Глобалното затопляне заблатявало Седемте рилски езера, твърдят от екоминистерството

Глобалното затопляне заблатявало Седемте рилски езера, твърдят от екоминистерството

© Надежда Чипева, Капитал



Биоразнообразието и водата в района на Седемте рилски езера не са застрашени заради увеличения брой туристи, показват данните на Министерството на екологията, от което правят всяка година мониторинг на водоемите и на планината в района, съобщи снощи БНТ.


От там все пак са склонни да обсъдят предложението на Сдружение "Зелени иницативи" за ограничаване на туристите, които посещават езерата. Преди да се въведе подобен режим обаче било необходимо широко обществено обсъждане.


От Министерството на околната среда определят като несериозно твърдението на екоорганизации, че езерата са заблатени заради големия брой туристи. Водорасли в някои от езерата като Рибното и Долното има, но специалистите казват, че това е нещо нормално.




"Температурата на водата на езерата се повишава. Това е глобален проблем и това стимулира до определена степен развитието на водораслите", коментира пред БНТ началникът отдел "Защитени територии" в МОСВ Димитър Стоев.


Според експерти от Национален парк "Рила" водите в Седемте рилски езера са в много добро състояние и отговарят на европейските изисквания за питейна вода. "Целият циркус всъщност се обхожда ежедневно от нашите служители и нашите експерти, така че замърсявания няма в циркуса на Седемте рилски езера", заявява отново пред националната телевизия и изпълняващият длъжността директор на националния парк Стефан Кирилов.


Увеличеният поток от туристи от 30 на 100 хиляди през последните години заради лифта се отразява единствено на туристическата инфраструктура, казаха от екоминистреството. Заделени са средства за проект, по който да бъдат укрепени екопътеките и подходите към езерата.

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на crimson
    crimson
    Рейтинг: 367 Неутрално

    е няма такава наглост като комунистическата наглост

  2. 2 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Климатичните процеси са толкова бавни, че това са пълни глупости! Тия от екоминистерството са гОла вОда! Както и всички останали де.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    Т.н. екоминистерство е същото като министерството на бедствията и авариите на Емел Етем - създадено основно за да разпределя ресурси в една точно определена посока.

    Всичките трябва да ги изправят до стената, всичките!!!

    И никакви мирни протести няма да решат проблема.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  5. 5 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Ами да сложим още три лифта тогава и мол, а?

    Нагли ДПС-комунисти

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  6. 6 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Мдаааа, И международното положение е виновно другари комунисти..!!!

  7. 7 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Тази година бях горе.
    Езерата и околността не се замърсяват.
    Хората горе пазят чисто.
    Най-малко лифтът пречи и разваля околната среда.
    Не е правилно да се ограничава достъпа.

    Но трябва да се БДИ И КОНТРОЛИРА чистотата на планината...

  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3425 Неутрално

    Може.Ама по вероятно е глобалното изхвърляне.

  9. 9 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1495 Любопитно

    До коментар [#3] от "Десен":
    Левичаров - "цигани" са андрешковци като теб, които общуват с природата през телевизора и прозореца на "ол инклизив" обект. А тези които махаме по пътеките с раници на гръб (въшкобери) сме твърдо убедени че достъпа на автоталибани, на "туристи" които си местят задника за скара- бира с лифта на по-високо с лифт в района на Рилските езера следва да бъде ограничен!!! За да остане природа за идните поколения! Понял?

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  10. 10 Профил на milenpara
    milenpara
    Рейтинг: 418 Неутрално

    По мои лични наблюдения на други високопланински езера, наистина има затопляне и съответно водорасли.
    Задължителни мерки според мен освен ограничаване броя на туристите е и ограничаването на конете и кравите в националните паркове.
    Прекомерния брой туристи ерозират пътеките и се замислете къде ходят по малка и голяма нужда.

  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Некадърници! Причината за заблатяването е мутренския незаконен лифт, който всяка събота и неделя качва горе по 5000 кашкавалени туриста!

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на id
    id
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Заблатява се оти одат ногу ора и пикат у него.

  13. 13 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Но никой не може да отрече, че вече езерата са достъпни и за джуки с токчета и прически > справка > фейсбук.
    ( сульо и пульо )

  14. 14 Профил на id
    id
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Заблатява се оти одат ногу ора и пикат у него.

  15. 15 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    [quote#7:"ivanasenov"]Тази година бях горе.
    Езерата и околността не се замърсяват.
    Хората горе пазят чисто.[/quote]

    Дори и несъзнателно пак нарушават екосистемата. Запрашаването е ужасно. Всички животни са се разбягали - това също нарушава еко-равновесието. Преди лифта горе дори и през лятото се качваха не повече от 1000 души месечно. Аз съм ходил през Май - нямаше никакви хора. Сега се качват по 40000 души месечно (само уикендите).

    The best way to predict the future is to invent it.
  16. 16 Профил на Граф  фон Пърчевич
    Граф фон Пърчевич
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "crimson":
    БНТ е говорител на Филип Цанов и компания , как така ще каже друго?

    След пет пълни мандата на НС България ще прилича на пакистанска провинция.
  17. 17 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 422 Неутрално

    [quote#10:"milenpara"]Задължителни мерки според мен освен ограничаване броя на туристите е [/quote]
    Този пък. Щял да ограничава достъпа. Да не са на баща ти езерата, че така се разпореждаш?

    [quote#10:"milenpara"]... и се замислете къде ходят по малка и голяма нужда. [/quote]
    Ха-ха. Интересно, кога последно си ходил на езерата ? Защото аз това лято горе видях голи поляни и хълмове, че ми е интересно, къде ще се скриеш, предвид над 500 човека около теб. Или гадовете вършат асоциалната си дейност направо на екопътеката?

    Усмихвайте се... Утре ще бъде по-зле.
  18. 18 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Опаковки от вафли, разбити дини, мокри кърпички, конски фъшкии - всичко има на езерата. И преди десет години ми правеше впечатление колко е популярно това място, но сега е ужасно претъпкано.

    Eddie lives... somewhere in time!
  19. 19 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    А бе направо по едно хотелче вдигнете на всяко езеро и готово, ще ви се оправят проблемите.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Тази година бях на езерата под Мусала.
    Нямаше нито едно боклуче по земята. Единствено малко преди върха, някой беше написал със спрей някакви простотии против волен сидеров.

  22. 22 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 473 Гневно

    Тогава да направим нов лифт и кебапчийница горе, това със сигурност ще спре "глобалното затопляне". Оставка предатели! След години с камъни ще ви затрупат гробовете, боклуци долни!

  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    [quote#10:"milenpara"]Задължителни мерки според мен освен ограничаване броя на туристите[/quote]

    Ако спрат незаконния лифт и мутро-такситата джипове нещата ще си дойдат на мястото. Кашкавалените туристи ще отпаднат веднага.

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Мисля си, че не толкова затоплянето има значение. Ако няма органични отпадъци, които са хранителни за бактериите, а от там и "торят" водораслите, ням,а да има заблатяване. Интересно, защо този проблем не се проявява в Алпите ? Или там няма затопляне ? Появи се тази година на Щърбске Плесо в Татрите, но словаците си признаха, че има биологично замърсяване от многото туристи и дори стара канализационна система на близкия хотел - била от времето на Първата Чехословашка Република (1918 - 1938). Сега започват регулация на туризма. Не говорят за затопляне.

    E PLVRIBVS VNVM
  25. 25 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Абе, че не ме кефи ни лифта ни пишман туристите. Но ако трябва да сме честни процеса на заблатяване на долните езера започна доста преди построяването на лифта! Това поне съм го видял и проследил с очите си.

    И в случая обяснението на екоминистерството ми звучи по-достоверно. Но нямам нищо против да се ограничи достъпа - просто да спрат лифта и да шибнат два яки бетонни блока насред пътя да спрат джипките.

  26. 26 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Гневно

    Безотговорното отношение на хората и овластените да крадат и съсипват природата са основната при4ина за състоянието на езерата.
    Разбира се и глобалното затопляне има значение,но то е несъизмеримо по-малко.

    Tony
  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    Я да пуснат още няколко лифта, и всичко ще се оправи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на BIKER
    BIKER
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Ако има някъде водорасли със сигурност, то е в главите на управляващите!

    БСП и ДПС вън от политиката
  29. 29 Профил на verapetkantchin
    verapetkantchin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    МОСВ да предоставят тези данни от мониторинга си официално и публично, че да може независими специалисти да ги тълкуват и дадат обосновано становище.
    В интерес на истината преди 3 г. Старата хижа до Рибното езеро беше затворена от РИОКОЗ, защото ползваше вода за пиене от Рибното езеро и след проби се установи, че е негодна за пиене. Така че данните на ДНП Рила явно малко бягат от истината.
    Да, еутрофизацията (заблатяването) е естествен процес, който обаче в нормални условия се развива с хиляди години, а в момента наблюдаваме изключително бързо заблатяване, и то на езера като Сълзата и Окото, в които допреди да се пусне лифтът бяха регистрирани по 1-2% водорасли, а сега те покриват по 10-12% от площта им. Трябва да си безкрайно и преднамерено сляп, за да твърдиш, че петкратното увеличение на туристопотока в един район не оказва влияние върху природата там. Ама противното нали би означавало МОСВ да приеме вината, че допусна изграждането на този лифт въпреки многото ни протести през годините. Да не говорим, че джиповете са станали много повече отпреди и качват "туристи" паралелно с лифта, независимо от обещанията, че като се пусне лифтът, те ще изчезнат.
    Та, значи, глобалното затопляне дори да има някакъв пръст в заблатяването на Езерата, нужно ли е институциите многократно да ускоряват процеса с недалновидната си политика и липсата на всякакъв управленски капацитет за вземане на адекватни решения за тази защитена територия? Вместо да реагират като ущипани, да седнат и да се замислят какво искат да оставят на бъдещите поколения и дали искат да бъдат запомнени в историята като унищожителите на един от световните природни феномени.

  30. 30 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Лифта е само част от проблема. Защо всички забравят палатковите лагери на дъновистите ? Някой седят с месеци горе. Този процес на заблатяване някога най-добре се виждаше в малкото езеро до х.Рилски езера , където им е и най-големия лагер.

    Dum Spiro, Spero
  31. 31 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Да опазим природата-това е приоритета на екоминистерството и туристите.Има точни и загрижени коментари и такива само леещи злоба.
    Най-добрият туризъм е пеша и с раничка на гърба и песен на уста,но някои просто физически не могат,а имат нужда от общуването с природата.
    Трябва да се помисли за начин да се регулира туристопотока с лифта,а автомобилите да се забранят.
    За заблатяването на езерата да вземат отношение учените.

  32. 32 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Тези пак не са в час. Научните данни напоследък говорят, че такова нещо като "глобално затопляне" няма. Има периодични изменения на климата, дължащи се на слънчевата активност.

    http://megavselena.com/istoriyata-na-edna-lyzha-ili-globalno-zatoplyane/

  33. 33 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#15] от "virakocha":
    Да не ходим никъде, щото нещо ще се случи...
    Що не спрете колите в София, ТЕЦ-овете....
    Що не се преоборихте със застрояването по морето...
    Има естествена граница на човешкото съществуване...
    В този случай езерата не се замърсяват от хората, които отиват с лифт...
    Ако затоплянето им се отразява негативно, може да се прочистят, да се махне ненужната раастителност от водата...
    Не съм специалист, но просто забраните никога не работят...




  34. 34 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    [quote#33:"ivanasenov"]Да не ходим никъде, щото нещо ще се случи... [/quote]

    Ще ходиш ПЕША. Нищо няма да ти стане.

    The best way to predict the future is to invent it.
  35. 35 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    Добре и какво прави МОСВ срещу глобалното затопляне? Изплзва го като мотив за да не прави нищо. Което е основната му дейност. Сега се доказва колко "правилно" министъра е уволнил всички директори на паркове. За да може пътя на мръсните пари да стане магистрала.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  36. 36 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    [quote#31:"dedo pepo"]но някои просто физически не могат[/quote]

    Тези хора са много малко. Ако е за пенсионерите - има такива жилави пенсионери, дето се качват за норматив. Виж, доста дебелогъзи трътлеци ще бъдат засегнати. За тях не ми е жал.

    The best way to predict the future is to invent it.
  37. 37 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Все още е спорно дали промените се дължат на слънчевите изригвания или въглеродното замърсяване.Тук също спадат и дъждовете.Така,че може да сме спокойни(като човешки фактор)когато става дума за това кой е по-виновен за промените в биоразнообразието на изключително красивите ни Природни паркове

  38. 38 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    в това министерство няма нищо "еко".

  39. 39 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ако беше проведена истинска оценка на въздействието върху околната среда на проекта за лифт (както би трябвало), основен проблем, подлежащ на оценка, щеше да е увеличения поток от туристи. Точно тогава е било времето да се сложи ограничение на капацитета. Ако не се вързват сметките на инвеститора, не го строи и толкова. Затова е тази процедура, а не след като се обърне каруцата.
    А това с глобалното затопляне е пълна глупост. Поради засилената ерозия в резултат на механичното въздействие във водата попадат частици, които повишават поглъщането на слънчева енергия. Това внася и хранителни вещества за водораслите.

  40. 40 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Добре де , ако виновник все пак е глобалното затопляне , тогава изниква въпросът : защо се обсъждат само 7-те езера , а не и всички други високопланински езера , където по тази логика би трябвало да го има този проблем? Или може би там го няма? Или може би го има само в такива облагородени с лифт и засилено човешко присъствие ? Например заблатяват ли се Газейското и Кременските езера в Пирин ?

    Dum Spiro, Spero
  41. 41 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2676 Весело

    Ха-ха-ха-ха! Глобалното затопляне се изразява в рекордно големи размери на ледената шапка на Антарктида за всички времена, а и арктическата шапка расте неизменно през последните три години. Карбон фуутпринта на затоплистите се оказа крайно недостатъчен да промени климата на Земята. Да хапват повечко чушки с боб. А че в българско министерство се движат с две петилетки закъснение няма нищо учудващо.

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    До коментар [#20] от "rumata":

    А, молим, тая истерия със затоплянето носи милиарди на некои хора.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Щом "зелени" нещо си се изказват... значи има нещо гнило в Дания. За тях знаем, че винаги се ръководят от парични интересни, а не от тези на природата.

  44. 44 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#36] от "virakocha":

    Не е така, не съдете от камбанарията само на здрав прав човек без абсолютно никакви физически ограничения. Изказването ми звучи като желание да се наложат антропометрични критерии за ползване на планината, меко казано.

    Лифтът помага на много хора да се докоснат до планината - много прост пример - как едно дете ще стигне дотам безболезнено?! Не можеш да очакваш от всички да се катерят само пеша. Онзи ден качихме децата на лифта на Безбог и после драпахме нагоре, докато те мрънкаха. Мрънкаха, ама се катереха. Лично аз имам известни затруднения със сърдечния ритъм при изкачване. Ако нямаше лифт, щяхме да си гледаме с тях планината отдолу. Да, имаше разни мутрески с бебешки колички около хижата, но имаше и бременни жени, които си имаха вид на постоянни туристи. Имаше доста възрастни хора, в това число група много възрастни англичани. Колкото и жилави да са някои стари хора, повечето не могат да се качат без лифт.

    И на мен ми направи впечатление заблатяването на Безбожкото езеро и де зачудих за причината - а досами него имаше пасящо стадо...

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  45. 45 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    ... С което не искам да кажа, че е оправдано да има твърде много лифтови съоръжения, а да се осигурява разумен поток от хора.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  46. 46 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Миналата година бях там. Направи ми впечатление колко чисто държат хората. Повечето дори си прибират фасовете в торбичка ако пушат.
    Много по-голям проблем обаче са дъноновистите.. те са хиляди. Живеят с месеци горе и единственият им източник на вода за пиене, миене и др. нужди са именно езерата. Зад едно хребетче между старата хижа и поляната под Харамята дори са си направили някаква доста голяма и масивна барака.

    Хайде радетелите на природата първо да ограничат тях. Техните вярвания и ритуали не им дават права над въпросното място.

  47. 47 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Трябва да се спрат две безумия - джиповете и конете.

    Лифтът според мен трябва да остане. Природа трябва да има, но тя трябва да е за всички.

    На пишман еколозите, дето искат да ограничат достъпа на хора ще кажа, че в европейските страни щяха да поискат да се направят и асансьори за да могат да се качват инвалидите до Окото и Сълзата.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  48. 48 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#46:"p_s"]Повечето дори си прибират фасовете в торбичка ако пушат. [/quote]

    Това искрено ме разсмя Явно вече е огромна добродетел да си прибереш фаса след като си пушил, и то насред Национален парк.

    А за другото си прав. И на мен ми направи впечатление тази постройка, която честно казано не си представям как би могла да бъде законна.

  49. 49 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Надявам се това да са думи на някой нещастник в министерството, от когото нищо не зависи, а трябва да отбива въпросите на обществото. Ако са от корумпираните копелета, които цицат от незаконния лифт на Цеко, същите които ще разрешат стротелство на втори, трети, петдесети в Банско и околните селища - душите им да не намерят покой никога.

    preklara rara
  50. 50 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    [quote#44:"doneva_a"]Лифтът помага на много хора да се докоснат до планината - много прост пример - как едно дете ще стигне дотам безболезнено?! Не можеш да очакваш от всички да се катерят само пеша. [/quote]

    Госпожо, вие ходили ли сте на Рилските Езера БЕЗ лифт? Има път, който е полегат. Ходи се около час и половина на бавен ход и повярвайте ми,не е никакъв проблем за деца и възрастни хора. А за инвалидите - може да се качват с джип (защо не безплатно субсидирано от здравното министрство), но САМО те!

    The best way to predict the future is to invent it.
  51. 51 Профил на smokingpipe
    smokingpipe
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Озоновата дупка ми беше по-симпатична.
    И не се вдигаха рязко цените на парното .

  52. 52 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#41] от "Lemmy":


    [quote#41:"Lemmy"]Глобалното затопляне се изразява в рекордно големи размери на ледената шапка на Антарктида за всички времена, а и арктическата шапка расте неизменно през последните три години.[/quote]


    ха ха ха бахти глупостите Нямате почивка, нали?

    И как от това, че ледената шапка на Антарктика расте доказахме, че няма глобално затопляне причинено от СО2 емисиите?

    Къде е доказателство, че двете неща са свързани? Аз знам - няма го.

    Ето два линка, ама дали междуушното устройство работи... е друга работа:

    http://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2013/sep/09/climate-change-arctic-sea-ice-delusions

    http://www.skepticalscience.com/graphics.php?g=12

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  53. 53 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Аз бих добавил - освен глобалното затопляне за загиването на езерата са виновни Иван Костов, Сорос и Асен Генов най- вече!

    И най- категорично МОСВ, лифта и 50те хиляди посетители нямат никаква вина!

  54. 54 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    До коментар [#52] от "Distributed":

    Ама прав си бе, еуглено. Когато е по-топло ледът се увеличава, а не се топи. Парниковият ефект понижава температурите... Знаех си аз че ще изскочи някой екосоциопат.

  55. 55 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#50] от "virakocha":

    Явно е безсмислено да ви обяснявам втори път. Фанатизмът може да приема разнообразни форми, понякога се крие под доста благовидни каузи.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  56. 56 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#30] от "gargamel":
    До коментар [#46] от "p_s":

    Дъновистите не са проблем - първия път когато се качих на езерата, което беше преди бая време, съвпадна с тяхната паневритмия. Да, бяха много хора, но се грижат за мястото. Редовно сами чистят пътеките и езерата от боклуци. Дори е доста ветроятно чистотата, която сте забелязали да се дължи донякъде и на тях.
    Колкото до всички туристи, които се качват - доста си зависи от хората - последните два пъти като ходих много от тях не пазеха чисто - имаше нахвърляни боклуци по пътеките, накъсани растения и цветя.

  57. 57 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Аз лично повече няма да стъпя на рилските езера след това, което видях през юни/юли. А като се замисля, че само на 45 мин. ходене от там е хижа скакавица и прекрасния водопад още повече се отказвам да ходя на рилските. Направи ми впечатление, че като питах за посоката (респективно цвета на маркировката) на пътеката която води от рилските до скакавица пукнат човек от служителите в хижата не можа да ми каже Тия хора хабер си нямат явно от планината. Ти да не можеш да упътиш турист до най-близката до теб хижа? Да не знаеш маркировката или поне посоката? (не че не знаех пътя но бях чул че имало някакви промени по пътеката и затова питах). Та - следващия път на рилските ще е когато имам дете, на което да ги покажа (ако са останали). Тоя уикенд отивам на Рай - там поне лифтове няма и който иска да види пръскалото ще трябва да се поразходи. За съжаление обаче и там има джипки. Преди качваха хора само до началото на джендема ама все по-често ги виждам и по-навътре в резервата ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  58. 58 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#56] от "glatzial":

    Част от тях може и да си чистят , но все пак те не присъстват там само духом. А щом присъстват и телом , значи оставят и своя биологичен отпечатък. Къде си мият посудата , къде си изхвърлят отпадъците, откъде пият вода, къде ходят по нужда - ей тези дребни въпроси ме тормозят. Част от тях ползват хижите , но не всички. Лични наблюдения. Не отричам влиянието на лифта .Но и дъновистите не трябва да се пренебрегват. Аз лично тази дестинация я задрасках още преди 7-8 год. а тогава лифт още нямаше. Но пък с автомобили се качваха всякакви екземпляри , които обезсмисляха много от причините човек да се качи на планина. Сега само транзит ....

    Dum Spiro, Spero
  59. 59 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#57] от "bludniq_sin":

    На х.Рай джипки ???? Леле !!! Аз съм се качвал до хижата с колело и не мога да си представя как до там ще отиде джип!!! Или имаш предвид до края на пътя , откъдето пътеката влиза в Джендема ?

    Dum Spiro, Spero
  60. 60 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Разстроено

    До коментар [#5] от "Distributed":
    То без това последния път като бях там ,трафика от хора беше напълно достатъчен, за да има работа за един мол...Като казвам последния,имам предвид ,че наистина е последен.Повече едва ли ще стъпя там..

  61. 61 Профил на milenpara
    milenpara
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#17] от "Красимир":

    Ами сигурно всички си носят преносими гърнета и не ползват тоалетна хартия и мокри кърпички? Или ходят с памперси?

  62. 62 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    [quote#55:"doneva_a"]Фанатизмът може да приема разнообразни форми, понякога се крие под доста благовидни каузи.[/quote]


    Както желаете, до няколко години ще си проличи кой е прав. Жалко, че езерата ще ги гледаме на картинка заради алчността на мутрите и безхаберието на чиновниците. Бил съм в Алпите в Швейцария, Италия и Австрия и никъде не съм виждал такова варварско отношение към природата. Там хората възпитават децата си да ходят, да бъдат истински туристи а те предават това на техните деца. Вероятно и те са фанатици.

    The best way to predict the future is to invent it.
  63. 63 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#54] от "Lemmy":


    [quote#54:"Lemmy"]Когато е по-топло ледът се увеличава, а не се топи. Парниковият ефект понижава температурите... Знаех си аз че ще изскочи някой екосоциопат.[/quote]

    Ха ха ха, то вярно безмозъчните денайълисти не сте много наред с централния процесор, но пък айде малко мисъл да вкарате, а?

    Ледът на континента намалява - вижда се на спътниковите снимки. Ледът ОКОЛО Антарткита се увеличава, умнико, но това е защото това е разтопен лед от континента, т.е. сладка вода, и тя замръзва по-бързо от солената вода в световния океан.

    И друг въпрос имам

    ЩОМ увеличаването на леда някъде ДОКАЗВА, че няма причинено от хората глобално затопляне, дали рекордно малкото лед в северния ледовид (до време) океан ДОКАЗВА, че има глобално затопляне.

    Какво е становището на денайълист-централата? В около Северния Полюс расте ли леда?


    ха ха ха много ме забавлявате с липсата си на логическо мислене

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  64. 64 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#54] от "Lemmy":

    Разяснете ми, г-н денайълист, как това ДОКАЗВА, че няма глобално затопляне:

    http://arctic-news.blogspot.com/2013/04/arctic-sea-ice-animation.html

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  65. 65 Профил на milenpara
    milenpara
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#24] от "PavelCZ":

    За заблатяването също така са виновни конете и кравите. Тяхните изпражнения доставят хранителни вещества в езерата и реките, а с копитата си ерозират почвата. Всеки, който се качва редовно по планините може да го разбере.

  66. 66 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#58] от "gargamel":
    Мога да кажа за времето, когато последно се засякох с дъновисти, което беше преди 5 години някъде. Имаше между 150 и 200 палатки (на око) и всички бяха плътно до старата хижа. Ползваха хижата за нужди, вода си точеха предимно от изворчето малко над Рибното езеро - мисля че то има и някакво сакрално значение за тях, но не съм сигурен. Огън не палеха, освен единия ден, когато бяха почистили Долното езеро от боклучава дървесина. Огъня също беше плътно до хижата.
    Може вече нещата да са се променили. Но тогава ми направиха добро впечателние. Иначе те разбирам напълно. Аз примерно имам същите като твоите притеснения, спрямо всички летуващи на Иракли.

    Когато отидох преди две години за последно на езерата количката за сладолед на Сълзата и конните разходки до езерния връх ме отказаха. Което е жалко - мястото наистина е уникално красиво и ако човек малко си насмогне на егото, можеше да се запази такова - не трябва от всичко да се изкарват пари.

  67. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    До коментар [#44] от "doneva_a":

    Ми да направим и път тогава? Магистрала най-добре?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  68. 68 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#59] от "gargamel":


    [quote#59:"gargamel"] Или имаш предвид до края на пътя , откъдето пътеката влиза в Джендема ?[/quote] Не точно - преди бяха до там - да - след "душегубовата пътека" (май така се казваше), обаче сега минават по някакъв заобиколен път (мисля че покрай един манастир) и виждам че спират точно преди спускането след което започва последното изкачване до хижата - реално си спестяват и приятното ходене из полегатото и се появяват в предпоследния етап от пътя.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  69. 69 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#14] от "id":

    и серат

  70. 70 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Защо никой не казва за дъновистите, които висят с месеци там, тъпчат тревата, използват езерата за къпане и пране, превърнали са околността в тоалетна......
    Лифтът трябва да остане. Той помага на не толкова здравите и силните да видят красотата на природата.
    И естествено да вземат да спрат конете и джиповете. Вчера по Бтв или Нова сутринта изчетоха едно писмо от жена, която описва окаяното състояние на конете на Рила.....

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  71. 71 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#68] от "bludniq_sin":

    Табелите за национален парк явно, както винаги са за другите Тази наглост трябва някак си да се озапти. Все ми изниква пред очите спомена , как дупнишките мутри си правеха пикник с джиповете на брега на Бъбрека. Вярно ,че беше доста отдавна , но е показател за начина на мислене на един кръг хора. И точно този кръг хора е причината за днешната тема.

    Dum Spiro, Spero
  72. 72 Профил на verapetkantchin
    verapetkantchin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "gargamel":

    Мисля, че малко бъркаш местата и лагерите. До малкото езеро до х. Рилски езера се прави палатков лагер от йоги, а на дъновистите лагерът е до Рибното езеро до х. Седемте езера. Но така или иначе, факт е, че лагерът на Бяло братство оказва доста сериозен ефект върху екосистемата. И въпреки че в Плана за управление на НП Рила е даден специален статут на лагера, заради духовната практика, която се упражнява на това свещено за тях място (това е почерпено като опит от други държави, в чиито национални паркове има разрешени подобни изключения), там разрешението е за 200 души и 60 палатки максимум. Всяка година през последните поне 9-10 години и хората, и палатките са много повече, което за мен е недопустимо при положение, че има поставени някакви граници. Те сигурно неслучайно са сметнати и е преценено, че над тази бройка ефектът от присъствието на повече хора ще стане прекалено негативен. Вярно е, че има сериозни проблеми с тоалетните в лагера и с използването на сапун и други препарати за миене и пране, въпреки че се опитват да ползват биопрепарати, това невинаги се получава.
    В момента се получава един спираловиден ефект, че заради Бялото братство и паневритмията лифтът се рекламира като средство за любопитните хора да се качат и да видят тази духовна практика. Хората от лагера пък масово ползват лифта (джиповете също), а допреди 3-4 години голяма част от тях се подписваха в подписка против него и носеха тениски "Обичам Рила, ходя пеша"... Въпреки неоценимата стойност на това да дадеш на някого възможността да се докосне до тези прекрасни места, улеснявайки достъпа до тях, мисля, че това, на което сме свидетели, вече е прекалено и ще доведе дотам след още няколко години всички да съжаляваме, че сме го допуснали и някой следващ коментатор от рода на Иван Асенов (коментар 33) да пита "А къде бяхте като се заблатяваха Езерата?", защото няма да се е вслушал в гласа на разумните хора и ще е забравил, че някой е бил против ...

  73. 73 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Мога да приема глобалното затопляне като обяснение само ако представят данни за измерваните температури за последните 10 години. Ако има ясно повишение след 2009-та, когато се забелязва за първи път повишено наличие на водорасли, тогава обяснението ще тежи повече. Ама така без каквито и да е данни обяснението звучи малко като любимото на Партията "международно положение", което все им пречеше да довършат комунизъма.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  74. 74 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2675 Разстроено

    Боже, цяло министерство зад толкова малоумно обяснение! Предстои да докажат, че тълпите от туристи дори помагат за съхраняване на биоразнообразието.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  75. 75 Профил на levbalkanski
    levbalkanski
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#21] от "angelboy8008":

    И аз си го спомням тоя надпис "Сидере куче анатема" .Като си гледам снимките от преди 3-4 години се сещам колко е бил пророчески този надпис.

  76. 76 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#20] от "rumata":

    полярните шапки се увеличавали? Това може ли да знам източника на това изказване?? Защото аз работя с Датския метеорологичен институт, който категорично твърди обратното...

    По темата, ще привлека сигурно 100 минуса, но тези езера не са собственик на никой от елитните туристи. И най-простият човек ако иска, трябва да може да им се диви както може. Аман от псевдо елит, тоя път зелен, вместо да критикувате, образовайте хората.

  77. 77 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#76] от "ungeheuer":
    И най-простият човек може за три часа максимум да се качи до горе от Пионерска. Не трябва нито екипировка, нито дори опит - рилските езера ми беше първото качване изобщо на планина различна от Витоша. Качихме се с двама приятели по дънки и вместо раници мъкнахме сакове. Да влачихме се, не беше удобно, но не беше толкова страшно.
    Колкото до инвалидите и трудноподвижните хора - съжалявам, но планината не е място за тях. Пък и понеже сме си направихме градовете приспособими за тях...
    Не става дума за елитаризъм. Рила си е природен парк, с деликатна екосистема, приютяваща животни с и без друго намаляващ хабитат. Може човек да покаже поне малко уважение към природата, поне този път.

  78. 78 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#77] от "glatzial":

    Напротив, виж коментарите. Не всеки има 3 часа да се катери, когато му скимне.

    "Колкото до инвалидите и трудноподвижните хора - съжалявам, но планината не е място за тях." ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? това дори не го бях видял, но е брутално.

  79. 79 Профил на krassiblackgreen
    krassiblackgreen
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да на Рила според мен трябва да се ограничи броя на хората последователи на Дънов. Август месец да се разрешава престой в лагера до максимум 5-6 дни. Броя на палатките да не превишава 200 и освен това, да се наблюдава, къде и как се разпъват, да няма огъване и прекършване на клековете.
    Трябва да се обърне сериозно внимание на хижа 7-те рилски езера. Водопровод трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се направи. Неприятните тоалетни да се изчистят и водоснабдят. То сега смърдят на 300 метра сигурно. А хижата си работи и отново ползва вода от Рибното езеро. Има много случаи на хора със чревни проблеми след консумация на чай, и супи от хижата. Това се дължи заради развитие през летните месеци на бактерии в заблатеното езеро.

  80. 80 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#78] от "ungeheuer":
    Това не е разходка в парка! Не всеки има време и да пътува един ден, за да иде и до Алпите. Искаш да се качиш и да видиш природа - супер, давай - всеки има право да се качи. Ако можеш да ходиш си отделяш една събота, качваш се, слизаш. Ако не можеш - отделяш си и неделя, качваш се, спиш, слизаш.
    А веднага ще ти обясня и защо не е място за инвалиди. Чисто и просто планините не са безопасни. Дори "опитомени" места като рилските езера. В рамките на 10 минути точно там ми се изсипвала градушка със светкавици. Трябва да можеш да реагираш бързо и адекватно във всяка една ситуация. Да търсиш подслон, да се придвижваш бързо. Бях с майка ми като се развихри бурята - първата й висока планина, а и не е първа младост - да видиш под адреналин и страх как стана майстор планинар за нула време - взе Бъбрека до хижата за 25 минути. А ми кажи човек с патерици или инвалидна количка какво прави в тази ситуация?

  81. 81 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 418 Весело

    Сдружение "Зелени иницативи" !?!!? Що не се прекръстите на Сдружение "Зелени циции" !?!?!??!!

  82. 82 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Хора, вижте тук http://play.novatv.bg/play/322357/ . На 39-ата минута има едно уникално писмо за това как се мъчат конете на Рила. Срещу тези трябва да протестираме.

    Приказка без край
  83. 83 Профил на bokalcho11
    bokalcho11
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Глобалното затопляне идва. Вече по 7 месеца сме на парно, лятото не е лято, пролетта не е пролет. Почти минахме на два сезона.
    А относно Рилските езера. Никой няма право да ограничава хората да са сред природата. Това е тяхно изконно право. Но същите тези нямат право да тормозят животните. Конете, които използват за превоз в планината, са изнемощели. Жалка гледка. Освен това правят мръсотия. Джипове фучат, хвърлят отпадъци. Да ги махнат тях, и без това е забрането преминаването на моторни средства там. А не да вият срещу лифта. По-екологичен начин за превоз там НЯМА!

  84. 84 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#74] от "etty1":

    Кое му е малоумното!?!??! Айде като си толкова отворен направи една реализация с диференцирано на генеалогично със своите подсистеми изследване: генетично, таксономично-флористично и фаунистично, растително (синтаксономично) и функционално с подсистемите хабитатно и ландшафтно разнообразие.

    Навит ли си да те видя какви резултати ще излязат !!!!!!!!!!!

  85. 85 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#83] от "bokalcho11":
    Има - пеша. Ограничаване на хората е единствено и само ако някой забранява на хората да се качват. Ако някой седи и им пречи - заградил е постъпите към планината или нещо подобно.
    Липсата на лифт не е ограничаване на хората.
    На джипове и ласки също не им е мястото там.

  86. 86 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 473 Весело

    Заблатяването със сигурност има връзка с повишаването на температурите, но има и други фактори, както пишат хората - замърсяване на местата около езерата от големия човекопоток.
    Най-важното е какво трябва да се направи за да се спре или забави процеса на заблатяване.

  87. 87 Профил на bokalcho11
    bokalcho11
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#85] от "glatzial":

    Ама "зелените" искат да се ограничи броят на хората, които се качват горе. Без значение с лифт или пеша. А това е абсурдно

  88. 88 Профил на Калина Маркова
    Калина Маркова
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В течение на хладното арктическо лято почти 1 милион квадратни мили океан се покриха с лед. В сравнение с миналата година растежът съставлява 60%.

    Рекордно низките показатели на ледената покривка през 2012 бяха фиксирани шест години след съобщението, че благодарение на глобалното затопляне, през лятото на 2013 Арктика изобщо ще е свободна от леда.

    Вместо това, още преди ежегодното есенно замразяване, което би следвало да започне след няколко дни, непрекъсната ледена покривка с размери като половин Европа вече се точи от канадските острови до северното крайбрежие на Русия.

    Цялото: http://bulgarian.ruvr.ru/news/2013_09_09/Ot-Arktika-idva-globalno-zastudjavane-2499/

  89. 89 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#87] от "bokalcho11":
    Дам, бях забравил за искането на "Зелени иницативи". Не съм съгласен с тях. Но съм твърдо за спирането на джиповете, конните разходки и лифт само през зимата.

  90. 90 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2675 Весело

    До коментар [#84] от "Norie":

    О, експерт! Малоумно е официалната позиция на отговорно министерство да бъде: "Глобалното затопляне заблатявало Седемте рилски езера". Няма да правя нещо, за което не съм оторизирана и не получавам пари, а плащам с данъците си на чиновници.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  91. 91 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#67] от "Тони!":


    Ти мое мнение № 45 прочете ли го?

    Извинявайте, ама призивите изобщо против лифтовете е жалък и ретрограден. Да се въведе право на достъп само на базата на покрит физкултурен норматив и заверена от компетентните органи книжка тогава?


    [quote#62:"virakocha"]Там хората възпитават децата си да ходят, да бъдат истински туристи а те предават това на техните деца. Вероятно и те са фанатици.[/quote]

    Вероятно и те нямат абсолютно никакви лифтове и абсолютно навсякъде планината е достъпна само и единствено за пешеходци?

    Много ми е интересно как от мнение, защитаващо само и единствено разумния лифтов достъп, се правят изводи за безхаберие към природата. И не, втори кабинков на Банско не спада към разумен лифтов достъп.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  92. 92 Профил на bokalcho11
    bokalcho11
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#89] от "glatzial":

    Мисълта ми е, че е логично да започнат джиповете и конете. Лифтът е крайна мярка. И според мен тва са искания на определени икономически структури. Играта е за пари, а на "зелените" само това мислят.

  93. 93 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1909 Весело

    До коментар [#91] от "doneva_a":

    Прочетох. И потокът от хора е силно неразумен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  94. 94 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Дори да оставим настрана въпроса какви и колко точни и подробни данни има МОСВ ( а те не са достатъчни, правят замервания на биогени, температура и кислород 3-4 пъти през лятото), да оставим настрана как идентифицират 'глобалното' затопляне и го отличават от 'естествени' междусезонни флуктуации в максимални летни температури, остава съществения пропуск, който са направили, а именно - ако имаше такъв глобален ефект от глобалното затопляне , то щеше да засяга ВСИЧКИ планински езера в България, не само няколкото в циркуса на Рилските Езера. Подробности и некомпетентности..

  95. 95 Профил на delfina
    delfina
    Рейтинг: 367 Любопитно

    До коментар [#90] от "etty1":

    Кое е малоумно?!? Човек не мога да те разбера. Това е министрество, което ако излезе с по-експертна оценка и пак ще кажеш, че е несериозно. Те може би са оторизирани?

  96. 96 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#90] от "etty1":

    Ами, не, не съм експерт, но имам някои познания.


    [quote#95:"delfina"]Кое е малоумно?!? Човек не мога да те разбера. Това е министрество, което ако излезе с по-експертна оценка и пак ще кажеш, че е несериозно. Те може би са оторизирани?[/quote]

    Мерси за разбирането!

  97. 97 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 470 Любопитно

    [quote#96:"Norie"]Ами, не, не съм експерт, но имам някои познания.
    [/quote]

    Бихте ли споделили?

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  98. 98 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#97] от "doneva_a":

    Кажете г-жа Донева, какво Ви интересува?

  99. 99 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    [quote#95:"delfina"]Те може би са оторизирани[/quote]

    Много ясно, че са!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  100. 100 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Бях горе преди три дни.

    Една от причините, доста възможни: покрай Бъбрека минават хиляди туристи. От езерото излиза една тръба, която при ниски нива на водата помага за отичането към по-долните езера. Сега тази тръба е смачкана и разбита, а и преди това явно си е била ръждясала. Оттам езерата надолу се пълнят по-малко.

    Може да е фактор и сухия сезон, езерата са с видимо намалели нива. Но и предишни години е имало растителност. Сега в Окото ги нямаше водораслите, казват, че някой ги бил махнал ръчно, но и преди не бяха много. Има години с водорасли и такива без.

    На едно от Чанакгьолските езера видях човек с въдица.

    Простотията на туристите нямаше край, но тъжното е, че нагоре се карат неподготвени хора, които дори в хубаво време буквално страдат от планината, а не се наслаждават. Езерата са достъпни, но не са лесни- височината вече е голяма и крие опасности, дори в най-хубавия ден (слънчасване).

    Лифтът е голяма простотия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK