателни стойности!

    България е древна и заслужава много повече!
  78. 79 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 727 Весело

    Забелязвам и че коментирате данъци и само ще вметна-
    верно ли че от догодина ще има 30 пр. повече данък за коли и 20 на недвижими имоти или е обратното?

    България е древна и заслужава много повече!
  79. 80 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ганий":

    Т.е. ?

    България е древна и заслужава много повече!
  80. 81 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3428 Неутрално

    "Експерт: Въпреки праха над нормата във въздуха няма опасност за здравето на хората"

    Като почнат да говорят така на вересия, яд ме хваща. Защо се опитват да ни направят на балъци? Ми защо съществува тасзи норма тогава?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  81. 82 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#80] от "flagellumdei":

    (1) Не знаеш?
    (2) Или знаеш, но питаш?

    Разтурям колоквиума!
  82. 83 Профил на masterfori
    masterfori
    Рейтинг: 506 Весело

    Мдаа, те така разправяха и га гръмна чернобиля...

  83. 84 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 561 Весело

    Начи те нормите са приети не понеже показват кога е вредно ми по някакви други незнайни и по-висши причини излиза от изказващата се Калинка.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  84. 85 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 536 Неутрално

    А високата смъртност в страната и многобройните случаи на белодробни заболявания са чиста случайност.

    Too much цензура Баце.
  85. 86 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Този експерт е бил пиян!

  86. 87 Профил на holdon1914
    holdon1914
    Рейтинг: 450 Весело

    Даже е полезен! Излизайте и дишайте с пълни гърди!

  87. 88 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#82] от "Ганий":

    Пак се правиш на тапа! Питам те какво искаш да кажеш.
    1) Че тази теория е вярна;
    2)Че е неверна;
    3)Че е нелепа;
    4)Че простите хора вярват в дивотии;
    5)Че правителствата лъжат;
    6)Че лъжата дори и за такива неща
    ...........
    Така мога да мина границата ти на ТЪРПИМОСТ.

    България е древна и заслужава много повече!
  88. 89 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Ега ти и експерта: Ноно, Ноно, къде си да си чуеш експертите какви глупости говорят. Ами като е така, защо България е в списъка на ЕК за процедура за замърсяването на въздуха с ФПЧ?
    Или това оправдава безхаберието на кметицата и на Бояджийска за мръсотията по улиците, за краденето от почистващите фирми, за рекета над строителните фирми и бездействието към техните нарушения. То кучèтата изядоха хората в София, те за едни фини праховви чàстици се разтревожили. Ноно, прати ги твоите в Копенхаген, да видят какво пишат експертите на Европейската агенция по ОС за ФПЧ и имат ли те място във въздуха на България?

    apoloniy
  89. 90 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 706 Неутрално

    [quote#88:"flagellumdei"]Така мога да мина границата ти на ТЪРПИМОСТ.[/quote]

    За мен, бедният и жалкият, не е ясно, но едва ли правят ТВОЯ въздух по-чист...

    Разтурям колоквиума!
  90. 91 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ние сме това което дишаме. В случая л[email protected]на и газове от трошки пета ръка.

  91. 92 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#89:"Apolon ot Tiana"]Ега ти и експерта: Ноно, Ноно, къде си да си чуеш експертите какви глупости говорят. Ами като е така, защо България е в списъка на ЕК за процедура за замърсяването на въздуха с ФПЧ?[/quote]
    Тежко наследство от Тройната...

  92. 93 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#90] от "Ганий":

    Ти още не си разбрал какво те питам? И имаш наглостта да се наричаш юрист?

    България е древна и заслужава много повече!
  93. 94 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1604 Весело

    Добре, че безотказно ви вервам

    Предразсъдъците са за ограничените.
  94. 95 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#92] от "Meir":Тогава процедурата беше за боклука на София. Доколкото знам от 1990 година София се управлява от различни от БСП мафии и мутри.Не че другите не са мафии и мутри.

    apoloniy
  95. 96 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 706 Неутрално

    [quote#93:"flagellumdei"]Ти още не си разбрал какво те питам? И имаш наглостта да се наричаш юрист?[/quote]

    (1) не съм разбрал, защото съм прост.
    (2) а ти защо питаш?

    Разтурям колоквиума!
  96. 97 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#95] от "Apolon ot Tiana":

    Знам. Вижте смисъла на думата сарказъм.

  97. 98 Профил на ямх
    ямх
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Всичко това показва, че в България министър на икономиката, енергетиката, транспорта и здравеопазването не съществуват!
    Борисов, защо плащаме заплати от данъците си на тия господа, без да работят!?
    До кога?
    Борисов...?
    Тук ли си?
    Глас в пустиня.......


  98. 99 Профил на hris12
    hris12
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Как да не си помисли човек че експертите, даващи такива оценки, са назначени след специален кастинг. Избрани са сякаш най-големите гьонсурати и най-добре умеещите да изопачават фактите. Професионализъм и гражданска съвест, такива работи нямат значение. Тази "експертна" оценка не е изолиран случай. Щом СО наема експерти, които казват че дърветата са много,
    http://www.dnevnik.bg/live/gradska_sreda/2012/12/18/1971451_grija_za_jujniia_park_pod_forma_na_bezkontrolno/?ref=id#comment-18
    защо пък бай Валери да не ни успокои че скоро няма да се гътнем от въздуха, който дишаме?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK