Природозащитници алармират за проекта с тунел под Шипка

Природозащитници алармират за проекта с тунел под Шипка

© Весела Николаева



Първа копка на проект "Обходен път на Габрово с тунел под Шипка" се прави преди да има окончателно решение за законността на проекта, алармират от коалицията "За да остане природа в България" ден след старта на първата му фаза.Природозащитниците напомнят, че в момента тече обжалване на решението по оценка на въздействие върху околната среда (ОВОС) във Върховен административен съд.  В същото време главна дирекция "Околна среда" на Европейската комисия (ЕК) е започнала проверка (4374/12/ENVI), която не е приключила.


В отговор на притесненията, от пресцентъра на МОСВ обясниха пред Дневник, че става дума за стартиране не на целия проект, а само на първата му фаза, която не обхваща спорния участък и на практика ще се реновира вече съществуващо трасе, което не подлежи на ОВОС. Спорната част, която засяга защитени територии, вероятно няма да започне преди произнасяне на съда.


Поводът за обжалванията са два, припомнят от Коалицията. Избран е вариант на обходен път, който засяга пет квартала на Габрово и така вместо решение на проблема с трафика през града, той се прехвърля механично от едни жители към други. За преминаване през Стара планина е приет къс вариант на тунел от 3,2 км. Това означава, че път с дължина над 4,5 км и ширина между 15 и 40 м щe бъде изграден директно през Природен парк Българка и една от най-дивите му части - долината на Козята река, обитавана от защитените от закона видове мечка, вълк и рис.




Целият природен парк е защитена зона от европейската екологична мрежа Натура 2000. Българка е един от младите природни паркове у нас, който съществува от 2003 г., за да опазва буковите гори, които са вододайни зони, осигуряващи питейна вода на Габрово и района. Освен директно унищожение на горите, този вариант на пътя ще доведе до увеличаване на шума и замърсяването, фрагментация на местообитанията и прогонване на животинските видове, обосновават опасенията си от коалицията.


Коалицията "За да остане природа в България" и инициативни комитети от град Габрово не са против проекта за обходен път и тунел под Шипка като цяло, а против одобрените негови алтернативи. Те предлагат алтернативен вариант на обхода през т.нар. трасе "Мусман". Той е с 2,8 км по-дълъг, но чрез него се избягва преминаването на обходния път през страничните западни квартали.


За преминаването през Природен парк Българка единственият приемлив вариант е изграждането на дълъг тунел от 7 км, смятат природозащитниците. Този вариант е бил заложен в заданието на фонд "Републиканска инфраструктура" още през още през 2008 и 2009 г., но впоследствие изчезва от последващите заданията на проекта. Дълъг вариант на тунела би съответствал на концепцията за зелена инфраструктура, разработена от ЕК и обявена като приоритетна за финансиране през следващия финансов период 2014 – 2020 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    "Коалицията "За да остане природа в България" и инициативни комитети от град Габрово не са против проекта за обходен път и тунел под Шипка като цяло"
    -ДА ИЗБЕРЕМ ПО-СКЪПОТО, но да запазим природната даденост на планината,това желаем и ние.НА ВСЯКА ЦЕНА ТУНЕЛ,НЕ!

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Спокойно, природозащитниците, бъдете рахат, сега само усвояваме парите за предпроектни проучвания и реклама. Когато българския съд осъди разбойниците окрали майка България и вкара в затвора тези дето докараха хората до състояние да не могат да си платят тока, почваме.

  3. 3 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    Хванете та оправете пътя Бяла Русе, че не е пипан от средата на 50-те и на нищо не прилича..... не се занимавайте с измислени проекти...... за през Балкана имате вече път нов, ремонтиран, разширен - Хаинбоаз....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  4. 4 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#1] от "xalikarans":

    Ще избирате по-скъпото когато харчите свои парета..... с парите на данъкоплатците (български и европейски) по полека....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  5. 5 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Абе тия бизикат ли се с нас? Къде останаха неизмеримите ползи от проекта, намаляването на катастрофите по Шипка и неимоверното улеснението на бизнеса в държавата. Тия зелени комедианти са новите комунисти, както винаги съм твърдял

  6. 6 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Тея вече взеха да прекаляват.

  7. 7 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    [quote#4:"boby1945"]Ще избирате по-скъпото когато харчите свои парета..... с парите на данъкоплатците [/quote]

    Ще предложим Референдум!

  8. 8 Профил на dimpop
    dimpop
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "DoPe":
    Хората са за обходен маршрут, пък бил и по-дълъг - целта е да се запази природа, вярно че доста малко хора осъзнават какво значи това...

  9. 9 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Доколкото разбрах тунелът е около 3,5 км.И веднага се вдигна шум от природозащитниците,защото видите ли било защитена зона.В Хърватия минах по автострада/ 740 км изградени за 3,5 години/ с поне десетина тунела ,всеки от по 2-5 км,такава е и Виа Игнатия в Гърция-Игуменица Солун.Там никой не ревна срещу тези проекти.У нас започна истерията с асфалта ,че не се ядял,сега тунелите пречели.Май у нас не може да става нищо-еколозите се хващат за писти,тунели ,но мълчат за руските проекти за АЕЦ ,невероятната глупост Бургас-Александрополис.Защо ли?

  10. 10 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Май само в България има природозащитници които са против прогреса !?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  11. 11 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Кое вреди повече на природата. Десетки километри криволичещ път над земята или тунел?
    Природозащитниците трябва да отговорят на този въпрос, преди да решат какво защитават.

  12. 12 Профил на monbon
    monbon
    Рейтинг: 8 Любопитно

    [quote#11:"dissident"]ое вреди повече на природата. Десетки километри криволичещ път над земята или тунел? [/quote]
    Доколкото разбрах от статията, се предлага по дълъг тунел(7 км), както е било първоначално по план.
    А защо никой от всезнаещите коментатори не каза нещо по въпроса, че ЕК прави проверка (4374/12/ENVI) по същия въпрос..?

  13. 13 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    На кранчето на европейските пари стоеше Томислав Дончев, философ по образование, бивш кмет на Габрово, който лично ББ изтегли от кметския пост, за да го направи министър на еврофондовете. Тогава започна усилена кампания за изграждане на Западен обходен път на града и тунел под Шипка, един от поредните пътни строежи на ГЕРБ, които се рекламират гръмогласно, но хем ги има, хем ги няма.
    Когато ББ махна Дянков и постави на негово място Дончев, в тези сюблимни дни, когато любимият ни Томич държеше най-философски и българските и европейските пари, правителството за нула време отпусна от бюджета безвъзмездно 130 000 000 лева за строителство на Западен обходен път и разширен идеен проект на тунела под Шипка, каквото и да значи това.

  14. 14 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Рекета започна!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  15. 15 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#8] от "dimpop":

    Един кратък път няма да наруши прекрасната и многообразна българска природа, но ще донесе неизмерими ползи на всички нас- казвам го като човек , който минава този път 4 пъти седмично оттам -кошмарно е! Не знам колко жертви има по пътя Шипка , но са много. Хаимбоаз е на 40 км по-далече, а там минават само тирове. Ако искате да пазите природата идете по черноморието-там е проблема

  16. 16 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Никой не е против обходен път на града и тунел под Шипка. Възраженията са срещу трасето на обходния път.
    Ако мине оттам, където иска правителството, пътят не обхожда града, а сече 5 квартала. Отстоянието му от идеалния център е нищожно. Така че няма защо да се трошат такива пари, без да се изведе движението от града. А при това трасе сумите са огромни, защото минава през насечен терен чрез сложна система от тунели и мостове. Най-дългият мост, например, минава под самата язовирна стена на яз. Синкевица и е дълъг 640 м. (повече от половин км!) с височина 70 м.
    Трасето, което предлагат гражданските инициативни комитети, е малко по-дълго, но по-измично, няма нужда от толкова съоръжения, затова не струва по-скъпо. Не засяга жилищни квартали.

  17. 17 Профил на kotoni913
    kotoni913
    Рейтинг: 248 Гневно

    тая игра е на пловдивската мафия която от 50 години стопира проекта! да не би стара загора да ги изпревари в развитието си! като си помисли човек колко загуби за икономиката сме реализирали от липсата на тунел - пряк път между северна и южна българия! ами че тая планина разделя икономиката ни повече от държавна граница! още не започнат тунела и те вече вият за нов тунел троян - кърнаре. зер по им е удобен. макар че е пълна глупост през 40 километра да се правят тунели, при наличието на други крещящи нужди. някой ще се сети ли че в българия няма една магистрала север-юг макар на проект. а пътят русе - хасково е точно средата на българия. тая турска дивотия русе-свиленград трябва да минава задължително през шипка по това трасе за да изиграе своята роля за българската икономика а не за турската!

  18. 18 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Ако слушаме зелените рекетьори, дами и господа, трябва да се върнем в пещерите! Що за безобразие и безотговорност! По-екологично ли е трафикът всяка зима да се пренасочва през другите проходи и камиони и автомобили да изминават стотици километри повече?

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  19. 19 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 614 Весело

    "алармират от коалицията "За да остане природа в България""

    При такива "природозащитници" няма да остане нито природа нито хора (освен мургави "правоползватели" в България.

    О, Музо, възпей оня гибелен гняв на Ахил ..........
  20. 20 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    По-скъпото излиза по-евтино!

  21. 21 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    Що не се сетят природозащитниците , колко сол и химикали се хвърлят зимно време за да функционира проходът Шипка??? Колко вредни емисии се отделят в атмосферата от катерещите урвите МПС-та целогодишно??? Кое е по-добро за природата??? Масово нашествие на МПС-та по урвите на това трасе, или преминаването им по тунел под тях??? ПРЕКАЛЕНИЯТ СВЕТЕЦ И БОГУ НЕ Е ДРАГ!!!!

  22. 22 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#17:"kotoni913"]тая турска дивотия русе-свиленград трябва да минава задължително през шипка по това трасе за да изиграе своята роля за българската икономика а не за турската![/quote]

    И мангалите като минават да се наслаждават на паметника на Шипка, където са яли пердах!

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  23. 23 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Какви са тез западни квартали на Габрово?
    Дайте карта, от къде ще да минава пътя...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  24. 24 Профил на Sion
    Sion
    Рейтинг: 543 Весело

    [quote#18:"Кокетна Чемширова"]трябва да се върнем в пещерите! Що за безобразие и безотговорност![/quote]
    Не можете да се върнете някъде , откъдето не сте излизала.

    В Дневник може да наричате Боцко -Тиква,Станишев-Гей ,Костов-Мавър,но ако отворите дума за Плевнелиев,сте бан на секундата,
  25. 25 Профил на starez
    starez
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#23] от "greenhrast":

    Абе, големи смехории.Моста щ мине над две къщи от квартал Велчевци.Като се каже <квартал> трябва да се разбира две редици къщи покрай път за Гачевци, който също представлява две редици къщи.Е, те това е.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  27. 27 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Тези до сега спали ли са!
    Та за това се говори от над 20-30 г.
    Сънливци.

  28. 28 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2522 Любопитно

    2 въпроса -

    Кой има изгода от предложеното трасе, и кой от алтернативното?

    Колко е мизата за да оттеглят протестите този път?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  29. 29 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#25] от "starez":
    Съвсем живи квартали с обитавани къщи, с великолепни природни дадености плюс язовир със зона за отдих, басейн за възрастни и деца, хотел и пр. На възраженията на гражданите се обясняваше, че ако къщата им е на 10 м. от пътя, през който, ако има тунел, ще минава движението от половин Европа за Азия, то шумовете, изгорелите газове и сътресението вече се разсейвали и нямало да им вредят. От чудовищния виадукт при Велчевци до кметския стол в Общината, тоест до свръхцентъра на града, отстоянието е 3000 м. По цялото им протежение са наредени жилищни застроявания. Речното русло на Синкевица като улей поема въздушните течения + евентуално автомобилните газове и ги отвежда към центъра на Габрово.

  30. 30 Профил на bezpeka
    bezpeka
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#27] от "nelva":

    Не просто ги е нямало.

  31. 31 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#26:"Be_google Орешарски-Премиер! Станишев-Шеф на ЕК!"]БГ ще прави много милиарда от природата си , но просто още не е дошло времето![/quote]
    Да, господине, благодарение на "интелигентни" мислители като вас, това време никога няма да настъпи. Докато 45 години лъгахте хората, че строите комунизъм, си осигурихте бъдещето на най-богатите капиталисти; сега, докато "пазите природата", влагате милиони в голф игрища, унищожавайки стотици декари природа. Ние, разбира се, безрезервно ви вярваме. Но ще го разберете на следващите избори.

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  32. 32 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално




    До коментар [#27] от "nelva":

    Кой, извинете, да е спал?

  33. 33 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    [quote#9:"papadok"]В Хърватия минах по автострада[/quote]

    Добре, че само ти си виждал тунели и автостради.
    Тук става въпрос, че ще минава през природен парк
    Или като бързаш да пишеш, не четеш

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  34. 34 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Накрая винаги се оказва, че ПРИРОДОЗАЩИТНИЦИТЕ СА ПРАВИ!

    Така е за съборения незаконен строеж "Златна Перла" на брега на морето.
    Така е за Бургас-Александруполис.
    Така е за АЕЦ Белене.
    Така е за кражбата на Юлен в Пирин.
    Така е за незаконния лифт в Рила, в който заседна Сергей Станишев.
    Така е за незаконния лифт над Банско, в който се возеха Цветан Цветанов, Цецка Цачева, Плевнелиев и др.
    И така нататък, и така нататък...

    Така ще бъде и тук - елементарният разум го изисква.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  35. 35 Профил на Станишко
    Станишко
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Дебили, не ви ли се обясни? Хората не са против тунел, а против новото трасе, изсмукано от пръстите на чиновнице

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  36. 36 Профил на Тома Белев
    Тома Белев
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#18] от "Кокетна Чемширова":

    който не може да чете явно скоро е излязъл от пещерата

  37. 37 Профил на Тома Белев
    Тома Белев
    Рейтинг: 605 Неутрално

    пътищарската мафия не спи, веднага платиха на троловете да защитават открит път високо в планината защото българските мафиотски пътностроителни компании не могат да правят тунели. Защо да е прав пътя, да не минава през къщите на хората, да не се катери високо в планината като могат да изцицат стотина милиона отгоре както направиха при Цанков камък? Ако се приеме Мусмановия вариант и тунел ниско ще дойдат европейски компании и няма как да могат да изнудват правителството с лоша геоложка основа, преовлажнени почви, дълга зима и тем подобни измишльотини увеличили цените на всичките ни магистрали.

  38. 38 Профил на Тома Белев
    Тома Белев
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#28] от "Пешката":

    а колко е мизата за да се защитава за по-лошия за колите, хората и природата вариант?

  39. 39 Профил на Тома Белев
    Тома Белев
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#21] от "kimba3":

    нали това се обяснява - трябва да се приеме вариант с тунел в ниската част на планината, а не предпочетения сега високо в планината.

  40. 40 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    [quote#3:"boby1945"]..... не се занимавайте с измислени проекти...... за през Балкана имате вече път нов, ремонтиран, разширен - Хаинбоаз.... [/quote]
    Е как ? Вече колко народ тичи лиги за парите от проекта.
    А и комшулука чака пряк път за тировете през Бугаристан.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  41. 41 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4359 Неутрално

    До коментар [#1] от "xalikarans":

    Е па простите държави като Швейцария предпочитат по дългите тунели но да запазят природата си. А ние умните защо ни е природа.

  42. 42 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#10] от "Count Grishnackh":


    Май само в България има природозащитници които са против прогреса !? "

    -Не е прогрес това,което е срещу природата,а престъпление,за което все някога ще ни отмъсти.

  43. 43 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#18] от "Кокетна Чемширова":


    Ако слушаме зелените рекетьори, дами и господа, трябва да се върнем в пещерите!"

    -Както винаги-вярна на себе си,т.е.-отвратителна.
    Е,и природата допуска грешки.

  44. 44 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Както винаги във форума полемика, между умни и глупаци?!? Няма да визирам, кой кой е, но и тунела трябва да стане и планината да се запази! Другото е безхаберия и кражби!

  45. 45 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    [quote#18:"Кокетна Чемширова"]Що за безобразие и безотговорност! [/quote]
    Да припомня, че става въпрос за 2.8 км.
    Голям дебат

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  46. 46 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    [quote#25:"starez"]път за Гачевци, който също представлява две редици къщи[/quote]
    Ако е до твоята къща, други ще ги говориш

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  47. 47 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#46] от "Синята шапчица":
    Описанието на starez може да бъде дадено от човек, който е минал веднъж по пътя и мисли, че от колата е видял целия квартал. И кво? - Две редици къщи край пътя. То и от пътя през кв. Велчевци доста повече се виждат, ама хайде.
    Отделно трасето сече града и на друго място, точно под стената на яз. Христо Смирненски, от който Габрово се снабдява с вода. Там пък са засегнати кв. Дядо Дянко и кв. Хаджицонев мост. Там има и свлачища.

  48. 48 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#18:"Кокетна Чемширова"]Ако слушаме зелените рекетьори, дами и господа, трябва да се върнем в пещерите! Що за безобразие и безотговорност! [

    Затова и получават заради недомислията си максимум до 1 % на изборит.Иначе са най кресливите и истерични по площадите.Нямали пари-а откъде взеха пари за суперскъпите плакати срещу шистовия газ?

  49. 49 Профил на Тома Белев
    Тома Белев
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#48] от "papadok":

    това е живота - едните със скъпи плакати, а противниците им с евтини къщи на Бахамите, малки брилянти по ръкавелите и лични самолети втора ръка.
    Какво да се прави?

  50. 50 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#49:"toma_belev"]Какво да се прави?

    Ако сте наистина ТБелев-направете така,че да да вземете 4%.Постаряйте се да имате по голяма подкрепа и дайте гласност на програмата си.Аз лично бих ви подкрепил срещу самолетите втора ръка и къщите на Бахамите.Но надвийте "егото" си на богоизбрани и обяснете на простосмъртните точно за какво се борите.

  51. 51 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    [quote#50:"papadok"]надвийте "егото" си на богоизбрани и обяснете на простосмъртните точно за какво се борите[/quote]
    - Принципно не симпатизирам на коментарите ти, но това е най-точният и синтезиран съвет, който и аз бих дал към Зелените.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  52. 52 Профил на obektiven_new
    obektiven_new
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#43] от "dedo pepo":

    Какви пещери, какви 5 лева? Май доста от коментиращите тук изобщо не чатат какви алтернативи се предлагат. И май нямат никакво желание да обсъждат реални неща. Само ей така да си плюем на общи начала.

  53. 53 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Еколозите се прави! Три пъти мери един път режи!Вариантът с дългия тунел понижава котата на преминаване на пътя!Така проектирания тунел е на кота 800 м и прокарва І-5 ,трилентов път с ширина 10.50 м.!
    За сведение котата на преминаване на път ІІ-55 на Проходът на Републиката е 698 м!!!!
    Катарци и турци не случайно се взират в трасето Русе -Свиленград,защото движението на ТИР-ете от там!И разбира се се търси решение с тунел около 1.5 км ,за да се понижи още кота!

  54. 54 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1265 Любопитно

    До коментар [#52] от "obektiven_new":
    И май нямат никакво желание да обсъждат реални неща. Само ей така да си плюем на общи начала."

    -Винаги има хора,които не допускат обсъждане на проблеми,които партията-майка,независимо коя, е предопределила-просто нямат свое мнение.Затова и нещата при нас не се случват по най-добрия начин.

  55. 55 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#53] от "superstar":
    Като говорим за Хаинбоаз, то не е зле да наберете Еuropean transport corridors и да се уверите, че международният транспортен коридор, който започва от Прибалтика и достига до Егея, се движи в България по маршрут: Русе - Търново - Стара Загора, тоест сече Стара планина при Хаинбоаз, който проход и беше съответно ремонтиран. Тук възниква въпросът къде се позиционира спрямо международния европейски транспортен коридор тунелът под Балкана.
    При все това никой не е против тунел под Шипка. Искаме само трасето на обходния път към него да не засяга жилищни квартали, вододайната зона и природата. Има алтернативи, но управляващите упорито се държат за техния сложен и нанасящ големи щети проект.

  56. 56 Профил на Dimitar Kanariev
    Dimitar Kanariev
    Рейтинг: 388 Гневно

    еееей, точно си мислех, че преди дни "зелените" изпуснаха да "протестират" по тема свързана със СТРОИТЕЛСТВО....., да ама НЕ! Време е прокуратурата и ДАНС да се заемат с Белев и компания. Зелените са като чалгата = заплаха за националната сигурност на България!

  57. 57 Профил на obektiven_new
    obektiven_new
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Аз пък мисля, че основна заплаха за националната сигурност е отказа на хората в тази страна да мислят.

  58. 58 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Чудят се с какво да се заяждат. Напоследък все повече се убеждавам, че тези хора не се интересуват от природата, а само от собствените си интереси.

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  59. 59 Профил на obektiven_new
    obektiven_new
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#58] от "mnogosamkrasiva":

    В интерес на Габровци е да се запази гората в природен парк Българка, тъ йкато паркът е направен, за да опази буковите гори, вододайните зони на града и района. Както пише в статията - не става въпрос да се спре проекта е да се преправи така че тунелът да е по-дълъг и да минава под парка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK