Семинар за велосипедите като транспортно средство в града

Семинар за велосипедите като транспортно средство в града

© Мария Съботинова



Велосипедите като равноправно средство за придвижване в града ще обсъждат архитекти, урбанисти, проектанти на пътна инфраструктура и други професионалисти в областта на пътното движение. Сред тях и главният архитект на София Петър Диков заедно с експерти от неговия екип. 


Конкретни примерни проекти за включване на велосипедното движение в софийски улици също ще бъдат обсъдени. Това ще стане в рамките на двудневен семинар "Мисли велосипедно" (5-6 февруари 2013) в София.


Инициативата "Мисли велосипедно" (Think-Bike) е първият от поредицата семинари в различни градове на страната, част от проекта "Всички на колело" (Bike`emall ) за популяризиране на велосипедния транспорт в България.




Основни лектори ще са експертите по устойчив транспорт и велосипедна инфраструктура Вим ван дер Вайк и Том Ходефрой, представители на Холандското велосипедно общество (Dutch Cycling Embassy – публично-частна мрежа, която работи в сферата на градското планиране и мобилността).


Те ще разкажат за развитието на велосипедното движение в Холандия и поврата през 70-те, когато колелото започна да се превръща в масово и пълноправно средство за придвижване.


Ван дер Вайк и Ходефрой ще дадат и конкретни примери и практики от Холандия и други страни, в които са работили, ще предложат и идеи за практически решения конкретно за София.


Поканени са представители на Комисията по транспорт, транспортна инфраструктура и безопасност на движението в Столичния общински съвет и общински предприятия, ангажирани с велосипедната инфраструктура.


Други важни теми, които са заложени в програмата на семинара, са: пътната безопасност, устойчивост на безопасността и велосипедистите; кръстовища; проектиране на подлези, рампи и др.; велосипедни паркинги; настилка за велосипедните алеи.


Софийски специалисти, ангажирани с градско планиране, ще могат да представят за обсъждане специфични казуси, с които се сблъскват при проектирането на велосипедната инфраструктура в столицата.


Големи компании като HP и SAP ще споделят опита си в насърчаване на служителите им да използват велосипеда като алтернатива на личния автомобил.


По инициативата Bike`emall работят Сдружение "Велоеволюция" и Taofes, консултантска компания по околна среда. Партньори са Университетът по архитектура, строителство и геодезия в София и Холандското велосипедно общество.


Bike`emall ("Всички на колело") ще организира в София всеки месец събития, в които ще има изненада, три работни ателиета Think-bike, лекции по пътна безопасност за ученици.


Предвидена е и подкрепа за развитието на Велоеволюция.


Bike `emallе финансиран отХоландското посолство в България.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    ВСЕКИ НОВ ВЕЛОСИПЕД - КАБЪРЧЕ В ЧИПИКА НА ВАЛЕНТИН ЗЛАТЕВ !!!!!! )))

  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    В центъра трябва да се направят паркинги за велосипеди. Може да си говорим до безкрай за велосипеди, ама като няма къде да го оставиш...

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    [quote#1:"elevation04"]ВСЕКИ НОВ ВЕЛОСИПЕД - КАБЪРЧЕ В ЧИПИКА НА ВАЛЕНТИН ЗЛАТЕВ[/quote]

    АЗ СИ КУПИХ СЕКЪНДХЕНД. МАГО ЛИ ДА ГО СМЯТАМ ПОНЕ ЗА ТЕЛБОДЧЕ В СЪщИЯ ЧЕПИК?!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  4. 4 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 769 Любопитно

    Просто и лесно - база, правила, контрол!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  5. 5 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Когато видим цар Бойко, Плевнев, Фандъкова и сие на тия превозни средства, тогава ще се замислим дали са транспортно средство. А и "велоалеите" вече се изтриха и трябват нови милиони за изрисуването им отново.

  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    И като казвам паркинги имам предвид охраняеми паркинги, а не някакви смешни стоянки за заключване на улицата.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  7. 7 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 845 Неутрално

    В чепика, това е нищо, няма да си къда подметките. На друго място трябва да е велосипедът- кабърче!
    Но няма да е, пука му на него.Дажее може и няколко рами за паркиране на велосипеди да купи, че и електрически велосипедчета да рекламират Лук Ойл.

    apoloniy
  8. 8 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 961 Неутрално

    Хубаво е, че се обсъждат подобни неща с холандците, една нация на колела. Но на първо време може да се направи нещо много по-елементарно и лесно - стоянки за велосипеди и скутери, било то на паркингите на хипермаркетите, било то в дворове на училища и пред държавни учреждения. Освен ако не се окаже, че за подобна "обществена" поръчка ще са необходими няколко десетки милиона...

  9. 9 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Да караш велосипед сигурно е страхотно.Не съм имала и не мога да карам.
    Но !
    По нашите прашни и смрадливи улици да караш и дишаш този въздух е РАВНОСИЛНО НА САМОУБИЙСТВО !

    В ПАРКА ДА!
    В ПЛАНИНАТА ДА !

  10. 10 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    E, той Петър Диков се изказа преди години за велопедния транспорт. В смисъл, че в България не можело да живее такова животно - не можело да се ходи на работа с велосипед, климатът не позволявал. Можело само децата да карат по парковете.
    Странно как ми е се е привиждало в Западна Европа при по-тежък климат и по-висок стандарт как хората масово ходят на работа с велосипеди.
    Дано е размислил, защото онова му изказване беше върховна глупост, донякъде подмината от медиите.

  11. 11 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Спокойно, и на велосипеда ще му измислят такса мощност и сградна инсталация.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  12. 12 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#9:"nelva"]По нашите прашни и смрадливи улици да караш и дишаш този въздух е РАВНОСИЛНО НА САМОУБИЙСТВО ! [/quote]

    Вие си мислите, че хората на колела използваме същите улици като автомобилите. Ама не. Често можеш да откриеш път за колело с много по-малко автомобилен трафик, който може да е дори по-напряко.

    От 2 години се придвижвам на колело из София. Единственият негатив от колелото е изпотяването и заради това си нося тениски/дрехи за преобличане.

  13. 13 Профил на stonedridah
    stonedridah
    Рейтинг: 8 Неутрално

    сори

    ама просто нема да стане тая с велосипедите

    София не е Антверпен, дето е равен като тепсия.

    При нас щеш не щеш в един момент се оказва, че трябва да катериш здраво нагоре. Дори и инфраструктурата да е супер, нагоре си е нагоре. А нали се сещате, че аз няма как да ида на работа потен след 5 км здраво въртене из нанагорнището....

    доста мислих дали да не си взема велосипед. но няма да стане с тоя градски релеф....

    та така.

  14. 14 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#13:"stonedridah"]София не е Антверпен, дето е равен като тепсия.[/quote]

    Абе то и Сан Франциско не е Антверпен, даже е по-зле от София от тази гледна точка, но хората там могат да се придвижват на колело.

  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#13] от "stonedridah":

    Къде има 5км баир в София? И всъщност, никой не те задължава да караш колело.



    По темата -тая инициатива трябва да е успешна. Не може нещо, което се казва Bike`emall да се провали. Единствения риск е участието на Диков, защото знаем, че той открито мрази колоездачите.

    А едно от най-важните неща по темата е сигурноста - колела се крадат твърде много и твърде лесно ,с нулева разкриваемост, което пък говори, че има адски добре отработени канали, които със сигурност ползват и полицейска протекция.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Щом Диков е там или има кинти за усвояване, или семинарът се е провеждал на шведска маса. Демек има далавера, пък и ПиАрът също е от значение....

  17. 17 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Аз харесвам да бръмча с колелото но за работа е абсурд. От единият край на София до другия. Холандците верно немат грижи, то там е равничко. Я да скокнат да катерят по Цариградско или накъм Драгалевци.. по две кутии цигари плюех нагоре. Но в града определено трябва да има някакви удобства за велосипедистите - паркинги, маркировка, алеи...

  18. 18 Профил на Пешо
    Пешо
    Рейтинг: 26 Неутрално

    За да стане масов избор на предвижване, трябва да се помисли за поощрение на работодатели изградили съблекални/бани за преобличане. Аз съм активен велосипедист и въпреки това велосипеда е последния ми избор за придвижване до работа, въпреки, че до работа са 4 км наклон или равно, най-малкото се получава мокро петно под раницата.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    unable to join #real-life (address is banned)
  19. 19 Профил на Nikolay Cankoff
    Nikolay Cankoff
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Дано измилят нещо читаво и да се вслушат в съветите на холандците. В малка София придвижването с велосипед няма да е никакъв проблем стига да има условия. В момента карането на колело в града си е приключение.

  20. 20 Профил на Nikolay Cankoff
    Nikolay Cankoff
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#17:"blockblock"]Я да скокнат да катерят по Цариградско или накъм Драгалевци.. по две кутии цигари плюех нагоре.[/quote]
    Електро велосипеда решава проблема с баирите, В Швейцария направо бъка от тях, само че там има къде да се карат - за разлика от София.

  21. 21 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Да помислят и за санкции за гламавите колоездачи каращи по тротоарите Преди няколко дни един такъв щеше да ни отнесе под колоните на Пиротска и то по обяд сред многото хора

  22. 22 Профил на darki80
    darki80
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Би било невероятно, ако и ние в Япония започнем да използваме повече и повече колелетата. Уви обаче нямаме достатъчно добри условия за това. Рискът за живота ти, ако караш колело е огромен.

  23. 23 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Аз ходя на работа всеки ден с колело в София, както и из града като се налага. За мен най-големият проблем са на първо място пешеходците - те са най-непредвидими и глупави и вечно окупират със собственическо чувство велоалеите. След това са шофьорите, които те виждат, но продължават да дават газ срещу теб, сигурно защото си мислят, че пешеходните пътеки са само за пешеходци. За щастие те са рядкост - един на 100, но пак и това е много. След това - дори и да има няколко велоалеи, но те почти винаги са с бордюр, което е много неудобно и постоянно трябва да намаляш скоростта си. Колкото до паркингите - ако ще правят такива - те трябва да са на осветени места в близост до камери или с нарочно поставени такива. Не че ползвам паркингите, най-често оставям колелото на стълб или дърво, като гледам да имам пряка видимост до него или да е пред вход с портиер или нещо такова, защото иначе си заминава като стой та гледай.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK