България е шеста в Европа по производство на велосипеди

България е шеста в Европа по производство на велосипеди

© Георги Кожухаров



България е сред първенците в класацията за производството на велосипеди в Европейския съюз. В нея страната ни е на шесто място сред всички членки на съюза. Това показват отново статистическите данни за изминалата 2012 година на Асоциацията на европейските производители на велосипеди Colibi, цитирани от сайтът за колоездене Velocafe.


През 2012 г. в България са произведени 837 хиляди велосипеди, а делът на българските колела от всички произведени в евросъюза е 7.8%.


България е шеста в Европа по производство на велосипеди

Закупените в страната ни велосипеди за тази година са 62 хиляди. Това показва, че съществена част от българското велопроизводство се изнася за други страни.


Първенец в класацията е Германия с произведени 2,211 милиона велосипеди, а веднага след нея се нарежда Италия с 2,195 млн. милиона. Следват ги Полша (1,076 млн.), Холандия (900 хиляди), Франция (850 хиляди) и България.

България е шеста в Европа по производство на велосипеди

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ако имаше и къде да се карат...

    Попътен вятър в главите!
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    И ний сме дали нещо на света.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Много хубаво е,че сме се намърдали в тази ниша производството на велосипеди.Още по-хубаво е,че все повече български брандове започват да се налагат за сметка на производството на ишлеме за големите вериги магазини.

  4. 4 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Мда, смяна на местата с Китай, европейците яхат велосипеди и изоставят колите, а китайците изхвърлят велосипедите и яхат колите. Сега остава Брюксел да ни облече задължително всички с по една синя куртка и да обикаляме полетата и да гоним врабчетата щото е еко и дежавюто ще е пълно, ха ха ха.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  5. 5 Профил на zapoznat
    zapoznat
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Aми едно време бяхме и първи по производство на електрокари, но май ни ги купуваха заради оловото в тях. Не че производството на велосипеди не е добър пример за лека промишленост, но ми се ще да сме напред в индустрии с по-висока добавена стойност.

  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#3] от "purple_rain":

    А ако вземем статистиката "на глава от населението", направо сме си на първо място.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  7. 7 Профил на ѩзыкъ блъгарьскъ
    ѩзыкъ блъгарьскъ
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Над 90% износ? Никак не е зле. Забелязвам, че и у нас има повишен интерес. Това лято, например, незнаен любител отмъкна велосипеда на дъщеря ми. Та, хубаво изнасяме, ама не е зле да наблегнем и на велоалеите.

  8. 8 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 497 Неутрално

    А кои конкретно части са произведени в България? Рамките се леят в Китай.

  9. 9 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#1] от "Читателят":

    Има,има..не се притеснявай..Трябва само да излезеш от София и е пълно с прекрасни пътеки с различна натовареност.. Много ме радва тази новина..

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  10. 10 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1257 Весело

    До коментар [#8] от "nikero":

    Предполагам в статията се има предвид сглобяване на велосипеди..Те всички части са произведени в Китай и после се изпращат в Германия,Франция или България,където се асемблират,за да се превърнат в едно прекрасно колело..

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  11. 11 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    РАМИТЕ ТРЯБВА ДА СА ЛЕКИ иначе кофти за бизнеса...китайското и ишлемето го подкопават бавно, но сигурно!

  12. 12 Профил на Един приатель
    Един приатель
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#10] от "Nan_Kurunir":

    Това важи почти за всеки краен продукт с много компоненти

  13. 13 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 567 Неутрално

    [quote#2:"Bulgarische Motoren Werke"]И ний сме произвели нещо за износ. [/quote]
    ^ Поправка.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  14. 14 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 464 Весело

    95% от велочастите и рамките идват от Тайван и Китай. Има и евтини и качествени, но евтини и качествени (2в1) компоненти няма.

    proudly built in Bulgaria
  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Частите може да се произвеждат в Китай и Тайван, но желязната руда от която са направени идва от Бразилия.

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Желязната руда може да идва от Бразилия, но таткото на президентшата е българин!

  17. 17 Профил на zenit
    zenit
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Лошото е, че напрактика нищо не се произвежда у нас. Тук само се сглобяват китайски и тайвански части. Истински полезно за икономиката би било, ако се организира производство поне на рамки, за които не са необходими кой знае колко високи технологии, а от друга страна производството е трудоемко и би разкрило много нови работни места.

  18. 18 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#17] от "zenit":
    Но пък голяма част от рамките са с български дизайн и геометрия - и Драг и Крос имат модели, които си се произвеждат само за тях по техни планове. И реално противно на очакванията точно в България се случва труда с голяма добавена стойност - сглобяването на всички компоненти в колело. Ако си поръчаш всички чаркове за колелото, което си си харесал от ибей да кажем ще ти излезе по-евтино или на същата цена.

  19. 19 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    България е сред първенците в класацията за производството на велосипеди в Европейския съюз.
    ..........
    И на последно място по брой велоалеи където да се карат тези велосипеди! На малкото места където ги има, върху велоалеите любезно са паркирани автомобили... Справка - ежедневно в Пловдив на велоалеята покрай бул. "България" макар и асфалтирана с червен асфалт!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  20. 20 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 660 Неутрално

    ясно е че докато не почнем да произвеждаме поне космически кораби, все ще има недоволни...

    Birds of a feather flock together.
  21. 21 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Шеста щото в Европа не се произвеждат велосипеди а се внасят от Китаи.

  22. 22 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Хубава новина. Няма какво повече да се коментира. То е ясно, че в днешния свят няма как всичко да се произведе в една страна, а частите идват отвсякъде. То и немските коли е така, ама никой не вика, че не са немски или пък, че е лошо.

  23. 23 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Първи сме по производство на ракия за Азия и Африка.

  24. 24 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2588 Весело

    До коментар [#4] от "42":


    [quote#4:"42"]Сега остава Брюксел да ни облече задължително всички с по една синя куртка и да обикаляме полетата и да гоним врабчетата щото е еко[/quote]
    ======================

    Изпуснал си мухобойката и събирането на убитите мухи в кибритена кутийка, и евентуално и цитатник с мисли на великия кормчия Мао Цзе Дун .
    В Е С Е Л О

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  25. 25 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Произведени или за сглобени е класацията.

  26. 26 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#7:"cor.ne.edito"]Това лято, например, незнаен любител отмъкна велосипеда на дъщеря ми. Та, хубаво изнасяме, ама не е зле да наблегнем и на велоалеите. [/quote]
    И на боя с пръчки по тиквите на мургави туземци!...

  27. 27 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 605 Неутрално

    браво, до момента съм си мислела, че тук сглобяваме велосипеди, не знаех, че произвеждаме

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  28. 28 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3868 Неутрално

    Да, много от частите за велосипеди се произвеждат в Китай, но те са по японски или други технологии, напр. задвижването на "Shimano". Сигурно половината приходи от това производство отива директно в Япония, но и за Китай остава нещо. Та и от нашето сглобяване - създават се все пак работни места, а ще дойде и един момент, когато успеем да наложим някоя марка, и нещата ще са много по-различни!

  29. 29 Профил на Xintu
    Xintu
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Еиии тия хора няма да се научат, че между произвеждане и сглобяване (асемблиране) няма разлика - по същество....

    Close to the Edge
  30. 30 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    [quote#1:"Читателят"]Ако имаше и къде да се карат... [/quote]

    За първи път се замислих сериозно каква ще бъде този път причината поради която ще ударим задник в тавана и след това ще започнем да вием като линейките на Пирогов и ето, че веднага получих отговор на недоумението си!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  31. 31 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    До коментар [#5] от "zapoznat":

    Ще ми разясните ли по какъви галерийни схеми на разсъждения стигнахте до извода, че производството на велосипеди е с ниска принадена стойност!?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  32. 32 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Това е добра класация,но велосипедистите и велоалеите са малко ,а и пътният ни трафик е опасен за желаещите да ползват велосипед!Това е жалко!

    Tony
  33. 33 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#31] от "tribiri":

    той е "запознат" не виждаш ли

    Birds of a feather flock together.
  34. 34 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    До коментар [#29] от "Xintu":

    Между производството и асемблирането една от разликите е, че производството се прави в заводи, а асемблирането се случва в работилници и/или дори на място в магазините.
    Ние имаме:
    Завод за велосипеди Монтана
    Завод за велосипеди Пловдив
    Завод за велосипеди Ловеч

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Значи в Германия 500 хил. от велосипедите се сглобяват от фирмата МИФА, на базата на части от Шимано

    http://www.mifa.de/investor-relations/presse/detail/?tx_ttnews[tt_news]=9&cHash=b1b50f535696886ddeb36c7256690221

    МИФА дори е листнато на борсата акц.дружество: http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.html?ID_NOTATION=9898377&REQUESTED_REDIRECT=STOCK#timeSpan=5Y&e&

    Може би има доста леб в този бизнес заради електическите велосипеди, които напират....

  36. 36 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Всъщност и RAM и Drag се произвеждат в Тайван Тук само се сглобяват и се пребоядисват...

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  37. 37 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Днес смених гумите на колата.
    Ето още една кола "направена" в България

  38. 38 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    Така е, защото този бизнес още не е полазен от мутри и ченгета. Виждал съм фирмени магазини за наши велосипеди из цяла Европа. На Майорка например има 2 и са с добро качество.
    Жалко, че толкова малко от тези велосипеди остават у нас...повечето е за износ
    Колкото до отделните компоненти естествено е, че велосипедите са събират тук, а повечето компоненти се внасят.
    И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш, рамката ще ти е тайванска, скоростите японски, шините, германски или италиански...

  39. 39 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 700 Неутрално

    [quote#38:"elevation04"]И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш, рамката ще ти е тайванска, скоростите японски, шините, германски или италиански...
    [/quote]

    В общия случай е така, аз лично за РАМ и драг не го казвам с лошо, че рамските са тайвански... Рамчетата са качествени и са доста напред с материала, това може само да радва

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  40. 40 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Браво. Пляс-пляс педалите. Водно. Колело. Иначе другаде картината не е толкова розова.

    "През 80-те години на миналия век площите с домати на открито в България са били около 280-300 хил. дка, средните добиви около 3 000 кг/дка и общото производство е достигнало максимума си между 800 и 900 хил. тона. С това България би била сега на пето място в Европа след Италия, Испания, Гърция и Португалия. На глава от населението сме били и още по-напред, след Чили, Италия и Португалия. С домати са били засаждани и големи полски поливни площи, които се прибират механизирано с комбайни или с влагане на много ръчен труд. България е била на едно от първите места в Европа по преработка и износ и на домати като различни продукти.

    След което настъпва пълен провал. От 1990 г. до 2000 г. производството намалява повече от 2 пъти - до 409 хил. тона. В следващите 4 години до 2004 г. се свива още два пъти до 213 хил. тона, а след това до 2011 г. - до само 103 хил. тона. В резултат на това сега произвеждаме повече от осем пъти по-малко домати."

    Но нищо! Ще ядем велосипеди!

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  41. 41 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#18] от "glatzial":

    Ако си сглобиш сам излиза винаги по-скъпо

  42. 42 Профил на Sorilea
    Sorilea
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Еееее голяма работа. Частите били произведени в Китай и Тайван. И PC компонентите са прозведени в Тайван ама си купувате разни лаптопчета. То не е Sony Vayo, то не е HP, таблетче нещо .... абе какво си говорим техника от класа.
    И на смартфончето си цъкате , което ама въобще няма нищо общо с малките тайванчета.

  43. 43 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    До коментар [#38] от "elevation04":
    "И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш"

    Хубавото е че произвеждаме и такива велосипеди, на цени до 10 000 лв, а не само евтинийки.

    Eddie lives... somewhere in time!
  44. 44 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#18] от "glatzial":

    И според мен е по-важно къде е извършена инженерната дейност (проектирането). В масовото производство и ниската себестойност на чаркаляци разбира се че в страните с повечко население ще са водещи. Добавената стойност е при крайният продукт, така че парите би трябвало да идват където трябва.

    Аз имам Крос "Вендета" от 2004та ако не се лъжа и съм го карал къде ли не и как ли не, но с изключение на една много сериозна "катастрофа" по моя вина не е имало кой знае какви ремонти.

    За сметка на това съм имал през този период два германски автомобила, които вярно че бяха между 6 и 14 годишни през този период, но пък съм ги карал много внимателно, и съм им правил много повече и много по-сериозни ремони (основен на единия).

    Един Българин
  45. 45 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#40] от "niko_tin":

    ами той Борисов ви викаше да одите да копате компира ама вие иската на бюро

    Birds of a feather flock together.
  46. 46 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#41] от "buzzjn":
    точно в случая с колелото не е винаги така.
    Драг примерно са на доста висока печалба от всяко колело. Те взимат чарковете с доста големи намаления, на много под пазарни цени, продават ги поотделно тук на по-висока цена и колелата, които продават ги дават на цена съвсем малко по-малка от сборът на частите им по нашенски цени. От едно колело фирмата си докарава около 30% (може дори малко повече) печалба. Ако си поръчваш чарковете от ибей можеш да ги намериш по-евтино и дори като го сглобиш да ти излезе по-евтино. Но пък фирмата дава гаранция и доста добра поддръжка в сервизите. Аз лично си го взех от фирмата.
    Но иначе основната ми идея е, че производството, дори с чужди чаркове, е достатъчно добър бизнес със сравнително висока добавена стойност.

  47. 47 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#44] от "Един Българин":
    Абсолютно - карал съм колело със сбъркана геометрия, сегашното ми е с добра. Разликата и в издръжливост, и в удобство е огромна - старото ми беше със стоманена рамка и въпреки това успях да я изкривя.
    А тайванците и китайците ще направят каквото им поръчаш, в качество каквото искаш

  48. 48 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#46] от "glatzial":

    Като цяло съм съгласен с това мнение, но може би трябва да се уточни какви точно части и каква рамка.
    Мисля, че завишаването идва от факта, че производителите на колела, принципно са и производители на рамки. Но продават рамките скъпо, за да си ги купуваме сглобени.

  49. 49 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    В България има немалко хора, които си седят вкъщи, проектират си нещо по поръчка, после го пращат в Китай, къде другаде, да се произведе - сега моля философите да ми обяснят кой е производителят - оня, дето е поръчал, оня, дето е проектирал, или ония, дето са го сглобили. И къде е по-висока добавената стойност? ... А, и българинът измислил Скайп дали е работил към БАН и дали е платил данък, че е измислил Скайп, на някого?

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  50. 50 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 814 Неутрално

    и на последно място по употребата им

  51. 51 Профил на pipilonia
    pipilonia
    Рейтинг: 442 Неутрално

    И последна по карането им.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK